Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2019.02.16 0 0 42935

Köszi a tárgyilagos leírást! Jól érzem, hogy van helyismereted?

 

Követtem a kivitelezéseket, de a tervezési fázist még nem.

Utólag már mindegy.

 

Befejező mondatodhoz:

Éppen ezért érthetetlen, hogy miért nem a 67 ezer lakosú körzetközponthoz vitték az A4 nyomvonalat.

 

A lengyeleknél nincs Modern Városok Program:))))

vagy Przemysl nem olyan fontos...

 

 

Előzmény: gw (42933)
pentium10 Creative Commons License 2019.02.16 0 0 42934

Tavaszodik, kezd beindulni rendesen a melo az A10-es Gyulafehervar eszaki csomopontjanal.

 

Video felvetel: https://www.youtube.com/watch?v=NmfropIJqrY&feature=youtu.be

 

Terkep: http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=16/46.112/23.615/0

gw Creative Commons License 2019.02.16 0 0 42933

Az autópálya csak a 2012-es foci EB (lengyel-ukrán közös) miatt épült ki a határig (hogy véglegesen csak 2016-ra készült el a lengyel oldalon, az más kérdés), az ukrán oldalon rengeteg ígérgetés mellett folyamatosan tolódott a kezdés finanszírozás hiányában, aztán végleg elsüllyedt. Így a kevés távolsági forgalom elvan az üres úton mindkét oldalon.

 

Amint magad is jól látod, itt nem jellemző a távolsági forgalom, inkább a helyi. A teherforgalom sem tranzit, legalábbis nem klasszikus, rengeteg spedició Przemyslben és Jaroslawban arra specializálódott, hogy átrakja a kelet-nyugati forgalmat EU-s kocsikról keletiekre (itt láthatsz akár kazah kocsit is).

A személyforgalom is jobbára az egymással való kereskedelemről szól, a lengyeleknek kényelmes, hogy nem kell átlépni Ukrajnába, az ukránok meg amióta vízum nélkül mehetnek, sokkal könnyeben csempésznek. Amilyen nagyüzememben itt megy a csempészet, az hihetetlen, persze errefelé vámosnak is nagyon jó lenni...

Przemysl a környék központja, ezért emellett alakult ki minden, nem vándoroltak át az autópálya mellé, mert minek is?

 

Előzmény: dimelo (42926)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.02.16 0 0 42932

Képzelem, mennyire fognak örülni ennek a nyomvonalnak a marosbogáti falusiak... .. Át a nyomvonal, nyílegyenesen a falu közepén, hatása: az alatta lévő terület melletti házaknak sorban egymás után fog majd megrepedezni az alapjuk, felteszem, több közülük régi falusi vályogház, de persze ez még a téglaházaknak is megárt majd rendesen. Kamionforgalom, nagy sűrűséggel--> erős útrezgések--> talajremegés és talajmegcsúszások, talajmegsüllyedések--> a házak alapjai tönkremennek a rezgésektől--> legvégül a házak omlásveszélyesekké válnak majd!

 

Nem lehetett volna ezt a nyomvonalat a kép felső részén lévő, a falu csúcsán túli lakatlan mezei területre betervezni??! Ott ui. már nem ártana a házak alapjainak a talajremegés, és a falu házai nem szenvednének károkat a későbbiekben... .. Magyarországon direkt mindenütt elkerülőzik az utakat ahol csak tudják, hogy a főútvonalak a falvakból kiterelve ne okozhassanak a falusi házakban kárt!! (Persze, ehhez ész és megértő belátás is kellene, de a románoknak ez úgy tűnik mindegy.)

Előzmény: pentium10 (42923)
dimelo Creative Commons License 2019.02.16 0 0 42931

Elszállt a fantáziád?

 

A Medgyesi-Nastase kézfogással megbonthatatlan érdekszövetségek "pecsételődtek" meg.

 

Azt ugyan senki nem gondolta 2003-2004-ben, hogy 15 év múlva lesz a megvalósulás (egy része)

de a cövekeket leszúrták, az A3 nyomvonal mozdíthatatlan maradt.

 

Vedd észre, hogy az E60 (M4) ürügy, aminek közös határösszeköttetésével előbb megvalósíthatták az M35-öt.

 

Ideológiát gyártani és nyomvonalat tervezni Nagykároly felé, az sem Nagyváradnak, sem Szatmárnémetinek nem tetszik.

