Keresés

Részletes keresés

Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.24 0 0 44037

Ezt így nem szabad. Szigorúan csak érvekkel alátámasztva. Különben nem ér!!!

Rontom bontom...

:)

 

már többször megírtam, hogy ez a nöci, már ha tényleg az, nem 100-as. Lóg a léce!

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (44035)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.24 0 0 44036

a kutya nem megy úgy, ahogy te írod, a minap írta le dimelo,

hogy a 4-esen, elkerülözve 42km, ha M3-M35, akkor 72km

Előzmény: Tamas(Ottawa) (44030)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.24 0 1 44035

Huhh... ez még tőled is szokatlanul nagy marhaság. 

Előzmény: Hírfigyelő (44032)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.04.24 -1 0 44032

Akkor most mondok egy pusztán forgalomtechnikai érvet is, amely a régi 47-es menti nyomvonal (a zöld vagy a sárga tervezet) erősítgetése ellen szól.

 

Még régebben olvastam egy Magyarország térszerkezete és gazdaságföldrajza című és témájú könyvtári könyvet, amelyben a közlekedésfejlesztésnek egy külön fejezetet szenteltek. A könyv anno még az 1975-1985 közötti időszakban látott napvilágot. ((A megbízók persze akkoriban még a szocialista rendszer miniszterei és főbb irányító szakemberei voltak vagy lehettek, a korra tekintettel, de ez most mindegy és ezt itt csak úgy mellékesen említettem meg.))

 

Ami a lényeg, hogy a közlekedésfejlesztési fejezetben olyan tervezetekkel kapcsolatos jóslatok voltak, melyek mára beigazolódtak.

Ezek között szerepelt az, hogy mutatott ez a fejezet a közúthálózat hosszú távú fejlesztéseivel kapcsolatos olyan távlati terveket, melyeket mára megvalósítottak. Ezek egyike volt, hogy a közúthálózat Budapest-centrikussága miatt előbb-utóbb szükségessé válik majd egy Budapest körüli elkerülő körgyűrű (ez lett aztán később -- napjainkra -- a mai M0-ás gyorsforgalmi út). De a tanulmány nemcsak ennek szükségességét említette meg, hanem ugyanakkor megjósolta ezzel kapcsolatosan azt is, hogyha ez megépül, akkor ez előbb-utóbb azzal fog majd járni, hogy a körgyűrű majd még több forgalmat vonz Budapest közelébe, és ezzel nemhogy enyhítené, hanem éppenhogy majd még csak fokozni fogja a hálózat Budapest-centrikusságát, sőt azt is megjósolta, hogy még később majd Budapest idővel "benövi" ezt a körgyűrűt, azaz a szélei majd apránként "ránőnek" a körgyűrűre, ami miatt ez már majd nem elkerülő gyűrű lesz, hanem csak Budapest egyik legkülsőbb városszéli körgyűrűje, ami miatt még később majd egy még újabb körgyűrű kiépítése válik szükségessé, amivel viszont bezárul ez az "ördögi kör".

 

Ezen ördögi kör körfolyamata -- akár egy körgyűrűről, akár hosszirányú főútvonalról legyen is szó, mindig a következő:

1.: a nagyvárosi növekvő lakosság miatt megnő az érintett főútvonal forgalma, ami miatt -->

2.: az érintett főút tehermentesítő főútváltozatának megépítése válik szükségessé, de ami miatt -->

3.: a továbbfejlesztett főút újabb forgalmat, és ezzel újabb letelepedő lakosságot fog majd odavonzani a főút menti nagyvárosok környékére, de ami miatt -->

4.: majdan egy még nagyobb kapacitású tehermentesítő főút megépítése, vagy a már elkészített tehermentesítő főút szélesítése és áteresztő-kapacitásának a megnövelése válik majdan (hamarosan) szükségessé, de ami miatt -->

5.: bezárul az ördögi kör, amiből immár nagyon nehéz vagy éppenséggel lehetetlen lesz kilépni!!!

