Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Stetten Creative Commons License 2020.10.10 0 0 5802

Nekem is volt. Az 1.9 PD-t 25.000km-töl 430.000km-ig használtam. Se turbó, se PD elemek se semmi motorikus hiba. 1db EGR szelep cserém volt a nyolc év alatt.

 

Tönkretenni az új autót is lehet, még idö sem kell hozzá. Ilyen alapon egyáltalán ne vegyünk autót. 

Előzmény: Octi19 (5801)
Octi19 Creative Commons License 2020.10.09 0 1 5801

...meg az 1.9 BXE szériája, meg az 1.4 erősebbik változata, meg sorolhatnám nap estig. (úgy hogy nekem volt is meg javítottam is eleget)
Maradjunk annyiban, hogy mindent tönkre lehet tenni idővel és ez nem jó hír abból az aspektusból, hogy a legfiatalabb A2-es is 15 éves.

Előzmény: Stetten (5798)
Mészáros András Creative Commons License 2020.10.09 0 0 5800

Konkrétan összefoglalva elmondtad amit én is gondolok a járgányról! Én egy retro vasat fogok mellette tartani. Viszont ahogy írod azt gondolom az a2-ő egész jól kiegészíti az a8-at! Jó kis fúzió a 2 gép! Kevés fogyasztás,megbízhatóság kontra megjelenés és szintén megbízhatóság! Az egyikkel tudod kímélni a máikat! Azért így drasztikusan csökkenthető az a8 szerviz igénye és kopása! Fogadd elismerésem!

Előzmény: Stetten (5799)
Stetten Creative Commons License 2020.10.09 0 1 5799

A Smartnak a teljes kasztni müanyag? Mert ha csak az elemek vannak müanyagból, de a nyers kasztni vas, azzal nem vagy elörébb az A2 full alukasztnijához képest. 

 

A Swift-nek lehet hogy jó a motorja, de a kasztni már igen problémás. Én minden autóval úgy vagyok, hogy a benne ülö ember a leg értékesebb. Egy szarrá korrodált kasztnival csattani nem egy életbiztosítás. 

Előzmény: Mészáros András (5797)
Stetten Creative Commons License 2020.10.09 0 2 5798

Általában azok félnek a PD motoroktól, akiknek sosem volt.

Az 1.4, és az 1.9 PD motorok nagyon megbízhtóak. A problémák a 2.0 PD motorktól kezdödtek. Szerény véleményem szerint az A2-t csak életben kell tartani. Csak a leg szükségesebbekre költök, most pl kap 4 új gumit, mert ezekkel nem menne már át a vizsgán. Hogy ez is kevesebbe kerüljön, nem kereskedéstöl, hanem magánszemélytöl vettem 4db vadi új abroncsot. Hozzáteszem, nekem csak melós, és rövidtávú kirándulós autó az A2, az igazi hosszútávokra általában az A8-al megyünk. Két éve pl az A2-vel mentünk Erdélybe, ahhoz az útminöséghez az A2 futómüve jobban passzol. Hosszútávon is nagyon kényelmes kisautó, tetöbox-szal kibövítve a csomagtérre sem leget panasz. A fogyasztása bajnoki, cserébe nagyon szépen gyorsul, és jól lehet vele parkolni. Nekem komoly problémáim idáig nem voltak vele. Egyszer szarakodott az immobiliser, de azt kikapcsoltam, meg úgy vettem hogy csipegette a vizet. A hengerfej rendbe lett téve, azóta köszönjük szépen jól vagyunk. Ha azt nézem hogy egy 5000€-s vétel volt, akkor anyagilag igen gazdaságos. Ha müszakira viszem, nincs rinya a korrózió miatt. Én nem bántam meg, az biztos. 

