Keresés

Részletes keresés

RadiX Creative Commons License 2019.04.03 0 0 43714

Melyik M4-re gondolsz, mert a Pest megyei szakasz biztosan nem olyan (aszfaltos leállósávos) lesz, az látszik már a műholdképeken. Az M35b persze más tészta.

Előzmény: radio100jozsi (43710)
puntooo Creative Commons License 2019.04.03 0 0 43713

Nem lehet, hogy bizonyos áruszállítás maradna Biharkeresztesnél?

 

Minden lehet. De az ellenkezője is:-) Remélem igazad van.

Előzmény: radio100jozsi (43709)
mzdude Creative Commons License 2019.04.03 0 2 43712

Az M2 építésének lassúsága botrány.

 

A mai nap* pedig igazolta, hogy az úthálózatunk** sebezhető, és nem jó elgondolás mindent az M0-ra koncentrálni és bekötögetni, illetve kellene pl. M81.

 

*A M0-n baleset, emiatt 20 km dugó. Az M6-nál már két sávban ácsorogtak-csordogáltak a kamionok, a belsőben a személykocsik próbálkoztak.

**Mármint az autópálya-hálózat, mert a többinél kb. harmadik világbeli szintű útmaradványokról beszélhetünk, útról nem.

Előzmény: radio100jozsi (43710)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.04.03 0 0 43711

Még lemaradt, hogy az M2-esen beton elválasztósávos lesz végig, ami pozitív, mert hát sajnos a korlát semmit nem ér, főleg ha egy kamion száguld neki, és megy át a szembe forgalomba.

Előzmény: radio100jozsi (43710)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.04.03 0 3 43710

Ma reggel 8-as indulással Csévharasztról Vácra volt a menet.

A 4-es Monoron teljesen beállva a Tesco lámpa miatt. Ezen túljutva már haladósabb, bár Üllő körforgalomig volt megtorpanás néha. Üllő elkerülő lámpa sor volt, még is hosszan zöld, így egy lendülettel át is jutottam rajta. M0K, brutális forgalom, a szélsőben végeláthatatlan kamion sor, a belsőben meg személyautók, ritka pillanat volt a 110-es tempó, az is a 3 sávosra szélesedő maglódi dombnál, amúgy 80-100 között változott. Utána a Csömöri felhajtótól az M3-asig a belső is beállva, akkora tömeg hajt fel Csömör felől, majd jön az M3 felé, hogy lényegében hiába 3 sávos itt az út, a belsőben is csak cammogás 40-60-as tempóval.

M2-esre lehajtva, hát Dunakesziig nagyon lassan halad a jobb pálya építése, és továbbra is a bal pályán megy 1-2 sáv osztásban a forgalom. Ja Pest felé oké, hogy két sáv, de 60-as tábla, de ott 100-al minimum száguldanak, és hát ez az én komfortzónában is átlépte, mikor azokon a szűk sávokban így elhaladnak szemből melletted.

Dunakeszitől Gödig az új bal pályán megy a forgalom 80-as táblával, csak a kagylós kút környékén van egy flikk-flakk és 60-as tábla.

Gödtől Vácig a régi jobb pályán megy továbbra is a forgalom, de az új bal pálya már elég jó kész állapotban van, szerintem ebben a hónapban át kell, hogy adják. Mert hát itt van a szeptember 30-a hamar, és a jobb régi pályához hozzá sem nyúltak még. Anno engemet meglepett, még írtam is, de most aztán még szembetűnőbb, hogy a 2*2 sáv vége, és a kapaszkodó sávos Rád/Vác csomópont között tényleg csak egy köpés van, és lényegében semmi híd, sík vidék, nem értem miért nem eleve addig a csomópontig lett megcsinálva a 2*2 sáv.

 

Érdekes még, hogy az M2-esen aszfaltozott a leállósáv, de akkor ez most autópálya, vagy marad autóút? Meg akkor az M4-es is aszfaltos leállósávos lesz, de a régi Vecsés-Üllő elkerülő meg marad murvás? Nem értem, hogy miért nem lehet egységes koncepció mentén építkezni.

 

M0K, meg már rég kinőtte a 2*2 sávot, azt vétek volt annó így építeni, mert 2*3-ra kellett volna végig, főleg így, hogy nem is lesz M0Ny, és a Munkás körút soha meg nem valósuló tervek között van.

