Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2019.02.27 0 0 43074

 

  Így kell havas utat takarítani :

 

 https://femina.hu/terasz/holabirintus/

 

 

troglodita Creative Commons License 2019.02.27 0 0 43073

Bevallom, hogy nem olvastam el mind a 102 oldalt, de mindenképp érdekes, hogy egy ilyen dokumentumból az ég adta világon semmi nem derül ki, max. annyi, hogy mindenki örül, a tervezett út pedig - az egy szem távvezeték-tartóoszlopon kívül - semmiféle érdeket nem sért :-)

Előzmény: . kata31 (43072)
. kata31 Creative Commons License 2019.02.27 0 0 43072
dimelo Creative Commons License 2019.02.26 0 2 43071

Csak jönne már el az a nap...

Előzmény: drummond (43070)
drummond Creative Commons License 2019.02.26 0 1 43070

Elméletileg legkésőbb március 13-án meg kel, hogy tudjuk, hogy érvényes és eredményes volt-e az M4 Abony kelet – Törökszentmiklós nyugat szakaszra kiírt közbeszerzés. Több kérdés is felmerült bennem.

Mi tart 4 hónapig abban, hogy november 13-ától a mai napig nem voltak képesek eredményt hirdetni?

Az eredményhirdetés előtt a NIF-nek meg kell kérnie a kormánytól a garanciát a forrás rendelkezésre állásról, majd aláírják a szerződést és kihirdetik az eredményt? Mert ha ez a sorrend akkor elképzelhető, hogy már aláírt szerződés tudatában hirdetik ki az eredményt.

Mézgár Creative Commons License 2019.02.25 0 0 43069
Előzmény: Roger Preed (43067)
trizs77 Creative Commons License 2019.02.25 0 0 43068

nem láttam még olyat, hogy kamiont kiszedtek volna, mert országúton 70 helyett 90-el ment.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Keveset jársz Hollandiában.

 

Ezért 200 eurót szabnak ki.

Roger Preed Creative Commons License 2019.02.25 0 0 43067

Úgy emlékszem, hogy 7,5 tonna felett limiter van beépítve, ami (elvileg) nem kapcsolható ki.

 

Más kérdés, hogy a gyakorlatban ez megkerülhető, illetve hogy mennyire 90 a 90 az is egy jó kérdés.

 

A másik, hogy a sebességhatár 50/70/70/80, de igazából utóbbi hármat senki se ellenőrzi, nem láttam még olyat, hogy kamiont kiszedtek volna, mert országúton 70 helyett 90-el ment.

Előzmény: józsi24 (43045)
józsi24 Creative Commons License 2019.02.25 0 0 43066

a sebmero 95-ot mutat... a gps mutat 90-et...

Előzmény: Ashi Valkoinen (43059)
józsi24 Creative Commons License 2019.02.25 0 1 43065

az M0 nyugat tok felesleges, hiszen ott a szepjuhaszne, a rakpart mega bözsihid...

 

ezeken nagyon jokat lehet araszolgatni es levegotbudositeni...

Előzmény: . kata31 (43063)
józsi24 Creative Commons License 2019.02.25 0 0 43064

na azis egy jo moka lesz, amikor a feluljarora, meg a ket korforgalomra lesz terelve a csomopont teljes forgalma...

 

szerintem meg a jelenleginel is nagy torlodasok lesznek... oktoberig szopas a kobon...

 

 

utana viszont hawai, pedig varhatoan szepen meg fog ugrani az ulloi szakasz forgalma, mivel a 405-osrol, meg az ullon atmeno regi 4esrol is sokan at fognak ide terelodni...

Előzmény: radio100jozsi (43058)
. kata31 Creative Commons License 2019.02.25 0 1 43063

Ez nekem új.   Vélemény?

