Azért írtam le, hogy nézd meg magad... a nyomásmérőt ismered, minden kazánon van... a kazán indulásakor és leállásakor fontos a két adat, mert induláskor hideg, leálláskor a legmagasabb a hőmérséklet, ezzel együtt a nyomás is. Utántölteni Te is tudsz, leírtam az értékeket. De a nyomásmérőn be van sávozva is, 1.5bar-ra is fel lehet tölteni, csak ha nincs levegő a tágulásiban, az csúnyán ki fog jönni a lefúvató szelepen...
A tágulásiba meg Te is tudsz levegőt tölteni, ha szét mered szedni a burkolatát a kazánnak, és a szelep hozzáférhető. Sima autógumi szelep van benne. Autópumpával nyomsz bele 10-et, és ha ez volt a gond, akkor kész. Biciklipumpával legalább 50 nyomás, ha nem 100... persze csak akkor, ha a kazán felfűtéskor a nyomásmérőt nagyon feltolja (több, mint 1 bar a nyomásnövekedés).
1 hsz-ben nem lehet mindent leírni. Természetesen akkora radiátor kell, amiből nem fog visszajutni a melegvíz. A rendszer tervezési hibáit nem lehet egy fórumon megoldani. Első körben a hiba tüneti kezelése a feladat, mert fáznak nyomásprobléma miatt. Nem az előremenő hőmérséklet elérése miatt áll le a kazán...
Nagyon köszönöm a válaszaitokat, elméletileg erről a thermoszelepes hibaforrásról beszélt nekünk a szerelő is, ezt szerette vona kiküszübülni, hogy fixre állította a radiátorokat. (Valóban hibásan a thermosztát előtt is van egy radiator thermoszeleppel.) de elméletileg mindent feltekert és fixen hagyott a thermofejeleket “kiiktatta” és kérte, hogy ne nyúljunk hozzá. Ez működött is egy hétig, de valamiért megint leesik a nyomás és leáll a kazán :-(
El vgyok keseredtve, mert nagyon sok pénzbe kerül a folyamatos szerelés és kiszállás, és a kazán továbbra sem működik rendesen, a hiba nem szűnt meg.
Ja, és persze a fűtésrendszert úgy kell megcsinálni, hogy a termosztáthoz 2 legközelebbi radiátoron ne legyen se fojtás, se termofej, azoknak ütközésig nyitva kell lenniük. Mert az elégtelen áramlás is forralhatja a vizet a hőcserélőben, ami előbb-utóbb elfogy, különösen, ha kicsi a nyomás a tágulási tartályban...
A tágulási tartály légnyomását csak leeresztett állapotban lehet megmérni. Azaz minimum kazán kizár, leereszt, és akkor lehet a nyomást ellenőrizni. Általában 0.8bar szokott rajta lenni. Mert feltöltött rendszernél pont annyit mérsz rajta, mint a vízkörben, azaz nem tudod meg, hogy mennyi levegő van benne. Hasraütésre tölteni csak jól ismert pumpa vagy kompresszor birtokában lehet.
Meg kell nézni a nyomásmérőt a rendszer hideg és meleg állapotában is. Túl nagy különbség nem lehet közte! A nyomásérzékelők 0.5bar alatt tiltanak le, a lefúvató szelep 3 bárnál szokott nyitni. Ha ez nem nyitott ki, akkor ennyire nem szaladt fel a nyomás. Viszont hideg állapotban 0.5 alá is hűlhet... papír szerint hidegen kell 0.8-1 bar körül lennie MINIMUM. Utántölteni te is tudsz. Ha ezután melegen folyik a lefúvató szelepből a víz, akkor biztosan kevés a levegő a tágulási tartályban, és nyomni kell bele.
