Keresés

Részletes keresés

aladar644 Creative Commons License 2019.04.09 0 1 43784

Teljességgel magadra vetted,olvasd csak vissza.

Veled tényleg baj van,ha megzavart a "rendes témák" taglalása közben a beírásom.

 

:DDD

 

Előzmény: Hírfigyelő (43781)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.09 -3 0 43783

Kieg.: Konkrétan azt mivel magyarázod, trizs, amiről a (43750)-ben és a (43751)-ben volt szó??

Előzmény: Hírfigyelő (43782)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.09 -3 0 43782

Jó.

 

De viszont akkor mivel magyarázod azt a jelenséget, amiről az M3-as Emőd-Nyíregyháza szakaszának a 35-36-os főutakon a kamionosok által történő kikerülésével kapcsolatban leírtunk ketten is?

Előzmény: trizs77 (43771)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.09 -3 0 43781

Nem vettem én magamra. Csak annyira kicsinyes dolog az ilyesmivel még csak foglalkozni is... .. Ne írjál ilyenekre kritikát, annál is inkább ne, mert te is éppúgy értékelheted a többieket. Viszont a rendes témák helyett ezzel foglalkozni finoman fogalmazva is zavaró... ..

Előzmény: aladar644 (43772)
dimelo Creative Commons License 2019.04.09 0 0 43780

Köszi! Egyről beszélünk...

Szerintem mindegy, hogy ki tervezi, a fontos, hogy mire kap megbízást.

 

Ez a Magyar építők cikk nem ugyanazt írja:

a 33-as főutat 4,2 km hosszban négysávossá bővítik az M35-ös debreceni lehajtója és a Balmazújvárosba vezető 3316-os főút között.

 

HB-Napló:

A 354-es főút nyomvonalát 4,2 kilométer hosszban 2×2 sávossá akarják bővíteni 4 csomópont kialakításával, és egy külön szintű vasúti keresztezés létrehozásával.

 

 

 

Tud valaki Közlönyből idézni?

Előzmény: mash.69 (43779)
mash.69 Creative Commons License 2019.04.09 0 0 43779
Előzmény: dimelo (43777)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.09 -1 0 43778

Egyébként Ettől a hónaptól decemberig vonatpótló buszok járnak majd Debrecen és Balmazújváros között, mivel a kőszállító tehervonatok kirakodása csak így oldható meg.

 

 

-----------------------------------------------------------

 

 

A vonatpótlásoknál lehet igazán lemérni, hogy mennyien utaznak azzal a vonattal.

Ugyanis ilyenkor a MÁV-START (a vonatok gazdája) a valós igényekhez megfelelő mennyiségű busz ülőhelyet bérel, a döntően magán vállalkozóktól, ritkábban a volántól.

 

Ha egy vonat, mint itt a példádban a 108-as vonal vonatai általában 3 Bhv kocsival azaz 240 ülőhellyel közlekednek naponta 10-szer oda és 10-szer vissza, de pótláskor a MÁV csak 1-1 db 45 ülőhelyes buszt rendel helyettesítésükre, mert Ők tényleg tudják mennyi a valós utasszám, akkor jól kiszámolható az utasok mennyisége, hiába titkosították ezt 2013-ben 56 év után újra.

 

 

Előzmény: Landsmann_ (43775)
dimelo Creative Commons License 2019.04.09 0 2 43777

Tartozom Neked egy köszönettel a 47. úti videóért!!!

 

A BMW logisztikával korábban már foglalkoztunk néhányan, akkor készítettem egy skiccet.

 

Mert ha nem így lesz (és tényleg nem), akkor teljesen igazad van.

 

Van még a témakörben több izgalmas részelem.

 

Előzmény: Landsmann_ (43776)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.04.09 0 1 43776

Ezt a villanmosítást egy eseten érteném meg. Mégpedig akkor, ha a balmazújvárosi vonalról lenne egy delta vágány a 100-as vonalba nyugat felé. AKkor nem kell bemenni a Nagyállomásig. Ilyen vágányzat jelenleg nincs és nem is olvastam ilyenről a tervekben.

