Keresés

Részletes keresés

Hírfigyelő Creative Commons License 2019.03.24 0 0 43544

Ismerem ezt az utat, és sajnos már régen (kb. 24 éve) is rossz állapotban volt. Történt velünk 1994-ben ui., hogy meglátogattuk messze Szegeden élő rokonainkat. Hajdúdorogról indulva ui. erre két lehetőség kínálkozik:

* vagy a 3502-esen elmegyek Hajdúböszörményig, majd onnan a 35-47 kombinációval Debrecenen át Szegedig (tehát teljes hosszban a 47-esen);

* vagy pedig, ha -- időnyerés céljával! -- ki akarom kerülni Hajdúböszörményt, Debrecent, Derecskét, és Berettyóújfalut, akkor olyan utat választani a végig a 47-esen haladás helyett, amely csak 1-2 komolyabb várost érinteni Szeghalomig, és csak ott menni rá a 47-esre, és onnan majdnem végig a 47-esen menni Szegedig, Békés kivételével, amelyet az akkor összekötő út rangú Mezőberény -- Kamut-Muronyi elágazás -- Békéscsaba úton kiejtettünk az útvonalból, hogy Békés is kihagyható legyen**. Ennek az útvonalnak a Hajdúdorog -- Szeghalom szakasza Hajdúdorog, Hajdúnánás, 3323-as úton Balmazújváros, Hajdúszoboszló, majd a 4-es rövidke 10 km-es szakasza Kabáig, onnantól pedig Kaba -- Sárrétudvari -- Biharnagybajom -- Füzesgyarmat -- Szeghalom nyomvonal volt a Debrecent elkerülő útvonal.

(**Ma a Mezőberény -- Kamut-Muronyi elágazás -- Békéscsaba nyomvonal is része a 47-esnek, a régi 47-est pedig a Mezőberény -- Békés -- Békéscsaba nyomvonalon 470-esre számozták át.)

 

Az összekötő utak úgy-ahogy meg is feleltek az autósforgalmi kívánalmaknak, kivéve a Kaba -- Sárrétudvari -- Biharnagybajom -- Szeghalom útszakaszt, amely nemhogy agyonra foltozgatott, de még az átlagostól szűkebb is volt valamivel (5-5,5 m! útszélesség). Egy helyen, Sárrétudvarin belül még azt a jelzőtáblát is meg kellett keresni, amely a Biharnagybajom -- Füzesgyarmati irányba vezető balra történő letérést nyíllal előjelző táblával mutatná, ui. ott még ez az előjelző tábla(!!!) is hiányzott! (Sárrétudvarinál ui. a Püspökladány -- Sárrétudvari -- Biharnagybajom -- Füzesgyarmat útvonal rendelkezik forgalmi elsőbbséggel az ebbe Sárrétudvarinál belefutó Kaba -- Báránd -- Sárrétudvari útvonal felett. Ezek kereszteződése elől hiányzott a "[<-- Biharnagybajom; Püspökladány -->]" feliratú zöld útjelző tábla. Még ilyen is van (vagy legalábbis volt akkoriban)... !! :-O!)

 

Valahogyan az a tapasztalat, hogy a Sárréti utak mind Hajdú-Biharban, mind Békésben igen gyenge minőségűek. Békésről egyébként a TV-ben volt egy riport, hogy nagyon sok benne az olyan falu, amelyekben aszfaltozott utak és utcák helyett -- kevéske kivételtől eltekintve -- majdnem kizárólag földutak vannak mind a mai napig. (A riporter egy olyan érdeklődésű valaki, aki azt kutatja, hogy melyek azok a falvak, ahol még a mai napig sincs még kiépítve normális aszfaltút, és csak a földutak vannak meg helyettük.) Békésben járva különösen sok ilyen falut talált, amiből arra következtetett, hogy ez a megye nagyon elmaradott az útépítések terén.

 

___________________________________

Amelyik megye viszont feltűnően jól gondoskodik még az alsóbb rendű utak karbantartásáról is, az Szabolcs-Szatmár-Bereg megye. Ott pl. a 3317-es (Hajdúnánás -- Kálmánháza -- Nyíregyháza) út a megyehatár Hajdú-Bihari oldalán csak végéig kátyúmentesre van aránylag simának nevezhetően befoltozva, addig a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakasza a megyehatártól Nyíregyházáig végig elsőrendű minőségű tökéletesre simított glettaszfalttal főútvonal-minőségűre van felújítva! De pl. Szabolcs-Szatmár-Bereg megye más tájain járva is(!) kiváló utak vannak, még Mátészalka, Fehérgyarmat, Csenger, Szatmárcseke, Kisar, Túristvándi, Kölcse, Sonkád, Tiszacsécse környékén is. Szóval ott valahogyan okosabban osztják be az útfelújításokra és az útjavításokra adott pénzeket!!

