Keresés

Részletes keresés

adiaboli Creative Commons License 2019.04.07 0 0 43754
Előzmény: Anytime (43752)
Aladár46 Creative Commons License 2019.04.07 -2 0 43753

dimelo, javítani mindig lehet. M31 mintájára egy átkötés szükséges Hejőkürt és Muhi között: -10 km spórolás az ingázóknak...

 

 

 

És mintha már akkor is gondoltak volna erre az átkötésre: ap. elválós csomópont a 164-es csomópontnál:

Előzmény: Anytime (43752)
Anytime Creative Commons License 2019.04.07 0 0 43752

Ezt rontották el... nem kicsit és nem most, hanem 20 éve.

 

Nekem a megépült M3-M30 nyomvonal annak is bizonyítéka, hogy még eszükbe sem jutott

2000 környékén a Balti - kapcsolat, főleg nem a Via Carpathia.

Egy merőleges csatlakozású M30 semmivel nem lett volna hosszabb Miskolc felé, de 7-9 km-rel rövidült volna Polgár-Miskolc között.

Ennek "ára" a 3,5-4,5 km-es északra húzás...

 

Mindenki ismeri a Görbeházai körbekerülős M3-at, az 6 km-rel hosszabb út. Amit ott veszítenek, Tiszaújváros 35. úton rövidítenek?

 

Előzmény: hegyaljai3 (43747)
Anytime Creative Commons License 2019.04.07 0 1 43751

Nagyjából ugyanarról írsz, de hosszabb szakaszról.

Én csak az M3 polgári csp és M30 Nyékládháza csp. közötti távot vettem.

A 36. úton 600 tgk közlekedik naponta

a 35. úton (M35-ről át Debrecen felől) 1200 tgk.

 

Tiszaújvárosnál 2000 tgk. halad naponta, de itt valami gond van a matekkal,

a cikk szerint 16 kamion/perc:

"Fura módon épp egy kamionossal számoltuk együtt, hogy egy perc alatt mennyi nehézgépjármű, vagy népszerűbb nevén kamion halad el oda és vissza Sajószögeden

pénteken reggel fél 8 tájban a 35-ös úton. Tizenhatig jutottunk el a számolásban."

 

na ne...  az 960 db kamion/óra

 

Ilyen felületesek az újságírók?

Legalább egy fél órát szánt volna a számolásra, reálisabb és hihetőbb lenne a tudósítása.

Előzmény: Hírfigyelő (43750)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.07 -1 0 43750

"A 35-36. úton sok kamion "rövidít", mert ha már kitiltották őket a 38. útról, akkor így olcsóbb is, rövidebb is, mint a pályán.

Csupán 10 km-rel rövidebb út, mégis megteszik..."

 

 

Nemcsak amiatt a 10 km-nyi különbség miatt rövidít a sok kamion, hanem mert a 36-os út maga 51 km hosszú, Nyékládházától Polgárig a 35-ös út pedig 27 km hosszú, és mivel a kettő együtt 27+51=78 km hosszúságú, így az autópálya Emőd-Nyíregyháza szakaszának a 35-36-os utakon való helyettesítésével annyiszor 78 km-re való matricadíjat spórol meg a munkáltatójának, ahány fuvart küldet a kamionsofőrjeivel ebbe az irányba a fuvarozást a kamionosnál megrendelő munkáltató cég. És ez nagyon sok fuvar esetén már nagyon nagy spórolás. Ha mondjuk 1 hónapban van 100 fuvar errefelé, akkor 100×78 km-nyi = 7800 km-nyi matricadíjat spóroltatott meg a vállalat a kamionosaival. Ennyi pénz pedig már jelentős spórolás! :-O

Előzmény: Anytime (43749)
Anytime Creative Commons License 2019.04.06 0 0 43749

Egy hibásan tervezett M30 nyomvonal következményei...

 

Újabb elkerülőt építeni nem lenne jó:

A sóderbányákba be lehet menni az M30 felől.  (Nagycsécs - Sajószöged - Tiszaújváros Polgár 36. út között 12 t lehetne).

de Tiszaújvárosnál célfuvar kényszer van, amit szabályozni lehetne,

hogy csak az M3 164. km-nél lehetne behajtani 12 t feletti teherkocsiknak T.újvárosba.