Előzmény: Landsmann_ (43775)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.04.09 0 0 43775

Szerintem ez a vasútvillamosítás igencsak fölösleges pénzkidobás. Ha az egész vonal villamosítva lenne, akkor oké. De hogy a személyvonatokat ez nem fogja befolyásolni, az biztos. Nem hinném, hogy Debrecentől Balmazújvárosig villamos vontatásal, majd onnan tovább Tiszafüred felé egy mozdonycsere után dízel vontatással mennének a személyvonatok. Marad ott végig a dízel. De hogy a tehervonatoknak miért nem jó a dízel, azt már nem értem. Ugyanis ha a tehervonat bemegy a Nagyállomásra és a szerelvény onnan nyugat felé megy (márpedig jellemző irány ez lesz), akkor úgyis irányt kell váltani, a szerelvény másik végére áll a mozdony. Egy füst alatt a mozdonycsere is megoldható. Értelmetlen pénzkidobásnak látom a villamosítást, hacsak nem arról szól a történet, amiről gyakorlatilag minden beruházás. Arról a bizonyos százalékról. Egyébként Ettől a hónaptól decemberig vonatpótló buszok járnak majd Debrecen és Balmazújváros között, mivel a kőszállító tehervonatok kirakodása csak így oldható meg. Nagymacsnál nincs kitérő. Egyébként a személyvonatok itt sem állnak meg, ahogy Kismacson sem. Ez utóbbi megálló annyiban is el volt baltázva, hogy nem a településnél állt meg a vonat, hanem jópár száz méterrel odébb. Naná, hogy így nem volt rá igény. Pedig egyébként a vonattal gyorsabban be lehetett volna érni a városközpontba mint az egy átszállásos buszos megoldással. Na, mindegy, ez annyira nem tartozik a topichoz.

Előzmény: dimelo (43774)
dimelo Creative Commons License 2019.04.09 0 0 43774

Azt jól látod, hogy a pályától délre lévő körforgós elágazás elég bizarr, de hasznos a kertváros lakóinak.

 

A Magna-Steyr gyár környezete a számomra feltűnő.

Összesen 1,5 km vasúti csatlakozással (Nem villamosított)

Területe csak 80 hektár.

BMW 5  és Jaguar I-Pace-t gyártanak.

 

Ha már BMW: Debrecenben 400 hektáron épül.

https://www.naplo.hu/debrecen/2019/04/08/kivalasztottak-a-tervezoket.naplo

 

"A közbeszerzés részletes leírásában szerepel egy új, külön szintű autópálya csomópont kialakítása Józsa közelében, annak bekötésével. Emellett átépítik az M35-ös autópálya és a 354-es főút (északi elkerülő) találkozásánál található csomópontot. A 354-es főút nyomvonalát 4,2 kilométer hosszban 2×2 sávossá akarják bővíteni 4 csomópont kialakításával, és egy külön szintű vasúti keresztezés létrehozásával.

 

Ennél is nagyobb „falatnak” ígérkezik a Debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezethez kapcsolódó vasúthálózat fejlesztésére vonatkozó egyesített engedélyezési és kiviteli tervdokumentáció elkészítése.

Ezt a 2,3 milliárd forint értékű munkát a dunavarsányi Kontúr Csoport Tervező, Építtető, Kivitelező Kereskedelmi Kft., valamint a debreceni Terv-Tár Tervező, Kivitelező és Szolgáltató Bt. nyerte el.

A beruházások keretében a Debrecen, Tócóvölgy, Nagymacs, Balmazújváros vasúti szakaszt felújítják, kapacitását bővítik és villamosítják. 

... új nyomvonalat létesítenek 3,2 kilométer hosszban Kismacs és Macs megálló-, rakodóhely között. A meglévő nyomvonalat 21,8 kilométer hosszban korszerűsítik,

melyből 3,1 kilométer kétnyomú lesz. Meglévő és új nyomvonalat villamosítanak 25 kilométer hosszban."

 

Valamiért erős aránytalanságot érzékelek...

Előzmény: RadiX (43767)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.09 0 0 43773

Hm,meglepő.ezt eddig nem tudtam. Viszont kiegészítésként: motorra nem kell útdíjat fizetni,szabad a pálya:)),ha valakit érdekelne.

Előzmény: troglodita (43769)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.09 0 0 43772

elárulnád miért vetted magadra?  ugyanis én SENKIT SEM VÁDOLTAM. Olvass figyelmesebben,nem válaszként írtam.