Előzmény: Landsmann_ (43512)
Anytime Creative Commons License 2019.03.24 0 0 43543

Remélem nem méter pontosságra számoltad :)))

 

74,7 - 74,8 km  az kerekítve 75...

 

De a lényeg az, hogy a 2x1 sávos szakaszokon az abszolút sebesség (frontális ütközéskor) 180 km/h is lehet.

Autópályán és autóúton ez kizárt.

 

Az újságíró almát hasonlít körtével, amikor baleset/km-ben akarja kihozni legveszélyesebbnek az M0-t. (110 km/h)

Az M0-on  26 km  kapacitása 9600 E/h

                   4 km                    8000 E/h

                 47 km                    6400 E/h  ez átlagosan  7560 E/h

 

A 4. főút kapacitása jelenleg 2000 E/h (ebből fog javulni 70 km 6400 E/h-ra)

Tehát a jelenlegi kapacitás arány 3,78. Az M0 forgalom 6x, az összes balesetek száma 40 %

 

Részletes szakaszadatok nélkül hiba az ilyen "tájékoztatás".

 

 

A másik furcsaság, hogy a könnyű sérüléses balesetek száma dönthette el a sorrendet.

 

Durva érzéketlenség. Több, mint tévedés

Előzmény: Anytime (43541)
adiaboli Creative Commons License 2019.03.24 0 0 43542

Igen, Budapest egy világviszonylatban egyedülálló, folyó által kettészelt város, ahol élnek olyanok, akiknek a lakóhelye az egyik, a munkahelye (szülei lakása, darts-kocsmája, gyereke iskolája, stb.) pedig a másik parton van. És az átkozottak némelyike még úszni sem tud vagy akar. Felháborító...

Előzmény: józsi24 (43437)
Anytime Creative Commons License 2019.03.24 0 0 43541

Legyünk precízek:

 

https://www.google.com/maps/dir/47.321408,21.0678564/47.2267594,20.5105393/@47.2497104,20.59673,11z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Szapárfalu -  42. úti csp. = 47,7 km

 

https://www.google.com/maps/dir/47.1816796,20.3540385/47.1954047,20.4651546/@47.1879152,20.387343,14z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Törökszentmiklós elkerülő = 9 km

 

https://www.google.com/maps/dir/47.1610016,20.2389898/47.2123711,20.0601448/@47.1797484,20.1144014,13z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Szolnok déli elkerülő     =   18 km

 

Nekem ez 74,8 km, tehát teljesen úgy van!

 

Azt írtam: Ha elkészül az M4 Abonyig, akkor 70-75 km-en megszűnik a frontális ütközés veszélye.

                 ...De marad még  - ki tudja meddig - másik ugyannyi km a 42-es út i csp-ig 2x1 sáv.

 

Lehet, hogy az ugyannyi szó nem lett volna egyértelmű? UGYANANNYI, bocsi!

Előzmény: radio100jozsi (43538)
RadiX Creative Commons License 2019.03.23 0 0 43540

De abból a 90 kilométerből csak 6.5+5 kilométer ez a két jó szakasz.

Előzmény: radio100jozsi (43538)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.03.23 0 0 43539

Klasszikus nimbysta.

"  az M30-as és az M3-as autópályát, akkor mindössze 6 kilométerrel lenne hosszabb az útjuk, de sokkal rövidebb a menetidejük, hiszen a sztrádán lényegesen gyorsabban lehet haladni…"

Persze ő nem tudja, hogy az útdíj magasabb az autópályán. Legyen tehát az elkerülőnek elkerülője. A célforgalom ellen a hatóságoknak kellene fellépnie, de akkor mi lesz a kavicsbányákkal?

 

http://www.boon.hu/ujra-a-kamionok-ellen-tuntetnek-a-35-oson-az-elkerulo-utert-is-tuntetnek-aprilisban-a-sajoszogediek/4179518

radio100jozsi Creative Commons License 2019.03.23 0 0 43538

Ez nem teljesen így van. Szajol vasúti hídtól Törökszentmiklós-Nyugatig, valamint Törökszentmiklós-Kelettől Szapárfaluig 2*2 sávos fizikai elválasztással ellátott a 4-es út.

Előzmény: Anytime (43534)
adiaboli Creative Commons License 2019.03.23 0 0 43537

Erdély úthálózatáról. A többit http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=150878100&t=9013571 alatt trog már leírta.

