Kíváncsi vagyok a jövőre: ha Pladányig ér az M4; és pláne, ha továbbépül az M35 felé (és a tervezett nyomvonal csak Kabánál előtt fordul el a 4-estől) akkor nem csak a tranzitnak, hanem a debrecenieknek is egyre jobban megéri majd arra menni. Az M35 forgalmának jelentős része megy majd arra- most jegelve van a Debrecen-Hajdúszoboszló 4 sávúsítása, de akkor majd a forgalom kikényszeríti ezt, akár Kabáig?
-Illetve a debreceni déli ipari park még jobban növeli majd a a 47-es Debrecen-Mikepércs forgalmát. Itt nagyon kívánkozna a 4 sávúsítás azon a néhány kilométeren. És a vesszőparipám: a Főnix terv csak részben fejlesztette a keleti, jelentős számú lakosú városrész megközelítését a Gázvezeték utcán keresztül. (+Épült egy közvetlen út a repülőtéri Tesco körforgalmától nyugatra.) Viszont a Gázvezeték utca vége kaotikus-itt lett volna indokolt a 100-as vasúti fővonal felett egy felüljáró, lett is volna rá hely) -illetve akár a Gázvezeték utca-István út négysávúsítása; a 4-es főút kereszteződésének komolyabb fejlesztése (nem csak 1-1 plusz kanyarodó sávval-ami persze olcsó, és szükséges lépés volt) jelentősen csökkentett evolna a homokkerti felüljáró, illetve a forgalmat feldolgozó első kereszteződések forgalmát.
-Biharkeresztest-Mezőpeterdet nyugodtan kiveheted mert az M4-esen át néhány percnyire lesznek bármely nyomvonaltól.
-Illetve azt sen gondolnám, hogy Mezősas külön csomópontot kapna a G-ból, tehát egy 47-esbe torkolló lehajtó esetén az A-tól is néhány percnyire lennének ők is.
1133 méter hosszú híd köti majd össze a két várost.
A híd 12 támaszon fog állni, kialakításánál pedig ügyelnek arra, hogy a Dunán zajló kereskedelmi forgalmat ne gátolják. A legkisebb hajózási szélességet 180 méteresre tervezik.
Ha azt írja, hogy a legnagyobb 180 méter, azt még érteném...
Ha a két szélén van 2 támaszték, akkor is maradék 10 támaszték 110 méter jut átlagosan...
Tulajdonképpen azon megy a vita, hogy melyik szemléletet válasszák:
1. Egy országrész fejlődését (kétséges a hatékonysága, persze az ott élők és érintettek szerint ez hozza el a kánaánt)
2. Egy már meglévő fejlettebb ipari terület jobb kiszolgálását, esetleg új befektetők ide vonzását.
A józan paraszti ész nyilván a 2-est választaná, csakhogy nálunk nem így működnek a dolgok, hanem hatalmi harcok, magánérdekek alapján születnek a döntések.