Keresés

Részletes keresés

Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2017.12.22 0 0 92433

Ezen a vidéken (Nyenyecföld), - pláne ebben az évszakban - igen nagy zima(nkó) van. Nem lennék meglepve, ha ennek szerepe lenne a balesetben. (Amennyire oroszul tudok, az első - szakmainak tűnő - kommentek között már felvetették, hogy a jobb oldali csűrő nem / vagy rendellenesen működött.)

Tehát felesleges itt "vodkázni" (tudom, nem te voltál), meg "éles-fordulózni", amikor lehet, hogy a gép egyáltalán nem azt a manővert hajtotta végre, amit a pilóta szeretett volna.

Ha összekötözöm a (két) cipőfűződet és burcsázol egyet, akkor irreleváns a külső szemlélő megjegyzése, miszerint "miért nem léptél ki jobbra egy széleset".

 

Egyébként a viszonylag sok túlélő, illetve a törött gép képei (bennem legalább is) felvetik, hogy az utolsó pillanatban mégis csak sikerült valami csodát tenni a géppel. Még ha túlzás is egyes orosz hírportálok eufemizmusa: miszerint "kemény leszállás" történt. Lezuhant ez a 3.14csába... Viszont mégsem annyira állhatott bele orral a jeges tundrába, mint amennyire a videóból gondolhatnánk.

Előzmény: trizs77 (92427)
XANTIi Creative Commons License 2017.12.22 0 0 92432

Anno az RNA/RSZ történetében sem nagyon emlékszem ilyen géptörésre. Vezetékszakítás és abból eredő kényszerleszállás volt. De túlhúzás, lecsúszás és motorgond miatti nem volt. A kifogyott benya mellett is le tudták imádkozni nagyobb baj nélkül. A határokat pedig ott is feszegették nem kicsit. Volt esemény ami után a pájlot berotyogásra hivatkozott, de soha nem sikerült előállítani a valóságban. A lassú és béketűrő PZL után a Z37 Cmelak sok áldozatot követelt reptechnikai hibázás miatt. Az Ancsa még ilyenkor is jó indulatú volt.

Előzmény: altset (92431)
altset Creative Commons License 2017.12.22 0 1 92431

Kifelé általában akkor csúszik a bringa, ha a fordulóban túl sok oldalkormányt használsz kis bedöntés mellett. Egy túlhúzott fordulóban a külső szárny a túlszűkítés miatt (még ha dupla is, mint az An-2-esnél) mindig nagyobb állásszögben kapja az ájert, ezért áteshet. Az átesési sebesség meg olyan repülési határérték, ahol a felhajtóerő épp annyi, mint a gép tömege. Ha nincs elég sebesség (nem megy a motor), nincs elég felhajtóerő sem. Egyébként az An-2-est nagyon nehéz lezúzni, ezt bizonyíthatják a hazai statisztikák is. Persze ha valaki álló motorral (újabban hajtóművel) nem siklani próbál, hanem fordulni, akkor ott komoly kiképzési hiányosságok lehetnek. Vagy a pilóta a tanfolyamon elsumákolta az aerodinamika órát.

XANTIi Creative Commons License 2017.12.21 0 0 92430

Erősen döntött fordulóban sem kellene semminek leesni, ha nem csúszik a gép. A súlya megnő a pohárnak, de nem löttyen ki.

Előzmény: trizs77 (92427)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.21 0 0 92429

Ez a kis orosz gép ott a távoli Szibériában olyan kicsi sugarú körön akart visszafordulni mint a helyi csuklós busz.

 

Minek?

Nem mindegy ott, hogy 100 méter sugarú körön fordul vissza vagy 2000 méter sugarú körön?

 

 

Biga Cubensis Creative Commons License 2017.12.21 0 0 92428

Nekem is meglepetés volt, mi minden kiválthat egy ilyet, amikor láttam valamelyik Natgeo légikatasztrófák részt, hogy a pilóta közismerten nem tudott uralkodni magán, és indulatát többször is azon vezette le, hogy az utasokat terrorizálta éles fordulókkal, mert épp valami nem tetszett neki (áthelyezés pl.). Egy kis légitársaság kétmotoros gépével zuhant le az USÁ-ban. A jelentés szerint ez a viselkedés vezetett oda, hogy a másodpilótája meg sem mert mukkanni mellette, és akkor sem szólt, amikor kellett volna, a földbe csapódtak megközelítéskor. A járatszámra sajnos nem emlékszem, sajnálatosan ez is egy olyan eset volt, amikor technikailag rendben lévő géppel zuhantak le.

Előzmény: trizs77 (92427)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.21 0 0 92427

Mindíg magas nekem, amikor felszállás után, éles jobb-bal fordulózik valaki.

