Keresés

Részletes keresés

Aladár46 Creative Commons License 2019.04.13 0 0 43828

dimelo-nak ez tetszeni fog a következő két térkép:

 

Forgalmi változások 2017/2016

 

 

 

 

Forrás: http://ktenet.hu/download.php?edid=2089

gyoparOHs Creative Commons License 2019.04.13 0 0 43827

Ezen már mintha biztosra mennének az M47 határ közeli nyomvonalával és Csaba alulról kerülésével...

Előzmény: Aladár46 (43825)
Aladár46 Creative Commons License 2019.04.13 0 2 43826

Master plan az M76 + M86 autóútra :)

 

Előzmény: Aladár46 (43825)
Aladár46 Creative Commons License 2019.04.13 0 0 43825

Útprogram 2019-ben. :)

 

Forrás: http://ktenet.hu/download.php?edid=2079

Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.13 0 2 43824

>Hova tűnik Mórnál a forgalom?

Hazamegy. A 81-esen, mint a magyar úthálózat döntő többségén, a forgalom túlnyomó részét a napi ingázók és az egyéb regionális forgalom alkotják, nem a tranzit, meg nem is az országon belüli hozzszú távú közlekedés. 

Előzmény: mzdude (43821)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.13 0 0 43823

 

 

Előzmény: mzdude (43821)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.13 -2 0 43822

Egy része (elővárosi hivatásforgalom) jobbra-balra letér.

 

 

Előzmény: mzdude (43821)
mzdude Creative Commons License 2019.04.13 0 1 43821

Hova tűnik Mórnál a forgalom?

Előzmény: trizs77 (43820)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.13 -2 0 43820

A 81-es út Székesfehérvár - Mór közötti szakaszának négysávúsítása valóban indokolt.

 

Mórtól-Kisbérig tartó szakasz négysávúsítása elég véleményes.

 

 

Előzmény: . kata31 (43818)
. kata31 Creative Commons License 2019.04.12 0 0 43819

Solymár polgármestere, Kálmán Szente a régiók kulcsa több okból is. Ő az aki a településén fekvő kulcsfontosságú csomópont okán ahol az M0 hiányzó szakaszai és a valamikori M10 nyomvonal, ami csak az angol temetőig biztos, összefutási pontjában kitudta a települése számára a legtöbbet harcolnia a térségben. Zengett is a sajtó,hogy megint Solymár akadályozza az M0 megépítését.A másik ok, hogy az őrült M0 nélküli M10 az ő településén okoz majd hatalmas dugót összetorlódva a régi 10-es úttal és a ma még nem ismert Budakalászi elkerülővel esetlegesen. Rajtuk keresztül is kereshetik a menekülőutakat ennek következtében,hiszen Ürömig onnan már nem jut el a torlodó sor,mint ma!Talán előtte is ismert kellene legyen az M0 észak dokumentációja, hiszen az onnan érkező forgalmak miatt támogatja az M10 megépítését a települése tehermentesítésére! Ebben pedig megtalálható a tény,hogy annak Pilisborosjenői kijáratának építését 2024. július 31-ig el sem lehet kezdeni. https://www.facebook.com/groups/316733755632885/permalink/333289990643928/ Nem tagja a csoportnak, de talán van aki meg tudja kérdezni,hogy az októberre elkészülő M0 nyugat nyomvonal tervek kapcsán mi az álláspontja? És ha esetlegesen év végére megkapja a kiválasztott M0 nyugat nyomvonal az engedélyt, ami az M100 nál is csak júliusra várható legkorábban a NIF szerint, azaz kb 5 hónap késéssel, esetlegesen ismét ki áll-e az M0 nyugati szakaszért? A többi polgármestert sem tudom elképzelni, hogy a KÖTET tárgyalásai mentén ebben a helyzetben ne követeljék az M0 nyugat azonnali bezárását, hiszen az M10 sem oldana meg semmit,ha nem köthetne a forgalmát más irányokba elvezető útba a főváros előtt,de még is Szente Úr az akinek települését az M0 nyugat menti meg akár az M0 észak jövőbeni forgalmától, akár az M10-ről érkező menekülő utakat keresőktől!Nem vagyok helybeli így nem szeretném a facebook profilján zaklatni,de gondolom mindannyian feszülten várjuk a fejleményeket és én őt tartom alkalmas személynek az M0 nyugat érdekeinek átütő elismertetésében a KÖTET tárgyalásai folyamán a fent sorolt okoknál fogva! Főleg miután megtudtuk, hogy a szlovák tranzit megoldott a 81-es négysávosításával Komáromnál az M100 nélkül is.Idézem a már régebben történt megnyilatkozását az M0 nyugat szükségességéről: ".. Szente Kálmán hozzátette, hogy azokat a hangokat – amelyek Solymáron egyáltalán nem jellemzőek – miszerint ne épüljön meg az M0-ás nyugati szektora és ne záruljon be a kör, nem tudják támogatni, hiszen a forgalmat valahol el kell vezetni. Mint mondta: a forgalom már most is nagy és a jövőben tovább fog növekedni. Ha az M0-ás hiányzó része nem épül meg, akkor a forgalom Solymár, Pesthidegkút és Budakeszi útjain megy majd az M1-M7-es felé..." http://budapestkornyeke.hu/m0-as-nyugati-szektor-nincs-idealis-csak-optimalis-nyomvonal/

