Keresés

Részletes keresés

Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2019.04.01 0 0 43664

Értem. Hát, ha ez így szokás otthon... legyen.

(Felénk ez pont fordítva történik, s ezáltal az új út egyenes marad, és az ideiglenes szakasz meg megy vissza az eredeti állapotába a felüljáró/aluljáró építésének befejezése után.)

Előzmény: RadiX (43651)
puntooo Creative Commons License 2019.04.01 0 0 43663

Igen, általában csak ez a "nesze semmi, fogd meg jól" "definíció" van az autóútról. De ezért idéztem, amit találtam, erről a linkről: 

 

http://www.nkh.gov.hu/fogalomtar/-/fogalmak/szures/11155?p_auth=Zrk0clrp

 

Ha meg ettől eltértek valahol, és azt elfogadták/átvették- azt magasabb szinten kellett eldönteni...

Előzmény: Hírfigyelő (43661)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.01 0 0 43662
Előzmény: Hírfigyelő (43661)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.01 0 0 43661

A jelenleg is érvényes és hatályos KRESZ (https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=97500001.KPM)
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
A jogszabály mai napon ( 2019.04.01. ) hatályos állapota.
A   <--   -->   jelek a bekezdések múltbeli és jövőbeli változásait jelölik. (Ez azt jelenti, hogy a linkkel hivatkozott jogszabály állandóan frissített.)


1. számú függelék az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelethez *
A rendeletben használt egyes fogalmak meghatározása a következő:


I. Az úttal kapcsolatos fogalmak
j) Osztottpályás út: olyan út, amelynek a két forgalmi irány céljára - egymástól járdaszigettel, növényzettel, zárt villamospályával vagy más hasonló módon elválasztott - két külön úttestje van.
k) Útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása.
l) Autópálya: jelzőtáblával autópályaként megjelölt osztottpályás út.
m) Autóút: jelzőtáblával autóútként megjelölt út.
n) Főútvonal: jelzőtáblával főútvonalként megjelölt út.

Előzmény: puntooo (43659)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.01 0 0 43660

Nem vettem én vádnak semmit se. :)))  Egyszerűen megjegyeztem, hogy Radix válasza későbbi, mint az én idevonatkozó állításom, meg hogy az M4 egy "kísérleti nyúl" amit "felsőbb utasításokra" bármikor átterveztethetnek, és hogy pl. a szintbeni kereszteződéseket kizáró definíció esetén miért és hogyan épülhetett meg mégis a 26-os út Miskolc-Sajószentpéter szakasza egy időben 2×2 sávos, de szintbeni kereszteződéseket is tartalmazó autóútnak.

Előzmény: puntooo (43659)
puntooo Creative Commons License 2019.03.31 0 0 43659

Mivel nem vádoltalak semmivel, ezért nem értem ezt a precíz ügyvédi védekezést...:-) Csupán arra utaltam, hogy ha épül a felüljáró, akkor csak elvi a vitánk az ottani körforgalomról. De általános vonatkozásai miatt nem fölösleges tisztázni. A NFM Közlekedési Hatósága honlapján is a wikiével megegyező a definíció:  "Irányonként legalább két sávval rendelkező autóúton csak külön szintű csomópont létesíthető, és a forgalmi irányokat fizikailag is el kell választani."

Előzmény: Hírfigyelő (43658)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.03.31 0 0 43658

Ez a beszélgetés eredetileg Landsmann_ és az én beszélgetésem volt, amibe Radix csak azután szólt bele, hogy az én állításom már elhangzott. A te érved akkor lehetne helytálló érv, ha Radix a (43655)-öt hamarabb írta volna meg, mint én a (43654)-et. Így viszont az érvelésed -- a sorrend miatt! -- már nem áll meg.


Radix viszont már csak azután válaszolt vissza a (43655)-ben a (43654)-re, hogy Landsmann_ és én egymással beszélgettünk erről a (43653)-ban és a (43654)-ben. Landsmann_ viszont leírta az M4-ről, hogy az egy egy "öszvér tákolmány. Üllőt, Vecsést elkerülő része autóút, Az M35 folytatásaként épülő az meg autópálya", amely leírás egybevetve Anytime (43656)-os válaszának ama részével, hogy szerinte az M4-et "többször áttervezték már, és nem zárható ki, hogy még változhat is", egybencseng egymással, és így a kettő együttesen már bizonyítja a szintbeni kereszteződések megépítésének lehetőségét(!!) az M4-en, mivel az autóút a KRESZ definíciója szerint olyan osztottpályás út, ahol még lehetnek szintbeni kereszteződések.


