Amúgy nem értem az embereket, s nem csak rólad volna szó, szarul indul az autó nem azon ügyködnek, hogy mimnél kevesebb fogyasztó menjen indításkor, hanem vagy a rádió, automata lámpa megy agy éppen nálad a klíma jól feltekerve, Minek?
***
tehát akkor megegyezhetünk abban, hogy ezt benézted rendesen. Nálam nem volt a klima bekapcsolva.
A fűtés és a fűtésre állított klíma energiafogyasztása között azért van egy kis különbség. És az is igaz, hogy az indításkor bekapcsolt állapotban levő klímaberendezés kicsit később lép működésbe.
Szerintem egyébként tökmindegy, ebben az autóban már valószínűleg van annyi esze az elektronikának, hogy az indításkor lekapcsol minden olyasmit, amitől nehezebb dolga lenne.
Ugyanilyen klímám van ( fűtésnek is nevezhetjük ) be van kapcsolva a videón, de te tudod. Olajcsere, olajszűrő csere megoldás lehet, ha nem akkor okos kerék csere.
Milyen motor? Mennyire szedted szét hogy hozzáférj, mert egészen szépen szét lehet szedni a tűzfalig, a neten millió videot találsz ezért felesleges volt regisztrálnod :D
Amúgy nem értem az embereket, s nem csak rólad volna szó, szarul indul az autó nem azon ügyködnek, hogy mimnél kevesebb fogyasztó menjen indításkor, hanem vagy a rádió, automata lámpa megy agy éppen nálad a klíma jól feltekerve, Minek?
ha esetleg segít valamit: tegnap megint köd volt, és készenlétben volt a telefonom is, levideóztam.
Indítottam, kerregett, olyan volt mintha beindulna - ekkor kezdtem felvenni -, majd leállt. A következő indításnál megint kerregősen indult, majd kisimult.
Sziasztok! Tegnap önindítót cseréltem, aksi ki aksi tálca is és compjuter is hogy hozzá férjek, össze raktam azóta service lámpa és nagy P sárga háromszögbe világít, kártya be start stop be nyom és semmi nem történik se gyújtás se izzitás semmi. Valaki járt már így??
Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkalsegítsen,stabil adatokat adjon. Mi a Rigotech chiptuningnál írásainkkal, videóinkkal, teljesítményméréseinkkel segítünk tisztán látni ebben a marketing zajban!
Ha az autód 'felhúzásán' gondolkozol, 2021-ben több mint 200 helyről kapsz itthon tuning ajánlatot. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja, hogy a 70 ezer kevesebb mint a 90. Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt.
Részlet az új Rigotech cikkből:
"A Renault egyik legnépszerűbb motorja ez az 1.5 DCI, amely generációit 2002-től 2019-ig szerelték Renault mellett Dacia és Nissan modelljeibe. Chiptuning ezen az 1.5DCI-n az egyik specialitásunk, ismerve a motor hiányosságait, típushibáit, és az évek alatt változó motorvezérlő rendszereit, beállításait. Így motoroptimalizálásunk biztonságos keretben, mégis kiváló erőt garantálva készítjük, kérésedre akár javuló fogyasztás mellett.
Annyira nem is egyszerű feladat ezek tuningja, mivel változatos hardver összeállításokban, és Delphi, Bosch és Siemens / Continental motorvezérlőkkel is érkeztek. Alrendszerek: DCM1.2, DCM3.4, DDCR, EDC17C42, EDC17C84, MD1CS006, SID301, SID305, SID307, SID310. Ezek mindegyikének beható ismerete mellett szükségesek a hozzájuk tartozó gyári szintű programozó interfészek, modulok... " FOLYTATÁS ITT.
Szívesen válaszolok kérdéseidre. Legjobb, ha ajánlatot kérsz az autódra, így látom a rendszerben és telefonon is tudunk egyeztetni. Kérdezhetsz a rigotech.hu oldalunkon a cikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben is, gyorsan fogok válaszolni. Itt a fórumon is igyekszem, de nem garantálom, mert itt ritkán nézem.
a csettegés hosszabb állás után okoskerék hiba, 50e körül van a kerék plusz a szerelés meg ugye vez szíj is cserés ilyenkor, ha meg régebbi a csere akkor a vízpumpa is
Jobb szervizek rendelkeznek egy hengerfej teszterrel, ami nem bonyolult vizsgálat és kiderül, hogy van e a hűtőfolyadékban gáz. A készülék sem drága 30-50 e ezért remélhetőleg hamar elterjed majd a műhelyekben, bár ki tudja.
8 szelepesem most lett hengerfej tömítéses...ugyan ilyen előjelekkel,plusz a kiegyenlítőbe fúj némi gázt.Ezt ellenőrizd!Ha itt nincs baj akkor az alant szólónak lesz közelebb a saccolása.
1,6 benzines Scenic II-m (2008-as, 150 ezer km-el) van és az indításával vannak problémák. Észrevettem, hogy párás, ködös időben, kb 5 fok alatt indításkor csak kerreg, nagyon sokára indul. Aztán amikor elindul a motor, csúnya fehéres füst jön a kipufogóból. Nekem párának tűnik inkább. Ezenfelül a motor "csettegősen" szól, ezt nem tudom máshogy mondani. Ilyenkor leállítom, majd újraindítom és ekkor már pöccre indul. elenséget csak a párás időhoz tudom kötni. Most, hogy voltak ezek a kemény minuszok, a jelenséget nem tapasztaltam, reggel -10 fokban is elsőre indult.
Pont egy éve volt olajcserén és rendes szervízen, ott megemlítettem a dolgot, de ott persze nem jelentkezett a hiba, így nem tudtak mit mondani.
7 vagy 8 éve cseréltem izzókat az autón, kiégett valamelyik tompított (már nem emlékszem melyik) akkor kicseréltem az összeset azóta nem kellett cserélnem, hátul még nem cseréltem csak rendszám világítást.
