Keresés

Részletes keresés

troglodita Creative Commons License 2019.03.17 0 0 43382

Itthon szerintem be szokták a határidőket tartani, cserébe a költségek tudnak igen rugalmasan alakulni... Romániában evvel szemben a költségek alacsonyak és merevek, cserébe az idő dimenzió van gumiból. Úgy látszik, ez a szisztéma valahol el kell veszítse a merevségét, máskülönben nem működik ;-)))

Előzmény: Anytime (43380)
troglodita Creative Commons License 2019.03.17 0 0 43381

Ezen én is elgondolkoztam, hogy ennyit ért hozzá? Amúgy nem akarok politizálni, de biztos, hogy a közép- és hosszútávú tervek előtt-mellett az ország miniszterelnöke ezt így, kézi vezérléssel kell elindítsa? Amúgy vicces, mert írtam már többször is, hogy az M4-A3 helyett én simán el tudtam volna ezt képzelni már 15 éves is, szóval maga az ötlet nem feltétlenül rossz...

Előzmény: józsi24 (43374)
Anytime Creative Commons License 2019.03.17 0 0 43380

Ez is igaz, de akkor mi folyik a románoknál?

 

Na és a hazai fejlesztéseknél?

Előzmény: Fradista Utazó (43379)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.03.17 0 0 43379

A németek trükkösek.

Cserélnek pl. egy viaduktot az A45-ön. Elkezdik a munkákat 2017-ben, meghirdetik, hogy 2020-ra lesz kész. Aztán látják, hogy ez nem fog menni, 2018-ban átírják a céldátumot 2022-re, 2019-ben megint árírják 2024-re. Aztán, amikor végül elkészül 2023 végén, akkor büszkén kiáll majd a miniszter, hogy lám, határidő előtt elkészült az új híd. 

józsi24 Creative Commons License 2019.03.17 0 0 43378
Előzmény: . kata31 (43377)
. kata31 Creative Commons License 2019.03.17 0 0 43377

10-esre felhajtás..az miaz? Rendszeresen használom,de csak egy település közi út semmi több a falukon keresztül.

Amúgy pont az M0 solymáriba fut-köt majdan bele,de addigra már az M100-ra is több felhajtó lesz arra felé.

Előzmény: józsi24 (43368)
Vetesi75 Creative Commons License 2019.03.16 0 0 43376

OK. Gyula-Sarkad-Biharugra. Az még a régi 47-es városok közötti forgalmát nem fogja csökkenteni, a nemzetközi tranzit meg most is elhanyagolható. A régi 47-es által érintett települések központjait viszont tehermentesíteni kellene. Lehet elkerülőket építeni: Mezőberénynél sima ügy nyugatról a 46-ost is érintve, Köröstarcsánál csak egy új Körös-híd segítségével lehetséges, Körösladánynál szintén kellene egy másik Körös-híd, Szeghalomnál egy Berettyó-híd...

Előzmény: Hírfigyelő (43352)
Anytime Creative Commons License 2019.03.15 0 0 43375

Én sem értem.

Prezentáció: Thoroczkay Zsolt 2015. május 13. Balatonföldvár

Előzmény: Tamas(Ottawa) (43364)
józsi24 Creative Commons License 2019.03.15 0 0 43374

marmint az m49-et...

 

(az m3 nameny/surany/ukrajna fele megyen...)

 

az m3/49 cspban frankon latszik a muholdkepen, hogy ott egy gyorsforgalmi becsatlakozas van elokeszitve...

Előzmény: puntooo (43372)
józsi24 Creative Commons License 2019.03.15 0 0 43373

utjeleket csak a fopalyan szoktak a burkolatra festeni, gyujtoelosztokon mar nem...

Előzmény: mash.69 (43349)
puntooo Creative Commons License 2019.03.15 0 0 43372
józsi24 Creative Commons License 2019.03.15 0 0 43371

igen, a nagyobb kapacitas miatt nem 270 °os lohere, hanem ilyen nagysebessegu kozvetlen rampa...

 

ugyanez van a m0 m1/m7/m4 cspjaiban...

 

az m3ba is az kellett volna az m3(bp)->m0 eyzak agra, de a tervezo lohere rajongo volt...

Előzmény: troglodita (43350)
józsi24 Creative Commons License 2019.03.15 0 0 43370

hat ezaz: az m3->m30-ban 2savos kihajto van!

