Tudom, hogy egy diplomával és két nyelvvizsgával a magamfajta vidéki bunkó szerinted ne szóljon bele a nagyok dolgába. Én azért visszatérnék a kalkulációhoz. Ha egy itt tárgyalt 40 kilométeres út az egyre ritkább "lassú" járművek miatt csak 60 kilométer/órával teljesíthető, akkor az 40 perc. (Csúcsforgalmon kívül most is legfeljebb 30 perc.) Ahhoz, hogy 10 percet nyerjünk 80 kilométer/órás átlagot kell kihozni. Mik a Hatvan-Salgótarján közötti úton a tapasztalatok a sebesség növekedésről? Ha maradnak a 37-esen a körforgalmak, és el is készül a Szerencs elkerülő a két vasúti átjáróval (egyébként + 6 kilométer), akkor sem megalapozatlan a 10 perc körüli időnyereség. Természetesen fog csökkenni a kiélezett előzési, torlódási helyzetek száma, kimarad Szerencs belterülete a 3 körforgalmával, ami jelentős komfort érzet javulást nyújt.
Az Onga/Alsózsolca csomópontot különszintűvé kéne átalakítani. A Gesztely előtti lámpás csomópontot is fel lehetne/kéne számolni.
Az ott kintlévő 60-as táblák a tipikus esetei a "felesleges sebességkorlátozásnak".
Az, hogy Gesztelyen van egy körforgó szerintem nincs semmi gond - ennyi belefér egy 2*2 sávos, emelt szintű főút kategóriába -, számomra a köztes korforgalom zavaróbb.
A Szerencs elkerülő nem hiszem, hogy olyan horribilis költség lenne. Ha Dél felől kerülhető, akkor kell két végponti csomópont és egy köztes (Mezőzombor) egy 6-7 km hosszú útra.
A 38/39-es utak fejlesztéséről van valami publikus térkép?
Ez csak a 37-36 utak közti szakaszt érinti vagy a 37-től Észak felé is kap egy új nyomvonalat a főút?
Hát éppen ez az, hogy nincsen konkrétum (t.i. az ő részükről). A nemzetközi tranzitról úgy tűnik, lemondtak, a nyugat-keletit egyértelműen meghagyták a lengyeleknek és nekünk, vagy azért, mert (1) északon magasak a hegyek, vagy, mert (2) délen még mindig sok a magyar. Annyi baj legyen.
Viszont az észak-déli semmittevésük elszomorító. Pl. a nem túl hosszú D3 teljes kiépítésére még csak céldátumuk sincsen, holott az a már ott kész D1-gyel együtt egy teljesen kézenfekvő nyugati átmenő vonaluk lehetne. A Via Carpathia/Baltica-ról már nem is beszéljünk. (A középső szakasz hiányát azért nem forszírozom, mert az alapvetően tényleg csak magyar "prioritás" - Tátra, sízés, Krakkó, etc. -, de, valljuk be, szlovák szempontból várhat.)
A kalkuláció szempontjából ezen fejlesztések alapján a Felsőzsolca(M30)-Mád 40 kilométeres távon kevesebb mint 10 perccel csökkenne a menetidő.
Téves kalkuláció, téves állítás, amit a gyakorlati tapasztalat cáfol. Ha ott csupán 10 percig nem tudok megelőzni egy 60-70-nel döcögő teherautót (érthető okokból van belőlük arrafelé), akkor már legkevesebb 3 percet vesztek. Nem is szólva a különböző irányú, részben osztatlan sávból történő, mindenkit lassító jobbra-balra kanyarodásokról, továbbá arról, hogy a Roger által vázolt fejlesztésnél az út java részén a megengedett sebesség is 110 km lehetne, nem pedig a jelenlegi.
Így tehát van az a 10 perc 15-18 is.
Ha pedig ez a 15-18 perc sem érné meg, akkor miért is volt értelme a szombathelyi autópálya megépítésének? Hogy "8"-at, a "21"-et és a "67"-et már ne is említsem.
