Keresés

Részletes keresés

József Gábor Papp Creative Commons License 2018.07.05 0 0 3903

Szívesen!Remélem jó hozzá!

Előzmény: pk79 (3902)
pk79 Creative Commons License 2018.07.04 0 0 3902

Köszönöm a választ ,megérdeklődőm jó e bele .

Előzmény: József Gábor Papp (3901)
József Gábor Papp Creative Commons License 2018.07.04 0 0 3901

Szia! a Pannóniában 50x50-es cellák vannak,4 db.A paramétereit nem tudom.Nekem vannak 40x40-es (nem mozdonyba építve) újak,olyat tudok adni.Talán az is elbírja,jó minőségűek,katonai felhasználásra készültek.          Üdv.Gábor

Előzmény: pk79 (3898)
Roglin7 Creative Commons License 2018.07.03 0 0 3900

Szia Gergő!

 

Kár érte...remélem lesz másik helyette...

 

Roglin

Előzmény: pv-vonat (3899)
pv-vonat Creative Commons License 2018.07.02 0 0 3899

Na! Azt hiszem most lett elegem ebből a Mindenkilapja nevű sz..ból.

Múlt héten úgy tűnt helyre lehet hozni a PV-VONAT oldalt, sokat dolgoztam vele, olyan 90%-ra visszaállítottam mindent.

Majd pénteken eltűnt az egész (404 error) (nemlétező weblap).

Szombaton előkerült de egy árva kép sem volt sehol.

Ma meglett a képek 75%, gondoltam visszatöltöm a hiányzókat, ami részben sikerült.

MOST a ma feltöltött képek megint eltűntek.

 

Úgy döntöttem letörlöm az egész oldalt ! ...ami még megmaradt. Ha vki akar most mentsen le képet egyebet.

 

A tartalom és a képek az enyémekezért a  beleegyzésem nélkül sehol nem közölhetőek a jövőben sem.

 

Ha lesz vmi normális oldal esetleg majd egyszer újracsinálom.

 

...péntekig hagyom fenn.

 

Üdv: izs-49  (Pataky Gergő)

 

pk79 Creative Commons License 2018.06.29 0 0 3898

Sziasztok Pannónia mozdonyhoz keresek szelén egyenirányító hidat magvételre .Valakinek esetleg van eladó ,vagy a paramétereit ismeri  hogy mekkora kell bele .Ha megírjátok azt megköszönném a segítséget .

Zoli1949 Creative Commons License 2018.06.25 0 0 3897

Szia!

Írj a publikus emailemre és küldök 2 db. jó állapotút.

Üdv: Zoli

Előzmény: Emperor_ (3896)
Emperor_ Creative Commons License 2018.06.25 0 0 3896

Szia!

 

Köszi szépen a segítséget!

 

Tegnap megpucoltam a lemez síneket. Nem tudom ismeritek e a kínai un csoda szivacsot. Többféle kivitelben kapható fehér színű. Nagyon szépen lehozta a sinekről az étizedek óta felgyűlt piszkot.

 

Meg is járattam a PV1-et 3 kocsival. Van még egy személy kocsim, aminek sajnos el van törve a kerék tartó fém lemezkéje. Most, hogy van mozdonyom is :-) ; érdemes lesz belevágni a megjavításába.

Előzmény: Zoli1949 (3893)
jgyurka Creative Commons License 2018.06.25 0 0 3895

Szia Boki12, engem érdekelne a készlet, kérlek keress meg a publikus e-mail címemen (jegyurka@freemail.hu), a tiéd nem publikus!

Üdvözlettel, gyurka

Előzmény: Boki12 (3885)
József Gábor Papp Creative Commons License 2018.06.24 0 0 3894

Sziasztok! Annyiban módosítanék,hogy a fegyverolajat a vas sínek rozsda elleni védelmére javasoltam!Mert lehelet vékonyan lehet felvinni,nem szárad meg mint a gépolaj,így nem válik idővel szigetelővé.Siklócsapágyak olajozásához csak műszerolajat (varrógép-olaj) használj!

Előzmény: Zoli1949 (3893)
Zoli1949 Creative Commons License 2018.06.24 0 0 3893

Szia!

A nyekergős hang  "zsírmérgezés " miatt is lehet. Vagyis: az Előre motorok nincsenek csapágyazva. A pajzsok furatában forog a forgórész tengelye. Vas a vason.  Mindkét oldalra egy-egy csepp műszer olajat ( vagy fegyver olajat )kell cseppenteni. Ez utóbbit vadászboltban lehet venni és Papp Gábor szerint sokkal jobb, mint a műszerolaj. Ebben ő az etalon, mert előző életében fegyvermester volt. A Pannónia  és a Helikon motoroknál mindkét oldalon már textilbakelit, illetve réz csapágy van. Ezek sokkal tovább tartják az olajat. Az Előrénél viszont célszerű gyakran olajozni.

Célszerű a kerekeket is polirpapírral átcsiszolni, hogy minél kisebb legyen a köztük és az áramszedők között az ellenállás. Ugyanez vonatkozik a sínekre is. Ugyanis az alúminium gyorsabban, a vas lassabban, de oxidálódik. 

