Keresés

Részletes keresés

józsi24 Creative Commons License 2019.03.28 -1 0 43625

Hihetetlen hogy miken vagytok kepesek ennyit vergodni...

 

es ez naponta hany autoson segitene???

 

 

neme lehete, hogy ezt a 10km aszfaltot inkabb a mende-sulysap alkerulore kellene elbaszni, ahol napi 14000 jarmu bassza a rezet kmes arayzolo sorokban???

Előzmény: Mash_bakter (43623)
puntooo Creative Commons License 2019.03.28 0 2 43624

Miközben most sok szó esett a balesetekről és az EU betiltotta a mobilozást és be akarják vezetni a méregdrága és megbízhatatlan biztonsági támogató rendszereket, tendencia lett a "tabletes" autók elterjedése. Holott a kitapogatható gombok helyett (pld. a Volvó erről volt híres) a menüből előkereshető funkciók másodpercekre vonják el a vezető tekintetét az útról. Legalább a fő funkcióknál megtiltanám az érintőképernyős, menüs rendszert.   

Mash_bakter Creative Commons License 2019.03.28 -1 2 43623

pedig igazán testhez illő feladat lenne a mi Viktorunknak, pláne a kép jobb felső sarkát nézve..

egy filléres tétel lenne befejezni

Előzmény: troglodita (43622)
troglodita Creative Commons License 2019.03.28 0 0 43622
Előzmény: aladar644 (43619)
troglodita Creative Commons License 2019.03.28 0 0 43621

Pontosan, kiegészítő táblák is léteznek a világon.

Előzmény: mzdude (43620)
mzdude Creative Commons License 2019.03.28 0 3 43620

Így van.

 

Pozitív példa: Újpesten az egyik helyen kint van a 30-as tábla, érvényes reggel 7 és 9, valamint 15 és 17 óra között.

 

Na, ez nekem abszolút pozitív, és mindig betartom. Mert azt mondja, hogy amikor fontos, akkor menjek lassan. De amikor nem fontos, akkor haladjak csak a dolgomra. Számomra ez win-win.

 

Több ilyen kellene.

Előzmény: radio100jozsi (43615)
aladar644 Creative Commons License 2019.03.28 0 0 43619

és azzal a politikussal mi legyen,aki összevissza hazudik? mondjuk M9 ügyben? (csakhogy újból ON legyen a téma :)  )

https://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/sztradak_hozzafognak_az_m9-es_epitesehez_2018-ig_/2397161/

 

http://www.m60.hu/hirek/kozlekedesfejlesztes/folytatodik_az_m9_gyorsforgalmi_ut_fejlesztesenek_elokeszitese

 

https://docplayer.hu/8035234-Az-m9-gyorsforgalmi-ut-szekszard-dombovar-kozotti-szakasz-gyorsitott-utemu-kiepitesenek-megvalosithatosagi-tanulmanya.html

 

http://m9autopalya.hu/hirek/Ujabb_szakaszon_epulhet_meg_az_m9_gyorsforgalmi_ut

 

és biztosan van még más bizonyíték is .....

 

terv,tanulmánykészítés volt ezerrel, kidobott pénz néhány mrd,a haverok zsebébe.

...de a 30 helyett 40-el való száguldozásért mehet a bünti.

Előzmény: trizs77 (43618)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.28 -4 3 43618

Aki 30 helyett 40-nel megy, azt büntesse meg a rendőr ha épp látja.

 

Bíróságra meg NEM azok jutnak akik 30 helyett 40-nel mentek, hanem akik 30 helyett 49-el elütöttek ott valakit.

 

------------------------------------------------------------------------------------

 

A szélsőséges indulati bejegyzések helyett, a gondolkodás még mindíg nem tiltott tevékenység.

 

 

 

 

Előzmény: DJ. Bakter (43617)
DJ. Bakter Creative Commons License 2019.03.28 0 3 43617

"A bíróságon "

 

Ez így van. Aki 30 helyett 40-nel megy Dorogon az iskola előtt, azt fel kell négyelni és az ország 4 különböző pontjaiban ki kell tűzni a testét.

