Keresés

Részletes keresés

Samott Creative Commons License 2019.02.18 0 0 42965

Kivancsi vagyok mi lesz az atadas utan a vecsesi lampanal (a tesconal). Mert mar most is dugo van ott reggelente. Most a korforgalom meg a gyomroi lampa visszatorlaszt, de ha az megszunik az egesz forgalom ott fog allni a dugoban vecses es a repuloter kozt.

Előzmény: radio100jozsi (42960)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.02.18 0 0 42964

https://magyarepitok.hu/utepites/2019/02/mar-az-ev-vegen-birtokba-vehetik-az-m44-elso-szakaszat-az-autosok

 

mondjuk fura, nem egyértelmű, legalábbis nekem...

 

Több mint 60 kilométernyi 2x2 sávos út készül el

Az érintett szakaszon három alprojektben zajlik az építkezés:

 

majd

Pozsávai Pál tájékoztatása szerint a szakaszon a munkálatok megfelelő ütemben haladnak és a tervek szerint az év végére elkészül ezen a szakaszon a gyorsforgalmi út. 

 

Most akkor mind a 3 rész projekt át lesz adva?

Landsmann_ Creative Commons License 2019.02.18 0 0 42963

Rendben. Ha legközelebb nappal megyek arra, akkor felveszem. Illetve publikálom a videót. A kamera mindig megy. Nem tudom mikor fogok úgy menni legközelebb.

Előzmény: dimelo (42962)
dimelo Creative Commons License 2019.02.18 0 0 42962

Így már teljesen világos!

 

A "hiányzó" láncszem: "Füzesgyarmat-Debrecen az esztergomi út előtti napon."

 

Kérhetnélek, hogy a M4-47. körforgótól Derecskéig menj el a 47. úton?

Akkor, ha időd engedi és lenne kedved felvenni az ott látottakat is...

 

Így teljesedne ki az forgalomváltozás feltárása.

 

Köszi! 

Előzmény: Landsmann_ (42959)
. kata31 Creative Commons License 2019.02.18 0 0 42961

Az megvan,hogy a városi M0 nem került ki a kiemelt projectecről szóló rendeletből?

https://www.facebook.com/groups/316733755632885/?ref=bookmarks

radio100jozsi Creative Commons License 2019.02.17 0 0 42960

Remélem marad a 09.30 átadás. Áldatlan állapotok vannak Üllő-Monor között a régi 4-esen. Most már non-stop csúcsforgalom, és dugó van az úton. Szombat reggel 8-kor, délután 18 órakor is csak 60-70-el áramlik a végeláthatatlan kocsisor mindkét irányban. Jó lenne egy mérési érték frissen, itt van is Monornál mérőberendezés. 

Előzmény: hbo (42958)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.02.17 0 0 42959

Nem fogalmaztam világosan. Tehát. Füzesgyarmat-Budapest út nem lesz. Lesz viszont Debrecen-Esztergom. Füzesgyarmat-Debrecen az esztergomi út előtti napon. Tulajdonképpen Debrecen-Solymári Auchan parkoló az egyhúztomban lévő útvonal, aztán a parkolótól Esztergomig már konvojban megyünk. VIsszafelé már nincs konvoj. Az Auchantól a 10-es főúton megyünk Esztergomba. Legalábbis így szoktuk, de mentünk már Csobánkán keresztül is. Majd akkor kiderül mi lesz az útvonal. M0- budakalászi körforgalom-11-es főút-Pusztakúti út-Óbudai temető-10-es főút. Ebbe az irányba reggel még jól járható az út. Pest felé gázos, de az nagyon. Délután még a csúcsforgalom előtt elhagyjuk Pest környékét, a többi már nem gázos. Erről a visszafelé útról (Esztergom-PILIS-Pomáz-Szentendre-Budakalászi körforgalom-M0-M3-M35) is van videó, azt ne akard megszámolni. :) Nem is nagyon látszik a szembe forgalom sok helyen. 

Előzmény: dimelo (42957)
hbo Creative Commons License 2019.02.17 0 0 42958

most mi az átadási határideje az Üllőtől Abonyig tartó M4-es szakasznak?

 

dimelo Creative Commons License 2019.02.17 0 0 42957
Előzmény: Landsmann_ (42955)
Samott Creative Commons License 2019.02.17 0 0 42956

Koszonom, csak kivancsi voltam az okara. 

