azért csak oszlik a forgalom, én is inkább Arad felé megyek, ha arra járok, de a 16 km hiány (a jelenlegi 60-hoz képest) az bizony nagyon csábító lenne ;-)))
Marossolymos (Soimus) - Marosillye (Ilia) között a solymosi dombot reszelgetik, ha az végre kész lesz, akkor nagyjából átadható az egész szakasz
Marosillye - Marzsina között is lényegében megvan az út, csak éppen az innenső végén nem sikerült normálisan kitalálni és megtervezni, hogy mi legyen. A tervek szerint itt zöldfolyosókat kéne kialakítani, jobban mondva egy hosszabb szakaszon egy vagy két alagúton át vezetne az autópálya, hogy fölötte háborítatlanul járkáljanak a vadak, de ez már egy olyan komplexitású feladat, amit a dunai albán parasztok nem tudnak ésszel felérni ;-)))
A 2019-es datumok azert voltak a sajtoban, mert a burokratikus papirokon azok szerepeltek, azok voltak a sajtonak lekuldve, s a helyett hogy a sajto ellenorizze szepen adta a datumokat. A kormanynak is tetszett igy mert jol mutat 2019-ben annyi palyat atadni. Most kezdenek rajonni mert van nyomas rajtuk hogy ez nem lesz kivitelezheto.
Iden 2019-ben csak az A1-es lesz kesz 43km, ez meg nyaron megvalosulhat. Hianyzo szakasz marad valami 15-17km ott alagut kell majd 5-7 ev mulva ha elkeszul.
Az A3-as A10-en a helyzet az hogy az epitok nem haladnak. Egyreszt 3 epitonek penzugyi gondjai vannak, nem tudnak nyersanyaghoz jutni (pl. nem szallitanak nekik vasszerkezetet es gerendat), es a 4diknek jo a haladasa, de jobb lenne nagyobb mozgositas reszerol, de az a szakasz eleg hosszu.
Az A10-sen a mult heten derult ki hogy meg mindig nincs jogtiszta nyomvonal, pl egy szemetlerakat van a nyomvonalon, es kozmuvek sincsenek egyes reszeken athelyezve.
Ezek a hianyossagok most azert derulnek ki mert van egy fuggetlen egyesulet ami figyeli az allami szerveket az Asociatia Pro Infrastructura es ok adnak a sajtonak tiszta kepet arrol hogy mik a valos szamok. Es meg lesz tenyfeltaras.
Mi történt, a 2019-es dátumok átváltottak 2020-ra az A3, és az A10 esetében is? Egyedül az A4 Déva előtti résznél van még a 2019-es dátum átadásra. De a hiányzó darab ott sem akar megépülni, hogy végre egybe legyen az A1-es.
Szerintem is ezzel speciel semmi gond nincs. Ahhoz képest, hogy ez egy (leendő)autópálya kereszteződés, még nagyvonalú is a kiépítés. Örüljünk, hogy nem egy 60-as korlátozású, egysávos hajtűkanyar. -Lehet, hogy más tervezte, mint az M4-47 mikroszkópikus-körforgalmait....
Ez a leendő autópálya csomópont tipikus egy "ha van rajta sapka, de ha nincs rajta sapka" típusú reakciót vált ki az itt kommentelőkből. "Micsoda pazarlás az M6-M8 csomópont, ott fog állni évekig". "Miért nem csinálták meg az M35-M4 csomópontját úgy, hogy a továbbépítésre alkalmas legyen". Persze van átmenet a két véglet között, de nem igazán látom a megoldást. Persze, ha ez az átmeneti időszak csak 1-2 év lenne, akkor kisebb lenne a jelentősége.
Én azt hittem, a kanyar után. De akkor végülis lényegtelen, mert az egyenes szakszon bucskázott a gödörbe. Az meg akkor vezetési hiba. Elaludt, vagy babrált valamivel. Vagy akár műszaki hiba is lehetett.
Én nem tettem fel róla képet. Az M4 építése folyamatban van az országhatár felé. A 47-es főútig tartó szakasza volt az első ütem, hogy így az M35 utolsó szakasza is elkészüljön és végre a Románia felől a 42-esen érkező járművek Nyíregyháza és Budapest felé kikerüljék Debrecent, illetve gyorsítsa az eljutást. A 47-est is tehermentesíti a forgalom alól Debrecen irányába. Akinek nem ott van dolga, ne menjen át a városon.
Már morgolódtam én is többször az M35-M4 megvalósítása kapcsán. Most azonban árnyákra vetődtetek: a kamion az M4-esről, még a kanyar előtt fordult az árokba. (A 47-es felől jött.)
Hát igen, de ahhoz meg kellett volna építeni a csomópont legalább felét, felüljárót, lóherét, amit most még nem akartak, mert hát egyelőre úgyis csak potyára díszelegne ott a nagy magyar puszta közepén... Bár nyilván úgy lett volna a logikusabb, mert így meg nem tudom, hogyan lehet ezt a torzót forgalom közben átalakítani...
