Bevallom, hogy nem olvastam el mind a 102 oldalt, de mindenképp érdekes, hogy egy ilyen dokumentumból az ég adta világon semmi nem derül ki, max. annyi, hogy mindenki örül, a tervezett út pedig - az egy szem távvezeték-tartóoszlopon kívül - semmiféle érdeket nem sért :-)
Elméletileg legkésőbb március 13-án meg kel, hogy tudjuk, hogy érvényes és eredményes volt-e az M4 Abony kelet – Törökszentmiklós nyugat szakaszra kiírt közbeszerzés. Több kérdés is felmerült bennem.
Mi tart 4 hónapig abban, hogy november 13-ától a mai napig nem voltak képesek eredményt hirdetni?
Az eredményhirdetés előtt a NIF-nek meg kell kérnie a kormánytól a garanciát a forrás rendelkezésre állásról, majd aláírják a szerződést és kihirdetik az eredményt? Mert ha ez a sorrend akkor elképzelhető, hogy már aláírt szerződés tudatában hirdetik ki az eredményt.
Úgy emlékszem, hogy 7,5 tonna felett limiter van beépítve, ami (elvileg) nem kapcsolható ki.
Más kérdés, hogy a gyakorlatban ez megkerülhető, illetve hogy mennyire 90 a 90 az is egy jó kérdés.
A másik, hogy a sebességhatár 50/70/70/80, de igazából utóbbi hármat senki se ellenőrzi, nem láttam még olyat, hogy kamiont kiszedtek volna, mert országúton 70 helyett 90-el ment.
na azis egy jo moka lesz, amikor a feluljarora, meg a ket korforgalomra lesz terelve a csomopont teljes forgalma...
szerintem meg a jelenleginel is nagy torlodasok lesznek... oktoberig szopas a kobon...
utana viszont hawai, pedig varhatoan szepen meg fog ugrani az ulloi szakasz forgalma, mivel a 405-osrol, meg az ullon atmeno regi 4esrol is sokan at fognak ide terelodni...
Egyébként így 2019-ben akár egy Futárral összekötött, busznak néha balra kanyarodást engedő jelzőlámpát is el tudok képzelni a Batthyány - Mátyás király sarkán...
Az újság szerint még csak nem is váltakozó lesz a lezárás, hanem fixen kifelé lesz egyirányú. Ami mondjuk érthető, az Ország út felől a 11-esre átmenni egyszerűbb, mint ellenkező irányba, viszont ez betesz a 134-esnek. Lesz majd rendőr a mátyás király úti csomópontban és leállítja a forgalmat, hogy balra tudjon kanyarodni a busz? Vagy megy egyenesen a 11-esen és akkor egy bő másfél éves időtartamon belül összesen egy évig terelik el a Czetz János utcából? Vagy megy a Királyok útján (mint a 34-es), csak feljön a Mátyás Király úton?
Tegnap arra jartam, meg mindig csak a regi ut van a terelessel. Elobb a korforgalmakat is ki kell alakitani a feluljaro ket vegenel, azon nem nagyon dolgoznak meg.
Ugyan ez igaz Üllőnél is, addig nem foghatnak bele a régi és az új szakasz összekapcsolásába, míg meg nem nyitják a felüljárót, és végre megszűnne ez a hülye lámpa, meg a dugó.
Ja igen, autóbusz is továbbra is 70, ennek ellenére tegnap este Gyöngyös-M3 között a 4 sávoson ami max 90-es szgk-nak, na ott 110-el ment a különjárati magyar busz tele utasokkal, és a benzinkúti 70-es táblánál semmit nem lassított, ugyan úgy 110-el átszáguldott. Ezért is utálom a különjárati buszokat, mert nulla a szabály betartási képességük a sofőrjeiknek. A faluban is 70-el száguldanak, volt is több rendőrségi ügy ebből, ezekből a munkás műszakjáratokból.
Mint mindig, most is: az ördög a részletekben van.
De a fórumon a tőmondatos hozzászólások terjedtek el.
Amiket félre lehet érteni...
Ha az EU "csak" a határösszeköttetésekre adna, akkor az IKOP-ban nem lenne egy Eurocent sem...
Ha mégis költhetünk IKOP beruházásokra, akkor a CEF+ IKOP 40 %-a az Államkincstárba kerül.
Ha hazai forrást is tesznek mellé, akkor annak a 40 %-a is.
Ergo: 1000 milliárd EU-s forrásból 400 milliárd Ft visszaforog, a hazai 1500-ból is 600 milliárd.
Lássuk meg: 2500 milliárdból 1000 visszaforog, másként: csak 1500-at kell költeni, abból 1000 az Eu-tól.