Előzmény: Landsmann_ (42952)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.02.17 0 0 42955

80? Ezt hogy számoltad ki? Gyakorlatilag a régi 4-esen mentem az elkerülő helyett, az nincs 80 km. Üllőt, Vecsést elkerülő M4 fizetős. Nyertem volna vele esetleg 10 percet? Bár szerintem annyit sem, mert hosszabb az út. Mikor Esztergomba mentem, akkor arra mentem az M0-áson, mert északabbra is volt fizetős szakasz. Így nem kellett Pesten teljesen keresztül menni. 

Előzmény: dimelo (42953)
mzdude Creative Commons License 2019.02.17 0 0 42954

A metró kihozatala és a káposztásmegyeri új intermodális központ nyújt majd új esélyt

 

Mire? A metróig ugyanúgy el kell jutni valamivel. Az pedig autó lesz. A lakóparkokból ugyanúgy el kell jutni az iskoláig, óvodáig - az is autó lesz.

Előzmény: brenn (42944)
dimelo Creative Commons License 2019.02.17 0 0 42953

Ha jól látom (Füzesgyarmatról) ez 80 km-es kerülő.

De biztosan okod van rá.

 

Köszönöm az eddigi infókat.

 

 

 

Előzmény: Landsmann_ (42951)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.02.17 0 0 42952

Azért, mert a 18 km-ért nem vagyok hajlandó 3000 Ft-ot fizetni. 

Előzmény: Samott (42950)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.02.17 0 0 42951

Egyelőre nem. Debrecen-Budapest lesz majd, de az M35-M3-on. De akkor még sötét lesz. Visszafelé már nappal. Gyakorlatilag Esztergom-Budakalász-M0-M3-M35 lesz az útvonal. 

Előzmény: dimelo (42949)
Samott Creative Commons License 2019.02.17 0 0 42950

A "Budapest-Füzesgyarmat" (es vissza) videorol beszeltek? Megkerdezhetem hogy miert nem vecses/ullo az elkerulon mentel?

Előzmény: Landsmann_ (42946)
dimelo Creative Commons License 2019.02.17 0 0 42949

Tervezel Pesti utat hamarosan?

Egy reggeli felfelé irányú recording fontos lehetne...

 

Ha felveszed, én megszámolom:)))

 

Köszi!

Előzmény: Landsmann_ (42946)
dimelo Creative Commons License 2019.02.17 0 0 42948

Vazz, igazad van:)))  Köszi!

 

Így még rosszabb a helyzet! (Gyanús volt, hogy miért is a Tisza-híd szakaszon lenne kevesebb kamion...)

Tehát összesen 135 km.

ezzel  4. főút átlaga: 2,09 db tehergépkocsi/km

Az (M)4 Albertirsa - Karcag szakasz terhelése: (114 km - 91 perc - 257 db teherkocsi)

                                 2,25 db tehergépkocsi/km

 

Vagyis 444 méterenként jön szembe egy kamion, mintegy 27 másodpercenként...

Előzmény: RadiX (42947)
RadiX Creative Commons License 2019.02.17 0 0 42947

         92-112 km  Szolnok 32. csp -Töröksz.miklós 46. csp  30 km  18 perc      56 db

 

ez mondjuk csak 20 kilométer :)

Előzmény: dimelo (42945)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.02.17 0 0 42946

Ez aztán a precíz számolás! :) A 4-est nem is véletlenül hívják halál útnak. Óriási a forgalom, sok helyen a hosszú, de kis ívű be nem látható kanyaroktól előzni szinte lehetetlen. 

Én úgy saccolom, bár számítást nem végeztem, hogy a reggeli órában több jármű volt a 4-esen. Nem mondom, hogy azt is számold meg, de nyilvánvalóan a napszak is befolyásolja egy út terhelését. A reggeli és délutáni ingázók is hozzájárulnak. A kamionokat ez annyira nem befolyásolja, viszont annyiban igen, hogy egyes belföldi szállítmányozásnál a célállomáson nem 24 órás a le és felpakolási lehetőség, emiatt igyekeznek lehetőleg munkaidőben (általában 7-17 óráig) a célhoz érni. A kamionsofőrök nagyobb része éjszaka alszik és korán reggel indul útnak. 

