Keresés

Részletes keresés

Landsmann_ Creative Commons License 2019.02.17 0 0 42946

Ez aztán a precíz számolás! :) A 4-est nem is véletlenül hívják halál útnak. Óriási a forgalom, sok helyen a hosszú, de kis ívű be nem látható kanyaroktól előzni szinte lehetetlen. 

Én úgy saccolom, bár számítást nem végeztem, hogy a reggeli órában több jármű volt a 4-esen. Nem mondom, hogy azt is számold meg, de nyilvánvalóan a napszak is befolyásolja egy út terhelését. A reggeli és délutáni ingázók is hozzájárulnak. A kamionokat ez annyira nem befolyásolja, viszont annyiban igen, hogy egyes belföldi szállítmányozásnál a célállomáson nem 24 órás a le és felpakolási lehetőség, emiatt igyekeznek lehetőleg munkaidőben (általában 7-17 óráig) a célhoz érni. A kamionsofőrök nagyobb része éjszaka alszik és korán reggel indul útnak. 

Előzmény: dimelo (42945)
dimelo Creative Commons License 2019.02.17 0 0 42945

Azt ígértem, hogy hétvégén megnézem a 4. főút forgalmáról készült videódat.

Felezővel visszalassítottam, mert a konvojokban haladókat nem bírtam lekövetni:)))

6 szakaszra bontottam, amelyekből a Bp.-Üllő és Karcag-Füzesgyarmat szakaszokat elhagytam.

Így is csak a kamionokat bírtam strigulázni...

 

2017. 08. 03. csütörtök 15 óra 07'20" - 16 óra 58'30"-ig

 

4. főút 30-51 km  Üllő körforg.-Albertirsa 405. felüljáróig    21 km  20 perc      25 db

           51-94 km  405. csp. Albertirsa- Szolnok 32. csp.      43 km  34 perc    111 db  (Hosszkorrekció +2 km)

         92-112 km  Szolnok 32. csp -Töröksz.miklós 46. csp  30 km  18 perc      56 db

       112-163 km  Tszm. 46. - Karcag 4206. csp.                  51 km  39 perc      90 db tehergépkocsi

                                                     Összesen                    145 km 111 perc  282 db

Tehát 4. főút átlaga: 1,94 db tehergépkocsi/km és 2,54 db tehergépkocsi/perc, abszolút haladási sebesség 160 km/h.

        M35 autópálya: 0,82 db                                   1,70 db                                                                                210 km/h

 

A 4. főút Pilis-Monor szakaszán is, - amely 2019 ősztől visszanyeri teljes funkcióját- több (1,19 db/km) tehergépkocsi közlekedett, mint az M35 autópályán.

A történelmi hűség érdekében 2017. 08. hóban több, mint 2019. 01. hónapban.

A januári/augusztusi forgalom aránya (Szolnok Tisza-híd): 3006/3802= 0,79

Az autópálya/főút sebességkülönbséget kb. kompenzálja, így az összehasonlíthatósága közelítően valós.

 

Az (M)4 Albertirsa - Karcag szakasz terhelése: (126 km - 91 perc - 257 db teherkocsi)

                               2,07 db tehergépkocsi/km és 2,82 db tehergépkocsi/perc, abszolút haladási sebesség 160 km/h.

 

Egyszerűsítve: az M35 autópályán csak 1219 méterenként jött szembe egy kamion, (2x2 sávon elválasztva)

                                                a 4. főúton 483 méterenként lehet rettegni a szembejövő kamionoktól, 2x1 sávon (kivétel 22 km)

Előzmény: Landsmann_ (42921)
brenn Creative Commons License 2019.02.17 0 0 42944

A régi 2-es útnak két körforgalma van Dunakeszi előtt. A kettő közötti szakaszt kellene 4 sávossá átépíteni, mert  az a  szűk keresztmetszet.

Hiszen   Újpest felől és az Auchan( M0)  felől  kb. egyforma forgalom jön és a második körforgónál a forgalom fele

Vác és fele Fót irányába megy. Tehát ezért lassul le a forgalom.