Sziasztok! Egy kérdés, hátha valaki tud segíteni. Renault scenic 2. 1.5 dci. 2007-es kb 1 hónapja volt kuplung csere kettőstömegű lendkerékkel együtt. 1 hónap után (kb 2ezerkm) megadta magát. kiszakadt a tárcsa közepe, a lendkerék kotyogott mint állat. kicserélték galiba! Most jó de induláskor mikor teker az önndító "surrogó" hangot ad, ami kb 3. indítás után a cserétől számítva meg van. levettük az önindítót de semmi hibát nem tapasztaltunk. Van valakinek valami ötlete? köszönöm
sziasztok valaki tudna nekem segíteni, renault espace carminat dvd navi fejegységem ezt szeretném lemagyarosíttatni és tejes europa térképet rátetetni, ki az aki ebben tudna nekem segíteni? és mennyiért, emailom bidibadi@freemail.hu elöre is köszönöm a segítséget
Izgalmas, a miénk angolul osztja meg bajait a sofőrrel, tudtommal így is kaptuk (szintén hazai szalonból). Vajon átadáskor megkérdezték, milyen nyelvre állítsák, vagy a kereskedő hasára ütött?
Nekem magyar, itthon szalonos autóm van még sincs benne magyar nyelvű menü, kiírás. Kézikönyv is magyar, de az alap francia nyelvű kijelzőszöveg érvénye, állíttatni lehet diagnosztikával, kb 5 nyelvre amit sokan beszélnek a világban.
Scenic 2-őt néztem ki kereskedésbe és németül írja ki az üzeneteket. Sajnos a SERVICE kulcs bevillan indításkor és egy hibaüzenet.
A legrosszabb hogy nem fotóztam le, de ha látnám a feliratot akkor biztos beugrana.
Eddig csak magyar nyelvű manualt találtam, ahol természetesen magyar nyelven vannak a hibaüzenetek is feltüntetve.
Tudtok olyan használatit ahol németül megvannak?
Illetve kérdésem még, hogy lehet nyelvet állítani vagy ilyenről ne is álmodjak? És hogy egy francia autóban miért német nyelv van? Valószínű onnan hozták be? Bocsi ha sületlenek a dolgok, de nem volt eddig Renault a háztartásban.
Még néhány mondat mielőtt végleg lelépek,nagy örömödre.
Tudod te valszeg azt nem veszed észre(és ez a gond) hogy ezek a kritikái nem pozitívan hatnak erre a kis társaságra itt.És ezt nem érted,hiába a nickneved. Pláne így ismeretlenül egy durva kasztba tenni egy ide látogatót.....
Segítségre lenne szükségem!Renault Scenic II 1,6benzin 2006évj. K4M9766motorkód!
Olajat cseréltünk levettük az aksi sarut és azóta nem írja ki az oilstand ok-ot indításkor!Nem létfontosság de tök jó dolog!Esetleg valami megoldást valaki a visszaállításhoz?
Ráadásul, két linked két klf lámpát takar, farigcsálhatod ha rosszat vettél.... Az 5000 Ft-s nem eredeti kép, remélem megveszed és rájösz, hogy bármi annyi amennyi, nem x Ft és felét éri, de mindegy.
Ma leszedtem(nem a tisztítás céljából)az üvegtető két oldalán lévő takaróléceket.
Ez fogadott alatta:levélmaradvány kosz szutyok és már már sarjadó magok:)))
Szerintem ezt a farncia rakta rá 2006 ban mikor összeszerelte.A növényzet meg utat talált benne:))
Amúgy ez a kocsi ha jól megnézem olyan mintha ,miután megtervezték,még a "takarjuk el"egységet bevetették akik különféle takaróelemek(fém és gumi)felhasználásával betömködték a nem kívánatos réseket:))
Érdekes.
Az egyes scenic nem volt ilyen .
Viszont ma belezavartam 200 pluszt és nagyon jó vezetni.Tehát a Franciás megoldások megbocsájtódtak:))
Igen. SII navival és cd lejátszóval de nem tudta az aux in-t (ennek a menüben lehet utána nézni, ugyanis hiába rendelsz csatlakozót ha a menüben nincs expert módban aux in opciót) és mp3 funció sem volt rajta.
Szóval németból rendeltem gyári renault connection boxot.
Rádugtam, működik:
- van rajta aux in.
- van egy másik bemenet (ne kérdezd milyen lányom iphone-t dugrá)
Cserére egyáltalán nem tudok okosat mondani, pláne a kijelző megtartásával. Én is csak azért gondoltam, hogy egy gyári CD-s rádióra cserélem a kazettást, mert akkor mindenféle macerálás nélkül működik a kijelző meg a kormány mögötti távirányító és egyszerűen megoldhatnám a külső bemenetet. Csak aztán a bontott rádiók ára elbizonytalanít, hogy ér-e ennyit a dolog, pláne mert mostanában már elég ritkán használom a kérdéses autót.
Az enyém CD-s.Van egy tranmitterem de még nem próbáltam hogy szól ebben.Az öreg sc1-ben nem volt valami húdejó.
Többnyire rádiót hallgatok de néha jó lenne egy kis hazai zene is:)
És ha cserélnéd más egységre(ha már cserélni szeretnéd).Tehát egy CD rádióra gondoltam.Ezeket be lehet kötni úgy hogy a kijelző megmaradjon?Tudom kütyümánia de az azért van ott:)))
én is odakint vettem amikor kiderült a meglévő nemjó a Scenicre
Az XC60 ezért is lett AWD :) ne keljen szarakodni odakint a hólánccal, húgomékhoz szoktunk menni ünnepek között aztán van, hogy erre arra elkalandozunk fel síterepekre, na meg ők se laknak könnyen megközelíthető helyen
Rádió
Renault Connection Box de csak használtan fogsz találni, BT nem tudom tudja-e
Densionnak is van cucca
Yatour árban és elérhetőségben talán a legegyszerűbb van BT plusz modul hozzá, rendelésnél figyelni kel Update List vagy Tuner List a rádiód
CD-s vagy kazettás rádióról van szó? A CD rádión tudtommal van külső CD-váltóhoz vonalszintű bemenet, amire megfelelő csatlakozóval rá lehet dugni egy bármit, itt van erről egy leírás: https://www.instructables.com/AUX-Cable-for-Renault-Megane/
Én mondjuk nem próbáltam ki, hogy tényleg működik-e, mert a miénkben kazettás rádió van, azon meg nincs plusz bemenet, de amúgy készre szerelt kábelt is találni az interneten.
Apropó, nincs valakinek esetleg gyári CD rádiója jó áron?
Én, mint síkvidéken élő ,nem is láttam soha ilyen szerkezetet használni.De a dimbes dombos helyeken feltétlenül hasznos.pld Zebegényben szerintem egy erősebb télen alap dolog.
