Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dokeee Creative Commons License 2021.09.23 0 0 36417

Persze, ott figyel az a finom kerámiapor, és várja az egészen speciális körülményeket, amikor be tud surranni. 

Előzmény: gnrb (36415)
gnrb Creative Commons License 2021.09.23 0 0 36416

Azaz pontosabban úgy értettem, hogy a felső holtpont után közvetlenül, mikor a kipufogószelep még nem záródott be teljesen és már indul a szívóütem.

Előzmény: gnrb (36415)
gnrb Creative Commons License 2021.09.23 0 0 36415

Itt most ugye a G4FA/G4FC motorról beszélünk, ami csak a szívóoldalon változó vezérlésű, a kipufogó oldali vezérműtengely fix. Az pedig egy úgy zárja minden üzemmódban a kipufogószelepet, hogy a felső holtpontban még nem zárt teljesen (szelepegybenyitás), ezért kipufogó ütemben de motorféküzemben kicsit visszaszívhat a leömlőből, és ha ott tényleg van ilyen kerámiapor, szerintem be is szívhat belőle.
Egyébként az eredetileg idézett, MűhelyPRN YT-videó kommentjében „Gábor Ilyés” nem motorféküzemről írt, hanem azt, hogy „speciális esetekben leállítva visszaszívás alakul ki a kipufogó leömlőből”. Tehát szerinte illetve az eredeti forrás szerint a leállítás pillanatában alakulhat ki ilyen visszaszippantás, nem motorféknél, és ebben látok is fantáziát, simán előfordulhat.

Előzmény: Akos_IKS (36413)
dokeee Creative Commons License 2021.09.22 0 0 36414

És egy ilyen katalizátor nem erdményez motorhiba lámpát egy euro4-5 motornál? Hagyjuk már ezt a mesét.

Előzmény: cápaFeri (36410)
Akos_IKS Creative Commons License 2021.09.22 0 0 36413

Vagyis nem visszaszívja, hanem egy másik hengerből kiáramló gáz benyomja. Ez teljesen logikus elsőre. Sajnos. :(

Előzmény: cápaFeri (36410)
badamo Creative Commons License 2021.09.22 0 0 36412

Szia,

 

szuper lett a "tolatóradar" ;)

Előzmény: Akos_IKS (36372)
badamo Creative Commons License 2021.09.22 0 0 36411

Szia,

 

a váltás közbeni lassú fordulatszámejtéshez annyit, hogy szerintem ezek ilyenek. Több autónk van, a Corolla pl ilyen. Úgy szoktam váltani, hogy előbb leveszem a lábam a gázpedálról, és utána nyomom ki a kuplungot. Lehetetlen normálisan "csúsztatni", mert felpörög mindig valamennyire. Az új Ducato szintúgy ilyen, meg mindegyik, amelyikben alig érezni motorféket. A közös még bennük, hogy agyatlanul alacsonyan jeleznek a következő fokozatért.

 

Előzmény: www.octinfo.com (36407)
cápaFeri Creative Commons License 2021.09.22 0 0 36410

Lacettis klubtáramnál sajnos ez történt, de idézek nálam okosabb ember hozzászólásából egy másik márkánál:

"A kerámiapor visszaáramlás simán lehet áramlástechnikai szempontból, ennek csak annyi a feltétele, hogy a leömlőben lévő katalizátor egység előtt közösítésre kerüljenek az egyes hengerekből  kivezető kipufogó csövek. Speckós esetben még ez sem feltétlen szükséges, mivel ha a kipuff csövet eltömi az összeomlott katalizátor, akkor ott az egyes ütemek miatt kialakuló többletnyomás  a dugattyú mozgása miatt simán visszadolgozhatja a port  Nem visszaszívja, csak az eltömödés, és az egymás utáni ütemek során kijutó gázok nyomásviszonyai okozhatnak ilyet. A külföldi fórumon képek is voltak, hogy munkálta meg mindez a hengerfalat.."

Előzmény: dokeee (36402)
Cedee Creative Commons License 2021.09.22 0 0 36409

Lapát hybrid, ceed gyárilag azzal van szerelve. Denso, de több márkával lehet helyettesíteni. A mérete legyen megfelelő, ha lehet ne térjen el a gyári mérettől, ha ugrál vagy hangja van, akkor cserélendő. 

Előzmény: www.octinfo.com (36407)
warr Creative Commons License 2021.09.22 0 0 36408

Hi, 

 

Itt az i30 fórum, csak nincs ott túl nagy élet... 

 

https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9167643

 

 

Előzmény: www.octinfo.com (36407)
www.octinfo.com Creative Commons License 2021.09.22 0 0 36407

Sziasztok!

