Keresés

Részletes keresés

Jared- Creative Commons License 2019.03.03 0 0 43095

Nyugodtan bevezethetnék itthon is, de én mindenképp egy bizonyos ÁNF-hez kötném a betartatást. Afelett nem lenne birság. Ugyanis irreális elvárni a külső sáv telitettségétől függően az ide-oda kacsázgatást a sofőröktől 2x3 sávos utakon. Igen, az M7-en is. Bármennyire is szentségtörés amit mondok.

Előzmény: Mash_bakter (43094)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.03.03 0 0 43094
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.03.03 0 1 43093

Nem csak szerinte, hanem szerintem is, és úgy nagyjából mindenki szerint, aki reálisan gondolkodik. Az M3-on érkezők elsöprő többsége Budapestre megy, és csak egy töredéke a Dunántúlra. Katasztrófa lenne, ha az M3 elkerülné Budapestet, és az a napi 40-50 ezer gépjármű az autópálya helyett az elsóbbrendű utakon menne be Budapestre. 

Előzmény: netuddkivogymuk (43092)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.03.03 -1 0 43092

Most azért megy az izzadva kínlódás, hogy az m3-ról elérjék a Dunántúlt. 

Szólni kellene nekik, hogy akkor hagyják abba az erőlködést, mert felesleges (szerinted).

Előzmény: RadiX (43091)
RadiX Creative Commons License 2019.03.03 0 0 43091

Az M3-on nem a Dunántúl felől érkező tranzitforgalom a domináns, hanem a Budapestre/ről érkező/induló.

Előzmény: netuddkivogymuk (43090)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.03.03 -1 0 43090

Az m3 autópálya nyomvonala el lett bacva, azóta megy a kínlódás végtelenítve, hogy mentsék a menthetőt. Először a gödöllői átkötés az m0-ra, most meg a m0 nyugat megépítése érdekében. 

Az m3-at kb. 15-20 km-rel délebbre kellett volna megépíteni legalábbis Pest-megyében, és így az m0 déli szakasza természetes kapcsolatot biztosít a Dunántúl-nyugat felé. 

Most meg törik a fejüket egy természetellenes kapcsolaton, így bármelyik nyomvonalat is fogadják el, az messze nem lesz optimális. 

Előzmény: . kata31 (43063)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.03 -1 0 43089

Hadi utak mindíg voltak.

Hol rövidebbek, hol hosszabbak.

 

Hol volt rá pénz kiépíteni, karbantartani, hol nem volt.

A hidegháború éveiben (1950-1985) Magyarországon 2-4 hadi út is volt, melyek hossza - egyenként 400-500 km lehetett.

 

Mára lényegesen lerövidültek ezek az utak.

Drága fenntartani.

 

Akit érdekel mentse el, mert ilyen térképeket, adatokat,  30-40 évente tárnak a nyilvánosság elé.

 

 

 

Vannak benne érdekes számok, adatok:

 

 Sárkány István Róbert előadása

 

 

 

 

puntooo Creative Commons License 2019.03.03 0 0 43088

Dimelo! Mi a véleményed: ha nem az M35-ös autópálya monstrum épül meg, hanem egy sima 4 sávos 110-es limitűre felfejlesztett főút/autóút, (a meglevő nyomvonalán, de a településeket elkerülve; vagy új nyomvonalon) akkor közelebb tudták volna vinni Debrecenhez (+Derecskéhez)? 

Előzmény: dimelo (43085)
adiaboli Creative Commons License 2019.03.03 0 0 43087
Előzmény: dimelo (40650)
totyit Creative Commons License 2019.03.02 0 0 43086
dimelo Creative Commons License 2019.03.02 0 1 43085

Részletesebben:

A két cikkből a frissebbik nem utal arra, hogy a két beruházás összefüggene, bár evidens (lenne).

Jelzi, hogy már tavaly bejelentették, de az I. fázisról nem szól.

Ami érdekes a korábbi cikkből, hogy a 97,5 milliárdot megtámogatta az állam is: 8 milliárd Ft-tal.

Most ez van: Az óriásprojekthez a kormány vissza nem térítendő támogatással is hozzájárul, ennek mértékéről azonban még tárgyalnak a befektetőkkel.

 

Az nehezen elképzelhető, hogy egy ilyen gigamega beruházást bejelentenek úgy, hogy még nincs minden feltétel tisztázva...

Max nem kötik az orrunkra...

 

Januárban a Komáromi-híd kapcsán már értekezünk néhányszor.

