Keresés

Részletes keresés

Landsmann_ Creative Commons License 2019.04.12 0 0 43814

Folyhat bérgyártás is, mint ahogy az esztergomi Suzuki gyárban is gördültek le Fiat és Opel emblémás autók. (Suzuki Splash-Opel Agila, Suzuki SX4-Fiat a típusra nem emlékszek, tipikusan olaszos kacifántos név)

Előzmény: troglodita (43812)
RadiX Creative Commons License 2019.04.12 0 0 43813

Jogos, én kb. a Valmet méretére gondoltam, de látom már hogy Grazban a Chrysler-kooperáció idején kimaxolták a gyártókapacitást azon a relatíve kicsi területen.

Előzmény: troglodita (43812)
troglodita Creative Commons License 2019.04.12 0 1 43812

Kérdés, hogy mi számít kis szériának, de ez valóban egy hatalmas bér-autógyár (autó-bérgyár inkább), ahol bármit legyártanak, de semmiképp nem KKV kategória ;-)

Előzmény: RadiX (43810)
dimelo Creative Commons License 2019.04.11 0 1 43811

Nem vagyok expert a témában, csak néhányszor elautóztam már a gyár... mellett:)))

 

Dehát barátunk a Google:

 

A grazi üzemben évente kétszázezer kocsi készülhet,

amivel a Magna International érdekeltségébe tartozó Magna Steyr kis túlzással már-már önálló autógyártónak tekinthető.

 

Debrecenben 150 ezer a termelés ígérete.

Az üzem méretéhez szükséges terület feltűnően túlzás (400 hektár),

 

A logisztikai beruházás gigantomán...

 

De majd kiderül, ha megéljük...

Előzmény: RadiX (43810)
RadiX Creative Commons License 2019.04.11 -1 0 43810

A Magna-Steyr gyár kisszériás, flexibilis szerződéses gyártásra épült, nem biztos hogy érdemes összehasonlítani egy (több)százezres darabszámra épült saját gyárral.

Előzmény: dimelo (43774)
dimelo Creative Commons License 2019.04.11 0 3 43809

Nem rövidebb, csak annak látszik.

A teljes útvonal hosszabb, mert az M4 szakaszt is meg kell tenni minden közlekedőnek, B.csaba - Debrecen között.

(Csabánál sem mindegy, hogy kelet-vagy nyugat...)

Ne is mélyedjünk bele nagyon.

 

Így lehet szaporítani a hálózat logikátlan elemeit.

Egy megyeszékhely útgyűrű akkor funkcionális, ha legrövidebben köti össze a nagyvárosokat.

 

Ellenben tapasztaljuk, hogy Szombathelynél "nyújtják a rétest"... (Kaposvár-Pécs-Mohács is az M9 nemakarás szimbóluma)

Előzmény: Landsmann_ (43807)
drummond Creative Commons License 2019.04.11 0 0 43808

Érdekes, mert még mindig semmi nem jelent meg az általad megírt M4 (Abony Kelet-Törökszentmiklós Nyugat) hivatalos eredmény hirdetéséről. Sem a TED-en, sem a közbeszerzés online oldalon nem találok semmit.

Előzmény: Aladár46 (43417)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.04.11 0 5 43807

Ez érdekes meccs lesz. Szerintem a döntést az fogja megalapozni, kinek milyen az érdekérvényesítő befolyása a végleges döntésre. Hiába olcsóbb, rövidebb valamivel a határ menti változat, ha gyakorlatilag a pusztában vezetne. Megtérülése, iparvonzó hatása csekély lenne, miközben a 47-es ugyanolyan túlterhelt maradna.

Előzmény: dimelo (43806)
dimelo Creative Commons License 2019.04.11 0 0 43806

Szép, méretes gumicsont.

Bizonyos önkormányzatok érdek-homokozója.

 

https://www.beol.hu/gazdasag/helyi-gazdasag/harom-lehetseges-nyomvonalon-futhat-az-m47-es-gyorsforgalmi-1869007/

 

Az érvek ellentmondásosak.

 

Ez különösen érdekes:

"a 47-es menti településeken jelentős cégek működnek, és olyan ipari potenciál, lehetőség mutatkozik bennük, aminek kiaknázására az M47-es lehetőséget biztosítana.

Példaként hozta: csak Körösladányban naponta 50–100 kamion fordul meg.

A Terület- és Településfejlesztési Operatív Program keretében is főleg ezekben a városokban valósulnak meg

ipari parki beruházások, megemlítette Mezőberényt és Szeghalmot is."

