Keresés

Részletes keresés

józsi24 Creative Commons License 2019.04.02 0 1 43673

alikam, mar ezerszer el lett magyarazva, hogy a szellem9 semmit sem segitene a bp agglomeracion, de hiaba, neked ez falrahanyt borso, te csak szajkozod tovabb a hujesegeidet, mint valami elbaltazott imamalom...

Előzmény: aladar644 (43628)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.04.01 0 0 43672

Tulajdonképpen ugyanilyen módszerrel csinálták Derecske és Hajdúszovát, illetve Hajdúszovát és a 4-es főút közötti útnál is ahol az M35 külön szintben keresztezte az utakat. Építettek egy ideiglenes elkerülőt, hogy a felüljárót megépítsék. Mikor az elkészült, a forgalmat arra terelték, a régi elkerülő utat elbontották. Így mindkét említett helyen az M35 fölött vezet át a mellékút. De hasonlatos volt a helyzet az M4 végénél a 47-es főúton is. Oda is építettek egy ideiglenes elkerülőt, majd amikor a körfoprgalmak és a felüljáró elkészült, akkor a forgalmat a 47-es új nyomvonalára terelték. Itt nem kellett a 47-eshez felüljárót építeni, mivel az M4 folytatása akkor még nem ért el a 47-esig. Amint a 47-es az új nyomvonalra került (a két szűk körforgalomhoz) akkor  a régi eredeti nyomvonal elbontásra került és folytatódhatott az M4 építése. Itt az autópálya a főút fölött vezet át, a másik két helyen a mellékutak vannak az autópálya fölött. 

Előzmény: gyoparOHs (43671)
gyoparOHs Creative Commons License 2019.04.01 0 0 43671

    " .....ezt például még értelmezni sem igazán tudom,...."

 

Akkor egy kis segítség.

 

 Alulról a zöld erdőnél jön Szénás felől a régi út (sárga ).  Itt fog majd balra elhúzva menni az új út át az M44 felett.  A régi úton megy a terelés a pályáig, ott a terelőt - onnan- még elhozták jobbra mert a régi út beleérne - túl közel lenne- az építési területbe.

 A képen a fríss aszfaltozást látni a pálya tetején, hogy a járművek ne hordják ki keresztbe  az alapozást. a végleges pályaburkolat itt akkor készül el mikor már a forgalmat átterelik a felüljáróra.

 

   

Előzmény: troglodita (43665)
zsoooc2 Creative Commons License 2019.04.01 0 0 43670

A románok szerint sajnos nincs rá esély, hogy az A3-as, illetve az A10-es pályának bármelyik szakasza is elkészüljön 2019-ben. Csak az A1-es két szakasza lesz átadva 2019-ben.

Előzmény: pentium10 (43669)
pentium10 Creative Commons License 2019.04.01 0 0 43669

1 poszt erejeig

 

Nezzel Marossolymosi A1-es dron videot a hegyoldal menten keszulo autopalyararol:
https://www.youtube.com/watch?v=bPJpcRC7Cjw&feature=youtu.be

 

Maros megyei A3-as Astaldi szakaszt ahol nagyon jo a haladas - bar meg sok a munka de van nemi esely idenre befejezni
https://www.youtube.com/watch?v=_DIjzzpV77I

 

A Feher megyei A10-es palyarol Szaszszebes es Gyulafehervar kozott (ezt is idenre forgalomba akarjak adni)
https://www.youtube.com/watch?v=CEW9BSvJ-yY

 

terkep: http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=10/46.208/23.715/0

Samott Creative Commons License 2019.04.01 0 1 43668

Ha jol emlekszem nehany embernek meg kellett halnia, mire Ullonel egyaltalan lampat kapott az a keresztezodes az "M4"-en... eleve meg kellett volna epiteni azt a csomopontot amit most epitenek es azon kivezetni a forgalmat a regi utra amig nem folytattak az epitkezest.

Előzmény: Hírfigyelő (43654)
troglodita Creative Commons License 2019.04.01 0 0 43667

na de így még furább, ideiglenes elkerülőt is építenek, meg arrébb is tolják egy kicsit a nyomvonalat?

Előzmény: RadiX (43666)
RadiX Creative Commons License 2019.04.01 0 1 43666

szerintem itt a friss aszfalt ideiglenes nyomvonal, addig használják, amíg megépül a felüljáró, amelyik szakaszt kikerüli, az pont belekerül a töltésbe, itt épp így jött ki a matek.