 

Az agglomeráció nagy  lakosságszám növekedése + a két autós életmód , valamint a tömegközlekedés nélküli szétterülő településszerkezetek , a vasút minősíthetetlen

szolgáltatása lassan megbénítja  nemcsak a fővárosi, hanem  a helyi közlekedést is. A M2-es út év végi átadása - véleményem szerint- alapvető változást nem fog okozni 

Dunakeszi, Fót, Göd , Veresegyháza életében - inkább csak Vác vonatkozásában.

 

A metró kihozatala és a káposztásmegyeri új intermodális központ nyújt majd új esélyt -(ha lesz belőle valami) .

 

Előzmény: mzdude (42941)
NAR Creative Commons License 2019.02.16 0 0 42943

Budakalászi Auchan felől...

Előzmény: NAR (42942)
NAR Creative Commons License 2019.02.16 0 0 42942

Jobban belegondolva a budakalászi Auchan felé sem egyszer kijutni Szentendre felé a szombat délelőtti csúcsban. De az meglepő volt, hogy a Fő út - Szent István utca körforgalomnál egyszer csak eltűnt a forgalom, addig meg lépésben csorogtak csak.

Előzmény: mzdude (42941)
mzdude Creative Commons License 2019.02.16 0 0 42941

Ennyire betett nekik az M2-es felújítása?

 

Az csak a kegyelemdöfés volt, de alapvetően olyankor két irányból is dugó van és volt is, az Auchan és társai felé: Káposztásmegyer irányából, valamint Göd-Dunakeszi felől.

 

A másik meglepő dolog a kifejezetten erős forgalom Fót-Csomád között

 

Ez is így volt már évekkel ezelőtt is. Azóta csak romlott a helyzet, hiszen Csomád és Veresegyház is tovább terjeszkedett, Erdőkertes és a többi szintén.

Előzmény: NAR (42938)
adiaboli Creative Commons License 2019.02.16 0 0 42940

Találtam egy rajzot a román autópálya tervekről,még 1969-ből. Igaz semmi sem lett belőle,de az látszik,hogy országos hálózatban gondolkodtak.Akkor is,ma is. Piros az akkori terv,zöld a már kész szakaszok.

Megteremtve az ország vérkeringését,ellenben a hazai sugárirányú strukturával.

 

Hogyan???

Előzmény: aladar644 (42937)
RadiX Creative Commons License 2019.02.16 0 0 42939

Le volt az aszfaltozva, látszanak a nyomai, csak elkopott. De tényleg látszik hogy nem használják P+R megállóként a helyiek, gondolom aki teheti autóval jár, a többiek meg busszal.

 

A szervezett útépítés egyik első célpontjai voltak a vasútállomási bekötőutak, sok helyen még ma is azon a kiskockakövön járnak, vagy arra terítették a mai aszfaltburkolatot.

Előzmény: NAR (42938)
NAR Creative Commons License 2019.02.16 0 0 42938

Ma jártam a Dunakeszi-Fót-Csomád útvonalon. Először meglepett, hogy Dunakeszi határában kilométeres dugó volt az üzletközpontok felől egészen a magában a faluban lévő első körforgalomig. Ennyire betett nekik az M2-es felújítása? A másik meglepő dolog a kifejezetten erős forgalom Fót-Csomád között, ami Őrbottyán felé eltűnt, úgyhogy gondolom a veresegyháziak generálják Budapest felől. A térkép szerint Budapest központja felől az M3-ason keresztül gyorsabb lenne - ennyien nem vennék meg a Pest megyei matricát? Vagy az az útvonal dugósabb? Vagy a fóti bevásárlóközpontoktól jönnek? Arra emlékeztem, hogy Csomád vasútállomás a falutól jó messze van, de az meglepett, hogy a bekötő útja még csak nem is aszfaltozott... Ez így a XXI. században Budapest agglomerációjában eléggé durva.

aladar644 Creative Commons License 2019.02.16 0 1 42937

Találtam egy rajzot a román autópálya tervekről,még 1969-ből. Igaz semmi sem lett belőle,de az látszik,hogy országos hálózatban gondolkodtak.Akkor is,ma is. Piros az akkori terv,zöld a már kész szakaszok.