Valaki hekkelte a gyári rádióját olyan irányban hogy pld egy telót rátenni zene átvitelére?Nem akarom bántani a gyári rádiót mert nekem így rendben van hogy nem villog ott semmi más .Különben is a gyári kijelzője nagyon megfelelő így.
GS II- ben cserélt már valaki belső fűtésradiátort?
Ki kell venni a boxot hozzá? Vagy a láb melleti merevítőt elég kivenni és kihúzni? A fűtésnek, a motoron lévő termosztáton kívűl van valami más szelepe ami a fűtést korlátozhatja? köszönöm
Korábban leírt S2 kézifék hibajelzéssel kapcsolatban kérdezném tőletek, hogy Hajdú megyében ismertek-e olyan elektromos szerelőt, aki speciálisan ezen típussal foglalkozik, illetve végez UCH kódolást ?
Vidéki vagyok,kertes ház stb.Én azonnal állok befelé ha nem használom.Fűtött a garázs,úgy hogy ezzel megtettem mindent:))
Ja tudom a szélvédő előtti csatorna.Az egyes sc nél is hajlamos volt eldugulni.
Ennek annyira OK a belseje hogy csuda.Szerintem nem volt még hozzányúlva semmihez,mondhatom talán kis zúlzással(16 év az 16 év)de újszerűnek.
Az ülés pereme természetesen meg van rogyva,de a kormány,műszerfal is szite kopásmentes.
Az egyes SC nél volt ilyen csati problémám.A kormánynál lévő világításért felelős csati volt kinyúlva.Ezt kicsit megszorítottam aztán 10 évig bírta.Most kellett megint rendbe tenni.Tovább tartott mire anno rájöttem miért nem világít a lámpám:)
Ma tudtam szerezni pici "égőket"a kapcsolókhoz.Vannak még boltok ahol alkatrészt is lehet kapni nem csak fél autót.
Az elektronikához annyit a legtöbb gondot a beázások okozzák. Ajánlott az ablak alatti részt kitakarítani vásárlás után aztán attól függ milyen helyen parkolsz 2-5évente
Az itt nem elfolyó víz az utastéribe is be tud folyni illetve a padlón az ülés alatt lévő R2 csatit tudja szétrohasztani.
A csatik esetleges kontakthibája ami előfordul még, de szerintem az nem vészes. Nekem ol semmilyen elektromos hibám nem volt.
A BX -be én tettem bele:)))A bontóban megtetszett egy(nyitós egyszerű kivitel) és megvettem.Irány haza.Flex elővesz és nagy levegő:)))Gondoltam ember csinálja a gyárit is.
Aztán valami 200ezret hajtottam abba a kocsiba(1.9 szívódízel)imádtam!!!!
370 ezer körül és kb 8 év után,rádöbbentek a vizsgaállomáson(ahová mindig is hordtam)hogy az autó AF alvázszámú és nem stimmel valami...
Akkor kivonattam a forgalomból.
Azért a klíma az klíma!A tetőablak nem pótolja.Ebben a kettes sc-ben.Van dupla panoráma,nyitható résszel.Kifejezetten erre vadásztam a benzines motor mellett.
Nem tudom mi a full extra,de nekem ez a kocsi az:))Azt hiszem ABS nincs benne,bőr belső sem(félbőrös),első radar,fűthető és motoros ülések...talán ennyi.
Egyébként azért tartok ezektől az elektromos kütyüktől mert nem ismerem a működésüket.Én szeretek megjavítani mindent amit csak tudok,nem nagyon szoktam szerelőhöz fordulni csak ha már nagyon muszáj.Tegnap átbillentem a Bárdi autóhoz mert cseréltem az ablakemelő kapcsolóban a kis égőcskét.Volt még a ,kb 10 éve a másikhoz vásárolt scenichez 3 db,de ebbe több volt hibás.
Az eladó srác értetlenül nézett hogy ilyet ő még nem is látott,nem lehet náluk kapni.De különben is ezt komplett szokták cserélni kapcsolóstul.
Hmmm..kompletten???Megőrült az emberiség?Igaz pepecs munka de a lámpa búrát sem cserélem ha kimegy az izzó benne!:))
A tetőablakot szerintem a klíma egyre nagyobb térhódítása elvitte, aztán ma a panoráma üvegtetők visszahozzák
A Ladáimba az a kibillenthetős volt az Escorba már gyári el is húzható aztán a 2 Scenicbe nem hiányzott is volt helyette klíma. A Volvóba dupla panoráma van és imádom amikor ki lehet húzni :))))
Mikor Cirtoen BX volt a kocsim,sokan nézegették hogy milyen felszereltséggel van az autó.Nem volt új de kb olyan 95 körül egy tíz éves autóban még nem volt központi,tetőablak,elektromos ablakemelő stb...
Na jó ,manapság ez már egy alap,pláne a cirtoen Rönó,peugeot vonalon,Vagy már nincs is olyan amiben csak ezek vannak:))
Én arra leszek kíváncsi hogy meddig fognak az enyémen működni.Már mint elektronikailag meddig lesz ilyen hibátlan.
Nagyon jó gazdája volt előttem mert szépen megőrizte az újszerűségét a kocsi belülről,De csak 15 éves akárhogyan nézzük.Az idő megesz mindent.
Ennél az eladó azt mondta le van cserélve minden.Látszik is hogy nem régen mahináltak rajta(remélem azt)..ők felejtették el a klimát is vissza vezetékelni:))
Hááát mit mondhatnék erre..
Eddig minden autómnál amit vásároltam ÉN cseréltettem mindent,de ennél úgy vagyok hogy nem dobom ki az újat és szét sem szedetem.Tudom ez lehet könnyelműség,de valahogy ebben az eladóban megbízom..
Az idő meghozza a választ.
Szép az olaj is benne,de azt le fogom cserélni hamarabb mint 10 ezer.
Ezeknél ár inkább a megelőzés a lényeg úgy gondolom.
pontosan
ezért cseréltek nekem a dCi-n februárba mindent ami forog a motor elején. Sejtettük hogy lecseréljük majd de ha nem akkor nagyon nem hiányzik, hogy mondjuk Innsbrucknál szakadjon szét a gumis ékszíjtárcsa. 160eK az előírás akkor volt benne 230eKm
Még a 8 szelepessel jártam úgy hogy Berlin után elszakadt a hosszbordás szíj.....Kikötöttem minden felesleges(egy első és egy hátsó elég)lámpát és Dániáig(A főváros alatt picit)mente vele éjszaka.