Előzmény: troglodita (43665)
troglodita Creative Commons License 2019.04.01 0 0 43665

Igen, valami egészen elképesztő lesz a végeredmény, értem én, hogy így olcsóbb és gyorsabb is, de akkor is egy förmedvény a vonalvezetés. Az egész M44 ilyen lesz, ezt például még értelmezni sem igazán tudom, hogy itt mit miért aszfaltoztak: https://www.google.hu/maps/@46.8186113,20.6056719,336m/data=!3m1!1e3

Előzmény: Tamas(Ottawa) (43664)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2019.04.01 0 0 43664

Értem. Hát, ha ez így szokás otthon... legyen.

(Felénk ez pont fordítva történik, s ezáltal az új út egyenes marad, és az ideiglenes szakasz meg megy vissza az eredeti állapotába a felüljáró/aluljáró építésének befejezése után.)

Előzmény: RadiX (43651)
puntooo Creative Commons License 2019.04.01 0 0 43663

Igen, általában csak ez a "nesze semmi, fogd meg jól" "definíció" van az autóútról. De ezért idéztem, amit találtam, erről a linkről: 

 

http://www.nkh.gov.hu/fogalomtar/-/fogalmak/szures/11155?p_auth=Zrk0clrp

 

Ha meg ettől eltértek valahol, és azt elfogadták/átvették- azt magasabb szinten kellett eldönteni...

Előzmény: Hírfigyelő (43661)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.01 0 0 43662
Előzmény: Hírfigyelő (43661)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.01 0 0 43661

A jelenleg is érvényes és hatályos KRESZ (https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=97500001.KPM)
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
A jogszabály mai napon ( 2019.04.01. ) hatályos állapota.
A   <--   -->   jelek a bekezdések múltbeli és jövőbeli változásait jelölik. (Ez azt jelenti, hogy a linkkel hivatkozott jogszabály állandóan frissített.)


1. számú függelék az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelethez *
A rendeletben használt egyes fogalmak meghatározása a következő:


I. Az úttal kapcsolatos fogalmak
j) Osztottpályás út: olyan út, amelynek a két forgalmi irány céljára - egymástól járdaszigettel, növényzettel, zárt villamospályával vagy más hasonló módon elválasztott - két külön úttestje van.
k) Útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása.
l) Autópálya: jelzőtáblával autópályaként megjelölt osztottpályás út.
m) Autóút: jelzőtáblával autóútként megjelölt út.
n) Főútvonal: jelzőtáblával főútvonalként megjelölt út.

Előzmény: puntooo (43659)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.01 0 0 43660

Nem vettem én vádnak semmit se. :)))  Egyszerűen megjegyeztem, hogy Radix válasza későbbi, mint az én idevonatkozó állításom, meg hogy az M4 egy "kísérleti nyúl" amit "felsőbb utasításokra" bármikor átterveztethetnek, és hogy pl. a szintbeni kereszteződéseket kizáró definíció esetén miért és hogyan épülhetett meg mégis a 26-os út Miskolc-Sajószentpéter szakasza egy időben 2×2 sávos, de szintbeni kereszteződéseket is tartalmazó autóútnak.

Előzmény: puntooo (43659)
puntooo Creative Commons License 2019.03.31 0 0 43659

Mivel nem vádoltalak semmivel, ezért nem értem ezt a precíz ügyvédi védekezést...:-) Csupán arra utaltam, hogy ha épül a felüljáró, akkor csak elvi a vitánk az ottani körforgalomról. De általános vonatkozásai miatt nem fölösleges tisztázni. A NFM Közlekedési Hatósága honlapján is a wikiével megegyező a definíció:  "Irányonként legalább két sávval rendelkező autóúton csak külön szintű csomópont létesíthető, és a forgalmi irányokat fizikailag is el kell választani."

Előzmény: Hírfigyelő (43658)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.03.31 0 0 43658

Ez a beszélgetés eredetileg Landsmann_ és az én beszélgetésem volt, amibe Radix csak azután szólt bele, hogy az én állításom már elhangzott. A te érved akkor lehetne helytálló érv, ha Radix a (43655)-öt hamarabb írta volna meg, mint én a (43654)-et. Így viszont az érvelésed -- a sorrend miatt! -- már nem áll meg.


