Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2019.04.16 0 0 43883

2010 végéig vannak közvetlen emlékeim.

2010. 07. és 11. hó között történt a brutális változás. A jóságosnak tűnő óriást átformálta a "sötét erő".

 

Azóta nem tudjuk mi az igaz, és mi a körítés...

Mert ez például gyaníthatóan körítés:

 

NIF válasza M30 cikk megjelenése után:
„a kivitelezés az alapkőletétel után megkezdődött, a beruházás az eredeti ütemezésnek megfelelően halad. A munkaterületen jelenleg régészeti, terület-előkészítési munkák és közműkiváltások zajlanak.

A vállalkozók több épületet elbontottak, megnyíltak a bányák, célkitermelők. Folyamatos a szállítóutak építése, egyes szakaszokon megkezdődtek az előkészítő földmunkák,

a töltésanyag depóniák kialakítása és a nagytömegű anyagbeszállítás.

A kivitelező által készített kiviteli terv egyes részeit már elfogadták, a továbbiak véglegesítése van folyamatban, ezt követheti majd a látványosabb munkavégzés”

 

Ahhoz a Szikszó-szakaszról készült drónvideo nem elég, hogy biztosan tudhassuk mi a helyzet a teljes szakaszon.

 

A kérdés: miért szükséges 3 és fél év 56 km megépítéséhez? "az eredeti ütemezésnek megfelelően"

 

De ha valaki arra jár, írhatna néhány sort...

Előzmény: troglodita (43879)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.16 0 1 43882
trizs77 Creative Commons License 2019.04.16 0 0 43881

Visszatérve az M30-ra: akkor az most épül vagy nem épül, vagy mi is történik arrafelé?

 

-------------------------------

 

Épülget.

 

 

 

 

troglodita Creative Commons License 2019.04.16 0 2 43880

De végül is tök mindegy, mindenkinek alkotmányos joga olyan nicknév mögül írni a fórumokon, amilyenen csak akar.

Visszatérve az M30-ra: akkor az most épül vagy nem épül, vagy mi is történik arrafelé?

Előzmény: troglodita (43879)
troglodita Creative Commons License 2019.04.16 0 0 43879

Igen, igazad van, én latolgattam, hogy ki és mi lakozhat Aladár46 fedőnév alatt ,-)))

Előzmény: dimelo (43878)
dimelo Creative Commons License 2019.04.16 0 1 43878

Kicsit pontosítsuk:

nem én tippeltem konkrét nevekre,

a mundér védelme felkelti a gyanút.

 

A nicknév túl régi, de forrásközeli...

 

Az SSC-lévő M30 drónfelvételt és véleményt így is köszönöm.

 

Egy 2019. április 1.-i felvétel épp a Stabag-os szakaszról. Majd a szakértők megmondják, azaz Ti, hogy szerintetek, hogy haladnak a munkák.

Én laikusként azt mondanám, hogy egy éve alatt többet is össze lehet hozni, de azért haladnak

 

Azt nem tudom, hogy mikor melyik Aladár...:))))

Előzmény: troglodita (43877)
troglodita Creative Commons License 2019.04.16 0 0 43877

Na de a mikrofon azon végénél??? Beszéltük Dimeloval, hogy Aladár nem lehet más, mint maga Nagy Róbert, aki itt vezeti le a felgyűlt feszkót ,-) Vagy lehet, hogy a szóvívő asszonyt tisztelhetjük benne ;-)))

Előzmény: Mash_bakter (43875)
Bosanac Creative Commons License 2019.04.16 0 3 43876

Egyébként az V/C korridor 

- Száva-hídja pár napja ért össze a horvát Svilaj és a bosnyák Donji Svilaj között, és ősszel adják át a forgalomnak.

- Eszéki Dráva hídja pedig 2016 óta 99.7%-os készültséggel áll - de lassan befejezik.
- Eszék - Beli Manastir szakasz pedig a tervek szerint 2 éven belül készül el.

 

 

 

Előzmény: Bosanac (43874)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.16 0 0 43875

Gondolom saját, ott volt az előadáson...

