Keresés

Részletes keresés

Landsmann_ Creative Commons License 2019.03.31 0 0 43653

Az M4 egy öszvér tákolmány. Üllőt, Vecsést elkerülő része autóút, Az M35 folytatásaként épülő az meg autópálya. De szerintem a közbenső szakaszok si változatosak lesznek. 

Előzmény: Hírfigyelő (43652)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.03.31 -1 0 43652

"Egy kérdés: ha már 4 sávos autóút az M4, akkor hogyan marad benne szintbeli kereszteződés -körforgalom."

A KRESZ meghatárosáaiban keresd a választ (kivonatosan írtam le a definíciókat):

Autóút: a jelzőtáblával autóútként megjelölt olyan osztottpályás út, mely két külön, egymástól fizikailag is elválasztott úttestből áll, és amely legalább 2×2 sávos, és szintbeni kereszteződések lehetnek benne.

Autópálya: a jelzőtáblával autópályaként megjelölt olyan osztottpályás út, mely két külön, egymástól fizikailag is elválasztott úttestből áll, és amely legalább 2×2 sávos, és nem lehetnek benne szintbeni kereszteződések, melyeket minden csatlakozásnál le- és felhajtó csomópontok helyettesítenek.

 

Kérdés, hogy az M4 autóútnak, avagy autópályának épül-e meg. Ha autóútnak épül akkor lehet benne szintbeni kereszteződés, ha viszont autópályának épül meg, akkor nem lehet benne szintbeni kereszteződés.

 

Saját vélemény: a régi 4-es főutat -- balesetveszélyesen nagy forgalma miatt!! -- nem autóúttal, hanem mindenképpen autópályával érdemes és szükséges kiváltani, mert abban nem lehetnek szintbeni kereszteződések. (A szintbeni kereszteződések beépítése a balesetveszélyességet csak nagyon megnövelné, míg elhagyása jelentősen csökkentené.)

Előzmény: puntooo (43646)
RadiX Creative Commons License 2019.03.31 0 1 43651

Az lesz a végleges nyomvonal, az egyenes a mostani szintbeli kereszteződés körforgalommal.

 

Az új felüljárókat mindenhol az M4 mentén 10-15 méterrel eltolva építik a régi keresztezésekhez képest.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (43650)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2019.03.31 0 0 43650

Nem teljesen értem... a csíkos út lenne a végleges nyomvonal vagy az csak - nekem logikusan - az ideiglenes elterelő?

Előzmény: RadiX (43647)
RadiX Creative Commons License 2019.03.31 0 0 43649

Gondolom lesz egy pár napos tereléses időszak amikor szétbombázzák a körforgalmat és leaszfaltozzák a helyét véglegesre, várhatóan már a keresztforgalomnak átadott felüljáróval, és alul félpályás közlekedéssel.

Előzmény: puntooo (43648)
puntooo Creative Commons License 2019.03.31 0 0 43648

Persze, igaz..Kösz, és bocs a felesleges kérdésért!

Előzmény: RadiX (43647)
RadiX Creative Commons License 2019.03.31 0 1 43647

Nem marad benne, ott van az új felüljáró és a csomóponti ágak:

Előzmény: puntooo (43646)
puntooo Creative Commons License 2019.03.31 0 0 43646

de ez szerintem nem lesz kész 2x2 sávon.

 

Pont ezt mondom. A körforgalom előtti-utáni szakaszon látszólag már csak 1-2 hónapi munka van, ott reális a kora nyári átadás. Abony felé viszont még a földmunkák is egyre kisebb készültségben vannak. De a hosszú Üllő-Ceglédbercel szakasz lészültségéről én nem találok a guglival friss információt.

(Egy kérdés: ha már 4 sávos autóút az M4, akkor hogyan marad benne szintbeli kereszteződés -körforgalom.)

Előzmény: RadiX (43643)
Anytime Creative Commons License 2019.03.31 0 0 43645

Mint sokminden ez is árnyaltabb:

 

Az M15 és kisebb mértékben az M2 is az EU bővítés után lett csúcsforgalmú.

A forgalomnövekedés nem organikus, hanem generált.

 

Amikor 2004-ben Ausztria bedurvította az útdíjat, a tranzit a Szlovák-Cseh útvonalra ment át.

Az AUDI és a VW gyár között többszáz kamion ingázik.

 

Az M2 csak Vácig nagyon durva, agglomerációs okokból.

 

A fejlesztés késedelme csak emiatt lett feltünő.

Az M70-nél nincs is ilyen növekmény, attól még helyes, hogy kiépítik 2x2-re (ha ehhez az EU adja a forrást)

 

 

Ezen változtathat valamennyit a Komáromi híd átadása.