Ebből az aspektusból Békés megye következetes. Ha már kiosztották a fejlesztési pénzt, nem hagynák veszni.

 

Vagy egy másik:

"Tarhos–Okány vonalon valósulna meg az M47-es, akkor várhatóan nem fejtene ki olyan gazdaságfejlesztési hatást, mint a jelenlegi 47-es közelében.

A közvetlen közelében nem lennének városok, tehát a humánerőforrás is kevesebb lenne."

 

A csatolt, de nem a legfrissebb térképen látható A nyomvonal nem éri el Sarkadot (10 km), sehogy sem Nagyszalontát, csak "testvértelepülési" szolidaritás mutatkozik.

De nem éri el Komádit sem, amire Hajdú-Biharban hivatkoznak. (Csak Magyarhomorogon keresztül, vagy nagy déli kerülővel)

 

A fő hálózati szempont: Szeged-Békéscsaba-Debrecen összekötése az A nyomvonalon 20-30 km-rel hosszabb lenne,

a Via Carpathiának félmegoldás (Gyula-Arad között nincs a képben)

Előzmény: puntooo (43804)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.10 0 0 43805

A német közlekedési minisztérium kiadott egy statisztikát. Eszerint 2018-ban a német autópályákon összesen 866 négy napnál hosszabb ideig tartó forgalomkorlátozás volt útépítési munkák miatt. A lezárások átlagos időtartama 253 nap, átlagos hossza 3,2 kilométer volt. A legtöbb ilyen korlátozás Észak-Rajna-Vesztfáliában volt, 337. A 866 beruházásból mindössze 42-nél foly 24 órás munkavégzés (a négy napnál rövidebb lezárások közt gyakoribb volt a 24 órás munkavégzés). 

puntooo Creative Commons License 2019.04.10 0 3 43804

Debrecen-Békéscsaba autópálya

 

Persze: zöldmezős m47-es autópálya, mellette a teljesen leamortizálódott 47-es felújítása...Az M4 meg csak épülget, csökkentett műszaki tartalommal...Mindenesetre a készültség előrehaladtával majd felezi az M35 forgalmát.

Előzmény: trizs77 (43792)
troglodita Creative Commons License 2019.04.10 0 0 43803

3200 milliárd forint???

Előzmény: trizs77 (43792)
dimelo Creative Commons License 2019.04.10 0 0 43802

Erre lennék nagyon kíváncsi...

 

 

A holnapi programból:

 

09:30-09:55 A fejlesztések pénzügyi forrásai
Szalóki Flórián közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkár,
Innovációs és Technológiai Minisztérium
 

12:05-12:30 Előadás címe egyeztetés alatt
Takács Miklós közlekedéstervezési igazgató,
Ferencz Edina irodavezető, FŐMTERV Zrt.

Előzmény: rm40 (43799)
20-as vonal Creative Commons License 2019.04.10 0 0 43801

Vajon melyik fejlesztés rovására megy ez az új projekt? Csak nem a 83-as esett áldozatul? Arról mostanában keveset hallani, pedig kiviteli tervekkel rendelkezik. 

Előzmény: mash.69 (43800)
mash.69 Creative Commons License 2019.04.10 0 0 43800

erről itt már évek óta beszélünk...

és reméljük nem csak propaganda szöveg, hanem végre neki állnak

legalább a tervezgetésnek, hogy utána csak a pénzt kelljen oda tenni a tervek mellé

Előzmény: dimelo (43796)
rm40 Creative Commons License 2019.04.10 0 0 43799

Még csak a program van fent, de szoktak előadásokat is feltölteni.

Előzmény: hegyaljai3 (43798)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.04.10 0 0 43798

Vajon elérhetőek e ennek a "konferenciának" az előadásai?

Előzmény: dimelo (43796)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.10 0 0 43797

A szokásos handabandázás....,évtizedek óta folyik.

Előzmény: dimelo (43796)
dimelo Creative Commons License 2019.04.10 0 0 43796

Odafenn kampányüzemmódban hintik az ígéreteket:

http://propeller.hu/itthon/3411358-mosoczi-laszlo-harom-even-belul-kiepul-szombathely-kormend?utm_source=hirkereso.hu&utm_medium=referral

 

Tényleg Komárom lesz a "világ közepe"...

 

Az államtitkár szavai szerint már döntött a kormány a Komárom és Székesfehérvár között a 13-as és 81-es utak négysávúsításáról,

ami részben tehermentesítené az M1-es autópályát és az M5-ös autópályát a budapesti átkeléstől.