Előzmény: trizs77 (43515)
adiaboli Creative Commons License 2019.03.23 0 0 43536

Vagy éppenséggel befullad minden, "hát eddig tartott" jelszóval (vagy jelszó néküli csendben: 2012, 2017).

Előzmény: troglodita (43480)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.03.23 -2 0 43535

Ennek a cikknek a legnagyobb hibája, hogy senki sem tudja mégcsak megsaccolni sem a halogatások miatt, hogy a "ha" az a kétezerhányadik évet fogja majd jelenteni!

 

2020?, 2021?, 2022?, 2032??? No, melyik??? Mert ezt sajnos előre senki sem tudja! (Ígérgetés az más téma; az a zsákbamacska!)

Előzmény: Anytime (43534)
Anytime Creative Commons License 2019.03.23 0 0 43534

90-nél frontális ütközés = halálos baleset

 

Ha elkészül az M4 Abonyig, akkor 70-75 km-en megszűnik a frontális ütközés veszélye.

Utoléréses, koccanásos, szalagkorlátos az továbbra is lehet.

 

De marad még  - ki tudja meddig - másik ugyannyi km a 42-es út i csp-ig 2x1 sáv. (3000 db tehergépkocsival)

 

Statisztikai szemléletben 2020-ban "javulhat" a 4. főút átlaga 340 km-en.

De ettől még sajnos lehet frontális ütközés Abonytól Záhonyig bárhol - bármikor.

 

Ez a cikk nagy hibája: hajhássza a rekordokat és fajlagosan számolgat.

 

Ha már belemegyünk egy pillanatra:

Az M0 77 km-én 6x forgalom halad, mint a 4. főúton.

Ilyen alapon lehetne akár hosszarány is: 1:4

 

Ha az útsávok számát, vagy az útkapacitást hasonlította volna össze a cikkíró,

akkor is reálisabb arányokat ismertethetett volna meg olvasóival.

Előzmény: mash.69 (43521)
adiaboli Creative Commons License 2019.03.23 0 0 43533

Második.

Előzmény: zirtz (43531)
adiaboli Creative Commons License 2019.03.23 0 0 43532

Pont a Duna-hidak esetében sírni a főváros mellőzöttségéről azért kicsit mókás. :-)

 (És hogy ne csak az új hídépítéseket (M0D 1990, Lágymányosi 1995, M0É 2008) soroljuk fel, a Margit-híd "felújítása" sem volt épp két fillér.)

 

Ezeket megelőzően: 1964: Erzsébet-híd "visszaadása"; 1984: Árpád-híd 2*3 (+ villamos) kiépítés. (Közbevetés: a Margit-híd felújítása, bár nem tényleg két fillér volt, de nem járt semmilyen kapacitás-bővüléssel).

Ízlés dolga tehát, hogy az elmúlt 55 (vagy 35) évben felépített három új híddal (amelyből az M0 hidakat csak részben használják fővárosi/agglós közlekedésre) fővárosiként mennyire legyünk elégedettek. Én nem vagyok az, főleg, hogy az elkövetkező 5 (de ahogy látom, most már inkább 10) évben semmi többre nem számíthatunk.

Előzmény: ghosty9 (43433)
zirtz Creative Commons License 2019.03.23 0 0 43531

A 8-82-es utak összekötőjét a litéri csomóponttól (72-es út) építik meg Gyulafirátót-észak felé vagy a Veszprém Aréna környékén lesz egy összekötő út?

Előzmény: egyszervolt.holnemvolt (43524)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.03.23 0 0 43530

A másik felén nincs akkora forgalom, ami indokolnál a 2*2 sávot. Azért aki tovább megy a 8-ason Herend felé, az eddig is az Északi elkerülőn jár, ami rövidebb és gyorsabb is.

Itt a déli elkerülőn a Balaton a fő irány.

Előzmény: egyszervolt.holnemvolt (43524)
troglodita Creative Commons License 2019.03.23 0 1 43529

De frontális ütközés - relatív 200-250 km sebességgel - csak nem lesz, a szalagkorlát egyengetése és az útpadka felszántása meg csak ritkán lesz halálos kimenetelű ;-)

Előzmény: mash.69 (43521)
NAR Creative Commons License 2019.03.23 0 0 43528

A Balaton északi partjára menő forgalom által használt szakaszt szélesítik. Szerintem ez jó ötlet. Később lehet tovább haladni.

