Kivancsi vagyok mi lesz az atadas utan a vecsesi lampanal (a tesconal). Mert mar most is dugo van ott reggelente. Most a korforgalom meg a gyomroi lampa visszatorlaszt, de ha az megszunik az egesz forgalom ott fog allni a dugoban vecses es a repuloter kozt.
Pozsávai Pál tájékoztatása szerint a szakaszon a munkálatok megfelelő ütemben haladnak és a tervek szerint az év végére elkészül ezen a szakaszon a gyorsforgalmi út.
Rendben. Ha legközelebb nappal megyek arra, akkor felveszem. Illetve publikálom a videót. A kamera mindig megy. Nem tudom mikor fogok úgy menni legközelebb.
Remélem marad a 09.30 átadás. Áldatlan állapotok vannak Üllő-Monor között a régi 4-esen. Most már non-stop csúcsforgalom, és dugó van az úton. Szombat reggel 8-kor, délután 18 órakor is csak 60-70-el áramlik a végeláthatatlan kocsisor mindkét irányban. Jó lenne egy mérési érték frissen, itt van is Monornál mérőberendezés.
Nem fogalmaztam világosan. Tehát. Füzesgyarmat-Budapest út nem lesz. Lesz viszont Debrecen-Esztergom. Füzesgyarmat-Debrecen az esztergomi út előtti napon. Tulajdonképpen Debrecen-Solymári Auchan parkoló az egyhúztomban lévő útvonal, aztán a parkolótól Esztergomig már konvojban megyünk. VIsszafelé már nincs konvoj. Az Auchantól a 10-es főúton megyünk Esztergomba. Legalábbis így szoktuk, de mentünk már Csobánkán keresztül is. Majd akkor kiderül mi lesz az útvonal. M0- budakalászi körforgalom-11-es főút-Pusztakúti út-Óbudai temető-10-es főút. Ebbe az irányba reggel még jól járható az út. Pest felé gázos, de az nagyon. Délután még a csúcsforgalom előtt elhagyjuk Pest környékét, a többi már nem gázos. Erről a visszafelé útról (Esztergom-PILIS-Pomáz-Szentendre-Budakalászi körforgalom-M0-M3-M35) is van videó, azt ne akard megszámolni. :) Nem is nagyon látszik a szembe forgalom sok helyen.
80? Ezt hogy számoltad ki? Gyakorlatilag a régi 4-esen mentem az elkerülő helyett, az nincs 80 km. Üllőt, Vecsést elkerülő M4 fizetős. Nyertem volna vele esetleg 10 percet? Bár szerintem annyit sem, mert hosszabb az út. Mikor Esztergomba mentem, akkor arra mentem az M0-áson, mert északabbra is volt fizetős szakasz. Így nem kellett Pesten teljesen keresztül menni.
Egyelőre nem. Debrecen-Budapest lesz majd, de az M35-M3-on. De akkor még sötét lesz. Visszafelé már nappal. Gyakorlatilag Esztergom-Budakalász-M0-M3-M35 lesz az útvonal.
Ez aztán a precíz számolás! :) A 4-est nem is véletlenül hívják halál útnak. Óriási a forgalom, sok helyen a hosszú, de kis ívű be nem látható kanyaroktól előzni szinte lehetetlen.
Én úgy saccolom, bár számítást nem végeztem, hogy a reggeli órában több jármű volt a 4-esen. Nem mondom, hogy azt is számold meg, de nyilvánvalóan a napszak is befolyásolja egy út terhelését. A reggeli és délutáni ingázók is hozzájárulnak. A kamionokat ez annyira nem befolyásolja, viszont annyiban igen, hogy egyes belföldi szállítmányozásnál a célállomáson nem 24 órás a le és felpakolási lehetőség, emiatt igyekeznek lehetőleg munkaidőben (általában 7-17 óráig) a célhoz érni. A kamionsofőrök nagyobb része éjszaka alszik és korán reggel indul útnak.
Azt ígértem, hogy hétvégén megnézem a 4. főút forgalmáról készült videódat.
Felezővel visszalassítottam, mert a konvojokban haladókat nem bírtam lekövetni:)))
6 szakaszra bontottam, amelyekből a Bp.-Üllő és Karcag-Füzesgyarmat szakaszokat elhagytam.
Így is csak a kamionokat bírtam strigulázni...
2017. 08. 03. csütörtök 15 óra 07'20" - 16 óra 58'30"-ig
4. főút 30-51 km Üllő körforg.-Albertirsa 405. felüljáróig 21 km 20 perc 25 db
51-94 km 405. csp. Albertirsa- Szolnok 32. csp. 43 km 34 perc 111 db (Hosszkorrekció +2 km)
92-112 km Szolnok 32. csp -Töröksz.miklós 46. csp 30 km 18 perc 56 db
112-163 km Tszm. 46. - Karcag 4206. csp. 51 km 39 perc 90 db tehergépkocsi
Összesen 145 km 111 perc 282 db
Tehát 4. főút átlaga: 1,94 db tehergépkocsi/km és 2,54 db tehergépkocsi/perc, abszolút haladási sebesség 160 km/h.
