Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2019.04.22 0 0 44004
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.22 -2 0 44003

A piros nyomvonal 2×2 sávos formájában -- tehát pl. autóútként -- tehermentesítené a régi 47-est is, mivel a hosszkülönbség a Békéscsaba-Debrecen szakaszon nem olyan jelentős, hogy azért ne választanák az autók a piros nyomvonalat, ha kiépülne.

 

A régi 47-es főút számára az is elég lenne, ha az összes eddig útjába települést végig mindet elkerülőznék, és a településeket csak a régi nyomvonalból átszámozandó 470-es elkerülő "segéd-főútszakaszok" kötnék be. (Tehát a [47]-es lenne az elkerülős változat számozása, és a [470]-es pedig a településre befutó segéd-szakaszoké.) És akkor 2×1 sávon is fel lehetne oldani végig Szegedtől Debrecenig az összes olyan sebességkorlátozást, amit a településeken átmenő szakaszok miatt kellett bevezetni. Másik jelentős változtatásnak tartanám, ha a 47-est keresztező vasúti átjárókat mindenütt vasúti vagy közúti felüljárók váltanák ki, ill. fel. Ezzel megszűnne a vasútforgalom miatti piros jelzésre történő forgalmi okból történő megállások szükségessége. Mert ez az egyik olyan ok, amely feltorlódásokat, dugókat, és ezzel komoly túlterhelődéseket képes okozni. Vagyis önmagukban a vasúti felüljárók és az elkerülő szakaszok minden csaknem dugósodást megszüntetnének (a balesetek miattiak kivételével, de az más tészta, mivel azoknak a figyelmetlenségek az okaik).

Előzmény: marekk84 (44002)
marekk84 Creative Commons License 2019.04.22 0 1 44002
Nem is azt írtam nincs ipar meg nincs mit fellendíteni. Szerintem az egész orszagban lenne mit fellendíteni. Sajnos nincs időm felsorolni azokat a jelenlegi gyarakat, uzemeket amik a jelenlegi 47es mentén vannak de tobb van jelenleg mint amiket Te soroltál fel és több ember él is jelenleg. Gyanítom több van mint Okány tersegeben. Ergó nagyobb a forgalom is.szerintem egy ekkora projektnél nem lehet arra alapozni majd lesz ez is meg az is meg fellendül minden ott amire persze van esély, de a jelenleg forgalmas 47es úttal mit csinálnál arra is kivancsi volnék reszedről? Tudod ott is élnek emberek. A piros vonal egy 2x1 es főútnak jó lehetne mert pont elég lenne, hogy elinduljon a fejlődés abban régióban, de 2x2 autóút totalisan felesleges úgy hogy a jelenlegi 47es agyon van terhelve.
Előzmény: Hírfigyelő (43999)
gyoparOHs Creative Commons License 2019.04.22 0 2 44001

3. Az adott régióban van olyan ipari egység, amire lehet építeni:>>>

A./ Gyula: Gyulai Húskombinát, kolbász- és szalámigyár, ahol a világhírű magyar hungarikumot, a "Gyulai Szalámit" és a "Gyulai Kolbászt" gyártják;

B./ Sarkad: Sarkadi Cukorgyár;

C./ Mezőhegyes: a világhírű magyar hungarikum, a Mezőhegyesi Ménesbirtok a hírneves versenyló-tenyésztéssel, amire pl. a fogathajtó sportágnak is nagyon jelentős kereslete van, és ami a Lipicai Ménessel is sikerrel veszi fel a versenyt;

D./ Makó: itt szintén egy nagy hungarikumot, a világhírű "Makói Hagymát" termesztik, a hazai igények kiszolgálásán túl az igen jelentős külföldi exportpiacra is;

E./ Biharugra: a híres haltenyésztő központ, a "Biharugrai Halastavak";

 

 

 

Kész röhej amit itt össze zagyválsz...

Mondom én a megyében élő.

 Főleg a sarkadi körzet "tartalék munkaerő" minőségéről...

 Makót is ismerem..