De,ha ekkora találatom volt a vak sötétben,akkor elgondolkodom ezen azon.:DDDD

 

 

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (43770)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.09 0 1 43771

Attól tartok,  hogy a gépjárművek ahol csak lehet kikerülik az autópályákat és a gyorsforgalmi utakat, hogy  Magyarországon az autópályák megépítése és az autópályadíjak bevezetésének terén, hogy közben az átlag magyar gépjárművezetők fizetőképességét helyesen ítélték volna meg.

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Ez téves.

 

Egy adott térségen belül, ha nem is elenyésző, de igen kicsi azok aránya Magyarországon, akik az útdíj léte vagy nem léte alapján tervezik meg utazásaikat.

 

Vannak ilyenek, de kb. 10%.

 

Ők meg had szórakozzanak az útdíj számításaikkal.

Azzal is megy az idő.

 

A járművezetők döntő többsége megfizeti az útdíjat és azon/arra megy ha arra van dolga.

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (43758)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.09 -3 0 43770

OFF

Csak köszöntsed nyugodtan! :DDD

 

De mint a képen is láthatod, nem én voltam az aki lemínuszolt, így ha rám céloztál, jó alaposan melléfogtál!!! :DDD

 

A tanulság!:  Ha nem tudod kire gyanakodjál, ne vádoljál senkit, még ismeretlenül sem! (Egyébként te is adhatsz mínuszt is és pluszt is, a lehetősége adott.... !

 

ON

Előzmény: aladar644 (43768)
troglodita Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43769

Úgy tudom, hogy csak főútra (és persze sztrádára) kell: https://www.roviniete.ro/hu/info/Legislatie

Előzmény: aladar644 (43766)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.08 -1 0 43768

Köszöntöm a minuszoló magányos, psichopata topik társunkat.

RadiX Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43767

A csomópontra gondolsz? Gondolom ideiglenes végcsomópont volt itt, aztán a továbbépítéskor lett ez belőle.

Előzmény: dimelo (43759)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.08 -1 1 43766

Elvileg azokra is kell,de ellenőrző kamera nincs arrafelé,így a helyiek simán kijátszhatják a rendszert,de csak azokon az utakon.

 

Előzmény: troglodita (43765)
troglodita Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43765

...kivéve a megye alsóbbrendű útjait, ahová útdíj nélkül is kimerészkedhetnek a helyiek. De fuvarozás szempontjából nem tudom, mi a helyzet.

Előzmény: aladar644 (43764)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.08 -1 1 43764

Az egész úthálózatra vonatkozik, belépéskor kell megvenni. Külön pályadíj nincs.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (43763)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43763

Jártam Erdélyben, ott az a módi, hogy fizetni kell egy bizonyos összeget úthasználatért. Azt nem tudom, hogy ez vonatkozik az autópályától, a legutolsó dűlőútig mindenre, vagy sem. Talán apró változtatásokkal használható is lenne.

Előzmény: Fradista Utazó (43761)
troglodita Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43762

Szerintem akár légvonalban is számolhatnák ,-)

Előzmény: adiaboli (43760)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43761

Ez esetben minden fuvarozó bejelentene egy utat a határátkelőtől az ellentétes irányú határátkelőig, és az útdíjat mintegy száz méter megtett út után fizetné ki. 

Előzmény: adiaboli (43760)
adiaboli Creative Commons License 2019.04.08 0 0 43760

Teljesen egyetértek az adminisztratív és a büntetési lehetőségek teljes kihasználásával, de ez egy, javarészt a korrupcióra épülő világban csak álom.

 

Mindemellett: ördögtől való lenne egy olyan útdíj-rendszer alkalmazása, amely két magyarországi pont között nem a ténylegesen megtett út hossza, hanem a személyautók számára  lehetséges legrövidebb útvonal (igen, elfelejtve tehát a súlykorlátozásokat, így ideértve az akár négyszámjegyű lehetőségeket is) alapján számolná ki a díjat? (A többlet-benzint még egy ilyen megoldás mellett is is a fuvaros fizeti...)

Előzmény: hegyaljai3 (43757)
dimelo Creative Commons License 2019.04.08 0 3 43759

gondolom ezért adtak pénzt a komáromi hídra is

 

Pontosan 28 milliárd Ft a CEF 70 milliárdból.

 

Nagy magányom 4 hetében volt rá időm:

készítettem egy vázlatot arról, miért lesz a "világ közepe" Komárom...

