Keresés

Részletes keresés

van_Persil Creative Commons License 2019.03.29 -21 0 43634

Ott szerintem lesz kapaszkodósáv is, a 8-as Vas és Veszprém megyei szakaszán van belöle néhány.

Előzmény: mzdude (43633)
mzdude Creative Commons License 2019.03.29 0 0 43633

A "Vasszentmihálynál" feliratú képen a keresztben álló teherkocsi szinte matchboxnak tűnik a tájon. A kérdésem, hogy egy 2x1 sávos út miatt miért kell ilyen szélességben földmunkákat végezni?

Előzmény: troglodita (43632)
troglodita Creative Commons License 2019.03.29 0 0 43632
Előzmény: rm40 (43631)
rm40 Creative Commons License 2019.03.28 0 3 43631
troglodita Creative Commons License 2019.03.28 0 0 43630

Ja, hát igen, de én már a 134-es busz hátsó részében is elátkoztam azt a marhát, aki a gesztusvezérlést kitalálta :-)))

Előzmény: puntooo (43629)
puntooo Creative Commons License 2019.03.28 0 0 43629

na de simán telót is lehet használni beépített navigáció helyett

 

Nem erre gondoltam, hanem arra, hogy most már örülni kell; ha pld. a fűtés/klíma funkciói dedikált gombokat kapnak, és nem menüből kell előkeresni őket.

Előzmény: troglodita (43626)
aladar644 Creative Commons License 2019.03.28 -1 0 43628

nem 10 km,hanem kb 350 km aszfaltról van szó. A dolog pedig nem úgy működik,hogy vagy ide vagy oda,hanem ide is oda is.

Ezt az őrült főváros központúságot kellene feloldani például az M9 megépítésével,és akkor talán megszűnne az a nagy forgalom,amit említesz.

A szélesebb látókör nem fáj.

Előzmény: józsi24 (43625)
troglodita Creative Commons License 2019.03.28 0 0 43627

Már bocsánat, de nem mi kezdtük el építeni és nem is a mi megrendelésünkre épült ez annak idején. Nyilván az országos koncepció hiánya az, ami nagyon zavaró, hogy vannak a hosszú távú tervek, jól megtámogatva mérésekkel és mélyreható tanulmányokkal, aztán ebbe valaki rendszeresen belerondít, mert neki két pár töke van és sportot csinál belőle, hogy unortodox módszerekkel kormányoz.

Előzmény: józsi24 (43625)
troglodita Creative Commons License 2019.03.28 0 0 43626

na de simán telót is lehet használni beépített navigáció helyett, akkor meg mind lehetnek gombjai a gyárinak, ha valaki a be nem épített waze-t preferálja inkább..

Előzmény: puntooo (43624)
józsi24 Creative Commons License 2019.03.28 -1 0 43625

Hihetetlen hogy miken vagytok kepesek ennyit vergodni...

 

es ez naponta hany autoson segitene???

 

 

neme lehete, hogy ezt a 10km aszfaltot inkabb a mende-sulysap alkerulore kellene elbaszni, ahol napi 14000 jarmu bassza a rezet kmes arayzolo sorokban???

Előzmény: Mash_bakter (43623)
puntooo Creative Commons License 2019.03.28 0 2 43624

Miközben most sok szó esett a balesetekről és az EU betiltotta a mobilozást és be akarják vezetni a méregdrága és megbízhatatlan biztonsági támogató rendszereket, tendencia lett a "tabletes" autók elterjedése. Holott a kitapogatható gombok helyett (pld. a Volvó erről volt híres) a menüből előkereshető funkciók másodpercekre vonják el a vezető tekintetét az útról. Legalább a fő funkcióknál megtiltanám az érintőképernyős, menüs rendszert.   

Mash_bakter Creative Commons License 2019.03.28 -1 2 43623

pedig igazán testhez illő feladat lenne a mi Viktorunknak, pláne a kép jobb felső sarkát nézve..

egy filléres tétel lenne befejezni

Előzmény: troglodita (43622)
troglodita Creative Commons License 2019.03.28 0 0 43622
Előzmény: aladar644 (43619)
troglodita Creative Commons License 2019.03.28 0 0 43621

Pontosan, kiegészítő táblák is léteznek a világon.

Előzmény: mzdude (43620)
mzdude Creative Commons License 2019.03.28 0 3 43620

Így van.

 

Pozitív példa: Újpesten az egyik helyen kint van a 30-as tábla, érvényes reggel 7 és 9, valamint 15 és 17 óra között.

 

Na, ez nekem abszolút pozitív, és mindig betartom. Mert azt mondja, hogy amikor fontos, akkor menjek lassan. De amikor nem fontos, akkor haladjak csak a dolgomra. Számomra ez win-win.