Előzmény: dimelo (42945)
dimelo Creative Commons License 2019.02.17 0 0 42945

Azt ígértem, hogy hétvégén megnézem a 4. főút forgalmáról készült videódat.

Felezővel visszalassítottam, mert a konvojokban haladókat nem bírtam lekövetni:)))

6 szakaszra bontottam, amelyekből a Bp.-Üllő és Karcag-Füzesgyarmat szakaszokat elhagytam.

Így is csak a kamionokat bírtam strigulázni...

 

2017. 08. 03. csütörtök 15 óra 07'20" - 16 óra 58'30"-ig

 

4. főút 30-51 km  Üllő körforg.-Albertirsa 405. felüljáróig    21 km  20 perc      25 db

           51-94 km  405. csp. Albertirsa- Szolnok 32. csp.      43 km  34 perc    111 db  (Hosszkorrekció +2 km)

         92-112 km  Szolnok 32. csp -Töröksz.miklós 46. csp  30 km  18 perc      56 db

       112-163 km  Tszm. 46. - Karcag 4206. csp.                  51 km  39 perc      90 db tehergépkocsi

                                                     Összesen                    145 km 111 perc  282 db

Tehát 4. főút átlaga: 1,94 db tehergépkocsi/km és 2,54 db tehergépkocsi/perc, abszolút haladási sebesség 160 km/h.

        M35 autópálya: 0,82 db                                   1,70 db                                                                                210 km/h

 

A 4. főút Pilis-Monor szakaszán is, - amely 2019 ősztől visszanyeri teljes funkcióját- több (1,19 db/km) tehergépkocsi közlekedett, mint az M35 autópályán.

A történelmi hűség érdekében 2017. 08. hóban több, mint 2019. 01. hónapban.

A januári/augusztusi forgalom aránya (Szolnok Tisza-híd): 3006/3802= 0,79

Az autópálya/főút sebességkülönbséget kb. kompenzálja, így az összehasonlíthatósága közelítően valós.

 

Az (M)4 Albertirsa - Karcag szakasz terhelése: (126 km - 91 perc - 257 db teherkocsi)

                               2,07 db tehergépkocsi/km és 2,82 db tehergépkocsi/perc, abszolút haladási sebesség 160 km/h.

 

Egyszerűsítve: az M35 autópályán csak 1219 méterenként jött szembe egy kamion, (2x2 sávon elválasztva)

                                                a 4. főúton 483 méterenként lehet rettegni a szembejövő kamionoktól, 2x1 sávon (kivétel 22 km)

Előzmény: Landsmann_ (42921)
brenn Creative Commons License 2019.02.17 0 0 42944

A régi 2-es útnak két körforgalma van Dunakeszi előtt. A kettő közötti szakaszt kellene 4 sávossá átépíteni, mert  az a  szűk keresztmetszet.

Hiszen   Újpest felől és az Auchan( M0)  felől  kb. egyforma forgalom jön és a második körforgónál a forgalom fele

Vác és fele Fót irányába megy. Tehát ezért lassul le a forgalom.

 

Az agglomeráció nagy  lakosságszám növekedése + a két autós életmód , valamint a tömegközlekedés nélküli szétterülő településszerkezetek , a vasút minősíthetetlen

szolgáltatása lassan megbénítja  nemcsak a fővárosi, hanem  a helyi közlekedést is. A M2-es út év végi átadása - véleményem szerint- alapvető változást nem fog okozni 

Dunakeszi, Fót, Göd , Veresegyháza életében - inkább csak Vác vonatkozásában.

 

A metró kihozatala és a káposztásmegyeri új intermodális központ nyújt majd új esélyt -(ha lesz belőle valami) .

 

Előzmény: mzdude (42941)
NAR Creative Commons License 2019.02.16 0 0 42943

Budakalászi Auchan felől...

Előzmény: NAR (42942)
NAR Creative Commons License 2019.02.16 0 0 42942

Jobban belegondolva a budakalászi Auchan felé sem egyszer kijutni Szentendre felé a szombat délelőtti csúcsban. De az meglepő volt, hogy a Fő út - Szent István utca körforgalomnál egyszer csak eltűnt a forgalom, addig meg lépésben csorogtak csak.

Előzmény: mzdude (42941)
mzdude Creative Commons License 2019.02.16 0 0 42941

Ennyire betett nekik az M2-es felújítása?