 

A 35-36. úton sok kamion "rövidít", mert ha már kitiltották őket a 38. útról, akkor így olcsóbb is, rövidebb is, mint a pályán.

Csupán 10 km-rel rövidebb út, mégis megteszik...

Előzmény: hegyaljai3 (43747)
NAR Creative Commons License 2019.04.06 0 1 43748

Ilyenkor nem lehet minden másnap "búcsút" rendezni a faluközpontban, ami 4 órás teljes útzárral jár? Olyan kerülőútvonallal, ahol fizikailag nem fér el kamion?

Előzmény: hegyaljai3 (43747)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.04.06 0 0 43747

http://www.boon.hu/a-35-os-modern-don-quijotei-a-sztradan-jarjanak-a-kamionok/4196096

Az út, és a kamionosok többségének viselkedése valóban horror. Az elkerülőút természetesen a környező településekre vinné át a forgalmat. Liberális útvonalengedély kiadási gyakorlatról beszélnek itt a riportban de megérne egy misét annak részletesebb tanulmányozása. A legolcsóbb, leginkább elrettentő átmeneti megoldásnak az tűnik, hogy legalább az útvonal engedély nélküli járműveket kiszűrhessék és megbüntessék egy VÉDA kapuval.

Anytime Creative Commons License 2019.04.05 0 0 43746

Ez a megfogalmazás nem túl szabatos: "belső részei nem érik el a határt"

Mindkét esetben elérnék, ha megépítenék, hiszen rövidebb útvonalak.

 

"Patyomkin megoldások", hogy az utolsó 25-30 km-eket megépítik CEF-ből, a többire kell a hazai forrás. (Miként az M44-nek sem eleje, sem vége, de hazai forrásból)

 

Láthatóan több lesz a 2020-tól tervezett hazai forrás.

A határmenti (CEF) támogatás jó, hogy van, de nem olyan sok (2500-ból mintegy 70 milliárd).

 

Csak az M30 többe kerül, vagyis bele kell pótolni mindenhol, de nem egyformán.

Előzmény: mash.69 (43745)
mash.69 Creative Commons License 2019.04.05 -1 0 43745

nem tudom mi az aktuális trend, hogy mit támogatnak...

se az M4, se az M8 belső részei nem érik el a határt...

a lóvé meg az M35/M49/M4/M60 olyan szakaszaira van, ami eléri a határt...

gondolom ezért adtak pénzt a komáromi hídra is

 

amúgy meg nem 2013-2020 között van EU  pénz, utána még nem tudjuk mi és hogy lesz?

 

Előzmény: Anytime (43744)
Anytime Creative Commons License 2019.04.05 0 0 43744

Sokféle megfejtés van.

 

Óvatosan kérdezem: ha ez a hazai forrás lehet,

úgy mennyi jöhetne az EU-tól még hozzá?

Előzmény: mash.69 (43743)
mash.69 Creative Commons License 2019.04.05 -1 2 43743

ott lesz az én személyes kedvencem az M81-M8 Győr-Eger nyomvonalon

vagy ne adj isten befejezni az M4-et Szolnok/T.szentimiklós-B.Újfalú között

Előzmény: troglodita (43738)
mash.69 Creative Commons License 2019.04.05 -1 0 43742

a veszprémi körgyűrűt is kihagytam...

ez is előre lett hozva emlékeim szerint

Előzmény: mash.69 (43741)
mash.69 Creative Commons License 2019.04.05 -1 0 43741

az a többlet költség nem lehet az M4 Abony-Törökszentmiklós között megépülő szakasza?

vagy ott van a Sopron utáni pár km, ami horror áron épül...

 

lehet ebben van benne a kalocsai és/vagy mohácsi híd/ak

de ez már csak tipp...

 

Előzmény: Anytime (43736)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.05 0 0 43740

Mindig lesz mit építeni. 

Előzmény: troglodita (43738)
Anytime Creative Commons License 2019.04.05 0 1 43739

Első ránézésre... de ettől rutinosabb vagy.

 

5 éves ciklusban határozták meg korábban is.