Debrecenről nem is beszélve. (Óh Via Carpathia)

 

A térképnézegetés ezügyben nem elég...  Elhiheted, hogy nézegetem én is, de nem használ:)

Előzmény: troglodita (42929)
eMPet Creative Commons License 2019.02.16 0 0 42930

Utánaolvastam, érdekes történet.

Ettől függetlenül - mármint, hogy alatta víz van, vagy szántó - nem értem a nyomvonalat, illetve ezt az 1800 méteres viadukt szükségességét. Lehet, hogy csak azért nem, mert nincs elég infóm róla. Lásd a balatoni kőröshegyi viadukt és szükségessége témát, az sokáig napirenden volt, míg az erdélyi építkezéseket többnyire csak akkor veszem észre, ha kinő a térképen.

Előzmény: pentium10 (42928)
troglodita Creative Commons License 2019.02.16 0 0 42929

Ezért írtam még régebben, hogy kár volt erőltetni az E60 "párhuzamosítását", inkább a Nagykároly-Zilah útvonalat építették volna...

Előzmény: eMPet (42927)
pentium10 Creative Commons License 2019.02.15 0 3 42928

A Bechtel keszitette es az a szakasz 50%ban keszen van, aztan szerzodest bontottak.

A to nem volt ott, sima volgy volt. Utanna csinaltak belole mesterseges tavat. Szoval eloszor a volgy, aztan a volgyhid, aztan a viz, es ugy lett to alatta.

Előzmény: eMPet (42927)
eMPet Creative Commons License 2019.02.15 0 0 42927

Nézegetem a korábbi hozzászólások alapján a román autópálya építéseket és nyomvonalakat, most ez a kedvencem:

Építsünk hidat a tavon, de hosszában! :-)

Biztos más nyerte ezt a szakaszt, mint a kapcsolódóakat, amelyeknek nyomuk is alig.

 

https://www.google.com/maps/@47.2389971,22.5254036,3051m/data=!3m1!1e3

 

dimelo Creative Commons License 2019.02.15 0 0 42926

Egy konkrét példa:

Milyen forgalomátrendeződés történik, ha az autópálya nyomvonala eltér a főútétól.

 

Lengyelország A4 Korczowa:

Pedig itt teljesen logikusan dél felé közelítették a 67 ezer lakosú Przemysl felé.

Mégis az látható, hogy a régi 94. út forgalma nagyobb, mint az autópálya határszakaszé.

Ha belenagyítanál és átváltanád műholdképre,

akkor látható, hogy a Korczowa-i határ előtt bevásárlóközpontot építettek, vajon mitől tud rentábilisan működni?

Az ukrán kishatárforgalom nagyobb, mint a távolsági...

Amikor egy autópálya szakaszon 1889 db gépjármű közlekedik, az totál kudarc. (Teherforgalom jelentéktelen: 358 db/nap)

(Van magyar példa is: M3 Vásárosnamény)

 

 

Az egy külön rejtély, hogy miért nem a sokkal nagyobb forgalmú (Medyka) határhoz vitték az A4 nyomvonalát.

https://www.google.com/maps/dir/49.964947,22.6554474/49.8224603,23.9242324/@49.7856435,22.938171,10z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Az Ukrán oldalon az M10 rövidebb Lemberg felé 10-15 km-rel, mint az M11,

de így az M11-ről csak Przemysl városán keresztül lehet csak felhajtani az autópályára. (Szambor, Sztrij felől pedig rövidebb is)

 

Ez mind a lengyelek baja, de mi miért nem tanulunk belőle?

Mert az M4 határszakasz hasonló, vagy ettől is rosszabb pozíciójú.

 

A kishatár forgalom kifelé irányul Nagyváradra, az továbbra is a 42. úton marad.

A kamionterminálok Borsnál vannak, tehát gyorsabb, rövidebb a 42. úton haladni. (+E-útdíj)

 

Az A3 folytatása 10 éves távlatú, de az már egy másik kávéház...(lesz)

 

 

 

Előzmény: puntooo (42904)
troglodita Creative Commons License 2019.02.15 0 0 42925

Igen, a polgármesteri hivatal és a református templom tőszomszédságában. Az egész lábakon fog állni, lényegében egyetlen hatalmas híd, a folyó kanyarulatát így vágva át: https://www.google.com/maps/@46.4587362,24.116321,425m/data=!3m1!1e3

Végül is csak valami 2-3 ház esett áldozatul, vajon mennyit kaptak a tulajdonosaik?

