Keresés

Részletes keresés

Fradista Utazó Creative Commons License 2019.03.04 0 1 43121

Hagyjuk. Nekem ez, a politika fórumokból idehozott stílus, nem igazán fekszik. Az értelmes párbeszédre meg láthatóan nem vagy nyitott. Szóval vedd úgy, hogy igazad van mindenben, megsemmisítettél, kész. Jóccakát. 

Előzmény: netuddkivogymuk (43119)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.03.04 -1 0 43120

Sztem a legjobb voltam. De lehet, hogy csak a második.

Előzmény: trizs77 (43117)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.03.04 -1 0 43119

">Most épp az a katasztrófa itt egyeseknek, hogy az m3 nem kerüli el Budapestet.

Én rajtad kívül itt ilyet senkitől nem olvastam. Még Zöldi Pétertől az Indóházban :-D "

 

Szerinted miért akarják annyira az m0 nyugatot? Ki a fene fog járni rajta? A váci börtön dunántúli lakóinak a látogatói? 

Előzmény: Fradista Utazó (43116)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.03.04 -1 0 43118

A kőröshegyi völgyhíd helyett egy 2-300 m-es kéreg alatti szakaszt kellett volna építeni töredék pénzen, az m6-ot meg legfeljebb Dunaújvárosig (D.földvárig?)  kellett volna megépíteni. 

Előzmény: mzdude (43114)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.04 0 1 43117

Földrajzból ugye a 30 fős osztályban, nem voltál benne az első 15-ben ?

 

 

Előzmény: netuddkivogymuk (43113)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.03.04 0 2 43116

>Most épp az a katasztrófa itt egyeseknek, hogy az m3 nem kerüli el Budapestet.

Én rajtad kívül itt ilyet senkitől nem olvastam. Még Zöldi Pétertől az Indóházban :-D 

 

>a világ legdrágább autópályáját

Messze van az attól, hogy a legdrágább legyen, nagyon, nagyon messze. 

 

>Most akkor azért csinálják meg a világ legdrágább autópályáját (m0 nyugat), hogy mégiscsak el lehessen menni Miskolcról is könnyedén a Dunántúlra? 

Nem, azért semmiképpen. Sőt, ha meg is épülne a nyugati szektor, mindenképpen gondoskodni kellene róla, hogy a Miskolcról a Dunántúlra menő tranzit ne a nyugati szektort használja. Ez alapvető. 

Előzmény: netuddkivogymuk (43113)
kabold Creative Commons License 2019.03.04 0 0 43115

Korábban már valaki említette Duna híddal együtt, ez lesz talán a "coca-út".

Előzmény: troglodita (43109)
mzdude Creative Commons License 2019.03.04 -1 1 43114

Most akkor azért csinálják meg a világ legdrágább autópályáját (m0 nyugat)

 

A köröshegyi völgyhíd nem volt drága? Az M6 nem volt drága? (Szerintem de, mert kevesen használják.)

Előzmény: netuddkivogymuk (43113)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.03.04 -4 0 43113

" Katasztrófa lenne, ha az M3 elkerülné Budapestet,"+

 

Most épp az a katasztrófa itt egyeseknek, hogy az m3 nem kerüli el Budapestet. (Aki nem Budapestre megy, annak nagyot kell kerülni). 

Most akkor azért csinálják meg a világ legdrágább autópályáját (m0 nyugat), hogy mégiscsak el lehessen menni Miskolcról is könnyedén a Dunántúlra? 

 

Egyébként nem tudom, hogy gondoltad, hogy Miskolcról nem lehetne bemenni Budapestre.

Miért lenne baj az, hogy nem északkeletről, hanem délkeletről mennek be a városban (és esetleg ugyanott a repülőtérről is be lehetett volna jutni a városba). 

Előzmény: Fradista Utazó (43093)
puntooo Creative Commons License 2019.03.04 0 0 43112

Ezek is jó kérdések, amelyekre válaszoltál. De nem pontosan erre gondoltam a kérdésemmel, hanem:

 

Bár az M35 forgalma valamennyire még fog nőni, de az látható-ami sejthető volt-, hogy a nagy kerülő miatt csak korlátozottan veszi át az ingaforgalmat-, így csak a 47-es tranzitforgalmát mérsékli. (Persze Debrecen megkapta évtizedes lemaradással az elkerülőjét.) De nem ismerem, hogy mi dönti el általában a nyomvonalakat, miért kellett ilyen messze vinni? (Most nem számítva a spekulációt.) Nyilván messze a várostól, a pusztában kevesebb az akadály, de erre kérdeztem rá, hogy egy keskenyebb pályájú 4 sávos utat nem lehetett volna mondjuk az ondódi csomóponttól keletre kanyarítani, és a Szepes repülőtér közötti résen a 47-esbe becsatlakoztatni, vagy egyből közvetlenül Mikepércstől nyugatra elvezetni. Derecskéhez is sokkal közelebb lehetett volna esetleg így egy elkerülőt építeni. Ezzel a tranzitforgalom csak kevés időt vesztett volna, ugyanakkor az ingázók sokkal többen használták volna, és egy Debrecenhez közelebbi nyomvonallal külső gyűrűként is funkcionálhatna, és még olcsóbb is lett volna. 