M35 autópálya: 0,82 db 1,70 db 210 km/h
A 4. főút Pilis-Monor szakaszán is, - amely 2019 ősztől visszanyeri teljes funkcióját- több (1,19 db/km) tehergépkocsi közlekedett, mint az M35 autópályán.
A történelmi hűség érdekében 2017. 08. hóban több, mint 2019. 01. hónapban.
A januári/augusztusi forgalom aránya (Szolnok Tisza-híd): 3006/3802= 0,79
Az autópálya/főút sebességkülönbséget kb. kompenzálja, így az összehasonlíthatósága közelítően valós.
Az (M)4 Albertirsa - Karcag szakasz terhelése: (126 km - 91 perc - 257 db teherkocsi)
2,07 db tehergépkocsi/km és 2,82 db tehergépkocsi/perc, abszolút haladási sebesség 160 km/h.
Egyszerűsítve: az M35 autópályán csak 1219 méterenként jött szembe egy kamion, (2x2 sávon elválasztva)
a 4. főúton 483 méterenként lehet rettegni a szembejövő kamionoktól, 2x1 sávon (kivétel 22 km)
A régi 2-es útnak két körforgalma van Dunakeszi előtt. A kettő közötti szakaszt kellene 4 sávossá átépíteni, mert az a szűk keresztmetszet.
Hiszen Újpest felől és az Auchan( M0) felől kb. egyforma forgalom jön és a második körforgónál a forgalom fele
Vác és fele Fót irányába megy. Tehát ezért lassul le a forgalom.
Az agglomeráció nagy lakosságszám növekedése + a két autós életmód , valamint a tömegközlekedés nélküli szétterülő településszerkezetek , a vasút minősíthetetlen
szolgáltatása lassan megbénítja nemcsak a fővárosi, hanem a helyi közlekedést is. A M2-es út év végi átadása - véleményem szerint- alapvető változást nem fog okozni
Dunakeszi, Fót, Göd , Veresegyháza életében - inkább csak Vác vonatkozásában.
A metró kihozatala és a káposztásmegyeri új intermodális központ nyújt majd új esélyt -(ha lesz belőle valami) .
Jobban belegondolva a budakalászi Auchan felé sem egyszer kijutni Szentendre felé a szombat délelőtti csúcsban. De az meglepő volt, hogy a Fő út - Szent István utca körforgalomnál egyszer csak eltűnt a forgalom, addig meg lépésben csorogtak csak.
Az csak a kegyelemdöfés volt, de alapvetően olyankor két irányból is dugó van és volt is, az Auchan és társai felé: Káposztásmegyer irányából, valamint Göd-Dunakeszi felől.
A másik meglepő dolog a kifejezetten erős forgalom Fót-Csomád között
Ez is így volt már évekkel ezelőtt is. Azóta csak romlott a helyzet, hiszen Csomád és Veresegyház is tovább terjeszkedett, Erdőkertes és a többi szintén.
Találtam egy rajzot a román autópálya tervekről,még 1969-ből. Igaz semmi sem lett belőle,de az látszik,hogy országos hálózatban gondolkodtak.Akkor is,ma is. Piros az akkori terv,zöld a már kész szakaszok.
Megteremtve az ország vérkeringését,ellenben a hazai sugárirányú strukturával.
Le volt az aszfaltozva, látszanak a nyomai, csak elkopott. De tényleg látszik hogy nem használják P+R megállóként a helyiek, gondolom aki teheti autóval jár, a többiek meg busszal.
A szervezett útépítés egyik első célpontjai voltak a vasútállomási bekötőutak, sok helyen még ma is azon a kiskockakövön járnak, vagy arra terítették a mai aszfaltburkolatot.
Ma jártam a Dunakeszi-Fót-Csomád útvonalon. Először meglepett, hogy Dunakeszi határában kilométeres dugó volt az üzletközpontok felől egészen a magában a faluban lévő első körforgalomig. Ennyire betett nekik az M2-es felújítása? A másik meglepő dolog a kifejezetten erős forgalom Fót-Csomád között, ami Őrbottyán felé eltűnt, úgyhogy gondolom a veresegyháziak generálják Budapest felől. A térkép szerint Budapest központja felől az M3-ason keresztül gyorsabb lenne - ennyien nem vennék meg a Pest megyei matricát? Vagy az az útvonal dugósabb? Vagy a fóti bevásárlóközpontoktól jönnek? Arra emlékeztem, hogy Csomád vasútállomás a falutól jó messze van, de az meglepett, hogy a bekötő útja még csak nem is aszfaltozott... Ez így a XXI. században Budapest agglomerációjában eléggé durva.
Találtam egy rajzot a román autópálya tervekről,még 1969-ből. Igaz semmi sem lett belőle,de az látszik,hogy országos hálózatban gondolkodtak.Akkor is,ma is. Piros az akkori terv,zöld a már kész szakaszok.
Megteremtve az ország vérkeringését,ellenben a hazai sugárirányú strukturával. Aminek már "élvezzük" az összes hátrányát. Főleg a déli országrészben.
"a Powertrain Mercedens-Benz Cars termelési igazgatója elmondta, hogy Románia továbbra is szerepel a német járműgyártó beruházási térképén, de egyelőre újabb fejlesztésekről nem született döntés.
Hozzátette: ehhez Romániának javítania kell a közúti és a vasúti infrastruktúráját."