Radix viszont már csak azután válaszolt vissza a (43655)-ben a (43654)-re, hogy Landsmann_ és én egymással beszélgettünk erről a (43653)-ban és a (43654)-ben. Landsmann_ viszont leírta az M4-ről, hogy az egy egy "öszvér tákolmány. Üllőt, Vecsést elkerülő része autóút, Az M35 folytatásaként épülő az meg autópálya", amely leírás egybevetve Anytime (43656)-os válaszának ama részével, hogy szerinte az M4-et "többször áttervezték már, és nem zárható ki, hogy még változhat is", egybencseng egymással, és így a kettő együttesen már bizonyítja a szintbeni kereszteződések megépítésének lehetőségét(!!) az M4-en, mivel az autóút a KRESZ definíciója szerint olyan osztottpályás út, ahol még lehetnek szintbeni kereszteződések.


Már pedig ha még várható hogy többször is áttervezhetik mert ez a "kísérleti nyúl" a gyorsforgalmi utak között, akkor az is lehet, hogy Radix vélekedése ellenére is képesek lehetnek arra az őrültségre, hogy szintebni kereszteződéseket tegyenek az olyan szakaszaira, ahol nem autópálya, hanem csak autóút.

 

 

"De én úgy olvastam, igaz "csak" a wikin, hogy van folytatása a definíciónak: négy sáv esetén autóúton sem lehet szintbeli kereszteződés."

 

Akkor hogy lehet az, hogy az egyik legelső autóút, a 26-os főútvonalnak, mint a jelzőtáblával autóútként megjelölt 2×2 sávos útnak a Miskolc-Sajószentpéter szakaszán sokáig megvoltak a szintbeni kereszteződések??? <<Itt ellentmondás van!

Előzmény: puntooo (43657)
puntooo Creative Commons License 2019.03.31 -1 0 43657

Radix megválaszolta, hogy nem lesz szintbeli kereszteződés. De én úgy olvastam, igaz "csak" a wikin, hogy van folytatása a definíciónak: négy sáv esetén autóúton sem lehet szintbeli kereszteződés.

Előzmény: Hírfigyelő (43652)
Anytime Creative Commons License 2019.03.31 -1 1 43656

Nekem úgy tűnik, hogy nem vagy túl tájékozott.

Manapság az útmérnök azt tervez, amire fizetnek...

 

Az M4-et is többször áttervezték már, és nem zárható ki, hogy még változhat is.

Az időmúlás a legveszélyesebb: mindig jön valami fantazmagória, amit éppen ezen a szerencsétlen úton próbálnak ki.

 

Az M85-nél nincs gond, 4 szakaszon majdnem 60 km épül egyszerre, ha alagút kell, az is meglesz.

Előzmény: Hírfigyelő (43654)
RadiX Creative Commons License 2019.03.31 0 1 43655

Ezek politikai döntések voltak egytől egyig, nem a mérnökökön múlt. Mellesleg autóút ide vagy oda, nem lesz rajta szintbeli kereszt  sehol, ahol megépül.

Előzmény: Hírfigyelő (43654)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.03.31 -2 0 43654

Hát, akkor ennek az öszvérnek a szülei meg nagyon nagy szamarak, pontosabban nagy szamár "útmérnökök", akik nem jönnek arra rá, hogy egy ekkora forgalmú útra nem szabadna egyetlen szintbeni kereszteződést sem beépíteni!! Sőt, továbbmegyek: én nem is 2×2, hanem egyből 2×3 sávos autópályának építtetném meg, hogy minél nagyobb legyen a forgalmi terhelhetősége!

Előzmény: Landsmann_ (43653)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.03.31 0 0 43653

Az M4 egy öszvér tákolmány. Üllőt, Vecsést elkerülő része autóút, Az M35 folytatásaként épülő az meg autópálya. De szerintem a közbenső szakaszok si változatosak lesznek. 

Előzmény: Hírfigyelő (43652)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.03.31 -1 0 43652

"Egy kérdés: ha már 4 sávos autóút az M4, akkor hogyan marad benne szintbeli kereszteződés -körforgalom."

