Nagyjából ugyanarról írsz, de hosszabb szakaszról.
Én csak az M3 polgári csp és M30 Nyékládháza csp. közötti távot vettem.
A 36. úton 600 tgk közlekedik naponta
a 35. úton (M35-ről át Debrecen felől) 1200 tgk.
Tiszaújvárosnál 2000 tgk. halad naponta, de itt valami gond van a matekkal,
a cikk szerint 16 kamion/perc:
"Fura módon épp egy kamionossal számoltuk együtt, hogy egy perc alatt mennyi nehézgépjármű, vagy népszerűbb nevén kamion halad el oda és vissza Sajószögeden
pénteken reggel fél 8 tájban a 35-ös úton. Tizenhatig jutottunk el a számolásban."
na ne... az 960 db kamion/óra
Ilyen felületesek az újságírók?
Legalább egy fél órát szánt volna a számolásra, reálisabb és hihetőbb lenne a tudósítása.
"A 35-36. úton sok kamion "rövidít", mert ha már kitiltották őket a 38. útról, akkor így olcsóbb is, rövidebb is, mint a pályán.
Csupán 10 km-rel rövidebb út, mégis megteszik..."
Nemcsak amiatt a 10 km-nyi különbség miatt rövidít a sok kamion, hanem mert a 36-os út maga 51 km hosszú, Nyékládházától Polgárig a 35-ös út pedig 27 km hosszú, és mivel a kettő együtt 27+51=78 km hosszúságú, így az autópálya Emőd-Nyíregyháza szakaszának a 35-36-os utakon való helyettesítésével annyiszor 78 km-re való matricadíjat spórol meg a munkáltatójának, ahány fuvart küldet a kamionsofőrjeivel ebbe az irányba a fuvarozást a kamionosnál megrendelő munkáltató cég. És ez nagyon sok fuvar esetén már nagyon nagy spórolás. Ha mondjuk 1 hónapban van 100 fuvar errefelé, akkor 100×78 km-nyi = 7800 km-nyi matricadíjat spóroltatott meg a vállalat a kamionosaival. Ennyi pénz pedig már jelentős spórolás! :-O
Ilyenkor nem lehet minden másnap "búcsút" rendezni a faluközpontban, ami 4 órás teljes útzárral jár? Olyan kerülőútvonallal, ahol fizikailag nem fér el kamion?
Az út, és a kamionosok többségének viselkedése valóban horror. Az elkerülőút természetesen a környező településekre vinné át a forgalmat. Liberális útvonalengedély kiadási gyakorlatról beszélnek itt a riportban de megérne egy misét annak részletesebb tanulmányozása. A legolcsóbb, leginkább elrettentő átmeneti megoldásnak az tűnik, hogy legalább az útvonal engedély nélküli járműveket kiszűrhessék és megbüntessék egy VÉDA kapuval.
Ez a megfogalmazás nem túl szabatos: "belső részei nem érik el a határt"
Mindkét esetben elérnék, ha megépítenék, hiszen rövidebb útvonalak.
"Patyomkin megoldások", hogy az utolsó 25-30 km-eket megépítik CEF-ből, a többire kell a hazai forrás. (Miként az M44-nek sem eleje, sem vége, de hazai forrásból)
Láthatóan több lesz a 2020-tól tervezett hazai forrás.
A határmenti (CEF) támogatás jó, hogy van, de nem olyan sok (2500-ból mintegy 70 milliárd).
Csak az M30 többe kerül, vagyis bele kell pótolni mindenhol, de nem egyformán.
Nem álomvilág, sok kis apró tudatos döntés és persze nagy adag szerencse.
DE: hidd el, hogy ez egy olyan meccs, amit nem lehet megnyerni. Ha tovább építed az utakat a BP. agglonak, akkor az fog történni, hogy egyre messzebbről kezdenek el "bejárni" az emberek, BP-n egyre több munkahely teremtődik, mert szinte végtelen a munkaerő kapacitás és így tovább. Ez egy beteges láncreakció, amit többek között pont a rettentő sz@r utazási körülmények fenntartásával lehet egy kicsikét kordában tartani. Szívás, de ez van.