Előzmény: Mészáros András (5796)
Mészáros András Creative Commons License 2020.10.09 0 0 5797

Válaszolva a kérdésedre: A fő szempont az alu kasztni volt. Ha lenne jó műanyag autó érdekelt volna ! :)  Smartok is képben voltak ,de ott aztán vannak nyűgök!Kivéve a forfour! A forfour szinte fej-fej mellett van az a2-el: 4 csillagos az is,műanyag elemek miatt ott sem hallani rohadásról,5 ajtós(variálható) szintén,sima kézi váltó,mitsubishi szívó motor is nagyon megbízható! Szóval a forfour az: A  az audi a2 : B opció.  Amennyiben ennyire hasonlatosak mi a maradék szempont? Külső(kinek mi tetszik),vétel ár! Valahogy így jutottam el eddig! Nem mondom egy szóval sem hogy minden faja lesz ,mert nem tudom! Viszont az ára miatt nem húztam lapot a 19-re! Ezt még be tudom nyelni. Jobb mint venni egy Lamborghinit és 2000-ért tankolni!:) :) :)  Elég keveset is használjuk az autóinkat! Viszont a tudat az jó hogy ha kell normálisan is tudunk közlekedni 1-200 km-t. Az árából egyébként egy régi swift jött volna ki,ami mondjuk motorikusan örök,megjelenésre meg "görög"! 

Előzmény: Octi19 (5793)
Mészáros András Creative Commons License 2020.10.09 0 0 5796

Megvettem és nem akarom magamnak megideologizálni hogy ez miért is jó! Mindent meg lehet magyarázni. Bárki többet tud a gépről mint én így frissen! Azokat a szempontokat láttam meg én is ami egy nem szakavatott embernek is feltűnik! Másról sem szólnak az autós műsorok hogy minden csini,csilli-villi ,de agyonra van bonyolítva! Én azért indultam el ebben az irányban, mert próbáltam levonni a konklúziót másoktól, közben figyelembe venni a saját igényeimet,elvárásaimat amiket az autóval kapcsolatosan támasztok! Matekozik az ember hogy mennyi az annyi,általában ezeket vastagon figyelembe is veszem döntés előtt. Nem impulzus vásárlás volt,viszont volt az a pénz amiért elkezdek legózni az a2-sel! Nézegettem a motorcsaládot is,kb mindenben megtalálható az erőforrás(golf,polo,lupo,seat,skoda,stb..). Azért egy szívó 1.4 es motortól nem fog senki a Dunának menni ha cserésre amortizálódik. A pd motoroktól én személy szerint félek. Alkatrészek? Aránylag látok,viszont a lassan 40 es fordomhoz konkrétan nincs alkatrész! Ami még eddig nem volt fontos, de egyébként igenis az, a biztonság!! Amennyiben beletörik a bicskám ,vagy donor lesz ,vagy bontás a köz javában! :) Kókányolni biztosan nem fogok,az nem az én stílusom. Vagy feltámad a Főnix vagy hamuba sül!

 

Stetten Creative Commons License 2020.10.08 0 1 5795

Nekem mostmár 5-ik éve van meg az A2, eddig semmilyen korrózós problémám nem volt vele. Volt egy A6-os Audim is, 12 éves volt amikor korrodálni kezdett. A korrodált elemken is gyári volt festékréteg. Ha pedig egy galvanizált kasztni megsérül, jóval gyorsabban korrodál.

Egyelöre dugig van a piac bontott A2-vel. Ha valami kasztni alkatrész kell, csak rá kell keresni a neten. Én ezt egyelöre nem látom olyan problémásnak, hogy még néhány évig ne lehessen üzemeltetni ezeket az autókat.

 

 