Előzmény: Hírfigyelő (43999)
dimelo Creative Commons License 2019.04.22 0 2 44000

Vedd le a csőlátó szemüveged, mert kifejezetten árt a fórum szinvonalának:

 

Magyarországon legalább 25 olyan járási székhely város van, amit soha nem fog elérni gyorsforgalmi útfejlesztés.

Mindegyik előadhatná ugyanezzel a populista - nimbysta érveléssel a maga érdekeit.

 

Városok (20 km-nél távolabbra a 2x2 sávoktól) a teljesség igénye nélkül:

Celldömölk - Sümeg - Tapolca

Csurgó - Nagyatád - Tamási

Komló - Siklós

Kiskőrös - Soltvadkert - Kiskunhalas

Csongrád - Szentes

Mezőtúr - Tiszafüred

Jászberény - Jászapáti

Balassagyarmat - Szécsény

Kazincbarcika - Szerencs - Tokaj

Sárospatak - Sátoraljaújhely

Nyíradony

 

a felsorolásból kihagytam a véleményes M47 területet.

 

Kérdezném, hogy például az M3 megépítése segített-e Mecsőcsátnak, vagy Tiszavasvárinak?

                            Tudsz-e 10 milliárdos beruházásokról az M5 mentén Kecskeméttől délre?

 

Makónál már van M43, Gyuláig el fog érni az M44.

Szeged - Miskolc távolsága nem az M47-tel csökkenne, hanem az M5-M8-M3 összekötéssel. (335 km-ről 285 km-re, Debrecen felé 325 km)

https://www.google.com/maps/dir/48.1027638,20.8456836/46.253868,20.1189321/@46.9991939,20.2181528,8z/data=!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d19.7911505!2d47.1584745!3s0x47417089d7bfe6b1:0x1a25568f37a7d64c!1m0!3e0

 

Lennél szives bővíteni a látókörödet?

 

A fantázia világában könnyű rajzolgatni, de a rideg valóság kijózanító... (Tapasztalom...)

Előzmény: Hírfigyelő (43999)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.22 -1 0 43999

1. Nem a piros nyomvonal környékén élek, hanem Hajdú-Bihar megye legészakabbi részén.

2. Nincs túltolva a piros nyomvonal, mert bármilyen fejlődés legelső alapfeltétele a jó infrastruktúra kiépítettsége, vagy ennek hiánya esetén ennek kiépítése.

 

3. Az adott régióban van olyan ipari egység, amire lehet építeni:>>>

A./ Gyula: Gyulai Húskombinát, kolbász- és szalámigyár, ahol a világhírű magyar hungarikumot, a "Gyulai Szalámit" és a "Gyulai Kolbászt" gyártják;

B./ Sarkad: Sarkadi Cukorgyár;

C./ Mezőhegyes: a világhírű magyar hungarikum, a Mezőhegyesi Ménesbirtok a hírneves versenyló-tenyésztéssel, amire pl. a fogathajtó sportágnak is nagyon jelentős kereslete van, és ami a Lipicai Ménessel is sikerrel veszi fel a versenyt;

D./ Makó: itt szintén egy nagy hungarikumot, a világhírű "Makói Hagymát" termesztik, a hazai igények kiszolgálásán túl az igen jelentős külföldi exportpiacra is;

E./ Biharugra: a híres haltenyésztő központ, a "Biharugrai Halastavak";.

 

Közlekedési és infrastrukturális téren pedig:>>>

F./ Ezen túlmenően a nem ipari, hanem közlekedési fontossággal bíró Lőkösháza is erre az útvonalra esik, melynek jelentőségét az adja, hogy itt van a magyar-román határ egyik nagy forgalmú vasúti határátkelőhelye, amit az itt kiépítendő főútvonallal kellene összekombinálni és összeépíteni (fontos nagy forgalmú közúti-vasúti kapcsolat(!!!) kiépítése a térség számára Románia felé).

 

Azaz, a piros nyomvonalnak is volna mit fellendítenie! (És nem igaz az, hogy ott iparilag nincsen semmi!)

Előzmény: marekk84 (43995)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.22 -1 0 43998

(43978)/3. Bek.!!!!

