Keresés

Részletes keresés

troglodita Creative Commons License 2019.04.14 0 0 43844

...de még az is lehet, hogy 3km Doboz déli elkerülő is megtenné ,-)

Előzmény: troglodita (43843)
troglodita Creative Commons License 2019.04.14 0 1 43843

Gyula és Sarkad amúgy is az M44 határig tartó szakaszából(!!!) kéne részesüljön, nem?

Előzmény: troglodita (43842)
troglodita Creative Commons License 2019.04.14 0 2 43842

Na igen, Sarkadnak és transzeurópának tök jó, egyedül Békésnek és Biharnak sz@r ;-))) Na de kaphatna Sarkad valami névre szóló útfejlesztést az M47-ig, s akkor talán már nekik is jó lenne valamelyik nem A változat...

Előzmény: Aladár46 (43840)
troglodita Creative Commons License 2019.04.13 0 0 43841

Hát a pótlózás után nem csodálom, ha erőteljesen nőtt, mert akkor tényleg gyalázat volt az egész néhány évig.

Előzmény: Fradista Utazó (43838)
Aladár46 Creative Commons License 2019.04.13 0 1 43840

Ennek Sarkad polgármestere a legnagyobb szószolója:  :( :( :(

 

Sarkad szerint az A segítené leginkább a kistérséget

– Szakmailag minden kétséget kizáró módon az A változat megvalósítása indokolt – nyilatkozta lapunknak dr. Mokán István, Sarkad polgármestere, a Sarkad és környéke Többcélú Kistérségi Társulás társulási tanácsának elnöke, majd sorolta az érveit, hogy miért lenne érdemes a Békéscsaba–Tarhos–Okány–Biharugra-Biharkeresztes vonalon megépíteni a leendő M47-est.

A tervezett szakasz hossza – az M4 és M35 nélkül – az A változat esetében lenne a legrövidebb, kis tervezési kockázatú területeken haladna, tiszta, nagyvonalú ívekkel. Élővilágvédelmi konfliktust nem idézne elő, nem érintene Natura 2000-es természetvédelmi területeket, szemben a B és a G variációval, amelyek 7,3 és 6,5 kilométeren Natura 2000-es részeket érintenének.

– Amellett, hogy a létesítési költsége kedvező lenne, szolgálná a keleti, hajdú-bihari és békési területek feltárását, gazdaságának élénkítését, turisztikai attrakcióinak elérhetőségét. Az M47-es érintené a leghátrányosabb helyzetűek közé tartozó sarkadi kistérséget, így segítené az ország fejlettebb területeihez való gazdasági és társadalmi felzárkózását – folytatta dr. Mokán István.

Úgy véli, hogy a több országon átívelő Via Carpatia közlekedési folyosó egyik elemének szerepét is betöltené a leendő magyarországi gyorsforgalmi út, mindemellett elősegítené a történelmi bihari táj újraegyesítését és a magyar–román határátkelőhelyek megközelítését.

Sarkad polgármestere hangsúlyozta: Sarkad mellett a kistérség 11 települését magában foglaló kistérségi társulás tanácsa is az A változat megvalósítását támogatta, illetve ugyanígy foglalt állást Doboz, valamint Sarkad romániai testvértelepülése, Nagyszalonta

 

https://www.beol.hu/gazdasag/helyi-gazdasag/harom-lehetseges-nyomvonalon-futhat-az-m47-es-gyorsforgalmi-1869007/

Előzmény: puntooo (43839)
puntooo Creative Commons License 2019.04.13 0 2 43839

mindenki mást nyomvonalat látna 

Békésben ki járna jól a keleti nyomvonallal? Talán a sarkadiak. Hajdú Bihar meg csak a városnak nevezett, de falunyi Komádi miatt akarja keletre vinni. Holott-ahogy dimelo is írta-a komádiaknak is kerülő lenne, és még ők is vszleg nem ezt használnák.