Arra-arrajáróként hozzáteszem: fákat viszont ki kell vágni:(
A 37-es út fejlesztésének legkorábbi kezdési dátuma 2024. A kiépítés "kiemelt főút" 2x2 sáv, tehát a személy gépkocsiknak nem kell majd rá matrica, mert nem lesz párhuzamos út. Az M30#3#37 csomópont geometriája valóban eléggé el van rontva, de az M30 átadása remélhetően csökkenteni fogja a a forgalmát. A Hernád hídig elkészült szakasz sokat segített a korábbi dugókon, azzal, hogy nőtt az utazási sebesség, és könnyebbé vált az előzős. Ettől függetlenül közel sem ideális az, hogy a kb 8 kilométeres szakaszon van egy induló és záró körforgalom és még közben is egy. Ezeknél egy sávra szűkül a forgalom. Két helyen van még közlekedési lámpa a keresztirányú forgalomnak. Az engedélyezett 110 km/órás sebesség így 60 km/órára csökken. Ezen 6 forgalomlassító hely közül legalább 3-at meg kellene szüntetni felüljáróval.
A Szerencsig tartó további 20 kilométeres szakaszon legfeljebb 3 ilyen akadályt jelentő kereszteződés, elágazás van. Nagyobb gond a Szerencs elkerülő 2 vasúti felüljáróval, ami óriási költséget jelentene.
Szerencstől északra a fejlesztés, bővítés legfeljebb az ugyancsak legkorábban 2024 utánra ígért új 39-es út csatlakozásáig látszik indokoltnak valahol Mezőzombor és Mád között. Ez a 2x1 sávos új főút egy Tiszanagyfalu közelében épülő Tisza híddal kikerülné Rakamazt és Tokajt, és Tokaji Borvidék déli részén Abaújszántóról nyugatra érné el az M30-ast.
A kalkuláció szempontjából ezen fejlesztések alapján a Felsőzsolca(M30)-Mád 40 kilométeres távon kevesebb mint 10 perccel csökkenne a menetidő.
A 37-es úton szerintem jól működne a 21-es mintája:
- 2*2 sáv, különszintű vagy turbó körforgalmakkal
- Szerencs elkerülő
- Miskolcon rendbe kell rakni az M30#3#37 csomópontot, mert ott a körforgalmak kapacitása szűkös (bár ezen lehet hogy részben segít majd az M30 folytatás)
- A fejlesztést első körben a 39/38-as útig érdemes megcsinálni, onnan a határig egyelőre nem érzem indokoltnak a 2*2 sávot
- Később ha arra van igény folytatható a bővítés, nincs szükség település elkerülőre egészen Sátoraljaújhelyig
A különböző EU zsákok tartalommal való kitöltésére (sajnos) hatalmas lehetőségek vannak.
Azért írom, hogy sajnos, mert én nem értek vele egyet, hogy például az útépítés pénzes zsákból*** lehet kerékpár utat is építeni, lehet járdát, gyalogos felüljárókat, de még parkolóházakat is építeni.
Sőőőőt.
Még útfejleszető, útkarbantartó gépeket (pl. hókotrókat, burkolati jel festőket, stb.) vásárolni.
A 47-es főút állapota Szeghalom és Körösladány között jól látszik ezen a videón. Siralmas. Az m44-es építéséhez itt hordják(ták) a kamionok a sódert, teljesen lenullázva az utat.
Két év múlva már állhat az új komáromi híd - közölte a SITA hírügynökség, miután az Európai Bizottság az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) keretében több mint 100 millió eurós (mintegy 30 milliárd forint) támogatást hagyott jóvá az új Duna-híd megépítésére.
Szlovákia ebből 47,6 milliót, Magyarország 52,5 millió eurót kap. A projekt teljes költsége meghaladja a 117 millió eurót. Mint a pozsonyi Új Szó közölte, Martin Kóna, a Közlekedésügyi Minisztérium szóvivőjének tájékoztatása szerint az építkezés már idén elkezdődhet, a híd pedig várhatóan 2018-ra készülhet el.
Ez a híd az iskolapéldája annak, mire kell fordítani az uniós alapokat - arra, hogy a szomszédos országokat biztonságos útvonalakkal kössük össze - jelentette ki a projekttel kapcsolatban Ján Pociatek közlekedésügyi miniszter, hozzátéve: az új híd jelentősen hozzájárulhat a határokon átívelő vállalkozások és a turizmus fellendüléséhez a térségben.