Előzmény: egyszervolt.holnemvolt (43524)
puntooo Creative Commons License 2019.03.23 0 0 43527

Illik kijavítani  a -bentmaradt- fogalmazási hibát: 

mert különben=hogy

Előzmény: puntooo (43522)
RadiX Creative Commons License 2019.03.23 0 0 43526

bocs, ezt benéztem, azt hittem, az északi rész bővítésének elmaradását reklamálod

Előzmény: RadiX (43525)
RadiX Creative Commons License 2019.03.23 0 0 43525

azért ez nem az M0, a tranzitforgalomra egyértelműen a déli szakasz van szánva, az északi ívnek csak lokális szerepe van szerintem

Előzmény: egyszervolt.holnemvolt (43524)
egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2019.03.23 0 0 43524

https://www.veol.hu/kozelet/helyi-kozelet/kiemelt-beruhazas-az-utgyuru-2766304/

 

Veszprémi déli elkerülő felét fejlesztik, a másik felét nem, az marad 2x1 sávos. Érdekes, de ismerve országunkat, nem meglepő.

RadiX Creative Commons License 2019.03.23 0 1 43523

de még úgy is sokkal kevesebb (halálos) baleset lesz, mert a jellemző sebességkülönbségek jóval kisebbek lesznek az azonos irányba haladókkal

Előzmény: mash.69 (43521)
puntooo Creative Commons License 2019.03.23 0 0 43522

a bujfalu nyugati elkerules meg meltanyolhato igeny, csak a helyzet az, hogy soktucat olyan telepules van, ahol joval nagyobb az atmenoforgalom...

 

Csak nem érted....Azért kéne főleg a kerülőút, mert különben a gyorsforgalmi célból létrehozandó (M?)47-es-M35-ös útvonal ne legyen durván megszakítva.  

Előzmény: józsi24 (43516)
mash.69 Creative Commons License 2019.03.22 0 0 43521

ebben sajnos nem vagyok olyan biztos

csak 110-as tempóra épül, sanszosán az oláhok majd tolják 150-el

és lesz majd így is baleset azon is...

amíg nem lesz rá jogszabály, hogy a védákkal lehet átlagsebességet mérni

és ez alapján büntetni, addig marad az esztelen száguldozás

Előzmény: józsi24 (43518)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.22 0 0 43520

Igen, a Füzesgyarmat-Biharnagybajom út is nagyon rossz. De valamerre menni kell, ha Békéscsaba és Berettyóújfalu között akarunk közlekedni csak kisebb rossz lehetőség van jelenleg. Vagy venni kell egy Uazt, csak az meg sokat eszik :)

Előzmény: Landsmann_ (43512)
józsi24 Creative Commons License 2019.03.22 0 0 43519

jo forgalmas ez a szellem6 is...

 

100halombattanal lezartak baleset miatt, de semmi torlodas: a 6os siman elviszi a forgalmat...

józsi24 Creative Commons License 2019.03.22 0 0 43518

a 4es szepen kiemelkedik a mezonybol...

 

de majd visszasullyed az, ha kesz lesz a palya pladanyig...

Előzmény: Anytime (43513)
troglodita Creative Commons License 2019.03.22 0 1 43517

Hát tessék írni róla ;-))) Amúgy mi hír a 67-ről, meglesz vajon idén szeptemberig, ahogy ígérik? https://nif.hu/projektek/2016/07/r67-sz-gyorsut-kaposvar-es-az-m7-kozotti-szakasz-i-uteme-a-kaposfured-es-latrany-elkerulo-utak-kozott/

Most nézem a térképen, hogy hála a barcsi barátoknak, lassan már nem lesz olyan útja a megyének, ahol ne jártam volna ;-)))

(Romániáról meg csak annyit, hogy vagyunk néhányan, akik elég gyakran használjuk az ottani úthálózatot, hát ezért érdekel is, hogy éppen hol tartanak a pöcsölésben.)

Előzmény: trizs77 (43515)
józsi24 Creative Commons License 2019.03.22 -1 1 43516

ha egy fout annyira lepukkant, hogy mellekutakra kell menekulni rola, az azert eleg gaz...

 

de erre a valasz nem az, hogy akkor epitsunk melle egy qrvadraga autopalyat, hanem az, hogy rakjuk rendbe a foutat 20-30-ad aron...

(1km palya = 20-30km fout teljes felujitas)

 

a bujfalu nyugati elkerules meg meltanyolhato igeny, csak a helyzet az, hogy soktucat olyan telepules van, ahol joval nagyobb az atmenoforgalom...

 

szerintem azok elkeruloit kellene elobb megepiteni...

Előzmény: Törölt nick (43507)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.22 -3 2 43515

De jó lenne ha Somogy megye útjairól, útfejlesztéseiről csak 60%-nyi hozzászólás íródna ide, mint Románia úthálózatáról.

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!