Na igen, Sarkadnak és transzeurópának tök jó, egyedül Békésnek és Biharnak sz@r ;-))) Na de kaphatna Sarkad valami névre szóló útfejlesztést az M47-ig, s akkor talán már nekik is jó lenne valamelyik nem A változat...
Ennek Sarkad polgármestere a legnagyobb szószolója: :( :( :(
Sarkad szerint az A segítené leginkább a kistérséget
– Szakmailag minden kétséget kizáró módon az A változat megvalósítása indokolt – nyilatkozta lapunknak dr. Mokán István, Sarkad polgármestere, a Sarkad és környéke Többcélú Kistérségi Társulás társulási tanácsának elnöke, majd sorolta az érveit, hogy miért lenne érdemes a Békéscsaba–Tarhos–Okány–Biharugra-Biharkeresztes vonalon megépíteni a leendő M47-est.
A tervezett szakasz hossza – az M4 és M35 nélkül – az A változat esetében lenne a legrövidebb, kis tervezési kockázatú területeken haladna, tiszta, nagyvonalú ívekkel. Élővilágvédelmi konfliktust nem idézne elő, nem érintene Natura 2000-es természetvédelmi területeket, szemben a B és a G variációval, amelyek 7,3 és 6,5 kilométeren Natura 2000-es részeket érintenének.
– Amellett, hogy a létesítési költsége kedvező lenne, szolgálná a keleti, hajdú-bihari és békési területek feltárását, gazdaságának élénkítését, turisztikai attrakcióinak elérhetőségét. Az M47-es érintené a leghátrányosabb helyzetűek közé tartozó sarkadi kistérséget, így segítené az ország fejlettebb területeihez való gazdasági és társadalmi felzárkózását – folytatta dr. Mokán István.
Úgy véli, hogy a több országon átívelő Via Carpatia közlekedési folyosó egyik elemének szerepét is betöltené a leendő magyarországi gyorsforgalmi út, mindemellett elősegítené a történelmi bihari táj újraegyesítését és a magyar–román határátkelőhelyek megközelítését.
Sarkad polgármestere hangsúlyozta: Sarkad mellett a kistérség 11 települését magában foglaló kistérségi társulás tanácsa is az A változat megvalósítását támogatta, illetve ugyanígy foglalt állást Doboz, valamint Sarkad romániai testvértelepülése, Nagyszalonta
Békésben ki járna jól a keleti nyomvonallal? Talán a sarkadiak. Hajdú Bihar meg csak a városnak nevezett, de falunyi Komádi miatt akarja keletre vinni. Holott-ahogy dimelo is írta-a komádiaknak is kerülő lenne, és még ők is vszleg nem ezt használnák.
Azért azt emeljük ki, hogy a 10-esen 2017-ben két ponton a solymári Auchannál és Leányvárnál volt komolyan vehető forgalomszámlálás (valamint Leányvár után Győr felé még több helyen). Ebből Solymárnál 18.700-ról 17.800-ra csökkent az átlagos napi forgalom, ezen belül a személygépkocsik száma 15.700-ról 15.000-re. Leányvárnál már fordított a tendencia, párszáz gépkocsival nőtt is a forgalom.
Idén már 190 ezer darabbal több megyei e-matrica fogyott el a tavalyi évhez képest, ám a megyék sorrendje nem változott. Továbbra is a Pest megyei e-matrica a legnépszerűbb, amelyből eddig 901 ezer darab fogyott el; a második helyen Fejér megyét találhatjuk az adatok alapján, ahol már sokkalta kevesebb, 169 ezer matrica került értékesítésre; ezt követi Győr-Moson-Sopron megye, ahol 111,5 ezer matrica került eladásra; majd Heves megye következik a sorban, ahol 59,6 ezer megyei e-matricát adtak el.
Durva emelés lehetett 2012-ben, 2 millió matricával kevesebb, de 9 milliárddal több bevétel.. (58 milliárd helyett67)
A megye matricák hatására szépen csökkent a matricák száma, de 2018-ra 14,5 matrciával, elértük a 2012-es 14,4 milliót, de persze közben volt pár áremelés, mert 67 milliórdból 74 lett, évi 1 milliárdos emelés
Sajnos elég nagy a széthúzás Békés megyében M47 nyomvonalát illetően: mindenki mást nyomvonalat látna szívesen. Csak ne a legrosszabb (szerintem: a határmenti) nyomvonalat válasszák felülről Natura2000 miatt.... :( :( :(
Hazamegy. A 81-esen, mint a magyar úthálózat döntő többségén, a forgalom túlnyomó részét a napi ingázók és az egyéb regionális forgalom alkotják, nem a tranzit, meg nem is az országon belüli hozzszú távú közlekedés.