Előzmény: Aladár46 (43829)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.13 0 0 43838

2015-ről 2017-re több, mint megduplázódott a vasúti forgalom a Budapest - Esztergom vasútvonalon, kb. napi átlag 4 ezerről 8 ezer főre. 

Előzmény: Mash_bakter (43836)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.13 0 0 43837

Azért azt emeljük ki, hogy a 10-esen 2017-ben két ponton a solymári Auchannál és Leányvárnál volt komolyan vehető forgalomszámlálás (valamint Leányvár után Győr felé még több helyen). Ebből Solymárnál 18.700-ról 17.800-ra csökkent az átlagos napi forgalom, ezen belül a személygépkocsik száma 15.700-ról 15.000-re. Leányvárnál már fordított a tendencia, párszáz gépkocsival nőtt is a forgalom. 

Előzmény: NAR (43835)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.13 0 0 43836

Sanszosan. Nem véletlenül nott millios nagyságrendben az utazs szám a vonalon.

Előzmény: NAR (43835)
NAR Creative Commons License 2019.04.13 0 0 43835

A 10-es úton a forgalomcsökkenés oka az, hogy átadták az Esztergomi vasutat?

Előzmény: Aladár46 (43828)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.13 0 0 43834
dimelo Creative Commons License 2019.04.13 0 0 43833

Köszi!

 

Örülni.. az nem a legjobb szó erre.

 

Különösen, hogy a forgalomnövekményeket nem konkrét adatokkal,

csak vonalvastagsággal ábrázolták.

Akad benne itt-ott hibácska is.

 

De elmentettem a többihez:)))

Előzmény: Aladár46 (43828)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.13 0 0 43832

Van erről valakinek/valahol megyei szintű adatai?

 

2017-es adat

A megyék sorrendje

Idén már 190 ezer darabbal több megyei e-matrica fogyott el a tavalyi évhez képest, ám a megyék sorrendje nem változott. Továbbra is a Pest megyei e-matrica a legnépszerűbb, amelyből eddig 901 ezer darab fogyott el; a második helyen Fejér megyét találhatjuk az adatok alapján, ahol már sokkalta kevesebb, 169 ezer matrica került értékesítésre; ezt követi Győr-Moson-Sopron megye, ahol 111,5 ezer matrica került eladásra; majd Heves megye következik a sorban, ahol 59,6 ezer megyei e-matricát adtak el.

Előzmény: Mash_bakter (43831)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.13 0 0 43831

Érdekes volt még a PDF-ben a matricás bevételek alakulása... 

Idézem a szomszédból: FélON Forrás: http://ktenet.hu/download.php?edid=2090

 

Durva emelés lehetett 2012-ben, 2 millió matricával kevesebb, de 9 milliárddal több bevétel.. (58 milliárd helyett67)

A megye matricák hatására szépen csökkent a matricák száma, de 2018-ra 14,5 matrciával, elértük a 2012-es 14,4 milliót, de persze közben volt pár áremelés, mert 67 milliórdból 74 lett, évi 1 milliárdos emelés

Előzmény: Aladár46 (43828)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.13 0 2 43830

Nekem ebből a képből/forgalmi adatokból nem az jön le, hogy mekkora igény van az M9-re..

Ellenben egy M81-re nagyon is...

Előzmény: Aladár46 (43828)
Aladár46 Creative Commons License 2019.04.13 0 1 43829

Sajnos elég nagy a széthúzás Békés megyében M47 nyomvonalát illetően: mindenki mást nyomvonalat látna szívesen. Csak ne a legrosszabb (szerintem: a határmenti) nyomvonalat válasszák felülről Natura2000 miatt.... :( :( :(

Előzmény: gyoparOHs (43827)
Aladár46 Creative Commons License 2019.04.13 0 0 43828

dimelo-nak ez tetszeni fog a következő két térkép:

 

Forgalmi változások 2017/2016

 

 

 

 

Forrás: http://ktenet.hu/download.php?edid=2089

gyoparOHs Creative Commons License 2019.04.13 0 0 43827

Ezen már mintha biztosra mennének az M47 határ közeli nyomvonalával és Csaba alulról kerülésével...

