Keresés

Részletes keresés

troglodita Creative Commons License 2019.02.05 0 0 42849

Nyilván egy csomó pénz áll bennük, de milyen vacak dolog azt olvasni, hogy "műtárgy beemelés miatt az M valahányon a nemtudomén milyen kilométerszelvénynél félpályás útlezárás várható, a forgalmat sáveltolással terelik, várhatóan 3-4 héten keresztül"

;-)))

Előzmény: Roger Preed (42848)
Roger Preed Creative Commons License 2019.02.05 0 0 42848

Kérdés ilyenkor az, hogy mennyi pénz áll egy-egy ilyen nem használt ágban.

 

Ha beleépítjük az anyagot, akár 20-25 évig áll a semmiben, akkor több dolgot kell figyelembe venni:

- Mire használatba vesszük gyakorlatilag ideje lesz valamilyen szinten felújítani (nincs takarítva, felfagy, stb). Jobb esetben ez kopóréteg csere, rosszabb esetben műtárgyak felújítása.

- Az elvégzett munka és anyagköltséget elegendő lenne később kifizetni, addig az államadósságot növeli teljesen feleslegesen. 3% átlagos infláció mellett 20 év egy bő 1,8-as szorzó.

- Ezt kell szembeállítani az esetlegesen drágább kivitelezés költségével a bonyolultabb technológia vagy nehezebben megközelíthető terep miatt.

 

Ha a folytatás belátható időn belül érkezik (5-6 év), akkor szerintem ezen nem kell spórolni, 10-15 éven túli folytatás esetén viszont már szerintem pazarlás.

Előzmény: troglodita (42843)
troglodita Creative Commons License 2019.02.05 0 0 42847

Hja, hogy nem is rendes lóhere, mert a délkeleti részén túl közel van az xyz csatorna: https://www.google.hu/maps/@47.2946402,21.5009024,15.75z

De a többi megállapításoddal nem értek egyet, ha valamit megépítenek és az úgy is marad, nem változik a forgalmi rend 3-5 évente, továbbá nem okoznak felfordulást az örökös újrakezdésekkel, annak azért van pozitív hozadéka is, bár kétségtelen, hogy elsőre drágának tűnhet a beruházás.

M6-M60, M5-M43, M3-M35: ebből az első nyilvánvaló bénázás, mert lehet látni, hogy senki nem tudja, melyik lesz a fő irány, ezért az egészet a levegőben hagyták, a második szerintem még nagyon nincs napirenden, a harmadikat pedig ugye pont most kezdik, menet közben toldani-foldani, hogy könnyebb legyen az arra autózók élete...

Előzmény: Roger Preed (42846)
Roger Preed Creative Commons License 2019.02.05 0 0 42846

Tudom, hogy a politikai szélkakas eléggé gyorsan forog, így nehéz rendesen tervezni. Ebben az esetben nem spóroltam volna a B csomóponti ágat.

A többit elegendő lett volna az M4 folytatása során megépíteni.

 

https://net.jogtar.hu/get-doc-resource?resourceid=gp2_16_A1400230$BKOR__999_a1400230kor$A13293$A1a$Amk122$BBMP_0.png

 

Az M6#M8 a tipikus esete a pazarlásnak. 2008-ban adták át a csomópontokat, 10 éve állnak a semmiben a csomóponti ágak, felüljárók és még legalább 8-10 évet úgy is maradnak. Még a gyüjtő-elosztó úttestekkel is simán lehetett volna itt spórolni. Az 51-es úton hasonló módon feleslegesen épült meg a két csomóponti ág.

 

Az M6#M60 vagy az M5#M43 esetén simán ki tudtuk hagyni a helyet a későbbi bővítésre.

Előzmény: hegyaljai3 (42832)
troglodita Creative Commons License 2019.02.05 0 0 42845

pedig milyen szép útvonal az ;-)))

Előzmény: pentium10 (42842)
troglodita Creative Commons License 2019.02.05 0 0 42844

Az M35 - M4 esetében pedig a felüljárót, meg a 35 felől az M4-re visszakanyarodó hurkot spórolták most el, gondolom a költséghatékonyság jegyében...

