Melyik M4-re gondolsz, mert a Pest megyei szakasz biztosan nem olyan (aszfaltos leállósávos) lesz, az látszik már a műholdképeken. Az M35b persze más tészta.
A mai nap* pedig igazolta, hogy az úthálózatunk** sebezhető, és nem jó elgondolás mindent az M0-ra koncentrálni és bekötögetni, illetve kellene pl. M81.
*A M0-n baleset, emiatt 20 km dugó. Az M6-nál már két sávban ácsorogtak-csordogáltak a kamionok, a belsőben a személykocsik próbálkoztak.
**Mármint az autópálya-hálózat, mert a többinél kb. harmadik világbeli szintű útmaradványokról beszélhetünk, útról nem.
Még lemaradt, hogy az M2-esen beton elválasztósávos lesz végig, ami pozitív, mert hát sajnos a korlát semmit nem ér, főleg ha egy kamion száguld neki, és megy át a szembe forgalomba.
Ma reggel 8-as indulással Csévharasztról Vácra volt a menet.
A 4-es Monoron teljesen beállva a Tesco lámpa miatt. Ezen túljutva már haladósabb, bár Üllő körforgalomig volt megtorpanás néha. Üllő elkerülő lámpa sor volt, még is hosszan zöld, így egy lendülettel át is jutottam rajta. M0K, brutális forgalom, a szélsőben végeláthatatlan kamion sor, a belsőben meg személyautók, ritka pillanat volt a 110-es tempó, az is a 3 sávosra szélesedő maglódi dombnál, amúgy 80-100 között változott. Utána a Csömöri felhajtótól az M3-asig a belső is beállva, akkora tömeg hajt fel Csömör felől, majd jön az M3 felé, hogy lényegében hiába 3 sávos itt az út, a belsőben is csak cammogás 40-60-as tempóval.
M2-esre lehajtva, hát Dunakesziig nagyon lassan halad a jobb pálya építése, és továbbra is a bal pályán megy 1-2 sáv osztásban a forgalom. Ja Pest felé oké, hogy két sáv, de 60-as tábla, de ott 100-al minimum száguldanak, és hát ez az én komfortzónában is átlépte, mikor azokon a szűk sávokban így elhaladnak szemből melletted.
Dunakeszitől Gödig az új bal pályán megy a forgalom 80-as táblával, csak a kagylós kút környékén van egy flikk-flakk és 60-as tábla.
Gödtől Vácig a régi jobb pályán megy továbbra is a forgalom, de az új bal pálya már elég jó kész állapotban van, szerintem ebben a hónapban át kell, hogy adják. Mert hát itt van a szeptember 30-a hamar, és a jobb régi pályához hozzá sem nyúltak még. Anno engemet meglepett, még írtam is, de most aztán még szembetűnőbb, hogy a 2*2 sáv vége, és a kapaszkodó sávos Rád/Vác csomópont között tényleg csak egy köpés van, és lényegében semmi híd, sík vidék, nem értem miért nem eleve addig a csomópontig lett megcsinálva a 2*2 sáv.
Érdekes még, hogy az M2-esen aszfaltozott a leállósáv, de akkor ez most autópálya, vagy marad autóút? Meg akkor az M4-es is aszfaltos leállósávos lesz, de a régi Vecsés-Üllő elkerülő meg marad murvás? Nem értem, hogy miért nem lehet egységes koncepció mentén építkezni.
M0K, meg már rég kinőtte a 2*2 sávot, azt vétek volt annó így építeni, mert 2*3-ra kellett volna végig, főleg így, hogy nem is lesz M0Ny, és a Munkás körút soha meg nem valósuló tervek között van.
Nem lehet, hogy bizonyos áruszállítás maradna Biharkeresztesnél? Hasonlóan, mint az M43-as esetében van, hogy a régi Nagylaki felé kell menniük a veszélyes árukat, meg az élő állatokat szállító kamionnak.
a Szamarnemeti elkerulo epuloben van, keszultseg 21%, kb 2020 vegere keszulhet el, komoly ceg dolgozik rajta: Itinera (remelhetoleg nem lesz semmi gond)
a hatarmenti autopalya bekotesrol nincs semmi konkretum - csak a terkepen piszkozatkent megjelenik
Korábban olyan félhivatalos információt kaptam, hogy a nagy kamionellenőrző pont marad Bkeresztesnél- Ezért az M4-ről szükségszerűen kell átrándulni a 42-esre Bkeresztes felé, a román autópálya-készültségtől függetlenül is......Valamikor koncepcióváltás történt?
M4-rol erdeklodtunk a NIF-nel, harapofogoval sem lehetett kiszedni beloluk a %-os keszultseget, NIF Zrt. kérdéseire az alábbi választ küldi:
A jelenleg hatályos szerződés, és a tervezett ütemezés szerint az építési munkák befejezési határideje 2020. január vége.