Előzmény: . kata31 (43818)
. kata31 Creative Commons License 2019.04.12 -2 0 43818

ez a négysávosított 81-es nagy izé ám..

Megoldja a szlovák tranzitot az M100 helyett Komáromnál Fehérvár-Dunaújváros felé, érintve az M1-M7-M6-M5 ös pályákat.

 

Az M0 nyugatra ez meg az M10 miatt hat ki,amit a feleslegesebbé váló M100-ba szeretnének egyesek még csak kötni,de vehemensen a pilisi régióban...és a nyugatnak pont októberre várják az engedélyét..lesz itt háború!

https://www.facebook.com/groups/316733755632885/permalink/342627079710219/

Előzmény: dimelo (43815)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.12 0 0 43817

Belgiumban az A 601 autópályát néhány évvel ezelőtt lezárták a burkolat rossz állapota miatt. Most elhatározták, hogy felújítják. De azért pár évnyi nemhasználat meglátszik az autópályán. 

Ez az autópálya mindössze három kilométer, és egy jobb kapcsolatot szolgál, szolgált ki

Rodney Harrison Creative Commons License 2019.04.12 0 1 43816

"Suzuki SX4-Fiat a típusra nem emlékszek, tipikusan olaszos kacifántos név"

 


Ízlés dolga, kinek mi kacifántos, Fiat 16 (sedici, szedicsi), mert négykerekes (négykerék-meghajtásos, 4*4) autó volt.

https://it.wikipedia.org/wiki/Fiat_Sedici

Előzmény: Landsmann_ (43814)
dimelo Creative Commons License 2019.04.12 0 1 43815

Bízzunk benne, hogy néhány hét múlva megismerhetjük...

 

A 81. út 2x2 sáv médiahabosításának újabb példája:

 

https://www.feol.hu/kozelet/helyi-kozelet/alombol-valosagga-valhat-a-81-es-fout-negysavositasa-2968957/

 

– Évtizedeken keresztül még csak nem is hitegettek bennünket, hogy a nemcsak gazdasági szempontok, hanem a közlekedési veszélyforrás miatt is nagyon fontos négysávosítás valaha is elkészülhet,

de most egy fontos határhoz értünk, a rajtpisztoly eldördült!

 

1. T. G. országgyűlési képviselő évek óta egyeztet

2. legutóbbi tárgyalásán C-né B. J., Komárom-Esztergom megye országgyűlési képviselőjével egyeztettek közös koncepciót

3. Cs-P. A. fehérvári polgármester pedig a múlt héten vetette fel P. L. miniszternek és M. L. államtitkárnak, hogy az ország gazdasági szempontból két legerősebb városát úgy kellene összekötni,

hogy az biztonságos és gyors legyen.

 

a múlt héten... és már kormánydöntés is van.

 

Vonjunk belőle gyököt: már legalább hitegetnek.

