Keresés

Részletes keresés

Megateher Creative Commons License 2022.01.25 0 0 45910

Szerintem ez egy nagyon szép project lenne bevállalható rizikóval (ha a festő profi képességű). Hallottam a Reikort Csaba webcastjan a YouTube-on amikor járt nála egy piros Flirt javitás céljából ami szintén modernizálódni fog, állitólag új kék MÁV színt kap, de ezt így nem említette konkrétan csak a kommentelők spekulálták. Nem tudom ugyanaz a mester lesz-e az elkövető akiről tudsz.

Előzmény: Rezesmatyi (45909)
Rezesmatyi Creative Commons License 2022.01.25 0 8 45909

Te egy tündér vagy. Köszönöm. 1000 mm hosszkülönbség, az 1:87-ben 11,5 mm-t jelent, azaz 1:96 hossztorzítás. Ez nem jelent gondot nekem, hiszen nem kevés hossztorzított vagon van a gyűjteményemben a Piko (1:100) és Märklin/Trix-től (1:93,5). A Pikonál pl az Y kocsi 282 helyett 250 mm. Az 32 mm különbség. Tehát a KISS hossztorzítása nálam belefér. Az ablakkiosztás megváltoztatása ill új ablakok készítése az brutál munka. Nem megyek neki, hanem egyszerűen átfestetem és feliratoztatom a motorvonatot. Tisztában vagyok vele, hogy ezt néhány topictársnál kiveri a biztosítékot, de ez van.

Még ez sem lesz olcsó. Ahogy az eddig tapasztalataim alapján számolom, valahol 50 € körül lesz egységenként. Igaz ezért profi munka és minőség jár.

Tegnap és ma megkerestek néhányan, akik közelebbről ismernek és akik átalakítás nélkül MÁV-osra festetnék a KISS-üket. Ha valakit még érdekel így a dolog az keressen meg itt: matthias.rez@web.de

Ismerek egy-két profit és ha lennénk egy páran könnyebben rá tudnám venni valamelyiket, hogy csinálja meg a modelleket.

Előzmény: Ashi Valkoinen (45907)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2022.01.25 -3 5 45908

Illetve bocsánat a dupláért, de annak idején egy itteni fórumozó kérdésére körbejártam az egyik START-os KISS-t, aki belevágna az átalakításba, ebben a mappában megtalálja a jármű feliratait befotózva:

https://drive.google.com/file/d/11GGIY75g7-G9kznXO_R_DHSUd25uUiyK/view?usp=sharing

(az első kép a körbejárás iránya, ill. hogy melyik képfájl kb. hol van a "vonat mentén".

Előzmény: Ashi Valkoinen (45907)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2022.01.25 -3 5 45907

Na, természetesen picit rosszat írtam korábban, de a lényegen nem változtat.

 

Szóval a lentebb tárgyalt BLS-KISS-nél a vezetőállásos kocsik jók donornak, mind az ablakok kiosztása, mind a szekrényhossz stimmel (26,3 méteres kocsi a vonókészülék végétől a csukló középpontjáig). Az ablakkiosztás az alsó, a felső és a középső szinten is stimmel, ahogy a különböző hűtőrácsok elhelyezkedése is.

 

A bajok a betéatkocsiknál jönnek, a START-os KISS 155,88 méteres, a betétkocsik egyenként 25,82 méteresek.

Az alsó és a felső szinten is 5-5 nagy ablak van az ajtók között, és az alsó szinten lévő, ajtó melletti ablakok és az ablakok között nagyobb távolság van.

A BLS-KISS betétkocsija viszont csak 24,82 méter, és 5 nagy és 1 kicsi ablak van a 2. osztályú részén a két ajtó között. A szélső ablakok közelebb is vannak az ajtókhoz, így, még ha új ablakkiosztást rak bele az ember, a kocsi akkor is rövid lesz. Az első osztályú BLS-betétkocsi alsó ablaksora jó (de még mindig közel vannak az ajtók a szélső ablakokhoz), de a felső soron megint más a kiosztás, a középső kicsit kisebb, de nem feles méretű.

 

Szóval a BLS-betétek csak erős kompromisszumokkal jók, de a két szélső vagon magyarítható.

 

Aztán van még a Westfalenbahn KISS, ami hatrészes, de a teljes szerelvény ott 156,46 m, a MÁV-osnál is hosszabb, és van hajtás az egyik betétkocsi alatt is, az rövidebb, a két vezetőállásos és a betétek hosszabbak, és már a WC-k sincsenek jó helyen.