 

Az csak a kegyelemdöfés volt, de alapvetően olyankor két irányból is dugó van és volt is, az Auchan és társai felé: Káposztásmegyer irányából, valamint Göd-Dunakeszi felől.

 

A másik meglepő dolog a kifejezetten erős forgalom Fót-Csomád között

 

Ez is így volt már évekkel ezelőtt is. Azóta csak romlott a helyzet, hiszen Csomád és Veresegyház is tovább terjeszkedett, Erdőkertes és a többi szintén.

Előzmény: NAR (42938)
adiaboli Creative Commons License 2019.02.16 0 0 42940

Találtam egy rajzot a román autópálya tervekről,még 1969-ből. Igaz semmi sem lett belőle,de az látszik,hogy országos hálózatban gondolkodtak.Akkor is,ma is. Piros az akkori terv,zöld a már kész szakaszok.

Megteremtve az ország vérkeringését,ellenben a hazai sugárirányú strukturával.

 

Hogyan???

Előzmény: aladar644 (42937)
RadiX Creative Commons License 2019.02.16 0 0 42939

Le volt az aszfaltozva, látszanak a nyomai, csak elkopott. De tényleg látszik hogy nem használják P+R megállóként a helyiek, gondolom aki teheti autóval jár, a többiek meg busszal.

 

A szervezett útépítés egyik első célpontjai voltak a vasútállomási bekötőutak, sok helyen még ma is azon a kiskockakövön járnak, vagy arra terítették a mai aszfaltburkolatot.

Előzmény: NAR (42938)
NAR Creative Commons License 2019.02.16 0 0 42938

Ma jártam a Dunakeszi-Fót-Csomád útvonalon. Először meglepett, hogy Dunakeszi határában kilométeres dugó volt az üzletközpontok felől egészen a magában a faluban lévő első körforgalomig. Ennyire betett nekik az M2-es felújítása? A másik meglepő dolog a kifejezetten erős forgalom Fót-Csomád között, ami Őrbottyán felé eltűnt, úgyhogy gondolom a veresegyháziak generálják Budapest felől. A térkép szerint Budapest központja felől az M3-ason keresztül gyorsabb lenne - ennyien nem vennék meg a Pest megyei matricát? Vagy az az útvonal dugósabb? Vagy a fóti bevásárlóközpontoktól jönnek? Arra emlékeztem, hogy Csomád vasútállomás a falutól jó messze van, de az meglepett, hogy a bekötő útja még csak nem is aszfaltozott... Ez így a XXI. században Budapest agglomerációjában eléggé durva.

aladar644 Creative Commons License 2019.02.16 0 1 42937

Találtam egy rajzot a román autópálya tervekről,még 1969-ből. Igaz semmi sem lett belőle,de az látszik,hogy országos hálózatban gondolkodtak.Akkor is,ma is. Piros az akkori terv,zöld a már kész szakaszok.

Megteremtve az ország vérkeringését,ellenben a hazai sugárirányú strukturával. Aminek már "élvezzük" az összes hátrányát. Főleg a déli országrészben.

 

https://ro.wikipedia.org/wiki/Autostr%C4%83zi_%C3%AEn_Rom%C3%A2nia#/media/File:Re%C8%9Beaua_de_autostr%C4%83zi_planificat%C4%83_la_1969_%C8%99i_re%C8%9Beaua_construit%C4%83_%C3%AEn_momentual_actual..png

dimelo Creative Commons License 2019.02.16 0 1 42936

Összefüggést látok, de hogy mennyire,

azt Te jobban ismerheted:

 

http://www.jarmuipar.hu/2019/02/romaniaban-bovit-mercedes/

 

"a Powertrain Mercedens-Benz Cars termelési igazgatója elmondta, hogy Románia továbbra is szerepel a német járműgyártó beruházási térképén, de egyelőre újabb fejlesztésekről nem született döntés.

Hozzátette: ehhez Romániának javítania kell a közúti és a vasúti infrastruktúráját."

 

Például amíg el nem készül az A1 teljes pálya

https://www.google.com/maps/dir/45.8579602,22.2441139/45.9129669,22.8804515/@45.9103652,22.4046243,11z/data=!4m2!4m1!3e0

 

addig nem fektetnek be nagyobb mértékben...

Előzmény: pentium10 (42934)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!