 

Előzmény: dimelo (43107)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.04 0 0 43111

Ilyenek olvasatakor mindíg tartsd észben, ne feledd, hogy firkász írta.

 

Aki ha az M0-ig ki kell mennie belbudáról, már viszi magával útlevelét, mert nincs meggyőződve arról, hogy ami az M0-n kívül van az még Magyarország vagy sem?

 

Neki a kettő, amit leírtál, lehet, hogy ugyanazt jelenti.

 

 

Előzmény: puntooo (43110)
puntooo Creative Commons License 2019.03.04 0 0 43110

 az M4-es gyorsforgalmi út M0-ás és Cegléd közötti szakaszának korszerűsítése,


??? Nem az Abony Nyugatig való kiépítése?

Előzmény: trizs77 (43101)
troglodita Creative Commons License 2019.03.04 0 2 43109

És tegyük hozzá: egyre agyamentebben ;-))) A Kaposvár-Pécs transz-mecseki autópályát mindenképp megnézem magamnak, ha egyszer megépül...

Előzmény: kabold (43108)
kabold Creative Commons License 2019.03.04 -1 0 43108
dimelo Creative Commons License 2019.03.04 0 1 43107

A nyomvonalak közelítése lehetséges lett volna,

de már jóval korábban kellett volna...

 

Az M3-M35 H.nánás és H.dorog között jobb lett volna Nyíregyháza-Debrecen viszonylatban (!. főút forgalom átterelődés)

Az M30 csp. kissé keletebbre jobban szolgálta volna a VIA Carpathiát.

Ez a kettő egyött 6-8 km-es rövidebb élpítést jelentett volna, de csak 2-3 km lett volna hosszabb Debrecen-Miskolc között.

Ny.háza-Miskolc Között jobb.

 

Ami pedig az M4-M35-M47 viszonylatokat illeti:

A Derecske feletti szaggatott lett volna a VIA CArpathiának legjobb.

A Derecskéhez 2 km-rel közelebb lehetett volna a kompromisszum

A B.újfalu dél és az M47 így is összefügg...

Az M46 már csak álom...

 

Előzmény: puntooo (43088)
gyoparOHs Creative Commons License 2019.03.04 0 0 43106
Előzmény: trizs77 (43089)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.03.04 0 0 43105

Pont ma olvastam egy cikket, érintőlegesen idevág, a müncheni autópálya-körgyűrű (A99) szélesítéséről. Az A99 forgalma kb. 20-30 százalékkal magasabb, mint az M0-é, a mértékadó szakaszon (München Ost - M Nord közt) 155.000 egységjárművel. A most hatsávos autópálya nyolcsávosra bővítése folyamatban van, a legkritikusabb szakaszon az idén minden bizonnyal végezni fognak, ezt 2016-ban kezdték el, azóta minden nap dugó van, mert az út csak négy sávon járható. A bővítést szakaszolva végzik, a keleti szektor nyolcsávosra bővítése várhatóan 2035-re fog befejeződni. 

Előzmény: Fradista Utazó (43104)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.03.04 0 0 43104

Lehet, hogy az M0 a legrosszabb szakasz, de (eltekintve a most folyó felújítástól, és az azzal áró kapacitás-korlátozástól) az M0 is jól járható. Magyarország gazdag ország, dübörög a gazdaság, meg ilyenek, de annyira azért nem megy jól, hogy ilyen kapacitásbővítést kezdjen ott, ahol amúgy folyamatosan, jól lehet haladni. 

A "teljes oláh forgalom" meg az M0 forgalmának egy töredéke. Évente kétszer vagy háromszor egy-két napra igen, akkor sokan vannak, de, tényleg erre építsünk autópályát?

Előzmény: Tamas(Ottawa) (43100)
dimelo Creative Commons License 2019.03.04 0 1 43103

Bocsi! Tegnap nem követtem...

 

Kérdésedre az egyszerűbb válasz a műszaki tartalomról szól.

Kapacitásban alig van különbség az autópályák és autóutak között (6800 vs. 6400)

Költségekben a különbség ma már 40 %-is lehet (Hol van már az 1,48 vs. 1,4 milliárd/km)

 

Például M30 a határig          3 milliárd/km   (183 milliárd)

             M4 Üllő-Albertirsa   1,7 milliárd/km (  52 milliárd)

 

Ebből következhetett volna, hogy az M35 autóút minőségű kiépítésével megtakarítható lett volna kb. 50 milliárd,

vagyis épülhetett volna belőle 15-20 km autópálya, vagy 25 km autóút bárhol máshol az országban.

 

Kapacitásának kihasználtsága így is gyengécske lesz...

 

 

A nyomvonalvezetés nehezebb ügy.

 

Majd később vázolom...