A 42756 posztban fel is tettem a kérdést, miért is épül... (Illetve mi lesz a szlovák oldalon)

 

A híd felépítésére a Vahostav nevű szlovák–olasz konzorcium tette a legolcsóbb ajánlatot 74,87 millió euró (23 milliárd forint) értékben, de a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. kizárta a versenyből, mert a tenderükkel kapcsolatos kiegészítő kérdésekre adott válaszokat nem tartotta kielégítőnek. A beruházás elvégzésére végül az 5 milliárd forinttal drágább ajánlatot tevő Hídépítő Zrt. és a Mészáros és Mészáros Kft.  alkotta H-M DUNAHÍD Konzorciumot bízta meg. A kivitelezés nettó összege így 91,199 millió euró, azaz mintegy 28 milliárd forint.

 

Konteó-szaga van, de megszokhattátok már:

 

Az Akku-gyár állami támogatásában erős érv lehet a Duna-híd?

 

A kivitelezési rész, úgy látszik már nem tárgya a vitának....

 

Előzmény: Herodes68 (43082)
troglodita Creative Commons License 2019.03.02 0 0 43084

Alapvetően nem hülyeség (szerintem), de mindenképp együtt kéne kezelni (és építeni!) az M10-el, máskülönben az ideiglenes elkerülők és alternatív rövidítések káoszába fullad az egész...

Előzmény: józsi24 (43081)
dimelo Creative Commons License 2019.03.01 0 0 43083

Köszi!

 

Majd holnap bővebben írok...

Előzmény: Herodes68 (43082)
Herodes68 Creative Commons License 2019.03.01 0 2 43082

Szia!

 

Bár nem komáromi vagyok de attól nem túl messze lakom.

 

Kérdésedre a válasz röviden:

 

  1. ütem 2017-es bejelentés 97,5 Mrd forint 410 fő foglalkoztatott
  2. ütem 2019-es bejelentés 239 Mrd forint kb. 1000 fő új alkalmazott

 

Ami a műholdképen látható az még az I. ütem amit 2018 tavaszán kezdtek építeni

Van egy egyik jó cikk ami segít a tisztánlátásban:

 

https://g7.hu/vallalat/20190228/a-bmw-debreceni-gyaranal-is-nagyobb-a-most-bejelentett-komaromi-beruhazas/?fbclid=IwAR0GvL5yPpLcg2BkLWwj5Xxe_UcGrFdP_6KXn38fuTVkgwpYtUQLMiNeaWU

 

Végül egy látványterv ami a 2 ütemet együtt ábrázolja

Előzmény: dimelo (43080)
józsi24 Creative Commons License 2019.03.01 -2 1 43081

az egesz m100 koncepcio egy faszsag, egy ujabb szellempalya ezek rajongoinak...

 

lofasz van ott, nem forgalom, jartam eleget arra, csak a negy atkeles szopas, amit 2 elkerulovel ki lehet valtani...

 

(es valojaban meg ekkora forgalom se lenne, ha az egom-bp viszonylatban nem erre kerulnek a nepek a jarhatatlan tragya 10est...)

 

ugyhogy a megoldas az, hogy komegom megye szekhelyet at kell helyezni egomba, oszt maris epulhet az m10 a megyeszekhely bekotosdi kereteben...

Előzmény: . kata31 (43079)
dimelo Creative Commons License 2019.03.01 0 0 43080

Van fórumozó Komárom környékéről, vagy forrásközelből?

 

Rendszerezni volna jó ezt az információcsomagot:

https://magyarepitok.hu/aktualis/2019/02/marciusban-elrajtol-komaromban-az-orias-akkumulatorgyar-epitkezese

 

239 milliárd Ft-os beruházás  és 430 ezer m2 terület. Ez 43 hektár.

 

A friss hír felülírja, vagy kiegészíti az egy évvel ezelőttieket?

https://www.portfolio.hu/vallalatok/megkezdodott-a-gigaberuhazas-indul-az-akkumulatorgyar-epitese-komaromban.279115.html

 

97,5 milliárd Ft-os beruházás 410 munkahely

 

Ez a beruházás látható a műholdképen?

https://www.google.com/maps/@47.7389683,18.0683927,1470m/data=!3m1!1e3

 

. kata31 Creative Commons License 2019.03.01 0 0 43079

A dokumentum egy határozat,amiben senki nem örül senkinek, a települések,meg a lakóparkjaikat legszívesebben felgyújtanák a megfúrt M100 felhajtó miatt,amit települési elkerülőnek tálalt a lobbicsoport a sajtóban.

