Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2019.04.09 0 0 43774

Azt jól látod, hogy a pályától délre lévő körforgós elágazás elég bizarr, de hasznos a kertváros lakóinak.

 

A Magna-Steyr gyár környezete a számomra feltűnő.

Összesen 1,5 km vasúti csatlakozással (Nem villamosított)

Területe csak 80 hektár.

BMW 5  és Jaguar I-Pace-t gyártanak.

 

Ha már BMW: Debrecenben 400 hektáron épül.

https://www.naplo.hu/debrecen/2019/04/08/kivalasztottak-a-tervezoket.naplo

 

"A közbeszerzés részletes leírásában szerepel egy új, külön szintű autópálya csomópont kialakítása Józsa közelében, annak bekötésével. Emellett átépítik az M35-ös autópálya és a 354-es főút (északi elkerülő) találkozásánál található csomópontot. A 354-es főút nyomvonalát 4,2 kilométer hosszban 2×2 sávossá akarják bővíteni 4 csomópont kialakításával, és egy külön szintű vasúti keresztezés létrehozásával.

 

Ennél is nagyobb „falatnak” ígérkezik a Debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezethez kapcsolódó vasúthálózat fejlesztésére vonatkozó egyesített engedélyezési és kiviteli tervdokumentáció elkészítése.

Ezt a 2,3 milliárd forint értékű munkát a dunavarsányi Kontúr Csoport Tervező, Építtető, Kivitelező Kereskedelmi Kft., valamint a debreceni Terv-Tár Tervező, Kivitelező és Szolgáltató Bt. nyerte el.

A beruházások keretében a Debrecen, Tócóvölgy, Nagymacs, Balmazújváros vasúti szakaszt felújítják, kapacitását bővítik és villamosítják. 

... új nyomvonalat létesítenek 3,2 kilométer hosszban Kismacs és Macs megálló-, rakodóhely között. A meglévő nyomvonalat 21,8 kilométer hosszban korszerűsítik,

melyből 3,1 kilométer kétnyomú lesz. Meglévő és új nyomvonalat villamosítanak 25 kilométer hosszban."

 

Valamiért erős aránytalanságot érzékelek...

Előzmény: RadiX (43767)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.09 0 0 43773

Hm,meglepő.ezt eddig nem tudtam. Viszont kiegészítésként: motorra nem kell útdíjat fizetni,szabad a pálya:)),ha valakit érdekelne.

Előzmény: troglodita (43769)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.09 0 0 43772

elárulnád miért vetted magadra?  ugyanis én SENKIT SEM VÁDOLTAM. Olvass figyelmesebben,nem válaszként írtam.

De,ha ekkora találatom volt a vak sötétben,akkor elgondolkodom ezen azon.:DDDD

 

 

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (43770)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.09 0 1 43771

Attól tartok,  hogy a gépjárművek ahol csak lehet kikerülik az autópályákat és a gyorsforgalmi utakat, hogy  Magyarországon az autópályák megépítése és az autópályadíjak bevezetésének terén, hogy közben az átlag magyar gépjárművezetők fizetőképességét helyesen ítélték volna meg.

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Ez téves.

 

Egy adott térségen belül, ha nem is elenyésző, de igen kicsi azok aránya Magyarországon, akik az útdíj léte vagy nem léte alapján tervezik meg utazásaikat.

 

Vannak ilyenek, de kb. 10%.

 

Ők meg had szórakozzanak az útdíj számításaikkal.

Azzal is megy az idő.

 

A járművezetők döntő többsége megfizeti az útdíjat és azon/arra megy ha arra van dolga.

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (43758)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.09 -3 0 43770

OFF

Csak köszöntsed nyugodtan! :DDD

 

De mint a képen is láthatod, nem én voltam az aki lemínuszolt, így ha rám céloztál, jó alaposan melléfogtál!!! :DDD

 

A tanulság!:  Ha nem tudod kire gyanakodjál, ne vádoljál senkit, még ismeretlenül sem! (Egyébként te is adhatsz mínuszt is és pluszt is, a lehetősége adott.... !

 

ON

Előzmény: aladar644 (43768)
troglodita Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43769

Úgy tudom, hogy csak főútra (és persze sztrádára) kell: https://www.roviniete.ro/hu/info/Legislatie

Előzmény: aladar644 (43766)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.08 -1 0 43768

Köszöntöm a minuszoló magányos, psichopata topik társunkat.

RadiX Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43767

A csomópontra gondolsz? Gondolom ideiglenes végcsomópont volt itt, aztán a továbbépítéskor lett ez belőle.