 

Csatoltam egy képet, hatrészes KISS-változatok, a részletes rajzhoz a kép alsó felén a felső jellegrajz tartozik, az alsó jellegrajz a MÁV-START KISS, amiből sajnos 2020. márciusában még nem találtam elég nagy képet, így utólag lett felskálázva a meglévő jellegrajzhoz, ami alapján először hibásan terveztem a saját modellem (ablakszám, betétkocsihossz!)

 

 

 

 

Előzmény: Ashi Valkoinen (45904)
dave_dömper Creative Commons License 2022.01.25 -3 1 45906

Nos igazán nem szeretnék akadékoskodni, destruálni, csak lassacskán kezd ez a SBB - MÁV Kiss modell

átépítés-ügy, oda tendálni, hogy legalább is annyiban hasonlítanak, hogy földszint és emelet is van és

ráadásul még vasútpályán, kerekeken gurulnak. Már bocsánat a pikirt megfogalmazásért. Így ezt nem

lehet egy egyszerű (mondjuk) átfestés - ügyként elintézni - gondolom. De nekem, még egy átfestés is

totál megoldhatatlan problémát jelentene, már ha azt szeretném, hogy valóban normálisan nézzen ki.

A többiről (amikről itt írtatok) már nem is szólva.

Előzmény: Ashi Valkoinen (45904)
Sir Gombóc Creative Commons License 2022.01.25 0 0 45905

Nem csak az ablakban, hosszban lehet még eltérés, hanem a járműszekrény keresztmetszetben, a felső rész dőlësszögében..

Előzmény: Rezesmatyi (45901)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2022.01.25 -3 1 45904

En a sajat KISS-em epitesenel futottam bele rogton a szekrenyhosszok problemajaba - a leendo MAV-osrol nem volt elerheto jellegrajz, s bar elsore a Stadler oldalan szereplo egyeb KISS-ek jonak tuntek, a magyar vonat mar eloben torteno szemugyre vetelezese utan kapcsoltam, hogy nagyobb a baj. A BLS-KISS motorkocsijai jok (a felso soron es az also emeleten is van 1-1 feles ablak), de a MÁV-betétkocsikon 5-5 egesz ablak van, ezen pedig 5 nagy es egy kicsi, es nem az ajtok vannak odebb, hanem ennyivel hosszabb is a szekreny.

 

Most mobilrol vagyok, dd ha nem felejtem el, este osszeszedem a gepemrol az eltereseket meg az eltero jellegrajzokat. Amire meg emlekszem, hogy egyes KISS vonatokon a teto kikepzese is elter.

Előzmény: Rezesmatyi (45901)
pandrew Creative Commons License 2022.01.25 0 1 45903

Nekem is van svájci KISS-em és hasonló dolgokon morfondírozok én is... A betétkocsiknál a korrekt megoldás az ablaksorok teljes cseréje lenne. Elég nagy műtét, de talán nem teljesen megoldhatatlan...

Előzmény: Rezesmatyi (45902)
Rezesmatyi Creative Commons License 2022.01.24 0 0 45902

Engem is ez érdekelt és pandrew már meg is válaszolta. Nincs MÁVosan helyes betétkocsi. Az ingerküszöböd dönt. Ahogy a linkeken látom le van akciózva a szett 600 Frankra, plussz egykis ezmegaz...

Előzmény: Megateher (45900)
Rezesmatyi Creative Commons License 2022.01.24 0 2 45901

Mennyire tér el az ablakkiosztás pontosan ?

A neten kerestem képeket és nekem úgytűnik a motorkocsi ablakkioszása mintha jó lenne és összességében is nagyon jónak tűnik. A betétkocsiknál látok bajt. Ott van egy kis eltérés az emeleti és a földszinti ablaksorokban is. Illetve még hiányzik is  egy-egy ablak.

A hosszban mennyi az eltérés ? Nagyon sok ?

Nekem van ilyen szettem. Nem magyarításra vettem - akkor még nem nagyon volt róla szó. Azóta feladtam a svájci modellek gyűjtését és megszabadultam szinte minden svájci modelltől. Ezt is majdnem eladtam, de aztán kiderült, hogy lesz magyar KISS is, így visszakerült a fiókba, sőt két betétkocsit is vettem hozzá, mert azon filózom, hogy átfestetem MÁV-osra. Nekem maga a formája nagyon jól hozza a magyar KISS-t.  Azon tipródom, hogy az ablakok abban a nagyon sötét sávban vannak és ráadásul még sötétítettek is. Még nem vagyok biztos benne, de azt hiszem nekem bele fog férni a nem pontos ablakkiosztás. Átfaragni reménytelennek tartom. Először mindenesetre lefotózom a modelleket, aztán pedig cseppet átgyúrom a Photoshoppal.