Előzmény: Octi19 (5793)
vidi313 Creative Commons License 2020.10.08 0 1 5794

Amiket írtál, ilyeneken rengetegszer átrágtam magam, kalkuláltam, mérlegeltem. Számtalan oldalról megközelíthető ez a döntés, és nem minden esetben ugyanaz a végeredmény jön ki. Attól függ, mik a kritériumok. Ha évi 50-60-80-100.000 km-re kell autó, akkor valóban nem a legjobb választás egy korosodó A2. Ahhoz új autó kell. Az meg ugye ha nem a legaljából akarok, csak egy picit feljebb, már 5 millánál tartok, de ma már inkább többnél! Arra sincsen biztosíték, hogy az problémamentes lesz, nem beszélve a lehúzós kötelező szervizekről a garancia érdekében stb. Ha nem ebben az árkategóriában gondolkodom, hanem sokkal olcsóbban, amelyiknél nem kell küzdeni a rozsdával, nagy se legyen, de pici sem, jól használható legyen, szükség esetén akár 1600 literes raktérrel, kényelmes utazással, jó vezethetőséggel, 4-4,5 literes fogyasztással, aminél autópályán 130-140 km/h tempónál sem kér többet, és ne kelljen vergődni a DPF-el, és egyéb adalékokkal, ne aszfalton ülős legyen, hanem a könnyű ki és beszállásos magasabb üléspozíciójú, nos ilyen kritériumok esetén szét lehet nézni, mit kínál a piac, és mennyiért? Jószerével csak az A2 marad. Ami a rozsdát illeti. Van egy Honda Jazz-em, amit 2 km-el hoztam ki a szalonból 2003-ban. 12 évi átrozsdásodás elleni védelemre van garancia. A széltől is óvom, garázsban tartom, esőt is csak akkor lát, ha verőfényes időben elindulok, és útközben esőt kapok. Hóban, sós latyakban soha nem használtam. Alámegyek, és döbbenten látom, kezd megjelenni a felületi rozsda. Volt egy hasonló korú Yarisom. Küszöbcserekor elképesztő volt az a mennyiségű rozsdaomladék, ami kijött belőle. Az elfogadható, normális, modern, használt kisautók 2,5 milliónál kezdődnek. Ez olyan összeg, aminek még egy jó A2 is csak a felét teszi ki. Kalkulációm végeredménye, ilyen kritériumok, új és jó állapotú autók árai mellett ma egy A2 még mindig rentábilis, akkor is, ha vásárlás után költeni kell rá.

Előzmény: Octi19 (5793)
Octi19 Creative Commons License 2020.10.08 0 1 5793

...már az elején sem értettem a dolgot, de nem szóltam bele. Most azonban -mivel már meghoztad a döntésedet és így nem érhet a vád, hogy valamire rá, illetve valamiről le akarlak beszélni- megkérdezném, hogy miért gondolod azt, hogy egy rövid ideig gyártott és egyre kisebb szériában elérhető, már a legfiatalabb modelljeit tekintve is 15 éves, alu kasztnis autó a jó választás ha a rozsdásodás -és ebből kifolyólag pont a kasztni épségének megóvhatósága- a fő szempontod?

 

Egyrészt az alumínium is tud korrodálni, pláne más fémekkel érintkezve! ...és hát ebből jócskán található egy A2-esben példa...
Másrészt azért a galvanizált kasztnik bevezetése óta, ami azért már jó 40 éves technológia, már a feltűnően rozsdásodásra hajlamos autók elég ritkák... persze azért vannak, de ezek is többnyire valamilyen műszaki sajátosság miatt (sárzugok amit ha időnként kitakarít az ember akkor máris nem fog rozsdásodni) jelentkeznek.

 

Azután veszel egy törött autót... Ezzel az a gáz, hogy bár a platform specifikus alkatrészek ugyan nem mindig drágák, de a kifejezetten modell specifikusak nagyon is azok és a tetejében nem is mindig beszerezhetőek. A kasztni alkatrészei viszont kifejezetten modell specifikusak.

 

Tényleg szívből kívánom, hogy legyen örömöd az autódban, de én az eredeti kritériumokat vizsgálva nem egy A2-est vettem volna. Pedig amíg volt én nagyon szerettem!

(Majdnem váló ok volt amikor eladtam kb.: két hónapja, de azóta a nejem száját már nem is egyszer elhagyta, hogy bár nagyon szerette, már nem hiányzik neki és azért a mostani autója mennyivel sokkal jobb mint a kis AUDI volt... Ja és mielőtt elfelejteném: a váltás oka pont az volt, hogy a kis AUDI-nak egyre többször jöttek elő olyan dolgai amik előre vetítették a költséges javítások rémét és azt a megbízhatatlanságot ami nekem nagyon is fájó kockázat.)

 

Előzmény: Mészáros András (5791)
dzoltan82 Creative Commons License 2020.10.08 0 1 5792

Remelem a kasztni nem serult, mert az eleg korlatozottan javithato, inkabb takolva.