 

Több ilyen kellene.

Előzmény: radio100jozsi (43615)
aladar644 Creative Commons License 2019.03.28 0 0 43619

és azzal a politikussal mi legyen,aki összevissza hazudik? mondjuk M9 ügyben? (csakhogy újból ON legyen a téma :)  )

https://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/sztradak_hozzafognak_az_m9-es_epitesehez_2018-ig_/2397161/

 

http://www.m60.hu/hirek/kozlekedesfejlesztes/folytatodik_az_m9_gyorsforgalmi_ut_fejlesztesenek_elokeszitese

 

https://docplayer.hu/8035234-Az-m9-gyorsforgalmi-ut-szekszard-dombovar-kozotti-szakasz-gyorsitott-utemu-kiepitesenek-megvalosithatosagi-tanulmanya.html

 

http://m9autopalya.hu/hirek/Ujabb_szakaszon_epulhet_meg_az_m9_gyorsforgalmi_ut

 

és biztosan van még más bizonyíték is .....

 

terv,tanulmánykészítés volt ezerrel, kidobott pénz néhány mrd,a haverok zsebébe.

...de a 30 helyett 40-el való száguldozásért mehet a bünti.

Előzmény: trizs77 (43618)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.28 -4 3 43618

Aki 30 helyett 40-nel megy, azt büntesse meg a rendőr ha épp látja.

 

Bíróságra meg NEM azok jutnak akik 30 helyett 40-nel mentek, hanem akik 30 helyett 49-el elütöttek ott valakit.

 

------------------------------------------------------------------------------------

 

A szélsőséges indulati bejegyzések helyett, a gondolkodás még mindíg nem tiltott tevékenység.

 

 

 

 

Előzmény: DJ. Bakter (43617)
DJ. Bakter Creative Commons License 2019.03.28 0 3 43617

"A bíróságon "

 

Ez így van. Aki 30 helyett 40-nel megy Dorogon az iskola előtt, azt fel kell négyelni és az ország 4 különböző pontjaiban ki kell tűzni a testét.

Ilyen - pótcselekvéses - módszerekkel az országban jogosítványt szerzettek 99%-át bírságolni lehet.  Csúnya lenne,ha minden ügy a bíróságra is eljutna, mert akkor másra nem nagyon lenne idő.

A maradék 1%-ba te tartozol, aki tökéletes.

Előzmény: trizs77 (43616)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.28 -3 0 43616

Ez a vélemény, itt, ezen a fórumon elmegy.

A bíróságon a nem nyert kategóriába tartozik.

Előzmény: troglodita (43614)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.03.27 0 2 43615

Én nem, mert nem tanultam olyat, hogy nekem jogom volna egy sebességkorlátozó táblát felülbírálni Ráadásul nálunk a faluban hétvégén az iskolában, és főleg a tornateremben rendszeresen programok vannak, ünnepségek, rendezvények, így hétvégén is van gyalogos mozgás a 40-es tábla mellet.

Előzmény: troglodita (43614)
troglodita Creative Commons License 2019.03.27 -1 0 43614

Igen, például hét végén én is rendszeresen figyelmen kívül hagyom az ilyeneket, mert kutya nimcs az iskolában...

Előzmény: trizs77 (43612)
Spredeman Creative Commons License 2019.03.27 0 0 43613
trizs77 Creative Commons License 2019.03.27 0 0 43612
Előzmény: NAR (43608)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.03.27 -1 0 43611

Ha parkolóban csinálja, akkor az nem is nagy gond, mert ott a parkolóba kihúzódott autó mellett rendszerint könnyű a biztonságos oldaltávolságot megtartani.

 

Amiket én észrevettem, azok kissé árnyaltabb esetek. Az a három város, ahol sűrűn járok autóval és egyikükben lakom (Hajdúdorog, Hajdúnánás, Hajdúböszörmény) olyan úthálózattal bír, amelyben a központból sugarasan kifutó utakat egy városszéli körgyűrű köti össze körben. E mentén a körgyűrű mentén van a legtöbb iparos mester és vállalkozás megtelepedve (tüzép, vasudvar, autószerelő mesterek műhelyei, gumiszervizesek, használtcikk-boltok, stb. ...), ebben a külvárosias övezetben. A körút szélessége 6,5 m 2×1 sáv, de a szélén csak egy 0,75 m széles útpadka van, parkoló sehol sincsen mellette.

