Keresés

Részletes keresés

aladar644 Creative Commons License 2019.03.12 0 0 43308

Ezt meg honnan vetted? ha lenne egy kapavágás már 17 éve az M9 nyomvonalán,akkor elhinném,hogy ez a tervezet jelent valamit. Tervek (vagy hazug ígéretek) mindig voltak,és mindig lesznek.

Előzmény: szaunas (43280)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.03.12 0 1 43307

Hát pont a Kecskeméti gyűrű a legjobb példa, hogy lehet feleslegesen pénzt költeni... ablakon kidobni...

Keleten M44/nyugaton M5/ északon M8, ez bőven elég lett volna

helyette majd lesz egy dupla gyűrű, tök feleslegesen

és nem kell a duma, hogy kell lenni nem fizetős útnak is ...

 

már azt se értem miért nem Kecskemét felől kezdték el építeni az M44-et..

ahogy megyünk Pest felé növekszik a forgalom, ebből nekem az lenne a logikus,

hogy Pest felől kezdem az építkezést, esetünkben Kecskemétnél

M8/M44 és akkor a Kecskemét északi szakaszra semmi szükség...

hiszen a forgalom, amit átvisz a régi ötös/441-es/44-es felé az az M5 érkezik, tehát matricásnak kell lennie

 

Előzmény: troglodita (43306)
troglodita Creative Commons License 2019.03.12 0 0 43306
Előzmény: troglodita (43305)
troglodita Creative Commons License 2019.03.12 0 0 43305
Előzmény: trizs77 (43302)
khun Creative Commons License 2019.03.12 0 1 43304

Első lépésnek egy berettyóújfalui elkerülő lenne a megváltás a Szeged-Debrecen vonalon közlekedőknek. Berettyóújfalu dél 47-es úttól (pl: Jani Csárdától) az M4, 47-es út csomópontjáig. Ezzel kb. 10-15 perc előnyben lenne minden közlekedő, és innestől lehetne aternatíva az M35 Berettyóújfalu-Debrecen között a 47-esen közlekedőknek is!

Előzmény: Tamas(Ottawa) (43297)
troglodita Creative Commons License 2019.03.12 0 0 43303

Autópályára felfűzött elkerülők: a távolság és az útdíj miatt senki nem használná őket így.

Előzmény: RadiX (43298)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.12 0 1 43302

A rajz sematikus, nem valóság követő.

Elvi különbségek megjelenítésére jó, nem konkrét városok le- és felhajtó ágainak bemutatására.

 

Előzmény: RadiX (43301)
RadiX Creative Commons License 2019.03.12 0 0 43301

Az M47 nyomvonala. akárhol is lesz, elég sok meglevő utat fog metszeni, ahol a környékbeli települések elérése biztosított lesz. Nem fognak minden városkához két új bekötőutat építeni, max nyomvonalkorrekciókat egy-két helyen, ahol kis befektetéssel lehet úja kapcsolatot adni. Szerintem.

 

Emellett persze történhetnek érdekes dolgok helyi lobbierő alapon, mint pl. az M4 azon szakasza ahol 11 kilométeren belül 4 csomópont is épült (62, 65, 69?, 73) Cegléd mellett.

Előzmény: trizs77 (43300)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.12 0 0 43300

jóóóóó

 

 

Előzmény: RadiX (43298)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.12 0 0 43299

A 6-os út Dunaújvárost elkerülő szakasza (egyenes) 1950-ben jó előrelátással épült.

Vagy 50 évig elvitte az országos főút forgalmát a városból.

 

Mára már úgy-ahogy de kiterjeszkedett a város odáig.

De az 50 év előnyeit már nem veheti el senki.

 

 

RadiX Creative Commons License 2019.03.12 0 2 43298

akármi is ez, szerintem Hírfigyelőtől kaptad el, de ha gyorsan orvoshoz mész, még gyógyítható :)

Előzmény: trizs77 (43294)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2019.03.11 0 2 43297

"Szerintem a mostani út négysávosítása és a városok köré tervezett elkerülő fél kör utak, nem jó megoldások."

 

Miért nem? Akkora lenne a forgalom Debrecen és Szeged között, ami indokolná az autópályát? Anyagilag is válszeg jobban járnánk mezei város-elkerülőkkel, +2 sávval, ami már autóút felminősítést jelent... gondolom én, a laikus...

Előzmény: trizs77 (43294)
puntooo Creative Commons License 2019.03.11 0 0 43296

Az 5-7 km-nyi távolság már elég jó garancia arra, hogy szinte csak a tranzitforgalom használja az új utat....

