Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2019.01.20 0 0 42708

Emlékszem, néhány éve már értekeztünk a Sanok-i hágó forgalmáról, jelen esetben eggyel "beljebb" vagyunk és csak a 7,5 t feletti teherforgalomról vannak speciális adatok.

A személyforgalmat kevésbé lehet szétválogatni, mert durván nagy a kishatárt napi ingázással használók száma.

 

Abban egyetértünk, hogy a Záhonyhoz vivő M34-ből "visszahajlítani" szándékozott szlovák ág, több, mint irracionális.

 

Reálisnak tartod, hogy Tőketerebes és Nagymihály lehet napi 500-600 tehergépkocsi célállomása?

Életszerű, hogy 500x20= 10000 tonna!! áru, anyag vándorolna naponta Miskolc és Nagymihály között?

 

Kassa irányába inkább elképzelhető ez a mennyiség.

A Tornyosnémeti oh. szakaszvizsgálatából az derül ki, hogy csak 80-100 tgk. jut el Pestig...

Kb. 260-280 megy Debrecen felé, de csak 150-170 lép ki Ártándnál Romániába.

 

Az már megfejthetetlen a térképről, hogy mennyi tgk.-nak induló vagy célállomása Eperjes, illetve Lőcs-Poprád felé/felől mennyi jöhet erre.(Nem sok)

 

Ezért gondolom napi 500 db-nak a Magyarországról (+Balkán) Lengyelországba (+Baltikum) áthaladó kamion volument az összesen kb. 1800-ból.

AADT Poland 2015  Barwinek

Total:           Szgk.       Kistgk.  Középtgk    Nehéz   Busz

3687           1516         279          65         1782     22

 

Előzmény: hegyaljai3 (42704)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.19 0 0 42707

https://magyarepitok.hu/utepites/2019/01/elindulhat-a-forgalom-az-m2-es-uj-szakaszan

 

Hétvégétől a Strabag munkálatainak köszönhetően az M2-es Dunakeszi-Fót és Göd közötti útszakaszán már az újépítésű pályán haladhatnak 2x1 sávon az autósok, az eddig használt szintén 2x1 jobboldali pálya átalakítását pedig idén őszre fejezik be. Ezzel együtt a térség fejlesztéséhez a Penta és a HE-DO is hozzájárul.

Előzmény: radio100jozsi (42705)
trizs77 Creative Commons License 2019.01.19 0 0 42706

Valóban felvetődött, hogy észak felé a 2-es út (Parassapuszta) helyett, inkább a TÁT - MUZSLA közé tervezett új hídon át vezessék a kamion forgalmat, a valaha elkészülő M102-es úton át.

 

De.

 

Ha még bele is mennek a szlovákok a TÁT-MUZSLA közötti hídba, és át is értek ott szlovák területre azok a nyüves kamionok, a túloldalon, Muzslától Gyügyig, hogy visszatérjenek a szlovák 66-os útra, kb. 45 km hosszú vadi új utat kellene a szlovákoknak építeniük, nem sík terepen.

 

Valóban tárgyalnak erről, de szerintem ez - költség okokból - halva született ötlet.

 

 

Előzmény: radio100jozsi (42705)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.01.19 0 0 42705

Nekem ez új információ: 

 

A beruházás nyomán 2019 őszétől 2×2 sávon, 110 km/h sebességgel haladhatnak majd a közlekedők a teljes Budapest-Vác szakaszon, azonban ezzel várhatóan le is zárul majd az M2-es út meglehetősen zaklatott, rengeteg kiépítési ütemtől hemzsegő és megroggyanó hídfőktől kísért története, mert az észak felé, Szlovákiába tartó autópálya nem ezen a nyomvonalon, hanem a Duna túlpartján, Esztergom térségében fog megépülni. Így a katalinpusztai lakópark lekóinak sem kell már a házaik fölé alagútból kibukkanó, a völgy felett viadukton áthaladó, majd ismét alagútban eltűnő autópályát vizionálniuk, Vác és Parassapuszta között marad a festői útvonalon történő tötymörgés. Vagy száguldás, hiszen erre forgalom már alig akad.

 

http://iho.hu/hir/oldalcsere-az-m2-es-uton-190119

 

 


Amúgy 2 hete voltam errefelé Nagyorosziba, és már akkor is látszott, hogy már átadásra kész az új bal pálya ezen a szakaszon, és 80-as táblák voltak kitéve rajta.