Előzmény: mash.69 (43987)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.21 0 0 43997

Nem ez volna az első miniszterelnöki ígéret a világ történelmében (és még konkrétan a jelenlegi magyar miniszterelnöktől sem), ami nem teljesül. És valószínűleg nem is az utolsó.n

Előzmény: RadiX (43981)
NAR Creative Commons License 2019.04.21 0 0 43996

A bevásárlóközpontoknál épült lámpák vajon figyelembeveszik a nyitvatartást? Ma jártam a 11/M0 csomópont környékén, a Dunakanyar felől jó hosszú sor állt, az Auchan felől szinte senki. Az egy szál benzinkút és McDonald's miatt nem hiszem, hogy ugyanolyan hosszú zöld idő kellene a bevásárlóközpontból kihajtóknak, mint amikor nyitva van, lehetne hosszabb zöldet adni a Szentendre felől jövőknek és nem lenne akkora sor. Egyébként úgy tűnt, hogy ezt többen észrevették, a jobbrakanyarodó sávban előrementek, bementek az első körforgalomig, ahol egyből vissza is fordultak és máris ott álltak elsőként a lámpánál...

marekk84 Creative Commons License 2019.04.21 -1 2 43995
En meg egy olyan nyomvonalt képzelek el ami zöld v sárga. Értem a Te oldaladat is Te a piros korzetből írsz szerintem. Kb olyan szintre emelted már a piros nyomvonalat, hogy szerintem aki nem tudja miről irunk kb azt mondaná a német autobhanba is kössék be a piros vonalat mert olyan szükség van rá mint a sivatagnak a vízre a kis faluknak. Kicsit túltoltad, de nem gond szivesen olvasom amit irsz! De tenyleg hidd el csodát nem kell várni ha piros lesz vègül mert iskola meg ilyenek ha lesznek is meg fejlődés lesz akkor m47 utan eltelt 20 30 eveket irtál és a legerősebb optimizmussal teszem hozzá. Én a zold sarga vonal környékén éltem. Már az lakossagi számokkal nem latom az értelmét a pirosnak. De persze attól még az érdekek miatt lehet a piros lesz, de azok nem azok az érvek lesznek amiket írsz. Igazából kezdem elengedni a témát sokáig követtem, csak szerintem ez ilyen választás előtti dolog lehet. Aztán meg majd ha lesz is valasztva valami szépen elcsendesül vagy elkaszaljak, hogy sokkal fontosabb is mint az m47. Btw ha piros vonal lesz akkor adhatnának is neki mas nevet mert köze nincs a jelenlegi 47hez.
Előzmény: Hírfigyelő (43986)
dimelo Creative Commons License 2019.04.21 0 0 43994

Kérdésed jövőkutatás...

De objektív körülmények nem támasztják alá.

https://www.google.com/maps/dir/47.0390136,22.0195669/47.3667478,19.1667504/@47.2817043,20.2760283,9z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Nagyszalonta - Méhkerék határátkelő személy- és áruforgalom 7,5 tonna össztömeg súlyhatárig

De még ott is 30 km-rel hosszabb, mint a 4-42. utakon.

 

Aki Déváról jönne Gyulának, az kirándul, vagy rokonokat látogat.

Előzmény: radio100jozsi (43991)
troglodita Creative Commons License 2019.04.21 0 0 43993

Hát nem nagyon... Kőröskisjenő - Déva nagyon szép és kellemes út, de nem a tranzitnak, hanem inkább csak a turistáknak... Ha pedig ez nem játszik, akkor Aradról vagy Nagyváradról valahogy el is kéne jutni a határra, ami szintén nem túl könnyű dolog. Szóval lehet, hogy Székelyföldre menet majd minden tizedik hazánkfia erre veszi az irányt, de más nemzetközi forgalom nem igazán vàrható erre.

Előzmény: radio100jozsi (43991)
mash.69 Creative Commons License 2019.04.21 -1 1 43992

Nincs kedvem, ehhez tartom magam:

 

"Ne vitatkozz idiótákkal, mert lehúznak a saját szintjükre, aztán legyőznek a rutinjukkal." - Woody Allen

 

 

Előzmény: puntooo (43989)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.04.21 0 1 43991

Illetve még egy, hogy az M5-M43-RO A1 Déva irányban alternatíva-e az M5-M44-Román határtól falujárós 79A Dévának?