 

1505/2016. (IX. 21.) Korm. határozat

a) a 2018. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja 267 702 millió forint,

b) a 2019. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja 402 022 millió forint,

c) a 2020. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja 219 469 millió forint,

d) a 2021. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja 136 955 millió forint,

e) a 2022. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja   63 844 millió forint,

 

1181/2019. (IV. 4.) Korm. határozat

a) a 2020. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja: 318 960 637 768 forint,

b) a 2021. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja: 331 202 790 234 forint,

c) a 2022. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja: 205 714 000 997 forint,

d) a 2023. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja:   81 750 871 948 forint,

e) a 2024. évre vonatkozó kötelezettségvállalás felső korlátja:   40  002 989 537 forint;

 

A csúsztatott adatok közötti különbség:

2020:   99

2021: 195

2022: 142

2023:   82

2024:   40

            558 milliárd Ft többlet.

 

Időintervallum 2,5 év a két rendelet között, így 2021 őszén jöhet a következő azonos tárgyú kormányhatározat.

 

Hogy a most közöltből mennyi az alkotmányos többletköltség, azt nem könnyű tippelni sem.

 

Mégis talán +200 km 2x2 sáv kijöhet belőle.

A kérdés, hogy hol épül ez a +200 km?

Előzmény: troglodita (43738)
troglodita Creative Commons License 2019.04.05 0 0 43738

de ezek szerint 2024-re már nagyjából nem lesz mit építeni???

Előzmény: Fradista Utazó (43735)
troglodita Creative Commons License 2019.04.05 0 1 43737

Nem álomvilág, sok kis apró tudatos döntés és persze nagy adag szerencse.

DE: hidd el, hogy ez egy olyan meccs, amit nem lehet megnyerni. Ha tovább építed az utakat a BP. agglonak, akkor az fog történni, hogy egyre messzebbről kezdenek el "bejárni" az emberek, BP-n egyre több munkahely teremtődik, mert szinte végtelen a munkaerő kapacitás és így tovább. Ez egy beteges láncreakció, amit többek között pont a rettentő sz@r utazási körülmények fenntartásával lehet egy kicsikét kordában tartani. Szívás, de ez van.

Előzmény: józsi24 (43731)
Anytime Creative Commons License 2019.04.05 0 0 43736

A humor nagyágyúit a Kormánytagok között találod...

 

Érdemben valami?

 

Ha Ee csak a hazai forrás = 400 km 2x2 sáv

Előzmény: Fradista Utazó (43735)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.05 0 0 43735

Elég humoros 2024-re egymillió forintos pontossággal meghatározni az összeget, amikor az építőanyagárak és a munkabérek változása még a korrupció állandóságát feltételezve is legalább 20-30%-os bizonytalanságot jelent öt évre előre. 

Előzmény: Anytime (43733)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.05 0 0 43734

>az a 15% nekem nagyon gyanúsan kevésnek tűnik. Én magamtól 30% körüli átlagos értékre tippelnék

A déli szakaszon (M1 - M5 közt) kb. igaz lehet a 15%, a keleti és az északi szektorokban ennél jóval alacsonyabb a nemzetközi tranzit aránya.

Azt ne felejtsd el, hogy a külföldi rendszámú járművek se feltétlenül tranzitban járnak, sőt, többségüknek Magyarországon van vagy a kiindulási, vagy a célállomása. 

 

Amúgy Kecskemét - Győr közt az M5 - M0 - M1 útvonal annyira közel van az egyeneshez, és bármely más útvonalat a Bakonyon-Vértesen átvezetni van annyira macerás, hogy bármilyen alternatív útvonal garantáltan hosszabb lenne, mint a meglévő, és ezáltal drágább is. 

Előzmény: mauzi (43729)
Anytime Creative Commons License 2019.04.05 0 0 43733

A Kormány 1181/2019. (IV. 4.) Korm. határozata

Magyarország rövid és középtávú közúti infrastruktúra fejlesztéseinek végrehajtásához szükséges államháztartási intézkedésekről

 

1.1. felhívja az innovációért és technológiáért felelős minisztert, hogy gondoskodjon az Útprogram megvalósításához szükséges európai uniós források folyamatos biztosításáról;

Felelős: innovációért és technológiáért felelős miniszter

Határidő: folyamatosan

1.2. felhívja az innovációért és technológiáért felelős minisztert, hogy évente készítsen részletes jelentést az Útprogram időarányos megvalósulásáról;

Felelős: innovációért és technológiáért felelős miniszter

Határidő: minden év június 30-áig

1.3. felhívja a pénzügyminisztert, valamint az innovációért és technológiáért felelős minisztert, hogy gondoskodjanak az Útprogram hazai költségvetési forrásból megvalósítandó fejlesztéseihez