 

az m1en meg ugy jon ossze a 2savos kihajtas, hogy a kozeli 1es uti csp felhajtoja ossze van gyujtoelosztozva az m0 csp lehajtojaval, ezert itt 3savosnak latszik az m1, pedig papirforma szerint csak ketto: a kulso sav gy/e sav...

 

az m0 viszont valoban 3 savos az m5 elott, ahol a kulso sav szepen elmegy az m5re, es csak 2 sav megy tovabb az m4 fele...

 

a 405os forgalma szerintem is jelentosen csokkenni fog, ezzel az m5 m0-405 kozti szakasza is nemi levegohoz jut...

 

Előzmény: radio100jozsi (43341)
mash.69 Creative Commons License 2019.03.15 -1 0 43369

Hát illene 2*2 savossa tenni a Bugyi Taksony csomópontig.

Relatíve olcsón meg is úszhatò

Előzmény: trizs77 (43366)
józsi24 Creative Commons License 2019.03.15 0 0 43368

ugyanez van a 10es uton, meg a 31esen is...

(a 10esnek meg csomopontja sincs a nullassal, ugy kell a kertek alatt kusznimaszni, hogy felhajthass ra...)

Előzmény: trizs77 (43355)
mzdude Creative Commons License 2019.03.15 0 0 43367

Ez nem csak az 51-es útra jellemző az agglóban - aztán nemhogy pálya nem épül, de még kátyúzás sincs.

Előzmény: trizs77 (43366)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.15 -1 0 43366

Az 51-es út M0 torkolata előtti 4-5 km-n, a nap 24 órájából kb. 4 órában folyamatos a torlódás.

További 4 órában oly erős a forgalom, hogy jó pár autópálya szakaszunk megirigyelhetné.

 

 

mash.69 Creative Commons License 2019.03.15 0 0 43365

Jártam arra pecazni a gyerekkel és a zwack után a kanyarban valamit nagyon építettek.

Lehet valami ujabb gyár épül  oda.

Amikor még fürdeni jartunk oda a banyatavakba akkor még csaj coca cola volt.

Azóta lidl tesco is épült a Cola gyár mellé ..

Előzmény: RadiX (43361)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2019.03.15 0 0 43364

Csak kíváncsiságból kérdezem, miért vannak az évek duplázva, triplázva az időskálán?

Előzmény: Anytime (43363)
Anytime Creative Commons License 2019.03.15 0 0 43363

Valaki ismer frissebb adatokat?

 

 

 

Hírfigyelő Creative Commons License 2019.03.15 -2 0 43362

"Alapvetően útépítési témában jellemző, hogy a magyar fórumozók a tranzitforgalmat lényegesen fontosabbnak tartják, mint a helyit."

 

 

Lehet, de én nem vagyok ezek között. Én pl. tudom jól, hogy a nálunk áthaladó 3502-es utat azért újították fel és tervezik a közeljövőben főútvonallá felfejleszteni, mert az érintett városok (Tiszavasvári, Hajdúnánás, Hajdúdorog, Hajdúböszörmény) tűzoltó-, és mentőellátása enélkül a 2012-2013-as évi felújítás nélkül már rég veszélybe került volna, ui. ez a leggyorsabb út az említett városokból (a 35-ös főutat ennek folytatásaként véve alapul Hb. és Debrecen között!) ahhoz, hogy a mentőszolgálat időben beérjen a súlyos állapotú és ezért rendkívül sürgősen beszállítandó betegekkel is a Debrecenben lévő Kenézy Kórházba és a DEOEC (= volt DOTE) Klinikára!!!

Előzmény: Fradista Utazó (43356)
RadiX Creative Commons License 2019.03.15 0 1 43361

Építettek egy elkerülőt a régi 51-esnek 2x1 sáv főúti kapacitással és közvetlen M0 kapcsolattal, emiatt odaköltözött mellé rengeteg logisztikai és egyéb cég, és ma már kevés a kapacitás. minimum 2x2 sávra ki kellene bővíteni azt a belső szakaszt.

 

 

Előzmény: troglodita (43357)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.03.15 -4 0 43360

Megfeledkeztek arról a fontos kölcsönhatásról, hogy egy út forgalomvonzó képessége mindig az út minőségével egyenesen arányos, ezért így egy viszonylag nagyobb forgalomvonzó képességük csakis a hibátlan és jó állapotú és széles utaknak lehet!!

Mekkora forgalom legyen Komádi és Sarkad vidékein a jelenleg fennálló rossz útviszonyok mellett??! ---> Csináljanak jobb utakat, és lesz nagyobb forgalom!!!