Előzmény: Fradista Utazó (43644)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.03.31 0 0 43644

Ez így rendben is volna. 

Az a baj, hogy az M15 és az M2 esete is arra mutat, hogy amikor a forglaom már indokolta, akkor se történt évekig semmi. 

Előzmény: Tamás0917 (43641)
RadiX Creative Commons License 2019.03.31 0 0 43643

Üllő-Albertirsa szeptemberben lesz átadva a tervek szerint.

 

Júniusban is terveznek valamit átadni, szerintem ez a Cegléd körüli 67-73 és remélhetőleg a 73-81 szakasz is lesz a ceglédi csomóponttal együtt.

 

Elvileg decemberre kész kellene lennie az abonyi elkerülő maradékának is (81-91), de ez szerintem nem lesz kész 2x2 sávon.

Előzmény: puntooo (43642)
puntooo Creative Commons License 2019.03.31 0 0 43642

Bocsi, megint M4. A Nemzeti Infrastruktura zrt honlapján eléggé nehezen tudok eligazodni...Pontosan mit is akarnak átadni 2019-ben? A tavaly átadott autóút szakaszok mellett látjuk a hónapok óta -látszólag - változatlan 4 sávra lebetonozott, de csak fél pályán használt szakaszt. És innen a 0-ig terjedő készültségű abonyi véget. 

De mi van az M0 (Üllő) -től kezdődő szakasszal? Ennek mekkora a készültsége? 

Tamás0917 Creative Commons License 2019.03.30 0 0 43641

Ameddig a forgalom nem indokolja, addig biztosan nem. Az osztrákok is csak 2x1-re építik ki egyelőre.

Előzmény: radio100jozsi (43636)
Anytime Creative Commons License 2019.03.30 0 2 43640

Ez a mondat általánosan igaz lehet:

Ma még lehet elég lesz a 2x1 sáv, 5 év múlva pedig kevés.

 

De konkrétan a 8. út Körmend-Rábafüzes szakaszán nem.

A tranzitforgalom 2008-tól lecsökkent, mert az M7-A5 átadása elvitte az olasz tranzitot.

Azóta jól láthatóan az S7 építése is 2x1 sávval történik.

 

Hasonló következetesség nincs az M6-nál, bár az igaz, hogy a horvátok nem is jelentették ki, hogy 2x1 sávot építenének a Dráva-hídtól a határig.

Egyszerűen nem építenek... itthon M6 2x2 sávot ütemeznek a napi 1800 járműegységnyi forgalomra!!!

Mert majd ha megindul a tranzit....

 

Forgalmi alapon Rábafüzesnél hány sáv kellene a 4500 járműegységnyi forgalomra?? (és az OPEL motorgyárnak)

          ezek szerint az M4-et még több sávra kellene építeni??? (10000 egység/nap)

 

De vonjuk be a 2. utat is: Parassapuszta 3200 járműegység/nap.

Rétság elkerülővel kezelhető lenne a probléma neheze.

Még kerekebben: 3. főút Tornyosnémeti 5543 egységjármű forgalomra 2x2 sáv épül.

Előzmény: egyszervolt.holnemvolt (43637)
troglodita Creative Commons License 2019.03.30 0 1 43639

Jó kérdés, itt még egy 580 méteres völgyhíd is épül, remélhetőleg az már végleges, 2x2 szélességben. És megint felvetődik a kérdés, hogy ha a hidak, kereszteződések stb. mind-mind elő van készítve a 2x2-re, akkor mennyivel olcsóbb most a 2x1 és mennyivel lesz végül drágább a 2x2 tíz év múlva?

Előzmény: mzdude (43633)
Aladár46 Creative Commons License 2019.03.30 0 0 43638

A méltatlan helyzetű veszprémi körgyűrű felújítási terve:

 

1. szakasz: 2021. dec. 31. kell elkészülnie (Veszprém elérhetősége Bp-ről PRIO1, mert 2022 januárjában EHF férfi EB)

2. szakasz: 2022. dec. 31. kell elkészülnie

3. szakasz: 2022 után, remélem 2024-ig...

 

 

Előzmény: egyszervolt.holnemvolt (43637)
egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2019.03.30 0 1 43637

Valahogy úgy.

Az a probléma, hogy a mának építenek, nem a holnapnak. Ma még lehet elég lesz a 2x1 sáv, 5 év múlva pedig kevés. De abban biztosak lehetünk, hogy 5-10 év múlva nem fognak újra hozzányúlni az úthoz.