Előzmény: dimelo (42924)
dimelo Creative Commons License 2019.02.14 0 0 42924

Oh My God!!!!

 

Keresztül a falun?

 

Zalalövőn az elkerülőnél pazaroltak el 11 milliárdot a helyi akaratra.

Előzmény: pentium10 (42923)
pentium10 Creative Commons License 2019.02.14 0 1 42923

Marosbogat - Maros megye,

 

a Maros kanyar es az erdelyi A3-as autopalya Astaldi dupla viaduktja

 

https://i.imgur.com/BUuHS5X.jpg

 

Előzmény: pentium10 (42812)
dimelo Creative Commons License 2019.02.14 0 0 42922

Persze, de annyi időm nem volt akkor, hogy lassítva nézzem:)

 

Sajnos a szembejövő személykocsikat az elválasztó korlát miatt csak az utolsó pillanatokban lehetett érzékelni, a bekapcsolt lámpák segítettek.

No de a lényeg, hogy hétvégén nagyon más az arány, mint hétköznap.

A forgalom így is fájdalmasan kicsi.

 

Tudom, hogy a 481. tavalyi átadású, de a forgalmi viszonyokat nem módosítja, a 4. út csomópontja pedig nagyon is. (észak felé)

 

A 4. főúti videódat majd megkeresem a hétvégén.

 

Előzmény: Landsmann_ (42920)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.02.14 0 0 42921

Azokon a pesti utakon meg lehet nézni a 4-es forgalmát Budapest és Karcag között. Gondolom, nemigen vállakozna senki a forgalom számláláésra. :D Na, ott lenne mit számolni, strigulázni.

Előzmény: Landsmann_ (42920)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.02.14 0 1 42920

A videó sebességének lassítáésára van lehetőúség a youtubeon. A bveállításoknál a videó alatt lehet módosítani a sebességet. A láétási viszonyok nem voltak különösebben roisszak. Kicsit párás volt a levegő, a nap nem sütött. MÉg mindig jobb, mint a visszafelé úton mikor végig a pofámba süt a nap, olyan alacsonyan, hogy  anapellenző már nem takar. :)

Mikor tavalyelőtt Petre mentem, az oda és visszaút között mindössze másfél perc volt a menetidő különbség. :) Ezek a videók is fent vannak a youtube csatornámon. Azokat 5-szörös sebességgel tettem fel, mert azért 3,5 óra az már hosszú lenne végig nézni. :)

Kiegészítés, nem a 4-esig tart az M35 új szakasza, hanem a 481-es útig. (mikepáércsi, reptéri leágazás) Azt egy évvel korábban adták át.

Előzmény: dimelo (42919)
dimelo Creative Commons License 2019.02.14 0 0 42919

Nagyon-nagy köszi!!!

 

A látási viszonyok miatt nem irigyellek:)

 

Áttekintve: szombaton délután több volt a személykocsi+kisteher,

ámbár az abszolút 250 Km/h  tempónál nem bírtam megkülönböztetni a szgk-t a kisteherkocsitól...

A kamion jól látható 10 db és 1 busz is volt.

összesen 95 db járművet érzékeltem a 28 km-en. (1 perc 30-tól 15 percig) éppen azonos időt mentél a múltkorival.

Azért eddig néztem, mert a 4. főúti csp.-ig tart az új M35 szakasz.

Onnan a 33. útig nem jól belátható a 2x4 sáv...

 

Az tényleg kísérteties, hogy a Veled azonos irányban senki és semmi...

 

Előzmény: Landsmann_ (42915)
dimelo Creative Commons License 2019.02.14 0 0 42918

Köszi!

 

A Nagyváradi elkerülő fontos, hogy kiválthassák a Dn19-re kényszerülő A3 forgalmat.

Kár, hogy 2008-ban ezt is leállították és a nagy volumene miatt nem is tud 1-2 éven belül elkészülni.

 

A nyomvonal és a határmetszéspont a fő oka minden anomáliának, amelyek megmaradnak akkor is,

ha már minden kész lesz. 2030-2035???

 

Az A1 hiányzó szakaszokat sem látom megfelelő ütemben haladónak.

 

A kész állapotban Gyulafehérvár lesz a "turning point":

északra lakóknak A3

délre lakóknak      A1

Előzmény: pentium10 (42917)
pentium10 Creative Commons License 2019.02.14 0 2 42917

Engedjetek meg par infot meg hozzatenni.

 

Mikor mi keszul el hamarabb?