Előzmény: troglodita (42843)
troglodita Creative Commons License 2019.02.05 0 0 42843

Az M6-M8 lóherének végül is két belső íve, meg az M8 nyugati letérői az M6 felé (illetve fordítva) nincsenek jelenleg használatban, de legalább ott van, készen, és nem kell majd évek múlva vakarózni, hogy hogyan is lehet minél kevesebb fennakadással újra építőteleppé változtatni a környéket. Nem igazán tudok saccolni, de a 2x1 sávos, meg középen betonelválasztós meg más hasonló rövid távú megoldások utólagos bővítése szerintem legalább másfélszer annyiba kerülnek, mintha elsőre rendesen megcsinálnák az egészet és aztán örök időkre levonulnak az útépítők.

Előzmény: hegyaljai3 (42832)
pentium10 Creative Commons License 2019.02.05 0 0 42842

pangas van azon az utvonalon, itt szinte mindenki Waze-t hasznal a tulzott rendori jelenlet miatt,

es a Waze mindig a gyorsabb A1-es szakaszon tervez

senki nem fog 20 perccel tobbet autokazni a DN7-esen

s iden nyaron eselyes a plusz 43km nyomvonal az A1-esen, az meg 25-30 percet lefarag az idobol


 

Előzmény: troglodita (42841)
troglodita Creative Commons License 2019.02.05 0 0 42841

azért csak oszlik a forgalom, én is inkább Arad felé megyek, ha arra járok, de a 16 km hiány (a jelenlegi 60-hoz képest) az bizony nagyon csábító lenne ;-)))

Előzmény: pentium10 (42840)
pentium10 Creative Commons License 2019.02.05 0 0 42840

nem "ra fog szabadulni"

MOST is ott megy, es igy is marad 5-7 evig amig be nem zarjak a hianyzo A1-es alagutas reszt.

Előzmény: troglodita (42839)
troglodita Creative Commons License 2019.02.05 0 0 42839

Még csak annyit erről, hogy nyilván átadható lenne az A1 a hiányzó, rövidke szakasz nélkül is, de akkor az egész hatalmas forgalom rászabadulna a régi 68A-n erre a 16 km-es szakaszra, benne egy nagyközséggel és két kis faluval, ami nem tudom, mennyire lenne kóser megoldás: https://www.google.com/maps/dir/45.8578989,22.241714/45.8858775,22.4032821/@45.869075,22.2889724,19231m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

Előzmény: troglodita (42838)
troglodita Creative Commons License 2019.02.05 0 0 42838

Hááát, így működik ez odaát... Most olvasok épp egy cikket, ott az útügyi nagyfőnök még nagyon bizakodó, hogy 2019-ben az egész A10 és a Maros-megyei A3 kész lesz, de nagyon úgy tűnik, hogy erre igazából semmi esély nincs: https://translate.google.com/translate?hl=hu&sl=ro&u=https://alba24.ro/autostrada-sebes-turda-fara-finantare-guvernul-a-alocat-un-sfert-din-banii-necesari-dar-cnair-promite-finalizarea-696274.html&prev=search

Az A1 hiányzó részei:

Marossolymos (Soimus) - Marosillye (Ilia) között a solymosi dombot reszelgetik, ha az végre kész lesz, akkor  nagyjából átadható az egész szakasz

Marosillye - Marzsina között is lényegében megvan az út, csak éppen az innenső végén nem sikerült normálisan kitalálni és megtervezni, hogy mi legyen. A tervek szerint itt zöldfolyosókat kéne kialakítani, jobban mondva egy hosszabb szakaszon egy vagy két alagúton át vezetne az autópálya, hogy fölötte háborítatlanul járkáljanak a vadak, de ez már egy olyan komplexitású feladat, amit a dunai albán parasztok nem tudnak ésszel felérni ;-)))

Előzmény: radio100jozsi (42836)
pentium10 Creative Commons License 2019.02.05 0 2 42837

Ez egy normalitas itt. 

A 2019-es datumok azert voltak a sajtoban, mert a burokratikus papirokon azok szerepeltek, azok voltak a sajtonak lekuldve, s a helyett hogy a sajto ellenorizze szepen adta a datumokat. A kormanynak is tetszett igy mert jol mutat 2019-ben annyi palyat atadni. Most kezdenek rajonni mert van nyomas rajtuk hogy ez nem lesz kivitelezheto.