 

És lám-lám, mit látunk a mai 47-es főút mentén?? Hát azt, hogy ez lassanként már nem is egy másodrendű. hanem egy elsőrendű főútvonal szerepét kénytelen magára felvállalni!! És ha ezt az ördögi kört itt is folytatjuk -- azzal, hogy szorosan a közelében építettjük ki az M47-es gyorsforgalmi utat, akkor ezzel csak azt érjük majd el, hogy ez a fontos főútvonal csak még túlterheltebb(!!!!) lesz, ami oda fog vezetni, hogy ez az út csak a baleseti "ranglistán" fog majd egy még "előkelőbb" helyet elfoglalni, mint ma!!! Ez pedig nem lehet cél!!!

 

A megoldás:

(A): az M47-es gyorsforgalmi utat a régi 47-es úttól kissé messzebb kell elvezetni, és

(B): vele párhuzamosan, a két nyomvonal között egyenlő körülbelül távolságra egy két sínpáros, nagy sebességű villamosított vasúti fővonalat kell a Debrecen-Szeged nyomvonalon minél sürgősebben kiépíttetni, hogy az részben a teherforgalom, de részben a személyforgalom túlterhelő feleslegétől is hatékonyan mentesíthesse a 47-es főutat.

Így a forgalmi áteresztő kapacitás nemcsak hogy a túlterhelés teljes megszüntetésével, de sőt, még inkább egyenesen annak a lejjebbre történő lemérséklésével(!!!) valósulhatna meg.

Előzmény: puntooo (44011)
RadiX Creative Commons License 2019.04.24 0 0 44031

Ahogy most, megfordulni a következő (Polgár) csomópontban.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (44030)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2019.04.24 0 0 44030

A piros-kék nélkül hogyan lehet Nyíregy-Debrecen (bármely irányban) útvonalon közlekedni az M3+M35 használattal?

Előzmény: dimelo (44028)
dimelo Creative Commons License 2019.04.24 0 0 44029

humorbonbon...

 

Görbeháza 2300 lakos, 

a magasan kvalifikált munkaerő létszáma ismeretlen.

Előzmény: RadiX (44027)
dimelo Creative Commons License 2019.04.24 0 0 44028

Persze a piros kell, kivétel ha a déli körforgóba csatlakozással is megoldható lehet a Ny.háza - Görbeháza irány.

Előzmény: Mash_bakter (44026)
RadiX Creative Commons License 2019.04.24 0 1 44027

Szerintem inkább legyen külön lehajtója Görbeházának az M35-ről IS, a déli körforgalomhoz egy trombitát pont oda lehet passzítani. Máshogy nem fog ott helyben beindulni a gazdasági fellendülés motorja, ez evidens, nem?

 

(channeling my inner Hírfigyelő :)

Előzmény: Mash_bakter (44026)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.24 0 0 44026

de a piros is kell, mert az a cél, hogy Debrecen felől, Pestre menet Görbeházára lehessen lehajtani, nem?

vagy félre értem a célokat?

 

 

Előzmény: dimelo (44015)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.24 0 0 44025

Vagy még az lehet hogy a körforgalomig 3 sáv lesz?!?

De lehet annak sincs sok gyakorlati haszna

 

Előzmény: NAR (44018)
troglodita Creative Commons License 2019.04.24 0 0 44024

csúcsidőben irányonként tíz percenként jár: https://bkk.hu/apps/menetrend/pdf/6400/20190407/15.pdf

Előzmény: NAR (44022)
NAR Creative Commons License 2019.04.24 0 0 44023

Miért újabb? Eddig is volt lezárás, csak most arrébb mennek vele.

Előzmény: trizs77 (44019)
NAR Creative Commons License 2019.04.24 0 2 44022

De, az logikusabb lenne, csak ott már eléggé körbeépülte az átjárót Pomáz, sok ház és több keresztutca lenne útban. Az út másik végén, Szentendre határában is szűknek tűnik a hely egy különszintű csomópontnak.

 

Mondjuk én elsőkörben azt csinálnám, hogy a 11-esről a Dobogókői útra kanyarodó sávot megdupláznám és a Dobogókői út első 100 méterét 2 sávosra szélesíteném, így nem 7, hanem 14 autó férne át ott egy zöldön és megnézném, hogy ettől csökkenne ott a dugó... Azt gondolnám, hogy a HÉV Pomáz és Szentendre között nem jár olyan gyakran csúcsidőben sem, hogy az okozza a nagy dugót, de lehet, hogy tévedek.

Előzmény: troglodita (44020)
troglodita Creative Commons License 2019.04.24 0 0 44021

Miért?

