Hagyjuk. Nekem ez, a politika fórumokból idehozott stílus, nem igazán fekszik. Az értelmes párbeszédre meg láthatóan nem vagy nyitott. Szóval vedd úgy, hogy igazad van mindenben, megsemmisítettél, kész. Jóccakát.
A kőröshegyi völgyhíd helyett egy 2-300 m-es kéreg alatti szakaszt kellett volna építeni töredék pénzen, az m6-ot meg legfeljebb Dunaújvárosig (D.földvárig?) kellett volna megépíteni.
>Most épp az a katasztrófa itt egyeseknek, hogy az m3 nem kerüli el Budapestet.
Én rajtad kívül itt ilyet senkitől nem olvastam. Még Zöldi Pétertől az Indóházban :-D
>a világ legdrágább autópályáját
Messze van az attól, hogy a legdrágább legyen, nagyon, nagyon messze.
>Most akkor azért csinálják meg a világ legdrágább autópályáját (m0 nyugat), hogy mégiscsak el lehessen menni Miskolcról is könnyedén a Dunántúlra?
Nem, azért semmiképpen. Sőt, ha meg is épülne a nyugati szektor, mindenképpen gondoskodni kellene róla, hogy a Miskolcról a Dunántúlra menő tranzit ne a nyugati szektort használja. Ez alapvető.
" Katasztrófa lenne, ha az M3 elkerülné Budapestet,"+
Most épp az a katasztrófa itt egyeseknek, hogy az m3 nem kerüli el Budapestet. (Aki nem Budapestre megy, annak nagyot kell kerülni).
Most akkor azért csinálják meg a világ legdrágább autópályáját (m0 nyugat), hogy mégiscsak el lehessen menni Miskolcról is könnyedén a Dunántúlra?
Egyébként nem tudom, hogy gondoltad, hogy Miskolcról nem lehetne bemenni Budapestre.
Miért lenne baj az, hogy nem északkeletről, hanem délkeletről mennek be a városban (és esetleg ugyanott a repülőtérről is be lehetett volna jutni a városba).
Ezek is jó kérdések, amelyekre válaszoltál. De nem pontosan erre gondoltam a kérdésemmel, hanem:
Bár az M35 forgalma valamennyire még fog nőni, de az látható-ami sejthető volt-, hogy a nagy kerülő miatt csak korlátozottan veszi át az ingaforgalmat-, így csak a 47-es tranzitforgalmát mérsékli. (Persze Debrecen megkapta évtizedes lemaradással az elkerülőjét.) De nem ismerem, hogy mi dönti el általában a nyomvonalakat, miért kellett ilyen messze vinni? (Most nem számítva a spekulációt.) Nyilván messze a várostól, a pusztában kevesebb az akadály, de erre kérdeztem rá, hogy egy keskenyebb pályájú 4 sávos utat nem lehetett volna mondjuk az ondódi csomóponttól keletre kanyarítani, és a Szepes repülőtér közötti résen a 47-esbe becsatlakoztatni, vagy egyből közvetlenül Mikepércstől nyugatra elvezetni. Derecskéhez is sokkal közelebb lehetett volna esetleg így egy elkerülőt építeni. Ezzel a tranzitforgalom csak kevés időt vesztett volna, ugyanakkor az ingázók sokkal többen használták volna, és egy Debrecenhez közelebbi nyomvonallal külső gyűrűként is funkcionálhatna, és még olcsóbb is lett volna.
Ilyenek olvasatakor mindíg tartsd észben, ne feledd, hogy firkász írta.
Aki ha az M0-ig ki kell mennie belbudáról, már viszi magával útlevelét, mert nincs meggyőződve arról, hogy ami az M0-n kívül van az még Magyarország vagy sem?
Neki a kettő, amit leírtál, lehet, hogy ugyanazt jelenti.
Pont ma olvastam egy cikket, érintőlegesen idevág, a müncheni autópálya-körgyűrű (A99) szélesítéséről. Az A99 forgalma kb. 20-30 százalékkal magasabb, mint az M0-é, a mértékadó szakaszon (München Ost - M Nord közt) 155.000 egységjárművel. A most hatsávos autópálya nyolcsávosra bővítése folyamatban van, a legkritikusabb szakaszon az idén minden bizonnyal végezni fognak, ezt 2016-ban kezdték el, azóta minden nap dugó van, mert az út csak négy sávon járható. A bővítést szakaszolva végzik, a keleti szektor nyolcsávosra bővítése várhatóan 2035-re fog befejeződni.