Megteremtve az ország vérkeringését,ellenben a hazai sugárirányú strukturával. Aminek már "élvezzük" az összes hátrányát. Főleg a déli országrészben.

 

https://ro.wikipedia.org/wiki/Autostr%C4%83zi_%C3%AEn_Rom%C3%A2nia#/media/File:Re%C8%9Beaua_de_autostr%C4%83zi_planificat%C4%83_la_1969_%C8%99i_re%C8%9Beaua_construit%C4%83_%C3%AEn_momentual_actual..png

dimelo Creative Commons License 2019.02.16 0 1 42936

Összefüggést látok, de hogy mennyire,

azt Te jobban ismerheted:

 

http://www.jarmuipar.hu/2019/02/romaniaban-bovit-mercedes/

 

"a Powertrain Mercedens-Benz Cars termelési igazgatója elmondta, hogy Románia továbbra is szerepel a német járműgyártó beruházási térképén, de egyelőre újabb fejlesztésekről nem született döntés.

Hozzátette: ehhez Romániának javítania kell a közúti és a vasúti infrastruktúráját."

 

Például amíg el nem készül az A1 teljes pálya

https://www.google.com/maps/dir/45.8579602,22.2441139/45.9129669,22.8804515/@45.9103652,22.4046243,11z/data=!4m2!4m1!3e0

 

addig nem fektetnek be nagyobb mértékben...

Előzmény: pentium10 (42934)
dimelo Creative Commons License 2019.02.16 0 0 42935

Köszi a tárgyilagos leírást! Jól érzem, hogy van helyismereted?

 

Követtem a kivitelezéseket, de a tervezési fázist még nem.

Utólag már mindegy.

 

Befejező mondatodhoz:

Éppen ezért érthetetlen, hogy miért nem a 67 ezer lakosú körzetközponthoz vitték az A4 nyomvonalat.

 

A lengyeleknél nincs Modern Városok Program:))))

vagy Przemysl nem olyan fontos...

 

 

Előzmény: gw (42933)
pentium10 Creative Commons License 2019.02.16 0 0 42934

Tavaszodik, kezd beindulni rendesen a melo az A10-es Gyulafehervar eszaki csomopontjanal.

 

Video felvetel: https://www.youtube.com/watch?v=NmfropIJqrY&feature=youtu.be

 

Terkep: http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=16/46.112/23.615/0

gw Creative Commons License 2019.02.16 0 0 42933

Az autópálya csak a 2012-es foci EB (lengyel-ukrán közös) miatt épült ki a határig (hogy véglegesen csak 2016-ra készült el a lengyel oldalon, az más kérdés), az ukrán oldalon rengeteg ígérgetés mellett folyamatosan tolódott a kezdés finanszírozás hiányában, aztán végleg elsüllyedt. Így a kevés távolsági forgalom elvan az üres úton mindkét oldalon.

 

Amint magad is jól látod, itt nem jellemző a távolsági forgalom, inkább a helyi. A teherforgalom sem tranzit, legalábbis nem klasszikus, rengeteg spedició Przemyslben és Jaroslawban arra specializálódott, hogy átrakja a kelet-nyugati forgalmat EU-s kocsikról keletiekre (itt láthatsz akár kazah kocsit is).

A személyforgalom is jobbára az egymással való kereskedelemről szól, a lengyeleknek kényelmes, hogy nem kell átlépni Ukrajnába, az ukránok meg amióta vízum nélkül mehetnek, sokkal könnyeben csempésznek. Amilyen nagyüzememben itt megy a csempészet, az hihetetlen, persze errefelé vámosnak is nagyon jó lenni...

Przemysl a környék központja, ezért emellett alakult ki minden, nem vándoroltak át az autópálya mellé, mert minek is?

 

Előzmény: dimelo (42926)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.02.16 0 0 42932

Képzelem, mennyire fognak örülni ennek a nyomvonalnak a marosbogáti falusiak... .. Át a nyomvonal, nyílegyenesen a falu közepén, hatása: az alatta lévő terület melletti házaknak sorban egymás után fog majd megrepedezni az alapjuk, felteszem, több közülük régi falusi vályogház, de persze ez még a téglaházaknak is megárt majd rendesen. Kamionforgalom, nagy sűrűséggel--> erős útrezgések--> talajremegés és talajmegcsúszások, talajmegsüllyedések--> a házak alapjai tönkremennek a rezgésektől--> legvégül a házak omlásveszélyesekké válnak majd!

