- Szó sincs TGV-ről, a sebesség 160 km/h lenne. Ezt manapság Európában nem is szokás nagysebességű vasútnak hívni. Bár a mai, sok helyen 60 km/h-hoz képest valóban jelentős előrelépés volna.
- A kínai konténernek tökmindegy.
- Az egész mögött egy kínai hatalmi törekvés áll, ill. a lassan feleslegessé, kihasználatlanná váló kínai vasútépítési kapacitás. Mivel ez túlnyomórészt politika, itt most nem fejteném ki bővebben, de a lényeg az, hogy az ügyben nincs egyetlen szereplő sem, se Pekingben, se Budapesten, se Belgrádban, akinek erre a vasútra bármilyen értelemben szüksége volna, vagy aki komolyan azt gondolná, hogy ettől bármi is jobb lesz.
itt van ez a szerencsetlen godollo, ahol mindig rosszul ikszelnek a pogarok, ezert folyamatos buntiben vannak...
szellempalyakat megszegyenito forgalmat venne ki a varosbol, gyakorlatilag megszunnenek a torlodasok a varosban, mivel tobb varosi uton felezodne/harmadolodna a forgalom ( igen ott is, ahol most nagyon okosan egy vasuti feluljaro epul), csak epiteni kellene, szaros parmilliardert...
M5 - M8 - M3 = kb. 250 km, tehát az M5 Kecskemét- M8-Szolnok-M8-Füzesabony-M3 átkötés sokkal jobb hálózati kapcsolatot teremtene még Tolnának-Baranyának is. (Nem új, csak erről hallgatnak.)
Más tekintetben is mestermunka: "A nyomvonal három vasútvonalat keresztez, továbbá két nagyobb vízfolyást, a Sebes-Köröst és töltéseit, valamint a Kettős-Köröst, és több kisebb vizet, csatornát. A tervezett hidak száma kettő."
Máshol gondolom Köbüki ultrateleportál gépezete röpíti át az autósokat ;-))) Csak ne felejtsék el letekerni az ablakot ,-)
Pontosabban csak a 127-128-as vonalakat, mert Békéscsabától Gyomáig oké a pálya. Gyoma-Dévaványa-Körösladány-Szeghalom-Füzesgyarmat-Biharnagybajom-Sárrétudvari-Szerep-Hosszúhát-Püspökladány-Vásártér-Püspökladány vonal szorulna felújításra. Szerintem kevesebbe kerülne és nem kellene nagy engedélyeztetés. Dévaványán kellene új nyomvonalat kialakítani némileg. Most oda akarnak vasutat, ahol már egyszer megszüntették a vasúti közlekedést? (Komádi). Jó, nem ezek voltak, de ha akarták volna újra indíthatták volna a forgalmat. Ez csak Lázár polgártás lázálma.
Inkább a meglévő vonalakkal foglalkoznának, nerm egy első nekifutásra fölöslegesnek tűnővel. Ráadásul kétszer is átlépi a román-magyar határt. Biztos rohadt sokan utaznának Békéscsabáról Debrecenbe Nagyváradon keresztül. Ha már mindenáron közvetlen összeköttetést akarnának a két megyeszékhely között (a vasút egyáltalán nem alternatívája a busznak a két város között) akkor a 120-128 vasútvonalakat kellene gatyába rázni, kiküszöbölni a dévaványai fordulót. De úgysem lesz ebből sem semmi. Bár a felcsúti kisvasutat is megépítették, amin úgy tolonganak az utasok, hogy valóságos heringjárat. :D
aze az egy tomor gyonyor, hogy mikozben soksok100 km szelleMpalya epul ebben az elbaszott orszagban, az orszag legrovidebb (es legelatkozottabb) autoutjanak, a 9km-es M4esnek a vegen kmes araszolo kocsisorok vannak mindennap, mert nem birnak errol a szarrol lehajtani...😣