 

Ha már 8-as út, Bakonygyepes és Városlőd közötti szakasza katasztrofális. Mikor beléptünk az EU-ba, olyan hírek keringtek, hogy meg kell felelnie a 11,5 T tengelyterhelésnek. Azóta semmi fejlődés, csak folt folt hátán és nyomvályú. Kamionok már reggel 5-6 fős konvojokban járnak, Herend-Veszprém 2x2 sávos szakasznak sokszor autópálya fílingje van, annyi autó közlekedik rajta.

Előzmény: radio100jozsi (43636)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.03.29 0 0 43636

Mint az M15-ön, meg az M2-esen, aztán 20 évig semmi.

Előzmény: Tamás0917 (43635)
Tamás0917 Creative Commons License 2019.03.29 0 0 43635

Elő lesz készítve a későbbi 2x2 sávra. Az alépítmény a hidak és a csomópontok is.

Előzmény: mzdude (43633)
van_Persil Creative Commons License 2019.03.29 -21 0 43634

Ott szerintem lesz kapaszkodósáv is, a 8-as Vas és Veszprém megyei szakaszán van belöle néhány.

Előzmény: mzdude (43633)
mzdude Creative Commons License 2019.03.29 0 0 43633

A "Vasszentmihálynál" feliratú képen a keresztben álló teherkocsi szinte matchboxnak tűnik a tájon. A kérdésem, hogy egy 2x1 sávos út miatt miért kell ilyen szélességben földmunkákat végezni?

Előzmény: troglodita (43632)
troglodita Creative Commons License 2019.03.29 0 0 43632
Előzmény: rm40 (43631)
rm40 Creative Commons License 2019.03.28 0 3 43631
troglodita Creative Commons License 2019.03.28 0 0 43630

Ja, hát igen, de én már a 134-es busz hátsó részében is elátkoztam azt a marhát, aki a gesztusvezérlést kitalálta :-)))

Előzmény: puntooo (43629)
puntooo Creative Commons License 2019.03.28 0 0 43629

na de simán telót is lehet használni beépített navigáció helyett

 

Nem erre gondoltam, hanem arra, hogy most már örülni kell; ha pld. a fűtés/klíma funkciói dedikált gombokat kapnak, és nem menüből kell előkeresni őket.

Előzmény: troglodita (43626)
aladar644 Creative Commons License 2019.03.28 -1 0 43628

nem 10 km,hanem kb 350 km aszfaltról van szó. A dolog pedig nem úgy működik,hogy vagy ide vagy oda,hanem ide is oda is.

Ezt az őrült főváros központúságot kellene feloldani például az M9 megépítésével,és akkor talán megszűnne az a nagy forgalom,amit említesz.

A szélesebb látókör nem fáj.

Előzmény: józsi24 (43625)
troglodita Creative Commons License 2019.03.28 0 0 43627

Már bocsánat, de nem mi kezdtük el építeni és nem is a mi megrendelésünkre épült ez annak idején. Nyilván az országos koncepció hiánya az, ami nagyon zavaró, hogy vannak a hosszú távú tervek, jól megtámogatva mérésekkel és mélyreható tanulmányokkal, aztán ebbe valaki rendszeresen belerondít, mert neki két pár töke van és sportot csinál belőle, hogy unortodox módszerekkel kormányoz.

Előzmény: józsi24 (43625)
troglodita Creative Commons License 2019.03.28 0 0 43626

na de simán telót is lehet használni beépített navigáció helyett, akkor meg mind lehetnek gombjai a gyárinak, ha valaki a be nem épített waze-t preferálja inkább..

Előzmény: puntooo (43624)
józsi24 Creative Commons License 2019.03.28 -1 0 43625

Hihetetlen hogy miken vagytok kepesek ennyit vergodni...

 

es ez naponta hany autoson segitene???

 

 

neme lehete, hogy ezt a 10km aszfaltot inkabb a mende-sulysap alkerulore kellene elbaszni, ahol napi 14000 jarmu bassza a rezet kmes arayzolo sorokban???

Előzmény: Mash_bakter (43623)
puntooo Creative Commons License 2019.03.28 0 2 43624

Miközben most sok szó esett a balesetekről és az EU betiltotta a mobilozást és be akarják vezetni a méregdrága és megbízhatatlan biztonsági támogató rendszereket, tendencia lett a "tabletes" autók elterjedése. Holott a kitapogatható gombok helyett (pld. a Volvó erről volt híres) a menüből előkereshető funkciók másodpercekre vonják el a vezető tekintetét az útról. Legalább a fő funkcióknál megtiltanám az érintőképernyős, menüs rendszert.   

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!