2010. 07. és 11. hó között történt a brutális változás. A jóságosnak tűnő óriást átformálta a "sötét erő".
Azóta nem tudjuk mi az igaz, és mi a körítés...
Mert ez például gyaníthatóan körítés:
NIF válasza M30 cikk megjelenése után: „a kivitelezés az alapkőletétel után megkezdődött, a beruházás az eredeti ütemezésnek megfelelően halad. A munkaterületen jelenleg régészeti, terület-előkészítési munkák és közműkiváltások zajlanak.
A vállalkozók több épületet elbontottak, megnyíltak a bányák, célkitermelők. Folyamatos a szállítóutak építése, egyes szakaszokon megkezdődtek az előkészítő földmunkák,
a töltésanyag depóniák kialakítása és a nagytömegű anyagbeszállítás.
A kivitelező által készített kiviteli terv egyes részeit már elfogadták, a továbbiak véglegesítése van folyamatban, ezt követheti majd a látványosabb munkavégzés”
Ahhoz a Szikszó-szakaszról készült drónvideo nem elég, hogy biztosan tudhassuk mi a helyzet a teljes szakaszon.
A kérdés: miért szükséges 3 és fél év 56 km megépítéséhez? "az eredeti ütemezésnek megfelelően"
Na de a mikrofon azon végénél??? Beszéltük Dimeloval, hogy Aladár nem lehet más, mint maga Nagy Róbert, aki itt vezeti le a felgyűlt feszkót ,-) Vagy lehet, hogy a szóvívő asszonyt tisztelhetjük benne ;-)))
- Eszéki Dráva hídja pedig 2016 óta 99.7%-os készültséggel áll - de lassan befejezik. - Eszék - Beli Manastir szakasz pedig a tervek szerint 2 éven belül készül el.
"A politikusok sosem voltak restek, ha malteroskanalat lehet ragadni egy építkezés megkezdésekor ... kifeszítettek mögéjük egy molinót, amelyen a már kész sztráda volt látható."
Igazán ütős humor a szöveget értve lehet, de tán anélkül is kivehető a mondanivaló: Lesznek benne ismerősen csengő szavak is, mint pl. "korupciju", "privatizaciju", "minister" Az "Autoput WC 5" cím a páneurópai V/C közlekedési folyosóra (Budapest-Osijek-Sarajevo-Ploce autópálya) utal, ami Bosznia messze legnagyobb közlekedési beruházása.
"Amit még kiemelnék, hogy ne legyen félreértés: a vasút utasainak döntő többsége nem Esztergomból, hanem a pilisi részről jön, Pilisvörösvár a legnagyobb, utána jön a többi környékbeli település, a Jászfaku utáni részről csak az utasok töredéke jön."
Nem vitatkozom, mert nincsenek számaim, de sokan úgy tették le az autót Pilismaróttól Nyergesújfaluig, Esztergomot és Dorogot is ideértve, hogy (mivel a vonathoz amúgy is el kell jutni valahogy, meg ha nem áll a sor az úton, akkor az autó csak a gyorsabb és egészen hazáig visz) Pilisjászfalun, Piliscsabán de legkésőbb Pilisvörösváron szállnak át az autóból a vonatra, teljesen jó parkolók épültek a vonalon a felújításkor.
Ezzel együtt is nagy nyereség a vonal kétnyomtávúsítása Vörösvártól.
"... az első kapavágások történtek meg, vagyis a leendő nyomvonal egyik szakaszán némi előkészítő földmunka már zajlik. Az M30-as építése akkor kérdőjeleződött meg némileg, amikor egy tavaly júniusi kormányhatározat feladatul adta a frissen kinevezett Palkovics László innovációs és technológiai miniszternek, hogy vizsgálja felül az autópálya-beruházásokat, és részletesen mutassa be az M30-as megépítésének helyzetét. A Miniszterelnökséget vezető Gulyás Gergely nem sokkal később azt mondta, hogy egyebek mellett abból a szempontból vizsgálják ezt a beruházást, hogy melyek a valós és indokolt költségek."
az autópálya-építések felülvizsgálatának pedig nem lett semmilyen látható eredménye. Kérdeztem ezzel kapcsolatban az Innovációs és Technológiai Minisztériumot, de a cikk megjelenéséig nem érkezett válasz.
Hasonlóan néma maradt az állam nevében megrendelőként eljáró Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. azzal kapcsolatban, hogy is áll pontosan a munka az M30-ason.
Az építőipari kapacitások szűkössége miatt az állami megrendelő hallgatólagosan tudomásul veszi, hogy a kivitelezők azokra a munkákra csoportosítsanak át nagyobb erőforrásokat,
amelyeknek el kell készülniük az önkormányzati választások előtt.
a Strabag szakaszának 3,84 milliárdos fajlagos költségével így is sikerült rekordot dönteni.
Mondjuk szép út lesz... , 73 nyarán, katona koromban Orosházáról végig a határ mellett mentünk Biharkeresztesig. Mondjuk még Okányt se érintettük -délről kerültük- Sarkadkeresztúr- Zsadány irányban. Tovább Biharugra , K.apáti, B.böszörmény. Csepel platóján, szép út volt.Szépen láttuk a Bihari hegyeket.
Bizisten végigmegyek rajta ha az épül. és megérem még.