Ami meglepett, hogy Vác után a szerpentinen megszűnik a belső sáv, mert csináltak egy balra kanyarodót belőle, persze után megint folytatódik.

Sőt Szendehelytől végig a kapaszkodósávos szakaszokon változott a forgalmi rend, a belső sáv nyílik, és szűnik meg, azaz nem a kapaszkodó sáv, mint eddig.

 

hegyaljai3 Creative Commons License 2019.01.19 0 0 42704

"Ha minden autópálya elér a határig, akkor S.újhely...?"

Ha el is ér Záhonyig és Hidasnémetiig az autópálya akkor is megmarad az általad jelzett rövidebb út és kisebb útdíj Sátoraljaújhelyen keresztül, főleg a Debrecen-Nyíregyháza-Tokaj-Sátoraljaújhely-Tőketerebes-Varanó-Dukla irányra. Ezt főleg a Hajdúszoboszló és a Fekete tenger irányába utazó lengyel turisták használják, hiszen a kamion tranzit le van tiltva a Tokaji Tisza-hídról. Persze lenne ennél is rövidebb út a tranzitnak. Én azt viszont álmodozásnak tartom, hogy a Záhonynál az EU által támogatott autópálya híd mellett egy másik Tisza híd is létesüljön Szlovákia felé. 

A 37-es út négysávosítása legkorábban 2024 utáni távlati tervekben szerepel Szerencsig. Attól északabbra nem látok lényeges forgalomnövelő faktorokat, de a forgalom csökkenésére sem számítok az autópályák miatt. 

Előzmény: dimelo (42702)
NAR Creative Commons License 2019.01.19 0 0 42703

Itt egy nem jellemző holland út: https://goo.gl/images/AkW79k :-) Az A79-esen még viaduktjuk is van a környéken.

Előzmény: Fradista Utazó (42701)
dimelo Creative Commons License 2019.01.19 0 0 42702

Olvasgattam és idevágó megállapításokat találtam (OCF2016 42. oldal)

A TEN-T törzshálózati elemek legforgalmasabb relációi az M1–M5–M43 autópályák és az M0 autóút déli szektora.

Ezek közül az M1, az M5 és az M0 az erős tranzitforgalom lebonyolításán túl jelentős belföldi teherforgalommal is terhelt.

Az útpálya adottságaihoz viszonyítva megállapítható hogy a jelenleg 2x1 sávos útszakaszok közül némelyiken kiemelkedően magas a nagytehergépkocsik forgalma.

Ilyenek a 4. sz. és 42. sz. főutak, amelyek a Románia és Németország, illetve Olaszország felé áramló forgalom egy részét vezetik le.

 

Mondhatná bárki, hogy ezt már mind régen tudjuk.

De fordítsuk meg és világítsuk meg ezeknek az ellentétét: mely utak nem sok részt vesznek magukra a nemzetközi forgalomból.

Például az M3-M30 és M35 AUTÓPÁLYÁK!

OCF 45. oldalon:

Az M3 autópálya forgalmát főként a belföldi szállítások teszik ki. Gödöllőnél 5700 db a nagytehergépkocsik napi keresztmetszeti forgalma, ami a keleti országhatár felé haladva
fokozatosan csökken. Az M30-as és az M35-ös autópályák jelentős forgalomelvezető hatása után Ófehértónál már csak 1000 nagytehergépkocsi jelenik meg naponta.

 

Így juthatunk el a 3. főút Tornyosnémeti és 37. út Sátoraljaújhely átkelők forgalmáig:

Remélem láthatóak a számok.

Tornyosnémeti   1081

Kassára               580  (37. út felől/felé: 51)

Eperjes (PL felé)  541

 

37. út

Sátoraljaújhely  686  (Királyhelmec-Ukrajna felé 51)

Tőketerebesre   207

Nagymihályra     459  (Kassa  és Nagykapos felől is: 21+96)  IPARI PARKOK beszállítói forgalma???????

Poland felé:          0

 

OCF szerint legfeljebb 500 db a lengyel-balti  vs. szerb-macedón-görög és a román-bolgár-török tranzit.

 

Már csak savanyú hab a tortán, hogy Sátoraljaújhely felé 5-6 km-rel rövidebb, mint Tornyosnémetinél és sokkal olcsóbb a fuvarozás.

https://www.google.com/maps/dir/48.1152738,20.8577568/48.7486444,21.9047912/@48.4045731,21.2406658,10z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Ha megépül az M30 és a D1 (E50) végig, akkor majd gyorsabb lenne Kassa-keletnél járni, de még drágább.