Előzmény: dimelo (43759)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.08 -1 1 43766

Elvileg azokra is kell,de ellenőrző kamera nincs arrafelé,így a helyiek simán kijátszhatják a rendszert,de csak azokon az utakon.

 

Előzmény: troglodita (43765)
troglodita Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43765

...kivéve a megye alsóbbrendű útjait, ahová útdíj nélkül is kimerészkedhetnek a helyiek. De fuvarozás szempontjából nem tudom, mi a helyzet.

Előzmény: aladar644 (43764)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.08 -1 1 43764

Az egész úthálózatra vonatkozik, belépéskor kell megvenni. Külön pályadíj nincs.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (43763)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43763

Jártam Erdélyben, ott az a módi, hogy fizetni kell egy bizonyos összeget úthasználatért. Azt nem tudom, hogy ez vonatkozik az autópályától, a legutolsó dűlőútig mindenre, vagy sem. Talán apró változtatásokkal használható is lenne.

Előzmény: Fradista Utazó (43761)
troglodita Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43762

Szerintem akár légvonalban is számolhatnák ,-)

Előzmény: adiaboli (43760)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43761

Ez esetben minden fuvarozó bejelentene egy utat a határátkelőtől az ellentétes irányú határátkelőig, és az útdíjat mintegy száz méter megtett út után fizetné ki. 

Előzmény: adiaboli (43760)
adiaboli Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43760

Teljesen egyetértek az adminisztratív és a büntetési lehetőségek teljes kihasználásával, de ez egy, javarészt a korrupcióra épülő világban csak álom.

 

Mindemellett: ördögtől való lenne egy olyan útdíj-rendszer alkalmazása, amely két magyarországi pont között nem a ténylegesen megtett út hossza, hanem a személyautók számára  lehetséges legrövidebb útvonal (igen, elfelejtve tehát a súlykorlátozásokat, így ideértve az akár négyszámjegyű lehetőségeket is) alapján számolná ki a díjat? (A többlet-benzint még egy ilyen megoldás mellett is is a fuvaros fizeti...)

Előzmény: hegyaljai3 (43757)
dimelo Creative Commons License 2019.04.08 0 3 43759

gondolom ezért adtak pénzt a komáromi hídra is

 

Pontosan 28 milliárd Ft a CEF 70 milliárdból.

 

Nagy magányom 4 hetében volt rá időm:

készítettem egy vázlatot arról, miért lesz a "világ közepe" Komárom...

100 km-es hatótávban 5 autógyár, helyben a BYD, 2 gumigyár és többszáz beszállító cég.

180-240 km-en belül még 3 autógyár és a BMW, Hyundai sem túl távol.

 

Egy-két év és felmerül a sávbővítés??? (Főleg a szlovák oldal útjain)

 

Ezt a graz-i gyöngyszemet is érdemes tanulmányozni:

https://www.google.com/maps/@47.021254,15.4775368,1490m/data=!3m1!1e3

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: mash.69 (43745)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.08 -1 1 43758

Attól tartok, hogy azok amiket leírtunk a (43751)-ben meg a (43750)-ben, meg az hogy a gépjárművek ahol csak lehet kikerülik az autópályákat és a gyorsforgalmi utakat, együtt mind arra utalnak, hogy Magyarországon anélkül majmolták a nyugatot az autópályák megépítése és az autópályadíjak bevezetésének terén, hogy közben az átlag magyar gépjárművezetők fizetőképességét helyesen ítélték volna meg.

Így ui. csak egy olyan rendszer született, amely akkor is visszás ha használják, és akkor is ha, nem használják a gépjárművezetők.

 

1.: Ha ui. bevezetik vagy megtartják az autópályadíjakat, akkor az autósok egy jó része otthagyja a pályákat, és alternatív utakat keres magának helyette, mert a magas benzinköltségen felül nem óhajtja megfizetni a még e felett (egyébként!!) megfizetendő autópályadíjat is. Így az autópályák részben kiürülnek és "szellemautópályákká" válnak, míg a 2×1 sávos főútvonalak pedig túlterhelődnek.

2.: Ha viszont megszüntetnék vagy a jelenleginél lényegesen olcsóbbá tennék az autópályadíjakat, akkor meg nem jönne össze a pénz az autópályák karbantartására. Ennek pedig előbb-utóbb vagy az lenne a következménye, hogy az autópályák állaga a minimálisan elégséges pénzügyi források híján jelentősen leromlana, vagy pedig oda vezetne, hogy a miniszterek azon törhetnék a fejüket, hogy honnan oldják meg az autópálya-fenntartási finanszírozásokat a pályamatrica-díjak helyett.