Előzmény: Aladár46 (43825)
Aladár46 Creative Commons License 2019.04.13 0 2 43826

Master plan az M76 + M86 autóútra :)

 

Előzmény: Aladár46 (43825)
Aladár46 Creative Commons License 2019.04.13 0 0 43825

Útprogram 2019-ben. :)

 

Forrás: http://ktenet.hu/download.php?edid=2079

Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.13 0 2 43824

>Hova tűnik Mórnál a forgalom?

Hazamegy. A 81-esen, mint a magyar úthálózat döntő többségén, a forgalom túlnyomó részét a napi ingázók és az egyéb regionális forgalom alkotják, nem a tranzit, meg nem is az országon belüli hozzszú távú közlekedés. 

Előzmény: mzdude (43821)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.13 0 0 43823

 

 

Előzmény: mzdude (43821)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.13 -2 0 43822

Egy része (elővárosi hivatásforgalom) jobbra-balra letér.

 

 

Előzmény: mzdude (43821)
mzdude Creative Commons License 2019.04.13 0 1 43821

Hova tűnik Mórnál a forgalom?

Előzmény: trizs77 (43820)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.13 -2 0 43820

A 81-es út Székesfehérvár - Mór közötti szakaszának négysávúsítása valóban indokolt.

 

Mórtól-Kisbérig tartó szakasz négysávúsítása elég véleményes.

 

 

Előzmény: . kata31 (43818)
. kata31 Creative Commons License 2019.04.12 0 0 43819

Solymár polgármestere, Kálmán Szente a régiók kulcsa több okból is. Ő az aki a településén fekvő kulcsfontosságú csomópont okán ahol az M0 hiányzó szakaszai és a valamikori M10 nyomvonal, ami csak az angol temetőig biztos, összefutási pontjában kitudta a települése számára a legtöbbet harcolnia a térségben. Zengett is a sajtó,hogy megint Solymár akadályozza az M0 megépítését.A másik ok, hogy az őrült M0 nélküli M10 az ő településén okoz majd hatalmas dugót összetorlódva a régi 10-es úttal és a ma még nem ismert Budakalászi elkerülővel esetlegesen. Rajtuk keresztül is kereshetik a menekülőutakat ennek következtében,hiszen Ürömig onnan már nem jut el a torlodó sor,mint ma!Talán előtte is ismert kellene legyen az M0 észak dokumentációja, hiszen az onnan érkező forgalmak miatt támogatja az M10 megépítését a települése tehermentesítésére! Ebben pedig megtalálható a tény,hogy annak Pilisborosjenői kijáratának építését 2024. július 31-ig el sem lehet kezdeni. https://www.facebook.com/groups/316733755632885/permalink/333289990643928/ Nem tagja a csoportnak, de talán van aki meg tudja kérdezni,hogy az októberre elkészülő M0 nyugat nyomvonal tervek kapcsán mi az álláspontja? És ha esetlegesen év végére megkapja a kiválasztott M0 nyugat nyomvonal az engedélyt, ami az M100 nál is csak júliusra várható legkorábban a NIF szerint, azaz kb 5 hónap késéssel, esetlegesen ismét ki áll-e az M0 nyugati szakaszért? A többi polgármestert sem tudom elképzelni, hogy a KÖTET tárgyalásai mentén ebben a helyzetben ne követeljék az M0 nyugat azonnali bezárását, hiszen az M10 sem oldana meg semmit,ha nem köthetne a forgalmát más irányokba elvezető útba a főváros előtt,de még is Szente Úr az akinek települését az M0 nyugat menti meg akár az M0 észak jövőbeni forgalmától, akár az M10-ről érkező menekülő utakat keresőktől!Nem vagyok helybeli így nem szeretném a facebook profilján zaklatni,de gondolom mindannyian feszülten várjuk a fejleményeket és én őt tartom alkalmas személynek az M0 nyugat érdekeinek átütő elismertetésében a KÖTET tárgyalásai folyamán a fent sorolt okoknál fogva! Főleg miután megtudtuk, hogy a szlovák tranzit megoldott a 81-es négysávosításával Komáromnál az M100 nélkül is.Idézem a már régebben történt megnyilatkozását az M0 nyugat szükségességéről: ".. Szente Kálmán hozzátette, hogy azokat a hangokat – amelyek Solymáron egyáltalán nem jellemzőek – miszerint ne épüljön meg az M0-ás nyugati szektora és ne záruljon be a kör, nem tudják támogatni, hiszen a forgalmat valahol el kell vezetni. Mint mondta: a forgalom már most is nagy és a jövőben tovább fog növekedni. Ha az M0-ás hiányzó része nem épül meg, akkor a forgalom Solymár, Pesthidegkút és Budakeszi útjain megy majd az M1-M7-es felé..." http://budapestkornyeke.hu/m0-as-nyugati-szektor-nincs-idealis-csak-optimalis-nyomvonal/