Ilyen - pótcselekvéses - módszerekkel az országban jogosítványt szerzettek 99%-át bírságolni lehet.  Csúnya lenne,ha minden ügy a bíróságra is eljutna, mert akkor másra nem nagyon lenne idő.

A maradék 1%-ba te tartozol, aki tökéletes.

Előzmény: trizs77 (43616)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.28 -3 0 43616

Ez a vélemény, itt, ezen a fórumon elmegy.

A bíróságon a nem nyert kategóriába tartozik.

Előzmény: troglodita (43614)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.03.27 0 2 43615

Én nem, mert nem tanultam olyat, hogy nekem jogom volna egy sebességkorlátozó táblát felülbírálni Ráadásul nálunk a faluban hétvégén az iskolában, és főleg a tornateremben rendszeresen programok vannak, ünnepségek, rendezvények, így hétvégén is van gyalogos mozgás a 40-es tábla mellet.

Előzmény: troglodita (43614)
troglodita Creative Commons License 2019.03.27 -1 0 43614

Igen, például hét végén én is rendszeresen figyelmen kívül hagyom az ilyeneket, mert kutya nimcs az iskolában...

Előzmény: trizs77 (43612)
Spredeman Creative Commons License 2019.03.27 0 0 43613
trizs77 Creative Commons License 2019.03.27 0 0 43612
Előzmény: NAR (43608)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.03.27 -1 0 43611

Ha parkolóban csinálja, akkor az nem is nagy gond, mert ott a parkolóba kihúzódott autó mellett rendszerint könnyű a biztonságos oldaltávolságot megtartani.

 

Amiket én észrevettem, azok kissé árnyaltabb esetek. Az a három város, ahol sűrűn járok autóval és egyikükben lakom (Hajdúdorog, Hajdúnánás, Hajdúböszörmény) olyan úthálózattal bír, amelyben a központból sugarasan kifutó utakat egy városszéli körgyűrű köti össze körben. E mentén a körgyűrű mentén van a legtöbb iparos mester és vállalkozás megtelepedve (tüzép, vasudvar, autószerelő mesterek műhelyei, gumiszervizesek, használtcikk-boltok, stb. ...), ebben a külvárosias övezetben. A körút szélessége 6,5 m 2×1 sáv, de a szélén csak egy 0,75 m széles útpadka van, parkoló sehol sincsen mellette.

 

Mármost ez a külső körút számít annak a belvárost tehermentesítő útnak, ha valaki Polgárról Hajdúnánáson út tart Nyíregyházára, vagy Hajdúnánásról Hajdúdorogon keresztül tart Hajdúböszörménybe vagy Debrecenbe. Ez esetben nem megy be a városközpontba az átmenő forgalom, hanem a városszéli körutat használják erre a célra, mert itt némileg ritkább, "szellősebb" a forgalom, mint a belvárosban. Azonban a boltokat vagy mestereket felkereső autósok miatt itt is van bőven helyi forgalom is.

 

Ezen a körúton az említett figyelmetlen ajtónyitásos szabálytalanságok és veszélyforrások úgy jönnek létre, hogy a "csak egy pillanatra beugrok a vasudvarba vagy a mesterhez" alapon az utolsó előtti pillanatban teszik ki az irányjelzőt, gyorsan leparkolnak az útpadkára fél kerékkel (mert, mint írtam, parkolók itt már nincsenek), és aztán se szó se beszéd körülnézés nélkül nyitja az ajtót, mert "csak gyorsan beugrik öt percre" a boltba vagy a mesterhez vagy a vasudvarba, de arra már nem figyel, hogy az állandó átmenő forgalomra is odafigyeljen. Ilyenkor, ha a mögötte jövő autónak a bal sávban szembe jön egy másik autó vagy egy kerékpáros, és ilyenkor történik az említett körültekintés nélküli ajtónyitás, akkor már balra nem húzódhatsz be a szembejövők miatt (csak a sávhatáron belül!), és ilyenkor már csak a fékekben lehet megbízni. (Úgy vannak vele, hogy ugyebár ez már "csak a" külváros, kisebb forgalom, és elkezdik "lazábban értelmezni"(!!) a megállás és a várakozás szabályait.)