A KRESZ meghatárosáaiban keresd a választ (kivonatosan írtam le a definíciókat):

Autóút: a jelzőtáblával autóútként megjelölt olyan osztottpályás út, mely két külön, egymástól fizikailag is elválasztott úttestből áll, és amely legalább 2×2 sávos, és szintbeni kereszteződések lehetnek benne.

Autópálya: a jelzőtáblával autópályaként megjelölt olyan osztottpályás út, mely két külön, egymástól fizikailag is elválasztott úttestből áll, és amely legalább 2×2 sávos, és nem lehetnek benne szintbeni kereszteződések, melyeket minden csatlakozásnál le- és felhajtó csomópontok helyettesítenek.

 

Kérdés, hogy az M4 autóútnak, avagy autópályának épül-e meg. Ha autóútnak épül akkor lehet benne szintbeni kereszteződés, ha viszont autópályának épül meg, akkor nem lehet benne szintbeni kereszteződés.

 

Saját vélemény: a régi 4-es főutat -- balesetveszélyesen nagy forgalma miatt!! -- nem autóúttal, hanem mindenképpen autópályával érdemes és szükséges kiváltani, mert abban nem lehetnek szintbeni kereszteződések. (A szintbeni kereszteződések beépítése a balesetveszélyességet csak nagyon megnövelné, míg elhagyása jelentősen csökkentené.)

Előzmény: puntooo (43646)
RadiX Creative Commons License 2019.03.31 0 1 43651

Az lesz a végleges nyomvonal, az egyenes a mostani szintbeli kereszteződés körforgalommal.

 

Az új felüljárókat mindenhol az M4 mentén 10-15 méterrel eltolva építik a régi keresztezésekhez képest.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (43650)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2019.03.31 0 0 43650

Nem teljesen értem... a csíkos út lenne a végleges nyomvonal vagy az csak - nekem logikusan - az ideiglenes elterelő?

Előzmény: RadiX (43647)
RadiX Creative Commons License 2019.03.31 0 0 43649

Gondolom lesz egy pár napos tereléses időszak amikor szétbombázzák a körforgalmat és leaszfaltozzák a helyét véglegesre, várhatóan már a keresztforgalomnak átadott felüljáróval, és alul félpályás közlekedéssel.

Előzmény: puntooo (43648)
puntooo Creative Commons License 2019.03.31 0 0 43648

Persze, igaz..Kösz, és bocs a felesleges kérdésért!

Előzmény: RadiX (43647)
RadiX Creative Commons License 2019.03.31 0 1 43647

Nem marad benne, ott van az új felüljáró és a csomóponti ágak:

Előzmény: puntooo (43646)
puntooo Creative Commons License 2019.03.31 0 0 43646

de ez szerintem nem lesz kész 2x2 sávon.

 

Pont ezt mondom. A körforgalom előtti-utáni szakaszon látszólag már csak 1-2 hónapi munka van, ott reális a kora nyári átadás. Abony felé viszont még a földmunkák is egyre kisebb készültségben vannak. De a hosszú Üllő-Ceglédbercel szakasz lészültségéről én nem találok a guglival friss információt.

(Egy kérdés: ha már 4 sávos autóút az M4, akkor hogyan marad benne szintbeli kereszteződés -körforgalom.)

Előzmény: RadiX (43643)
Anytime Creative Commons License 2019.03.31 0 0 43645

Mint sokminden ez is árnyaltabb:

 

Az M15 és kisebb mértékben az M2 is az EU bővítés után lett csúcsforgalmú.

A forgalomnövekedés nem organikus, hanem generált.

 

Amikor 2004-ben Ausztria bedurvította az útdíjat, a tranzit a Szlovák-Cseh útvonalra ment át.

Az AUDI és a VW gyár között többszáz kamion ingázik.

 

Az M2 csak Vácig nagyon durva, agglomerációs okokból.

 

A fejlesztés késedelme csak emiatt lett feltünő.

Az M70-nél nincs is ilyen növekmény, attól még helyes, hogy kiépítik 2x2-re (ha ehhez az EU adja a forrást)

 

 

Ezen változtathat valamennyit a Komáromi híd átadása.

Előzmény: Fradista Utazó (43644)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.03.31 0 0 43644

Ez így rendben is volna. 

Az a baj, hogy az M15 és az M2 esete is arra mutat, hogy amikor a forglaom már indokolta, akkor se történt évekig semmi. 

Előzmény: Tamás0917 (43641)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!