 

https://www.peticiok.com/legyen_teljes_az_m0

troglodita Creative Commons License 2019.02.24 0 0 43062

Egyébként így 2019-ben akár egy Futárral összekötött, busznak néha balra kanyarodást engedő jelzőlámpát is el tudok képzelni a Batthyány - Mátyás király sarkán...

Előzmény: NAR (43061)
NAR Creative Commons License 2019.02.24 0 0 43061

Az újság szerint még csak nem is váltakozó lesz a lezárás, hanem fixen kifelé lesz egyirányú. Ami mondjuk érthető, az Ország út felől a 11-esre átmenni egyszerűbb, mint ellenkező irányba, viszont ez betesz a 134-esnek. Lesz majd rendőr a mátyás király úti csomópontban és leállítja a forgalmat, hogy balra tudjon kanyarodni a busz? Vagy megy egyenesen a 11-esen és akkor egy bő másfél éves időtartamon belül összesen egy évig terelik el a Czetz János utcából? Vagy megy a Királyok útján (mint a 34-es), csak feljön a Mátyás Király úton?

Előzmény: qwertz77 (42820)
Samott Creative Commons License 2019.02.24 0 0 43060

Tegnap arra jartam, meg mindig csak a regi ut van a terelessel. Elobb a korforgalmakat is ki kell alakitani a feluljaro ket vegenel, azon nem nagyon dolgoznak meg.

Előzmény: radio100jozsi (43058)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2019.02.24 0 0 43059

Vagy, ha beállsz mögé, és a sebességmérőd 90 km/h-t mutat, akkor te is, meg az előtted lévő kamion is ténylegesen 82-83 km/h-val haladtok...

Előzmény: józsi24 (43055)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.02.24 0 0 43058

Ugyan ez igaz Üllőnél is, addig nem foghatnak bele a régi és az új szakasz összekapcsolásába, míg meg nem nyitják a felüljárót, és végre megszűnne ez a hülye lámpa, meg a dugó.

Előzmény: RadiX (43050)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.02.24 0 0 43057

Ja igen, autóbusz is továbbra is 70, ennek ellenére tegnap este Gyöngyös-M3 között a 4 sávoson ami max 90-es szgk-nak, na ott 110-el ment a különjárati magyar busz tele utasokkal, és a benzinkúti 70-es táblánál semmit nem lassított, ugyan úgy 110-el átszáguldott. Ezért is utálom a különjárati buszokat, mert nulla a szabály betartási képességük a sofőrjeiknek. A faluban is 70-el száguldanak, volt is több rendőrségi ügy ebből, ezekből a munkás műszakjáratokból.

Előzmény: kabold (43041)
dimelo Creative Commons License 2019.02.24 0 1 43056

Mint mindig, most is: az ördög a részletekben van.

De a fórumon a tőmondatos hozzászólások terjedtek el.

Amiket félre lehet érteni...

 

Ha az EU "csak" a határösszeköttetésekre adna, akkor az IKOP-ban nem lenne egy Eurocent sem...

Ha mégis költhetünk IKOP beruházásokra, akkor a CEF+ IKOP 40 %-a az Államkincstárba kerül.

Ha hazai forrást is tesznek mellé, akkor annak a 40 %-a is.

 

Ergo: 1000 milliárd EU-s forrásból 400 milliárd Ft visszaforog, a hazai 1500-ból is 600 milliárd.

Lássuk meg: 2500 milliárdból 1000 visszaforog, másként: csak 1500-at kell költeni, abból 1000 az Eu-tól.

 

Tehát 6 év alatt csak 500 milliárd hazai forrást kell virítani, miközben

bejön(ne) évente 300 milliárd Ft (össz: 1800 milliárd) útdíj. (és még Jövedéki adó+Áfa)

Csak 100 milliárdot szánnak mellékút felújításra.

 

Tehát nem forráshiányról van szó, hanem politikai haszonszerzésről, de álcázásként blődségeket állítanak az EU-s döntésekről.