 

A tervezett út pedig elvesztette a legfontosabb lehajtóját ugyanazon érv alapján ami miatt támadják az M0 bezárását a törvényben ma is előírt helyén.(és ami miatt nem tudja ellátni az M0 funkcióját ebben a formában a tervezett út anélkül a felhajtó nélkül,ahol a fővársi forgalom a közös Pilisvörösvár-Piliscsaba csatlakozási pontból elérhette volna az M100-at)

 

..de nem baj, így legalább látszik,hogy még is indokolt a város szélén az M0-t bezárni.. :-)

Előzmény: troglodita (43073)
józsi24 Creative Commons License 2019.02.28 0 0 43078

ja, a masik m3x3 metszetnel...

(ez kicsit trukkosebb, mert itt megy a vasut is, a gyorsitolassitokhoz szelesiteni kellene az m3 hidjat...)

 

de az 5mrd-os (ezt hogy a faszba hoztak ossze) uj mogyorodi/foti csp utan talan sor kerul ezekre is...

Előzmény: RadiX (43077)
RadiX Creative Commons License 2019.02.27 0 0 43077

Ott tényleg elég ritkásan vannak a csomópontok, Gödöllő és Bag közé is beférne egy.

Előzmény: józsi24 (43076)
józsi24 Creative Commons License 2019.02.27 -1 0 43076

megint buli van az m3-on...

 

figyelembe veve, hogy ezen a reszen gyakran van b+, esetleg-talantalan aszod keletnel lehetne egy csomopontot fabrikalni az m3x3 metszetpontban...

(feluljaro nem kell, azman kesz, eleg 2 korforgo, meg 4 csomoponti ag...)

troglodita Creative Commons License 2019.02.27 0 0 43075

labirintus???

Előzmény: trizs77 (43074)
trizs77 Creative Commons License 2019.02.27 0 0 43074

 

  Így kell havas utat takarítani :

 

 https://femina.hu/terasz/holabirintus/

 

 

troglodita Creative Commons License 2019.02.27 0 0 43073

Bevallom, hogy nem olvastam el mind a 102 oldalt, de mindenképp érdekes, hogy egy ilyen dokumentumból az ég adta világon semmi nem derül ki, max. annyi, hogy mindenki örül, a tervezett út pedig - az egy szem távvezeték-tartóoszlopon kívül - semmiféle érdeket nem sért :-)

Előzmény: . kata31 (43072)
. kata31 Creative Commons License 2019.02.27 0 0 43072
dimelo Creative Commons License 2019.02.26 0 2 43071

Csak jönne már el az a nap...

Előzmény: drummond (43070)
drummond Creative Commons License 2019.02.26 0 1 43070

Elméletileg legkésőbb március 13-án meg kel, hogy tudjuk, hogy érvényes és eredményes volt-e az M4 Abony kelet – Törökszentmiklós nyugat szakaszra kiírt közbeszerzés. Több kérdés is felmerült bennem.

Mi tart 4 hónapig abban, hogy november 13-ától a mai napig nem voltak képesek eredményt hirdetni?

Az eredményhirdetés előtt a NIF-nek meg kell kérnie a kormánytól a garanciát a forrás rendelkezésre állásról, majd aláírják a szerződést és kihirdetik az eredményt? Mert ha ez a sorrend akkor elképzelhető, hogy már aláírt szerződés tudatában hirdetik ki az eredményt.

Mézgár Creative Commons License 2019.02.25 0 0 43069
Előzmény: Roger Preed (43067)
trizs77 Creative Commons License 2019.02.25 0 0 43068

nem láttam még olyat, hogy kamiont kiszedtek volna, mert országúton 70 helyett 90-el ment.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Keveset jársz Hollandiában.

 

Ezért 200 eurót szabnak ki.

Roger Preed Creative Commons License 2019.02.25 0 0 43067

Úgy emlékszem, hogy 7,5 tonna felett limiter van beépítve, ami (elvileg) nem kapcsolható ki.

 

Más kérdés, hogy a gyakorlatban ez megkerülhető, illetve hogy mennyire 90 a 90 az is egy jó kérdés.

 

A másik, hogy a sebességhatár 50/70/70/80, de igazából utóbbi hármat senki se ellenőrzi, nem láttam még olyat, hogy kamiont kiszedtek volna, mert országúton 70 helyett 90-el ment.

Előzmény: józsi24 (43045)
józsi24 Creative Commons License 2019.02.25 0 0 43066

a sebmero 95-ot mutat... a gps mutat 90-et...

Előzmény: Ashi Valkoinen (43059)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!