Már pedig ha még várható hogy többször is áttervezhetik mert ez a "kísérleti nyúl" a gyorsforgalmi utak között, akkor az is lehet, hogy Radix vélekedése ellenére is képesek lehetnek arra az őrültségre, hogy szintebni kereszteződéseket tegyenek az olyan szakaszaira, ahol nem autópálya, hanem csak autóút.

 

 

"De én úgy olvastam, igaz "csak" a wikin, hogy van folytatása a definíciónak: négy sáv esetén autóúton sem lehet szintbeli kereszteződés."

 

Akkor hogy lehet az, hogy az egyik legelső autóút, a 26-os főútvonalnak, mint a jelzőtáblával autóútként megjelölt 2×2 sávos útnak a Miskolc-Sajószentpéter szakaszán sokáig megvoltak a szintbeni kereszteződések??? <<Itt ellentmondás van!

Előzmény: puntooo (43657)
puntooo Creative Commons License 2019.03.31 -1 0 43657

Radix megválaszolta, hogy nem lesz szintbeli kereszteződés. De én úgy olvastam, igaz "csak" a wikin, hogy van folytatása a definíciónak: négy sáv esetén autóúton sem lehet szintbeli kereszteződés.

Előzmény: Hírfigyelő (43652)
Anytime Creative Commons License 2019.03.31 -1 1 43656

Nekem úgy tűnik, hogy nem vagy túl tájékozott.

Manapság az útmérnök azt tervez, amire fizetnek...

 

Az M4-et is többször áttervezték már, és nem zárható ki, hogy még változhat is.

Az időmúlás a legveszélyesebb: mindig jön valami fantazmagória, amit éppen ezen a szerencsétlen úton próbálnak ki.

 

Az M85-nél nincs gond, 4 szakaszon majdnem 60 km épül egyszerre, ha alagút kell, az is meglesz.

Előzmény: Hírfigyelő (43654)
RadiX Creative Commons License 2019.03.31 0 1 43655

Ezek politikai döntések voltak egytől egyig, nem a mérnökökön múlt. Mellesleg autóút ide vagy oda, nem lesz rajta szintbeli kereszt  sehol, ahol megépül.

Előzmény: Hírfigyelő (43654)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.03.31 -2 0 43654

Hát, akkor ennek az öszvérnek a szülei meg nagyon nagy szamarak, pontosabban nagy szamár "útmérnökök", akik nem jönnek arra rá, hogy egy ekkora forgalmú útra nem szabadna egyetlen szintbeni kereszteződést sem beépíteni!! Sőt, továbbmegyek: én nem is 2×2, hanem egyből 2×3 sávos autópályának építtetném meg, hogy minél nagyobb legyen a forgalmi terhelhetősége!

Előzmény: Landsmann_ (43653)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.03.31 0 0 43653

Az M4 egy öszvér tákolmány. Üllőt, Vecsést elkerülő része autóút, Az M35 folytatásaként épülő az meg autópálya. De szerintem a közbenső szakaszok si változatosak lesznek. 

Előzmény: Hírfigyelő (43652)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.03.31 -1 0 43652

"Egy kérdés: ha már 4 sávos autóút az M4, akkor hogyan marad benne szintbeli kereszteződés -körforgalom."

A KRESZ meghatárosáaiban keresd a választ (kivonatosan írtam le a definíciókat):

Autóút: a jelzőtáblával autóútként megjelölt olyan osztottpályás út, mely két külön, egymástól fizikailag is elválasztott úttestből áll, és amely legalább 2×2 sávos, és szintbeni kereszteződések lehetnek benne.

Autópálya: a jelzőtáblával autópályaként megjelölt olyan osztottpályás út, mely két külön, egymástól fizikailag is elválasztott úttestből áll, és amely legalább 2×2 sávos, és nem lehetnek benne szintbeni kereszteződések, melyeket minden csatlakozásnál le- és felhajtó csomópontok helyettesítenek.

 

Kérdés, hogy az M4 autóútnak, avagy autópályának épül-e meg. Ha autóútnak épül akkor lehet benne szintbeni kereszteződés, ha viszont autópályának épül meg, akkor nem lehet benne szintbeni kereszteződés.