 

Ez a mai így tehát egy rendkívül furcsa csapdahelyzet.

Előzmény: Anytime (43751)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.04.07 0 4 43757

Annak ellenére, hogy a sajtóhírt én osztottam meg itt, nem látom indokoltnak Aladár46 felvetését. Majd ha az összes adminisztratív és büntetési lehetőséget kihasználja a hatóság, és még mindig sok a kamion, akkor kellene elkezdeni gondolkodni az elkerülő útról. De, hogy ez lenne a helyi M31 az végképp nem érv.

Előzmény: Aladár46 (43753)
dimelo Creative Commons License 2019.04.07 0 2 43756

Üdvözöllek dicső lovag:))) és mindenkit a Fórumon!

Kiegyezünk döntetlenben???

 

Amit az M3-M30 nyomvonal mutat az a visszavonhatatlan múlt.

 

Amit javasolsz, az 10-15 milliárdért új elkerülő, de ez sajnos a 36. út forgalmára nincs hatással.

 

Mi a döntetlen? Szerintem egy alkalmas kompromisszum:

M3 Mezőcsáti csp.  3307.út fullosítás és M30 új csp.

https://www.google.com/maps/dir/47.8794492,20.9032487/47.9444874,20.8766264/@47.914849,20.8946154,13z/data=!4m2!4m1!3e0

 

ez kb. 5 milliárd Ft-ért 5 km-rel rövidebb tranzitútvonal.

 

És 12 t-s súlykorlátozás a 35. úton Tiszaújvárosban:

https://www.google.com/maps/dir/47.9233199,21.0508418/47.9300507,21.0258275/@47.927187,21.0341761,5858m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

Előzmény: Aladár46 (43753)
troglodita Creative Commons License 2019.04.07 0 0 43755

Valaki nagyon ráért, az látszik ;-) Csak ez nem útszakmai szösszenet, hanem pénzügyi-finanszírozási, ami abból a feltételezésből indul ki, hogy az utat tervezők tudták, hogy mit terveznek.

Előzmény: adiaboli (43754)
adiaboli Creative Commons License 2019.04.07 0 0 43754
Előzmény: Anytime (43752)
Aladár46 Creative Commons License 2019.04.07 -2 0 43753

dimelo, javítani mindig lehet. M31 mintájára egy átkötés szükséges Hejőkürt és Muhi között: -10 km spórolás az ingázóknak...

 

 

 

És mintha már akkor is gondoltak volna erre az átkötésre: ap. elválós csomópont a 164-es csomópontnál:

Előzmény: Anytime (43752)
Anytime Creative Commons License 2019.04.07 0 0 43752

Ezt rontották el... nem kicsit és nem most, hanem 20 éve.

 

Nekem a megépült M3-M30 nyomvonal annak is bizonyítéka, hogy még eszükbe sem jutott

2000 környékén a Balti - kapcsolat, főleg nem a Via Carpathia.

Egy merőleges csatlakozású M30 semmivel nem lett volna hosszabb Miskolc felé, de 7-9 km-rel rövidült volna Polgár-Miskolc között.

Ennek "ára" a 3,5-4,5 km-es északra húzás...

 

Mindenki ismeri a Görbeházai körbekerülős M3-at, az 6 km-rel hosszabb út. Amit ott veszítenek, Tiszaújváros 35. úton rövidítenek?

 

Előzmény: hegyaljai3 (43747)
Anytime Creative Commons License 2019.04.07 0 1 43751

Nagyjából ugyanarról írsz, de hosszabb szakaszról.

Én csak az M3 polgári csp és M30 Nyékládháza csp. közötti távot vettem.

A 36. úton 600 tgk közlekedik naponta

a 35. úton (M35-ről át Debrecen felől) 1200 tgk.

 

Tiszaújvárosnál 2000 tgk. halad naponta, de itt valami gond van a matekkal,

a cikk szerint 16 kamion/perc:

"Fura módon épp egy kamionossal számoltuk együtt, hogy egy perc alatt mennyi nehézgépjármű, vagy népszerűbb nevén kamion halad el oda és vissza Sajószögeden

pénteken reggel fél 8 tájban a 35-ös úton. Tizenhatig jutottunk el a számolásban."

 

na ne...  az 960 db kamion/óra

 

Ilyen felületesek az újságírók?