 

Az akkor még döntéshozó így nyilatkozott a megyeszékhely bekötési tervről: az előbb említett célkitűzéseket az EU nem tette magáévá száz százalékosan.

Erre az unió dedikáltan már nem ad pénzt, csak autópályákra és a keresztirányú közlekedési folyosót jelentő TEN-T hálózatra.

 

Tényleg csak a példa kedvéért: A 4. főút TEN-T útvonal, Szolnok megyeszékhely, mégse szántak rá EU-s forrást,

ellenben állítják, hogy a G-nap előtt még EU-s forrásból épült az M4 Tisza-híd szakasz.

 

Széchenyi 2020 IKOP 8-9. oldal:

A TEN-T átfogó közúthálózat magyarországi része közel 1300 km, melynek többsége (pl. M4-M35, M6, M30, M86) még nem valósult meg, ami nehezíti az országhatárok elérését.

A Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégia által kiemelt hasznosságúnak tartott átfogó TEN-T hálózati beruházások megvalósítása hazánk sugaras szerkezetű közúti főhálózatát oldhatnák, hozzájárulhatnának a határon túli kapcsolatok megerősítéséhez és a beruházások ösztönzéséhez (pl. megyei jogú városok bekötése).

és még 20-21 oldalról:

A közlekedési stratégia 2020-ra a finanszírozási korlátok figyelembevétel összesen 2405 milliárd Ft-nyi forrásigénnyel tervez...

a közútfejlesztésére összesen a források 29%-a jutna csak.

Ez 700 milliárd, de 2020-ig. Az Modern Városok Program 2022-ig tart...

 

A kártyákat itthon keverik...

Előzmény: józsi24 (43047)
józsi24 Creative Commons License 2019.02.24 0 0 43055

gondolom azert, mert 90-nel mennek, es ezert nem is buntetik oket...

Előzmény: kabold (43052)
józsi24 Creative Commons License 2019.02.24 0 0 43054

fasza.

 

persze a megyeszekhely bekotes se sokkal kevesbe haszontalan dolog, az is szuper szellempalyakkal fogja ezek rajongoit megorvendeztetni...

 

(az m25/m44/m67 siman uberelni fogja az m6/m60/m35-ot a kihasznalatlansagi versenyben...)

Előzmény: netuddkivogymuk (43053)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.02.23 0 0 43053

"nemtom ez igaz-e, ha igen, akkor bassza meg az eu is..."

 

" Közös jellemzőjük – az M85-ös kivételével –, hogy az építkezéseket az Európai Unió is támogatja a magyar állam mellett"

 

http://magyarhirlap.hu/cikk/124726/Az_orszaghatarokig_erhet_el_valamennyi_magyar_autopalya

 

 

 

 

"Ezeknél a projekteknél jelentős az EU-s támogatás mértéke. Mitől függ ennek a nagysága?

Az EU a kohéziós és regionális fejlesztési alapjaiból adja ezeket a fejlesztési forrásokat. Amikor Magyarország a partnerségi megállapodást tárgyalta, az előbb említett célkitűzéseket az EU nem tette magáévá száz százalékosan. A megyeszékhelyek közúti elérése azonban egy fontos célkitűzés, hiszen azokat az országrészeket, gazdasági, társadalmi centrumokat próbáljuk becsatolni a közlekedési hálózatba, amelyek mobilizációs szempontból hátrányt szenvedtek. Erre az unió dedikáltan már nem ad pénzt, csak autópályákra és a keresztirányú közlekedési folyosót jelentő TEN-T hálózatra."

 

https://www.portfolio.hu/ingatlan/varos/par-ev-es-minden-iranyban-autopalyan-mehetunk-a-hatarig.237834.html

 

 

Szóval az EU a megyeszékhelyekre nem ad pénzt, csak a határok elérésére. 