 

Ilyen egyszerű szakma az újságírás...

Előzmény: hegyaljai3 (43798)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.04.12 0 0 43814

Folyhat bérgyártás is, mint ahogy az esztergomi Suzuki gyárban is gördültek le Fiat és Opel emblémás autók. (Suzuki Splash-Opel Agila, Suzuki SX4-Fiat a típusra nem emlékszek, tipikusan olaszos kacifántos név)

Előzmény: troglodita (43812)
RadiX Creative Commons License 2019.04.12 0 0 43813

Jogos, én kb. a Valmet méretére gondoltam, de látom már hogy Grazban a Chrysler-kooperáció idején kimaxolták a gyártókapacitást azon a relatíve kicsi területen.

Előzmény: troglodita (43812)
troglodita Creative Commons License 2019.04.12 0 1 43812

Kérdés, hogy mi számít kis szériának, de ez valóban egy hatalmas bér-autógyár (autó-bérgyár inkább), ahol bármit legyártanak, de semmiképp nem KKV kategória ;-)

Előzmény: RadiX (43810)
dimelo Creative Commons License 2019.04.11 0 1 43811

Nem vagyok expert a témában, csak néhányszor elautóztam már a gyár... mellett:)))

 

Dehát barátunk a Google:

 

A grazi üzemben évente kétszázezer kocsi készülhet,

amivel a Magna International érdekeltségébe tartozó Magna Steyr kis túlzással már-már önálló autógyártónak tekinthető.

 

Debrecenben 150 ezer a termelés ígérete.

Az üzem méretéhez szükséges terület feltűnően túlzás (400 hektár),

 

A logisztikai beruházás gigantomán...

 

De majd kiderül, ha megéljük...

Előzmény: RadiX (43810)
RadiX Creative Commons License 2019.04.11 -1 0 43810

A Magna-Steyr gyár kisszériás, flexibilis szerződéses gyártásra épült, nem biztos hogy érdemes összehasonlítani egy (több)százezres darabszámra épült saját gyárral.

Előzmény: dimelo (43774)
dimelo Creative Commons License 2019.04.11 0 3 43809

Nem rövidebb, csak annak látszik.

A teljes útvonal hosszabb, mert az M4 szakaszt is meg kell tenni minden közlekedőnek, B.csaba - Debrecen között.

(Csabánál sem mindegy, hogy kelet-vagy nyugat...)

Ne is mélyedjünk bele nagyon.

 

Így lehet szaporítani a hálózat logikátlan elemeit.

Egy megyeszékhely útgyűrű akkor funkcionális, ha legrövidebben köti össze a nagyvárosokat.

 

Ellenben tapasztaljuk, hogy Szombathelynél "nyújtják a rétest"... (Kaposvár-Pécs-Mohács is az M9 nemakarás szimbóluma)

Előzmény: Landsmann_ (43807)
drummond Creative Commons License 2019.04.11 0 0 43808

Érdekes, mert még mindig semmi nem jelent meg az általad megírt M4 (Abony Kelet-Törökszentmiklós Nyugat) hivatalos eredmény hirdetéséről. Sem a TED-en, sem a közbeszerzés online oldalon nem találok semmit.

Előzmény: Aladár46 (43417)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.04.11 0 5 43807

Ez érdekes meccs lesz. Szerintem a döntést az fogja megalapozni, kinek milyen az érdekérvényesítő befolyása a végleges döntésre. Hiába olcsóbb, rövidebb valamivel a határ menti változat, ha gyakorlatilag a pusztában vezetne. Megtérülése, iparvonzó hatása csekély lenne, miközben a 47-es ugyanolyan túlterhelt maradna.

Előzmény: dimelo (43806)
dimelo Creative Commons License 2019.04.11 0 0 43806

Szép, méretes gumicsont.

Bizonyos önkormányzatok érdek-homokozója.

 

https://www.beol.hu/gazdasag/helyi-gazdasag/harom-lehetseges-nyomvonalon-futhat-az-m47-es-gyorsforgalmi-1869007/

 

Az érvek ellentmondásosak.