 

Előzmény: Ashi Valkoinen (45893)
Megateher Creative Commons License 2022.01.24 -1 0 45900

Lehet festegetni:

 

https://www.suter-meggen.ch/640041/bls-dosto-triebzug-mutz-bern-teilig-dc-epvi

 

maskulonben akkor valaki mondja meg melyik vasutvallalat KISS-je hasonlit a legjobban a MAV-osra ablakkiosztasban ,vece helye, stb., ami megfelelne? Egy 800-1000 euros motorvonat modellre (6 kocsis) mekkora piac/igeny lenne ami nem svajci?

Előzmény: Rezesmatyi (45898)
pandrew Creative Commons License 2022.01.24 0 0 45899

Itt van Svájcból (vámolás!!!) DC-ben ugyanez a BLS-es szerelvény 598 CHF-ért: https://www.suter-meggen.ch/640041/bls-dosto-triebzug-mutz-bern-teilig-dc-epvi

SCB-s (fekete) festéssel ugyanez 879 CHF-ért itt van: https://www.suter-meggen.ch/636109/bls-doppelstock-triebzug-mutz-tlg-scb-lackierung-dc

 

Ezeknek a motorkocsijai szerintem jók egy lehetséges mávosításhoz, de nincs egyik svájci KISS modellnél egy olyan betétkocsi sem, amelynek az ablakkiosztása stimmelne (SBB-seké sem jó). 

Előzmény: Rezesmatyi (45898)
Rezesmatyi Creative Commons License 2022.01.24 -1 2 45898

A linkeddel csak egy a baj, hogy nem lehet megvenni. Ott a leírásban: Rendelhető és amennyiben a gyártónak van raktáron, akkor 5-10 nap a szállítás. De a gyártónak nincs raktáron. Ha ilyet szeretne valaki, akkor svájci online shopban még akad 750-800 Frankért. Ja és ez váltóaramú...

Előzmény: Megateher (45891)
Megateher Creative Commons License 2022.01.24 0 0 45897

Ezt a legegyszerűbb korrigálni: beleraknak  a szettbe két betétkocsit. De akkor az irányár 1000 euro lenne.

Előzmény: RhB (45894)
Megateher Creative Commons License 2022.01.24 0 0 45896

Kiemeltem az idezetet. Arra feleltem csak.

Előzmény: kavicsasínen (45895)
kavicsasínen Creative Commons License 2022.01.24 -1 4 45895

Bármilyen nicken írod, ettől még nem lesz igazad.:)

Előzmény: Megateher (45889)
RhB Creative Commons License 2022.01.24 0 2 45894

Na meg a MÁV nem is 4-részes...

Előzmény: Ashi Valkoinen (45893)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2022.01.24 -1 2 45893

Jah, csak eppen az ablak, WC-ablak, mozgasserult-resz kiosztasok es a kocsiszekreny-hosszok tekinteteben nincs nagyon olyan nyugati KISS-modell, amelyik magyarithato lenne...

Előzmény: Megateher (45891)
dave_dömper Creative Commons License 2022.01.24 -2 2 45892

Magyarítva, MÁV - ítva ?

Előzmény: Megateher (45891)
Megateher Creative Commons License 2022.01.24 -1 2 45891

Emeletes KISS, szerintem csak akkoriban.lesz, ha és amennyiben ennek valamely méretesebb nyugat, vagy éppen keletebb - európai országbeli vasútján az eredetije okán egy gyártócég belevág ebbe egy ottani méretesebb megrendelés reményében. De adja Isten, hogy ne legyen igazam.

 

Van KISS:

 

https://www.menzels-lokschuppen.de/Modellbahnen/Triebwagen-zuege/Liliput-133937-BLS-Triebzug-RABe-515-4-tlg-Ep-6-AC.html

Előzmény: dave_dömper (45890)
dave_dömper Creative Commons License 2022.01.24 -2 1 45890

"Még Flirt is csak piros volt, 1x kiadva, az is tizen éve"

 

Lényegében az verte fel alaposan a modell árát (60-egynéhány ezerről), hogy voltak olyan "elvetemült" megátalkodottak, akik - miután megjelentek a Zöld - Sárga (repce) GySev-. majd a Kék - Sárga MÁV - os

verziók, mindenáron azt szerettek volna modellben is és emlékeim szerint valamelyik régebbi évjáratú TeMoFeSzt alkalmával lehetett látni az e-célra "felizgatott", Park - beli kiállítócsarnok egyik szegletében

(tán épp szemben a DigiTools placcával) látni-futni ilyen színezésben is, Emeletes KISS, szerintem csak akkoriban.lesz, ha és amennyiben ennek valamely méretesebb nyugat, vagy éppen keletebb - európai országbeli vasútján az eredetije okán egy gyártócég belevág ebbe egy ottani méretesebb megrendelés reményében. De adja Isten, hogy ne legyen igazam.