 

Június óta i30 tulaj vagyok de testvérek a Ceed-del. Ezért bátorkodom itt kérdezni. i30 fórumot nem találtam. Ja és amúgy is van a csaldában egy 1.2-es szívó Rio. :)

 

1. Nekem sima, hagyományos ablaktörlő lapátok vannak csak betették valami áramvonalasító műanyag tokba és adtak neki egy fantázianevet. Ezek ennyire kukába valók? 3 hónapos az autó de kezdettől van dörzsölős hangja a lapátoknak még akkor is, ha elegendő víz van az ablakon. Ha meg kicsit kevesebb (permetező eső) akkor borzasztó, pláne a legutóbbi, viaszos folyadékot is alkalmazó mosás óta.

A Ceed-en is ilyen van? Ott is ilyen a hangja? Olyan a hang mintha hozzáérne a lapát szélvédőn kívüli részre de nem ér.

 

2. A Rio-n is tapasztaltam, de itt az i30-on különösen, hogy akármilyen óvatosan próbálok váltani és kuplunggal és gázzal játszani, amikor felkapcsolok és ráengedem a kuplungot meg adom a gázt, egy pillanatra megtorpan az autó, 'bebólint' majd utána kezd el gyorsulni. A Rio-ban 1.2-es CVVT motor van, az i30-ban meg 1.5-ös DPi, ez is négyhengeres, szívó, semmi varázslat, kettős tömegű vagy GPF, mivel még csak nem is direk injektoros, mindkét injektor szívócsőbe fecskendez, csak nem ugyan abba. De a két motornak semmi köze kb. egymáshoz, 8 év van köztük amúgy is. Ez valami motorvezérlő programozási gikszer? Huszonéve van autóm, de ezt a jelenséget csak a Rio-nál, meg most az i30-nál tapasztalom. Ja, és az i30 amikor autópályán gyorsítok, azaz jól kihúzatom, akkor váltás közben nagyon lassan ejti le a fordulatot. Nem tudok gyorsan váltani emiatt, mert kinyomott kuplunggal is sokáig pörög még a motor, nem lehet ráengedni a kuplungot - lehet csak nem szép dolog.

 

Miért lehet ez, van valami tippetek, hogyan vezessem az autót? Mit csinálok rosszul?

 

3. Az autó mellett állva, meleg motornál, mikor a hűtőventi nyomja hátra a levegőt a motor alatt a vezetőoldali ajtó irányába, rendszeresen a klasszikus fagyálló szagát érzem. De eddig nem tűnik úgy, hogy fogyna, autópályás, sietős menetek után sem. Viszont a kiegyenlítő tartályon csak sima kupak van, rápattintós. Mint az ablakmosó folyadéknál szokott lenni. Semmi csavarmenet, tömítés, ilyesmi. Ez hogy tart meg túlnyomást?

Innen jöhet a szag?

Motortérben nem találok hűtőfolyadék nyomot de az nem jelent semmit, gyorsan párolog a melegben.

 

Köszi!

rcsz Creative Commons License 2021.09.22 0 0 36406

Szia!

"D2L" forumtárs hivatkozik egy Gábor Ilyés írására miszerint "speciális esetekben leállítva visszaszíás alakul ki a kipufogó leömlőből". Nem tudom ez mi lehet, talán lehet az, hogy leállhat a motor úgy, hogy a kip.szelep marad nyitva, de szívás akkor sem mehet végbe. Elég régi "motoros" vagyok, de igazi hozzáértő véleményét elfogadnám.

Előzmény: dokeee (36404)
Prototyp02 Creative Commons License 2021.09.22 0 0 36405

Én is ezen agyalok. A katalizátorból elvileg fizikai képtelenség, hogy a motorba visszajusson bármi is. Az ott "egyirányú", a kipufogógáz a motor felől megy a katalizátor felé, nem pedig fordítva. A nyomás az esetlegesen porladó kerámia darabjait, szemcséit a kipufogógázzal együtt a kipufogó "jó végén" löki ki, a motor érintése nélkül. Nem tud a gáz visszafordulni, még motorféknél sem. 🤔

Előzmény: dokeee (36402)
dokeee Creative Commons License 2021.09.22 0 0 36404

Motorféküzemben minek vezetnél vissza kipufogógázt? Akkor az is zárva van.

Előzmény: KAti (36403)
KAti Creative Commons License 2021.09.22 0 0 36403

EGR-en keresztül?

Előzmény: dokeee (36402)
dokeee Creative Commons License 2021.09.22 0 0 36402

Nehezen tudom elképzelni ezt a szitut, Amikor az égéstérben negatív nyomás van, akkor a kipufogószelep zárva van, szóval fura lenne onnan beszívni valamit.