 

Nem lehetett volna ezt a nyomvonalat a kép felső részén lévő, a falu csúcsán túli lakatlan mezei területre betervezni??! Ott ui. már nem ártana a házak alapjainak a talajremegés, és a falu házai nem szenvednének károkat a későbbiekben... .. Magyarországon direkt mindenütt elkerülőzik az utakat ahol csak tudják, hogy a főútvonalak a falvakból kiterelve ne okozhassanak a falusi házakban kárt!! (Persze, ehhez ész és megértő belátás is kellene, de a románoknak ez úgy tűnik mindegy.)

Előzmény: pentium10 (42923)
dimelo Creative Commons License 2019.02.16 0 0 42931

Elszállt a fantáziád?

 

A Medgyesi-Nastase kézfogással megbonthatatlan érdekszövetségek "pecsételődtek" meg.

 

Azt ugyan senki nem gondolta 2003-2004-ben, hogy 15 év múlva lesz a megvalósulás (egy része)

de a cövekeket leszúrták, az A3 nyomvonal mozdíthatatlan maradt.

 

Vedd észre, hogy az E60 (M4) ürügy, aminek közös határösszeköttetésével előbb megvalósíthatták az M35-öt.

 

Ideológiát gyártani és nyomvonalat tervezni Nagykároly felé, az sem Nagyváradnak, sem Szatmárnémetinek nem tetszik.

Debrecenről nem is beszélve. (Óh Via Carpathia)

 

A térképnézegetés ezügyben nem elég...  Elhiheted, hogy nézegetem én is, de nem használ:)

Előzmény: troglodita (42929)
eMPet Creative Commons License 2019.02.16 0 0 42930

Utánaolvastam, érdekes történet.

Ettől függetlenül - mármint, hogy alatta víz van, vagy szántó - nem értem a nyomvonalat, illetve ezt az 1800 méteres viadukt szükségességét. Lehet, hogy csak azért nem, mert nincs elég infóm róla. Lásd a balatoni kőröshegyi viadukt és szükségessége témát, az sokáig napirenden volt, míg az erdélyi építkezéseket többnyire csak akkor veszem észre, ha kinő a térképen.

Előzmény: pentium10 (42928)
troglodita Creative Commons License 2019.02.16 0 0 42929

Ezért írtam még régebben, hogy kár volt erőltetni az E60 "párhuzamosítását", inkább a Nagykároly-Zilah útvonalat építették volna...

Előzmény: eMPet (42927)
pentium10 Creative Commons License 2019.02.15 0 3 42928

A Bechtel keszitette es az a szakasz 50%ban keszen van, aztan szerzodest bontottak.

A to nem volt ott, sima volgy volt. Utanna csinaltak belole mesterseges tavat. Szoval eloszor a volgy, aztan a volgyhid, aztan a viz, es ugy lett to alatta.

Előzmény: eMPet (42927)
eMPet Creative Commons License 2019.02.15 0 0 42927

Nézegetem a korábbi hozzászólások alapján a román autópálya építéseket és nyomvonalakat, most ez a kedvencem:

Építsünk hidat a tavon, de hosszában! :-)

Biztos más nyerte ezt a szakaszt, mint a kapcsolódóakat, amelyeknek nyomuk is alig.

 

https://www.google.com/maps/@47.2389971,22.5254036,3051m/data=!3m1!1e3

 

dimelo Creative Commons License 2019.02.15 0 0 42926

Egy konkrét példa:

Milyen forgalomátrendeződés történik, ha az autópálya nyomvonala eltér a főútétól.

 

Lengyelország A4 Korczowa:

Pedig itt teljesen logikusan dél felé közelítették a 67 ezer lakosú Przemysl felé.

Mégis az látható, hogy a régi 94. út forgalma nagyobb, mint az autópálya határszakaszé.

