Igen technikailag biztosan úgy oldják meg, ahogy leírtad, viszont annyival biztosan gyorsabb lesz a régi félpálya felújítása, hogy a koronaszélesség az már megfelelő, hisz eleve úgy készült a 4-es főút Abonyi elkerülője, hogy az a leendő M4-es egyik félpályája lesz.
A teljes Cegléd -Abony szakasznak általad megjelölt részét szerintem 1-2 hónapon belül átadják, hisz már csak az útburkolati jelek felfestése és néhány méter védőkorlát hiányzik. Az aszfaltozást már tavaly évvégén befejezték és a leállósáv is készen van.
Legyen úgy, bár a látható tempó alapján nehezen hiszem. Ha megépül az új félpálya, akkor a régit még fel kell újítani, és csak az eltartott 8-10 hónapig a többi környékbeli szakaszon is.
Azt el tudom képzelni, hogy megépül az új pálya idén év végére, és átterelik rá a forgalmat, a régi pálya felújítása és a csomópontok befejezése pedig megtörténik 2020 végére.
Szóval a pontos szelvényszámokkal szerintem a 73+235 és 80+472 közötti szakasz átadása várható idén, a teljes Üllő-Cegléd szakasz mellett, és így Vecsés-Nyugattól majdnem 60 kilométer egybefüggő autóút lesz.
Sajnos 2021 felére, csak Törökszentmiklós Nyugat a cél 118 + 00-ás szelvényig, mivel a félbehagyott szakasz 118 + 00 és 126 szelvény közti szakaszát nem vették bele az új kiírásba.
Elég gyakran járok arra, mivel szolnoki vagyok, szerintem tartható az évvége. A 17 km-es szakaszból kb olyan 4-5 km-en nem volt még semmilyen munkavégzés. A csomópontok kialakítása előrehaladott állapotban van már, ráadásul a hét eleje óta visszatért az élet az építkezésre, még nem teljes gőzzel, de már elindult a munka a szakaszon.
Kérdés, hogy ha Abonyig el lehet jutni gyorsan az mennyire lesz hatással az Abony-Berettyóújfalu szakaszra.
Lehet hogy (még) többen választják ezt, mert már erre is lehet haladni...
Az M3-M4 által bezárt területen van egy választóvonal, amelytől északra jellemzően az M3, délre jellemzően az M4-4 felé indulnak el az emberek.
Ezen kívül van egy hasonló vonal az M4-4 és az (M)44 között.
Most ezek a vonalak el fognak mozdulni, kérdés hogy ez milyen hatással lesz az érintett utakra.
Nem látom igazán a lehetőségét annak, hogy itt egyhamar meginduljon egy nagy, 100 km hosszú kivitelezés. Amilyen hamar lehet el kéne kezdeni az alábbi szakaszok 2*2 sávos bővítését:
- 114 és 120 szelvények között, Törökszentmiklós-Kelet/Fegyvernek csomóponttal
- 141 és 151 szelvények között, két végponti csomóponttal
Ezek az előzési szakaszok kis zavarással, gyorsan, talán kevés engedélyeztetéssel megépíthetők, viszont sokat dobnának a 4-es út baleseti statisztikáin.
Ezzel párhuzamosan megcsináltatni az engedélyeztetést és építeni ASAP az alábbi három fázisban:
- 120-141 szelvények között (ide még csomópont se kéne): Törökszentmiklós-Kisújszállás
Mit értesz "Cegléd-Abony szakasz"-nak itt? Abony körül jó 15 kilométeres szakasza van/lesz az M4-nek, a pontosság kedvéért definiáljuk a szakaszokat kilométerben.
A Cegléd és Abony közötti 17,6 kilométeres autóút kivitelezésére kiírt közbeszerzést a Duna Aszfalt nyerte, az utat nettó 26,3 milliárd forintért építheti meg. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. korábbi közlése szerint ezt a szakaszt 2021 első felében helyezik majd forgalomba
Ez a teljes szakasz a leendő számozás szerint 73-91 lesz. Ebből a 73-80 szakasz már 2x2 sáv volt pár éve, ezt csak felújítják és nyilván kész lesz idén. Ennek a végén, 81 kilométernél van a 401 út leágazása (a 40 és Abony felé), ami átépül trombita csomóponttá.