Van egyáltalán az M44-ben ráció a jövőben ilyen Román irányban az M43 Nagylak vagy az M4 Ártánd irány helyett?

Előzmény: radio100jozsi (43990)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.04.21 0 0 43990

Ha megelsz az M44 az M5-Békéscsaba között, akkor mennyire reális, hogy a 4-esről az Ártándi irányból levesz forgalmat, és Románia felé az M5-M44 lesz az új irány Gyulának?

Békéscsabán van elkerülő, és Békéscsaba-Gyula meg 2*2 sávos.

Persze kérdés, hogy az M5 és Lakitelek között mikor várható az M44 megépülte.

puntooo Creative Commons License 2019.04.21 0 0 43989

De ha érvekkel megcáfolod helyettem, azt megköszönöm.

Előzmény: mash.69 (43987)
puntooo Creative Commons License 2019.04.21 0 1 43988

Bocsi. Velem van vitában. Nem értek vele egyet, de legalább bőségesen, érvekkel, tényekkel támasztja alá(a szerintem is hibás) következtetését. A sértegetését elfogadhatatlannak tartom! 

Előzmény: mash.69 (43987)
mash.69 Creative Commons License 2019.04.21 -1 0 43987

Csak ismetelni tudom magam.

Egy idiota szoke buta troll vagy

Foglalkozz a harisnyakkal!!!!

 

Olyan buta vagy hogy már fáj

Előzmény: Hírfigyelő (43986)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.21 -2 0 43986

Én olyan piros nyomvonalat képzelek el, amelynek az egyik funkciója az M35-Debrecen-Biharkeresztes-Gyula-Battonya-határáll.-Arad-Temesvár kapcsolat létrehozása és a Via Carpathia romániai szakasza szerepének magyarországra történő áthúzása lenne ("Via Carpathia"), másik feladata pedig a Debrecen-Berettyóújfalu-Békéscsaba-Orosháza-Szeged kapcsolat meglévő kapcsolatának továbbfejlesztése lenne ("M47").

Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.21 -2 0 43985

"Ismét kérdezem: miért nem jön elvileg szóba a meglevő 47-es négysávúsítása elkerülőkkel?"

 

Nos, azért nem, mert a határszélre szorult Gyula, Sarkad, Komádi, és Biharkeresztes városoknak nem az kell, hogy csak a 15 km-es közelségükben haladjon el az új főútvonal, hanem az, hogy át is menjen rajtuk, vagyis ténylegesen be is kösse őket. A régi 47-es út menti települések esetében az a feltétel már teljesült; azonban a határszélre szorult Gyula, Sarkad, Komádi, és Biharkeresztes városok esetében sajnos nem ez a helyzet, tehát ezeket kell előnyhelyzetbe hozni, és nem azokat túlajnározni, ahol ezek a feltételek már eleve adottak ma is! Az kell, hogy legalább Biharkeresztes, Gyula, és Sarkad olyan utak kereszteződésébe kerüljön, amelyek már mind főútvonalak. Biharkeresztesen már átmegy a 42-es, Gyulán pedig a 44-es főút. Sarkad esetében a másik új főút a Sarkad-határáll.-Nagyszalonta út másodrendű főúttá fejlesztésével létrejött új főútvonal lehetne. A piros nyomvonalnak ezeket a főutakat kell kereszteznie Biharkeresztes, Sarkad, és Gyula városoknál, amelyek így forgalmi központokká válhatnának!!

Előzmény: puntooo (43979)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.21 -4 0 43984

Az a hihetetlen, hogy valakik azt képtelenek legyenek felfogni -- részben a régi útfejlesztési elvrendszer megrögzöttsége miatt is! -- , hogy ha le van maradva egy régió, egy térség, akkor azt mindenáron fejleszteni kell, mert különben végleg le fog szakadni.

