De, az logikusabb lenne, csak ott már eléggé körbeépülte az átjárót Pomáz, sok ház és több keresztutca lenne útban. Az út másik végén, Szentendre határában is szűknek tűnik a hely egy különszintű csomópontnak.
Mondjuk én elsőkörben azt csinálnám, hogy a 11-esről a Dobogókői útra kanyarodó sávot megdupláznám és a Dobogókői út első 100 méterét 2 sávosra szélesíteném, így nem 7, hanem 14 autó férne át ott egy zöldön és megnézném, hogy ettől csökkenne ott a dugó... Azt gondolnám, hogy a HÉV Pomáz és Szentendre között nem jár olyan gyakran csúcsidőben sem, hogy az okozza a nagy dugót, de lehet, hogy tévedek.
Én viszont nem értem, ha jössz Pilisakármi felől a 10-esen, akkor Pomázon keresztül szépen ki lehet menni a 11-re, egyedül valóban csak a HÉV vonal az, ami útban van, de az meg az új "elkerülő" esetében is útban lesz, azért terveznek oda felüljárót. De akkor nem a Dobogókői/Szentendrei útra kéne a felüljáró inkább???
Ha jól értem, Szentistvántelep és Pomáz között menne az új út. Valahol itt lenne az egyik vége és itt a másik. A nyugati végpont kissé beépültnek tűnik nekem... A bővítés passz, a Lupa-szigeti felüljáró alatt szemre nem fér el még egy sáv, lehet, hogy az a csomópont és az új út között lenne szélesebb, de túl sok értelmét nem látom.
Sajna nincs egy normális térkép, hogy mi és hol épülne. Vajh ez a mondat mit is jelenthet:
A projektben az elkerülő végén egy különszintű csomópont jön létre a 11-es főúton. Ehhez kapcsolódva a 11-es főút mintegy 2,1 kilométeren bővítést kap.
Lehet úgy jön ki a 2,1 km-er, hogy minden irányból lesz egy cirka 500 méteres gyorsító/besoroló/kihajtó sáv?
– ...Görbeháza polgármesterével közösen kértük, mindenképpen csinálják meg a görbeházai lehajtót az M35-ös autópályáról, ezzel meglenne a kapcsolat a sztráda Debrecenből Budapest felé vezető szakaszának az M3-asra, tehát Nyíregyháza felé az áthajtásra. Kérésünkre azt a visszajelzést kaptuk, hogy meg fogják vizsgálni, és megtervezik a lehajtót – ezt már Tiba István országgyűlési képviselő válaszolta a Napló kérdésére, hogy hogyan áll most a lehajtó építése, annak előkészítése. – Szerintem, ha most nem készül el, akkor csak nagyon soká lesz meg. Mindenképpen azon vagyunk,hogy megépüljön a görbeházai lehajtó, a településnek ez nagyon fontos lenne. Döntésről, a tervezésről időpontjáról nem lehet tudni. Ha a tervezés megvan, onnantól kezdve már biztos a megvalósulás..."
A hivatalos változat az M3-M35 hiányzó ágairól szól: piros és kék
Ami Görbeháza lehajtója lehetne, az az M3-ról a 35. út felüljárójához vivő új csp. lehetne (zöld) Ezesetben nem kell újabb felüljárót építeni, "csak" két lehajtót körforgókkal.
Szerintem durván keverik az irányokat és a célokat is.
Mezőhegyest és Makót egyáltalán nem érinti a Békéscsabától északra ekvő nyomvonalvita. (Egyébként is a makói hagyma és a ménes miatt érdemes csilliárd forintból egy néptelen autópályát építeni. De Makónak ott az M45, Gyulának 4 sávos, rövid úttal elérhető az M44 és a nyugati M47 is, Sarkadnak úgyszintén.
-Persze, már nem is egy autópályát vezetnél egy-egy faluhoz, hanem 2-t is:-)
-Az autópálya se megy át a településen, hanem sok km.nyire van felhajtó! Komádi hamarabb érné el pld, Berettyóújfalut Furtán és a nyugati Mn7-esen át, mint az "A" kerülőjével!
-Ipari fellegvárként marad az ugrai halastavak. Komolyan?
-Milyen szakmunkést képezel pld. Komádiban? 200 lakatost? Van esküvéssel tett ígéret egy cégtől,hogy 200, szuper szakmunkás és autópálya mellett Komádiba települ?