További gond lehet, hogy a hőcserélő felületén kiégett olajiszap, vagy vastag vízkő van, amit egy mosás nem fog kihozni belőle, azt savazni kell, és ha ilyen lerakódás szakaszosan van benne, akkor forralhajta is a vizet, a buborékok meg a légtelenítőkön távoznak. De ha ez van, a termosztátoknál nagyon sercegnie kellene üzem közben az áramlásnak, az sokkal idegesítőbb, mint a leálló kazán, és sokkal hamarabb kergeti az embert az őrületbe...
De, ott is van thermofej, pár radiátoron, de ezeket elméletileg beállította a szerelő fix-re és nem csavargatjuk őket. Azért sem, mert ő is az általad említett hibára gyanakodott, ha jól értettem őt, de ez csak egy hétre jelentett megoldást, pedig nagyon örültünk, hogy megtalálta a hiba forrását.
Semia cf 23-as kazánunk rendszeresen leáll, leesik a nyomás és kikapcsol a kazán. Az első szerelő, mivel nem volt sehol vízfolyás, szivárgás tágulási tartályt akart cserélni, de 1 hetes rendeléssel hozta volna, közben ki kellett hívjak gyorsszolgálatot mert leállt éjjel a kazán.
Ők azt mondták, semmi baja nincs a tartálynak, az okozta a gondot, hogy a radiátorokon lévő thermoszelepek rosszul voltak beállítva. Ettől függetlenül ellenőrizték a tartályt is.
Egy hétig valóban működött, de azóta megint leesik a nyomás, a kazán lekapcsol rendszeresen.
A radiátorok át lettek mosva ősszel, elméletileg rendben vannak, szakember intézte.
Van valakinek tapasztalata ezzel a hibajelenséggel kapcsolatban?
A kazán sokszor sípol is, de a szerelők nem tudják megmondani, mert a hibakódot csak akkor tudják értelmezni, ha éppen ott vannak, amikor sípol, és ez még nem jött össze sosem :-(
Okozhatja ezt dugulás? VAgy mik lehetnek a lehetséges okok? A szivattyú (GRUNDFOS UPS 25-60 a rendszer csak a 3 as 100w beállítással indul el)már nem elég erős? Mi lehet a megoldás arra, hogy az alsó részem menjen rendesen úgy, hogy a felsőt lefolytom normális hőfokra?
Olyan kérdésem van, hogy a régi FÉG falikazánoknál (40 KW-os ami nekem van, a keringető indítja be a gumimembránnal a gázcsapját mikor a szobatermosztát kér meleget) van-e minimális víz mennyiség meghatározva a beinduláshoz? Apósommal vitázunk. Csak padlófűtés van, ha lezárom az emeleti osztót, akkor nem emeli meg a membránt eléggé a cirko beindulásakor a víz és csak alig ég a tűz a rózsán. Ha az alsó szintet zárom le akkor is gyengébben ég a cirkó. Ha mindkét osztó megy akkor rendesen beindul. Após szerint nem elég a víz (a nyomás rendben van mindkét elzárt lehetőségnél). Szerintem (régi rendszer) el van dugulva itt-ott azért nem megy. Az emeletek közti egyenletes melegségét ezért lehetetlen beállítani. Lassan 10 éve küzdök vele. Most rákérdeztem. Remélem megtudok legalább valamit.
Nem rég vettem egy lakást, amiben egy ferroli domina f24e kombi cirkó kazán van. Az elmúlt napokban azt tapasztaltam, hogy a melegvíz engedése közben, hol forrót, hol hideget enged a rendszer.
Ha valaki tud rá megoldást, vagy hogy mi a hiba oka az legyen szíves megírni.
Van egy Bosch 3000w kombi turbos uj kazanom es valami miatt a hmv keszitesnel. ingadozik a homerseklet. Jobban megfigyeltem hogy a kijelzojen elkezd felmenni a hofok majd 90 fok korul lekapcsol es olyan mintha ujraindulna. Az erdekesseg hogy a futes eloremeno meg mindekozben felmelegszik holott nincs is futesigeny. kerdesem hogy mi lehet a baja?