Solymár polgármestere, Kálmán Szente a régiók kulcsa több okból is. Ő az aki a településén fekvő kulcsfontosságú csomópont okán ahol az M0 hiányzó szakaszai és a valamikori M10 nyomvonal, ami csak az angol temetőig biztos, összefutási pontjában kitudta a települése számára a legtöbbet harcolnia a térségben. Zengett is a sajtó,hogy megint Solymár akadályozza az M0 megépítését.A másik ok, hogy az őrült M0 nélküli M10 az ő településén okoz majd hatalmas dugót összetorlódva a régi 10-es úttal és a ma még nem ismert Budakalászi elkerülővel esetlegesen. Rajtuk keresztül is kereshetik a menekülőutakat ennek következtében,hiszen Ürömig onnan már nem jut el a torlodó sor,mint ma!Talán előtte is ismert kellene legyen az M0 észak dokumentációja, hiszen az onnan érkező forgalmak miatt támogatja az M10 megépítését a települése tehermentesítésére! Ebben pedig megtalálható a tény,hogy annak Pilisborosjenői kijáratának építését 2024. július 31-ig el sem lehet kezdeni. https://www.facebook.com/groups/316733755632885/permalink/333289990643928/Nem tagja a csoportnak, de talán van aki meg tudja kérdezni,hogy az októberre elkészülő M0 nyugat nyomvonal tervek kapcsán mi az álláspontja? És ha esetlegesen év végére megkapja a kiválasztott M0 nyugat nyomvonal az engedélyt, ami az M100 nál is csak júliusra várható legkorábban a NIF szerint, azaz kb 5 hónap késéssel, esetlegesen ismét ki áll-e az M0 nyugati szakaszért? A többi polgármestert sem tudom elképzelni, hogy a KÖTET tárgyalásai mentén ebben a helyzetben ne követeljék az M0 nyugat azonnali bezárását, hiszen az M10 sem oldana meg semmit,ha nem köthetne a forgalmát más irányokba elvezető útba a főváros előtt,de még is Szente Úr az akinek települését az M0 nyugat menti meg akár az M0 észak jövőbeni forgalmától, akár az M10-ről érkező menekülő utakat keresőktől!Nem vagyok helybeli így nem szeretném a facebook profilján zaklatni,de gondolom mindannyian feszülten várjuk a fejleményeket és én őt tartom alkalmas személynek az M0 nyugat érdekeinek átütő elismertetésében a KÖTET tárgyalásai folyamán a fent sorolt okoknál fogva! Főleg miután megtudtuk, hogy a szlovák tranzit megoldott a 81-es négysávosításával Komáromnál az M100 nélkül is.Idézem a már régebben történt megnyilatkozását az M0 nyugat szükségességéről: ".. Szente Kálmán hozzátette, hogy azokat a hangokat – amelyek Solymáron egyáltalán nem jellemzőek – miszerint ne épüljön meg az M0-ás nyugati szektora és ne záruljon be a kör, nem tudják támogatni, hiszen a forgalmat valahol el kell vezetni. Mint mondta: a forgalom már most is nagy és a jövőben tovább fog növekedni. Ha az M0-ás hiányzó része nem épül meg, akkor a forgalom Solymár, Pesthidegkút és Budakeszi útjain megy majd az M1-M7-es felé..." http://budapestkornyeke.hu/m0-as-nyugati-szektor-nincs-idealis-csak-optimalis-nyomvonal/
Megoldja a szlovák tranzitot az M100 helyett Komáromnál Fehérvár-Dunaújváros felé, érintve az M1-M7-M6-M5 ös pályákat.
Az M0 nyugatra ez meg az M10 miatt hat ki,amit a feleslegesebbé váló M100-ba szeretnének egyesek még csak kötni,de vehemensen a pilisi régióban...és a nyugatnak pont októberre várják az engedélyét..lesz itt háború!
Belgiumban az A 601 autópályát néhány évvel ezelőtt lezárták a burkolat rossz állapota miatt. Most elhatározták, hogy felújítják. De azért pár évnyi nemhasználat meglátszik az autópályán.
– Évtizedeken keresztül még csak nem is hitegettek bennünket, hogy a nemcsak gazdasági szempontok, hanem a közlekedési veszélyforrás miatt is nagyon fontos négysávosítás valaha is elkészülhet,
de most egy fontos határhoz értünk, a rajtpisztoly eldördült!
1. T. G. országgyűlési képviselő évek óta egyeztet
2. legutóbbi tárgyalásán C-né B. J., Komárom-Esztergom megye országgyűlési képviselőjével egyeztettek közös koncepciót
3. Cs-P. A. fehérvári polgármester pedig a múlt héten vetette fel P. L. miniszternek és M. L. államtitkárnak, hogy az ország gazdasági szempontból két legerősebb városát úgy kellene összekötni,