 

radio100jozsi Creative Commons License 2019.04.03 0 0 43709

Nem lehet, hogy bizonyos áruszállítás maradna Biharkeresztesnél? Hasonlóan, mint az M43-as esetében van, hogy a régi Nagylaki felé kell menniük a veszélyes árukat, meg az élő állatokat szállító kamionnak.

Előzmény: puntooo (43694)
Anytime Creative Commons License 2019.04.03 0 0 43708

Ismerem az érzést: minden kifogást megtalálnak.

 

Így viszont hosszú és drága lenne = nincs rá pénz.

Örök és cáfolhatatlan magyarázat.

Előzmény: pentium10 (43707)
pentium10 Creative Commons License 2019.04.03 0 0 43707

Elesdi peldat nem ismerem annyira, de osszekellene vetni a Natura 2000-es terkeppel. Vagy valami ritka fa felevel, barlang stb...

Szinde minden Natura 2000 ala esik Erdelyben, ezert valasztanak folyokon atvezeto hidakat. 

Előzmény: Anytime (43706)
Anytime Creative Commons License 2019.04.03 0 0 43706

Hamár homár, legyen kövér:)))

 

Ezt érted?

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=13/47.071/22.446/0

 

Inkább 2 híd a Sebes-Körösön, + 5 km útépítés, mint egy északi oldalon átvezetett elkerülő?  Domborzati bevágással.

 

Ezért nem is kezdik el Élesd elkerülő útját?

 

Egyébiránt ez a térkép sok érthetetlen megoldású elkerülő fejlesztést jelez, Élesd az egyik kirívó példa.

 

 

 

Előzmény: pentium10 (43703)
Anytime Creative Commons License 2019.04.03 0 3 43705

Nem ellene szólnak a kommentek.

Mindenki nyomja a maga szempontjai szerint.

 

A sorrendiség, előkelőbben prioritás a lényeg.

Ezt borogatják össze-vissza a lobbiérdekek.

 

M49: abból fakad, hogy Győrtelek 491. út és Mátészalka (M3) között 20 km-en bedurvul a forgalom. Tipikusan agglo jelenség.

(Mint volt a 47 B.újfalu-Debrecen, vagy korábban M85 Csorna-Győr, M86 Szombathely-Vát-Sárvár.)

 

Persze ez a Mátészalkán-Kocsordon-Győrteleken élőknek sok lehet. (11362/671 tgk.)

Csengersima határ 4169/480 tgk.   Jelezném: M8 2x1 Rábafüzes előtt: 4578/735

 

A lobbisták habosítják a sztorit.... A szakma várja a megrendeléseket...

Előzmény: Jared- (43700)
troglodita Creative Commons License 2019.04.03 0 0 43704

jé, tényleg, kösz szépen ;-)))

Előzmény: pentium10 (43703)
pentium10 Creative Commons License 2019.04.03 0 2 43703

a Szamarnemeti elkerulo epuloben van, keszultseg 21%, kb 2020 vegere keszulhet el, komoly ceg dolgozik rajta: Itinera (remelhetoleg nem lesz semmi gond)

a hatarmenti autopalya bekotesrol nincs semmi konkretum - csak a terkepen piszkozatkent megjelenik

 

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=11/47.858/22.725/0

 

Előzmény: troglodita (43696)
Anytime Creative Commons License 2019.04.03 0 0 43702

A költség-haszon elemzés (CBA) alapelemei:

 

Beruházási költségek

Működési költségek

Üzemeltetési, és fenntartási költségek

Felújítási költségek

 

Utazási idő megtakarítás

Baleseti kockázat változása

Jármű üzemköltség változása

Környezeti hatások

Zajterhelés

Légszennyezés

Éghajlatváltozás

 

Az útdíj ezek után játszik. Nem a matrica, hanem a tgk. sarc!

 

A vágyott gazdasági pezsdülés láthatóan sziget-szerű.

Milyen pezsdülés látható az M3, az M5 vagy az M7 környékén? Évtizednyi működéssel.

Alig van példa arra, hogy a megyeszékhelyeken kívül nagybefektetés történt volna.

Kivételként említhető Nyírbátor és Makó.  (M6 Paks, gombhoz varrták a kabátot)

Előzmény: aladar644 (43692)
Jared- Creative Commons License 2019.04.03 0 2 43701

Igy is nagyobb forgalom lesz arrefele mint az M3 Vaja-Vásárosnamény szakaszán.