Előzmény: Mészáros András (5791)
Mészáros András Creative Commons License 2020.10.08 0 0 5791

Köszönöm urak a válaszokat! Megvettem a gépet,viszont köszönő viszonyban sincs sajnos a tanácsaitokkal. Ez azért van mert sérülten vettem korrekt összegért. Van némi műszaki beállítottságom és valami perverz fétisem ha szerelésről van szó! :) Az a pár szempont ami nekem lényeg volt(alumínium kasztni,sima teknika,szívó motor) kezdetnek megvan. Most jöhet a legózás és majd kiderül sikerül-e meghazudtolnom azt az állítást miszerint a olcsóbb mindig drágább! Jó kis csapatnak tűnik ez az a2 es közösség! Köszi még egyszer a jótanácsokat!

zsolie Creative Commons License 2020.10.08 0 1 5790

Üdvözlünk a fórumon!  Az A2 jó választás csak jól karbantartott autót kell venni aminek ugye elkérik az árát. Nekem 1.4 dizel van 200 ezer kilométerrel és maximálisan megbízhatónak tartom. Igaz, én csak a gyári alkatrészekkel javítom, nem próbáltam "belefaragni" más autók egységeit. Amit én cseréltem az elmúlt 10 évben: 3db komplett zárat ( a mikrókapcsolók miatt. Tudom, hogy lehet javítani, de az nem az igazi.) Továbbá egy félklámpa kapcsolót, egy bal első ablakemelő szerkezetet, egy szelepfedelet kompletten csavarokkal olajszivárgás miatt, rengeteg korrodált fejü csavart (pl. rendszám világítása, dobbetétek)és két stabilizátor rudat. 10 év alatt 70 ezret mentem vele és most már 2 éve egy garázsban áll és alig megyek vele pár száz km-t. Eladni nem érdemes mert a kapott pénzért közel sem veszel ilyen jó állapotú és megbízható autót, tartaléknak jó, ha elromlik a nagy testvére.

Mire érdemes figyelni vásárláskor? Mindenre. Érdemes felkészülni az autoból. Akár diagnosztikával is.  A km és a szervízkönyv nem számít de az állapot igen. Ha sérülése volt az nem baj, de legyen igényesen megjavítva. Elrohadni nem fog.

Előzmény: Mészáros András (5785)
Avant1 Creative Commons License 2020.10.07 0 1 5789

Jó döntés az A2. Viszont ahogy nézem, a hazai állomány (de a külföldi is egyre inkább) le van lovagolva. Ha egyszerű üzemeltetés a cél, a réteg verziókat kerülni célszerű (1,4 erősebbik TDI, 1,6FSI, 1.2TDI)  így az 1.4 16V (75LE) benzines és az 1.4 12V kisdízel (75LE) jöhetne főként szóba. Lassan 10 év van meg a mienk, anno ezt írtam:  https://nepitelet.hu/autok/audi/a2_2000/kisgomboc/

Ha szervízkönyves volt és vigyáztak rá (mint a miénkre) típushiba, mint olyan nincs, csak az öregedéssel járó nyűgök, de azokból is sokkal kevesebb adódik szerintem, mint a többi márkánál, sőt, a többi Audi típusnál. 

Nem én használom, keveset megy, de városban. Most van benne 233e km (vagy ilyesmi) és most kezd benne lógni először a gyári lengőkar-szilent. Eddig 0 (nulla) forintot kellett szinte fordítani a lengőkarokra-gömbfejekre. Volt két stabpálca sok-sok évvel ezelőtt, de ennyi. 60-65e km szinte full Budapest után (előtte ment 170 ezret kint). Az ablaktörlő meghajtó motor érintkezőpályája igényelt kitisztítást, ez fontosabb volt, meg a csomagtartó működtető motornál a mikrokapcsoló elromlott, cserélni kellett. A motornál a lambdaszonda látszólag lassú de még jó volt (de mégsem) ennek gyárira cseréje nagy javulást hozott mindenben. Ebből a gyárit igényli erősen. A többi mind problémamentes. Semmi víz, semmi kormánymű vagy motor-olajszivárgás nem volt bő 9 év alatt, se generátorhiba, se hasonló. Pár éve Kipufogódobot vettem rá leghátulra (új gyárit) még, a cikkben felsoroltakon kívül. 

