Egy kis segítséget szeretnék kréni a hozzáértőktől! Kombinált padló és radiátoros fűtésünk van, egy régi kombi kazán (időjáráskötevő szabályzóval vezérelt) adja a melegvizet. Az a gond, hogy túl melet vízet enged a padlóba, pedig elvileg van egy kapilláris termoszelep az előremenőbe kötve, az érzkelő az osztóhoz van rögzítva. Plusz egy (auto keverőszelep?) is van a visszatérőt és az előrementőt keveri szerintem. Ezt bekarikáztam pitorossal. Ez pontosan mi lenne? Tulajdonképpen mivel lehet a hiba? Nem zár már a termoszelep? 45 fokos vízet is enged a rendszer a padlóba, és dög melegünk van. Előre is köszi a segítséget.
De az simán lehet, felül szelepek vannak (amik kék tekerősek, 5-ből 3 ki van tekerve, alegkozelebbi 2 van kicsit lefojtva)
Also sorban meg méretjelzővel ellátott átlátszó valami piros jelzővel belül. De ezt nem értem teljesen mitutat és mit kell nézni, meg ez állítható-e?
Hát, 94 nm-es korszerűen szigetelt házra kicsi lenne? Azt mondta az energetikai tervező, hogy villannyal is fűthető lenne, mert alacsony az energiaigény. Ugyanolyan meleg a visszatérő cső a kazánnál.
Én a szelepek beállítására, illetve levegőre gyanakszom.
padlófűtéssel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. 1 éve épült a házunk, tavaly nem volt semmi gond a fűtéssel, viszont idén a konyhában (kazántól távoli) és a nappali egy részén nem melegedett a padló, ezért kihívtuk a szerelőt, aki telepítette.
Azt még érdemes tudni a rendszerről, hogy a szobákban (32nm) radiátorok vannak, mindenhol máshol (62nm) padlófűtés, a rendszert 2500W-os Bosch kombi kondenzációs kazán fűti és automata légtelenítők vannak a padlószelepek végén.
Ő az alábbi módosításokat végezte el:
lejjebb vette a VTA322 szelep teljesítményét 6-ról 5-re (azt mondta 52 fokról lejjebb vette)
a zöld tekerős szelepeken állított (amiből 5 vagy 6 db van, illetve tekert a nyomásjelzőn is, ami a szelepektől lejjebb van)
a keringető szivattyú teljesítményét (Grundfos Alpha1) fevette 2-re 1-ről, ami azóta levegőbuborékos hangokat ad
Miket javasoltok, ha ma estére sem lesz rendben, tudok én házilag állítani? A keringető szivattyú leírása alapján 10 perc után el kellene tűnnie a levegős hangnak, visszavegyem 1-esre?
A komplett padló tegnap este lassabban melegedett, valószínűleg az alacsonyabb hőfok miatt (amit itt olvastam is, hogy az eddigi 52 fok túl sok volt), de a hidegebb részek még mindig hidegek voltak. Hogy tudjuk oda elnyomni a melegvizet?
Fel kell fűteni. Ha még nem volt soha (ugye új építés?) fokozatosan kell felfűteni, naponta lehet 1 C°-ot emelni és a fűtési maximumig kell csinálni és utána fokozatosan lehűteni ez kb 1-2 hét (komoly, mert így is repedezni fog...). Mi 28 C°-ig emeltük a lég-hőmérsékletet (kb 1 hét alatt értük el), alig lehetett bent megmaradni kb mint a szauna ;) közben óvatosan szellőztetni, hogy ne hirtelen víztelenítsd az esztrichet, mert akkor szanaszét reped. A jó hír hogy ezt utána minden évben gyakorolhatod, mert a padlófűtést minden szezon kezdéskor ugyan így kell beüzemelni (csak nem kell maximumig, hanem csak a komfortig). Üdv a klubban ;)
Üdv kedves szakik! Hagyományos padlófűtés (lépésálló + síkháló + ahhoz hozzákötegelt fűtéscső) helyett most rendszerlemezes megoldáson gondolkodom. Találtam olyat hogy rendszerlemez szigeteléssel, melyet úgy ír hogy 30+27 mm. Kérdésem az lenne, hogy ebben az esetben kell-e még alá plusz lépésálló szigetelés mint a hagyományosnál, vagy itt ezt hivatott kiváltani ez a 30mm-es szigetelés? Ha igen, akkor elégnek mondható ez a vastagságú szigetelés? Ugyanis ha maradnék a hagyományos padlófűtésnél, oda beraknék azért alá legalább 6 centis lépésállót. A válaszokat előre is megköszönöm!
Sziasztok!
