86-os út túlterheltsége szűnne meg, amit az okoz, hogy Ausztria korlátozta a 86-ossal párhuzamos A2-es autópálya forgalmát,
a magyarországi oldalra terelve a kamionokat.
Ez 2004-ben az útdíj megemelésével történt, ma már a magyar E-útdíj is brutális.
Az érintett útszakasz leterheltsége valóban óriási, naponta csaknem 11 ezer jármű robog végig a keskeny, kanyargós szakaszon, köztük rengeteg a kamion.
Az agglomerációs ingázás miatt Kisunyomig igaz, Rádócig már nem. (a szgk. forgalom átmegy Vasvár-Zeg felé.)
A rengeteg kamion 2200/nap, ami elég masszív, de "csak" 70 %-a a 4. főút Szolnok megyei szakaszán áthaladóknak.
A kiírás szerint el kell készíteni a tervezett Körmend-Szombathely szakasz megvalósíthatósági tanulmányát, a várható megtérülés mértékét is értékelve.
A becsült összeget is csak az engedélyezési tervek elkészülte után tudják megmondani, azt sem lehet tudni, hogy mikor történhet meg az első kapavágás.
Egyházasrádóc polgármestere elmondta, ő még hivatalos értesítést nem kapott arról, hogy kétszer kétsávos lesz az út, ám ő is úgy emlékszik, hogy már két évvel ezelőtt is erről volt szó.
Rettenetes ez a lódításokkal vegyített szakmaiatlanság.
Egyszerűbb lett volna csak annyit mondani a képviselőnek: ezt akarják a haverjaim...
Üllő-Albertirsa 2019.09.30-at tudok eddig, nincs hír csúszásról. Az Albertirsa-Cegléd az is addigra meglesz, sőt tán hamarabb. A Cegléd-Abony akkor az lesz 2019 év végére.
elvileg az M8 egyik csomópontja az, ami most épül az M7-esen...
A 710-es főút és az M7-es csomópontja aszimmetrikusan épül ki, azaz a most épített ágak a Budapest-Balatonfűzfő útirányt fogják biztosítani mindkét irányban. Aki Balatonfűzfő felől Siófokra tartana, még várnia kell a következő ütemre, és a 71-es út felé kerülhet. A másik irány majd akkor épül ki, amikor a tervezett M8-as gyorsforgalmi út építése megkezdődik, a tervek szerint 2023-ban. (Az M8-as az M7-es autópálya és a 710-es főút csomópontjánál fog kezdődni, és a dunaújvárosi Pentele-hídon keresztül egészen Kecskemétig halad.)
Na majd akkor 2023-ban lehet szétverni az egész balatonfőkajári csomópontot...
És ha már május közepe, gondolom az Albertirsa melletti tereléseket is akkor fogják megváltoztatni az átadás előtti utolsó állapotra (körforgalom Albertinél, rávezetés a jobb pályára a Szentmártoni útnál).
A tervek szerint a beruházásban szintén átépített 4603-as utat – mely Üllőt és Gyömrőt köti össze - május közepén ideiglenesen újra forgalomba helyezik. Ez egyrészt jó hír a régió lakosságának, másrészt amiatt is fontos, mert azt a 400 métert, ami szélesítésre kerül a megújuló 4-es főúton, a kivitelező enélkül nem tudja elkezdeni. A 4603-as út forgalomba helyezésével párhuzamosan a jelenlegi 4-es főút forgalma ideiglenesen új nyomvonalra kerül.
Szóval ráterelik a forgalmat a felüljáróra és körforgalmaira Üllőnél hamarosan.
Kösz, végre valami konkrétum. Azt gondoltam, júniusra több lesz kész. (A vége meg ugyebár átcsúszik 2020-ra. -a 20% készültségből nem az év eleje valószínűsíthető, de november után azért jelentősen rövidül az útidő.)
Ritka kivételektől eltekintve hetente egyszer, minden vasárnap délelőtt frissíti a frissítendő oldalakat. Ezt követően érdemes megnézni, hogy mi volt az elmúlt heti felhozatal.
Egyébként - ahogyan írja is - új és adatokkal alátámasztható hírekkel be lehet neki segíteni.
(epphogy kevesse rongaljak, mert a nagy gumikkal nagy feuleten oszlik el a sulyuk...)
az autosok idegrendszeret viszont annal inkabb rongaljak, mert nehezen lekuzdheto mozgo utakadalyt kepeznek, soxor meg ottis, ahova fel sem hajthatnak...
Nézve ezt a közgyűlési tudósítást felvetődik az emberben a kérdés: tudják-e ezek a megszólalók (közgyűlési képviselők), hogy miről beszélnek?
A kezükbe adtak egy papírt, hogy azt felolvasva támogassanak meg egy szándékot. A megyei közgyűlés nem rendelkezik egy ilyen beruházáshoz szükséges forrás töredékével sem. (Nota bene: a jelenlegi közjogi struktúrában a megyei közgyűléseket elsőként kellene megszüntetni...)
Sajnos nincs. Ha összefutok a polgármesterrel, rákérdezek tőle, hátha neki van infója ami nem látott napvilágot. A nyomvonal eldöntése talán júniusban vagy júliusban lenne. Legfeljebb annyit tudhatok meg, hogy a három nyomvonal lobbija hogy áll, melyik áll nyerésre.
A választ a (43257)-ben találod, egy vázlattérképpel is illusztrálva. --->
Egyet. Ez lenne az M47-es út, mely a Debrecen-Biharkeresztes-Gyula-Békéscsaba-Orosháza-Hódmezővásárhely-Szeged nyomvonalon futna. A Körösladány és Mezőberény környéki ipari részek egy-egy gyorsforgalmi rákötést kapnának erről a szakaszáról. Gyula városa lenne az elágazópont (Szeged felé is, meg Battonya felé is), ahonnan az egykori keleti körgyűrűt pótló ág a Gyula-Battonya vonalon kiágazna (A Via Carpathia déli ága), a határon túl pedig Arad és Temesvár lenne a célpontja. A lila ág a körgyűrű északkeleti ágát pótolná (Debrecen-Nyírbátor-Vásárosnamény-M3, ukrán határátlépési célponttal, hogy a Kárpátalján élő magyarsággal jobb kapcsolatot lehessen tartani.
Az M35-M3-M30 nyomvonalán tett kitérő lenne Miskolcot bekötő ág (Debrecen-Miskolc-Tornyosnémeti-határátlépő-Kassa-Lengyelország), Kassa és Lengyelország (mint baráti ország) bekötését célzó útként, szlovák és lengyel határontúli célpontokkal (a Via Carpathia északi ága). A Miskolci nyugati kitérő azért lenne, mert így a Debrecen-Tornyosnémeti szakasz szerepét a már megépített M35-M3-M30 nyomvonal tölthetné be, megspórolva ezzel egy másik autópálya megépítésének minden költségét (mert ugye minek kellene egy autópálya helyett kettő?!!....).
A lényeg a Debrecen-Gyula-Szeged ág, és a Gyula-Battonya-román határátlépő-Arad-Temesvár ág kiépítése lenne, meg a Debrecen-Vásárosnamény-M3-ukrán határátlépő ág. (A lengyelországi ág várhatna addig, amíg pénz gyűlne rá, mert a többi ettől jóval fontosabb.)