Előzmény: marekk84 (43872)
Bosanac Creative Commons License 2019.04.15 0 0 43874


"A politikusok sosem voltak restek, ha malteroskanalat lehet ragadni egy építkezés megkezdésekor ... kifeszítettek mögéjük egy molinót, amelyen a már kész sztráda volt látható."

Egy kis kapcsolódó humoreszk Boszniából: https://youtu.be/A5xaL82_9Fk

Igazán ütős humor a szöveget értve lehet, de tán anélkül is kivehető a mondanivaló:
Lesznek benne ismerősen csengő szavak is, mint pl. "korupciju", "privatizaciju", "minister"
Az "Autoput WC 5" cím a páneurópai V/C közlekedési folyosóra (Budapest-Osijek-Sarajevo-Ploce autópálya) utal, ami Bosznia messze legnagyobb közlekedési beruházása.

Előzmény: dimelo (43870)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.04.15 -1 0 43873
marekk84 Creative Commons License 2019.04.15 0 0 43872
Ezt a képet hol sikerült találni?
Előzmény: Aladár46 (43866)
Rodney Harrison Creative Commons License 2019.04.15 0 0 43871

"Amit még kiemelnék, hogy ne legyen félreértés: a vasút utasainak döntő többsége nem Esztergomból, hanem a pilisi részről jön, Pilisvörösvár a legnagyobb, utána jön a többi környékbeli település, a Jászfaku utáni részről csak az utasok töredéke jön."

 

Nem vitatkozom, mert nincsenek számaim, de sokan úgy tették le az autót Pilismaróttól Nyergesújfaluig, Esztergomot és Dorogot is ideértve, hogy (mivel a vonathoz amúgy is el kell jutni valahogy, meg ha nem áll a sor az úton, akkor az autó csak a gyorsabb és egészen hazáig visz) Pilisjászfalun, Piliscsabán de legkésőbb Pilisvörösváron szállnak át az autóból a vonatra, teljesen jó parkolók épültek a vonalon a felújításkor.


Ezzel együtt is nagy nyereség a vonal kétnyomtávúsítása Vörösvártól.

Előzmény: Fradista Utazó (43861)
dimelo Creative Commons License 2019.04.15 0 1 43870

Hiába haragszom, ez van:

 

https://g7.hu/kozelet/20190415/nem-epul-a-legnagyobb-hazai-unios-fejlesztes-pedig-egy-eve-letettek-az-alapkovet/

 

Akkor mi is a valóság?

 

"... az első kapavágások történtek meg, vagyis a leendő nyomvonal egyik szakaszán némi előkészítő földmunka már zajlik. Az M30-as építése akkor kérdőjeleződött meg némileg, amikor egy tavaly júniusi kormányhatározat feladatul adta a frissen kinevezett Palkovics László innovációs és technológiai miniszternek, hogy vizsgálja felül az autópálya-beruházásokat, és részletesen mutassa be az M30-as megépítésének helyzetét. A Miniszterelnökséget vezető Gulyás Gergely nem sokkal később azt mondta, hogy egyebek mellett abból a szempontból vizsgálják ezt a beruházást, hogy melyek a valós és indokolt költségek."

 

az autópálya-építések felülvizsgálatának pedig nem lett semmilyen látható eredménye. Kérdeztem ezzel kapcsolatban az Innovációs és Technológiai Minisztériumot, de a cikk megjelenéséig nem érkezett válasz.

Hasonlóan néma maradt az állam nevében megrendelőként eljáró Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. azzal kapcsolatban, hogy is áll pontosan a munka az M30-ason.

 

Az építőipari kapacitások szűkössége miatt az állami megrendelő hallgatólagosan tudomásul veszi, hogy a kivitelezők azokra a munkákra csoportosítsanak át nagyobb erőforrásokat,

amelyeknek el kell készülniük az önkormányzati választások előtt.

 

a Strabag szakaszának 3,84 milliárdos fajlagos költségével így is sikerült rekordot dönteni.

 

 

A költészet nagy dolog:

"Isten hozott nálam öcsém, ez a való világ..."

bnyuszi Creative Commons License 2019.04.14 0 0 43869

"Az hogy ezt ki és mire használja arról nem hallottam. Aki használja a hidakat, az láthatja ezeket."