Előzmény: trizs77 (43294)
khun Creative Commons License 2019.03.11 0 0 43295

Szeghalomnál ez problémás a Berettyó folyó miatt, esetleg a város nyugati szélén Füzesgyarmat felé lehetne megoldani, de akkor eléggé elmenne az új út a régi 47-től.

Előzmény: trizs77 (43294)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.11 -1 1 43294

Régi 47-es út négysávosítása + városokat elkerülő úttal,

vagy

új, a városoktól kb. 5-7 km-re vezetett új M47 gyorsforgalmi út (2x2 sáv) és városokba 45 fokos be- és kihajtó utakkal ?

 

 

Szerintem a mostani út négysávosítása és a városok köré tervezett elkerülő fél kör utak, nem jó megoldások.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

 

Helyette a másik módszert tartom jónak :

 

 

 

troglodita Creative Commons License 2019.03.11 0 0 43293

Hát izé, jelenleg van 1500 km autópályánk, ehhez nagy ügyesen hozzárajzoltak még "néhány" vonalat, hogy olyan jó egységesnek nézzen ki a térképen a hálózat, ebből:

M9 ~ 300km

M8: Balatonvilágos-Kecskemét ~ 100km, Kecskemét-Füzesabony ~ 120km

M47 ~ 180km

A Dég(?) - Dombóvár - Szentlőrinc(???) M?? autópályát már nem is merem hozzászámolni a maga a szintén 120 km-ével, mert anélkül is már a jelenlegi hálózat felénél tartunk...

Előzmény: szaunas (43280)
szaunas Creative Commons License 2019.03.10 0 0 43292

Jogos, ilyen az, amikor nem olvassa az ember vissza, és mondatok maradnak ki. MC.

Előzmény: Fradista Utazó (43283)
adiaboli Creative Commons License 2019.03.10 0 0 43291

Osztom, és sokak szerint (néha nem is tudom, hogy köztük vagyok-e vagy sem...) ez a válasz az M0Ny kérdésére is.

Előzmény: józsi24 (43288)
józsi24 Creative Commons License 2019.03.10 0 0 43290

hat az m1-re is raferne a 3. sav, legalabb tatabanyaig...

(meg egy teljes felujitas, mert valami hihetetlen tragya szantas lett belole...)

Előzmény: szaunas (43280)
józsi24 Creative Commons License 2019.03.10 0 0 43289

hat valahogy igy...

 

kulonosen, hogy mindekozben pesten es az agloban oriasi kapacitashianyok, km-es araszolo sorok vannak, ami konkretan gazdasagi karokat (a draga teherauto es sofor nem szallit, hanem a torlodasban araszol) es eletszinvonal csokkenest okoz (a dolgozo a torlodasban veri a faszat, ahelyett, hogy otthon pihenne es a csaladdal lenne)...

Előzmény: bp01 (43284)
józsi24 Creative Commons License 2019.03.10 0 0 43288

aze b+, mert az m0-t 90%-ban nem a budapestet ekerulni akaro messzitranzitok hasznaljak, hanem a pest-pest, aglo-pest/pest-aglo es az aglo-aglo relacioban kozlekedok.

 

nekem a napi turam polo ugy nez ki, hogy:

 

maglodnal fel,

csomornel le/fel,

godollonel le/fel,

nemedinel le/fel,

ullonel le/fel,

tarcsanal le/fel,

nemedinel le/fel,

ullonel le.

 

szoval szedelgek rajt jo sokat, pedig meg a megyebol se megyek ki, nemhogy az orszagbol...

Előzmény: netuddkivogymuk (43188)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.03.10 0 0 43287

Ez a Szentlőrinc, Dobóvár, Székesfehérvár irány sokaknak újdonság lehet ezen fórum olvasói közül. Jellemző módon a OTRT-ben sem látszik semmi hasonló.

Előzmény: szaunas (43280)
adiaboli Creative Commons License 2019.03.10 0 3 43286

Minden soroddal egyetértek. Az utolsó bekezdést csak annyival toldanám meg: sem itt, sem az SSC-n senkitől nem olvastam olyasmit, hogy pl. kidobott pénz lenne a "47" főútnak a "21", "80"/keleti szakasz vagy "67"/északi szakasz fazonúra átépítése. Mint ahogyan, nem is lenne az.

Viszont nem kellene rögtön autópályát álmodni oda és képzeletbeli nyomvonalakon vergődni. (Főleg egy M4, M10 hiányában.)

Bár szerintem tipikus látványpékségről van szó, ebben az esetben viszont az energiáinkat kár pocsékolni (mint ahogyan szt én is tettem az előző 4 perc 13 másodpercben...)