Legalább egy fél órát szánt volna a számolásra, reálisabb és hihetőbb lenne a tudósítása.

Előzmény: Hírfigyelő (43750)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.07 -1 0 43750

"A 35-36. úton sok kamion "rövidít", mert ha már kitiltották őket a 38. útról, akkor így olcsóbb is, rövidebb is, mint a pályán.

Csupán 10 km-rel rövidebb út, mégis megteszik..."

 

 

Nemcsak amiatt a 10 km-nyi különbség miatt rövidít a sok kamion, hanem mert a 36-os út maga 51 km hosszú, Nyékládházától Polgárig a 35-ös út pedig 27 km hosszú, és mivel a kettő együtt 27+51=78 km hosszúságú, így az autópálya Emőd-Nyíregyháza szakaszának a 35-36-os utakon való helyettesítésével annyiszor 78 km-re való matricadíjat spórol meg a munkáltatójának, ahány fuvart küldet a kamionsofőrjeivel ebbe az irányba a fuvarozást a kamionosnál megrendelő munkáltató cég. És ez nagyon sok fuvar esetén már nagyon nagy spórolás. Ha mondjuk 1 hónapban van 100 fuvar errefelé, akkor 100×78 km-nyi = 7800 km-nyi matricadíjat spóroltatott meg a vállalat a kamionosaival. Ennyi pénz pedig már jelentős spórolás! :-O

Előzmény: Anytime (43749)
Anytime Creative Commons License 2019.04.06 0 0 43749

Egy hibásan tervezett M30 nyomvonal következményei...

 

Újabb elkerülőt építeni nem lenne jó:

A sóderbányákba be lehet menni az M30 felől.  (Nagycsécs - Sajószöged - Tiszaújváros Polgár 36. út között 12 t lehetne).

de Tiszaújvárosnál célfuvar kényszer van, amit szabályozni lehetne,

hogy csak az M3 164. km-nél lehetne behajtani 12 t feletti teherkocsiknak T.újvárosba.

 

A 35-36. úton sok kamion "rövidít", mert ha már kitiltották őket a 38. útról, akkor így olcsóbb is, rövidebb is, mint a pályán.

Csupán 10 km-rel rövidebb út, mégis megteszik...

Előzmény: hegyaljai3 (43747)
NAR Creative Commons License 2019.04.06 0 1 43748

Ilyenkor nem lehet minden másnap "búcsút" rendezni a faluközpontban, ami 4 órás teljes útzárral jár? Olyan kerülőútvonallal, ahol fizikailag nem fér el kamion?

Előzmény: hegyaljai3 (43747)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.04.06 0 0 43747

http://www.boon.hu/a-35-os-modern-don-quijotei-a-sztradan-jarjanak-a-kamionok/4196096

Az út, és a kamionosok többségének viselkedése valóban horror. Az elkerülőút természetesen a környező településekre vinné át a forgalmat. Liberális útvonalengedély kiadási gyakorlatról beszélnek itt a riportban de megérne egy misét annak részletesebb tanulmányozása. A legolcsóbb, leginkább elrettentő átmeneti megoldásnak az tűnik, hogy legalább az útvonal engedély nélküli járműveket kiszűrhessék és megbüntessék egy VÉDA kapuval.

Anytime Creative Commons License 2019.04.05 0 0 43746

Ez a megfogalmazás nem túl szabatos: "belső részei nem érik el a határt"

Mindkét esetben elérnék, ha megépítenék, hiszen rövidebb útvonalak.

 

"Patyomkin megoldások", hogy az utolsó 25-30 km-eket megépítik CEF-ből, a többire kell a hazai forrás. (Miként az M44-nek sem eleje, sem vége, de hazai forrásból)

 

Láthatóan több lesz a 2020-tól tervezett hazai forrás.

A határmenti (CEF) támogatás jó, hogy van, de nem olyan sok (2500-ból mintegy 70 milliárd).

 

Csak az M30 többe kerül, vagyis bele kell pótolni mindenhol, de nem egyformán.

Előzmény: mash.69 (43745)
mash.69 Creative Commons License 2019.04.05 -1 0 43745

nem tudom mi az aktuális trend, hogy mit támogatnak...

se az M4, se az M8 belső részei nem érik el a határt...

a lóvé meg az M35/M49/M4/M60 olyan szakaszaira van, ami eléri a határt...

gondolom ezért adtak pénzt a komáromi hídra is

 

amúgy meg nem 2013-2020 között van EU  pénz, utána még nem tudjuk mi és hogy lesz?

 

Előzmény: Anytime (43744)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!