 

Saját vélemény: a régi 4-es főutat -- balesetveszélyesen nagy forgalma miatt!! -- nem autóúttal, hanem mindenképpen autópályával érdemes és szükséges kiváltani, mert abban nem lehetnek szintbeni kereszteződések. (A szintbeni kereszteződések beépítése a balesetveszélyességet csak nagyon megnövelné, míg elhagyása jelentősen csökkentené.)

Előzmény: puntooo (43646)
RadiX Creative Commons License 2019.03.31 0 1 43651

Az lesz a végleges nyomvonal, az egyenes a mostani szintbeli kereszteződés körforgalommal.

 

Az új felüljárókat mindenhol az M4 mentén 10-15 méterrel eltolva építik a régi keresztezésekhez képest.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (43650)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2019.03.31 0 0 43650

Nem teljesen értem... a csíkos út lenne a végleges nyomvonal vagy az csak - nekem logikusan - az ideiglenes elterelő?

Előzmény: RadiX (43647)
RadiX Creative Commons License 2019.03.31 0 0 43649

Gondolom lesz egy pár napos tereléses időszak amikor szétbombázzák a körforgalmat és leaszfaltozzák a helyét véglegesre, várhatóan már a keresztforgalomnak átadott felüljáróval, és alul félpályás közlekedéssel.

Előzmény: puntooo (43648)
puntooo Creative Commons License 2019.03.31 0 0 43648

Persze, igaz..Kösz, és bocs a felesleges kérdésért!

Előzmény: RadiX (43647)
RadiX Creative Commons License 2019.03.31 0 1 43647

Nem marad benne, ott van az új felüljáró és a csomóponti ágak:

Előzmény: puntooo (43646)
puntooo Creative Commons License 2019.03.31 0 0 43646

de ez szerintem nem lesz kész 2x2 sávon.

 

Pont ezt mondom. A körforgalom előtti-utáni szakaszon látszólag már csak 1-2 hónapi munka van, ott reális a kora nyári átadás. Abony felé viszont még a földmunkák is egyre kisebb készültségben vannak. De a hosszú Üllő-Ceglédbercel szakasz lészültségéről én nem találok a guglival friss információt.

(Egy kérdés: ha már 4 sávos autóút az M4, akkor hogyan marad benne szintbeli kereszteződés -körforgalom.)

Előzmény: RadiX (43643)
Anytime Creative Commons License 2019.03.31 0 0 43645

Mint sokminden ez is árnyaltabb:

 

Az M15 és kisebb mértékben az M2 is az EU bővítés után lett csúcsforgalmú.

A forgalomnövekedés nem organikus, hanem generált.

 

Amikor 2004-ben Ausztria bedurvította az útdíjat, a tranzit a Szlovák-Cseh útvonalra ment át.

Az AUDI és a VW gyár között többszáz kamion ingázik.

 

Az M2 csak Vácig nagyon durva, agglomerációs okokból.

 

A fejlesztés késedelme csak emiatt lett feltünő.

Az M70-nél nincs is ilyen növekmény, attól még helyes, hogy kiépítik 2x2-re (ha ehhez az EU adja a forrást)

 

 

Ezen változtathat valamennyit a Komáromi híd átadása.

Előzmény: Fradista Utazó (43644)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.03.31 0 0 43644

Ez így rendben is volna. 

Az a baj, hogy az M15 és az M2 esete is arra mutat, hogy amikor a forglaom már indokolta, akkor se történt évekig semmi. 

Előzmény: Tamás0917 (43641)
RadiX Creative Commons License 2019.03.31 0 0 43643

Üllő-Albertirsa szeptemberben lesz átadva a tervek szerint.

 

Júniusban is terveznek valamit átadni, szerintem ez a Cegléd körüli 67-73 és remélhetőleg a 73-81 szakasz is lesz a ceglédi csomóponttal együtt.

 

Elvileg decemberre kész kellene lennie az abonyi elkerülő maradékának is (81-91), de ez szerintem nem lesz kész 2x2 sávon.

Előzmény: puntooo (43642)
puntooo Creative Commons License 2019.03.31 0 0 43642

Bocsi, megint M4. A Nemzeti Infrastruktura zrt honlapján eléggé nehezen tudok eligazodni...Pontosan mit is akarnak átadni 2019-ben? A tavaly átadott autóút szakaszok mellett látjuk a hónapok óta -látszólag - változatlan 4 sávra lebetonozott, de csak fél pályán használt szakaszt. És innen a 0-ig terjedő készültségű abonyi véget. 