Előzmény: trizs77 (44017)
troglodita Creative Commons License 2019.04.24 0 0 44020

Én viszont nem értem, ha jössz Pilisakármi felől a 10-esen, akkor Pomázon keresztül szépen ki lehet menni a 11-re, egyedül valóban csak a HÉV vonal az, ami útban van, de az meg az új "elkerülő" esetében is útban lesz, azért terveznek oda felüljárót. De akkor nem a Dobogókői/Szentendrei útra kéne a felüljáró inkább???

Előzmény: NAR (44018)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.24 0 0 44019
NAR Creative Commons License 2019.04.24 0 0 44018

Ha jól értem, Szentistvántelep és Pomáz között menne az új út. Valahol itt lenne az egyik vége és itt a másik. A nyugati végpont kissé beépültnek tűnik nekem... A bővítés passz, a Lupa-szigeti felüljáró alatt szemre nem fér el még egy sáv, lehet, hogy az a csomópont és az új út között lenne szélesebb, de túl sok értelmét nem látom.

Előzmény: Mash_bakter (44016)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.24 0 0 44017

De úúútáltam ezt a (ilyen) szakaszt.

 

Szerencsére ritkán használtam, talán csak 20 alkalommal.

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (44010)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.24 0 0 44016

Ennek kapcsán jut eszembe ez a hír:

https://magyarepitok.hu/utepites/2019/04/jo-hir-a-pilisbol-ingazoknak-indulhat-a-budakalaszi-elkerulo-tervezese

 

Sajna nincs egy normális térkép, hogy mi és hol épülne. Vajh ez a mondat mit is jelenthet:

 

A projektben az elkerülő végén egy különszintű csomópont jön létre a 11-es főúton. Ehhez kapcsolódva a 11-es főút mintegy 2,1 kilométeren bővítést kap.

 

Lehet úgy jön ki a 2,1 km-er, hogy minden irányból lesz egy cirka 500 méteres gyorsító/besoroló/kihajtó sáv?

Vagy mit is jelenthet ez pontosan...

 

Előzmény: NAR (43996)
dimelo Creative Commons License 2019.04.24 0 0 44015

Ma ezzel sokkolt a megyei média:

http://www.haon.hu/utak-sztrada-lehajto-ez-az-ev-is-az-utepiteseke-lesz-a-megyeben/4213169

 

Az idetartozó fejezet újdonsága:

– ...Görbeháza polgármesterével közösen kértük, mindenképpen csinálják meg a görbeházai lehajtót az M35-ös autópályáról, ezzel meglenne a kapcsolat a sztráda Debrecenből Budapest felé vezető szakaszának az M3-asra, tehát Nyíregyháza felé az áthajtásra. Kérésünkre azt a visszajelzést kaptuk, hogy meg fogják vizsgálni, és megtervezik a lehajtót – ezt már Tiba István országgyűlési képviselő válaszolta a Napló kérdésére, hogy hogyan áll most a lehajtó építése, annak előkészítése. – Szerintem, ha most nem készül el, akkor csak nagyon soká lesz meg. Mindenképpen azon vagyunk, hogy megépüljön a görbeházai lehajtó, a településnek ez nagyon fontos lenne. Döntésről, a tervezésről időpontjáról nem lehet tudni. Ha a tervezés megvan, onnantól kezdve már biztos a megvalósulás..."

 

A hivatalos változat az M3-M35 hiányzó ágairól szól: piros és kék

Ami Görbeháza lehajtója lehetne, az az M3-ról a 35. út felüljárójához vivő új csp. lehetne (zöld) Ezesetben nem kell újabb felüljárót építeni, "csak" két lehajtót körforgókkal.

Szerintem durván keverik az irányokat és a célokat is.

 

Az, hogy soká lesz...nálunk ez mióta szempont?

15 éve így van, mit jelent a soká?

 

Fontosabb, hogy mi értelme van, a vágyakon felül.

Mash_bakter Creative Commons License 2019.04.24 0 0 44014

https://magyarepitok.hu/utepites/2019/04/egy-lepessel-kozelebb-a-gubacsi-hid-felujitasa

 

Jó lenne már azt olvasni, hogy nekiállnak...

MOst még csak az van meg, hogy ki készíti a tanulmány tervet...