Előzmény: Mészáros András (5785)
vidi313 Creative Commons License 2020.10.05 0 0 5788

Nincs félnivaló az A2 dízeltől sem. A benzinesről nem sokat tudok, mert nekem dízel van, 2 is. :-) Mi a gond úgy általában velük? Az, hogy kifejezetten jó állapotút, hibátlant, gondosan karbantartottat, ápoltat, amire vigyáztak, gondját viselték, top-on tartották, na olyanba nagyon ritkán botlik bele az illető. Amúgy igen jó színvonalú autó, még tizenéves kora ellenére is. Gyártáskor kategóriájában megelőzte korát. A lehető legjobb állapotút kell választani, majd gondosan megcsinálni, és utána hűséges társ lesz. A korrózió legfeljebb a lengőkarokat veszélyezteti, meg a tankot felfogó pántot.

Előzmény: Mészáros András (5785)
Stetten Creative Commons License 2020.10.05 0 1 5787

Audi: a8 ,a2  Az a8 drága fen tarthatóság

Nem a leg olcsóbb A8-at kell megvenni, amit szarrá hajtottak. ;-)  Fenntartásban nem tud versenyezni az A2-vel, de nem is ugyan az a kategória a két modell.

 

 

 

Előzmény: Mészáros András (5785)
Mészáros András Creative Commons License 2020.10.05 0 0 5786

fenntartható :)

Mészáros András Creative Commons License 2020.10.05 0 0 5785

Sziasztok fórum társak! Elvetemült fordos gyerek vagyok 12 éves korom óta(37 vagyok). Úgy döntöttem hogy keresek egy olyan autót ami nem rohad,valamennyire egyszerű teknika,és használható egy gyermek nélküli párnak. A fordom meg marad hétvégi csajszinak! Kb 5 típus jöhetett szóba, de alap feltétel hogy ne tudjon korrodálni! Igen ezzel eléggé leszűkült a kör!

 

Szóval: Smartok: fortwo,forfour,roadster(mivel nagy része műanyag ezekről nem sokat hallottam hogy rohadnának,viszont problémás a váltó és kevés km-nél haldokló motorok jellemzik)

 

WV: Lupo 3l (nem tetszik,nulla presztízs,nem 100% alu,szintén problémás váltó) 

 

Audi: a8 ,a2  Az a8 drága fen tarthatóság, túl nagy nekünk minden tekintetben.   Így jutottam el az a2-höz. Ezen belül is az egyszerűsége miatt a benzines modellhez. Azt szeretném kérdezni milyen típus hibái vannak a gépnek? Gondolom reggelig ha vissza olvasnám a fórum szűk 2 évtizedét mindenre ott van a válasz,de mégis nagyon hálás lennék ha valakivel érdemben(akinek van régebb óta a2) tudnék váltani pár szót.  Gondolom a fenébe kívánjátok a fejemet hogy ilyennel csesztetlek titeket, sokatoknak a téma,a tapasztalat már a könyökén folyik ki. Mégis ha esetleg szánnátok egy kis infót számomra nagyon megköszönném. Telefonon 1-2 percig ha valaki ráérne felhívnám(tényleg csak 1-2 perc). Közvetlen vásárlás előtt állok és nem szeretnék hülyeséget csinálni! Köszönöm előre is! Szép napot mindenkinek!

gezzu1 Creative Commons License 2020.10.04 0 0 5784

Szia.

 Éngem Is érdekele magyar használati utasítás A2 höz.. gezzu1@gmail.com

 Köszönöm:

gezzu1

Előzmény: h.c.s (5572)
h.c.s Creative Commons License 2020.09.24 0 0 5783

Alsó és váltó felőlit most tudsz válogatni. 

A váltó tartóról hiányzik a stab összekötő alu cső rögzítése, de anélkül is elvan úgygondolom.

Ha zárt motortartód van, akkor néha kapható az is, viszont annak a közepét át kell rakni a meglévő tokba, mert a csavarhelyek nem ugyanazok. 