 

Ha minden autópálya elér a határig, akkor S.újhely...?

Előzmény: hegyaljai3 (42648)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.01.18 0 0 42701

Hollandia közismerten sík, mint az asztallap, ezért az országban nem is jellemzőek az erősebb emelkedők ill. lejtők. 

Az egyik komolyabb kivétel az N62 autóút. Ez a Westerschelde-alagúthoz vezet. Az alagút hatvan méterrel tengerszint alatt fut. Az alagút déli oldalán több, mint egy kilométer hosszan 4,5%-os lejtésű ill. emelkedésű az út, hogy leküzdje ezt a szintkülönbséget. 

https://goo.gl/maps/1Da1ui3QPx42

netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.01.18 0 0 42700

Pont ezért ilyen. Így az úttest minden pontján biztosítható a 2,5 %-os lejtés. 

(Tényleg zavaró a billegés). 

Előzmény: Landsmann_ (42695)
RadiX Creative Commons License 2019.01.18 0 1 42699

A  terep alapján sima lóhere csomópont van oda tervezve, és ez a pálya a határ felől jobbra kanyarodó direkt ág lesz végül, bontani max a végein fognak belőle szerintem.

Előzmény: puntooo (42696)
dimelo Creative Commons License 2019.01.18 0 0 42698

A technikai megoldás evidencia, az időpont a meghatározó.

 

Addig még hány millióan fogják szidni a döntéshozók ártatlan anyukáit...

 

 

Persze egy lassan 4 éve torzó M4 Tisza-hídhoz képest ez apróságnak tűnik.

Előzmény: Fradista Utazó (42697)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.01.18 0 0 42697

Ha bármelyik autópálya bármelyik irányban továbbépül, ezt a kanyart el fogják bontani. 

Előzmény: puntooo (42696)
puntooo Creative Commons License 2019.01.18 0 1 42696

Tekintettel arra, hogy az M majdan folytatódni fog, tehát ez két autópálya kereszteződése. Ehhez képest nem is rossz, hogy 90km/h-val, és nem 40-60km/h-val bevehető fordulót építettek. Így sem tudom, hogy oldják majd meg a továbbépítést.

Előzmény: Landsmann_ (42693)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.01.18 0 0 42695

Ez szerintem nem vízelvezetés miatt ilyen. Ez gyakorlatilag olyan, hogy egy sík felületen hosszanti irányba kereszt vonalban a vonaltól balra sík, a vonaltól jobbra meg meg van döntve jobbra.

Előzmény: netuddkivogymuk (42694)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.01.18 0 1 42694

Síkvidéken van olyan, hogy a vízelvezetés csak ilyen "billegősen" oldható meg. 

Előzmény: Landsmann_ (42686)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.01.18 0 0 42693

Igen, ez az.

Előzmény: dimelo (42692)
dimelo Creative Commons License 2019.01.18 0 0 42692
Előzmény: Landsmann_ (42691)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.01.18 0 0 42691

Igen, este voltam. 18:35-19:00-ig. Nem volt nagy forgalom. A 33-as főútnál kanyarodtam le. Addig talán 3-4 kamiont és vagy 4 személyautót előztem meg. Mindenki lassabban ment mint én. :) 130-al mentem, a többi személyautó valamivel lassabban, a teherautók sokkal lassabban, de azok sem 80-al, az is biztos. Az út elején van egy rohadt éles kanyar. Ott 90-re vissza van korlátozva a sebesség. Nem hiszem, hogy nem lehetett volna nagyobb ívű kanyart csinálni. Ilyen éles kanyarok még talán a 4-esen sem sűrűn van. De az a blillegés, az durva. Mintha egy ócska toldott-foldott út lenne. Ha ilyen a vadi új, akkor ne csodálkozzunk a régieken hogy olyanok amilyenek.

Előzmény: dimelo (42688)
dimelo Creative Commons License 2019.01.18 0 0 42690

Kapcsolva az előzőhöz:

Ez egyirányú forgalom az M0 Dél Duna hídján, tehát 2x a napi volumen. (de nem fullos)

Előzmény: dimelo (42689)
dimelo Creative Commons License 2019.01.18 0 0 42689

Több pontban egyetértünk, de miért lenne balkáni a Bp.- Mór viszonylat?