Folyamatban lévő munkavégzés: nagytömegű anyagbeszállítás, műtárgyak szerkezeti cölöpözése, alaptest és pillérépítés, műtárgyak acél felszerkezet gyártása és helyszínre történő szállítása, valamint összeszerelése, töltésalapozás és töltésépítés, átereszépítés, kereszt-és hosszcsatorna építés, valamint Ckt pályaszerkezetiréteg építés.
A határátkelőhely az M4 autópálya projekttel egyidőben valósul meg. Komplex határátkelőhelyet építenek ki, mindkét irányból 10-10 (be- és kilépőoldal) ellenőrző sávval, amelyből 4 sáv a személygépjárművek, 2 sáv a buszok és 4 sáv a tehergépjárművek ellenőrzésére szolgál majd.
Kérdés,hogyan számolod a megtérülést? ha a vállalkozások fejlődésében,az itt lakók konfortérzésének javulásában,a mobilitás hozta gazdasági,kulturális pezsdülésben a déli országrészben, akkor egyértelmű a megtérülés.Erre értettem,hogy országban kellene gondolkodni. Igaz,akkor beigazolódhat az a,szerintem lényeges jelenlegi félelem,hogy a főváros veszíthet vele.
Egy idő után megindul a vérkeringés az érintett országrészben,és akkor addig még ismeretlen jelenség indulna meg: fejlődni kezd az ország.
Ha a mostani aggyal az M9 hozta pályamatrica többletet számolod csupán,akkor felejtős valóban.
Az egész M1 kontra M9 vita azért őrültség, mert a Győr-Tatabánya-Budapest-Kecskemét-Szeged EU által preferált tranzit útvonal egybeesik a magyar gazdaság legfontosabb 10-12 városából 4-5-öt összekötő tengellyel, és az egész országot kiszolgálni kívánó multik - jellemzően - egyetlen magyarországi telephelyével az M0 környékén. Ha a maradék gazdasági jelentőséggel bíró városok logisztikai helyzethátrányát csökkenteni akarjuk, akkor jön az M9, legalább 3-4 jelentős város, gazdasági központ felfűzésével. Az M9 hatása ezáltal dél felé, a határon túl is jelentős lehet, annak ellenére, hogy nem fog 5-10 kilométerre a határtól futni, mint az M47 őrült nyomvonala.
Szeged Bécs tranziton nem segítene,viszont nem csak Bécs fele van tranzit. Egyébként jól látod: a DD-i vállalkozások érzik leginkább az M9 hiányát. Na meg a Csongrád,dél Bács Kiskun megyeiek is,akiknek az út új perspektívát nyitna nyugatra.
Legújabb verzió szerint Mohácsnál halad majd az M9 egy, még megépítendő Duna hídon. Csányi érdekeltsége,hogy Szeged fele onnan legyen kapcsolat,ezért 19 év után hirtelen Kaposvárról Pécs fele veszi az irányt. Így írom,mert még bár határozott szándék sincs,nemhogy terv. Valószínű a foci miatt a bankvezér erősebb lett,mint a Viktor korábbi sajátmaga,amikor a szekszárdi hidat építtette.
Így megy ez kishazánkban,igen,ahogy mondod. Helyi terminátorok:)) ez tetszik.
Az M9 valóban nem segít egy Szeged-Bécs tranziton. Arra inkább az M81-M8 Győr-Székesfehérvár-Dunaújváros-Kecskemét irány segíthetne. Viszont a sokak által lenézett déli szomszédainknál vannak reménykeltő változások. Készül a Szabadka dél-nyugati elkerülő, ami a balkáni forgalom egy részét Tompa illetve az M6-os, és uram bocsáss az M9 felé viheti. Horvátország építi a Száva hidat, és Eszékről tényleg megint csak egy ugrás az M6 beígért fejlesztése révén az M9 elérhetősége. Az M9 nélkül nem lehet logisztikai szempontból helyzetbe hozni a Dél-Dunántúl vállalkozásait a Budapest-Tatabánya-Győr tengely mentiekkel.
Ahol nincs út,ott forgalom sincs. Ez evidens,nem? Főleg Szekszárd és Kaposvár közötti részre érvényes ez.A sárga út megszakad,és ami van,annak a minősége olyan,hogy inkább nem megyek sehova.
Azért mégis érdekes,hogy Pécs Szeged Debrecen között nincs gyorsforgalmi út,legalább egy majdan bővíthető 2x1 sávos,ami már előrelépést jelentene.Vagy Pécsről nyugatra megint semmi. Ellenben vicces,hogy Kaposvárról zenélő 2x2 sávos megy majd az M7-re. Egy 65ezres városnak külön,mert Pécsig már nem terveztek vele. A dilettantizmus újabb iskolapéldája,és az sem igaz,hogy a régi 67-est bővítik ki.
Pest fele megint gyorsabb az eljutás,erősíti az amúgy is káros vízfej jelenséget,miközben az országban,főleg délen az ötvenes évek állapota uralkodik.
Ja,és hallom,hogy Csengersimai átkelőhöz kivezetik az M3-ast. Itt tényleg mindenkinek elment a esze? Vagy Tállai András erősebb,mint Szita,Potápi? Páva Zsoltot nem említem,mert ő olyan,mintha nem is lenne.