Semia cf 23-as kazánunk rendszeresen leáll, leesik a nyomás és kikapcsol a kazán. Az első szerelő, mivel nem volt sehol vízfolyás, szivárgás tágulási tartályt akart cserélni, de 1 hetes rendeléssel hozta volna, közben ki kellett hívjak gyorsszolgálatot mert leállt éjjel a kazán.
Ők azt mondták, semmi baja nincs a tartálynak, az okozta a gondot, hogy a radiátorokon lévő thermoszelepek rosszul voltak beállítva. Ettől függetlenül ellenőrizték a tartályt is.
Egy hétig valóban működött, de azóta megint leesik a nyomás, a kazán lekapcsol rendszeresen.
A radiátorok át lettek mosva ősszel, elméletileg rendben vannak, szakember intézte.
Van valakinek tapasztalata ezzel a hibajelenséggel kapcsolatban?
A kazán sokszor sípol is, de a szerelők nem tudják megmondani, mert a hibakódot csak akkor tudják értelmezni, ha éppen ott vannak, amikor sípol, és ez még nem jött össze sosem :-(
Okozhatja ezt dugulás? VAgy mik lehetnek a lehetséges okok? A szivattyú (GRUNDFOS UPS 25-60 a rendszer csak a 3 as 100w beállítással indul el)már nem elég erős? Mi lehet a megoldás arra, hogy az alsó részem menjen rendesen úgy, hogy a felsőt lefolytom normális hőfokra?
Olyan kérdésem van, hogy a régi FÉG falikazánoknál (40 KW-os ami nekem van, a keringető indítja be a gumimembránnal a gázcsapját mikor a szobatermosztát kér meleget) van-e minimális víz mennyiség meghatározva a beinduláshoz? Apósommal vitázunk. Csak padlófűtés van, ha lezárom az emeleti osztót, akkor nem emeli meg a membránt eléggé a cirko beindulásakor a víz és csak alig ég a tűz a rózsán. Ha az alsó szintet zárom le akkor is gyengébben ég a cirkó. Ha mindkét osztó megy akkor rendesen beindul. Após szerint nem elég a víz (a nyomás rendben van mindkét elzárt lehetőségnél). Szerintem (régi rendszer) el van dugulva itt-ott azért nem megy. Az emeletek közti egyenletes melegségét ezért lehetetlen beállítani. Lassan 10 éve küzdök vele. Most rákérdeztem. Remélem megtudok legalább valamit.
Nem rég vettem egy lakást, amiben egy ferroli domina f24e kombi cirkó kazán van. Az elmúlt napokban azt tapasztaltam, hogy a melegvíz engedése közben, hol forrót, hol hideget enged a rendszer.
Ha valaki tud rá megoldást, vagy hogy mi a hiba oka az legyen szíves megírni.
Van egy Bosch 3000w kombi turbos uj kazanom es valami miatt a hmv keszitesnel. ingadozik a homerseklet. Jobban megfigyeltem hogy a kijelzojen elkezd felmenni a hofok majd 90 fok korul lekapcsol es olyan mintha ujraindulna. Az erdekesseg hogy a futes eloremeno meg mindekozben felmelegszik holott nincs is futesigeny. kerdesem hogy mi lehet a baja?
Adott egy Bosch 11-2p elemes gyújtású vízmelegítő, és egy Baxi Ecofour fűtő készülék, szeretném kireteszelni őket, hogy egyszerre ne működjön a kettő, és elsőbbsége legyen a vízmelegítőnek. Mivel a kettő egyszerre nem működhet, mindenféleképpen kell valami, főleg a kéményseprőkenk!