Ez egy meglehetősen optimista megközelítés, amivel én nem tudok egyetérteni.
Az M6-on Bátaszék - Boly közt kb. 8-9 ezer egységjármű jár naponta (kerekítve kb. 5 ezer szgk. és 1.500 tgk.) Az M47-et, véleményem szerint, még a sárga/zöld útvonalakon sem lehetne úgy kiépíteni, hogy a forgalom meghaladja az 5 ezret, a piroson pedig inkább csak 4 ezer körül lesz. Természetesen közvetlenül Békéscsaba előtt ennél többen lesznek rajta. Szóval ez a 20-30, ez szerintem inkább 50% lesz.
A piros nyomvonal 2×2 sávos formájában -- tehát pl. autóútként -- tehermentesítené a régi 47-est is, mivel a hosszkülönbség a Békéscsaba-Debrecen szakaszon nem olyan jelentős, hogy azért ne választanák az autók a piros nyomvonalat, ha kiépülne.
A régi 47-es főút számára az is elég lenne, ha az összes eddig útjába települést végig mindet elkerülőznék, és a településeket csak a régi nyomvonalból átszámozandó 470-es elkerülő "segéd-főútszakaszok" kötnék be. (Tehát a [47]-es lenne az elkerülős változat számozása, és a [470]-es pedig a településre befutó segéd-szakaszoké.) És akkor 2×1 sávon is fel lehetne oldani végig Szegedtől Debrecenig az összes olyan sebességkorlátozást, amit a településeken átmenő szakaszok miatt kellett bevezetni. Másik jelentős változtatásnak tartanám, ha a 47-est keresztező vasúti átjárókat mindenütt vasúti vagy közúti felüljárók váltanák ki, ill. fel. Ezzel megszűnne a vasútforgalom miatti piros jelzésre történő forgalmi okból történő megállások szükségessége. Mert ez az egyik olyan ok, amely feltorlódásokat, dugókat, és ezzel komoly túlterhelődéseket képes okozni. Vagyis önmagukban a vasúti felüljárók és az elkerülő szakaszok minden csaknem dugósodást megszüntetnének (a balesetek miattiak kivételével, de az más tészta, mivel azoknak a figyelmetlenségek az okaik).
Nem is azt írtam nincs ipar meg nincs mit fellendíteni. Szerintem az egész orszagban lenne mit fellendíteni. Sajnos nincs időm felsorolni azokat a jelenlegi gyarakat, uzemeket amik a jelenlegi 47es mentén vannak de tobb van jelenleg mint amiket Te soroltál fel és több ember él is jelenleg. Gyanítom több van mint Okány tersegeben. Ergó nagyobb a forgalom is.szerintem egy ekkora projektnél nem lehet arra alapozni majd lesz ez is meg az is meg fellendül minden ott amire persze van esély, de a jelenleg forgalmas 47es úttal mit csinálnál arra is kivancsi volnék reszedről? Tudod ott is élnek emberek. A piros vonal egy 2x1 es főútnak jó lehetne mert pont elég lenne, hogy elinduljon a fejlődés abban régióban, de 2x2 autóút totalisan felesleges úgy hogy a jelenlegi 47es agyon van terhelve.
3. Az adott régióban van olyan ipari egység, amire lehet építeni:>>>
A./ Gyula:Gyulai Húskombinát, kolbász- és szalámigyár, ahol a világhírű magyar hungarikumot, a "Gyulai Szalámit" és a "Gyulai Kolbászt" gyártják;
B./ Sarkad:Sarkadi Cukorgyár;
C./ Mezőhegyes: a világhírű magyar hungarikum, a Mezőhegyesi Ménesbirtok a hírneves versenyló-tenyésztéssel, amire pl. a fogathajtó sportágnak is nagyon jelentős kereslete van, és ami a Lipicai Ménessel is sikerrel veszi fel a versenyt;
D./ Makó: itt szintén egy nagy hungarikumot, a világhírű "Makói Hagymát" termesztik, a hazai igények kiszolgálásán túl az igen jelentős külföldi exportpiacra is;
E./ Biharugra: a híres haltenyésztő központ, a "Biharugrai Halastavak";
Kész röhej amit itt össze zagyválsz...
Mondom én a megyében élő.
Főleg a sarkadi körzet "tartalék munkaerő" minőségéről...