Előzmény: puntooo (43088)
dimelo Creative Commons License 2019.03.04 0 0 43102

Tartom.

Felvonultak már 10 évvel ezelőtt is...

Előzmény: adiaboli (43087)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.04 0 1 43101

2-3 éven át tartó fejlesztések indulnak meg idén, mondta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a Világgazdaságnak.

 

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) az idén nettó 585 milliárd forintnyi közlekedési infrastruktúra-beruházásra készül, a nyolc legnagyobb projektből hat közúti, kettő pedig vasúti - értesült hétfői száma szerint a Világgazdaság az állami társaságtól.

 

A folyamatban lévő legdrágább beruházás az M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti közötti szakasza, amelynek nettó kivitelezési költsége 183 milliárd forint.

 

További kiemelt beruházás :

 - az M4-es autópálya Berettyóújfalu és Nagykereki közötti szakaszának második üteme,

 - az M4-es gyorsforgalmi út M0-ás és Cegléd közötti szakaszának korszerűsítése,

 - az M44-es út Tiszakürt-Kondoros szakaszának megépítése,

 - az M85-ös új szakasza Csorna II.-Sopron-kelet-Fertőrákos között,

 - továbbá a 67-es főút Kaposvárt és Látrányt elkerülő szakaszának összeköttetése.

 

 

A vasúti projektek közül a:

 - Kelenföld-Pusztaszabolcs vonalon és a

 - Budapest-Hatvan vonalon zajlanak jelentős fejlesztések.

 

A NIF a lapnak azt is hangsúlyozta, hogy a munkák jellemzően 2-3 évig tartanak, és az említett költségek nem egy évre vonatkozó kiadást takarnak.

 

 

Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2019.03.04 0 0 43100

Tudod, hogy nem vagyok utász, csak érdekel a téma.

Én csak azt látom, hogy amikor Sopronból, a Nyírségbe megyek, a legrosszabb szakasz az M0 egészen az M5-ig. Aztán onnan rendben van az M3-ig (és gondolom azon túl is). De, ha elkészül az M4 a határig, akkor a teljes oláh forgalom arra fog eldübörögni nyugat felé menet... hát ezért.

Előzmény: Fradista Utazó (43099)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.03.03 0 0 43099

1., Nem nagyon látom ennek feltétlen szükségességét. Ha egyszer arrafelé fejleszteni kell valamit, azt valószínűleg nem az M0 meglévő nyomvonalán érdemes. 

2., Ez mennyiben reakció arra, amire válaszoltál? :-)

Előzmény: Tamas(Ottawa) (43098)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2019.03.03 0 0 43098

Ebben az esetben hasznos lenne még legalább két sávot hozzátenni a már meglévő M0-hoz, legalábbis Torbágytól, a leendő M4-ig, nem? Mit gondolsz?

Előzmény: Fradista Utazó (43093)
NAR Creative Commons License 2019.03.03 0 1 43097

Nem az átlagforgalom számít, hanem az aktuális (tehát ha hajlani háromkor üres az út, akkor legyen szíves a szélső sávban menni). Ha meg erős a forgalom, akkor a jelenlegi KRESZ is engedi a belül haladást: 36. §(2) "ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.".

Előzmény: Jared- (43095)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.03.03 0 0 43096

Ez felesleges túlbonyolítás. Németországban egyszerű: ha húsz másodpercet autózol úgy, hogy a tőled jobbra lévő sávban nincs senki, az szabálytalan. Kész. 

Az ÁNF-hez kötés tök értelmetlen, éjjel kettőkor engedjük el a középsőben autózót, mert az úton amúgy napközben sokan szoktak lenni, cserében a Balatonnál vasárnap délután a dugóban állót meg büntessük meg? 

Előzmény: Jared- (43095)
Jared- Creative Commons License 2019.03.03 0 0 43095

Nyugodtan bevezethetnék itthon is, de én mindenképp egy bizonyos ÁNF-hez kötném a betartatást. Afelett nem lenne birság. Ugyanis irreális elvárni a külső sáv telitettségétől függően az ide-oda kacsázgatást a sofőröktől 2x3 sávos utakon. Igen, az M7-en is. Bármennyire is szentségtörés amit mondok.

Előzmény: Mash_bakter (43094)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.03.03 0 0 43094
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.03.03 0 1 43093

Nem csak szerinte, hanem szerintem is, és úgy nagyjából mindenki szerint, aki reálisan gondolkodik. Az M3-on érkezők elsöprő többsége Budapestre megy, és csak egy töredéke a Dunántúlra. Katasztrófa lenne, ha az M3 elkerülné Budapestet, és az a napi 40-50 ezer gépjármű az autópálya helyett az elsóbbrendű utakon menne be Budapestre. 

Előzmény: netuddkivogymuk (43092)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.03.03 -1 0 43092

Most azért megy az izzadva kínlódás, hogy az m3-ról elérjék a Dunántúlt. 

Szólni kellene nekik, hogy akkor hagyják abba az erőlködést, mert felesleges (szerinted).

Előzmény: RadiX (43091)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!