Előzmény: bp01 (43284)
adiaboli Creative Commons License 2019.03.10 0 1 43285

Lehet, hogy az "utóbb megjelentek" közül, de kérdés, hogy valójában mikor krétázták ki? (Pl. az M4 határmetsző vagy az M3/M35 elválási - rossz helyre - jelölt pontjaira gondolok. Ezekről legalább másfél évtizede tudni, hogy nem ott van/lesz a helyük, ahol a térkép feltünteti.)

Lenne, persze tartalmi észrevétel is, bár szerintem felesleges: így az M1 2*3 hiánya gyakorlatilag a teljes hosszban, az M89 hiánya, az Mkitudjahány fölöslegessége Kisláng térsége és Dombóvár között, etc.

Persze, rajzolgatni lehet.

Előzmény: szaunas (43280)
bp01 Creative Commons License 2019.03.10 -1 3 43284

"Megoldás: Autópálya vagy gyorsforgalmi út kiépítése"

 

Nem akarlak megbántani de ez óriási naivság. Több példa van hazánkban is arra, hogy önmagában csak egy gyorsforgalmú út megléte nem hoz változást egy leszakadó, elmaradott térségbe. Ez sok tényezős történet, az útnál vannak sokkal fontosabb tényezők is (aktív népesség, helyi oktatás szintjei/színvonala, meglévő ipar, döntéshozók szándékai stb.) és még ezek megléte az úttal kiegészülve sem biztos, hogy elhozza a várt áttörést. Lásd M6/M60-Pécs(Baranya) ahol már 10 éve van autópálya, meg lehet nézni mire ment vele a Dunántúl legnagyobb városa. 

 

 

 

Tiszaújváros pedig nem ideillő példa, ahogy többen is leírták. A te érvedhez olyan példa illene, ahol korábban nem volt számottevő ipar, kis népsűrűségű körzet, de egy új út építése áttörést eredményezett.

De értem én a jó szándékod, egy új úttal kvázi megadnád az esélyt a térségnek, a többi már a helyieken is múlik. Viszont ez esetben több száz milliárd forint elköltéséről is szó van amit a lehető legésszerűbben kellene megtenni.

 

Például azzal, hogy egyenlőre nem költünk ennyit. Meglévő 47-es fejlesztése nyomvonal korrigálással, sok új szakasszal, elkerülőkkel, burkolatmegerősítéssel. Már az átkelési szakaszok kiváltása és jobb nyomvonal is jelentősen csökkentené a menetidőt Debrecen és Békéscsaba között. Ha pedig 25-30 év múlva a forgalom mértéke megkövetelné elő lehet majd venni a gyorsforgalmi út témát. 

 

Előzmény: Hírfigyelő (43259)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.03.10 -2 0 43283

>a legfőbb cél az, hogy végre legyen még egy gyors, minél rövidebb útvonal Kelet-Nyugat irányba, mert az M0  nem bírja a terhelést, és az ország központi fekvése miatt feltétlen szükség van egy ilyen nyomvonalra!

Hát ez se sokkal kisebb butaság, mint amit Hírfigyelő írt. Úgy látszik, ez ma egy ilyen nap.

Előzmény: szaunas (43271)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.03.10 0 0 43282

Nekem tetszik. Talán amit hiányolok belőle az egy Győr-Kisbér M81 szakasz. ha jól nézem.

Meg egy Miskolc-Barcika talán M26-os szakasz/elkerülő

Előzmény: szaunas (43280)
mash.69 Creative Commons License 2019.03.10 -1 2 43281

Voltál már Debrecenben, barátom? Láttad-e a pusztai várost, vagyis e városi pusztaságot? ha porba vagy sárba akarsz fúladni, csak ide jőj, itt legkönnyebben célt érhetsz; de az orrodat jól befogd, mert különben, mielőtt megfúlnál, a guta üt meg a szalonnaszagnak miatta. Mennyi szalonna, mennyi hízott disznó van itt! a szellem mégis oly sovány, hogy csak úgy csörög a bordája, épen mint az idevaló híres talyigás lovaknak. Itt, ha vesznek is könyvet, tán csak azért veszik, hogy bele szalonnát takarjanak.

Előzmény: khun (43232)
szaunas Creative Commons License 2019.03.10 0 3 43280

Meggyőződésem, hogy az egyik legésszerűbb országos útvonal-fejlesztési terv az utóbb megjelentek közül:

 

Pl.: Pécs, ami szinte körül lenne véve négysávossal, Szolnok, Békéscsaba stb.  (az M47 a sárga nyomvonal közelében jelezve)

 

 

 

Mash_bakter Creative Commons License 2019.03.10 0 9 43279

most biztos kapok egy rakás mínuszt: de a topik hülyéjét miért kell etetni?

nem mondom, hogy troll, hanem csak egyszerűen hülye...

lehet még szőke is hozzá

szerintem menjen inkább a harisnyás topikba szakérteni

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!