Megelőzni úgy lehet ezeket az eseteket, ha a vezetéselméletben tanultak szerint a vezető a perifériákra (= az útpadkák környékére) összpontosít jobban, és már 100-200 m-rel előre óvatosabban választja meg a sebességet, ha azt látja hogy sűrűsödik a forgalom, és ilyen figyelmetlenségekre lehet akárcsak egy picike esély is.

Előzmény: Landsmann_ (43600)
Anytime Creative Commons License 2019.03.27 0 0 43610

Mostmár legalább árnyalódik a kép.

 

A tőmondatos véleményformálás kontraproduktív.

Előzmény: NAR (43608)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.03.27 0 0 43609

Mivel az összes baleset egy része a parkolóban történik, 10-20 km/h sebességnél, egy része kertvárosi utcákban 30-40 km/h sebességnél, és ezekben azért arányaiban ritkábban hal meg bárki is, mint a főúton 70-110 km/h sebességnél. Nincs ebben sok meglepő. 

Előzmény: Anytime (43606)
NAR Creative Commons License 2019.03.27 0 1 43608

"Tehát az összes baleset 12 % a főutakon, de a halálosak 24 %-a."

 

Ez nem meglepő, ha kertvárosban 40-nel nem adnak meg egy elsőbbséget, abból nem szokott haláleset lenni. Ugyanez országúton bekötőútnál már könnyen lehet halálos.

Előzmény: Anytime (43606)
NAR Creative Commons License 2019.03.27 0 0 43607

Közben megtaláltam az adatot, 2014 óta bő félmillióval (több, mint 17%-kal) nőtt az autók száma. Ha ilyen forgalomnövekedés mellett "csak" stagnál a halálos balesetek száma, akkor a biztonság javul. Ha a mobiltelefonok elvileg rontják a statisztikát, akkor akár az autópályák hatása is lehet az, ami ezt kiegyensúlyozza...

Előzmény: Anytime (43601)
Anytime Creative Commons License 2019.03.27 0 0 43606

Lásd 43596.

 

Az okok között a technológia-javulás nagyon lényeges.

 

Az alapcikkből:

2017-ben 16 489 személyi sérüléssel járó baleset volt az országban, ami az ORFK legfrissebb adatai szerint tavaly 16 916-ra emelkedett, azaz tovább romlott.

 

A 20 legforgalmasabb főúton mintegy 2000 baleset, ebből halálos: 133

ORFK szerint összes: 567.

 

Tehát az összes baleset 12 % a főutakon, de a halálosak 24 %-a.

 

 

Előzmény: NAR (43604)
Anytime Creative Commons License 2019.03.27 0 0 43605

Mintha a mobiltelefonhasználat lenne a stagnálás kizárólagos oka.

 

Cső ------ látás, érvelés helyett, kategorikus az elzárkózás.

Én törekedtem az összehasonlítás objektivitására.(részletező adatok nem ismertek)

 

 

Mint írtam: a halálos balesetből egy is sok...

Előzmény: trizs77 (43602)
NAR Creative Commons License 2019.03.27 0 0 43604

2010-2017 között négyszeresére(!) emelkedett a "Magyarországon első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma". 2014 óta is bő másfélszeresére. Ez nyilván nem jelenti azt, hogy ennyivel több autó is van az utakon, de az biztos, hogy többen autóznak ma, mint 2014-ben. Ha ehhez képest gyakorlatilag stagnál a halálos balesetek száma, akkor összességében biztonságosabb lett a közlekedés...

Előzmény: Anytime (43601)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.27 0 0 43603

"Magyarországon sem növekszik."

 

Izé, a 2017-es és a 2018-as adat is magasabb, mint a 2016-os...

 

---------------------------------

 

Lófarát.

 

Ha egy évben összejön három Mezőörsi baleset, akkor az a három baleset mindjárt 21 fővel növeli meg a halottak számát.

 

Attól még nem lett se veszélyesebb se biztonságosabb a hazai úthálózat.

 

Évek óta 600 halottunk van évente az utakon.