 

Mármost ez a külső körút számít annak a belvárost tehermentesítő útnak, ha valaki Polgárról Hajdúnánáson út tart Nyíregyházára, vagy Hajdúnánásról Hajdúdorogon keresztül tart Hajdúböszörménybe vagy Debrecenbe. Ez esetben nem megy be a városközpontba az átmenő forgalom, hanem a városszéli körutat használják erre a célra, mert itt némileg ritkább, "szellősebb" a forgalom, mint a belvárosban. Azonban a boltokat vagy mestereket felkereső autósok miatt itt is van bőven helyi forgalom is.

 

Ezen a körúton az említett figyelmetlen ajtónyitásos szabálytalanságok és veszélyforrások úgy jönnek létre, hogy a "csak egy pillanatra beugrok a vasudvarba vagy a mesterhez" alapon az utolsó előtti pillanatban teszik ki az irányjelzőt, gyorsan leparkolnak az útpadkára fél kerékkel (mert, mint írtam, parkolók itt már nincsenek), és aztán se szó se beszéd körülnézés nélkül nyitja az ajtót, mert "csak gyorsan beugrik öt percre" a boltba vagy a mesterhez vagy a vasudvarba, de arra már nem figyel, hogy az állandó átmenő forgalomra is odafigyeljen. Ilyenkor, ha a mögötte jövő autónak a bal sávban szembe jön egy másik autó vagy egy kerékpáros, és ilyenkor történik az említett körültekintés nélküli ajtónyitás, akkor már balra nem húzódhatsz be a szembejövők miatt (csak a sávhatáron belül!), és ilyenkor már csak a fékekben lehet megbízni. (Úgy vannak vele, hogy ugyebár ez már "csak a" külváros, kisebb forgalom, és elkezdik "lazábban értelmezni"(!!) a megállás és a várakozás szabályait.)

Megelőzni úgy lehet ezeket az eseteket, ha a vezetéselméletben tanultak szerint a vezető a perifériákra (= az útpadkák környékére) összpontosít jobban, és már 100-200 m-rel előre óvatosabban választja meg a sebességet, ha azt látja hogy sűrűsödik a forgalom, és ilyen figyelmetlenségekre lehet akárcsak egy picike esély is.

Előzmény: Landsmann_ (43600)
Anytime Creative Commons License 2019.03.27 0 0 43610

Mostmár legalább árnyalódik a kép.

 

A tőmondatos véleményformálás kontraproduktív.

Előzmény: NAR (43608)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.03.27 0 0 43609

Mivel az összes baleset egy része a parkolóban történik, 10-20 km/h sebességnél, egy része kertvárosi utcákban 30-40 km/h sebességnél, és ezekben azért arányaiban ritkábban hal meg bárki is, mint a főúton 70-110 km/h sebességnél. Nincs ebben sok meglepő. 

Előzmény: Anytime (43606)
NAR Creative Commons License 2019.03.27 0 1 43608

"Tehát az összes baleset 12 % a főutakon, de a halálosak 24 %-a."

 

Ez nem meglepő, ha kertvárosban 40-nel nem adnak meg egy elsőbbséget, abból nem szokott haláleset lenni. Ugyanez országúton bekötőútnál már könnyen lehet halálos.

Előzmény: Anytime (43606)
NAR Creative Commons License 2019.03.27 0 0 43607

Közben megtaláltam az adatot, 2014 óta bő félmillióval (több, mint 17%-kal) nőtt az autók száma. Ha ilyen forgalomnövekedés mellett "csak" stagnál a halálos balesetek száma, akkor a biztonság javul. Ha a mobiltelefonok elvileg rontják a statisztikát, akkor akár az autópályák hatása is lehet az, ami ezt kiegyensúlyozza...

Előzmény: Anytime (43601)
Anytime Creative Commons License 2019.03.27 0 0 43606

Lásd 43596.

 

Az okok között a technológia-javulás nagyon lényeges.

 

Az alapcikkből:

2017-ben 16 489 személyi sérüléssel járó baleset volt az országban, ami az ORFK legfrissebb adatai szerint tavaly 16 916-ra emelkedett, azaz tovább romlott.

 

A 20 legforgalmasabb főúton mintegy 2000 baleset, ebből halálos: 133

ORFK szerint összes: 567.

 

Tehát az összes baleset 12 % a főutakon, de a halálosak 24 %-a.

 

 

Előzmény: NAR (43604)
Anytime Creative Commons License 2019.03.27 0 0 43605

Mintha a mobiltelefonhasználat lenne a stagnálás kizárólagos oka.

 

Cső ------ látás, érvelés helyett, kategorikus az elzárkózás.

Én törekedtem az összehasonlítás objektivitására.(részletező adatok nem ismertek)

 

 

Mint írtam: a halálos balesetből egy is sok...

Előzmény: trizs77 (43602)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!