Elég humoros 2024-re egymillió forintos pontossággal meghatározni az összeget, amikor az építőanyagárak és a munkabérek változása még a korrupció állandóságát feltételezve is legalább 20-30%-os bizonytalanságot jelent öt évre előre.
>az a 15% nekem nagyon gyanúsan kevésnek tűnik. Én magamtól 30% körüli átlagos értékre tippelnék
A déli szakaszon (M1 - M5 közt) kb. igaz lehet a 15%, a keleti és az északi szektorokban ennél jóval alacsonyabb a nemzetközi tranzit aránya.
Azt ne felejtsd el, hogy a külföldi rendszámú járművek se feltétlenül tranzitban járnak, sőt, többségüknek Magyarországon van vagy a kiindulási, vagy a célállomása.
Amúgy Kecskemét - Győr közt az M5 - M0 - M1 útvonal annyira közel van az egyeneshez, és bármely más útvonalat a Bakonyon-Vértesen átvezetni van annyira macerás, hogy bármilyen alternatív útvonal garantáltan hosszabb lenne, mint a meglévő, és ezáltal drágább is.
Magyarország rövid és középtávú közúti infrastruktúra fejlesztéseinek végrehajtásához szükséges államháztartási intézkedésekről
1.1. felhívja az innovációért és technológiáért felelős minisztert, hogy gondoskodjon az Útprogram megvalósításához szükséges európai uniós források folyamatos biztosításáról;
Felelős: innovációért és technológiáért felelős miniszter
Határidő: folyamatosan
1.2. felhívja az innovációért és technológiáért felelős minisztert, hogy évente készítsen részletes jelentést az Útprogram időarányos megvalósulásáról;
Felelős: innovációért és technológiáért felelős miniszter
Határidő: minden év június 30-áig
1.3. felhívja a pénzügyminisztert, valamint az innovációért és technológiáért felelős minisztert, hogy gondoskodjanak az Útprogram hazai költségvetési forrásból megvalósítandó fejlesztéseihez
– a kapcsolódó pénzügyi illetékekkel és kincstári díjakkal együtt –
a) a 2020. évre: 320 077 000 000 forint,
b) a 2021. évre: 332 362 000 000 forint,
c) a 2022. évre: 206 434 000 000 forint,
d) a 2023. évre: 82 037 000 000 forint,
e) a 2024. évre: 40 143 000 000 forint
forrás rendelkezésre állásáról a központi költségvetés Innovációs és Technológiai Minisztérium fejezet kiemelt közúti projektek fejlesztését finanszírozó előirányzatán;
1.6. visszavonja a Magyarország rövid- és középtávú közútfejlesztéseinek 2022-ig történő megvalósításához szükséges feltételek biztosításáról szóló 1505/2016. (IX. 21.) Korm. határozatot
3. Hatályát veszti a Magyarország rövid- és középtávú közútfejlesztéséhez kapcsolódó infrastrukturális beruházások összehangolásáról és azok 2022-ig történő megvalósításáról szóló 1371/2016. (VII. 15.) Korm. határozat.
Látom,hogy csak azt látod,ami az utcádban történik,abból következtetsz.
Nehéz felfognod,hogy ez a Bp mindent visz,az országban (boccs,VIDÉKEN,ahogy arrafele mondják) nem épül semmi.
Egy szovjet rendszer alakult ki,és konzerválódik jelenleg is. Tudod te mennyi pénz megy Pestre az országból különböző csatornákon?és ment már évtizedek óta. Világos,hogy az valamiféleképpen oda vonzotta az embereket is,némi látszata kell is legyen.
Már megjelent a túlzsúfoltság,ezt kezelni akár fizikailag sem lehet.
Ezzel szemben az országban (VIDÉKEN, pfujj) ,nincs kapcsolat,illetve sokkal körülményesebb a kapcsolat,mint a főváros fele. Nincsenek régiók,nincsenek ezeket összekapcsoló utak,ergo nincs ország fejlődés,illetve elég nehézkesen.