Előzmény: . kata31 (43818)
. kata31 Creative Commons License 2019.04.12 -2 0 43818

ez a négysávosított 81-es nagy izé ám..

Megoldja a szlovák tranzitot az M100 helyett Komáromnál Fehérvár-Dunaújváros felé, érintve az M1-M7-M6-M5 ös pályákat.

 

Az M0 nyugatra ez meg az M10 miatt hat ki,amit a feleslegesebbé váló M100-ba szeretnének egyesek még csak kötni,de vehemensen a pilisi régióban...és a nyugatnak pont októberre várják az engedélyét..lesz itt háború!

https://www.facebook.com/groups/316733755632885/permalink/342627079710219/

Előzmény: dimelo (43815)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.12 0 0 43817

Belgiumban az A 601 autópályát néhány évvel ezelőtt lezárták a burkolat rossz állapota miatt. Most elhatározták, hogy felújítják. De azért pár évnyi nemhasználat meglátszik az autópályán. 

Ez az autópálya mindössze három kilométer, és egy jobb kapcsolatot szolgál, szolgált ki

Rodney Harrison Creative Commons License 2019.04.12 0 1 43816

"Suzuki SX4-Fiat a típusra nem emlékszek, tipikusan olaszos kacifántos név"

 


Ízlés dolga, kinek mi kacifántos, Fiat 16 (sedici, szedicsi), mert négykerekes (négykerék-meghajtásos, 4*4) autó volt.

https://it.wikipedia.org/wiki/Fiat_Sedici

Előzmény: Landsmann_ (43814)
dimelo Creative Commons License 2019.04.12 0 1 43815

Bízzunk benne, hogy néhány hét múlva megismerhetjük...

 

A 81. út 2x2 sáv médiahabosításának újabb példája:

 

https://www.feol.hu/kozelet/helyi-kozelet/alombol-valosagga-valhat-a-81-es-fout-negysavositasa-2968957/

 

– Évtizedeken keresztül még csak nem is hitegettek bennünket, hogy a nemcsak gazdasági szempontok, hanem a közlekedési veszélyforrás miatt is nagyon fontos négysávosítás valaha is elkészülhet,

de most egy fontos határhoz értünk, a rajtpisztoly eldördült!

 

1. T. G. országgyűlési képviselő évek óta egyeztet

2. legutóbbi tárgyalásán C-né B. J., Komárom-Esztergom megye országgyűlési képviselőjével egyeztettek közös koncepciót

3. Cs-P. A. fehérvári polgármester pedig a múlt héten vetette fel P. L. miniszternek és M. L. államtitkárnak, hogy az ország gazdasági szempontból két legerősebb városát úgy kellene összekötni,

hogy az biztonságos és gyors legyen.

 

a múlt héten... és már kormánydöntés is van.

 

Vonjunk belőle gyököt: már legalább hitegetnek.

 

Ilyen egyszerű szakma az újságírás...

Előzmény: hegyaljai3 (43798)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!