 

És mit gondolsz, hogy aki a piros nyomvonalat megálmodta, az talán nem gondolt volna arra, hogy ezen határmenti városokba szakmunkásképző iskolákat és középiskolákat meg új munkahelyeket is telepítsen??? Szerintem gondolt rá és tervezi is, de ezek odatelepítésének is az egyik feltétele az új korszerű piros(!) főútvonal. És ha beindul a képzés, lesz a munkahelyekhez emberanyag is majd bőven... ! -- Csak... kellenek hozzá az új és a régieknél sokkalta jobb feltételek!!

 

És miért csak Szeged lenne e térség központja???

Egy kis történelemóra e vidék fejlődéstörténete megértésének kedvéért: Ennek a vidéknek valaha öt nagyobb, és kilenc kisebb központja volt (az öt nagyobb: Debrecen, Nagyvárad, Békéscsaba, Szeged, Arad; a kilenc kisebb: Gyula, Sarkad, Nagyszalonta, Berettyóújfalu, Biharkeresztes, Kisjenő, Kürtös, Mezőhegyes, Makó voltak). Ebből két nagyobbat (Nagyvárad, Arad), és három kisebbet (Nagyszalonta, Kisjenő, Kürtös) a trianoni magyar-román határ romániai túloldalára vitt el az ország számára csaknem végzetes veszteségeket okozó 1920. jún. 4.-i trianoni döntés. A két nagyobb központ elvesztése miatt a határ csonka magyarországi oldalára szorult fejlődési, és az új határvonal miatt átvágott utak miatt erősen forgalmi(!!!) szélárnyékba került Nagyvárad és Arad egykori eredeti magyarországi vonzáskörzetének jelentősebb része. (Ennek az itthon maradt csonka magyarországi maradékát Berettyóújfalu, Biharkeresztes, Gyula, Sarkad, Mezőhegyes, Makó próbálta meg valamilyen félig-meddig pót-"központi" szereppel ellátni; Berettyóújfalu a 47-es út megléte miatt viszonylag több sikerrel, a többiek viszont a forgalmi szélárnyék miatt

inkább sikertelenül.) Azóta ez a vidék pang, melyen csak az segíthet, ha az elvesztett két nagyobb központ helyére a határ magyar oldalán maradt városok közül valamelyik az elveszettnek a helyére tudna lépni. Ehhez azonban meg kell szüntetni a forgalmi szélárnyékot Biharkeresztes, Sarkad, Gyula, Mezőhegyes, és Makó esetében. (Makó ugyan a 43-as út mentén fekszik, és Gyula is a 44-es út mentén van, na de ki akar ma átmenni Romániába abban a jelenlegi helyzetben, amikor Románia ellenségesen viszonyul a magyarokhoz, és az ottani határon ki kell szűrni újabban még az ide Mo.-ra átutazási céllal beigyekvő migránsokat is??!! Ilyen helyzetben nem várható itt komoly személyforgalom, csak jelentősebb teherforgalom lehetséges.... .)

 

Ahhoz viszont, hogy Biharkeresztes, Gyula, Sarkad, Mezőhegyes, és Makó kikerülhessen a forgalmi szélárnyékból, hogy a rajtuk vagy a közelükben futó 42-es, 44-es, és 43-as utakat keresztezze egy olyan gyorsforgalmi út vagy legalábbis főútvonal, amely ezen határmenti városokat fűzi fel, és egyben pótolja a trianonban elvesztett Nagyvárad-Nagyszalonta-Kisjenő-Kürtös-Arad-Temesvár főútvonal szerepét, pl. egy M35-Debrecen-Biharkeresztes-Sarkad-Gyula-Battonya-határáll.-Arad nyomvonallal. A fejlődőképes központok ui. a történelem során legalább két fontos útvonal kereszteződésében alakultak ki, mindig!! Nagyvárad helyére Berettyóújfalut és Biharkeresztest kell nagyon jelentősen felfejleszteni, Arad helyére pedig Makót és Mezőhegyest, Nagyszalonta helyére pedig Sarkadot és Gyulát kell felfejleszteni. Ezek fejlődéséhez viszont elengedhetetlen (lenne) a határáll.-Battonya-Gyula-Sarkad-Biharkeresztes-Debrecen-M35 új főútvonal vagy gyorsforgalmi út megépítése (így lehetne ui. teljes a piros nyomvonal!).