Előzmény: Landsmann_ (43794)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.10 0 0 43795

Arra én is..............................:-))

 

 

Előzmény: 20-as vonal (43793)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.04.10 0 0 43794

Hááát, elég gyenge cikkecske. Mindenféle konkrétumot nélkülöz. Akár a Blikkben, vagy a Borsban is megjelenhetett volna. Az ottani cikkeknek is körülbelül ennyi a valós tartalma.

Előzmény: trizs77 (43792)
20-as vonal Creative Commons License 2019.04.10 0 1 43793

Én arra lennék kíváncsi,mit jelent az a mondat:"befejezzük a 8-as utat".

Előzmény: trizs77 (43792)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.10 0 1 43792

Debrecen-Békéscsaba autópálya

 

https://www.origo.hu/gazdasag/20190410-uj-kozlekedesi-strategia.html?utm_source=hirkereso

 

Azért nem kell nagyon lelkesedni.

Mert:

 - újságíró írta,

 - politikus mondta.

 

.................................................................:-(((

dimelo Creative Commons License 2019.04.09 0 0 43791

Egyetértek.

 

Az M49 most ott tart, mint az M4 2007-ben (nincs határmetszéspont)

 

Az M4-nél beletörődtünk (nagy hiba volt)

most majd bölcsebbek, vagy rámenősebbek lesznek?

 

"Fél Kelet-Magyarország"

az újságíró adott egy hangzatos címet, anélkül, hogy belegondolt volna a valós területi arányok törvényszerűségébe.

Előzmény: hegyaljai3 (43788)
dimelo Creative Commons License 2019.04.09 0 0 43790

Biztosan egyik sem fog megépülni,

én csak mint lehetőségeket vázoltam.

 

De az, hogy Tócóvölgytől a Nagyállomás bejáratig duplavágányt építenek, az csekély értelmű.

A gépmenet - átállás előlről-hátra örökre időveszteség marad.

 

A Határ-úti csp. kiépítése fontosabb.

Előzmény: Landsmann_ (43787)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.09 -1 2 43789

Nagyon örvendetes,hogy csak ez hiányzik KeletMagyarországról- a cikk szerint. És,hogy a kormány jobban aggódik a Szatmárnémeti 40ezres magyarságáért,mint az M9-es által érintett saját déli országrésze adófizetőiért. Immáron 18 éve.

Már egy 2x1 sávos gyorsforgalmi is csodát tenne a déli országrészen. De oda kell az autópálya. Nagyon fontos... Inkább tartoznánk Balaton déli partjával együtt a horvátokhoz,jobban megbecsülnék ezt az országrészt.

Tudom,hogy unjátok,de ez van.

Előzmény: hegyaljai3 (43788)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.04.09 -1 0 43788

https://www.napi.hu/magyar_gazdasag/erre_a_25_kilometeres_utszakaszra_var_fel_kelet-magyarorszag.682086.html

Helyesebben "Erre a 25 kilométerre vár Románia észak-nyugati csücske" Igen a romániai Szatmár és Máramaros lesz ennek a legnagyobb haszonélvezője. Persze a magyarországi Szatmárnak is használ, de azt én azt nem tekintem "fél Kelet-Magyarországnak".

Landsmann_ Creative Commons License 2019.04.09 0 0 43787

Szívesen a videót. :)

A pirossal jelzett rövidebb új vasúti pálya szerintem sosem fog megépülni. Azon a részen, ahova a becsatlkaozást rajzoltad, igen nagyvolumenű útépítés folyik. Felüljárón viszik át a vasút és a 4-es fölött az utat, majd a Határútra körforgalom kerül. Onnan lehet majd a 4-esre fel és lehajtani. Mondjuk elég gázos is volt az a kereszteződés. Este sötétben szinte nem is látszott. Én, aki évek óta arra közlekedek, sötétben simán túlszaladtam rajta. De nem csak én, az előttem haladó is. :)

Előzmény: dimelo (43777)
adiaboli Creative Commons License 2019.04.09 -1 0 43786

Ötlettelen katalógus-cédulázók (a légvonallal egyetemben). Nemigen hiszem, hogy a puszta adatgyűjtésen kívül bárki bármire is érdemi megbízást adott volna Nektek.

Előzmény: Fradista Utazó (43761)
Herodes68 Creative Commons License 2019.04.09 0 1 43785

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!