Tehát 6 év alatt csak 500 milliárd hazai forrást kell virítani, miközben
bejön(ne) évente 300 milliárd Ft (össz: 1800 milliárd) útdíj. (és még Jövedéki adó+Áfa)
Csak 100 milliárdot szánnak mellékút felújításra.
Tehát nem forráshiányról van szó, hanem politikai haszonszerzésről, de álcázásként blődségeket állítanak az EU-s döntésekről.
Az akkor még döntéshozó így nyilatkozott a megyeszékhely bekötési tervről: az előbb említett célkitűzéseket az EU nem tette magáévá száz százalékosan.
Erre az unió dedikáltan már nem ad pénzt, csak autópályákra és a keresztirányú közlekedési folyosót jelentő TEN-T hálózatra.
Tényleg csak a példa kedvéért: A 4. főút TEN-T útvonal, Szolnok megyeszékhely, mégse szántak rá EU-s forrást,
ellenben állítják, hogy a G-nap előtt még EU-s forrásból épült az M4 Tisza-híd szakasz.
Széchenyi 2020 IKOP 8-9. oldal:
A TEN-T átfogó közúthálózat magyarországi része közel 1300 km, melynek többsége (pl. M4-M35, M6, M30, M86) még nem valósult meg, ami nehezíti az országhatárok elérését.
A Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégia által kiemelt hasznosságúnak tartott átfogó TEN-T hálózati beruházások megvalósítása hazánk sugaras szerkezetű közúti főhálózatát oldhatnák, hozzájárulhatnának a határon túli kapcsolatok megerősítéséhez és a beruházások ösztönzéséhez (pl. megyei jogú városok bekötése).
és még 20-21 oldalról:
A közlekedési stratégia 2020-ra a finanszírozási korlátok figyelembevétel összesen 2405 milliárd Ft-nyi forrásigénnyel tervez...
a közútfejlesztésére összesen a források 29%-a jutna csak.
Ez 700 milliárd, de 2020-ig. Az Modern Városok Program 2022-ig tart...
"Ezeknél a projekteknél jelentős az EU-s támogatás mértéke. Mitől függ ennek a nagysága?
Az EU a kohéziós és regionális fejlesztési alapjaiból adja ezeket a fejlesztési forrásokat. Amikor Magyarország a partnerségi megállapodást tárgyalta, az előbb említett célkitűzéseket az EU nem tette magáévá száz százalékosan. A megyeszékhelyek közúti elérése azonban egy fontos célkitűzés, hiszen azokat az országrészeket, gazdasági, társadalmi centrumokat próbáljuk becsatolni a közlekedési hálózatba, amelyek mobilizációs szempontból hátrányt szenvedtek. Erre az unió dedikáltan már nem ad pénzt, csak autópályákra és a keresztirányú közlekedési folyosót jelentő TEN-T hálózatra."
Már elnézésedet, semmi egyéb szándékom nem volt, mint a számomra is meglepő 80 km/ó szabállyal szembesülés miatti azonnali megosztás. Gyakori utazó vagyok a M7-en a fővárosba, eddig a 90 km/ó volt az agyamban valamiért rögzülve.
Ma reggel jövet annyi változást láttam az M4-en, hogy Cegléd-Öregszőlőknél lezárták a szintbeli kereszteződést végre, valószínűleg átadták a felüljárót.
Azt mondjuk nem értem, hogy Albertirsánál az új körforgalmat miért nem adják már át, az átkötést az M4-re csak utána tudják befejezni.
nemtom ez igaz-e, ha igen, akkor bassza meg az eu is...
amugy a szoban forgo hsz nem kapacitaskihasznalasi szempontbol elemezte a forgalmi adatokat, hanem a celforgalom/tranzit aranyat vizsgalando...
merugye azis egy tetunagy hazugsag, hogy hatalmas nagy kulfoldi kulfoldi kamioncsordak tranzitolnak at rajtunk, es ezert kell az utdij...
a valosag az, hogy a kulfoldi kamionok tulnyomo tobbsege celforgalomban kozlekedik nalunk, ergo azok utdijat is mi fizetjuk, amikor megvesszuk az altaluk szallitott arut, meg amikor a mi aruinkat veluk szallittatjuk...
en meg azt tapasztalom, hogy a tulnyomo tobbseguk 90-nel megy (azt viszont precizen betartjak, lejton fekezgetnek is, nehogy tulszaladjon) ergo nem fotozzak oket csak 90 felett, ill. ott a tahograf, amin evekre visszamenoleg lathato, hogy mikor mennyivel mentek...