 

Én úgy tudom Aladár, hogy az itt kijelzett időket is azokból számolják:

https://www.google.hu/maps/@47.4635848,19.0114349,3a,75y,52.07h,92.62t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3l2LnjFW31iRBbDTk-ED-Q!2e0!7i13312!8i6656

Előzmény: Aladár46 (43853)
puntooo Creative Commons License 2019.04.14 0 1 43868

Körvonalazódik, hogy egy csomó pénzt költsünk el egy olyan útra, amelynél gondosan úgy jelölnek ki, hogy minél kevesebben használják... 

Előzmény: Aladár46 (43866)
gyoparOHs Creative Commons License 2019.04.14 0 0 43867

Mondjuk szép út lesz... , 73 nyarán, katona koromban Orosházáról végig a határ mellett mentünk Biharkeresztesig.  Mondjuk még Okányt se érintettük -délről kerültük- Sarkadkeresztúr- Zsadány irányban. Tovább Biharugra , K.apáti, B.böszörmény. Csepel platóján, szép út volt.Szépen láttuk a Bihari hegyeket.

Bizisten végigmegyek rajta ha az épül. és megérem még.

Előzmény: Aladár46 (43866)
Aladár46 Creative Commons License 2019.04.14 -2 0 43866

Nagy tétekben mernék arra tenni, hogy már eldőlt a nyomvonalvita. És az "A" nyomvonalat választották. Ettől fogva csak apróbb korrekciók lesznek, pl, hogy Okány települést keletről vagy nyugatról kerülje meg az M47-es. Mint pl itt:

 

Előzmény: hegyaljai3 (43865)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.04.14 0 1 43865

 A Via Carpatia funkcióját nem tudom hogy tudná ellátni egy a határtól dél felé egyre távolodó M47. Nem beszélve, hogy hol csatlakozna a román oldalon bármihez, ami szomszédainknak fontosabb mint Nagyvárad?

Előzmény: Aladár46 (43840)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.14 0 0 43864

2-es vasút kontra 10-es út

 

Sokat segített a vasút utasszám növekedésének, hogy mostanában reggelente egy Pvörösvár vá. Flórián tér = kb. 15 km, személyautóval, kb. 60 perc.

 

Míg vonattal a Pvörösvár Vá. - Aqimcum kb. 13 km = 17 perc

 

Tehát a vasút plusz utasai a kb. megfelezett autóbusz ülőhelyről felszabadultakból + addig személyautóval járókból kerültek ki.

 

Amúgy nagyon helyesen.

 

 

Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.14 0 0 43863

KÖszi. Közben rájöttem.

Már csak azt nem tudom, hogy hol látom, hogy Kaposvár a 61-es úton hol található...

Valahol a 120 km környékén...

Kaposvárt elkerülő gyorsforgalmi szakasz (112 km – 128+3 km) használata 2015. januárban díjköteles volt, de 2015. február 1-től ismét ingyenes.

Hát ott se igen van csak 6ezres forgalom.. mondjuk egy 60 ezres városnál nem csoda

http://nepesseg.com/somogy/kaposvar

 

 

Fehérvár 100 ezres..  nem csoda, hogy nagyobb a bejövő utak forgalma és elég központi helyen is fekszik

http://nepesseg.com/fejer/szekesfehervar

 

Na de a végső következtetés, hogy egy Full M9-re semmi szükség...

De egy építési engedéllyel rendelkező Szekszárd-Dombóvár szakaszt mindenképpen megépíteném.

Előzmény: Fradista Utazó (43862)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.14 0 0 43862

Mindig nézd össze az egymás utáni oldalakat!

 

Ha megnyitod a 2017-es PDF-et, akkor a 61-es út a 78. és a 79. oldalon van. A 78. oldalon látod, hogy melyik mérési pont melyik kilométerszelvénynél van, melyik megyében. A sor legvégén van a mérési pont kódja. Például a 6+569 szelvénynél, Fejér megyében van az 5295-ös kódjelű mérési pont, ahol 2017-ben volt mérés, 4 napon (ez azért korlátozottan használható, de iránymutatásnak jó). Ezután a 79. oldalon a bal szélen a legelső oszlopban van a kód, ott megkeresed az 5295-ös kódot, és azt a sort nézed.

