Magyarország rövid és középtávú közúti infrastruktúra fejlesztéseinek végrehajtásához szükséges államháztartási intézkedésekről
1.1. felhívja az innovációért és technológiáért felelős minisztert, hogy gondoskodjon az Útprogram megvalósításához szükséges európai uniós források folyamatos biztosításáról;
Felelős: innovációért és technológiáért felelős miniszter
Határidő: folyamatosan
1.2. felhívja az innovációért és technológiáért felelős minisztert, hogy évente készítsen részletes jelentést az Útprogram időarányos megvalósulásáról;
Felelős: innovációért és technológiáért felelős miniszter
Határidő: minden év június 30-áig
1.3. felhívja a pénzügyminisztert, valamint az innovációért és technológiáért felelős minisztert, hogy gondoskodjanak az Útprogram hazai költségvetési forrásból megvalósítandó fejlesztéseihez
a kapcsolódó pénzügyi illetékekkel és kincstári díjakkal együtt
a) a 2020. évre: 320 077 000 000 forint,
b) a 2021. évre: 332 362 000 000 forint,
c) a 2022. évre: 206 434 000 000 forint,
d) a 2023. évre: 82 037 000 000 forint,
e) a 2024. évre: 40 143 000 000 forint
forrás rendelkezésre állásáról a központi költségvetés Innovációs és Technológiai Minisztérium fejezet kiemelt közúti projektek fejlesztését finanszírozó előirányzatán;
1.6. visszavonja a Magyarország rövid- és középtávú közútfejlesztéseinek 2022-ig történő megvalósításához szükséges feltételek biztosításáról szóló 1505/2016. (IX. 21.) Korm. határozatot
3. Hatályát veszti a Magyarország rövid- és középtávú közútfejlesztéséhez kapcsolódó infrastrukturális beruházások összehangolásáról és azok 2022-ig történő megvalósításáról szóló 1371/2016. (VII. 15.) Korm. határozat.
Látom,hogy csak azt látod,ami az utcádban történik,abból következtetsz.
Nehéz felfognod,hogy ez a Bp mindent visz,az országban (boccs,VIDÉKEN,ahogy arrafele mondják) nem épül semmi.
Egy szovjet rendszer alakult ki,és konzerválódik jelenleg is. Tudod te mennyi pénz megy Pestre az országból különböző csatornákon?és ment már évtizedek óta. Világos,hogy az valamiféleképpen oda vonzotta az embereket is,némi látszata kell is legyen.
Már megjelent a túlzsúfoltság,ezt kezelni akár fizikailag sem lehet.
Ezzel szemben az országban (VIDÉKEN, pfujj) ,nincs kapcsolat,illetve sokkal körülményesebb a kapcsolat,mint a főváros fele. Nincsenek régiók,nincsenek ezeket összekapcsoló utak,ergo nincs ország fejlődés,illetve elég nehézkesen.
Nem az a gond,hogy Pesten és annak viszonylatában megépültek az utak,hanem az,hogy errefele gyakorlatilag semmi.
És az olyan lóellenzős nagy arcok,mint te észre sem veszed,hogy mi az ábra.
Ennek az abnormalitásnak már ksh adatok szintjén is kiolvasható a hatása, a V4-ek elhúztak mellettünk minden mutatóban,egyedül az ÁFA területén vagyunk bajnokok.
Mert Pestre koncentrálódik minden, te meg azt hiszed,hogy onnan finanszirozzák az országot. Nem ,ez éppen fordítva van, fordítva volt évtizedeken keresztül,míg kialakult ez a hamis kép.
Óriási központosítás van,amit görcsösen nem engednek ki a kezükből,ezt erősíti az úthálózat is: sugarasan oda,nem kiegyensúlyozottan az országba. Amikor megépült az M9-es hídja,azt hittem végre van valaki,aki ezt feloldja,de ennek majdnem 20 éve,és semmi.SŐŐŐŐT!!!!!....
Te vegyél vissza a qrva nagy arcodból,ha már a racionalitásod nagyon szűk pályán mozog.
az klassz, hogy te ilyen faszantosan elvagy a magad kis alomvilagaban, de kepzeld:
a bpaggloban lakok tulnyomo tobbsege nem pestrol koltozott oda ki, hanem oda szuletett, vagy megvidekebbrol koltozott oda, mert csak ott birt lakast venni, pesten nem...
melo viszont a tulnyomo tobbseguknek csak pesten van, igy kenytelen ingazni...
qrvara vissza kene venni ebbol a nagy arcbol, hogy majd ti megmondjatok, hogy kinek a kozlekedese fontos es kie fontatlan...
a bpaggloban lakok is teljes jogu allampolgarok, akik gecisok adot befizetnek a koltsegvetesbe, amikor tankoljak a verdat, de nem azert, hogy kibaszott szellempalyakat epitsenek belole a pusztaba...
termeszetesen a bp agglon kivul is boven van mit epiteni:
qrvasok atkelesi szakaszt kellene elkerulovel kivaltani, meg rendberakni sokezer km lepukkant utat...
de az, hogy nevetseges forgalmakra sokszaz km szellempalyat epitenek, mikozben a bp aggloban sokszoros forgalmu utakkal nem tortenik semmi, az verlazito, gyalazat...
> m0 déli szakaszán mért 120-ezernek még a 15%-át se éri el
A számok ismerete nélkül ezt sem megerősíteni, sem megcáfolni nem tudom, de az a 15% nekem nagyon gyanúsan kevésnek tűnik. Én magamtól 30% körüli átlagos értékre tippelnék, de napszaktól függően vannak olyan időszakok, amikor szinte keresni kell a magyar rendszámú autókat a külföldiek között.