Ami a teherforgalmat illeti a legnagyobb kerdes az hogy mikor lesz Romania schengeni orszag. Ezen mulik az hogy nyiltan M4-A3as utvonalon a teherforgalom atduboroghessen.
Lehet ez hamarabb bekovetkezik mint az M4 vagy A3 hianyzo szakasza. S jelenleg erre kene gyurjon mindket orszag, es Magyarorszag alljon a roman ugy melle es a magyar poltikum hangosztassa a csatlakozas fontossagat. A RO allam eleg jol felzarkozott mostansag, a fizuk es hitelek, es fogyasztas is egesz normalisan mukodik. Mar kezdenek bizonyos dolgok RO-ban dragabbak lenni mint Magyarorszagon. 

 

Betettem egy uj terkepet, ezen rajta a bekoto ut a nagyvaradi elkerulobe. Ami aranylag jol keszulget mert a nagyvaradi polgarmester erti magat, mar szinte szinte meg is tudjak hirdetni az epitkezesi kozbeszerzest. Elkeszitettek minden dolgot, es jogtisztan leadtak a terveket, a nyomvonalat Bukarestnek, most rajtuk a sor hogy elinditsak az epitkezesi beruhazast, a csomo burokraciat igenylo terhet helyileg megoldottak. 

 

Jelenleg Szekelyfoldrol is a lenti A1-esen menni es M5sel folytatni neha elonyosebb mint az A3-as, de ha elkeszul az M4 orszagmenti es A3-asokbol par szakasz akkor varhato hogy 30-40 perccel rovidul eszakon a menetido. Delen is rovidul iden a menetido amikor Deva menten 43km-et elkeszitenek, kb 20 percet prognosztizalnak. Szoval a matek folyton fog valtozni. 

dimelo Creative Commons License 2019.02.14 0 1 42916

A domborzat miatt az A3 nehezebben teljesíthető, mégha egyes szakaszain vannak is félbehagyott munkálatok.

Mégis erős a gyanúm, hogy az a 120 km M4 az "istennek se" sürgős...

 

Pedig: http://kamaraonline.hu/cikk/rekordosszegu-utdij-folyt-be-tavaly

 

Tavaly az e-útdíj rendszerben a 3,5 tonna feletti tehergépjárművek úthasználatából bruttó 234 milliárd forint bevétel folyt be, ennek 52 százalékát külföldiek fizették.

A 3,5 tonna alatti járművekre, döntően a személyautókra 14,5 millió darab e-matricát vásároltak az autósok bruttó 81 milliárd forint értékben. A pótdíjakból 7 milliárd forint folyt be tavaly.

 

a 3,5 tonna feletti, külföldi tehergépjárművek 40 százaléka román felségjelű volt, tőlük származott a legtöbb, 48 milliárd forint bevétel.

A lengyel fuvarozók 16 milliárd, a bolgárok 11 milliárd, a szlovákok 10 milliárd, a szerbek pedig 7 milliárd forintot fizettek be.

 

A 121 milliárdból 48-at a románok, 44-et a felsorolt többi ország és

csupán 29 milliárdot fizettek más országok kamionjai után

(A török, balti, ukrán tranzit, valamint egész nyugat-Európa) 

 

 

És mi épül?

A "nélkülözhetetlen" M35 után M15, M2, M30 a  lengyel-szlovák tranzitnak  26 milliárd bevételre

                                 M70, M44, M4 (félútig) a román - bolgár tranzitnak.      59 milliárd bevételre

 

                                 M85, M76, (nem)67, (nem)83 a töredéknek.

A Célforgalmi Felmérés szerint a román határok teherforgalma 6800 tgk/nap

benne Ártándnál 2595 tgk/nap, ebből 1500 halad a 4. főút felé.

Tehát a 4-42. főúton az E-útdíj (180 km) mintegy 6 milliárd Ft, ebből lesz ősztől kb.50 %-kal több bevétel.

és még a matricadíjak.

 

Még boncolgathatnánk, de ezek "nem érvek" az ITM asztalán...