Mondjuk azt sem akartam a Német autópályán megjavítani(főleg mert nem is volt nálam ékszíj)de meg lehetett volna könnyedén ha úgy alakul.
Ezeknél ár inkább a megelőzés a lényeg úgy gondolom.
olyan finomságokra értettem mint ha megállsz az ablaktörlés átvált szakaszosra, vagy a szabadkezest ha a kártyával csukod be nem nyit csak kártyára kilincsre nem.
Igen ehhez felesleges szerszámot magaddal hordani egy ékszíjat nem lehet kicserélni az útszélén.
Hátsó lámpát nem tudom kérdés a csatlakozó is és annak a lábkiosztása,
Háát ez már nem a régi 8szelepes egyszerűség.Ma egerésztem egy pöttyet mire megtaláltam egy "nem visszadugott"vezeték helyét...a klima kompresszorról hiányzott.
Kiprobálni nem tudtam mert 7 fokban gondolom nem állt szóba velem a hűtés..
Viszont szerelni ne kelljen útközben sehol ezt az aggregátot..semmihez hozzá nem lehet férni csak ha lebontom az elejét:((
Egy helyzetjelző cseréhez is sebészkéz kell.
Holnap ránézek a belső kapcsolókra(ablakemelő...
Itt gondolom világítani kellene mindnek,elől -hátul...!
Az újabb ledes hátsó lámpa ugye ugyan az mint a régebbi égős?Már mint beszerelhető?
Azért amit használok azt szoktam tudni.Viszont ha valamit szerelni kell vagy hangolni(elektronika)akkor előveszem az okosságot.
Már egéyzen jól összeszoktunk.Vételkor nem volt meggyőző a tükrök behajtása(nem ment vissza alaphelyzetbe)de most teszi a dolgát.Tul.képen szinte mindent tudok rajta kezelni amit eddig nem értettem.Most jönnek majd a magamra formálási munkálatok.
mióta az eszem tudom imádom az autókat, Auto-Motoron nőtten fel.
Az SI ment kezelési nélkül. SII-nél már azért bel-bele kellett olvasni, Volvonál meg egyenesen ajánlott szerencsére van alkalmazás telefonra na meg a svéd gondolkodott a Navi/média képernyőn is megvan a komplett kezelési :)
Nekem a Peugeot turbó melegoldalán szintén kifujta, igaz ott csak krom látszott. Azon kúpos összerakás volt tömítés nélkül, csak össze kellett csiszolni...
"Holnap lemosom a blokkot.Kíváncsi vagyok hol fog olajos lenni utána:)))A régi gazdálya nem fogkefével tisztította...de még slaggal sem:)))Olyan természetes koszos:))"
Ha benzines adok egy jó tanácsot. Én már megjártam vele nyáron.
Motormosás (legyen rendben minden). Aztán 1-2 nap városi közlekedés után egy hosszabb út utáni indítás után bedobálta a hibaüzeneteket. Műszerfalon esp hiba, hibakód egyenetlen gyujtás.
Azt történt, hogy a trafó mellett beázott egy picit. Amig városi forgalom volt addig nem melegedett és hűlt ki nagyon viszont egy idő után a bejutott viz gőzzé vált és kicsapódott a gyertyán. Ott vettem észre, hogy a trafó levéltele után gyongyozött a gyertya viztől.
Ekkor nem elég a trafót levenni és kiszárítani, mert a hiba vissza köszön. Nekem az jött be hogy üzemmeleg motornál vettem le a trafókat és úgy hagytam száradni a gyertyákat és trafókat. Ha ezt hideg motornál csináltam pár nap vagy már aznap újból visszajött a hiba.
Azt a kocsit elvitték az orrom elől szilveszterkor..Én kifejezetten nem is akartam dízelt,tudod ezt te is hogy egy gazdás autó(mint a tiéd)nem ugyan az mintha csak tulajdonosa van a szerencsétlennek.
A fogyasztás igen lényeges dolog de én jobban tartok az elektromos szabotázstól:))Tudod mikor egyszer ok és előzmény nélkül nem akar működni a szekér.
Én tényleg nem megyek annyit sem mint te,viszont az üzembiztonságot nagyra értékelem.És azt is ha átlátom a járművet amivel közlekedem.
A te típusodat valóban ajánlották,de azért hihetetlen az is hogy a többi dízel annyira hajlamos lehet a meghibásodásra.Azért annak is van emberi összetevője hogy annyit szidják pld az 1.5 és a nagyobbik Renault aggregátot...
Ma átnézem mit vettem:)))Én az a fajta vagyok akinek ha tetszik valami akkor belevág és kész:))
Nem szoktam élére megvizsgálni amit vásárolok.Nem is mondom hogy költségmentesek a cuccaim,de akkor az nekem nagyon kell:))És az eladók ezt látják is.
Viszont.Ahogyan egy nagyon régi filmben láttam..ott egy autóvételről adott tanácsot egy faszi Amcsiban..szal.azt mondta ő inkább az eladó arcát fürkészi mint mélyreható szervizátvizsgálással teszteli a járművet.
Holnap lemosom a blokkot.Kíváncsi vagyok hol fog olajos lenni utána:)))A régi gazdálya nem fogkefével tisztította...de még slaggal sem:)))Olyan természetes koszos:))
Nem bántottam annyira....mondjuk 140et próbáltam,gurult szépen.A régi 8 szelepesemhez képest feszesebb futómű és a kormány valahogy másmilyen.Annak jobban visszapörgött..De meglehet hogy egy futómű beállítás nem ártana majd egyszer csak.
Egyébként az a műanyag és a zajszigetelő filc csak csak fog valamit a hangerőn amit az aggregát kiad.Tudod ilyenkor a lelkes tulaj perfekre szeretné visszaalakítani...aztán telnek az évek és használja csak:)
műanyaggal ne foglalkozz, az enyémen se volt rajta sose, sőt az alatta lévő műanyag se hamarabb látni ha valami szivárgás van dieselnél meg nem hátrány ha látja az ember a résolajcsöveket :)
OK hirdetésbe volt ilyen olyan fotó is vagy csak beleírtam hogy megvan nem emlékszem
A motorháztetőn nem biztos, hogy volt ha van matrica rajta gyárilag lehagyták, vagy megrágta a nyest :)
Trafó kel bele 4db Beru és el lehet felejteni hogy van, ez egyébként nem csak Renyó betegség más márkáknál is jelentkezik ez nem típushiba.