Előzmény: troglodita (43697)
Jared- Creative Commons License 2019.04.03 0 0 43700

Nem értem a kérdést. Èn nem vagyok az M9 ellen.

Előzmény: aladar644 (43698)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.03 0 0 43699

A román oldalon halvány vonalú terv sincs arrafele,az A3 a Szilágyságban halad tovább a határ fele.

Előzmény: troglodita (43696)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.03 0 1 43698

Szeged és Nagykanizsa,Zeg,Sopron (M9)vonalon  hogy számolod,hányszor százezer lakos van?

 

Előzmény: Jared- (43695)
troglodita Creative Commons License 2019.04.03 0 0 43697

Addig mondjuk a 2x2-t sem igazán értem...

Előzmény: troglodita (43696)
troglodita Creative Commons License 2019.04.03 0 0 43696

És vajon mikor és mi lesz a román oldalon? Szatmárnémetire valami elkerülő azért csak ráférne...

Előzmény: Jared- (43695)
Jared- Creative Commons License 2019.04.03 -1 1 43695

Azóta megint M49-nek hivják, és 2x2 sávos lesz.

 

https://magyarepitok.hu/utepites/2019/03/indul-a-mateszalkatol-az-erdelyi-hatarig-futo-m49-es-tervezese

 

Szatmárnémetinek bárhogy számolom több mint 100ezer lakosa van, nem baj ha van oda is pálya. 

Előzmény: troglodita (43691)
puntooo Creative Commons License 2019.04.02 0 0 43694

Komplex határátkelőhelyet építenek ki, 

 

Korábban olyan félhivatalos információt kaptam, hogy a nagy kamionellenőrző pont marad Bkeresztesnél- Ezért az M4-ről szükségszerűen kell átrándulni a  42-esre Bkeresztes felé, a román autópálya-készültségtől függetlenül is......Valamikor koncepcióváltás történt?

Előzmény: pentium10 (43693)
pentium10 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 43693

M4-rol erdeklodtunk a NIF-nel, harapofogoval sem lehetett kiszedni beloluk a %-os keszultseget, NIF Zrt. kérdéseire az alábbi választ küldi:

 

A jelenleg hatályos szerződés, és a tervezett ütemezés szerint az építési munkák befejezési határideje 2020. január vége.

Folyamatban lévő munkavégzés: nagytömegű anyagbeszállítás, műtárgyak szerkezeti cölöpözése, alaptest és pillérépítés, műtárgyak acél felszerkezet gyártása és helyszínre történő szállítása, valamint összeszerelése, töltésalapozás és töltésépítés, átereszépítés, kereszt-és hosszcsatorna építés, valamint Ckt pályaszerkezetiréteg építés.

A határátkelőhely az M4 autópálya projekttel egyidőben valósul meg. Komplex határátkelőhelyet építenek ki, mindkét irányból 10-10 (be- és kilépőoldal) ellenőrző sávval, amelyből 4 sáv a személygépjárművek, 2 sáv a buszok és 4 sáv a tehergépjárművek ellenőrzésére szolgál majd.

aladar644 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 43692

Kérdés,hogyan számolod a megtérülést? ha a vállalkozások fejlődésében,az itt lakók konfortérzésének javulásában,a mobilitás hozta gazdasági,kulturális pezsdülésben a déli országrészben, akkor egyértelmű a megtérülés.Erre értettem,hogy országban kellene gondolkodni. Igaz,akkor beigazolódhat az a,szerintem lényeges jelenlegi félelem,hogy a főváros veszíthet vele.

Egy idő után megindul a vérkeringés az érintett országrészben,és akkor addig még ismeretlen jelenség indulna meg: fejlődni kezd az ország.

 

Ha a mostani aggyal az M9 hozta pályamatrica többletet számolod csupán,akkor felejtős valóban.

Előzmény: Anytime (43684)
troglodita Creative Commons License 2019.04.02 0 0 43691

Csengersimára az R49 menne ki, a tervek szerint 2x1 sávon.

