1,6 tdci 115 le 2013-as.Ha leállítom a motort,akkor motortérből fütyülő hang hallatszik pár percig,majd egy relé kikapcsolja.Ugyan ez történik akkor is,ha áll a motor és kinyitom az ajtót, gyújtás nincs rajt. Mi lehet ez,és jó ez így?Az talán még ok,hogy leállás után csinál még valamit,de ajtónyitásra miért?
Ennyi km-rel vagy cserélték már a turbot befecskendezot, kuplungot, vagy hamarosan esedékes lesz, inkabb eladja. Vidd el kifejezetten fordos szervizbe, vagy szivesen megnézem veled ha megkersz.
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni az autóm hifijével kapcsolatban (Blaupunkt TravelPilot EX). Tudja e valaki, hogy ez a modell tudja e kezelni a mobiltelefon kihangosítást? Úgy látom, mintha mikrofon is lenne az autóban, de én még nem tudtam összehangolni, sajnos.
Sziasztok!Magyarországi Ford focus C-Max 1,6tdci 2004 es 300 ezer valos kilométerrel .esztétikailag ujszerü álapotban, mennyire válalható? Vagy egy idözitett bomba?Elöre is köszönöm a válaszokat!
Szia ACsabi79 !
Úgy nézem azonos a kocsink,így sok mindent meg tudnánk beszélni adott helyzetben,mindjárt akad is egy.Cseréitem múltkorában olajat(Ford gyári 3,8 lit)és a nivópálcán az alsó és a felső jel között pont a felénél van a szint.Az én nivópálcámon nincs jelölve min-max,hanem be van vonalkázva,és így a 6-ik strigulánál van. Nálad hogy van ez,úgyan így vagy más fajta pálcád van? Hol van itt a minimum érték?Ilyen pálcát a kezelésiben sem látni.
Sziasztok!
Nagyon-nagyon nagy kár, hogy nem pörög ez a topik, peddig ígen jól indult.Elólvastam az elejétől az összes hozzászólást és sok sók hasznos leírással találkoztam.Fel kéne turbozni újból,megírni a tapasztalatokat,ha volt híba hogy lett orvosolva stb-stb.Én átnéztem a Magyar focus forúmba, de ott nem ismerem ki magam kérdezni se lehet........
Nincs Fordom (de lassan kéne nagyobb autó, így nézelődök), csak belevau, mint már sokadik suzukis.
Előző 1.3 ignisemen is volt reakcióidő gáz lenyomása után egy padlónál mondjuk, nem azonnal lódult neki, sacc 1 másodperc kellett neki, most egy 1.5 automata ignisem van, itt nincs, azonnal veszi az adást. Ugyanaz a típus, más az ecu (ráadásul itt 2 is van a váltó miatt), csak ennyit számít :)
Előtte wagonr 76 lóval azonnal reagált, 2 ignis közötti honda is, az is faék vezérlésű motor volt.
Csak azért írom, mert lehet semmi gondja sincs, csak ilyen az ecu és kész.
Ha nagyon nem kapsz választ szólj és megkérdezem cimbit, neki is cmax-a van, de 1.6 16v-s, évjáratát nem tudom.
Vettem egy 2004-es c-max ghia-t. Van rajta vonóhorog, de leszereltem róla sőt az átalakítót is kihúztam belőle. Még se akar semmire reagálni a tolató radarom. Lemostam a kocsit szóval tiszta, nem karcos az érzékelő. Tudja valaki hogy működik akkor a dolog.
Illetve a műszerfalon van a rádió mellet a telefonos gomb felett van egy gomb amire az van írva "TA" mire jó az, mert a hozzá kapott német nyelvű használati útmutatóba még csak nem is az a műszer fal van rajta.
Van valakinek ezres turbós c maxa? Mi a tapasztalat, mennyire birja el a kasznit és a légkondit. Most vagyunk vásárlás előtt és az 1500 turbós sokat fogyaszt városban és csak rendelésre lehet kapni. Köszi előre is
2010-ig gyártott Fordoknál és Volvóknál a részecskeszűrő karbantartást igényel. Kb 140-e km-nél elfogy benne a folyadék és eltömődik. Ekkor bizony ki kell tisztíttatni és fel kell töltetni.
2011-től karbantartást nem igénylő van beszerelve. Itt már nincs folyadék. Ha rendeltetés szerűen használják, 300e km-ig semmi baja.