Főtengely szimeringre/olajevésre nem tudok mit mondani :(
Mindent amit használt vásárláskor nézni kel :) bele úgy se látsz, a legtöbb elviszed egy átvizsgálásra vagy viszel magaddal egy szerelőt aki pártatlan
A hátsó szimeringgel nem szokott baj lenni, olajat csak akkor eszi ha túlhajtották. Nekem 2 ilyen motoros van otthon, trafót még nem cseréltem egyet sem, de azért van belőle tartalék...
Tulajdonomban van egy Grand Scenic II 1.9 dci motoros rettenet. A problémám a következő, az utas térben a kipufogó füst érezhető, körbe néztük és a turbó meleg oldalán ahol csatlakozik a kipufogó csővel ott engedi a füstöt. Gyorsan új V-bendet vettem fel raktuk, sokkal kevesebb jön be de nem az igazi, a boltban utánna kérdeztem esetleg van-e tömítés ott de azt mondták nem tudják. A kérdésem a következő volna, tud-e valaki arról, hogy ott volna vagy kellene-e hogy legyen tömítés?
Esetleg van valakinek képe arról hogy milyen bilincs való oda?
Holnap megnézek egy 2000 köbös benzines F4R motoros szekeret.(fotókon már feltűnt hogy a motorháztetőn nincs meg a zajszigetelés illetve a műanyag burkolat nincs visszatéve a blokkra...
170 ezres futás és 15 év,ez maga a kocsi...
Viszont a műanyagot lehet valaki már azért nem tette vissza mert úgyis le kell venni hamar:))
Ha utánaolvasok erre azt írják hogy hátsó főtengő szimi fárad el,illetve a szokásostrafó probléma(amit akár lehetne jobb minőségűre cserélni talán)illetve az olajevési kényszere ennek a motornak.
Erről mi a véleményetek?
Vagy egy ilyen trafó hiba nem szokatlan a megane fronton?
Az enyémnek(8szelepes) soha nem volt gondja ezzel.
gyerek Mazda6 2.2d ~300e marad a márkaszervizbe olajszivattyú lánc csere ami nagyon ajánlott 100-150eKm előtt.... na meg ha már ott volt akkor kihúzták az injektorokat meg stb. majd rá 2 hétre szívórész dióhéjazás....
na ehhez képest én az 1.5dci-vel kalkuláltam megvételkor egy 2T kuplungozással meg egy vezérléscserével lett belőle egy motor szétborítás, de az nem volt annyi mint amit egy mai motorra karbantartás indokkal kel költeni.
Na szóval semmivel nem rosszabb mint bármelyik kortársa vannak rossz konstrukciók meg jobban sikerültek. Jók 2000-től nincsenek :(
FR-V típus 5-6 hibával (küszöb benyomódás,hátsó sárvédő rozsda,kis fényezési hibák,meg egy dohányos előző tulaj.
rozsdától én menekülök főleg ha egy japón van nem jelent sok jót, bár bnepper pl. azt mondja Golf V-t már megrendelésre se hoz sőt meg se néz mert mind egy rozsdabogja
A motorikus kattogások amíg nem tudja az ember mi azt se tudni mibe kerül. XC60-ra nekem egy műanyag kis visszacsapó kellett a vákuum pumpára 30e :O Ráment 2estém a youtube előtt mire megtaláltam mi lehet a hang forrása meg mit is kel pontosan cserélni elsőre azt hittem vákuum pumpa 150e....
Ma találtam a közelben egy-két ilyen 2000 köbös "M"es motorú Scenicet...2 de inkább 300 ezerplusszos km-rel.Ilyen 9 gazdás az egyik!:)
Végül is 500ezer körül mit akarhat a vevő? És ezek ennyiért mennek.
A millióson arányában még mindig többet veszt az ember mint egy olcsóbb,de szinte évjáratban azonos autón.
Hát 9 gazdástól meg 500eér-t ne akarjon az ember sokat.... a kapun kimenjen :)
az én 2007-es 1.5dCi-met 780 vitték el második magyar tulaj voltam olaszból jött első tulajtól 1évesen valószínű bal küszöbvég sérüléssel. Az új gazdának szerinte az elkövetkezendő 100eK-ben csak olajat kel cserélni meg tankolni. Csak a februári szervizen 400e marad ott és az csak karbantartás volt. Szóval azért nem mindegy mit vesz az ember. De pl gyerekem is mondta vett volna egy TDI-t 1M 2ráborít hogy minden új legyen és boldogan járna vele Linz-Debrecen sose állna meg alatta :)
Évi 10000km futással igazán nem is indokolt a dízel,viszont ott motoszkál a fejben hogy 8 liter vagy 5liter?Ha belehúz a faszi egy szarba akkor szopás ,de mi van ha működik okésan???
:))
Én azt mondom évi 10eKm sima szívó benzin, kiesebb fiamnak is ezt mondom szálljon ki a Brera 2.4Jtdm-ből és üljön egy sima szívó benzinesbe ott nem megy szét semmi váratlan mert a fogyi különbség hamar átfordul egy turbó cserénél negatív mérlegbe.
Volvóval mentünk májustól 20eKm-t nagyjából ennyit megyünk egy éven, ekkora böszme dögbe ami AWD+automata benzines tényleg horror, na meg nincs is csak 3.0Turbó.
Azért a 2.0dCi nem fog 5l enni ne várd, jó lesz az 7-nek inkább
Ha belenyúlsz mindegy, de egy sima benzines szívó motornál erre kisebb az esély. Vagy be kel vállalni a váratlan kiadás csak legyen a kredecbe a rávaló.