Irányváltó: nyugodtan átnyomhatod, ha nincs feltűnően torzulva. Sajnos az ehhez használt bakelit a vágott felületeken keresztül felveszi a levegő páratartalmát és megduzzad és meggörbül. Ebben az esetben nem célszerű piszkálni.

A PV vonatok mindig csak a menetirányba világítanak. Természetesen irányváltás után az ellenkező irányba, tehát mindig az első izzók.

Üdv: Zoli

Előzmény: Emperor_ (3892)
Emperor_ Creative Commons License 2018.06.24 0 0 3892

Szia!

 

Köszi a választ!

 

Az izzók biztos jók, mert külön kipróbáltam mindet.

Az mozdony a menetirány szerinti oldalon világít. Az irányváltót még nem mertem átkapcsolni, mert olvastam itt, hogy problémás lehet.

Pontosítom a kérdést. Menet közben elől és hárul is kell világítani a lámpáknak? Vagy csak a menetirány szerinti oldalon?

 

A szénkeféket kiszedtem, szerencsére alig kopottak. A motor felőli oldalukat megcsiszoltam. A réz kupakot teljesen be lehet tekerni. A rugók nem tünnek fáradtnak.

 

A mozdony szépen megy, 8,5 V váltó áramot adtam neki. Eléggé nyekergős a hangja. Ez normális?

Próbáltam a szénkefe állítóval hangolni, de nem igazán változott a hangja.

Ez ilyen vagy lehet rajta javítani olajozással, tisztítással?

Tudok feltenni videót hanggal, ha szükséges.

 

 

Előzmény: Zoli1949 (3887)
Zoli1949 Creative Commons License 2018.06.23 0 0 3891

Sziasztok!

Ugyanitt egy Sztálin személyvagon sínekkel, váltókkal, lámpákkal. " Mockva Régi Fém kisvasút " címmel 16 eFt.

Üdv: Zoli

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (3890)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2018.06.23 0 0 3890

Sziasztok,

 

Nem tudom aktuális-e még, de láttam egy Helikon készletet a jófogáson....  ( elég beírni, hogy helikon )

Dobozos , de láttam foglalkozni kell vele.

 

Jó(fogást) !  ;-)

 

Ervin

 

tibor1001 Creative Commons License 2018.06.22 0 0 3889

Jó estét.

Eladó Pannónia szerelvények.A személyvagonoshoz odaadom a sínkészletet a trafót,kábeleket.

Ár 200000/készlet.

N vagy Z csere érdekelhet.

Budapest Astoria.

tibor1001@gmail.com

Zoli1949 Creative Commons License 2018.06.22 0 0 3888

Szia!

Nem vagyok vevő és csak a tényeket írom:

A tápegysége 110V- hálózatról működött, ezért a mostani működéséhez  egy 220V / 110V -os trafó kell. A nélkül ne is próbáld a hálózatba bedugni, mert azonnal leég. ami lehet, hogy már korábban meg is történt. Ismeretlen állapotú mozdonyt a tető levétele utáni szemrevételezés és alapos szagolás ( amennyiben bármikor, leégett szaga van), valamint óvatos átforgatás nélkül nem is próbálnék ki. Épp az előbb írtam a mozdonyok alapvető hibáiról.

Üdv: Zoli

Előzmény: Boki12 (3885)
Zoli1949 Creative Commons License 2018.06.22 0 0 3887

Szia!

A PV1 mozdony irányváltása egy tolókapcsoló átnyomásával történik. Amennyiben nincs teljesen átnyomva, képes elöl és hátul is egyszerre világítani anélkül, hogy a motor működne. Nálad viszont két eset lehet:

. vagy ki van égve az izzó ( párhuzamosan vannak kötve az egy végen lévők)

- vagy szakadás, illetve kontakthiba van. Utóbbit az is okozhatja, hogy a foglalat alja és a tartó nem érintkezik egy mással. A foglalatot tartó csavar és a foglalat egymástól szigetelve van. Viszont a foglalat peremének érintkezni kell a tartóval, mert így kapja meg a testet. A foglalatot tartó, attól elszigetelt csavar tart egy forrfület is, ami a másik oldali ugyanilyen forrfüllel van összekötve. Ezeket összekötő vezeték pedig az irányváltó kapcsolón keresztül a szigetelt szénkefe tartóval. A mozdony testjét viszont a szigeteletlen szénkefe biztosítja. Amennyiben ebben a körben szakadás, vagy kontakthiba van, nem fog világítani egy, vagy mindkét lámpa.

Remélem, hogy érthetően írtam. Szükség esetén felteszem a kapcsolási rajzot.