Szf.vár régi 7. úti bevezetője is 2x2 sávos (az első km 2+1).

 

Igaz, hogy az észak-keleti elkerülő eléggé beépült már, de megcsinálták a nyugati kerülőt,

(spóroltak egy új M7 csomópontot), lett egy kígyónyak az Auchan-nál.

Ez láthatóan nem hosszútávú megoldás.

 

 

A 2016-os Célforgalmi Felmérés mellékletei között több szakaszvizsgálati térkép is van. Bazi nagy méretűek, így nem könnyen vizuálható, csak apró részekben.

Majd belemélyedek a Fehérvár térségi teherforgalom rejtélyeibe.

Gyors ránézésre:

kb. 700-750 tehergk. halad M7 Bp. felől Szfvár 7. úton a 8-81 csp-ig. 500 db halad 8. úton Várpalota felé, ebből 350 jut el Veszprémig és csak 120 db Ajkáig.

kb. 200 Szfehérvárra jön., tehát Bp. irányból kb. 30-50 tgk. közlekedik a 81. úton Mór felé. (De nem biztos, hogy mind Mórra)

 

Nyilván a 62-63. útról jóval több és M7 Szlovénia felől is, azok a nyugati elkerülőt használják.

 

Később majd kimásolom a fórumra.

 

Előzmény: hegyaljai3 (42678)
dimelo Creative Commons License 2019.01.18 0 0 42688

Este közlekedtél? Milyen volt a forgalom?

 

A 42-4. útvonalon több a kamion, mint ezelőtt...

Előzmény: Landsmann_ (42686)
troglodita Creative Commons License 2019.01.18 -1 0 42687

És aztán Rimaszombaton keresztül záródna az M25 felé, mint a TENTE TÓT folyosó legújabb, görög-belarusz viszonylatban pótolhatatlan része ;-)))

Előzmény: RadiX (42683)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.01.17 0 1 42686

Na, 83 helyett 61perc volt a menetidő. A Google úttervező szerint 65 perc. Az út dőlögetések viszont tényleg érthetetlen és sötétben meglepő. 

netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.01.17 0 0 42685

Nem neked volt egy olyan javaslatod, hogy az m8 nyugati ága ne Veszprém, hanem Szfvár-Győr felé menjen? 

 

Ez esetben a négysávos  8-as út bekötését meg kell oldani az új (m8-m81) autópályába. Ez ésszerűen csak Szfvár nyugati oldalán oldható meg. Ez az új autópálya meg keresztezi az m7-et. Most akkor sürgősen meg kellene építeni a 8-as út-m7 közti 5-6 km-es szakaszt. 

Előzmény: Mash_bakter (42684)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.17 0 0 42684

Így lehet az m7-hez csatlakoztatni a 8-as utat.

 

????????????? mi van ????

Jön az M8 Újváros felé, eléri az M7-et, itt most csak arról szól a vita, hogy ezt hol tegye...

Fehérvártól keltre vagy nyugatra!

Mert ha azt írod, hogy a leendő M8-at a régi 8-as két sávjához, akkor értem, de nem ezt írtad.

Előzmény: netuddkivogymuk (42680)
RadiX Creative Commons License 2019.01.17 0 0 42683

Győrnél még rávihetnéd az M19-re és onnan tovább Medvén át a Csallóközben épülő gyorsforgalmira is csatlakozhatna :).

Előzmény: troglodita (42671)
RadiX Creative Commons License 2019.01.17 0 0 42682

Ami M4 lesz, az végig fizetős lesz, nem olyan nehéz ezt kisakkozni. Eleinte két darabban, aztán ki tudja hány év múlva már egyben.

Előzmény: Landsmann_ (42675)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.01.17 0 0 42681

Ki a fene akar Győrből Budapestre Szfvár felé utazni?

Előzmény: hegyaljai3 (42678)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.01.17 0 0 42680

Én voltam, és indokoltam. Így lehet az m7-hez csatlakoztatni a 8-as utat.  Az nem megy, hogy fehérváron körbeauóztatják azt, aki a 8-as útról Budapestre igyekszik. 

Előzmény: Mash_bakter (42672)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.01.17 0 0 42679

Nem alternatíva, hanem csak egy terelési lehetőség lenne. 

Előzmény: hegyaljai3 (42669)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!