 

Előzmény: puntooo (43979)

Előzmény: puntooo (43980)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.21 0 0 43983

Igazad van.

 

A 21-es út, a 2002-es kezdés óta, 17 éve épül.

Még van hátra vagy 10 év útépítés.

 

Közben n+1-szer megváltozott az útépítők célja és Viktor is mást-mást mond kétévente.

Persze, hogy az elkészült szakaszok nem konzisztensek.

 

Mikor mi volt az aznapi követelmény ?

 - autóút?

 - gyorsforgalmi út ? jelentsen ez bármit is,

 - főút?

 - útfejlesztés?

 

Ezért van olyan káosz, mint amit írsz.

Valóban majdnem állóra kell fékezni a körforgalmak előtt.

Valóban igen szűkek a körforgalmak.

 

Az apci lehajtónál (szintbeni csomópont) még meg fog halni egy-két tucat ember.

 

És valóban, az elsőnek, 2004-ben elkészült kb. 3 db, kb.  2-2-2 kilométeres, nem összefüggő irányonkénti 2 sávos szakasz már alig vállalható állapotban van, rosszabb mint az azt megelőzően valamikor 198x körül épült még meglévő szakaszok.

 

Tehát 2002-2004 között sok minden kiloptak az építők az akkori nyúlfarknyi szakaszok építése során az útba beépítendőkből.

 

 

 

 

 

Előzmény: RadiX (43981)
RadiX Creative Commons License 2019.04.21 0 0 43982

Ma Salgóbányáról Ipolytarnócra szlovák mellékutakon át vezetett a Google Maps (Fülek-Terbeléd-Rapp-Kalonda), és ezek meglepően jó minőségűek voltak. Aztán Szécsény felé az út a magyar oldalon borzalmas volt, főleg a Litke és Ráróspuszta közötti szakasz

RadiX Creative Commons License 2019.04.21 0 0 43981

Nekem nem okoz gondot, pár évente ha járok erre, nyilván oda tudok figyelni, de gondolom az úttervezésben is igyekeznek már minél konzisztensebb 'közlekedési élmenyt' nyújtani az autóvezetőknek.

 

Másfelől a miniszterelnöki igéret az gyorsforgalmi út volt minden megyeszékhelyig, ha jól rémlik, és a 21-es minden, csak nem gyorsforgalmi út (és a nyomvonal megtartásával nem is lehet az).

 

Még valami, a régebbi négysávos szakaszok már elég elhasznált állapotban vannak, különösen az új szakaszokhoz képest.

Előzmény: trizs77 (43977)
puntooo Creative Commons License 2019.04.21 0 0 43980

(Folyt) Komádihoz is csak a Furta-Komádi utat kell, megtenni a 47-ig, ez sem több idően, mint délre a keleti M4-ig, majd nagy körben azon kerülni. 

És fogalmazzunk így: azért a (minden konkrétum nélküli) reményért, hogy majd ez odavonz gyárat (gyárakat??), 50E embert fosszunk meg a bizonyosan jobb közlekedéstől. Ráadásul Észak-Békés (szeghalmi járás) messze van a megyeszékhelyétől, sőt pld. a megyei kórház Gyulán van. A régió centruma meg a messzeségben Szeged....

Előzmény: puntooo (43979)
puntooo Creative Commons License 2019.04.21 0 0 43979

Nekem nem tetszik a Komádi-Sarkad nyomvonal.

Pedig állításoddal szemben:

1:Nem örülök a "vízfejűségnek", és a sugaras jellegnek, és támogatom az ÉSSZERŰ nyomvonalú gyorsforgalmi körgyűrűt/körgyűrűket.

2: Abben van igazságod, hogy elvileg luxus párhuzamosan két út, de hihetetlen, hogy nem tudod felfogni, hogy egy puszta terület attól még nem fog fejlődni, ha csilliárd összegért 20-30 km-kénti lehajtóval ott egy gyorsforgalmi út. És Dimelo korábban összegezte, hogy mennyivel kevesebb ember él a keleti nyomvonal területén, sőt én leírtam, hogy ebből is Sarkadtól a nyugati sincs jelentősen messzebb, Komádi meg akkorát kerülne, hoy kevesen használják majd. Akkor Okány kedvéért vezetsz a pusztában egy új utat? Vagy azt gondolod, hogy emiatt odatelepül egy gyár? Hiába nincs képzett munkaerő? 