Előzmény: OhkaeB (45886)
Megateher Creative Commons License 2022.01.24 -5 2 45889

Mondom nektek hogy a Piko Szili megjelenése ezért csúszik egy jó fél évet : a Giruno.

Előzmény: Megateher (45888)
Megateher Creative Commons License 2022.01.24 -1 1 45888

OFF

Az SBB Girunójával a Piko mondjuk éppen a Märklin elé vágott.

 

 

Kapaszkodj meg: Az LS Models is kirukkol Girunoval! Háromféle Giruno a piacon!

 

https://eyro.ch/downloads/news21/lsm_2022_preview.pdf

 

 

ON

Előzmény: rm40 (45864)
nazareth Creative Commons License 2022.01.24 0 3 45887

Megtaláltam a képeket is, az első három fotón jól látszik a furat, amiből a csap hajlamos kicsúszni:

 

Előzmény: pikoman (45884)
OhkaeB Creative Commons License 2022.01.24 -1 1 45886

Ha már KISS mint gyártót hoztad fel, de adódik a téma:

 

Lesz Startos KISS ünk? :D

 

Még Flirt is csak piros volt, 1x kiadva, az is tizen éve. 

 

Pedig elég meghatározó járművei a magyar vasutnak, azok is lesznek még egy darabig... 

Előzmény: dave_dömper (45885)
dave_dömper Creative Commons License 2022.01.24 -1 0 45885

Igazad van. Azért gondolom, hogy a hsz. - ből kiderült, hogy egy kisszériás gyártó művéről van szó, így

emiatt nem érhet észrevétel. Ám van még egy szempont. Akadnak gyártók (Micro Feinmechanik avagy

Metakit, azután még ide sorolnám a HAG-ot és a KISS - t is és nemcsak Európában, de távol-Keleten is,

akad ilyen, mint például a Tenshodo. Nem is egy filmet láttam a KISS cég kínai gyártóműjéből, ahol az

európai törzsgyárból oda-telepített minőségellenőrök és minőség biztosítók ügyeltek arra, hogy mi és

milyen módon épül be az anyagyár által átadott dokumentáció alapján készített termékekbe. És fontos

volt ez esetben az alkatrészek hitelessége is, nem is kis mértékben, például a KISS svájci Ae 6 / 6 (ha

jól tudom) modellje esetében, Ráadásul egy I. modellről volt szó ez esetben, ahol már nagyon sok, H0 léptékűtől el sem várható szolgáltatásokat nyujtott egy ilyen kész modell és nem is túlságosan baráti

áron. De nyugodtan idesorolhatnám a Tenshodo cégnél készült filmet is, ahol H0 mozdonymodellek is készülnek, igen aprólékos kézimunkával és szinte hihetetlen szigorú minőség - ellenőrzési / - biztosítási követelmények adta körülmények  között. Tisztában vagyok azzal, hogy te is tisztában vagy mindezzel

és hogy az ilyen termékek ára vetekszik egy - egy egyedi, vagy kis-szériában készült modell árával. De

azért ezek egyáltalán nem kisszériás, hanem széria - gyártott modellek.

Előzmény: Törölt nick (45875)
pikoman Creative Commons License 2022.01.24 0 1 45884

Köszönöm a tanácsot, megpróbálom!

Üdv, Pikoman

Előzmény: nazareth (45872)
nazareth Creative Commons License 2022.01.24 0 1 45883

És eladva? Mert az a kérdés.

Előzmény: OhkaeB (45882)
OhkaeB Creative Commons License 2022.01.24 0 0 45882

Mondjuk hirdetve látok mostanában nem egy Fugi Csörgőt MTB közeli árban... 

Előzmény: Zolivonat72 (45880)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.24 -2 2 45881

"ki venné meg a Fuggerth alapú kocsikat?" - erre szerintem inkább az a jó válasz, hogy "Ennyiért mint amennyiért most adják senki".

Előzmény: Zolivonat72 (45880)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!