– a kapcsolódó pénzügyi illetékekkel és kincstári díjakkal együtt –

a) a 2020. évre: 320 077 000 000 forint,

b) a 2021. évre: 332 362 000 000 forint,

c) a 2022. évre: 206 434 000 000 forint,

d) a 2023. évre:   82 037 000 000 forint,

e) a 2024. évre:   40 143 000 000 forint

forrás rendelkezésre állásáról a központi költségvetés Innovációs és Technológiai Minisztérium fejezet kiemelt közúti projektek fejlesztését finanszírozó előirányzatán;

 

1.6. visszavonja a Magyarország rövid- és középtávú közútfejlesztéseinek 2022-ig történő megvalósításához szükséges feltételek biztosításáról szóló 1505/2016. (IX. 21.) Korm. határozatot

 

   3. Hatályát veszti a Magyarország rövid- és középtávú közútfejlesztéséhez kapcsolódó infrastrukturális beruházások összehangolásáról és azok 2022-ig történő megvalósításáról szóló 1371/2016. (VII. 15.) Korm. határozat.

 

https://hvg.hu/gazdasag/20190404_Ot_ev_alatt_980_milliard_forintot_kolt_el_a_kormany_utepitesekre?s=hk

 

 

Kinek van infója a részletekről?

 

aladar644 Creative Commons License 2019.04.05 -2 2 43732

Mondanál egy példát a megépült szellempályára?

 

Látom,hogy csak azt látod,ami az utcádban történik,abból következtetsz.

Nehéz felfognod,hogy ez a Bp mindent visz,az országban (boccs,VIDÉKEN,ahogy arrafele mondják) nem épül semmi.

Egy szovjet rendszer alakult ki,és konzerválódik jelenleg is. Tudod te mennyi pénz megy Pestre az országból különböző csatornákon?és ment már évtizedek óta. Világos,hogy az valamiféleképpen oda vonzotta az embereket is,némi látszata kell is legyen.

Már megjelent a túlzsúfoltság,ezt kezelni akár fizikailag sem lehet.

 Ezzel szemben az országban (VIDÉKEN, pfujj) ,nincs kapcsolat,illetve sokkal körülményesebb a kapcsolat,mint a főváros fele. Nincsenek régiók,nincsenek ezeket összekapcsoló utak,ergo nincs ország fejlődés,illetve elég nehézkesen.

Nem az a gond,hogy Pesten és annak viszonylatában megépültek az utak,hanem az,hogy errefele gyakorlatilag semmi.

És az olyan  lóellenzős nagy arcok,mint te észre sem veszed,hogy mi az ábra.

Ennek az abnormalitásnak már ksh adatok szintjén is kiolvasható a hatása, a V4-ek elhúztak mellettünk minden mutatóban,egyedül az ÁFA területén vagyunk bajnokok.

 Mert Pestre koncentrálódik minden, te meg azt hiszed,hogy onnan finanszirozzák az országot. Nem ,ez éppen fordítva van, fordítva volt évtizedeken keresztül,míg kialakult ez a hamis kép.

 

Óriási központosítás van,amit görcsösen nem engednek ki a kezükből,ezt erősíti az úthálózat is: sugarasan oda,nem kiegyensúlyozottan az országba. Amikor megépült az M9-es hídja,azt hittem végre van valaki,aki ezt feloldja,de ennek majdnem 20 éve,és semmi.SŐŐŐŐT!!!!!....

 

Te vegyél vissza a qrva nagy arcodból,ha már a racionalitásod nagyon szűk pályán mozog.

Vérlázító,és gyalázat! igen,az,hogy ennyire fafejű vagy.

 

Persze nem is várom,hogy valamennyit is megérts ebből,nincsenek illuzióim.

 

Előzmény: józsi24 (43730)
józsi24 Creative Commons License 2019.04.05 -3 1 43731

az klassz, hogy te ilyen faszantosan elvagy a magad kis alomvilagaban, de kepzeld:

 

a bpaggloban lakok tulnyomo tobbsege nem pestrol koltozott oda ki, hanem oda szuletett, vagy megvidekebbrol koltozott oda, mert csak ott birt lakast venni, pesten nem...