 

Iden 2019-ben csak az A1-es lesz kesz 43km, ez meg nyaron megvalosulhat. Hianyzo szakasz marad valami 15-17km ott alagut kell majd 5-7 ev mulva ha elkeszul.

 

Az A3-as A10-en a helyzet az hogy az epitok nem haladnak. Egyreszt 3 epitonek penzugyi gondjai vannak, nem tudnak nyersanyaghoz jutni (pl. nem szallitanak nekik vasszerkezetet es gerendat), es a 4diknek jo a haladasa, de jobb lenne nagyobb mozgositas reszerol, de az a szakasz eleg hosszu.

 

Az A10-sen a mult heten derult ki hogy meg mindig nincs jogtiszta nyomvonal, pl egy szemetlerakat van a nyomvonalon, es kozmuvek sincsenek egyes reszeken athelyezve.

 

Ezek a hianyossagok most azert derulnek ki mert van egy fuggetlen egyesulet ami figyeli az allami szerveket az Asociatia Pro Infrastructura es ok adnak a sajtonak tiszta kepet arrol hogy mik a valos szamok. Es meg lesz tenyfeltaras. 

Előzmény: radio100jozsi (42836)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42836

Mi történt, a 2019-es dátumok átváltottak 2020-ra az A3, és az A10 esetében is? Egyedül az A4 Déva előtti résznél van még a 2019-es dátum átadásra. De a hiányzó darab ott sem akar megépülni, hogy végre egybe legyen az A1-es.

Előzmény: pentium10 (42812)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.02.04 0 1 42835

Na, a videómon majd ezek a csökött körforgalmak is rajta lesznek. :)

Előzmény: puntooo (42834)
puntooo Creative Commons License 2019.02.04 0 1 42834

Szerintem is ezzel speciel semmi gond nincs. Ahhoz képest, hogy ez egy (leendő)autópálya kereszteződés, még nagyvonalú is a kiépítés. Örüljünk, hogy nem egy 60-as korlátozású, egysávos hajtűkanyar. -Lehet, hogy más tervezte, mint az M4-47 mikroszkópikus-körforgalmait.... 

Előzmény: hegyaljai3 (42832)
puntooo Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42833

Valójában nem így néz ki (pont ott van a Google képhatára. A kanyar végig 2 sávos. Előtte meg a felhajtó 3. sávszűnik meg.

Előzmény: troglodita (42828)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.02.04 0 1 42832

Ez a leendő autópálya csomópont tipikus egy "ha van rajta sapka, de ha nincs rajta sapka" típusú reakciót vált ki az itt kommentelőkből. "Micsoda pazarlás az M6-M8 csomópont, ott fog állni évekig". "Miért nem csinálták meg az M35-M4 csomópontját úgy, hogy a továbbépítésre alkalmas legyen". Persze van átmenet a két véglet között, de nem igazán látom a megoldást. Persze, ha ez az átmeneti időszak csak 1-2 év lenne, akkor kisebb lenne a jelentősége.

Előzmény: Roger Preed (42824)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42831

Én azt hittem, a kanyar után. De akkor végülis lényegtelen, mert az egyenes szakszon bucskázott a gödörbe. Az meg akkor vezetési hiba. Elaludt, vagy babrált valamivel. Vagy akár műszaki hiba is lehetett.

Előzmény: puntooo (42827)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42830

Én nem tettem fel róla képet. Az M4 építése folyamatban van az országhatár felé. A 47-es főútig tartó szakasza volt az első ütem, hogy így az M35 utolsó szakasza is elkészüljön és végre a Románia felől a 42-esen érkező járművek Nyíregyháza és Budapest felé kikerüljék Debrecent, illetve gyorsítsa az eljutást. A 47-est is tehermentesíti a forgalom alól Debrecen irányába. Akinek nem ott van dolga, ne menjen át a városon.

Előzmény: Roger Preed (42824)
troglodita Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42829

vagy csak nem számított arra, hogy 2 km után eltűnik alóla az "autópálya"

Előzmény: troglodita (42828)
troglodita Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42828

Ennél a magasfeszültségű távvezeték tartóoszlopnál, gondolom: https://www.google.hu/maps/@47.2920611,21.5103777,358m/data=!3m1!1e3

Itt tűnik el az egyik sáv, vagy itt van a korlátozó tábla, vagy vajon mitől ijedt meg ennyire szegény?

