Az autópálya csak a 2012-es foci EB (lengyel-ukrán közös) miatt épült ki a határig (hogy véglegesen csak 2016-ra készült el a lengyel oldalon, az más kérdés), az ukrán oldalon rengeteg ígérgetés mellett folyamatosan tolódott a kezdés finanszírozás hiányában, aztán végleg elsüllyedt. Így a kevés távolsági forgalom elvan az üres úton mindkét oldalon.
Amint magad is jól látod, itt nem jellemző a távolsági forgalom, inkább a helyi. A teherforgalom sem tranzit, legalábbis nem klasszikus, rengeteg spedició Przemyslben és Jaroslawban arra specializálódott, hogy átrakja a kelet-nyugati forgalmat EU-s kocsikról keletiekre (itt láthatsz akár kazah kocsit is).
A személyforgalom is jobbára az egymással való kereskedelemről szól, a lengyeleknek kényelmes, hogy nem kell átlépni Ukrajnába, az ukránok meg amióta vízum nélkül mehetnek, sokkal könnyeben csempésznek. Amilyen nagyüzememben itt megy a csempészet, az hihetetlen, persze errefelé vámosnak is nagyon jó lenni...
Przemysl a környék központja, ezért emellett alakult ki minden, nem vándoroltak át az autópálya mellé, mert minek is?
Képzelem, mennyire fognak örülni ennek a nyomvonalnak a marosbogáti falusiak... .. Át a nyomvonal, nyílegyenesen a falu közepén, hatása: az alatta lévő terület melletti házaknak sorban egymás után fog majd megrepedezni az alapjuk, felteszem, több közülük régi falusi vályogház, de persze ez még a téglaházaknak is megárt majd rendesen. Kamionforgalom, nagy sűrűséggel--> erős útrezgések--> talajremegés és talajmegcsúszások, talajmegsüllyedések--> a házak alapjai tönkremennek a rezgésektől--> legvégül a házak omlásveszélyesekké válnak majd!
Nem lehetett volna ezt a nyomvonalat a kép felső részén lévő, a falu csúcsán túli lakatlan mezei területre betervezni??! Ott ui. már nem ártana a házak alapjainak a talajremegés, és a falu házai nem szenvednének károkat a későbbiekben... .. Magyarországon direkt mindenütt elkerülőzik az utakat ahol csak tudják, hogy a főútvonalak a falvakból kiterelve ne okozhassanak a falusi házakban kárt!! (Persze, ehhez ész és megértő belátás is kellene, de a románoknak ez úgy tűnik mindegy.)
Ettől függetlenül - mármint, hogy alatta víz van, vagy szántó - nem értem a nyomvonalat, illetve ezt az 1800 méteres viadukt szükségességét. Lehet, hogy csak azért nem, mert nincs elég infóm róla. Lásd a balatoni kőröshegyi viadukt és szükségessége témát, az sokáig napirenden volt, míg az erdélyi építkezéseket többnyire csak akkor veszem észre, ha kinő a térképen.
A Bechtel keszitette es az a szakasz 50%ban keszen van, aztan szerzodest bontottak.
A to nem volt ott, sima volgy volt. Utanna csinaltak belole mesterseges tavat. Szoval eloszor a volgy, aztan a volgyhid, aztan a viz, es ugy lett to alatta.
Azokon a pesti utakon meg lehet nézni a 4-es forgalmát Budapest és Karcag között. Gondolom, nemigen vállakozna senki a forgalom számláláésra. :D Na, ott lenne mit számolni, strigulázni.
A videó sebességének lassítáésára van lehetőúség a youtubeon. A bveállításoknál a videó alatt lehet módosítani a sebességet. A láétási viszonyok nem voltak különösebben roisszak. Kicsit párás volt a levegő, a nap nem sütött. MÉg mindig jobb, mint a visszafelé úton mikor végig a pofámba süt a nap, olyan alacsonyan, hogy anapellenző már nem takar. :)
Mikor tavalyelőtt Petre mentem, az oda és visszaút között mindössze másfél perc volt a menetidő különbség. :) Ezek a videók is fent vannak a youtube csatornámon. Azokat 5-szörös sebességgel tettem fel, mert azért 3,5 óra az már hosszú lenne végig nézni. :)
Kiegészítés, nem a 4-esig tart az M35 új szakasza, hanem a 481-es útig. (mikepáércsi, reptéri leágazás) Azt egy évvel korábban adták át.