No igen, mindenkinek jogában áll hülyének lenni, mindaddig míg mások testi és vagyontárgyainak épségét nem veszélyezteti. Az adott helyen (szombaton nappal megyek arra, a kamera menni fog, majd ha nem felejtem el, az oda útról is készítek videót és publikálom) a szabályok betartásával biztonságosan lehet közlekedni. De ez is olyan, mint Murphy törvénye: Ami elromolhat, az el is romlik. Adott helyzetben ha valaki lehet hülye, az az is lesz.
Ha már így oldották meg az átmenetet az M35/M4 között átmenetileg, akkor eróteljesebben kellett volna felhívni a figyelmet a sebességkorlátozásra. Akár azzal is, hogy kiteszik az autópálya vége táblát. Mertt valljuk meg, az a kanyarodó rész a leállósáv hiánya miatt inkább autóút mint autópálya. De az autóútra érvényes sebesség is sok ott abban a két kanyarban. Bizonyos időjárási viszonyok között egyenesben még elfogadható lehet a 90-es tempó, de a kanyarban lehet már az is sok.
Sokszor lesz még ott a szalagkorlát egyengetve, nem hzinném, hogy a csavaroknak lesz ideje berozsdásodni, igen könnyű lesz őket szerelgetni. Az emberi hülyeségre nem lehet minden szempontból felkészülni.
Ha reggel befelé, este kifelé lesz egyirányú, akkor nem lesz olyan vészes - bár akkor nem tudom, hogy a 134-es hogy jönne a Szentlélek tér felé este...
Azért még a Mátyás Király útja Szentendrei út - Bercsényi utca közötti részre is ráférne a felújítás.
A Czetz János nem olyan fontos utca, azt teljesen lezárták időnként. Itt félpályás lezárás lesz váltakozó irányú forgalommal. Elég sok kiegészítő feladat van (csomó vízvezeték, parkolók, szegély járda kapubeállók, HÉV átjáró kapcsolat, faültetés. Van ami nem is ide tartozik, nem lennék meglepődve, ha több, mint egy év lenne, mire vége lesz.
Utána meg jöhet a Dózsa György felújítása is, meg a Pusztakútiból, ami a starnd után nem lett felújítva, akkor egész vállalható lesz a környék úthálózatának állapota.
A III. kerületi Szentendrei utat fel akarják újítani a Mátyás Király út és a Pünkösdfürdő utca között. Most tekintsünk el attól, hogy a kiírónak nem sikerült helyesírási/gépelési hiba nélkül megadnia a feladatot. A felújítás igencsak ráfér az útra. A felújítás azzal fog járni, hogy a Békásmegyer és Csillaghegy nyugati és keleti fele közötti HÉV-átjárók kapacitása kétharmadával csökkenni fog (az Ürömi úti átjárót is le kell zárni, mert a Szentendrei út - Mátyás király utat is átépítik). Értem, hogy ez ezzel jár. Amit nem értek, az az, hogy miért fog ez 200 naptári napig tartani? Alig egy kilométerről van szó... A Czetz János út és köz felújítását (hasonló hosszon) kb. 50 napra tervezték (és lett belőle kb. 140).
Minden útépítésre igaz, hogy az ott lakók nem szeretnék, ha más is járna arra. Ugyanakkor ha jól értem, Budapest területén végig föld alatt menne az M0, az egy csomópont valahol errefelé lenne: https://goo.gl/maps/1HH4DDJPe1p Kibukkan a hegy alól az M0 és a völgy másik oldalán egyből menne is be a másik hegybe - ez túl sok zajt nem okozna. A remeteszőlősi csomópontnál (már Budapesten kívül) kicsit szélesebb a völgy, ugyanakkor zsákfalu felől jön az út, szóval megint nem hiszem, hogy túl nagy forgalom lenne. utána meg nem hogy Budapestet, de még Budakeszit is elkerüli az M0.
Az általam koirábban belinkelt videón látszik az út vonalvezetése, beláéthatósága. 90-el biztonságosan be lehet venni. De aki nem veszi észre, vagy nem akarja észre venni a 90-es táblát és 130-al hasít tovább, a "hirtelen jött" kanyartól megijed, garantált a baleset. A 2 sáv nem szűkül egyre, hanem a leállósáv fogy el ott a kanyarban, amit majd elbontanak ha Püspökladány felé is megépül az M4. Ez a csatlakozás teljesen átalakul majd.
Most az adott esetben azért érdekes, mert kisodródásról nem beszélhetünk, ugyanis Debrecen felé haladva jobbra ível az út. inkább a kanyar végén mélázhatott el a sofőr, hogy nem hozta egyenesbe a kormányt és kanyarodott tovább. Én legalábbis ezt tudom elképzelni. Azért bő 1 hónap alatt két hasonló balesetnek el kellene gondolkodtatnia a tervezőt, hogy mit nem csinált jól. További érdekesség, hogy nem a száguldozuó személyautókat érte a baleset, hanem mindkét esetben teherautó volt az áldozat.