Ha belenagyítanál és átváltanád műholdképre,

akkor látható, hogy a Korczowa-i határ előtt bevásárlóközpontot építettek, vajon mitől tud rentábilisan működni?

Az ukrán kishatárforgalom nagyobb, mint a távolsági...

Amikor egy autópálya szakaszon 1889 db gépjármű közlekedik, az totál kudarc. (Teherforgalom jelentéktelen: 358 db/nap)

(Van magyar példa is: M3 Vásárosnamény)

 

 

Az egy külön rejtély, hogy miért nem a sokkal nagyobb forgalmú (Medyka) határhoz vitték az A4 nyomvonalát.

https://www.google.com/maps/dir/49.964947,22.6554474/49.8224603,23.9242324/@49.7856435,22.938171,10z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Az Ukrán oldalon az M10 rövidebb Lemberg felé 10-15 km-rel, mint az M11,

de így az M11-ről csak Przemysl városán keresztül lehet csak felhajtani az autópályára. (Szambor, Sztrij felől pedig rövidebb is)

 

Ez mind a lengyelek baja, de mi miért nem tanulunk belőle?

Mert az M4 határszakasz hasonló, vagy ettől is rosszabb pozíciójú.

 

A kishatár forgalom kifelé irányul Nagyváradra, az továbbra is a 42. úton marad.

A kamionterminálok Borsnál vannak, tehát gyorsabb, rövidebb a 42. úton haladni. (+E-útdíj)

 

Az A3 folytatása 10 éves távlatú, de az már egy másik kávéház...(lesz)

 

 

 

Előzmény: puntooo (42904)
troglodita Creative Commons License 2019.02.15 0 0 42925

Igen, a polgármesteri hivatal és a református templom tőszomszédságában. Az egész lábakon fog állni, lényegében egyetlen hatalmas híd, a folyó kanyarulatát így vágva át: https://www.google.com/maps/@46.4587362,24.116321,425m/data=!3m1!1e3

Végül is csak valami 2-3 ház esett áldozatul, vajon mennyit kaptak a tulajdonosaik?

Előzmény: dimelo (42924)
dimelo Creative Commons License 2019.02.14 0 0 42924

Oh My God!!!!

 

Keresztül a falun?

 

Zalalövőn az elkerülőnél pazaroltak el 11 milliárdot a helyi akaratra.

Előzmény: pentium10 (42923)
pentium10 Creative Commons License 2019.02.14 0 1 42923

Marosbogat - Maros megye,

 

a Maros kanyar es az erdelyi A3-as autopalya Astaldi dupla viaduktja

 

https://i.imgur.com/BUuHS5X.jpg

 

Előzmény: pentium10 (42812)
dimelo Creative Commons License 2019.02.14 0 0 42922

Persze, de annyi időm nem volt akkor, hogy lassítva nézzem:)

 

Sajnos a szembejövő személykocsikat az elválasztó korlát miatt csak az utolsó pillanatokban lehetett érzékelni, a bekapcsolt lámpák segítettek.

No de a lényeg, hogy hétvégén nagyon más az arány, mint hétköznap.

A forgalom így is fájdalmasan kicsi.

 

Tudom, hogy a 481. tavalyi átadású, de a forgalmi viszonyokat nem módosítja, a 4. út csomópontja pedig nagyon is. (észak felé)

 

A 4. főúti videódat majd megkeresem a hétvégén.

 

Előzmény: Landsmann_ (42920)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.02.14 0 0 42921

Azokon a pesti utakon meg lehet nézni a 4-es forgalmát Budapest és Karcag között. Gondolom, nemigen vállakozna senki a forgalom számláláésra. :D Na, ott lenne mit számolni, strigulázni.