évi 10eKm 2l fogyi különbség 5év használat 380Huf üzemanyag ár esetén 380e Huf a diesel megtakarítása üzemanyagban
Alapvetően ahány embert megkérdezek mindenki mást mond:)))Egyik:Rönót soha ne vegyél!...másik:Csak benzinest!...stb stb:))
Nekem 10 éve van egy benzines 8 szelepes kocsi (Scenic)és alapvetően szerintem nem volt több problémám vele mint más tipussal lett volna.Tegnap megnéztem a 2.2 hondát.Valami halk klettyegés volt a motorjában(vagy valami görgő vagy generátor hang..nem tudom.Annyira be van építve hogy abban a szutykos időben nem volt hangulatom egerészni benne.De ,érzésem szerint nem lehet nagy bibi vele.FR-V típus 5-6 hibával (küszöb benyomódás,hátsó sárvédő rozsda,kis fényezési hibák,meg egy dohányos előző tulaj.
Összességében már 600000ft nál tartottunk...de nem hoztam el..
Ma találtam a közelben egy-két ilyen 2000 köbös "M"es motorú Scenicet...2 de inkább 300 ezerplusszos km-rel.Ilyen 9 gazdás az egyik!:)
Végül is 500ezer körül mit akarhat a vevő? És ezek ennyiért mennek.
A millióson arányában még mindig többet veszt az ember mint egy olcsóbb,de szinte évjáratban azonos autón.
Évi 10000km futással igazán nem is indokolt a dízel,viszont ott motoszkál a fejben hogy 8 liter vagy 5liter?Ha belehúz a faszi egy szarba akkor szopás ,de mi van ha működik okésan???
Mint az lenni szokott,most már teljenen bizonytalan vagyok:)))
A benzinest hittem egyszerűbbnek(mivel 2ezres így főleg a nagyobb ,masszívabb kivitele miatt) strapabírobnak.
Erre kapom tőled hogy dízel az igazi 19 esben vagy 2000köbösben is létezik..?
Dízelben inkább egy Hondát választanék ,közel azonos pénzért.2.2 motorja biztosan kielégítené igényeimet.
Viszont ,mivel most is benzinesem van,Megane Scenic 1.6 1999,így valami hasonlót nézegetek.
10 éve használom több mint 300 000km van benne és teszi a dolgát.A kiszolgáló elektronika természetesen már foghíjas,fogynak az extrák,de a motor működik benne:)
Kiírja, hogy Press Clutch +start or, valamint utána select neutral. Hiába nyomom a kuplungot vagy a fékpedált be, akkor sem csinál semmit. Az akksi jó, a saru nem lötyög. Volt szerelőnél, azt mondta kontakt hiba volt. Elvittem, másnap megint ugyanez a probléma jött elő, otthagyott a városban.
Mivel a posztolt 15-ös alu szett elkelt, bátorkodom érdeklődni, ha valakinek lenne eladó 16-os garnitúra - nem muszáj gyári, az kérem jelezze: userkakukacgmail.com
A 2 ezer ccm motorból csak a DIESEL változat a 150 LE Nissan motorost vedd meg az 1.9- es is biztos jó de a 2 ezres tuti...
A benzinesek felejtősek fogyasztásban is veri a 2 ezres motor a benzinest de tartósságban is.
A 2 ezres az 150 LE-s de a figyelemreméltó roppant erős 350 Newtonméter!!!!!- nyomaték roppant élvezhetővé teszi...
Ez iszonyat aszfaltszaggató tud lenni... még jobb ha automata is ez bármikor manuális üzemmódba is áttehető ha valakinek erre akadna ingerenciája hogy kapcsolgatni akar... mindez 5.5 Liter / 10 Km 90 Km/ h sebességnél de 130- as tempónál sem fogyaszt 6,5 liternél többet...
Van 1.5 Diesel is az felejtős nem tartós sok a főtengely csapágy kiégés kiolvadási hiba tipusbetegség és a hajtókar kikönyöklés törés miatt...
DE AZOK RENAULT MOTOROSAK A NISSAN/ RENAULT KÖZÖS 2 EZRES MOTORJAI tartósak elmennek 1 millió Km- t is persze itt meg a segéd berendezések adják meg magukat a turbó 300 400 ezer között várható felújítása a befecskendezők CR rendszer magasnyomású csövei... stb... de alapjában ez minden mai Dieselre vonatkozik...
fogalmam nincs a pontos elektronikai felépítésről csak józan paraszti ésszel gondolkodva.
A fék-kézifék vezérlő között kimérve és jó vezetékek esetén még mindig lehet hiba az UCH-kézifékvezérlő között ha van egyáltalán külön kézifék vezérlő.
Vagy tényleg az aksi vonalat kel megnézni, sarukat érintkezéseket aksi töltöttséget és talán ez az a vonal amit magad is ellenőrizni tudsz.
Nem tudom, hogy kuplungozás alkalmával mi köthető le, de "Airbag" hozzászólásából még annyira gondolok, hogy esetleg a testkábel visszakötése során kerülhetett homokszem a gépezetbe.
Csak érdekességképpen karácsonyra. 1.5 dci 86Le 90ekm. Mágneses olajleeresztő csavarral. 3 olajcsere max 8e km enként. Balról jobbra. Eneos észt engedtem le utoljára a másik kettő elf.
Grand Scenic 2 (2007) 1,5 dci 106 le, kézifék hibaüzenet jelenik meg minden indításnál a műszerfalon, természetesen az állandó service felirattal párhuzamosan.
Ami eddig el lett végezve:
Gyári diagnosztika, eredmény : kábelszakadás
R2 csatlakozó cserélve, kábelrendszer ellenőrizve az aksitól egészen a kézifékig, sehol sincs zárlat vagy szakadás.
A kocsi tökéletesen működik, Minden kényelmi funkció teszi a dolgát. A kézifék tökéletesen old és húz be, akár ha a tengelykapcsoló felengedésével, akár ha a kézi kapcsolóval aktiválom. A diagnosztika továbbra is kábelszakadást ír, illetve nem tud kommunikálni a kézifékkel.
A jelenség kb. fél éve jelentkezett amikor kb. 1 hétig kuplungozás miatt az aksiról le volt csatlakoztatva az autó.
Szval alapvetően "kizárólag" egy hibaüzenet és egy service felirat az, ami megoldásra vár.
Kérésemmel elsősorban azokhoz a fórumtársakhoz fordulnék, akik találkoztak hasonló problémával és rendelkeznek a bölcsek kövével :-)
A válaszokat előre is köszönöm, továbbá Mindenkinek Áldott Karácsonyi Ünnepeket kívánok !