Lehet, hogy az M0 a legrosszabb szakasz, de (eltekintve a most folyó felújítástól, és az azzal áró kapacitás-korlátozástól) az M0 is jól járható. Magyarország gazdag ország, dübörög a gazdaság, meg ilyenek, de annyira azért nem megy jól, hogy ilyen kapacitásbővítést kezdjen ott, ahol amúgy folyamatosan, jól lehet haladni.
A "teljes oláh forgalom" meg az M0 forgalmának egy töredéke. Évente kétszer vagy háromszor egy-két napra igen, akkor sokan vannak, de, tényleg erre építsünk autópályát?
2-3 éven át tartó fejlesztések indulnak meg idén, mondta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a Világgazdaságnak.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) az idén nettó 585 milliárd forintnyi közlekedési infrastruktúra-beruházásra készül, a nyolc legnagyobb projektből hat közúti, kettő pedig vasúti - értesült hétfői száma szerint a Világgazdaság az állami társaságtól.
A folyamatban lévő legdrágább beruházás az M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti közötti szakasza, amelynek nettó kivitelezési költsége 183 milliárd forint.
További kiemelt beruházás :
- az M4-es autópálya Berettyóújfalu és Nagykereki közötti szakaszának második üteme,
- az M4-es gyorsforgalmi út M0-ás és Cegléd közötti szakaszának korszerűsítése,
- az M44-es út Tiszakürt-Kondoros szakaszának megépítése,
- az M85-ös új szakasza Csorna II.-Sopron-kelet-Fertőrákos között,
- továbbá a 67-es főút Kaposvárt és Látrányt elkerülő szakaszának összeköttetése.
A vasúti projektek közül a:
- Kelenföld-Pusztaszabolcs vonalon és a
- Budapest-Hatvan vonalon zajlanak jelentős fejlesztések.
A NIF a lapnak azt is hangsúlyozta, hogy a munkák jellemzően 2-3 évig tartanak, és az említett költségek nem egy évre vonatkozó kiadást takarnak.
Tudod, hogy nem vagyok utász, csak érdekel a téma.
Én csak azt látom, hogy amikor Sopronból, a Nyírségbe megyek, a legrosszabb szakasz az M0 egészen az M5-ig. Aztán onnan rendben van az M3-ig (és gondolom azon túl is). De, ha elkészül az M4 a határig, akkor a teljes oláh forgalom arra fog eldübörögni nyugat felé menet... hát ezért.
1., Nem nagyon látom ennek feltétlen szükségességét. Ha egyszer arrafelé fejleszteni kell valamit, azt valószínűleg nem az M0 meglévő nyomvonalán érdemes.
2., Ez mennyiben reakció arra, amire válaszoltál? :-)
Nem az átlagforgalom számít, hanem az aktuális (tehát ha hajlani háromkor üres az út, akkor legyen szíves a szélső sávban menni). Ha meg erős a forgalom, akkor a jelenlegi KRESZ is engedi a belül haladást: 36. §(2) "ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.".
Ez felesleges túlbonyolítás. Németországban egyszerű: ha húsz másodpercet autózol úgy, hogy a tőled jobbra lévő sávban nincs senki, az szabálytalan. Kész.
Az ÁNF-hez kötés tök értelmetlen, éjjel kettőkor engedjük el a középsőben autózót, mert az úton amúgy napközben sokan szoktak lenni, cserében a Balatonnál vasárnap délután a dugóban állót meg büntessük meg?
Nyugodtan bevezethetnék itthon is, de én mindenképp egy bizonyos ÁNF-hez kötném a betartatást. Afelett nem lenne birság. Ugyanis irreális elvárni a külső sáv telitettségétől függően az ide-oda kacsázgatást a sofőröktől 2x3 sávos utakon. Igen, az M7-en is. Bármennyire is szentségtörés amit mondok.
Nem csak szerinte, hanem szerintem is, és úgy nagyjából mindenki szerint, aki reálisan gondolkodik. Az M3-on érkezők elsöprő többsége Budapestre megy, és csak egy töredéke a Dunántúlra. Katasztrófa lenne, ha az M3 elkerülné Budapestet, és az a napi 40-50 ezer gépjármű az autópálya helyett az elsóbbrendű utakon menne be Budapestre.