Minek?

 

Ha egy sűrű nagyváros fölött csinálja ahol ilyen meg olyan zajelőírások miatt úgy kell felszállni mint az ökörhugyzás, akkor elfogadom, bár nem értem.

 

De amikor Szibériában!

Ott mire nincs hely?

Ott minek ?

 

Megírtam már, hogy anno 1988-ban Csita reptere felett*** a pilótánk úgy vágta erősen döntött jobb fordulóban az IL-62-t, hogy az utastérben minden elborult.

Az utasok előtti asztalkán lévő összes pohár, étel, minden leesett.

 

Jó-jó ott kellett fordulnia 90 fokot délnek.

De Szibériában nem mindegy a forduló sugár ?

Minek kell egy IL-62-vel olyan forduló sugáron befordulni mint egy ZLIN-526-tal?

 

 

*** = tessék csak megnézni a térképen Csita repülőterét.

No afölött fordultunk be úgy mint egy Trabant a sarkon.

 

 

XANTIi Creative Commons License 2017.12.21 0 0 92426

Kerozin.....

Előzmény: elemes (92425)
elemes Creative Commons License 2017.12.20 0 0 92425

a repülőbenzin és a vodka szerencsétlen arányú keveréke?

Előzmény: trizs77 (92418)
XANTIi Creative Commons License 2017.12.20 0 0 92424
XANTIi Creative Commons License 2017.12.19 0 0 92423

Szerencsére a keró egy fokkal béketűrőbb a benyánál.

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (92422)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2017.12.19 0 0 92422

ITT nem fukarkodnak a közeli képekkel. 0:27 körül cockpit :-(

 

Érdekes, hogy nem volt tűz...

Syracusa Creative Commons License 2017.12.19 0 0 92421
Előzmény: Syracusa (92420)
Syracusa Creative Commons License 2017.12.19 0 0 92420

Ez szerintem nem is Ancsa volt, hanem TVS-2-DT.

Előzmény: trizs77 (92418)
XANTIi Creative Commons License 2017.12.19 0 0 92419

Az első híradásokkal ellentétben ez nem motor problémára utal. Durván túlhúzottnak tűnik. Beakadt magassági? Súlypont probléma?

Előzmény: trizs77 (92418)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.19 0 0 92418
Syracusa Creative Commons License 2017.12.18 0 0 92417

Lengyelországban leesett egy MiG-29, a pilótát némi keresés után sikerült viszonylag épségben összeszedni, kórházban van.

https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/372543-katastrofa-samolotu-mysliwskiego-mig-29-pilot-sie-katapultowal-wiceszef-mon-wojsko-zadzialalo-jak-nalezy

trizs77 Creative Commons License 2017.12.18 0 0 92416

A tragédia okait vizsgáló bizottság zárójelentése szerint a pilóta hibája miatt zuhanhatott le tavaly decemberben a repülőgép Szocsi közelében. 

A Tu-154-es utasszállító katasztrófájában 92 ember halt meg. 

 

Tavaly decemberben Makszim Szokolov orosz közlekedési miniszter – még a bizottság felállítása előtt – úgy nyilatkozott, hogy a gép műszaki hiba miatt zuhant le.

Ez a vélekedés a vizsgálat során, nem igazolódott be.

 

Az orosz védelmi minisztérium most azt közölte, hogy a vizsgálat szerint

a balesetet a repülőgép parancsnoka térbeli orientációjában (helyzetértékelésében) beállt zavar okozhatta, amely a repülőgép irányító berendezéseivel való hibás műveletekhez vezetett.

 

A bizottság szerint nem sértették meg sem az utasok, sem a 150 kilónál súlyosabb rakományok elhelyezésére vonatkozó előírásokat, nem történt szabálytalanság Szocsiban a gép üzemanyag-feltöltésekor, és nem találtak külső tényezők hatására utaló jeleket sem.

 

A bizottság szakértői gondosan elemeztek minden, a légi balesetet megelőző körülményt, valamint tanulmányozták a Tu-154-es repülésének műszaki paramétereit a felszállástól Szocsi repülőteréről.

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (92415)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2017.12.18 0 5 92415

Akkor gondolom ennek szellemében linkeltél be, - pont egy éve, 2x is - az Alexandrov együttes kórus-énekéről 5-5 perces videókat. (Link helyett, teljes oldalt kitöltve...) ;-)

 

Fémötvözetek: uncsi, pilóta ételmérgezése: uncsi, Alexandrov: fincsi.

Előzmény: trizs77 (92411)
Kenny___ Creative Commons License 2017.12.18 0 8 92414

Akkor majd a mi rezidens-rangidos onjelolt moderatorunk az anyosulesen terpeszkedve eldonti neked.