Előzmény: trizs77 (43354)
adiaboli Creative Commons License 2019.03.15 0 0 43359

Az általad leírtak mellett még az is elképzelhető, hogy a fórumozók átlagban többet "tranzitoznak", mint az ide nem írók átlaga. Ha ez a kenyérkeresetük, akkor render hivatásszerűen élik végig a tranzit össze kellemetlenségét, ha pedig úrvezetők, akkor elsősorban eginkább a hozzájuk hasonlóaktól terhelt hétvégéken (ld. "turnusváltó szombatok") használják az utakat.

Lehet, hogy ezek a "tranzitélmények", hatványozva az járműben egyvégtében töltött  órák számával, ugyancsak az érintett forgalom jelentős túlbecsüléséhez vezetnek. Lélektanilag érthető lenne.

Előzmény: Fradista Utazó (43356)
adiaboli Creative Commons License 2019.03.15 0 0 43358

A kapacitáshatárt az út egy ponton lépi túl: az M0-M5 csomópontban a Csepel felől Kecskemét felé kanyarodó ág. Ez egy pármilliárdos beruházással korrigálható volna.

Erre legkorábban (reméljük) novemberben lehet érdemes visszatérni. 

 

Előzmény: Fradista Utazó (43317)
troglodita Creative Commons License 2019.03.15 0 0 43357

Őszintén szólva eddig egyszer vagy kétszer autóztam arra, de azon kívül, hogy az egész M0-M51 alaposan el lett cseszve, mást nem nagyon tudok a vidékről...

Előzmény: trizs77 (43355)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.03.15 0 1 43356

Alapvetően útépítési témában jellemző, hogy a magyar fórumozók a tranzitforgalmat lényegesen fontosabbnak tartják, mint a helyit.

Az okára csak részben jöttem rá,. Az egyik oka nyilván az, hogy általában a fórumozók a tranzitforgalom volumenét jelentősen túlbecsülik, gyakori a tízszeres tévedés. A másik oka talán politikai, nem tudom. 

 

Egy másik tényező, hogy a fórumozók közt, mint gyakorlatilag mindenhol Magyarországon, erős a Budapest-vidék ellentét, és a vidéki fórumozók a vidéki utakat fontosabbnak, sőt, sokkal fontosabbnak tartják, mint a budapesti és -környékieket. Ez alapvetően nem szakmai, hanem politikai szemlélet, ezért bővebben nem is mennék most bele. 

 

Az 51-es út minden rostán kiesik, Budapest közvetlen környezetében fekszik és a tranzitforgalom volumene rajta elhanyagolható. 

Előzmény: trizs77 (43355)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.15 -1 0 43355

Ez ég a körmünkre nem a Via Karpatia 2050 utáni nyomvonal variációi.

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2019.03.15 -2 2 43354

Azért sokat elmond rólunk ( e topik tagjairól), hogy Komádi mellett jobbról vagy balról kerülje meg a 2x2 sávos autópálya a Lezsóka tanyát arról kb. 12-13-szor több hozzászólás keletkezik itt mint az 51-es út, M0 előtti utolsó 5 km-ről.

 

 

 

 

Míg Komádinál a napi 500 autó már CNN hírnek számít, az 51-es út,  Schwarzmülleres csatlakozásnál ennyi jármű másfél-két óra alatt elhalad.

 

pentium10 Creative Commons License 2019.03.15 0 1 43353

Beszeltuk mar, hogy heti rendszeresseggel vannak dronvideok a roman autopalya fejlesztesekrol.

 

Mondjak valami szenzaciosat, ugyanis az tortent, hogy a roman NIF ( a CNAIR) dronokat vasarolt es dronvideo keszitesbe kezdett. 

Jol jol a civil konkurencianak az allami dronvideozas, igy meg tobb alkalommal lehet szemugyre venni a munkalatokat.

 

Most itt az ideje hogy a Magyar NIF is felkosse a gatyajat, es kezdjen heti rendszeresseggel dron videokat kozolni. 

 

https://www.facebook.com/pg/cnadnr/videos/?ref=page_internal

 

ps. a karpatokat atszelo A1-es 5 reszre van bontva, ebbol a vegletegnel nyertest hirdetnek a napokban 1 es 5-snel, es kozben elinditottak a 4-es szakasz kozbeszerzeset, az ELSO olyan palyaszakasz az orszagban ahol szinte 2km-es alagutat is fognak epiteni. A 2-es es 3-as resz meghirdetese is kovetkezik tavasszal.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!