Ami a teherforgalmat illeti a legnagyobb kerdes az hogy mikor lesz Romania schengeni orszag. Ezen mulik az hogy nyiltan M4-A3as utvonalon a teherforgalom atduboroghessen. Lehet ez hamarabb bekovetkezik mint az M4 vagy A3 hianyzo szakasza. S jelenleg erre kene gyurjon mindket orszag, es Magyarorszag alljon a roman ugy melle es a magyar poltikum hangosztassa a csatlakozas fontossagat. A RO allam eleg jol felzarkozott mostansag, a fizuk es hitelek, es fogyasztas is egesz normalisan mukodik. Mar kezdenek bizonyos dolgok RO-ban dragabbak lenni mint Magyarorszagon.
Betettem egy uj terkepet, ezen rajta a bekoto ut a nagyvaradi elkerulobe. Ami aranylag jol keszulget mert a nagyvaradi polgarmester erti magat, mar szinte szinte meg is tudjak hirdetni az epitkezesi kozbeszerzest. Elkeszitettek minden dolgot, es jogtisztan leadtak a terveket, a nyomvonalat Bukarestnek, most rajtuk a sor hogy elinditsak az epitkezesi beruhazast, a csomo burokraciat igenylo terhet helyileg megoldottak.
Jelenleg Szekelyfoldrol is a lenti A1-esen menni es M5sel folytatni neha elonyosebb mint az A3-as, de ha elkeszul az M4 orszagmenti es A3-asokbol par szakasz akkor varhato hogy 30-40 perccel rovidul eszakon a menetido. Delen is rovidul iden a menetido amikor Deva menten 43km-et elkeszitenek, kb 20 percet prognosztizalnak. Szoval a matek folyton fog valtozni.
Tavaly az e-útdíj rendszerben a 3,5 tonna feletti tehergépjárművek úthasználatából bruttó 234 milliárd forint bevétel folyt be, ennek 52 százalékát külföldiek fizették.
A 3,5 tonna alatti járművekre, döntően a személyautókra 14,5 millió darab e-matricát vásároltak az autósok bruttó 81 milliárd forint értékben. A pótdíjakból 7 milliárd forint folyt be tavaly.
a 3,5 tonna feletti, külföldi tehergépjárművek 40 százaléka román felségjelű volt, tőlük származott a legtöbb, 48 milliárd forint bevétel.
A lengyel fuvarozók 16 milliárd, a bolgárok 11 milliárd, a szlovákok 10 milliárd, a szerbek pedig 7 milliárd forintot fizettek be.
A 121 milliárdból 48-at a románok, 44-et a felsorolt többi ország és
csupán 29 milliárdot fizettek más országok kamionjai után
(A török, balti, ukrán tranzit, valamint egész nyugat-Európa)
És mi épül?
A "nélkülözhetetlen" M35 után M15, M2, M30 a lengyel-szlovák tranzitnak 26 milliárd bevételre
M70, M44, M4 (félútig) a román - bolgár tranzitnak. 59 milliárd bevételre
M85, M76, (nem)67, (nem)83 a töredéknek.
A Célforgalmi Felmérés szerint a román határok teherforgalma 6800 tgk/nap
benne Ártándnál 2595 tgk/nap, ebből 1500 halad a 4. főút felé.
Tehát a 4-42. főúton az E-útdíj (180 km) mintegy 6 milliárd Ft, ebből lesz ősztől kb.50 %-kal több bevétel.
és még a matricadíjak.
Még boncolgathatnánk, de ezek "nem érvek" az ITM asztalán...
Még feltöltés alatt van, kb 1 óra múlva elérhető. A felvételen látható dátum évszáma sajnos helytelenül lett beállítva, az 2019 lenne természetesen. A többi adat stimmel.
Hát az M4 a maga hiányzó 120 km-ével azért nem lenne egy nagy was ist das, ha egyszer komolyan nekiállnának. De az A3 is elég nagy részen el van kezdve Bihar és Szilágy megyében, szóval azt sem lenne épp olyan nagy ördöngösség összehozni. Mondjuk a Meszes-hegység nem piskóta, az egyszer biztos...
Mindenképp nagy élmény lesz a túloldalon is: kilukadni a román 19-esen és aztán átverekedni magadat Bihar falucskán, meg utána ügyesen elkerülni a nagyváradi elkerülőt...
Tegnap sikerült a Cinkotai úton járnom. Eddig se volt jó állapotban, de amit tegnap láttam, az döbbenet. Nem egyszerűen nyomvályús, hanem minden lehetséges módon hullámos. Több helyen láttam, hogy az arra járó kocsiknak egy-egy alkatrésze (futómű, alváz) leérhetett és belekarmolt a tarajok tetejébe. Nekem ez már a balesetveszélyes, járhatatlan kategória; az illetékes szervnek úgy tűnik, még belefér.