 

https://www.autodoc.hu/jarmu-alkatreszek/motorcsapagyzas-10638/vw/polo/polo-6n2/14066-1-4-tdi

 

 

Előzmény: dzoltan82 (5780)
vidi313 Creative Commons License 2020.09.24 0 0 5782

A nagy szemnél a középső szögletes részt engedte el a vulkanizálás.

 

Előzmény: vidi313 (5781)
vidi313 Creative Commons License 2020.09.24 0 0 5781

Elfogadom, hogy felújítható, de végül is 21.000 Ft + kedvezmény esetén 1 db nem rentábilis.

Előzmény: Octi19 (5779)
dzoltan82 Creative Commons License 2020.09.24 0 0 5780

Le a kalappal! :)

 

Ha a tobbi motortartora is talalsz alternativat, johet.

Nalunk is egy kicsit faradtak a bakok, de nincs kiszakadva. Mikor megneztuk mennyibe kerul, ugy dontottem jo lesz az meg ;)

Előzmény: vidi313 (5778)
Octi19 Creative Commons License 2020.09.24 0 0 5779

...akartam mondani, hogy a konszern más testvérmodelljeiben (Fabia, Polo, Ibiza-Cordoba) biztosan ugyanez az alkatrész található és vélhetően sokkal olcsóbb, egyébként biztosan felújítható, csak nem sikerült megtalálnod a megfelelő iparost.

Előzmény: vidi313 (5778)
vidi313 Creative Commons License 2020.09.24 0 2 5778

Megoldódott a motorkitámasztó rúd probléma. Ilyen az autóalkatrész kereskedelem. Ha speciálisan Audi A2-re keresi az illető, akkor 107.000 Ft az ára az alsó motorkitámasztó rúdnak. Ha úgy keresi, hogy VW motorlager, akkor adnak még hozzá különböző rögzítő idomokat, és úgy 21.000 Ft. Maga a tartó ugyanaz.

Előzmény: vidi313 (5777)
vidi313 Creative Commons License 2020.09.24 0 0 5777

Sajnos nem lehet felújítani. A kisebb szemet azt igen, ami az olajleeresztő csavar mellett van, de az jó. A másik vége, a nagyobb átmérőjű, az a speciális, aminek nem sok mindent lehet csinálni, és az mondta fel a szolgálatot. Próbálják autószerelő ismerőseim visszarögzíteni a vulkanizálást elengedő középső szögletes fémdarabot, (üvegragasztó) stb, de kicsi esélyt látok a tartós sikerre. A gondom az, hogy az új 107.000 Ft-ba kerül, és csak egy kis 20 cm-es alu "hajtórúd". Ennyiért akár komplett bontott motort is kapok, ugyanezzel a kitámasztó rúddal együtt. Most ennek járok utána bontókban.

Előzmény: Stetten (5776)
Stetten Creative Commons License 2020.09.23 0 0 5776

Nem lehet felújittatni?

Előzmény: vidi313 (5775)
vidi313 Creative Commons License 2020.09.23 0 0 5775

Kedves fórumtársak. Valaki nem tud A2 1,4 dízelhez alsó motorkitámasztó rudat? Alapjáraton "hintázik" a motor. A kitámasztó rúd (hasonló, mint egy hajtókar) nagy "szemébe" vulkanizált gumiágy fém közepe levált. Nem sok mindent lehet vele csinálni sajnos, csak cserélni.

Avant1 Creative Commons License 2020.09.22 0 0 5774

Dízeles hang több dologtól is lehet, de távolról nehéz többet ehhez hozzátenni. 

Alapis diagra kell tenni és nem találgatni. Ötletszerűen alkatrészeket cserélgetni anyagi öngyilkosság. Egyetlen óra (félóra?) a márkaszervízben minden kérdésre választ adna.

 

Avant1 Creative Commons License 2020.09.22 0 0 5773

Egyébként nem "okoskerék" van benne, ahogy azt sokan hívják, hanem egy másik megoldás. Elektrohidraulikus láncfeszítő aktuátor. Ugyanaz van a többi motorban is (1.8T, 2.7T, stb.) 

Előzmény: zombi112233 (5772)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!