100 km-es hatótávban 5 autógyár, helyben a BYD, 2 gumigyár és többszáz beszállító cég.

180-240 km-en belül még 3 autógyár és a BMW, Hyundai sem túl távol.

 

Egy-két év és felmerül a sávbővítés??? (Főleg a szlovák oldal útjain)

 

Ezt a graz-i gyöngyszemet is érdemes tanulmányozni:

https://www.google.com/maps/@47.021254,15.4775368,1490m/data=!3m1!1e3

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: mash.69 (43745)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.08 -1 1 43758

Attól tartok, hogy azok amiket leírtunk a (43751)-ben meg a (43750)-ben, meg az hogy a gépjárművek ahol csak lehet kikerülik az autópályákat és a gyorsforgalmi utakat, együtt mind arra utalnak, hogy Magyarországon anélkül majmolták a nyugatot az autópályák megépítése és az autópályadíjak bevezetésének terén, hogy közben az átlag magyar gépjárművezetők fizetőképességét helyesen ítélték volna meg.

Így ui. csak egy olyan rendszer született, amely akkor is visszás ha használják, és akkor is ha, nem használják a gépjárművezetők.

 

1.: Ha ui. bevezetik vagy megtartják az autópályadíjakat, akkor az autósok egy jó része otthagyja a pályákat, és alternatív utakat keres magának helyette, mert a magas benzinköltségen felül nem óhajtja megfizetni a még e felett (egyébként!!) megfizetendő autópályadíjat is. Így az autópályák részben kiürülnek és "szellemautópályákká" válnak, míg a 2×1 sávos főútvonalak pedig túlterhelődnek.

2.: Ha viszont megszüntetnék vagy a jelenleginél lényegesen olcsóbbá tennék az autópályadíjakat, akkor meg nem jönne össze a pénz az autópályák karbantartására. Ennek pedig előbb-utóbb vagy az lenne a következménye, hogy az autópályák állaga a minimálisan elégséges pénzügyi források híján jelentősen leromlana, vagy pedig oda vezetne, hogy a miniszterek azon törhetnék a fejüket, hogy honnan oldják meg az autópálya-fenntartási finanszírozásokat a pályamatrica-díjak helyett.

 

Ez a mai így tehát egy rendkívül furcsa csapdahelyzet.

Előzmény: Anytime (43751)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.04.07 0 4 43757

Annak ellenére, hogy a sajtóhírt én osztottam meg itt, nem látom indokoltnak Aladár46 felvetését. Majd ha az összes adminisztratív és büntetési lehetőséget kihasználja a hatóság, és még mindig sok a kamion, akkor kellene elkezdeni gondolkodni az elkerülő útról. De, hogy ez lenne a helyi M31 az végképp nem érv.

Előzmény: Aladár46 (43753)
dimelo Creative Commons License 2019.04.07 0 2 43756

Üdvözöllek dicső lovag:))) és mindenkit a Fórumon!

Kiegyezünk döntetlenben???

 

Amit az M3-M30 nyomvonal mutat az a visszavonhatatlan múlt.

 

Amit javasolsz, az 10-15 milliárdért új elkerülő, de ez sajnos a 36. út forgalmára nincs hatással.

 

Mi a döntetlen? Szerintem egy alkalmas kompromisszum:

M3 Mezőcsáti csp.  3307.út fullosítás és M30 új csp.

https://www.google.com/maps/dir/47.8794492,20.9032487/47.9444874,20.8766264/@47.914849,20.8946154,13z/data=!4m2!4m1!3e0

 

ez kb. 5 milliárd Ft-ért 5 km-rel rövidebb tranzitútvonal.

 

És 12 t-s súlykorlátozás a 35. úton Tiszaújvárosban:

https://www.google.com/maps/dir/47.9233199,21.0508418/47.9300507,21.0258275/@47.927187,21.0341761,5858m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

 

Előzmény: Aladár46 (43753)
troglodita Creative Commons License 2019.04.07 0 0 43755

Valaki nagyon ráért, az látszik ;-) Csak ez nem útszakmai szösszenet, hanem pénzügyi-finanszírozási, ami abból a feltételezésből indul ki, hogy az utat tervezők tudták, hogy mit terveznek.

Előzmény: adiaboli (43754)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!