Segítséget kérnék: van egy Junkers Euroline ZW23-1KE típusú kombi kazánom, és az a baj, hogy melegvíz csak akkor van, ha a termosztát bekapcsol, és emiatt amúgy is megy a kazán (fűtés). Egyébként ha a fűtés miatt nem megy a kazán és kinyitom a melegvíz csapot, akkor bekapcsol a kazán, begyújt, hallani, hogy zúg, a hőmérséklet is kúszik fel, de nincs melegvíz, legfeljebb nagyon enyhén langyos. Valakinek van ötlete? Vízkő? A vízlágyítóban nincs semmi. Sajnos nem ismerem ezt a kazánt, egy hónapja költöztünk be, ahol ez a kazán van, az előző tulaj augusztus végén leszervizeltette állítólag (van róla számla). Valamint kérdezném, hogy a Xevex kft- t érdemes-e hívni Junkers kazánhoz, vagy inkább keressek egy kisebb céget, vagy egy szakit, aki ért hozzá? Félek, hogy kijönnek és valami apróság miatt leszedik rólam a gatyát is, sajnos nagy cégekkel kapcsolatban ez a tapasztalatom.
ZC 18 cirkó javításában szeretnék segítséget kérni. A gázarmatúra szivárgási gond van vele. A hol a gázarmatúra, és a víz armatúra találkozik, össze van téve, ott látható a szivárgás. A vízarmatúrát leszerelve, a hosszú vékony rúdnál látható a szivárgás, ami nyitja a gázszelepet. Amikor csak a gyújtó láng ég, akkor erősebb a szivárgás, mikkor megy a nagyégő, akkor gyengébb.
Kérdés, hogy javítható –e a mozgó rúdnál a tömítés, vagy komplett gáz armatúrát kell cserélni.
"...szívesen kifizettem neki a 4 ezer forintot a porszívózásért, meg csavargatott valamit." Ennyit én is szívesen fizetnék :) Tőlem 10 ezret kért egy szerelő ugyanezért, persze számla nélkül.
Hát nálam sajnos az új készüléket nem a a gyártóval ((VARA-FÉG KFT.) szerződött garanciális szerelő szerelte fel.
Ez akkor derült ki, amikor elolvastam a jótállási feltételeket és annak melléklete volt egy névsor, akik üzembehelyezést ill. garanciális javítást végezhetnek.
Közben nézelődtem az interneten és megleltem a szerelői névsort is.
Bizony létezik. Csakhogy ezeket a szerelőket nem ismeri senki.
Amúgy gázkészüléket minden engedélyes szerelő javíthat és cserélhet.
Jó ez, hogy gázkészülék elég tág fogalom.
A legegyszerűbb egy konyhai gáztűzhely.
Ennek cseréje :
a. ha a nagynénitől hozod az általa megúnt tűzhelyt - bárki felszerelheti, aki rendelkezik gázszerelői vizsgával,
b. ha újtűzhelyet veszel, akkor a kereskedő/gyártóval szerződött garanciális szerelő szereli fel.
Mindkét szerelő a gázszolgáltató Meósa, tehát bejelenti a munkát.
Ha valami nem felel meg az előírásoknak, akkor előre figyelmeztet és ha az előírások teljesíthetetlenek - nem vállalja a munkát.
Nem úgy hogy lépre csalja a megrendelőt és közli a munka közben ez és ez kell.
Hogy mi kell ?
Hát a levegő utánpótlás egy tűzhelynél.
A kazánoknál cirkóknál kissé bonyolultabb a helyzet, de elvileg ez is egyszemélyes munka. Az más dolog, hogy a felelőséget szeretik szétkenni bizonyos iparosok.
Átolvastam. Létezik olyan, hogy egyszerüsített készülékcsere. Az erre feljogosított szerelő végezheti és ki kell állítania: Szerelési nyilatkozat és bejelentő bizonylat az egyszerűsített gázkészülék cseréről.
A gázszolgáltató megköveteli a gáztömör szerelést ezt nyilván csak engedélyes szerelő végezhet. A kéményseprő meg szakvéleményezni akar, természetesen jó fizetségért.
Ő egyébként nem számol, nem rajzol, nem javít, sőt felelőséget sem vállal, csak szakvéleményez !!