Előzmény: Mash_bakter (43860)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.14 0 2 43861

Az esztergomi vasúton a felújítás, buszos pótlás ideje alatt drasztikusan visszaesett az utasszám, kb. a felére (kb. napi 4,5 ezerről 2 ezerre). 

Az újbóli megnyitás után nagyon hamar elérte a felújítás előttit, majd tovább növekedett, 2018-ban már túllépte a 10 ezret. A 2014-es és a '18-as utasszám közt van egy kb. ötszörös szorzó, 2010-hez képest pedig 2018-ra úgy kb. a kétszeresére nőtt az utasszám.

 

A vasúti utasok egy része új utas, egy része buszról szállt át, egy része autóból szállt át. Ezért nem meglepő, hogy a 10-es út személygépkocsi-forgama is csökkent. Sajnos 2018-as forgalomszámlálási adatok még nincsenek (nyár elején szokták kiadni az előző évit), de nem lepődnék meg, ha további 1-2 ezerrel csökkenne a Budapesthez közeli részeken. 

Városi-elővárosi forgalomban, bár egyesek megpróbálják ezt letagadni, a közösségi közlekedés és a közúti forgalom közt egyértelműen van összefüggés, még egy olyan, az átlagosnál jómódúbb környéken is, mint a 10-es út ill. a 2-es vasútvonal vonzáskörzete. 

 

Amit még kiemelnék, hogy ne legyen félreértés: a vasút utasainak döntő többsége nem Esztergomból, hanem a pilisi részről jön, Pilisvörösvár a legnagyobb, utána jön a többi környékbeli település, a Jászfaku utáni részről csak az utasok töredéke jön. 

 

>na de ez itt eléggé off már...

Nem teljesen, pont azért, amit fentebb írtam. Sűrűn beépített környezetben, nagyvárosban és elővárosaiban, a vasút és a közút részben egymásnak alternatívája (csak részben, de ez egy viszonylag jelentős rész). Sok esetben a vasút fejlesztésével a közúti forgalom csökkenthető, így a torlódások is enyhülhetnek közúti beruházás nélkül. Ez esetenként olcsóbb is lehet, mint egy közúti fejlesztés, és ráadásul még környezetvédelmi szempontból is előnyösebb. Ilyen környezetben a vasutat és a közutat csak külön-külön, egymástól elszeparálva vizsgálni, mintha semmi közük nem volna egymáshoz, hiba. 

Előzmény: Mash_bakter (43857)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.14 0 0 43860

az kód, nem a forgalom :)

 

Na ez már forgalom a 2017-es forgalom 61-es út, Zala és Somogy megye: 

A felső rész az Somogy szerintem, az alsó meg Zala, a 3418 gondom a megye határ, napi 3627 , mért adatnak tűnik, 14 alkalommal, na erre a forgalomra M9-et építeni.....  

brühühünek tűnik...

amíg a 10-es úton 15 ezer ez a szám..

Előzmény: Mash_bakter (43859)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.14 0 0 43859

értem én , hogy neked Z m9 akkora szív szerelmed, mint Dimelonak az M4,

azzal a különbséggel, hogy ott egy 10ezer ánf-fel nagyobb az átlagos forgalom...

ezt a 2017es OKA-ból szedtem ki, remélem jól nézem...

 

 

Előzmény: Aladár46 (43851)
dimelo Creative Commons License 2019.04.14 0 0 43858

Nagyon csípős hangulatban vagy.

Milyen szövegkörnyezet nélkül?  A LOL smiley lenne a környezet?

Humorizálni is lehet, de akkor legyél határozottabb.

 

A lényeg, hogy ezzel a térképpel lehet tudatosítani:

általánosságban növekedett a forgalom 2016-ról 2017-re.

Enélkül is tudtuk. (Pl. OKA2017 összegzés)

 

De ha a részleteket néztük, ott már bejönnek az adatrögzítés és feldolgozás kockázatai.

Erre írtam a példát...

 

Mintha a mundér becsületét védenéd...

