A Vác-Gödöllő-Bicske háromszögben több mint félmillió ember él. Ha így leírva esetleg nem hiszed akkor adogasd össze: https://www.ksh.hu/apps/hntr.main
Jó dolog a kritikus gondolkodás, de mielőtt zsigerből megkérdőjelezel bármit, előtte tájékozódj! Sosem lehet tudni, még az is lehet hogy igaz ami le van írva... :)
Az m0 keleti és északi szakaszát az 1-es útig mindenképp ki kellett (kell) építeni. Tovább viszont minek? Helyi forgalmat nem látok (Budaörs-Solymár közt milyen forgalom lehetne?), távolságit mások sem látnak. Így senkinek sem sürgős az m0 nyugat.
Mert az a hegy van vagy 100 méter magas, ergo az alagútnak is legalább 100 méter mélyen kell mennie, ha a völgy alatt is át akarod vinni - az meg nem kéreg alatti vezetés.
Minden jogod megvan így gondolni, de ilyen alapon az M0 meglévő részei (az M1-M5 közé eső rész kivételével) is feleslegesek volnának. Csak a miheztartás végett.
bkeszi es az m1 kozotti mellekutacskan van napi 20.000 jarmu, ok biztosan...
aztan a 10es, 11es, 2es, m2es, felol is mennek naponta tobb10ezren delpestre meg a delpesti aggloba...
aztan lenne nemi regionalis/nemzetkozi tranzit is, de az az mar nemosztszoroz, ahogy az m0 tobbi szakaszan se, hiszen az m0 forgalmanak tulnyomo tobbsege agglos...
szereny becslesem szerint az m0 nyugat forgalma az atadas utani napon kb. 40.000 lenne, aztan lenne tobbis, ahogy kezdenenek raszokni a nepek...
"Ha viszont a falu közelében (alatt) mehetett volna, akkor természetesen nem megy fel a hegyre az autópálya."
Ha nem megy fel a hegyre az autópálya, akkor ugye nem mehet kéregben sem. Igencsak kilométereken keresztül kellett volna alagutat fúrni, ha nem viaduktot választanak.
Ha tényleg kíváncsi vagy, és nem kötözködni szeretnél csak, akkor kezdd azzal, hogy elfelejted Miskolcot meg a Dél-Dunántúlt, már legalábbis az M0 vonatkozásában. Az M0 forgalmának döntő többsége Pest megyéből (Budapestet is beleértve) indul, vagy oda érkezik, a legtöbbször pedig is-is. Tehát Leányfaluról nem a Dél-Dunántúlra megy, hanem a Váci útra vagy Gödöllőre, Bicskéről* Nagytéténybe, Dabasról Budafokra, stb.
A nyugati szektorban a helyi-regionális forgalom dominálna, a távolsági forgalom szerepe csekély volna.
Ahogy egyébként az M3 forgalmában is a napi ingázók vannak a legtöbben, a távolsági forgalomban haladók jóval kevesebben.
* Igen, én is tudom, hogy Bicske már Fejér megye ;-)
"Az emberi tudatlanságnak, az utána nézés elmulasztásának, szellemi lustaságnak tekintem, hogy ha bárki - utólag - megkérdőjelezi, hogy miért ott épült, miért az épült ?"
Nagyon le kell nézni másokat ahhoz, hogy azt hidd, hogy a mérnököket hibáztatja a köröshegyi "anomáliáért".
Egyébként meg egy másik távoli analógia. A Genfi-tó felső végénél van egy gyönyörű több km-es viadukt rendszer szép kilátással. (Montreaux elkerülő)
Megbánták, hogy így építették meg, ma már alagútba raknák az egészet. Pont azért, mert úgy nem zavarja a természetet és a lakosságot.