 

melo viszont a tulnyomo tobbseguknek csak pesten van, igy kenytelen ingazni...

 

qrvara vissza kene venni ebbol a nagy arcbol, hogy majd ti megmondjatok, hogy kinek a kozlekedese fontos es kie fontatlan...

 

a bpaggloban lakok is teljes jogu allampolgarok, akik gecisok adot befizetnek a koltsegvetesbe, amikor tankoljak a verdat, de nem azert, hogy kibaszott szellempalyakat epitsenek belole a pusztaba...

Előzmény: troglodita (43678)
józsi24 Creative Commons License 2019.04.05 -1 1 43730

en ezt egy szoval nem mondtam...

 

termeszetesen a bp agglon kivul is boven van mit epiteni:

 

qrvasok atkelesi szakaszt kellene elkerulovel kivaltani, meg rendberakni sokezer km lepukkant utat...

 

de az, hogy nevetseges  forgalmakra sokszaz km szellempalyat epitenek, mikozben a bp aggloban sokszoros forgalmu utakkal nem tortenik semmi, az verlazito, gyalazat...

Előzmény: trizs77 (43675)
mauzi Creative Commons License 2019.04.04 0 0 43729

> m0 déli szakaszán mért 120-ezernek még a 15%-át se éri el

 

A számok ismerete nélkül ezt sem megerősíteni, sem megcáfolni nem tudom, de az a 15% nekem nagyon gyanúsan kevésnek tűnik. Én magamtól 30% körüli átlagos értékre tippelnék, de napszaktól függően vannak olyan időszakok, amikor szinte keresni kell a magyar rendszámú autókat a külföldiek között.

Előzmény: mash.69 (43728)
mash.69 Creative Commons License 2019.04.04 0 3 43728

háááát nem mondom, hogy hülyeség, amit írsz...

de dimelo, meg fradista utazó is leírta, hogy az M0 döntő többsége az agglomerációból jön

tehát lehet, hogy a román/szerb/egyéb balkáni kamionok eltűnnek, 

ez az m0 déli szakaszán mért 120-ezernek még a 15%-át se éri el

 

ha rajtam múlna előbb lenne M81-M8 Győr/F.vár-Újváros-Kecskemét-Szolnok-Eger között

mint hogy az M1-re csinálni egy 3. sávot...

alternatív útvonalak is kellenének

Előzmény: mauzi (43727)
mauzi Creative Commons License 2019.04.04 0 4 43727

> A mai nap* pedig igazolta, hogy az úthálózatunk** sebezhető, és nem jó elgondolás mindent

> az M0-ra koncentrálni és bekötögetni, illetve kellene pl. M81.

 

Bezonyám. Az egész E60/E75 tranzit folyosót már rég át kellett volna pakolni a Győr-Szfvár-Dunaújváros-Kecskemét tengelyre. Még rövidebb is lenne néhány kilométerrel, hogy a kilométer-alapú útdíjsóhereknek se jusson eszükbe véletlenül se feljönni az M0-ig. Budapest a tranzit nélkül is épp belefullad az ország vízfejségébe és az agglomerációs forgalmába.

 

Hiába építünk széles M0-t, valamint szélesítjük majd három sávra az M1-et és M5-öt, ketten összekoccannak valahol és máris vége van a világnak.

Előzmény: mzdude (43712)
mauzi Creative Commons License 2019.04.04 0 0 43726

> Még lemaradt, hogy az M2-esen beton elválasztósávos lesz végig, ami pozitív

 

Én kb. két hete jártam arra utoljára és az tűnt fel, a gödi csomópontig széles, burkolt elválasztó sáv van, rajta betonelemekkel, a gödi csomóponttól kifelé viszont látszólag csak murvába levert szalagkorlát lesz. Valaki, aki szokott rendszeresen arrafelé járni, meg tudja ezt erősíteni?

 

Előzmény: radio100jozsi (43711)
pentium10 Creative Commons License 2019.04.04 0 0 43725

szerbiaban is van marossolymosi megoldas, kb 40 masodperctol https://youtu.be/9NwQuFtDt0o?t=51

a bolgaroknal is van marossolymosi megoldas, a video kozepetol erdekes: https://youtu.be/D8TYrVFkwYk?t=242

 

s meg csunya foldcsuszamlas is van

 

Előzmény: troglodita (43720)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!