Nagy tétekben mernék arra tenni, hogy már eldőlt a nyomvonalvita. És az "A" nyomvonalat választották. Ettől fogva csak apróbb korrekciók lesznek, pl, hogy Okány települést keletről vagy nyugatról kerülje meg az M47-es. Mint pl itt:
A Via Carpatia funkcióját nem tudom hogy tudná ellátni egy a határtól dél felé egyre távolodó M47. Nem beszélve, hogy hol csatlakozna a román oldalon bármihez, ami szomszédainknak fontosabb mint Nagyvárad?
Ha megnyitod a 2017-es PDF-et, akkor a 61-es út a 78. és a 79. oldalon van. A 78. oldalon látod, hogy melyik mérési pont melyik kilométerszelvénynél van, melyik megyében. A sor legvégén van a mérési pont kódja. Például a 6+569 szelvénynél, Fejér megyében van az 5295-ös kódjelű mérési pont, ahol 2017-ben volt mérés, 4 napon (ez azért korlátozottan használható, de iránymutatásnak jó). Ezután a 79. oldalon a bal szélen a legelső oszlopban van a kód, ott megkeresed az 5295-ös kódot, és azt a sort nézed.
Az esztergomi vasúton a felújítás, buszos pótlás ideje alatt drasztikusan visszaesett az utasszám, kb. a felére (kb. napi 4,5 ezerről 2 ezerre).
Az újbóli megnyitás után nagyon hamar elérte a felújítás előttit, majd tovább növekedett, 2018-ban már túllépte a 10 ezret. A 2014-es és a '18-as utasszám közt van egy kb. ötszörös szorzó, 2010-hez képest pedig 2018-ra úgy kb. a kétszeresére nőtt az utasszám.
A vasúti utasok egy része új utas, egy része buszról szállt át, egy része autóból szállt át. Ezért nem meglepő, hogy a 10-es út személygépkocsi-forgama is csökkent. Sajnos 2018-as forgalomszámlálási adatok még nincsenek (nyár elején szokták kiadni az előző évit), de nem lepődnék meg, ha további 1-2 ezerrel csökkenne a Budapesthez közeli részeken.
Városi-elővárosi forgalomban, bár egyesek megpróbálják ezt letagadni, a közösségi közlekedés és a közúti forgalom közt egyértelműen van összefüggés, még egy olyan, az átlagosnál jómódúbb környéken is, mint a 10-es út ill. a 2-es vasútvonal vonzáskörzete.
Amit még kiemelnék, hogy ne legyen félreértés: a vasút utasainak döntő többsége nem Esztergomból, hanem a pilisi részről jön, Pilisvörösvár a legnagyobb, utána jön a többi környékbeli település, a Jászfaku utáni részről csak az utasok töredéke jön.
>na de ez itt eléggé off már...
Nem teljesen, pont azért, amit fentebb írtam. Sűrűn beépített környezetben, nagyvárosban és elővárosaiban, a vasút és a közút részben egymásnak alternatívája (csak részben, de ez egy viszonylag jelentős rész). Sok esetben a vasút fejlesztésével a közúti forgalom csökkenthető, így a torlódások is enyhülhetnek közúti beruházás nélkül. Ez esetenként olcsóbb is lehet, mint egy közúti fejlesztés, és ráadásul még környezetvédelmi szempontból is előnyösebb. Ilyen környezetben a vasutat és a közutat csak külön-külön, egymástól elszeparálva vizsgálni, mintha semmi közük nem volna egymáshoz, hiba.
Na ez már forgalom a 2017-es forgalom 61-es út, Zala és Somogy megye:
A felső rész az Somogy szerintem, az alsó meg Zala, a 3418 gondom a megye határ, napi 3627 , mért adatnak tűnik, 14 alkalommal, na erre a forgalomra M9-et építeni.....
A Budapest–Esztergom vonalon tavaly 3,3 millióan utaztak, idén az első tíz hónapban viszont már 3,2 millió fizető utas vette igénybe a vasúttársaság járatait. Összehasonlítva 2017 és 2018 hasonló időszakát kijelenthető, hogy egy év alatt félmillió utassal, azaz 16 százalékkal emelkedett a kötöttpályás közlekedést választók száma a 2-es számú vonalon.
Igaz hülyeséget írtam mert a fehérvári vonalon van milliós emelkedés és itt se 1 év alatt emelkedett ennyit...
2015-ben 7, 2016-ban 7,2, tavaly 8 millióan, idén az első 11 hónapban pedig 8,7 millióan vették igénybe a vasutat a székesfehérvári vonalon, a MÁV-START az utasok igényeihez igazodva a 2018-as nyári menetrendben a korábbihoz képest több járatot indított a Balatonhoz, illetve a tó mellől a főváros felé, így ezen a szakaszon is további forgalomnövekedés tapasztalható.
Az M5-ösön, Nagykőrösi úton is csökkenhetne a forgalom, ha nem 30-40-el menne a vonat... és az is óránként.
na de ez itt eléggé off már...
Ami furcsa, hogy Kanizsa , Kaposvár között miért csökkent a forgalom a 61-esen, ahol az M9 lenne majd egyszer.
Pár éve jártam arra és marha jól fel lett újítva a 61-es...