> A mai nap* pedig igazolta, hogy az úthálózatunk** sebezhető, és nem jó elgondolás mindent
> az M0-ra koncentrálni és bekötögetni, illetve kellene pl. M81.
Bezonyám. Az egész E60/E75 tranzit folyosót már rég át kellett volna pakolni a Győr-Szfvár-Dunaújváros-Kecskemét tengelyre. Még rövidebb is lenne néhány kilométerrel, hogy a kilométer-alapú útdíjsóhereknek se jusson eszükbe véletlenül se feljönni az M0-ig. Budapest a tranzit nélkül is épp belefullad az ország vízfejségébe és az agglomerációs forgalmába.
Hiába építünk széles M0-t, valamint szélesítjük majd három sávra az M1-et és M5-öt, ketten összekoccannak valahol és máris vége van a világnak.
> Még lemaradt, hogy az M2-esen beton elválasztósávos lesz végig, ami pozitív
Én kb. két hete jártam arra utoljára és az tűnt fel, a gödi csomópontig széles, burkolt elválasztó sáv van, rajta betonelemekkel, a gödi csomóponttól kifelé viszont látszólag csak murvába levert szalagkorlát lesz. Valaki, aki szokott rendszeresen arrafelé járni, meg tudja ezt erősíteni?
a denevéreket már rég elköltöztették onnan, közben esetleg valami tervet is készíthettek volna az olvtársak, hogy mégis hogyan képzelik a domboldal kiegyengetését...
Vasút miatt is,de közút is van bőven,meg a hirhedt denevéres:). Olcsóbb és egyszerűbb lett volna talán,ha belekombinálják a Marost az útvonalba,főleg,hogy így is egy nagy hídon megy az egész,és még a hegyoldalt sem kellett volna lebontani.
A folyón úgy sincs hajózás,senkit nem zavart volna,ha egy kilométeren (sem) a folyó fölött megy az út.
Melyik M4-re gondolsz, mert a Pest megyei szakasz biztosan nem olyan (aszfaltos leállósávos) lesz, az látszik már a műholdképeken. Az M35b persze más tészta.
A mai nap* pedig igazolta, hogy az úthálózatunk** sebezhető, és nem jó elgondolás mindent az M0-ra koncentrálni és bekötögetni, illetve kellene pl. M81.
*A M0-n baleset, emiatt 20 km dugó. Az M6-nál már két sávban ácsorogtak-csordogáltak a kamionok, a belsőben a személykocsik próbálkoztak.
**Mármint az autópálya-hálózat, mert a többinél kb. harmadik világbeli szintű útmaradványokról beszélhetünk, útról nem.
Még lemaradt, hogy az M2-esen beton elválasztósávos lesz végig, ami pozitív, mert hát sajnos a korlát semmit nem ér, főleg ha egy kamion száguld neki, és megy át a szembe forgalomba.
Ma reggel 8-as indulással Csévharasztról Vácra volt a menet.
A 4-es Monoron teljesen beállva a Tesco lámpa miatt. Ezen túljutva már haladósabb, bár Üllő körforgalomig volt megtorpanás néha. Üllő elkerülő lámpa sor volt, még is hosszan zöld, így egy lendülettel át is jutottam rajta. M0K, brutális forgalom, a szélsőben végeláthatatlan kamion sor, a belsőben meg személyautók, ritka pillanat volt a 110-es tempó, az is a 3 sávosra szélesedő maglódi dombnál, amúgy 80-100 között változott. Utána a Csömöri felhajtótól az M3-asig a belső is beállva, akkora tömeg hajt fel Csömör felől, majd jön az M3 felé, hogy lényegében hiába 3 sávos itt az út, a belsőben is csak cammogás 40-60-as tempóval.
M2-esre lehajtva, hát Dunakesziig nagyon lassan halad a jobb pálya építése, és továbbra is a bal pályán megy 1-2 sáv osztásban a forgalom. Ja Pest felé oké, hogy két sáv, de 60-as tábla, de ott 100-al minimum száguldanak, és hát ez az én komfortzónában is átlépte, mikor azokon a szűk sávokban így elhaladnak szemből melletted.
Dunakeszitől Gödig az új bal pályán megy a forgalom 80-as táblával, csak a kagylós kút környékén van egy flikk-flakk és 60-as tábla.
Gödtől Vácig a régi jobb pályán megy továbbra is a forgalom, de az új bal pálya már elég jó kész állapotban van, szerintem ebben a hónapban át kell, hogy adják. Mert hát itt van a szeptember 30-a hamar, és a jobb régi pályához hozzá sem nyúltak még. Anno engemet meglepett, még írtam is, de most aztán még szembetűnőbb, hogy a 2*2 sáv vége, és a kapaszkodó sávos Rád/Vác csomópont között tényleg csak egy köpés van, és lényegében semmi híd, sík vidék, nem értem miért nem eleve addig a csomópontig lett megcsinálva a 2*2 sáv.
Érdekes még, hogy az M2-esen aszfaltozott a leállósáv, de akkor ez most autópálya, vagy marad autóút? Meg akkor az M4-es is aszfaltos leállósávos lesz, de a régi Vecsés-Üllő elkerülő meg marad murvás? Nem értem, hogy miért nem lehet egységes koncepció mentén építkezni.
M0K, meg már rég kinőtte a 2*2 sávot, azt vétek volt annó így építeni, mert 2*3-ra kellett volna végig, főleg így, hogy nem is lesz M0Ny, és a Munkás körút soha meg nem valósuló tervek között van.
Nem lehet, hogy bizonyos áruszállítás maradna Biharkeresztesnél? Hasonlóan, mint az M43-as esetében van, hogy a régi Nagylaki felé kell menniük a veszélyes árukat, meg az élő állatokat szállító kamionnak.