Előzmény: aladar644 (43685)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 43690

Az egész M1 kontra M9 vita azért őrültség, mert a Győr-Tatabánya-Budapest-Kecskemét-Szeged EU által preferált tranzit útvonal egybeesik a magyar gazdaság legfontosabb 10-12 városából 4-5-öt összekötő tengellyel, és az egész országot kiszolgálni kívánó multik - jellemzően - egyetlen magyarországi telephelyével az M0 környékén. Ha a maradék gazdasági jelentőséggel bíró városok logisztikai helyzethátrányát csökkenteni akarjuk, akkor jön az M9, legalább 3-4 jelentős város, gazdasági központ felfűzésével. Az M9 hatása ezáltal dél felé, a határon túl is jelentős lehet, annak ellenére, hogy nem fog 5-10 kilométerre a határtól futni, mint az M47 őrült nyomvonala.

Előzmény: aladar644 (43689)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 43689

Szeged Bécs tranziton nem segítene,viszont nem csak Bécs fele van tranzit. Egyébként jól látod: a DD-i vállalkozások érzik leginkább az M9 hiányát. Na meg a Csongrád,dél Bács Kiskun megyeiek is,akiknek az út új perspektívát nyitna nyugatra.

Előzmény: hegyaljai3 (43686)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.02 -1 1 43688

Legújabb verzió szerint Mohácsnál halad majd az M9 egy, még megépítendő Duna hídon. Csányi érdekeltsége,hogy Szeged fele onnan legyen kapcsolat,ezért 19 év után hirtelen Kaposvárról Pécs fele veszi az irányt. Így írom,mert még bár határozott szándék sincs,nemhogy terv. Valószínű a foci miatt a bankvezér erősebb lett,mint a Viktor korábbi sajátmaga,amikor a szekszárdi hidat építtette. 

Így megy ez kishazánkban,igen,ahogy mondod. Helyi terminátorok:)) ez tetszik.

Előzmény: Anytime (43682)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 43687

.

 

Készül a Szabadka dél-nyugati elkerülő, ami a balkáni forgalom egy részét Tompa illetve az M6-os, és uram bocsáss az M9 felé viheti.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Ha elkészül, akkor Szabadka Nyugat és az M6-os között még marad kb. 70 km luk.

 

Oda kell(ene) építeni valamit, hogy aki nyugatról megkerülte Szabadkát az könnyen, gyorsan eljusson az M6-ra ha már oda tart.

 

 

hegyaljai3 Creative Commons License 2019.04.02 0 2 43686

Az M9 valóban nem segít egy Szeged-Bécs tranziton. Arra inkább az M81-M8 Győr-Székesfehérvár-Dunaújváros-Kecskemét irány segíthetne.  Viszont a sokak által lenézett déli szomszédainknál vannak reménykeltő változások. Készül a Szabadka dél-nyugati elkerülő, ami a balkáni forgalom egy részét Tompa illetve az M6-os, és uram bocsáss az M9 felé viheti. Horvátország építi a Száva hidat, és Eszékről tényleg megint csak egy ugrás az M6 beígért fejlesztése révén az M9 elérhetősége. Az M9 nélkül nem lehet logisztikai szempontból helyzetbe hozni a Dél-Dunántúl vállalkozásait a Budapest-Tatabánya-Győr tengely mentiekkel. 

Előzmény: troglodita (43680)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.02 -1 1 43685

Ahol nincs út,ott forgalom sincs. Ez evidens,nem? Főleg Szekszárd és Kaposvár közötti részre érvényes ez.A sárga út megszakad,és ami van,annak a minősége olyan,hogy inkább nem megyek sehova.

Azért mégis érdekes,hogy Pécs Szeged Debrecen között nincs gyorsforgalmi út,legalább egy majdan bővíthető 2x1 sávos,ami már előrelépést jelentene.Vagy Pécsről nyugatra megint semmi. Ellenben vicces,hogy Kaposvárról zenélő 2x2 sávos megy majd az M7-re. Egy 65ezres városnak külön,mert Pécsig már nem terveztek vele. A dilettantizmus újabb iskolapéldája,és az sem igaz,hogy a régi 67-est bővítik ki.

Pest fele megint gyorsabb az eljutás,erősíti az amúgy is káros vízfej jelenséget,miközben az országban,főleg délen az ötvenes évek állapota uralkodik.

Ja,és hallom,hogy Csengersimai átkelőhöz kivezetik az M3-ast. Itt tényleg mindenkinek elment a esze? Vagy Tállai András erősebb,mint Szita,Potápi? Páva Zsoltot nem említem,mert ő olyan,mintha nem is lenne.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!