Előzmény: cápaFeri (36394)
KAti Creative Commons License 2021.09.22 0 0 36401

Hány éves vagy? Még hiszel a mesékben? :-)

Előzmény: Prototyp02 (36397)
rcsz Creative Commons License 2021.09.22 0 0 36400

Itt valaki hivatkozott rá, hogy az oroszoknál kicserélik utángyártottra a katalizátort, de abban mi lehet kerámia helyett? Engem is érdekelne mely tipus/évjárat, valamint tényleg, ha létezik ez a probléma a gyárgtó reagált-e erre.!

Előzmény: tuzer (36399)
tuzer Creative Commons License 2021.09.22 0 0 36399

Na ez engem is érdekelne.

Előzmény: Prototyp02 (36397)
tuzer Creative Commons License 2021.09.22 0 1 36398

Egyetlen egy dologra kell ügyelned, de nagyon: ami ezzel kapcsolatban a kezelési utasításban le van írva, azt tartsd be maradéktalanul.

 

Minden más csak okoskodás.

 

(v.ö.: Miért nem lehet a körúton dugni? Mert mindenki belebeszél.)

Előzmény: Tomics87 (36396)
Prototyp02 Creative Commons License 2021.09.22 0 0 36397

Arról van esetleg kimutatás, hogy milyen évjáratú autókat érint a katalizátor probléma? Egy gyártó, amint megállapításra kerül a motorhiba forrása, minden bizonnyal a súlyos problémát okozó katalizátor beszerelését, használatát leállítja a lehető leggyorsabban, és átáll más típusra a továbbiakban, szóval elvileg egy bizonyos időszakban gyártott autókra vonatkozna ez a típushiba.

Előzmény: D2L (36386)
Tomics87 Creative Commons License 2021.09.22 0 0 36396

Sziasztok!

 

Érkezőben a Ceed, 160 T-GDI Good Gt-line kékben :)

 

Mire kell figyelni bejáratásnál? Én arra gondoltam, hogy az első 1000km-en nem pörgetem 3000- felé é utána is csak fokozzosan (3500 majd 4000) emelem a fordulatot. Jó lehet ez így?

 

Illetve az első olajcsere 15000-nél esedékes? Van értelme előbb 3000km megtétele után lecseréltetni, a szervizek mennyire szeretik ezt, megcsinálják kérésre? 

 

Előre is köszi! Nagyon várom már, egy 1.2-es 94 lovas swiftet fog váltani :)

Cedee Creative Commons License 2021.09.21 0 0 36395

Ugyanaz  a típus van nálam is. Az OMV-t kapja csak, más nem megy bele. A simát ritkábban, inkább a Maxx-ot, de úgy vettem ki, hogy 0,5l kevesebb lett a tankolásom ugyanazzal a vezetési stílussal nyáron mint a sima gázolajjal ott ugye +0,5l. Maradtam a Maxx-nál. Ártani nem használ. :D
Eddig elvileg előttem is márkaszervizek töltötték bele az előírt olajat. Nálam két oljcsere volt, első Shell olaj lett, a második Total. Azt nem tudom befolyásol-e az olaj a fogyasztásban. 
Mondjuk az utolsó olajcsere egy kirándulás (rövid nyaralás volt), kékes környékén hegyre fel-le, utána kapott egy Visegrádi vár látogatást és autópályát is (130 átlag), egy kis BP-vel kiegészítve. Klíma ment , csomagok voltak 2 + 2 gyerek volt a kocsiban, így sikerült a 750km / 38liter.
Az a katalizátor mizéria kicsit beleültette a fülembe  abogarat, nem szeretnék ilyen csapdába kerülni, nem lenne rossz kihagyni. 

Korrekt nálad az a fogyasztás.


Előzmény: cápaFeri (36394)
cápaFeri Creative Commons License 2021.09.21 0 0 36394

Konkrétan a crdi-re nem hallottam. Társmárkánál (Lacetti) benzinesnél volt egy klubtársnak ilyen, hogy visszaszívta a motor a darabokat. Mind a crdi-nél, mind a T-GDI nél elég közel van az első katalizátor, szerintem előfordulhat...bár ha belegondolok a crdi-nél nem igazán van akkor a motorfék/terhelésváltás, kisebb a fordulat is mint a benzinesnél.

Előzmény: Cedee (36390)
cápaFeri Creative Commons License 2021.09.21 0 0 36393

Bocsánat, helyesbítenem kell. Előzésnél inkább a 3500-as fordulatig a jellemző...általában a helyzet úgy kívánja, hogy az utat, az előzés körülményeit nézzem, nem az órát...most mondja párom, hogy kb 3500-ig szoktam eltolni ha tempósan kell előznöm. 