Nem az a gond,hogy Pesten és annak viszonylatában megépültek az utak,hanem az,hogy errefele gyakorlatilag semmi.
És az olyan lóellenzős nagy arcok,mint te észre sem veszed,hogy mi az ábra.
Ennek az abnormalitásnak már ksh adatok szintjén is kiolvasható a hatása, a V4-ek elhúztak mellettünk minden mutatóban,egyedül az ÁFA területén vagyunk bajnokok.
Mert Pestre koncentrálódik minden, te meg azt hiszed,hogy onnan finanszirozzák az országot. Nem ,ez éppen fordítva van, fordítva volt évtizedeken keresztül,míg kialakult ez a hamis kép.
Óriási központosítás van,amit görcsösen nem engednek ki a kezükből,ezt erősíti az úthálózat is: sugarasan oda,nem kiegyensúlyozottan az országba. Amikor megépült az M9-es hídja,azt hittem végre van valaki,aki ezt feloldja,de ennek majdnem 20 éve,és semmi.SŐŐŐŐT!!!!!....
Te vegyél vissza a qrva nagy arcodból,ha már a racionalitásod nagyon szűk pályán mozog.
az klassz, hogy te ilyen faszantosan elvagy a magad kis alomvilagaban, de kepzeld:
a bpaggloban lakok tulnyomo tobbsege nem pestrol koltozott oda ki, hanem oda szuletett, vagy megvidekebbrol koltozott oda, mert csak ott birt lakast venni, pesten nem...
melo viszont a tulnyomo tobbseguknek csak pesten van, igy kenytelen ingazni...
qrvara vissza kene venni ebbol a nagy arcbol, hogy majd ti megmondjatok, hogy kinek a kozlekedese fontos es kie fontatlan...
a bpaggloban lakok is teljes jogu allampolgarok, akik gecisok adot befizetnek a koltsegvetesbe, amikor tankoljak a verdat, de nem azert, hogy kibaszott szellempalyakat epitsenek belole a pusztaba...
termeszetesen a bp agglon kivul is boven van mit epiteni:
qrvasok atkelesi szakaszt kellene elkerulovel kivaltani, meg rendberakni sokezer km lepukkant utat...
de az, hogy nevetseges forgalmakra sokszaz km szellempalyat epitenek, mikozben a bp aggloban sokszoros forgalmu utakkal nem tortenik semmi, az verlazito, gyalazat...
> m0 déli szakaszán mért 120-ezernek még a 15%-át se éri el
A számok ismerete nélkül ezt sem megerősíteni, sem megcáfolni nem tudom, de az a 15% nekem nagyon gyanúsan kevésnek tűnik. Én magamtól 30% körüli átlagos értékre tippelnék, de napszaktól függően vannak olyan időszakok, amikor szinte keresni kell a magyar rendszámú autókat a külföldiek között.
> A mai nap* pedig igazolta, hogy az úthálózatunk** sebezhető, és nem jó elgondolás mindent
> az M0-ra koncentrálni és bekötögetni, illetve kellene pl. M81.
Bezonyám. Az egész E60/E75 tranzit folyosót már rég át kellett volna pakolni a Győr-Szfvár-Dunaújváros-Kecskemét tengelyre. Még rövidebb is lenne néhány kilométerrel, hogy a kilométer-alapú útdíjsóhereknek se jusson eszükbe véletlenül se feljönni az M0-ig. Budapest a tranzit nélkül is épp belefullad az ország vízfejségébe és az agglomerációs forgalmába.
Hiába építünk széles M0-t, valamint szélesítjük majd három sávra az M1-et és M5-öt, ketten összekoccannak valahol és máris vége van a világnak.
> Még lemaradt, hogy az M2-esen beton elválasztósávos lesz végig, ami pozitív
Én kb. két hete jártam arra utoljára és az tűnt fel, a gödi csomópontig széles, burkolt elválasztó sáv van, rajta betonelemekkel, a gödi csomóponttól kifelé viszont látszólag csak murvába levert szalagkorlát lesz. Valaki, aki szokott rendszeresen arrafelé járni, meg tudja ezt erősíteni?