A gond , hogy valóban nem írja ki a regenerálási folyamatot. Ám jó hír, hogy minden regeneráláskor elejétől a végéig fúllon járatja a hűtőventilátort. (Jótanács: mielőtt leállítanád, hallgasd meg, mert ha búg a ventilátor, akkor menj még egy kőrt)
Ebből kiindulva rákötöttem a ventilátor vezetékre egy pici voltmérőt, amit és a műszerfalra tettem. Így rögtön látom ha beindul a folyamat.
Tapasztalataim szerint a regeneráció 1250 km-ként indul el. Most volt a harmadik, amióta bekötöttem a műszert. 1250 se több se kevesebb, még akkor is, ha hideg a motor. Így, most már pontosan tudom, mikor számíthatok a következő regenerációra. A folyamat pontosan 10 perces.
Klíma beindításánál is elindul a hűtőventilátor, de csak 5-6 volt között pörgeti fél gázon. Ezért ez megkülönböztethető!
Ugye laicini felsorolta az összes rossz tulajdonságot, ami a dízel ellen szól, de lássuk csak:
70000 km a jól megszokott 5 literes fogyasztással. Benzines társai 8,5-9 liter között eszegetnek (lejjebb olvasható néhány benzines fogyasztási tapasztalat).
Akkor nézzük a fogyasztást: 70000/100= 700 700x3,5liter=2450 liter 2450 liter x 360ft= 882.000 ft!!!!
882.000 - (70000+15000)= 792000 ft Vagyis ha benzinesed lett volna, akkor plusz 882e ft-ot dobtál volna ki az ablakon!
Ebbe a pénzbe nyugodtan belefért volna az összes általad felírt hiba és még akkor is jobban jártál volna!
Szerintem. Persze ezt mindenki maga dönti el.
Nekem a fogyasztásom autópályán 5,2-5,5/100km 130-as tempóval.
Városi fogyasztás 4,5 liter/100km, de fogyasztott már 4,1-et is! Az adatokat mértem, nem a koputerből olvastam!(Egyébként elég reálisan mér)
2012-es 1,6 116le dízel C max 6 sebességes manuális váltóval. (Ez a legtakarékosabb, pont ezért választottam ilyet)
Segítségeteket kérném, mert nem találok a neten ilyen adatot. A sima C-max-ban 2013, 2014 körüli gyártással milyen széles a hátsó üléssor? (két ajtó között, a legszűkebb részen)
Köszönöm ha valaki tud adatot, vagy megméri nekem.
Én most adtam el a 2006-os 1.6 TDCi focus c-maxot, 109 LE ghia, 2010-ben vettem 76 ekm-el (németből behozott), de a szervíz szerint kint már 172 ekm volt benne, de egyben volt a kocsi.
Legtöbbet városban használtam, 7 év 70 ekm, ezzel menni kell (100-as tempó min 20 percig/ hónap) mert a részkeszűrője a DPF- je eltömődik, a baj, hogy nem jelzi amikor regenerálni akar.
Piros lámpa és sárga motor jel, kiírJa: MOTOR SYSTEM FEHLER, ÉS LEKORLÁTOZZA A TELJESÍTMÉNYT.
TAPASZTALAT: - behozott autó (30-40 ekm/év) 210 ekm kevésnek tűnik, itthoni esetén talán nem,
- leginkább városban használtam, így nem regenerálta önmagát, kimosattam (70ezért),
- 3 év után ismét eltömődött, de elég volt egy számítógépes regenelás,
- időnként el kellett volna vinnem számítógépes ellenőrzésre és "regenelásra", és a DPF folyadék szint ellenőrzésére, egy jó villamossági szaki (10-15 eFt),
- kettős tömegű lendkerék: üresben és alapjáraton kézzel óvatosan kicsit nyomja be a kuplungot, ha "üt" gyűjtse pénzt a cserére, a szerelő szerint max 220-300 ekm ig jó, attól függ ...........
- húzza le a turbóra vezető csövet és nézze meg a mutató újjával, hogy kotyog-e a turbó tengely, ha igen szintén gyűjtheti a pénzt,
PÉLDÁK: - DPF részecske szűrő ára (utángyártott) beszerelve min. 150 eFt,
- kettőstömegű kuplung szett (utángyártott) kb. 300 eFt, de egyes cégek kapnak kedvezményt (pl: 48%-ot), jobb ha így veszi meg, mert a szerelő úgy se adja tovább, szerelés kb. 30 eFt,
- bemérgelődtem és eladtam (920 eFt-ért !!!!!!!) (+felni + tetőcsomagtartó) 242 ekm-el, bár az órában 147 volt, de szóltam, az autó jól ment. Jó volt, sajnálom, de már voltak jelek a későbbi kiadásokra.
- (vétel: se számítógép, se DPF, se kettős tömegű lendkerék, se turbó, sok extra ne legyen).