Az M4 egy öszvér tákolmány. Üllőt, Vecsést elkerülő része autóút, Az M35 folytatásaként épülő az meg autópálya. De szerintem a közbenső szakaszok si változatosak lesznek.
"Egy kérdés: ha már 4 sávos autóút az M4, akkor hogyan marad benne szintbeli kereszteződés -körforgalom."
A KRESZ meghatárosáaiban keresd a választ (kivonatosan írtam le a definíciókat):
Autóút: a jelzőtáblával autóútként megjelölt olyan osztottpályás út, mely két külön, egymástól fizikailag is elválasztott úttestből áll, és amely legalább 2×2 sávos, és szintbeni kereszteződések lehetnek benne.
Autópálya: a jelzőtáblával autópályaként megjelölt olyan osztottpályás út, mely két külön, egymástól fizikailag is elválasztott úttestből áll, és amely legalább 2×2 sávos, és nem lehetnek benne szintbeni kereszteződések, melyeket minden csatlakozásnál le- és felhajtó csomópontok helyettesítenek.
Kérdés, hogy az M4 autóútnak, avagy autópályának épül-e meg. Ha autóútnak épül akkor lehet benne szintbeni kereszteződés, ha viszont autópályának épül meg, akkor nem lehet benne szintbeni kereszteződés.
Saját vélemény: a régi 4-es főutat -- balesetveszélyesen nagy forgalma miatt!! -- nem autóúttal, hanem mindenképpen autópályával érdemes és szükséges kiváltani, mert abban nem lehetnek szintbeni kereszteződések. (A szintbeni kereszteződések beépítése a balesetveszélyességet csak nagyon megnövelné, míg elhagyása jelentősen csökkentené.)
Gondolom lesz egy pár napos tereléses időszak amikor szétbombázzák a körforgalmat és leaszfaltozzák a helyét véglegesre, várhatóan már a keresztforgalomnak átadott felüljáróval, és alul félpályás közlekedéssel.
Pont ezt mondom. A körforgalom előtti-utáni szakaszon látszólag már csak 1-2 hónapi munka van, ott reális a kora nyári átadás. Abony felé viszont még a földmunkák is egyre kisebb készültségben vannak. De a hosszú Üllő-Ceglédbercel szakasz lészültségéről én nem találok a guglival friss információt.
(Egy kérdés: ha már 4 sávos autóút az M4, akkor hogyan marad benne szintbeli kereszteződés -körforgalom.)
Bocsi, megint M4. A Nemzeti Infrastruktura zrt honlapján eléggé nehezen tudok eligazodni...Pontosan mit is akarnak átadni 2019-ben? A tavaly átadott autóút szakaszok mellett látjuk a hónapok óta -látszólag - változatlan 4 sávra lebetonozott, de csak fél pályán használt szakaszt. És innen a 0-ig terjedő készültségű abonyi véget.
De mi van az M0 (Üllő) -től kezdődő szakasszal? Ennek mekkora a készültsége?
Jó kérdés, itt még egy 580 méteres völgyhíd is épül, remélhetőleg az már végleges, 2x2 szélességben. És megint felvetődik a kérdés, hogy ha a hidak, kereszteződések stb. mind-mind elő van készítve a 2x2-re, akkor mennyivel olcsóbb most a 2x1 és mennyivel lesz végül drágább a 2x2 tíz év múlva?
Az a probléma, hogy a mának építenek, nem a holnapnak. Ma még lehet elég lesz a 2x1 sáv, 5 év múlva pedig kevés. De abban biztosak lehetünk, hogy 5-10 év múlva nem fognak újra hozzányúlni az úthoz.
Ha már 8-as út, Bakonygyepes és Városlőd közötti szakasza katasztrofális. Mikor beléptünk az EU-ba, olyan hírek keringtek, hogy meg kell felelnie a 11,5 T tengelyterhelésnek. Azóta semmi fejlődés, csak folt folt hátán és nyomvályú. Kamionok már reggel 5-6 fős konvojokban járnak, Herend-Veszprém 2x2 sávos szakasznak sokszor autópálya fílingje van, annyi autó közlekedik rajta.
A "Vasszentmihálynál" feliratú képen a keresztben álló teherkocsi szinte matchboxnak tűnik a tájon. A kérdésem, hogy egy 2x1 sávos út miatt miért kell ilyen szélességben földmunkákat végezni?
na de simán telót is lehet használni beépített navigáció helyett
Nem erre gondoltam, hanem arra, hogy most már örülni kell; ha pld. a fűtés/klíma funkciói dedikált gombokat kapnak, és nem menüből kell előkeresni őket.
Már bocsánat, de nem mi kezdtük el építeni és nem is a mi megrendelésünkre épült ez annak idején. Nyilván az országos koncepció hiánya az, ami nagyon zavaró, hogy vannak a hosszú távú tervek, jól megtámogatva mérésekkel és mélyreható tanulmányokkal, aztán ebbe valaki rendszeresen belerondít, mert neki két pár töke van és sportot csinál belőle, hogy unortodox módszerekkel kormányoz.
na de simán telót is lehet használni beépített navigáció helyett, akkor meg mind lehetnek gombjai a gyárinak, ha valaki a be nem épített waze-t preferálja inkább..
Hihetetlen hogy miken vagytok kepesek ennyit vergodni...
es ez naponta hany autoson segitene???
neme lehete, hogy ezt a 10km aszfaltot inkabb a mende-sulysap alkerulore kellene elbaszni, ahol napi 14000 jarmu bassza a rezet kmes arayzolo sorokban???
Miközben most sok szó esett a balesetekről és az EU betiltotta a mobilozást és be akarják vezetni a méregdrága és megbízhatatlan biztonsági támogató rendszereket, tendencia lett a "tabletes" autók elterjedése. Holott a kitapogatható gombok helyett (pld. a Volvó erről volt híres) a menüből előkereshető funkciók másodpercekre vonják el a vezető tekintetét az útról. Legalább a fő funkcióknál megtiltanám az érintőképernyős, menüs rendszert.