Nyugodtan bevezethetnék itthon is, de én mindenképp egy bizonyos ÁNF-hez kötném a betartatást. Afelett nem lenne birság. Ugyanis irreális elvárni a külső sáv telitettségétől függően az ide-oda kacsázgatást a sofőröktől 2x3 sávos utakon. Igen, az M7-en is. Bármennyire is szentségtörés amit mondok.
Nem csak szerinte, hanem szerintem is, és úgy nagyjából mindenki szerint, aki reálisan gondolkodik. Az M3-on érkezők elsöprő többsége Budapestre megy, és csak egy töredéke a Dunántúlra. Katasztrófa lenne, ha az M3 elkerülné Budapestet, és az a napi 40-50 ezer gépjármű az autópálya helyett az elsóbbrendű utakon menne be Budapestre.
Az m3 autópálya nyomvonala el lett bacva, azóta megy a kínlódás végtelenítve, hogy mentsék a menthetőt. Először a gödöllői átkötés az m0-ra, most meg a m0 nyugat megépítése érdekében.
Az m3-at kb. 15-20 km-rel délebbre kellett volna megépíteni legalábbis Pest-megyében, és így az m0 déli szakasza természetes kapcsolatot biztosít a Dunántúl-nyugat felé.
Most meg törik a fejüket egy természetellenes kapcsolaton, így bármelyik nyomvonalat is fogadják el, az messze nem lesz optimális.
Dimelo! Mi a véleményed: ha nem az M35-ös autópálya monstrum épül meg, hanem egy sima 4 sávos 110-es limitűre felfejlesztett főút/autóút, (a meglevő nyomvonalán, de a településeket elkerülve; vagy új nyomvonalon) akkor közelebb tudták volna vinni Debrecenhez (+Derecskéhez)?
A két cikkből a frissebbik nem utal arra, hogy a két beruházás összefüggene, bár evidens (lenne).
Jelzi, hogy már tavaly bejelentették, de az I. fázisról nem szól.
Ami érdekes a korábbi cikkből, hogy a 97,5 milliárdot megtámogatta az állam is: 8 milliárd Ft-tal.
Most ez van:Az óriásprojekthez a kormány vissza nem térítendő támogatással is hozzájárul, ennek mértékéről azonban még tárgyalnak a befektetőkkel.
Az nehezen elképzelhető, hogy egy ilyen gigamega beruházást bejelentenek úgy, hogy még nincs minden feltétel tisztázva...
Max nem kötik az orrunkra...
Januárban a Komáromi-híd kapcsán már értekezünk néhányszor.
A 42756 posztban fel is tettem a kérdést, miért is épül... (Illetve mi lesz a szlovák oldalon)
A híd felépítésére a Vahostav nevű szlovák–olasz konzorcium tette a legolcsóbb ajánlatot 74,87 millió euró (23 milliárd forint) értékben, de a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt.kizárta a versenyből, mert a tenderükkel kapcsolatos kiegészítő kérdésekre adott válaszokat nem tartotta kielégítőnek. A beruházás elvégzésére végül az 5 milliárd forinttal drágább ajánlatot tevő Hídépítő Zrt. és a Mészáros és Mészáros Kft. alkotta H-M DUNAHÍD Konzorciumot bízta meg. A kivitelezés nettó összege így 91,199 millió euró, azaz mintegy 28 milliárd forint.
Konteó-szaga van, de megszokhattátok már:
Az Akku-gyár állami támogatásában erős érv lehet a Duna-híd?
A kivitelezési rész, úgy látszik már nem tárgya a vitának....
Alapvetően nem hülyeség (szerintem), de mindenképp együtt kéne kezelni (és építeni!) az M10-el, máskülönben az ideiglenes elkerülők és alternatív rövidítések káoszába fullad az egész...
A dokumentum egy határozat,amiben senki nem örül senkinek, a települések,meg a lakóparkjaikat legszívesebben felgyújtanák a megfúrt M100 felhajtó miatt,amit települési elkerülőnek tálalt a lobbicsoport a sajtóban.
A tervezett út pedig elvesztette a legfontosabb lehajtóját ugyanazon érv alapján ami miatt támadják az M0 bezárását a törvényben ma is előírt helyén.(és ami miatt nem tudja ellátni az M0 funkcióját ebben a formában a tervezett út anélkül a felhajtó nélkül,ahol a fővársi forgalom a közös Pilisvörösvár-Piliscsaba csatlakozási pontból elérhette volna az M100-at)
..de nem baj, így legalább látszik,hogy még is indokolt a város szélén az M0-t bezárni.. :-)
Bevallom, hogy nem olvastam el mind a 102 oldalt, de mindenképp érdekes, hogy egy ilyen dokumentumból az ég adta világon semmi nem derül ki, max. annyi, hogy mindenki örül, a tervezett út pedig - az egy szem távvezeték-tartóoszlopon kívül - semmiféle érdeket nem sért :-)
Elméletileg legkésőbb március 13-án meg kel, hogy tudjuk, hogy érvényes és eredményes volt-e az M4 Abony kelet – Törökszentmiklós nyugat szakaszra kiírt közbeszerzés. Több kérdés is felmerült bennem.
Mi tart 4 hónapig abban, hogy november 13-ától a mai napig nem voltak képesek eredményt hirdetni?
Az eredményhirdetés előtt a NIF-nek meg kell kérnie a kormánytól a garanciát a forrás rendelkezésre állásról, majd aláírják a szerződést és kihirdetik az eredményt? Mert ha ez a sorrend akkor elképzelhető, hogy már aláírt szerződés tudatában hirdetik ki az eredményt.
Úgy emlékszem, hogy 7,5 tonna felett limiter van beépítve, ami (elvileg) nem kapcsolható ki.
Más kérdés, hogy a gyakorlatban ez megkerülhető, illetve hogy mennyire 90 a 90 az is egy jó kérdés.
A másik, hogy a sebességhatár 50/70/70/80, de igazából utóbbi hármat senki se ellenőrzi, nem láttam még olyat, hogy kamiont kiszedtek volna, mert országúton 70 helyett 90-el ment.