Előzmény: puntooo (42827)
puntooo Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42827

Már morgolódtam én is többször az M35-M4 megvalósítása kapcsán. Most azonban árnyákra vetődtetek: a kamion az M4-esről, még a kanyar előtt fordult az árokba. (A 47-es felől jött.)

Előzmény: Landsmann_ (42816)
troglodita Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42826

Hát igen, de ahhoz meg kellett volna építeni a csomópont legalább felét, felüljárót, lóherét, amit most még nem akartak, mert hát egyelőre úgyis csak potyára díszelegne ott a nagy magyar puszta közepén... Bár nyilván úgy lett volna a logikusabb, mert így meg nem tudom, hogyan lehet ezt a torzót forgalom közben átalakítani...

Előzmény: Roger Preed (42824)
rm40 Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42825
Roger Preed Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42824

Korábban szerintem te raktál fel képet a végleges csomópontról.

 

Nem teljesen értem, hogy miért nem épült meg a Debrecen->országhatár közvetlen ág.

Előzmény: Landsmann_ (42823)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42823

No igen, mindenkinek jogában áll hülyének lenni, mindaddig míg mások testi és vagyontárgyainak épségét nem veszélyezteti. Az adott helyen (szombaton nappal megyek arra, a kamera menni fog, majd ha nem felejtem el, az oda útról is készítek videót és publikálom) a szabályok betartásával biztonságosan lehet közlekedni. De ez is olyan, mint Murphy törvénye: Ami elromolhat, az el is romlik. Adott helyzetben ha valaki lehet hülye, az az is lesz.

Ha már így oldották meg az átmenetet az M35/M4 között átmenetileg, akkor eróteljesebben kellett volna felhívni a figyelmet a sebességkorlátozásra. Akár azzal is, hogy kiteszik az autópálya vége táblát. Mertt valljuk meg, az a kanyarodó rész a leállósáv hiánya miatt inkább autóút mint autópálya. De az autóútra érvényes sebesség is sok ott abban a két kanyarban. Bizonyos időjárási viszonyok között egyenesben még elfogadható lehet a 90-es tempó, de a kanyarban lehet már az is sok.

Sokszor lesz még ott a szalagkorlát egyengetve, nem hzinném, hogy a csavaroknak lesz ideje berozsdásodni, igen könnyű lesz őket szerelgetni. Az emberi hülyeségre nem lehet minden szempontból felkészülni.

Előzmény: dimelo (42821)
NAR Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42822

Ha reggel befelé, este kifelé lesz egyirányú, akkor nem lesz olyan vészes - bár akkor nem tudom, hogy a 134-es hogy jönne a Szentlélek tér felé este...

 

Azért még a Mátyás Király útja Szentendrei út - Bercsényi utca közötti részre is ráférne a felújítás.

Előzmény: qwertz77 (42820)
dimelo Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42821

Igazad van, de az "átalakul majd", nem holnap lesz...

 

Addig havi 1-2 árokba fordulás nem hiányzik senkinek.

 

Persze mondhatják, mindenki lehet hülye.

A felelősség kétféle.

Aki ezzel a kivitelezéssel és engedélyezéssel úgy képzelte, hogy nincs balesetveszély, az most széttárja a karját?

Előzmény: Landsmann_ (42816)
qwertz77 Creative Commons License 2019.02.04 0 0 42820

A Czetz János nem olyan fontos utca, azt teljesen lezárták időnként. Itt félpályás lezárás lesz váltakozó irányú forgalommal. Elég sok kiegészítő feladat van (csomó vízvezeték, parkolók, szegély járda kapubeállók, HÉV átjáró kapcsolat, faültetés. Van ami nem is ide tartozik, nem lennék meglepődve, ha több, mint egy év lenne, mire vége lesz.

Utána meg jöhet a Dózsa György felújítása is, meg a Pusztakútiból, ami a starnd után nem lett felújítva, akkor egész vállalható lesz a környék úthálózatának állapota.

Előzmény: NAR (42818)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!