Előzmény: Töck Jenő (92413)
Töck Jenő Creative Commons License 2017.12.18 0 1 92413

"Ha belerepül a gép egy erős zivatarba, letörik a szárnya, lezuhan és meghalnak az utasok, akkor ide tartozik, "

 

És mi van akkor, ha valaki megkérdezi, hogy viharban miért vagy/és mikor törik le a szárnya?

Előzmény: trizs77 (92411)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.17 -4 0 92412
trizs77 Creative Commons License 2017.12.16 -6 0 92411

A repülőszerencsétlenségek megvitatásánál van-e helye műszaki, emberi, szervezési, szabályozási, meteorológiai, fizikai háttérinformációk kifejtésének?

------------------------

 

 

szerintem van.

 

Példa : Lezuhan a repülőgép, meghal sok ember mert a pilóta ételmérgezést kapott.

Ezt meg lehet írni.

 

De ha utána 12 hozzászólás születik a resztelt máj - mint pilóta vacsora - elkészítési módjairól, a főzés közben elkövethető hibákról, az nem ide tartozik, hanem valamelyik főző topicba.

 

Ha belerepül a gép egy erős zivatarba, letörik a szárnya, lezuhan és meghalnak az utasok, akkor ide tartozik, hogy miért repült bele a pilóta abba az erős zivatarba.

 

De nem tartoznak ide az egyetem I.évfolyamáról a Meteorológiai ismeretek című tantárgy III-IV-V fejezetében leírtak.

 

Magyarul ha valaki (értelmileg) elég fegyelmezett és eléggé figyelmes, akkor moderator nélkül is tudja, hogy a REPÓLŐSZERENCSÉTLENSÉG oka ide tartozik.

 

Ha fegyelmezetlen és figyelmetlen akkor elkezd szószátyárkodni egy határterület ide nem tartozó fejezeteiről.

 

 

 

f_zoli Creative Commons License 2017.12.16 0 7 92410

Szolgálati közlemény: 

 

A repülőszerencsétlenségek megvitatásánál van-e helye műszaki, emberi, szervezési, szabályozási, meteorológiai, fizikai háttérinformációk kifejtésének? 

 

Hogy a topik minél jobb legyen, most a megfelelő helyen feltettem a kérdést. Szeretettel várok minden érdeklődőt és érintettet a lenti topikba. Leszállópálya, Téged is; trizs77, Téged is. Én hiszek a konstruktív eszmecserében. Aki úgy gondolja, a +/- gombokkal is kifejezheti véleményét. Itt egy szót se! 

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9111535

Előzmény: Leszállópálya (92112)
etomcat Creative Commons License 2017.12.16 -2 0 92409

> "Halált okozó légi közlekedés gondatlan veszélyeztetésének vétsége miatt emelt vádat az ügyész..."

 

Ennek a mondatnak a magyar nyelvben az az értelme, hogy valaki nem szándékosan veszélyeztette a légi közlekedésnek azt a célját, hogy halált okozzon. Értelmesen úgy lenne, hogy:

"Légi közlekedés halált okozó gondatlan veszélyeztetésének vétsége miatt emelt vádat az ügyész..."

 

Mondjuk a bürokratáktól bármi kitelik.

Előzmény: doncike (92402)
Anakin a sith Creative Commons License 2017.12.15 0 0 92408

Az biztos, hogy elsokent itt fogom kozolni, ha megtalaltam.. 

Előzmény: doncike (92407)
doncike Creative Commons License 2017.12.15 0 0 92407

Nagyon nem mindegy, szerintem.

Főleg hogy közvetlen összefüggésbe hozzák a balesettel, mintha ő okozta volna.

De ezzel most egy darabig nem kell törődni, a részletek majd kiderülnek a tárgyaláson.

 

A maláj gép kereséshez sok szerencsét!

Okvetlenül szólja, ha előkerült!

Előzmény: Anakin a sith (92406)
Anakin a sith Creative Commons License 2017.12.14 0 0 92406

Ok, de vegul is tok mindegy. Vadolhatjak barmivel, ha nem derul ki, hogy adatokat hamisitott es ugy irt be repult orakat....stb. hogy nem volt igaz. Ez nem itt fog eldolni. En meg mindig az eltunt malaj gepet keresem, az egy x akta! 

Előzmény: doncike (92405)
doncike Creative Commons License 2017.12.14 0 0 92405

Az ide belinkelt cikkben nem szerepelt, hogy milyen bűncselekménnyel vádolja az ügyészség az oktatót.

Ez oldódott meg.

Előzmény: Anakin a sith (92403)
Anakin a sith Creative Commons License 2017.12.14 0 0 92404

Nem egy hete, 2 napja, bocs! 

Előzmény: Anakin a sith (92403)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!