Igen,ő az. Jegyzetelek mikor jelentkezik a hiba, már 2 napja csendben van.Csak reggeli indításnál jött elő eddig,és izzítórelé hibakóddal együtt mutatkozik..szerzek egy másik relét,csere után meglátjuk mi lesz.Addig nem piszkálom.
2008-as 1.5 dci 106le , a gondom , hogy a két ülés közötti boxban levő szivargyújtoban nincs áram . Az elöl lévőben van. A 15A bizti jó. Én valami vezeték hibára gyanakszom. Merre kéne keresgélnem a hibát ?
érdekes, nekem az 1.5dCi-n szerintem 3-4 évig nem volt jó 1 henger izzítása a vezérlőből volt kicsúszva a kábel mégse volt soha semmilyen hibaüzenet, de még csak hibakód se
Angol fórumon olvastam tegnap hogy 2006-2007 évjárat érintett a dologban.
Már kormány szöghelyzet jeladó(vagyis komplett kormányoszlop cserét is javasoltak..de addig nem borítom szét amíg végére nem járok az izzítórelé hiba dolognak.
Akku jó,töltés is(tettem be voltmérőt,menetközbeni ellenőrzésre).
A Ma reggel is megtörtént,és megint együtt jött az izzítás vezérlő egység hibakóddal. 2x törlés után megszűnt,megpróbálok ezen a szálon tovább keresgélni.
Osztrákban volt az autó a digit kijelzőn is ennek megfelelően írja ki a dolgokat.
"Einspritzung Pruefen" hibaüzenetet ír ki...-Ellenőrizze a befecskendezést kb ezt jelenti a fordító szerint.
Az autó nem megy rosszul,de nem értem miért irja ezt Ki.Néha minimálisan lehet erezni,hogy gyorsítás közben picit "hullámzik" az eroleadas,de ennyi.Legtomegmero lett cserélve,gazolajszuro is.
Én amikor vettem 3 éve az 1.5 dCi-t (2006-os, 106LE), felhívtam egy márkakereskedést a hajtókarcsapágy miatti visszahívás miatt, de nem volt ilyen. Viszont említettek egy kormányszervó miatti gyári visszahívást szoftverfrissítés címszóval, erre határozottan emlékszem.
Vettem egy obd 2 elm 327 minit. De nem tudom működésre bírni. Letöltöttem már rengeteg aplikációt de az ecu-hoz nem kapcsolódik azt írja ki. Mi lehet a baj?
Csak érdeklődök,volt e köztünk valakinek valaha,vagy tud e 'gyári visszahívársól' Sc II. 2006 után, kormányoszlop meghibásodást okozó,szoftware frissítést illetőleg? 🙄
Tegnap jött a hibaüzenet az eddig hiba(kód) mentes autómon,megszűnt a rásegítés,minden más ok.A hibakód alapján csak az izzítás vezérlő egységet jelölte hibásnak(?).
Egy órán belül 3x töröltem a hibakódtárolót,azóta mentem 70km t hibamentesen.
(szoftveren kívül minden kapcsolódó alkatrészt ellenőriztem,bizti jó,kontakthiba nincs,1 tulajos autó,sosem volt megbontva)
Igen, megtaláltam ezt a bejegyzést, ezért is kérdeztem rá. Miért kellett elé ellenállás? Túl fényes lett volna? Ennyire nem szeretnék macerázni vele, rossz ki, új be.
Tanácsot kérek. Renault Grand Scenic 2 1.6 benzin. Menet közben leállt. A kijelzőn megjelent több hibaüzenet,alacsony az
akkutöltöttség,olajnyomás alacsony,kézifék elromlott. Ugyanakkor bekapcsolt a hűtőventillátor. Másnap beindult. Néhány hétig működött indult,ment.Aztán megint nem Az indítógomb benyomásakor megjelentek az említett hibaüzenetek és a ventillátor bekapcsolt. Nem is forgatott. Aztán néhány nap múlva megint indult.Van e valakinek valami ötlete.Mi lehet a hiba,
Az nem volt bizergálva csak a műszerfal. Viszont előtte is volt olyan, hogy sokszor csak másodikra indult el. Először csak pörget de semmi utána pöcc indul. Még olyat is csinál, hogy azt írja gyenge az elem a kártyában. Mondtam neki, hogy ki kéne cserélni de azt mondja most cserélt benne elemet mégis írja...
Szóval a barátom autója (1.5D 2004) műszerfal hiba volt ugráltak rajta a pixelek. Kiszedtem a műszerfalat átnéztem az összes forrasztást újra forrasztottam mind. Már volt javítva egy budapesti neves műszerfal javítónál korábban rajta volt a matricája azthiszem 2014-ben. Vissza szereltem de nem lett jobb azaz a csatlakozó mozgatásakor javult az állapot. Szerintem a csatlakozók vannak kitágulva. Majd egyszer lehet megpróbálom szétszedni és egyesével össze nyomkodni....
Viszont azóta nem indul. Elmondása szerint az önindító forgat, egyet pöffen és a műszerfalon az immo visszajelző nem alszik el hanem villog. Ez lehet a műszerfal kiszedés miatt vagy valami más lehet a bibi?
Bár nem írtad milyen motor, így bogarászni kellett, valahol vélhetően felpuhult egy gumicső a feltöltés részen nagyobb nyomásra elenged. Ha ékszíj vagy bármi más lenne alapjáraton is jelentkezik.
Üdv! Keresek Renault Megan Scenic 1.5 dci 2006/10 78 kw 106 le autóhoz egr levegő- csövet, ami összeköti az egr szelepet a kipufogótorokkal.Gyári szám : 8200577965😌
én fogtam egy darab madzagot rajta egy 5w izzóval és párhuzamosan bekötöttem gyertyánként, aztán gombnyomás indítózás előtt meg újra gomb nyomás így leáll az indítás, de a felvillanó lámpa jelzi, hogy kap-e rendesen feszültséget
a bal doblemez első részénél a lámpa alatt van az izzítás vezérlő nekem ott volt elolvadva egy érintkező.
Ha kel kép otthonról tudok talán felrakni hol keresd pontosan
Lehet cserélni, de csak akkor érdemes nekikezdened, ha van fűtött garázs, mert kint ebben a hidegben törik minden. ( persze ha spanyol, vagy olasz ország déli részén vagy nem kell. ) Szétszedés közben derül ki mi baja, nem érdemes elektromosan mozgatni, nagyobb kár lesz belőle, húzd fel kézzel, támaszd ki. Fotó mihez kell?