Az hogy az egyik évben ez 567 a másikban meg 576, mindegy.

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2019.03.27 0 1 43602

Fradista csak ragaszkodjon is, mert helyesen és jót írt.

 

 

Előzmény: Anytime (43601)
Anytime Creative Commons License 2019.03.27 0 0 43601

Csak ha mindenáron ragaszkodsz a teóriádhoz...

 

Ha az autópályahossz úgy növekedne, mint az 10-15 éve, akkor tovább kellene csökkennie a balesetszámnak is.

 

Ha szerinted stagnál, akkor azt megerősíted, hogy nem növekedett a pályahossz. (ugyanolyan ütemben)

 

A többi tényező most is fennáll...

Idevágóan: az EU-ban már nincs autópályaépítési boom, csak a keleti felén pótlódik a hiány - csigatempóban.

 

 

2017-es adatokról értekezünk. Valakinek 2018-as van?

Előzmény: Fradista Utazó (43599)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.03.27 0 1 43600

Út szélén, úttal párhuzamos parkolóban álló autó mellett, ha látom hogy ül benne vezető, mindig olyan oldaltávolságot tartok, ha a mandarin kinyitja az ajtót, akkor se történjen semmi. Többször megelőztem már balesetet ezzel a mmódszerrel. Mert tényleg nagyon sokszor nem néznek szét ajtónyitás előtt. Főleg ha utas ül hátul aki nem is vezet, annak eszébe nem jutna hátra nézni ajtónyitás előtt. Ezt kivédendő az utasaimnak mindig szoktam mondani, hogy mikor nyithatják az ajtót. Ha sűrűn van megállás, ki-be szállás, vagy nincs kedvem pofázni, akkor  aközponti zárral zárom az ajtókat elinduláskor. Aztán meg majd akkor nyitom, ha biztonságosan ki lehet szállni. Akkor nem nyitják rá biciklisre, másik autóra az ajtót.

Előzmény: Hírfigyelő (43594)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.03.27 0 1 43599

Ezek 1-2 százalékos ingadozások, statisztikailag egyáltalán nem szignifikánsak. Ekkora "emelkedés" megfigyelhető egy csomó európai országban is.

Pláne, hogy a 2018-as adat alacsonyabb, mint a 2017-es. :-)

 

Az utolsó öt év adatai 565-585 közt szóródnak, erre nyugodtan mondhatjuk, hogy stagnál.

Előzmény: NAR (43598)
NAR Creative Commons License 2019.03.27 0 2 43598

"Magyarországon sem növekszik."

 

Izé, a 2017-es és a 2018-as adat is magasabb, mint a 2016-os...

Előzmény: Fradista Utazó (43597)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.03.27 -1 0 43597

>ha Európában nem növekszik a halálos balesetek száma (stagnál), itthon meg igen

Magyarországon sem növekszik. Úgyhogy minden, amit ez után a mondat után írtál, értelmetlen. 

Előzmény: Anytime (43596)
Anytime Creative Commons License 2019.03.27 0 1 43596

Bűnbaknak megteszi...

 

De ha Európában nem növekszik a halálos balesetek száma (stagnál), itthon meg igen,

akkor ne elég meggyőző ez az érvelés, mert más országokban is van mobilhasználat...

 

A baleseti okok (évtizedes) változásának ettől több tényezője van.

Például:

Autópályahálózat hosszának növekedése - forgalomátterelődés

Gépjárműállomány kora - Trabant-Wartburg-Lada elfogyása

Gépjárműállomány technológiai javulása (ABS-légzsák-asszisztencia)

 

ezek a javulás tényezői 2010-ig.

 

A romlás okai:

Lelassult autópályaépítések (2011-2017)

Növekedő járműéletkor (2009-2016 válság miatt)

Utak minőségének romlása (állandó)

Mobiltelefon használat

 

Akinek van még érve,  úgy folytatható...

 

 

Az itthon felére csökkenő (1239 - 647) halálos baleset arány rosszabb, mint az EU átlag. (EU 2001: 57000,  2017: 25300)

Előzmény: hlln (43593)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!