1. Nem a piros nyomvonal környékén élek, hanem Hajdú-Bihar megye legészakabbi részén.
2. Nincs túltolva a piros nyomvonal, mert bármilyen fejlődés legelső alapfeltétele a jó infrastruktúra kiépítettsége, vagy ennek hiánya esetén ennek kiépítése.
3. Az adott régióban van olyan ipari egység, amire lehet építeni:>>>
A./ Gyula:Gyulai Húskombinát, kolbász- és szalámigyár, ahol a világhírű magyar hungarikumot, a "Gyulai Szalámit" és a "Gyulai Kolbászt" gyártják;
B./ Sarkad:Sarkadi Cukorgyár;
C./ Mezőhegyes: a világhírű magyar hungarikum, a Mezőhegyesi Ménesbirtok a hírneves versenyló-tenyésztéssel, amire pl. a fogathajtó sportágnak is nagyon jelentős kereslete van, és ami a Lipicai Ménessel is sikerrel veszi fel a versenyt;
D./ Makó: itt szintén egy nagy hungarikumot, a világhírű "Makói Hagymát" termesztik, a hazai igények kiszolgálásán túl az igen jelentős külföldi exportpiacra is;
E./ Biharugra: a híres haltenyésztő központ, a "Biharugrai Halastavak";.
Közlekedési és infrastrukturális téren pedig:>>>
F./ Ezen túlmenően a nem ipari, hanem közlekedési fontossággal bíró Lőkösháza is erre az útvonalra esik, melynek jelentőségét az adja, hogy itt van a magyar-román határ egyik nagy forgalmú vasúti határátkelőhelye, amit az itt kiépítendő főútvonallal kellene összekombinálni és összeépíteni (fontos nagy forgalmú közúti-vasúti kapcsolat(!!!) kiépítése a térség számára Románia felé).
Azaz, a piros nyomvonalnak is volna mit fellendítenie! (És nem igaz az, hogy ott iparilag nincsen semmi!)
Nem ez volna az első miniszterelnöki ígéret a világ történelmében (és még konkrétan a jelenlegi magyar miniszterelnöktől sem), ami nem teljesül. És valószínűleg nem is az utolsó.n
A bevásárlóközpontoknál épült lámpák vajon figyelembeveszik a nyitvatartást? Ma jártam a 11/M0 csomópont környékén, a Dunakanyar felől jó hosszú sor állt, az Auchan felől szinte senki. Az egy szál benzinkút és McDonald's miatt nem hiszem, hogy ugyanolyan hosszú zöld idő kellene a bevásárlóközpontból kihajtóknak, mint amikor nyitva van, lehetne hosszabb zöldet adni a Szentendre felől jövőknek és nem lenne akkora sor. Egyébként úgy tűnt, hogy ezt többen észrevették, a jobbrakanyarodó sávban előrementek, bementek az első körforgalomig, ahol egyből vissza is fordultak és máris ott álltak elsőként a lámpánál...
En meg egy olyan nyomvonalt képzelek el ami zöld v sárga. Értem a Te oldaladat is Te a piros korzetből írsz szerintem. Kb olyan szintre emelted már a piros nyomvonalat, hogy szerintem aki nem tudja miről irunk kb azt mondaná a német autobhanba is kössék be a piros vonalat mert olyan szükség van rá mint a sivatagnak a vízre a kis faluknak. Kicsit túltoltad, de nem gond szivesen olvasom amit irsz! De tenyleg hidd el csodát nem kell várni ha piros lesz vègül mert iskola meg ilyenek ha lesznek is meg fejlődés lesz akkor m47 utan eltelt 20 30 eveket irtál és a legerősebb optimizmussal teszem hozzá. Én a zold sarga vonal környékén éltem. Már az lakossagi számokkal nem latom az értelmét a pirosnak. De persze attól még az érdekek miatt lehet a piros lesz, de azok nem azok az érvek lesznek amiket írsz. Igazából kezdem elengedni a témát sokáig követtem, csak szerintem ez ilyen választás előtti dolog lehet. Aztán meg majd ha lesz is valasztva valami szépen elcsendesül vagy elkaszaljak, hogy sokkal fontosabb is mint az m47. Btw ha piros vonal lesz akkor adhatnának is neki mas nevet mert köze nincs a jelenlegi 47hez.