 

Ez különösen érdekes:

"a 47-es menti településeken jelentős cégek működnek, és olyan ipari potenciál, lehetőség mutatkozik bennük, aminek kiaknázására az M47-es lehetőséget biztosítana.

Példaként hozta: csak Körösladányban naponta 50–100 kamion fordul meg.

A Terület- és Településfejlesztési Operatív Program keretében is főleg ezekben a városokban valósulnak meg

ipari parki beruházások, megemlítette Mezőberényt és Szeghalmot is."

Ebből az aspektusból Békés megye következetes. Ha már kiosztották a fejlesztési pénzt, nem hagynák veszni.

 

Vagy egy másik:

"Tarhos–Okány vonalon valósulna meg az M47-es, akkor várhatóan nem fejtene ki olyan gazdaságfejlesztési hatást, mint a jelenlegi 47-es közelében.

A közvetlen közelében nem lennének városok, tehát a humánerőforrás is kevesebb lenne."

 

A csatolt, de nem a legfrissebb térképen látható A nyomvonal nem éri el Sarkadot (10 km), sehogy sem Nagyszalontát, csak "testvértelepülési" szolidaritás mutatkozik.

De nem éri el Komádit sem, amire Hajdú-Biharban hivatkoznak. (Csak Magyarhomorogon keresztül, vagy nagy déli kerülővel)

 

A fő hálózati szempont: Szeged-Békéscsaba-Debrecen összekötése az A nyomvonalon 20-30 km-rel hosszabb lenne,

a Via Carpathiának félmegoldás (Gyula-Arad között nincs a képben)

Előzmény: puntooo (43804)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.10 0 0 43805

A német közlekedési minisztérium kiadott egy statisztikát. Eszerint 2018-ban a német autópályákon összesen 866 négy napnál hosszabb ideig tartó forgalomkorlátozás volt útépítési munkák miatt. A lezárások átlagos időtartama 253 nap, átlagos hossza 3,2 kilométer volt. A legtöbb ilyen korlátozás Észak-Rajna-Vesztfáliában volt, 337. A 866 beruházásból mindössze 42-nél foly 24 órás munkavégzés (a négy napnál rövidebb lezárások közt gyakoribb volt a 24 órás munkavégzés). 

puntooo Creative Commons License 2019.04.10 0 3 43804

Debrecen-Békéscsaba autópálya

 

Persze: zöldmezős m47-es autópálya, mellette a teljesen leamortizálódott 47-es felújítása...Az M4 meg csak épülget, csökkentett műszaki tartalommal...Mindenesetre a készültség előrehaladtával majd felezi az M35 forgalmát.

Előzmény: trizs77 (43792)
troglodita Creative Commons License 2019.04.10 0 0 43803

3200 milliárd forint???

Előzmény: trizs77 (43792)
dimelo Creative Commons License 2019.04.10 0 0 43802

Erre lennék nagyon kíváncsi...

 

 

A holnapi programból:

 

09:30-09:55 A fejlesztések pénzügyi forrásai
Szalóki Flórián közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkár,
Innovációs és Technológiai Minisztérium
 

12:05-12:30 Előadás címe egyeztetés alatt
Takács Miklós közlekedéstervezési igazgató,
Ferencz Edina irodavezető, FŐMTERV Zrt.

Előzmény: rm40 (43799)
20-as vonal Creative Commons License 2019.04.10 0 0 43801

Vajon melyik fejlesztés rovására megy ez az új projekt? Csak nem a 83-as esett áldozatul? Arról mostanában keveset hallani, pedig kiviteli tervekkel rendelkezik. 

Előzmény: mash.69 (43800)
mash.69 Creative Commons License 2019.04.10 0 0 43800

erről itt már évek óta beszélünk...

és reméljük nem csak propaganda szöveg, hanem végre neki állnak

legalább a tervezgetésnek, hogy utána csak a pénzt kelljen oda tenni a tervek mellé

Előzmény: dimelo (43796)
rm40 Creative Commons License 2019.04.10 0 0 43799

Még csak a program van fent, de szoktak előadásokat is feltölteni.

Előzmény: hegyaljai3 (43798)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!