Előzmény: troglodita (42913)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.02.14 0 1 42915

Az alábbi linken lesz elérhető az M4-M35 47-es főúttól a 33-asig tartó szakasza.

https://www.youtube.com/watch?v=H7FxTtbsoTo

Még feltöltés alatt van, kb 1 óra múlva elérhető. A felvételen látható dátum évszáma sajnos helytelenül lett beállítva, az 2019 lenne természetesen.  A többi adat stimmel.

troglodita Creative Commons License 2019.02.14 0 0 42914

bocsánat: Bihar és Biharpüspöki, bár ez utóbbi teljesen össze van nőve Nagyváraddal

Előzmény: troglodita (42911)
troglodita Creative Commons License 2019.02.14 0 0 42913

Hát az M4 a maga hiányzó 120 km-ével azért nem lenne egy nagy was ist das, ha egyszer komolyan nekiállnának. De az A3 is elég nagy részen el van kezdve Bihar és Szilágy megyében, szóval azt sem lenne épp olyan nagy ördöngösség összehozni. Mondjuk a Meszes-hegység nem piskóta, az egyszer biztos...

Előzmény: dimelo (42912)
dimelo Creative Commons License 2019.02.14 0 0 42912

A magyarázatod konklúziója logikus,

de a leírás egy-két pontja igazítást igényel.

Ironikusan rendben.

 

A valóságban nem fognak felmenni +10 km-t az A3/M4-re, majd visszamenni a 42. útra +5 Km-t,

ha Biharkeresztesnél átjöhetnek + útdíjkülönbözet, mert itt is működni fog az útdíj-"mérgezés".

Egyszer már betettem ezt az ábrát:

A román oldal problémái világosak, a Bedő-Nagykereki útvonal (elkerülői) fölösleges kényszer.

 

Így varrják a "komolyabb szakértők" felháborító módon a gombhoz a kabátot, egy elhibázott nyomvonal miatt.

 

Még az észak felé (Debrecen-Kassa) haladó teherforgalomnak sem éri meg Váradtól felmenni az A3-M4-re.

A nyugat felé haladók nem is használják majd, amíg elkészül(ne) a teljes A3.

 

Arra most még ne kössünk fogadást, hogy melyik készülhet el hamarabb:

a teljes hosszúságú M4 (Abony-M35 között), vagy a full A3 (Dn19-Magyarnádas).

Előzmény: puntooo (42904)
troglodita Creative Commons License 2019.02.14 0 0 42911

Mindenképp nagy élmény lesz a túloldalon is: kilukadni a román 19-esen és aztán átverekedni magadat Bihar falucskán, meg utána ügyesen elkerülni a nagyváradi elkerülőt...

Előzmény: dimelo (42910)
dimelo Creative Commons License 2019.02.14 0 0 42910

Nos, ez a kulcsa...

Nem 5 km sík utat építeni bonyolult (bár magyarázat szinten gyakori a küzdelmes körülményekre hivatkozás )

Hanem a csomópontot lehetetlen tömöríteni 6-8 hónap alatt.

https://www.openstreetmap.org/#map=14/47.1806/21.9054

 

Az biztos, hogy a látszat miatt fognak hozzá.

"Éljen népeink megbonthatatlan barátsága."

Az átadás.... után, marad a forgalom a régi 42. úton.

De 10-20 embernek közelebb lesz Pocsajból-Nagykerekiből átmenni a rokonokhoz és vissza.

Bár kétlem, hogy ezért váltana megyematricát.

Előzmény: troglodita (42905)
troglodita Creative Commons License 2019.02.14 0 0 42909

+t

Előzmény: troglodita (42908)
troglodita Creative Commons License 2019.02.14 0 0 42908

az ideiglenes útügyi miniszterasszony neve minden visz: Rovana Plumb, vagyis Ólom Rována (amúgy nincs is ilyen név...)

Előzmény: troglodita (42905)
mzdude Creative Commons License 2019.02.14 0 0 42907

Tegnap sikerült a Cinkotai úton járnom. Eddig se volt jó állapotban, de amit tegnap láttam, az döbbenet. Nem egyszerűen nyomvályús, hanem minden lehetséges módon hullámos. Több helyen láttam, hogy az arra járó kocsiknak egy-egy alkatrésze (futómű, alváz) leérhetett és belekarmolt a tarajok tetejébe. Nekem ez már a balesetveszélyes, járhatatlan kategória; az illetékes szervnek úgy tűnik, még belefér.

Előzmény: Roger Preed (42906)
Roger Preed Creative Commons License 2019.02.14 0 1 42906

Idecsábítjuk valamelyik körverseny első 2-3 szakaszát, akkor ahhoz újra kell aszfaltozni az érintett kb 600 km utat.

Nem is biztos, hogy rossz ötlet... :)

Előzmény: Mash_bakter (42898)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!