Előzmény: cápaFeri (36391)
cápaFeri Creative Commons License 2021.09.21 0 1 36392

Megőrülsz, ha ezt is elárulom, de nyár elején volt hazafelé egy 4,3 is, de végig nyugati szél volt az A1-en, hátszéllel mentünk. :-) Vasárnap vissza szembe szél, vissza is kaptuk a pofont, összesítve 5,0 lett. Ergo szembe és hátszél között több, mint 1-1,5 liter bőven lehet! 

Előzmény: Cedee (36389)
cápaFeri Creative Commons License 2021.09.21 0 0 36391

Fogalmam sincs. Előző években nekem is 5,1 körüli volt, de nem használtam ennyire pörgősen, 2000-2500 körül elváltottam. Városban rövid távon ha nincs kedvem bicajozni a melóhelyre, vagy télen megeszi a 6,5-is. Próbálom csak városon kívül, vagy hosszabb utakra használni ha lehet. 

80000 km felett vagyok, már csak cirkálva váltok el 2000-2500 között. Gyorsítva, emelkedőkön inkább 3000, előzésnél belemegy visszaváltva 4. vagy 3. -ba a 4000 is. De telitalpas gázt csak előzésnél adok, ha úgy hozza a helyzet, gyorsításoknál nem taposom neki, csak engedem forogni. Szerintem ez lehet a kulcs, ha nyomatékból autózik az ember (1500-2500) akkor többet eszik.

1.6 crdi SW 110 LE Most is voltunk otthon, ami 400 km-re van a melóhelyemtől. 250 km pálya, 150 km országút. Pályán 120-130, országúton 100-120 előzésekkel, mert nagy a forgalom. (Vacak 84-es főút, plusz csomagok és mi ketten párommal.) Megtankoltam, megfordultunk, össz 819 km. Még mehetek vele 220 km-t az óra szerint. (második vonalnál picit feljebb van a mutató, hihető. Az 52 literes tanknál akkor nulláz le a számláló, ha még van benne kb 3 liter, de eddig talán ha egyszer tankoltam olyan későmn, hogy 10 km-t mutatott hátra.) Mivel gyanakvó vagyok, tankolásnál direkt kiszámoltam az előző kanyart, hátha csal a számláló és kábít, milyen jó fogyasztásom van, de nagyjából stimmel a matek. Ugyanaz a forduló volt előtte is, de utána még mentem városban melóhelyre bejárásban 60 km-t itt helyben. 43,5 litert tudtam rátankolni és 888 km-t mutatott az óra. Mondjuk csak itt Ausztriában tankolok ÖMV kúton, de a normál gázolajat. (Egyszer kipróbáltam a 60 centtel drágább prémiumot, fél literrel több lett a fogyasztásom, többet nem fogom! :-) )

Nem áll érdekemben füllenteni, magamat csapnám be, ezek a tények, amiket leírtam....

Fiam viszont a rioba 100-as üzemanyagot tölt, de ő csak Magyarországon tankolt eddig. Írtam, hogy milyen tempóban vezet, mivel még relatív új a kocsi, nem is tapossa neki, hagyja kisebb gázzal pörögni. Nem akarok hülyeséget mondani, de talán 4000-ig hajtja ha már rendesen felmelegedett. Mi is féltünk tőle a tesztek alapján, hogy mennyit fog neki enni, mert mindenki 6,5 inkább 7 literről beszélt, de eddig kellemes csalódás a kis 3 hengeres. 

Előzmény: Cedee (36389)
Cedee Creative Commons License 2021.09.21 0 0 36390

Ez a katalizátor/lánc hiba a CRDI-re is jellenmző?

Előzmény: cápaFeri (36387)
Cedee Creative Commons License 2021.09.21 0 0 36389

Mesélj! Hogy a bánatban sikerül az a 4,5? Nekem a computer mutatott már 4,7-et, örültem kimondhatatlanul, azóta sem sikerül, 5-5,1-nél jobbat produkálni vele. :)

Előzmény: cápaFeri (36388)
cápaFeri Creative Commons License 2021.09.21 0 1 36388

Meglepő, de így van! Nemrég néztük meg mi is a kipufogóvégeket. Nekem a ceed 1.6 crdi, fiamnak a rio 1.0 T-GDI. Az én ujjam szinte tiszta maradt, az övé fekete. :-) Használati mód közel azonos, egyik sem városi autó, talán csak az a különbség, hogy én sokat pályázom, neki inkább az országút, de persze nem 90-nel. Mindketten 4,5-5,2 közötti fogyasztásokat mérünk. 

Előzmény: rcsz (36375)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!