Előzmény: Landsmann_ (42920)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.02.14 0 1 42920

A videó sebességének lassítáésára van lehetőúség a youtubeon. A bveállításoknál a videó alatt lehet módosítani a sebességet. A láétási viszonyok nem voltak különösebben roisszak. Kicsit párás volt a levegő, a nap nem sütött. MÉg mindig jobb, mint a visszafelé úton mikor végig a pofámba süt a nap, olyan alacsonyan, hogy  anapellenző már nem takar. :)

Mikor tavalyelőtt Petre mentem, az oda és visszaút között mindössze másfél perc volt a menetidő különbség. :) Ezek a videók is fent vannak a youtube csatornámon. Azokat 5-szörös sebességgel tettem fel, mert azért 3,5 óra az már hosszú lenne végig nézni. :)

Kiegészítés, nem a 4-esig tart az M35 új szakasza, hanem a 481-es útig. (mikepáércsi, reptéri leágazás) Azt egy évvel korábban adták át.

Előzmény: dimelo (42919)
dimelo Creative Commons License 2019.02.14 0 0 42919

Nagyon-nagy köszi!!!

 

A látási viszonyok miatt nem irigyellek:)

 

Áttekintve: szombaton délután több volt a személykocsi+kisteher,

ámbár az abszolút 250 Km/h  tempónál nem bírtam megkülönböztetni a szgk-t a kisteherkocsitól...

A kamion jól látható 10 db és 1 busz is volt.

összesen 95 db járművet érzékeltem a 28 km-en. (1 perc 30-tól 15 percig) éppen azonos időt mentél a múltkorival.

Azért eddig néztem, mert a 4. főúti csp.-ig tart az új M35 szakasz.

Onnan a 33. útig nem jól belátható a 2x4 sáv...

 

Az tényleg kísérteties, hogy a Veled azonos irányban senki és semmi...

 

Előzmény: Landsmann_ (42915)
dimelo Creative Commons License 2019.02.14 0 0 42918

Köszi!

 

A Nagyváradi elkerülő fontos, hogy kiválthassák a Dn19-re kényszerülő A3 forgalmat.

Kár, hogy 2008-ban ezt is leállították és a nagy volumene miatt nem is tud 1-2 éven belül elkészülni.

 

A nyomvonal és a határmetszéspont a fő oka minden anomáliának, amelyek megmaradnak akkor is,

ha már minden kész lesz. 2030-2035???

 

Az A1 hiányzó szakaszokat sem látom megfelelő ütemben haladónak.

 

A kész állapotban Gyulafehérvár lesz a "turning point":

északra lakóknak A3

délre lakóknak      A1

Előzmény: pentium10 (42917)
pentium10 Creative Commons License 2019.02.14 0 2 42917

Engedjetek meg par infot meg hozzatenni.

 

Mikor mi keszul el hamarabb?

Ami a teherforgalmat illeti a legnagyobb kerdes az hogy mikor lesz Romania schengeni orszag. Ezen mulik az hogy nyiltan M4-A3as utvonalon a teherforgalom atduboroghessen.
Lehet ez hamarabb bekovetkezik mint az M4 vagy A3 hianyzo szakasza. S jelenleg erre kene gyurjon mindket orszag, es Magyarorszag alljon a roman ugy melle es a magyar poltikum hangosztassa a csatlakozas fontossagat. A RO allam eleg jol felzarkozott mostansag, a fizuk es hitelek, es fogyasztas is egesz normalisan mukodik. Mar kezdenek bizonyos dolgok RO-ban dragabbak lenni mint Magyarorszagon. 

 

Betettem egy uj terkepet, ezen rajta a bekoto ut a nagyvaradi elkerulobe. Ami aranylag jol keszulget mert a nagyvaradi polgarmester erti magat, mar szinte szinte meg is tudjak hirdetni az epitkezesi kozbeszerzest. Elkeszitettek minden dolgot, es jogtisztan leadtak a terveket, a nyomvonalat Bukarestnek, most rajtuk a sor hogy elinditsak az epitkezesi beruhazast, a csomo burokraciat igenylo terhet helyileg megoldottak. 

 

Jelenleg Szekelyfoldrol is a lenti A1-esen menni es M5sel folytatni neha elonyosebb mint az A3-as, de ha elkeszul az M4 orszagmenti es A3-asokbol par szakasz akkor varhato hogy 30-40 perccel rovidul eszakon a menetido. Delen is rovidul iden a menetido amikor Deva menten 43km-et elkeszitenek, kb 20 percet prognosztizalnak. Szoval a matek folyton fog valtozni. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!