De mi van az M0 (Üllő) -től kezdődő szakasszal? Ennek mekkora a készültsége? 

Tamás0917 Creative Commons License 2019.03.30 0 0 43641

Ameddig a forgalom nem indokolja, addig biztosan nem. Az osztrákok is csak 2x1-re építik ki egyelőre.

Előzmény: radio100jozsi (43636)
Anytime Creative Commons License 2019.03.30 0 2 43640

Ez a mondat általánosan igaz lehet:

Ma még lehet elég lesz a 2x1 sáv, 5 év múlva pedig kevés.

 

De konkrétan a 8. út Körmend-Rábafüzes szakaszán nem.

A tranzitforgalom 2008-tól lecsökkent, mert az M7-A5 átadása elvitte az olasz tranzitot.

Azóta jól láthatóan az S7 építése is 2x1 sávval történik.

 

Hasonló következetesség nincs az M6-nál, bár az igaz, hogy a horvátok nem is jelentették ki, hogy 2x1 sávot építenének a Dráva-hídtól a határig.

Egyszerűen nem építenek... itthon M6 2x2 sávot ütemeznek a napi 1800 járműegységnyi forgalomra!!!

Mert majd ha megindul a tranzit....

 

Forgalmi alapon Rábafüzesnél hány sáv kellene a 4500 járműegységnyi forgalomra?? (és az OPEL motorgyárnak)

          ezek szerint az M4-et még több sávra kellene építeni??? (10000 egység/nap)

 

De vonjuk be a 2. utat is: Parassapuszta 3200 járműegység/nap.

Rétság elkerülővel kezelhető lenne a probléma neheze.

Még kerekebben: 3. főút Tornyosnémeti 5543 egységjármű forgalomra 2x2 sáv épül.

Előzmény: egyszervolt.holnemvolt (43637)
troglodita Creative Commons License 2019.03.30 0 1 43639

Jó kérdés, itt még egy 580 méteres völgyhíd is épül, remélhetőleg az már végleges, 2x2 szélességben. És megint felvetődik a kérdés, hogy ha a hidak, kereszteződések stb. mind-mind elő van készítve a 2x2-re, akkor mennyivel olcsóbb most a 2x1 és mennyivel lesz végül drágább a 2x2 tíz év múlva?

Előzmény: mzdude (43633)
Aladár46 Creative Commons License 2019.03.30 0 0 43638

A méltatlan helyzetű veszprémi körgyűrű felújítási terve:

 

1. szakasz: 2021. dec. 31. kell elkészülnie (Veszprém elérhetősége Bp-ről PRIO1, mert 2022 januárjában EHF férfi EB)

2. szakasz: 2022. dec. 31. kell elkészülnie

3. szakasz: 2022 után, remélem 2024-ig...

 

 

Előzmény: egyszervolt.holnemvolt (43637)
egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2019.03.30 0 1 43637

Valahogy úgy.

Az a probléma, hogy a mának építenek, nem a holnapnak. Ma még lehet elég lesz a 2x1 sáv, 5 év múlva pedig kevés. De abban biztosak lehetünk, hogy 5-10 év múlva nem fognak újra hozzányúlni az úthoz.

 

Ha már 8-as út, Bakonygyepes és Városlőd közötti szakasza katasztrofális. Mikor beléptünk az EU-ba, olyan hírek keringtek, hogy meg kell felelnie a 11,5 T tengelyterhelésnek. Azóta semmi fejlődés, csak folt folt hátán és nyomvályú. Kamionok már reggel 5-6 fős konvojokban járnak, Herend-Veszprém 2x2 sávos szakasznak sokszor autópálya fílingje van, annyi autó közlekedik rajta.

Előzmény: radio100jozsi (43636)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.03.29 0 0 43636

Mint az M15-ön, meg az M2-esen, aztán 20 évig semmi.

Előzmény: Tamás0917 (43635)
Tamás0917 Creative Commons License 2019.03.29 0 0 43635

Elő lesz készítve a későbbi 2x2 sávra. Az alépítmény a hidak és a csomópontok is.

Előzmény: mzdude (43633)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!