Szénkefék:

- a mozdony általános problémája a szénkefék állapota és beállítása. Itt is a megfelelő kontaktus a fontos, ezért a kommutátor lemezkéit és a szénkefék két végét finom polirpapírral fényesre kell csiszolni. Természetesen először ki kell venni rugóval együtt a keféket, hogy a kommutátorhoz hozzá tudj férni. Amennyiben a rugók megfelelően működnek, a csiszolás után mindent vissza  kell a helyére tenni. Ezek után a szénkefe tartók kupakjait annyira kell rátekerni, hogy a motor könnyen forogjon. A mennyiben ehhez ütközésig kell a kupakokat csavarni, a rugó gyenge . Egy hosszirányú óvatos húzással lehet, hogy egy kicsit meg tudod nyújtani, hogy jó legyen. Ellenkező esetben cserélni kell. Beszerzési forrást eddig nem kerestem, mert van tartalékom, de a Conrádot próbálhatod.

Üdv: Zoli

Előzmény: Emperor_ (3884)
Emperor_ Creative Commons License 2018.06.22 0 0 3886

Ez egy pénzverdei Előre készlet.

Előzmény: Boki12 (3885)
Boki12 Creative Commons License 2018.06.21 0 0 3885

Eladó egy Pannóniai vasút 1958 12havi. Bármilyen ajánlatot meghallgatok! Nem működik. 60000Ft

Emperor_ Creative Commons License 2018.06.21 0 0 3884

Sziasztok!

 

Az lenne a kérdésem, hogy a PV1-nek az a normál működése, hogy csak egyik oldalon világítanak a lámpái?

Illetve a beállító csavarokkal, amik a szénkeféket állítják, van-e tennivalóm?

 

Nemrég került a birtokomba egy PV1-es és tudatlan vagyok ez ügyben. Egyelőre ezek a kérdéseim lennének. Ha tudnátok segíteni.

a_hollo Creative Commons License 2018.06.18 0 0 3883

Szia,

 

Sajnos úgy tűnik, elkelt.

 

Üdv,

 

Ákos

Előzmény: pg54 (3882)
pg54 Creative Commons License 2018.06.18 0 0 3882

Megvan még?

Előzmény: a_hollo (3881)
a_hollo Creative Commons License 2018.06.18 0 0 3881

Sziasztok,

 

Eladó a képeken látható Pannónia mozdony három személykocsival. Használt, de jó állpotú, a zöld és a kék kocsi kicsit kopottabb. A mozdony eredeti állapotú, működik. Egyben szeretném eladni. Az ára 120e Ft.

 

Üdv,

 

Ákos

 

pv-vonat Creative Commons License 2018.06.12 0 1 3880

Hahhh...a http://pv-vonat.mindenkilapja.hu/ oldalamon így 2-3 év után "nagy" változásokat vettem észre. Előkerültek a képek kb 70% de eltűntek mellőlük a leírások. Szóval még most sem a régi, de hátha egyszer helyreteszik az főoldal üzemeltetetői. Kezdek bizakodni...:)

 

Zoli1949 Creative Commons License 2018.06.11 0 0 3879

Bocsánat!

Nem olvastam a hivatkozott bejegyzésed után következőket végig és látom, már kiegészítetted.  A vonaton utazás közben írogatok és nem figyeltem . Elnézésed kérem.

Üdv: Zoli

Előzmény: Zoli1949 (3878)
Zoli1949 Creative Commons License 2018.06.11 0 0 3878

Szia!

Annyiban ellent kell mondanom, hogy a Vaterás eredetileg óraműves volt ( látszik a felhúzó helye) , ezért soha nem volt világítása.  Ebbe ültették be az Előre motorját. A többi stimmel.

Üdv: Zoli

Előzmény: mozgópostás (3873)
mozgópostás Creative Commons License 2018.06.11 0 0 3877

Bocsánat, nem amcsi, hanem angol festésben. Üdv!

Előzmény: mozgópostás (3876)
mozgópostás Creative Commons License 2018.06.11 0 0 3876

Kedves Árpád, a cseh ETS most is gyárt hasonló, "Ganzos" jellegü gépet 3-sines kivitelben is, ami lehet még méretben is passzolna az orosz kocsikkal, csak sajnos az ára 120-140e forint között van. A kép egy amcsi festésü példányt mutat.

 

Ennél valószinüleg olcsóbb egy régi Marklin kasznit PV-síteni, vagy 3-sinesre motorizálni, mint a Vaterás mozdonnyal is tették, amely egyébként eredetileg óramüves volt, amint a kulcslyuk is mutatja. Csak az meg kicsit kicsi lenne az oroszokkal.

 

Üdv!

 

Előzmény: Gondos Arpad (3875)
Gondos Arpad Creative Commons License 2018.06.11 0 0 3875

Köszönöm az infót, hátha itthon is kerül elő belőle. Ha játék kivitelben is, de megteszi a lent említett GANZ gépnek. Végül is az Előre is játék meg modell egyben (MÁV V55.001 és 002). Jól jött volna, mint háromsínes, mert a ruszki készletünk mozdonya a végét járja és nincs háromsínes 0-ás tartalékmozdony.

Előzmény: mozgópostás (3874)
mozgópostás Creative Commons License 2018.06.11 0 0 3874

Mindemellett természetesen köszönet az érdekes, illusztrált cikkért!

Előzmény: Gondos Arpad (3872)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!