Kíváncsi vagyok, hogy ebbe bele veszik-e a 3-as villamos esetleges Csepelre történő meghosszabbítását...

 

  • Topánka utca - Baross utca csomópont,
  • szükség esetén a Helsinki út - Határ út és a Baross utca - Határ út csomópontok.

Ebből a szövegből akár úgy is érthető, hogy megvizsgálják a 3-as rákanyarítását...

De lehet csak azt jelenti, hogy vasúti összekötést akarják átvariálni a Ferencvárosba valahogy az Illatos út felé...

 

puntooo Creative Commons License 2019.04.22 0 0 44012

Makónak ott az M45=természetesen M43

Előzmény: puntooo (44011)
puntooo Creative Commons License 2019.04.22 0 4 44011

A sarkadi cukorgyárat csak 21 éve zárták be!

Mezőhegyest és Makót egyáltalán nem érinti a Békéscsabától északra ekvő nyomvonalvita. (Egyébként is a makói hagyma és a ménes miatt érdemes csilliárd forintból egy néptelen autópályát építeni. De Makónak ott az M45, Gyulának 4 sávos, rövid úttal elérhető az M44 és a nyugati M47 is, Sarkadnak úgyszintén.

-Persze, már nem is egy autópályát vezetnél egy-egy faluhoz, hanem 2-t is:-)

-Az autópálya se megy át a településen, hanem sok km.nyire van felhajtó! Komádi hamarabb érné el pld, Berettyóújfalut Furtán és a nyugati Mn7-esen át, mint az "A" kerülőjével!

-Ipari fellegvárként marad az ugrai halastavak. Komolyan?

-Milyen szakmunkést képezel pld. Komádiban? 200 lakatost? Van esküvéssel tett ígéret egy cégtől,hogy 200, szuper szakmunkás és autópálya mellett Komádiba települ?   

Előzmény: Hírfigyelő (43999)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.22 0 0 44010

>és ilyenkor a plussz sáv a leállósáv azt jelenti, hogy jobbra kell tartani kötelezően?

Igen, az általános jobbra tartási szabályoknak megfelelően.

 

>Tehát a teherautóknak is ott kell menniük

Ugyanúgy, mintha "rendes" három sáv lenne.

 

 

 

>Lehet úgy táblázni, hogy a plussz ideiglenes sávban csak személy autó mehet?

Lehetni éppen lehet, de nem volna szerencsés, azt gondolom Nem is találkoztam még sehol ilyen megoldással és elég abszurd ötletnek tartom. 

Előzmény: mash.69 (44009)
mash.69 Creative Commons License 2019.04.22 0 0 44009

és ilyenkor a plussz sáv a leállósáv azt jelenti, hogy jobbra kell tartani kötelezően?

Tehát a teherautóknak is ott kell menniük vagy csak a személy autóknak opció az új sáv?

Lehet úgy táblázni, hogy a plussz ideiglenes sávban csak személy autó mehet?

Előzmény: Fradista Utazó (44008)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.22 0 0 44008

Igen, ott meg lehetne csinálni úgy, hogy nyári vasárnapokon délután/este legyen aktív, valóban. 

Előzmény: NAR (44006)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.04.22 0 1 44007

Ez egy meglehetősen optimista megközelítés, amivel én nem tudok egyetérteni.

Az M6-on Bátaszék - Boly közt kb. 8-9 ezer egységjármű jár naponta (kerekítve kb. 5 ezer szgk. és 1.500 tgk.) Az M47-et, véleményem szerint, még a sárga/zöld útvonalakon sem lehetne úgy kiépíteni, hogy a forgalom meghaladja az 5 ezret, a piroson pedig inkább csak 4 ezer körül lesz. Természetesen közvetlenül Békéscsaba előtt ennél többen lesznek rajta. Szóval ez a 20-30, ez szerintem inkább 50% lesz. 

Előzmény: trizs77 (44005)
NAR Creative Commons License 2019.04.22 0 0 44006

Vagy M7 Balatonvilágos->Székesfehérvár.

Előzmény: Fradista Utazó (43949)
trizs77 Creative Commons License 2019.04.22 0 1 44005

 

 

A piros M47 nyomvonalú autóúton, csak 20%-30%-kal lenne KISEBB a forgalom, mint most az M6 autópálya Bátaszék-Bóly szakaszán

Előzmény: Hírfigyelő (44003)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!