Ismét kérdezem: miért nem jön elvileg szóba a meglevő 47-es négysávúsítása elkerülőkkel?

Előzmény: Hírfigyelő (43978)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.21 -2 0 43978

Az, hogy a Biharkeresztes-Komádi-Sarkad nyomvonal olyan sokaknak nem tetszik -- immár az azt kiötlő közlekedési államtitkárokkal együtt sem, az egy több évtizede berögződött téves útfejlesztési elvrendszer eredménye.

 

Ennek lényeg pedig két pontban foglalható össze:

1.: Az úthálózat döbbenetes mértékű Budapest-centrikusság jellege;

2.: Az úthálózatfejlesztés azon elve, hogy az új gyorsforgalmi utakat valamiért soha nem merik 3-5 km-rel messzebb vezetni a régóta meglévő főútvonalakhoz képest (lásd: 1-M1, 3-M3, 7-M7, 5-M5, 6-M6 párosok);

azaz az új "útfejlesztések" összességében lényegében csak a régi avítt főútszerkezet további -- !!teljesen értelmetlen!! -- erőltetését mutatják. Teljesen értelmetlen, mert így az új utak ugyanazon térségeket részesítik előnyben amiket a régiek is, <-----> ezzel szemben viszont a fejeletlen térségeket továbbra is megvonják a fejlődés egyik legelemibb előfeltételétől is -- azaz a jó úthálózattól!!!

 

Aki pedig ettől a megrögzött rossz nézettől bármi eltérőt merészel egyáltalán még csak megálmodni is, pl. az a jelenlegi államtitkár, aki az új Sarkad-Komádi-Biharkeresztes nyomvonalat megálmodta a piros nyomvonallal, vagy bárki más aki ezzel és ehhez hasonlókkal egyetért, azt a ennek a begyepesedett rossz nézet szószólói lehurrogják lehülyézik, zárójelbe teszik, elhallgattatják.

 

Miközben egy térség fejlődésének az egyik legelsőbb és legelemibb feltétele a jó elérhetőség.

 

De hát...: ---> "A nem akarásnak nyögés a vége!!!!"

Előzmény: dimelo (43948)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.21 0 0 43977

radiójózsinak igaza van.

 

Ne autó útként fogd fel.

Fogd fel egy útként.

 

Az igaz, hogy figyelni kell.

Nagyon kell figyelni.

 

Nem egy hátradűkök, zenét kakaóra, ablakot le, kikönyökölök és nézem a bárányfelhőket típusú út.

 

Azok akik nem tudnak jól váltani a :

 - nyugodt szakasz,

 - húbasszamegitttövigkell fékezni,

 - lakott terület,

 - lakatlan terület,

 - zebra is van?

 - elágazások,

 - körforgalmak

szövevényében, nos azoknak ez a 50 km nem lesz a kedvenc útszakaszuk.

 

 

Előzmény: RadiX (43975)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.04.21 0 1 43976

Már több alkalommal használtam az útvonalat, és semmi gond nincs vele. Ez egy főút, és annak megfelelően kell vezetni, ennyi a dolog lényege. Az autón meg van fék.

Előzmény: RadiX (43975)
RadiX Creative Commons License 2019.04.21 0 0 43975

Én is jöttem pénteken a 21-esen, és majd holnap megyek vissza.

 

Nem tudom, mennyire jó ötlet volt ez a kialakítás, ahol autóút-szerű 110-es szakaszok (elég szűk sávokkal ehhez a tempóhoz, de használható kialakítású különszintű csomópontokkal ) váltakoznak szűk, beláthatatlan turbo-körforgalmakkal (mindegyiknél gyakorlatilag állóra kell fékezni a behajtáshoz), és véletlenszerűen elszórt T-elágazásokkal. Van olyan szakasz, ahol egy kilométeren belül van egy körforgalom, egy T-elágazás és egy felüljárós csomópont. 

Előzmény: trizs77 (43956)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!