A következő szakasz, 81-91, jelenleg 2x1 sáv, Abony északi elkerülőjének nagyobbik része, a végén csatlakozással a félbemaradt Szolnok északi elkerülőhöz (91-112?). Itt meg kell építeni az új pályát, plusz két csomópontot, és felújítani a régi pályát. Ez nem lesz kész idén, 2021 első fele reális rá.
A cikket jegyző Balla Györgyi egy szimpatikus hölgy, aki láthatóan irodából, gép elött ülve, a helyszínek ismerete nélkül, különböző sajtóközleményekből összeollózva írta cikkét.
Ebben a cikkben Szolnok esetében valami nagyon össze van kavarva. Cegléd-Abony szakasznak 2019.12.31-ig el kell készülnie. 2021 első felében már Szolnok Északi elkerülőjének, a félbehagyott M4 szakasznak kell kész lennie, amiről a cikkben szó sincs. Utóbbi természetesen csak akkor, ha március 13-ig megtudjuk, hogy kinyerte a közbeszerzést.
az m6ot is eleg gyorsan osszekalapaltak a semmibol...
itt abszurdisztanban a kiepules sebessege forditottan aranyos a forgalommal, lasd: m6, ami tokures, de pikkpakk elkeszult, az m4 meg mar 50 eve epul, de meg csak 12km van kesz belole, es csucsban 20 percig tart mig lebirsz hajtani rola...
Abony-Nyugatig átadhatják idén (innen még 25 kilométer Szolnok központja), de Abony-Északig (a Simicska-szakasz kezdetéig, innen már csak 12 kilométer Szolnok központja) biztosan nem.
Itt úgy szólt az ígéret, hogy legkésőbb 2019-ig Budapestet és Szolnokot négysávos autóút köti majd össze, mégpedig a ferihegyi repülőtértől induló 4-es főút nyomvonalán. Egyúttal arról is döntöttek, hogy megépítik a Szolnokot északi irányból elkerülő útszakaszt. A Cegléd és Abony közötti 17,6 kilométeres autóút kivitelezésére kiírt közbeszerzést a Duna Aszfalt nyerte, az utat nettó 26,3 milliárd forintért építheti meg. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. korábbi közlése szerint ezt a szakaszt 2021 első felében helyezik majd forgalomba,
De a Cegléd-Abony szakaszt a mostani év végére ígérték átadni.
12. Szeged:
Erről azóta is mindössze annyit lehet tudni, hogy 2022-ig építenék meg az új nyomvonalon a négysávos 47-est.
Látva a nagyforgalmú M4 csigalassú kiépítését, legfeljebb 10 év ráhagyással hihető (akkor sem nagyon), hogy a semmiből kiépül egy vadiúj 4 sávos, 200 km-nyi út... (Amikor jelenleg még a nyomvonalra is csak elképzelések vannak.) +A régi 47-est is teljesen fel kell újítani.
Értem a helyi félelmeket, de a képedről csak az derül ki, hogy a régi 102-es és 1104-es utak hol húzódnak. Hol futnának ezek elkerülő szakaszai a hivatalos tervek szerint?? Ez nem derül ki a térképről... .
Ha én volnék a tervező, akkor a 102-es és az 1104-es utak elkerülő szakaszait a lila nyomvonal mentén tervezném meg. (Nem rajzoltam ugyan rá a rajzomra, de a Tinnye, Álomvölgy, Garancsliget, és Pilisjászfalu közelében futó elkerülő részek automatikusan kapnának az út mellé egy-egy zajvédő falat is, a kis falvak nyugalma érdekében. Ezzel megmenekülne az átmenő forgalomtól az összes felsorolt település és településrész, és a Budai Tájvédelmi Körzet is mentesülne a nagy autósforgalomtól. Az új elkerülő által a Piliscsabai-erdő is csak minimálisan lenne érintett (a Piliscsaba DK-i részeit övező erdőrész egy kis "morzsáján" futna csak át az új elkerülő út, olyan rövid szakaszon, amennyire ez csak lehetséges).