Elsősorban azoktól kérdeznék, akik kondenzációs gázkazánnal, alacsony hőfokon, folyamatos üzemben fűtenek. 3 fokozat van a kazán szivattyúján, melyiken érdemes járatni? Még nagy hideg ugyan nincs, de a leggyorsabb fokozaton olyan gyorsan megfordul a víz, (ezáltal lecsökken az előremenő és visszatérő közötti hőmérséklet különbség), hogy már nem tudja a beállított hőfokot tartani a kazán, emelkedik az előremenő hőmérséklet 2-3 fokkal. Jó ez így, vagy érdemes alacsonyabb szivattyú fordulatszámot kipróbálni?
Üdv Tisztelt Tagok! Padlófűtéssel küzdök kicsit. A kialakítás: vegyes kazán hőcserélőn keresztül adja le a meleget a padlófűtésnek. Osztó-gyűjtő között van egy keringtető szivattyú, ennek bemenetén (a gyűjtő felől is érkezik víz és vele szemben egy szabályozón keresztül a hőcserélő szekunder oldaláról a melegebb víz. A gyűjtő másik vége a hőcserélőbe van bekötve. Tavaly még jól működött, de az idén átalakítottam kicsit (tudom, ami jól müxik,ne piszkáljuk) azért, hogy tudjam vezérelni és külön tudjam választani az egyéb hőfogyasztóktól (HMV melegítés, radiátoros fűtés (ami jelenleg kimerül egy törölköző szárítóban)). A gond az, hogy a hőcserélőből nem jut át a meleg, nem keveredik be a gyűjtőből érkező hűvösebb vízbe, így nem is fűt. Ha az osztó-gyűjtő közti visszakeverő ágat megnyitom és az összes kört elzárom, akkor megfordul a meleg, de ha egy kört is megnyitok, nem jut be a meleg víz. A hőcserélő tiszta, ki lett savazva, a csövek könnyen átjárhatók, a szivattyú jó (teljesen új lett felszerelve). Nem értem mitől lett ekkora ellenállása a hőcserélő ágnak. Esetleg hozzáértő Albertirsán, vagy közelében lenne, szívesen megtárgyalnám a kérdést személyesen. Előre is köszi az építő jellegű hozzászólásokat!
Sziasztok.
Padlófűtésem van, konkrétan 10 körben (ha jól emlékszem), 650 méter cső van letekerve. A ház jól szigetelt, 90m2, 5000kW éves hőigénnyel.
A fűtést egy 9kW elektromos kazán látja el egy rádiófrekvenciás vezérlővel. A kazánba 5 fűtőszál van, ezeket akár egyesével is le kapcsolja, ha a teljesítmény úgy kívánja. 30 fokos vizet 2 fűtőszállal csinálja ami 3600W teljesítmény. 25 fokos vízhez csak 1et kapcsol be.
Ez az első ilyen fűtő rendszerem, eddig cserépkályha volt.
Kérdésem az lenne, hogy hogy kell beállítani a fűtést? Télen biztosan más lesz, de jelenleg max 30 fokos vizet csinál a rendszerbe és 2 naponta 18-21 óra között kapcsolom be és hagyom 22,5- 23 fok körülire melegedni a levegőt. 2 nap alatt 21-21,5 fok körülire hűl vissza (Digitális hőmérő tized fokokat is mutat.) Hogy ne kapcsolgassa a rádiófrekvenciás hőmérő a kazánt, azon a bekapcsolás fokát én állogatom 2 naponta.
Hagyjam 22 fokon a hőmérőt, a kazánt allitsam mondjuk max. 25 fokos vízre es hagyjam had kapcsolgassa magát amikor akarja?
A max. 40C, ez fölé ne engedd. A padlónak és néhány csőfajtának sem tesz jót a magasabb.
Valamint az sem egészséges, ha a padló felületi hőfoka magas lesz. Ha jól emlékszem akkor vizes helyiségben lehet 30-31C körül, a többi helyen 26C körül.
Ha valakinek van pontos érték, javítson ki legyen szíves!
Miért mondjátok, hogy mindenben az asszony dönt? Nálunk úgy van, hogy a kisebb dolgokban a döntéseket az asszony hozza meg, de a nagy dolgokban én döntök!
(Igaz, hogy 25 éve, amióta együtt vagyunk, azóta nagy dologban nem kellett dönteni :-)))
Nálunk 16 cm grafitos van a padlóban és 20 cm a homlokzaton (lábazaton is). Csak a vizes helyiségek csempések a többi laminált. Ez nem "meleg" a szó értelmében :( cserébe nyáron hideg a csempe, ha kisgyerek is van egyértelműen a laminált vagy a vinyl. Én nyugodtan le tudom rakni a gyereket a földre (a lamináltra) mert az sosem hideg, de télen sem meleg sajna, csak a csempén érződik a fűtés (30C°-os előremenővel megy).