 

Nem állítottam, hogy az adatok nem valósak, arról írtam nincsenek adatok a térképen,

részletezem: csak vörös és kék-zöld különböző vastagságú vonalak.

 

Az összemérhetőség elvének "figyelmen kívül hagyásából" keletkeztek már óriási tévedések,

sőt büntetőügyek is. (Az idézőjel itt fontos.)

A térkép egy hivatalos prezentációból származik, amelynek magyarázó részét (Hang felvétel) nem ismerjük. eddig...

Előzmény: Aladár46 (43851)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.14 0 0 43857

Egy térképen elég nehéz megjeleníteni, hogy mennyi is az ánf és mennyi volt a változás az elmúlt évhez...

 

De a 10-es úton látszik, hogy ahol jó és színvonalas a tömegközlekedés, ott csökkenhet az autósok száma.

http://varkapu.info/kozelet/rekordot-dont-budapest-esztergom-vasutvonal-negymillio-utas-96-os-pontossag/

 

A Budapest–Esztergom vonalon tavaly 3,3 millióan utaztak, idén az első tíz hónapban viszont már 3,2 millió fizető utas vette igénybe a vasúttársaság járatait. Összehasonlítva 2017 és 2018 hasonló időszakát kijelenthető, hogy egy év alatt félmillió utassal, azaz 16 százalékkal emelkedett a kötöttpályás közlekedést választók száma a 2-es számú vonalon.

 

Igaz hülyeséget írtam mert a fehérvári vonalon van milliós emelkedés és itt se 1 év alatt emelkedett ennyit...

 

2015-ben 7, 2016-ban 7,2, tavaly 8 millióan, idén az első 11 hónapban pedig 8,7 millióan vették igénybe a vasutat a székesfehérvári vonalon, a MÁV-START az utasok igényeihez igazodva a 2018-as nyári menetrendben a korábbihoz képest több járatot indított a Balatonhoz, illetve a tó mellől a főváros felé, így ezen a szakaszon is további forgalomnövekedés tapasztalható.

 

 

Az M5-ösön, Nagykőrösi úton is csökkenhetne a forgalom, ha nem 30-40-el menne a vonat... és az is óránként.

na de ez itt eléggé off már...

 

Ami furcsa, hogy Kanizsa , Kaposvár között miért csökkent a forgalom a 61-esen, ahol az M9 lenne majd egyszer.

Pár éve jártam arra és marha jól fel lett újítva a 61-es...

Előzmény: Aladár46 (43851)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.14 0 1 43856

Ja , még valami. Én támogatom az átlag sebesség mérést és alapján a büntetést...

Rühellem a sok paraszt bmw-st, mercist, audist, aki beáll mögéd és levillog, mert csak 140-el mész a belsőben.

tegnap is a 0-áson volt, aki úgy ment el mellettünk 115-ös tempó mellett, mintha mi állnánk

 

Előzmény: Aladár46 (43853)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.14 0 0 43855

Ezt nem tudtam, hogy nem csak matricát tudnak nézni, hanem sebességet is.

Engem/minket nem igen zavar 140 felett nem igen szoktunk közlekedni a pályákon...

Nagy ritkán 150, de tényleg :), odafigyelünk a fogyastásra.

Amúgy is alapvetően 85%-ban városba megy az asszony, most éppen 4,6 átlaga egy hybrid Toyota Priussal...

 

Tegnap jöttünk haza az m0-son hááááát ami ott volt este 8 után... Újpest felől az M5 felé

Először egy román kamionos ment a belső sávban azon a részen, ahol 2 sáv van, a külső az tök üres volt.

majd 2-3 km-re ahol éppen 3 sáv van/volt még az M4 előtt, a belsőben ment egy ALDI kamion (magyar),

a középsőben egy Seicento féle kis autó, a külsőben meg vagy 3-4 kamion....

Jövünk 110-el, egyszer csak minden sáv foglalt...

Hihetetlen bakter...

 

Előzmény: Aladár46 (43853)
Aladár46 Creative Commons License 2019.04.14 0 0 43854

Mostanában heti szinten használom az M4-et. Szépen haladnak, de az Üllőnél még a Ctk réteg is hiányzik. :)

Előzmény: puntooo (43852)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!