Előzmény: józsi24 (43047)
kabold Creative Commons License 2019.02.23 0 0 43052

Már elnézésedet, semmi egyéb szándékom nem volt, mint a számomra is meglepő 80 km/ó szabállyal szembesülés miatti azonnali megosztás. Gyakori utazó vagyok a M7-en a fővárosba, eddig a 90 km/ó volt az agyamban valamiért rögzülve. 

Előzmény: józsi24 (43045)
trizs77 Creative Commons License 2019.02.23 -1 1 43051

Lopni se szabad, még se az megoldás, hogy emiatt holnaptól Te is lopsz !

 

 

Előzmény: józsi24 (43049)
RadiX Creative Commons License 2019.02.23 0 0 43050

Ma reggel jövet annyi változást láttam az M4-en, hogy Cegléd-Öregszőlőknél lezárták a szintbeli kereszteződést végre, valószínűleg átadták a felüljárót.

 

Azt mondjuk nem értem, hogy Albertirsánál az új körforgalmat miért nem adják már át, az átkötést az M4-re csak utána tudják befejezni.

Előzmény: drummond (43023)
józsi24 Creative Commons License 2019.02.23 -1 1 43049

ok, menj fel valamelyik forgalmas palyara 80nal, es szamold meg percenkent hany kamion eloz meg...

Előzmény: trizs77 (43048)
trizs77 Creative Commons License 2019.02.23 -1 0 43048

teherauto a palyan is csak 90nel mehet, ezert csak akkor fog kerulni, ha tablaval kenyszeritik...

 

 

------------------------------------

 

Tegnap még csak 80 km/h volt a Vmax.

Előzmény: józsi24 (43032)
józsi24 Creative Commons License 2019.02.23 0 1 43047

nemtom ez igaz-e, ha igen, akkor bassza meg az eu is...

 

amugy a szoban forgo hsz nem kapacitaskihasznalasi szempontbol elemezte a forgalmi adatokat, hanem a celforgalom/tranzit aranyat vizsgalando...

 

merugye azis egy tetunagy hazugsag, hogy hatalmas nagy kulfoldi kulfoldi kamioncsordak tranzitolnak at rajtunk, es ezert kell az utdij...

 

a valosag az, hogy a kulfoldi kamionok tulnyomo tobbsege celforgalomban kozlekedik nalunk, ergo azok utdijat is mi fizetjuk, amikor megvesszuk az altaluk szallitott arut, meg amikor a mi aruinkat veluk szallittatjuk...

Előzmény: netuddkivogymuk (43044)
dimelo Creative Commons License 2019.02.23 0 0 43046

 

OFF

Látom letelt a büntid, ismét oda van a fórum nyugalma!

Amíg nem írhattál, legalább elmehettél volna méregteleníteni...

 

Ismételjem még többször? 10 éve is kritikus voltam, most is az vagyok.

 

Viszont 3 éven belülre ígérni ennyi km megépítését, az különleges elvetemültség. (2011-2015 közötti pangás után)

Az újságíró hibázott néhányszor, de amit pontosan írt és nem is készült el, az a fake news "felsőbb helyről" származik...

 

Azt nevezném sunyinak, de volna erre még néhány jellemző szó, aki képes akkor is és most is ugyanott talpnyaló lenni...

http://www.fomterv.hu/mmk/sites/default/files/Siofok-2018/05-Thoroczkay-Zsolt_180515_Siofok.pdf

Elég ránézned a címoldalra. 

 

ON

 

 

Előzmény: netuddkivogymuk (43043)
józsi24 Creative Commons License 2019.02.23 0 0 43045

es most ezzel mit csinaljak???

 

en meg azt tapasztalom, hogy a tulnyomo tobbseguk 90-nel megy (azt viszont precizen betartjak, lejton fekezgetnek is, nehogy tulszaladjon) ergo nem fotozzak oket csak 90 felett, ill. ott a tahograf, amin evekre visszamenoleg lathato, hogy mikor mennyivel mentek...

 

tehat gyakorlatilag 90 a limitjuk...

Előzmény: kabold (43041)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!