Éppen ez a bajom mert nekem sem indul be minden henger. Van egy 5-10másodperces egyenletlenség közben meg az el nem égett "gázolaj füstöt" pöfékeli kifelé és ez zavar egy kicsit.
Van egy 2004-es 1.5 dci-s motor. Bejöttek a hidegek és nem érzékelném hogy inditózás elött izzítana. Kérdésem hogy hány fok alatt és mennyi ideig vár az indítással tehát mennyi ideig kellene izzítania?
Műszercsoport kiszedés nem nehéz, egy lapos szerszámmal ki kell pattintani a műszerfal kijelző körüli részeit, onnan már egyértelmű. Lásd mondjuk itt (vigyázat, szar zene). Az autó simán elvan a kijelző nélkül is, csak nem tudod, mennyivel mész :-)
Üdv. Barátomnak van egy 2004 Scenic dízele aminek a digitális műszerfala néha elmegy elmondása szerint csak semmi vagy pálcikák láthatók rajta. Érdeklődnék, hogy ez típushiba lehet van e bevált javítás rá és hogy jön ki a műszercsoport? Olyan mintha az egész műszerfalat le kellene emelni róla vagy vele együtt?
Felejtsd el az élettartam olajat 40 ezer v KB 2- 3 évente cserélni kell. Az élettartam olaj 200_250 e KM jelent utána megy a autó bontöba. De akkor sincs semmi gari nincs ha cseréled rendszeresen mert ami elromolhat az..... Nekem 1.6 b automata jövöre meglesz a 40 e km futás tehát olajcsere.
a motorba is ha nem cseréled 80-100eKm után áll meg ha cseréled 3-500eKm
szóval ha cseréled az sose árt.
Az automatába is vannak fékek stb ott is keletkezik kopadék szűrő se véletlenül van benne és ugye egy automata váltó rengeteg apró szelepből járatból áll.
a feltöltés
ha száraz a váltó tehát első feltöltés akkor kel a 7,6l ha csak leengedik és feltöltik akkor 3,5L mert nem tudod a teljes mennyiséget leengedni.
A teljes töltet cseréjére 2 megoldás van
leenged feltölt beindít, leenged feltölt beindít addig amíg tiszta olaj nem jön a váltóból ehez viszont lehet kel 20L olaj
nekem a Volvo szerviz cserélte az XC60-ba, de csak leengedés feltöltést csinált a következő alkalommal biztos ilyen helyre viszem, így a teljes mennyiséget kicserélik nem csak frissítenek
"Vagy féltengely? de az fékezésre miért koppanna?"
Akár, mert amikor gyorsítasz, akkor a "váltóból indul" a kerék forgatása, lassításnál meg fordítva. Ha belül a féltengely csukló kopott akkor adhat hangot még össze nem feszülnek. Sőt ha gyorsítasz, majd rögtön után a fékezel lehet mindkétszer hallod a hangot. Megemelt keréknél oda-vissza kellene hirtelen mozdulatokkal forgatni a kerket, hogy kottyan-e.
igen koppanhat az is akár, és igen az egy hidros bak ha nincs benne olaj nem csillapít rendesen illetve leül a motor a doblemezre és feszt minden mást, lehet a motor/váltó koppan oda valamihez
vedd le újra a sarukat, azt is megteheted, hogy HA LEVETTED mindkettőt egy darab vezetékkel összezárod a két sarut !!!!! CSAK a sarukat, NEM az akksisaruit.
mivel a szerelésnél a motort is emelgetni kellett, a motortartót (jobb fenn) is el kellett engedni.
Aztán mikor visszatettem mindent a helyére a jobb felső bak (ami egy hidrocsapágy??) alján cseppent valamiféle olajszerű anyag, barnás-pirosas. (a jobb kerékdobban van az alja, onnan látni)
Nem jöttem rá, h mi lehet, így újra felemeltem, megnézni honnan jön. Körülötte minden száraz.. Olyan ATF olaj félének tűnt, de ugy e ebben nincs kormányszervó olaj..
Szóval visszaengedtem a motort és megint csöppent.
Alaposabban megnéztem a gumibakból jött. Nem akartam, hogy a térkövemet összeolajozza, így selejtvágóval nekiálltam, kivágtam azt a vékony gumit, kijött még egy fél deci olaj.
Szóval ebben a bakban mennyi olaj lehet, illetve ez koppanhat, ha nincs csillapítása? A többi bak rendben van.
Van egy hibajelenségem az első futóműnél amit nem tudok hová tenni...
Előzmények:
Szinte teljes első futómű felujításon esett át az autó.
Ami cserélve lett:
-kormánymű
-egyik kormánygömbfej
-stab. pálca
-stab. szilent
-lengőkar szilent 1-1 db
-lengőkar gömbfej
-toronycsapágy gumibak
A művelethez le kellett venni a futóműtartó bölcsőt is.
Összeraktuk, minden frankó. Mígnem pár nap múlva (de lehet , másnap...?) indulásnál egy koppanó hangot hallatott (szerintem jobb oldalról).
A hangot ki is lehet kényszeríteni, elég hozzá egy kicsit lendületesebb indulás. A hang csak akkor jön elő, ha nagy nyomatékot küldünk a kerékre. Ez lehet kuplung felengedés közben, vagy pl. egyesben, kettesben nagyobb gázadásra.
De, hogy a megfejtés ne legyen olyan egyszerű, hallottam a hangot fékezésnél is, mikor még sebességben volt az autó. Máskor meg a kapubeállóból kitolatva és a kormányt tekerve is előjött a koppanás.-igaz ilyenkor kicsit tompább, hakabb.
Legdrasztikusabb az indulásnál.
Azóta ismét kicseréltem a toronycsapágy gumibakot, mert vaami gagyi került bele anno és körberepedt.
A hiba ezután is fennállt.
Az autó elment műszakira, a nyúzópadon semmi baja nem volt, pedig fostam, hogy majd jókat koppan :)
Alá is mentem, átmozgattam a szilenteket, feszes minden. Mivel a bölcsőt is leszedtem anno, gondoltam, ott lehet valami, de nem látok elváltozást.
Minden a helyén.
Merre nézelődjek még?
A teleszkóp még gyári, 240 ezerrel, lehet, hogy a rúdja? De olyan feszes az is, a műszakin 59%-os volt.