Adott egy Bosch 11-2p elemes gyújtású vízmelegítő, és egy Baxi Ecofour fűtő készülék, szeretném kireteszelni őket, hogy egyszerre ne működjön a kettő, és elsőbbsége legyen a vízmelegítőnek. Mivel a kettő egyszerre nem működhet, mindenféleképpen kell valami, főleg a kéményseprőkenk!
Segítséget kérnék: van egy Junkers Euroline ZW23-1KE típusú kombi kazánom, és az a baj, hogy melegvíz csak akkor van, ha a termosztát bekapcsol, és emiatt amúgy is megy a kazán (fűtés). Egyébként ha a fűtés miatt nem megy a kazán és kinyitom a melegvíz csapot, akkor bekapcsol a kazán, begyújt, hallani, hogy zúg, a hőmérséklet is kúszik fel, de nincs melegvíz, legfeljebb nagyon enyhén langyos. Valakinek van ötlete? Vízkő? A vízlágyítóban nincs semmi. Sajnos nem ismerem ezt a kazánt, egy hónapja költöztünk be, ahol ez a kazán van, az előző tulaj augusztus végén leszervizeltette állítólag (van róla számla). Valamint kérdezném, hogy a Xevex kft- t érdemes-e hívni Junkers kazánhoz, vagy inkább keressek egy kisebb céget, vagy egy szakit, aki ért hozzá? Félek, hogy kijönnek és valami apróság miatt leszedik rólam a gatyát is, sajnos nagy cégekkel kapcsolatban ez a tapasztalatom.
ZC 18 cirkó javításában szeretnék segítséget kérni. A gázarmatúra szivárgási gond van vele. A hol a gázarmatúra, és a víz armatúra találkozik, össze van téve, ott látható a szivárgás. A vízarmatúrát leszerelve, a hosszú vékony rúdnál látható a szivárgás, ami nyitja a gázszelepet. Amikor csak a gyújtó láng ég, akkor erősebb a szivárgás, mikkor megy a nagyégő, akkor gyengébb.
Kérdés, hogy javítható –e a mozgó rúdnál a tömítés, vagy komplett gáz armatúrát kell cserélni.
"...szívesen kifizettem neki a 4 ezer forintot a porszívózásért, meg csavargatott valamit." Ennyit én is szívesen fizetnék :) Tőlem 10 ezret kért egy szerelő ugyanezért, persze számla nélkül.
Hát nálam sajnos az új készüléket nem a a gyártóval ((VARA-FÉG KFT.) szerződött garanciális szerelő szerelte fel.
Ez akkor derült ki, amikor elolvastam a jótállási feltételeket és annak melléklete volt egy névsor, akik üzembehelyezést ill. garanciális javítást végezhetnek.
Közben nézelődtem az interneten és megleltem a szerelői névsort is.
Bizony létezik. Csakhogy ezeket a szerelőket nem ismeri senki.
Amúgy gázkészüléket minden engedélyes szerelő javíthat és cserélhet.
Jó ez, hogy gázkészülék elég tág fogalom.
A legegyszerűbb egy konyhai gáztűzhely.
Ennek cseréje :
a. ha a nagynénitől hozod az általa megúnt tűzhelyt - bárki felszerelheti, aki rendelkezik gázszerelői vizsgával,
b. ha újtűzhelyet veszel, akkor a kereskedő/gyártóval szerződött garanciális szerelő szereli fel.
Mindkét szerelő a gázszolgáltató Meósa, tehát bejelenti a munkát.
Ha valami nem felel meg az előírásoknak, akkor előre figyelmeztet és ha az előírások teljesíthetetlenek - nem vállalja a munkát.
Nem úgy hogy lépre csalja a megrendelőt és közli a munka közben ez és ez kell.
Hogy mi kell ?
Hát a levegő utánpótlás egy tűzhelynél.
A kazánoknál cirkóknál kissé bonyolultabb a helyzet, de elvileg ez is egyszemélyes munka. Az más dolog, hogy a felelőséget szeretik szétkenni bizonyos iparosok.