Jah, ha így nézed, akkor még könnyebb. Csak Németországan van több olyan autópálya, aminek az első szakaszát átadták a harmincas években, és máig nem készült el. Kezdésnek az A1 (Heiligenhafen - Saarbrücken) első szakaszának megnyitása 1936, az utolsó szakaszt az Eifelben még tervezik. Az A3 már elkészült, de az első szakaszt (Opladen elkerülő) 1933-ban, az utolsót (Passau - osztrák határ) 1984-ben nyitották meg. Az A4 első szakasza, Aachen közelében, 1942-ben nyílt meg, az autópályát befejezni talán soha nem fogják, az utolsó szakaszt Kreuztal és a Kirschheimer Dreieck közt jelenleg nem is tervezik.
Az A44 első szakaszát 1936-ban adták át, az autópálya jelenleg is öt, egymással össze nem függő darabból áll.
Persze biztosan meg lehet a feltételt olyan bonyolultan fogalmazni, hogy aszerint az M4 egyedülálló legyen a világon, csak kérdés, érdemes-e.
a fizetossegnek nem feltetele, hogy csatlakozzon az orszagos halozathoz...
(pl. az m6 is rogton fizetos volt, pedig az m0-erditeto szakasz meg par evig hianyzott)
az m4 cegledbercel eseteben inkabb az jatszik, hogy nagyon rovidke, meg kevesebb, mint 1 evrol van szo (mig elkeszul az ullo-cegled szakasz tobbi resze is), csak anyazas lenne belole, bevetel nemnagyon...
Nem kell rajta fizetni, mert még nem összefüggő a fizetős hálózattal. Pest megyei matricával kb. mindegy is, majd az lesz érdekes, ha Jász-Nagykun-Szolnok megyében is lesz matricás szakasz.
A Google Maps valóban 4-nek jelöli, viszont a Waze már M4-nek (éljen a konzisztencia :).
pontositas vegett: nem az elso 5lettol szamitva a teljes kiepitesig eltelt idot, hanem az elso szakaszanak ( akar felpalyakent megepitese, meg a kozeli nagyvarossal osszekotodes megvalositasa kozott szamolva...
es aza rohej, hogy szinte mindenutt (fokent a szellempalyakon) ugy epul meg a szakaszhatar, hogy az a forgalom zavarasa nelkul folytathato legyen...
az m4 persze ez alol is kivetel, hiszen azon qrva nagy forgalom van, ott nem gond, hogy jo nagy forgalomzavarassal es terelesekkel lehet a folytatast megepiteni...
86-os út túlterheltsége szűnne meg, amit az okoz, hogy Ausztria korlátozta a 86-ossal párhuzamos A2-es autópálya forgalmát,
a magyarországi oldalra terelve a kamionokat.
Ez 2004-ben az útdíj megemelésével történt, ma már a magyar E-útdíj is brutális.
Az érintett útszakasz leterheltsége valóban óriási, naponta csaknem 11 ezer jármű robog végig a keskeny, kanyargós szakaszon, köztük rengeteg a kamion.
Az agglomerációs ingázás miatt Kisunyomig igaz, Rádócig már nem. (a szgk. forgalom átmegy Vasvár-Zeg felé.)
A rengeteg kamion 2200/nap, ami elég masszív, de "csak" 70 %-a a 4. főút Szolnok megyei szakaszán áthaladóknak.
A kiírás szerint el kell készíteni a tervezett Körmend-Szombathely szakasz megvalósíthatósági tanulmányát, a várható megtérülés mértékét is értékelve.
A becsült összeget is csak az engedélyezési tervek elkészülte után tudják megmondani, azt sem lehet tudni, hogy mikor történhet meg az első kapavágás.
Egyházasrádóc polgármestere elmondta, ő még hivatalos értesítést nem kapott arról, hogy kétszer kétsávos lesz az út, ám ő is úgy emlékszik, hogy már két évvel ezelőtt is erről volt szó.
Rettenetes ez a lódításokkal vegyített szakmaiatlanság.
Egyszerűbb lett volna csak annyit mondani a képviselőnek: ezt akarják a haverjaim...
Üllő-Albertirsa 2019.09.30-at tudok eddig, nincs hír csúszásról. Az Albertirsa-Cegléd az is addigra meglesz, sőt tán hamarabb. A Cegléd-Abony akkor az lesz 2019 év végére.
elvileg az M8 egyik csomópontja az, ami most épül az M7-esen...
A 710-es főút és az M7-es csomópontja aszimmetrikusan épül ki, azaz a most épített ágak a Budapest-Balatonfűzfő útirányt fogják biztosítani mindkét irányban. Aki Balatonfűzfő felől Siófokra tartana, még várnia kell a következő ütemre, és a 71-es út felé kerülhet. A másik irány majd akkor épül ki, amikor a tervezett M8-as gyorsforgalmi út építése megkezdődik, a tervek szerint 2023-ban. (Az M8-as az M7-es autópálya és a 710-es főút csomópontjánál fog kezdődni, és a dunaújvárosi Pentele-hídon keresztül egészen Kecskemétig halad.)
Na majd akkor 2023-ban lehet szétverni az egész balatonfőkajári csomópontot...
És ha már május közepe, gondolom az Albertirsa melletti tereléseket is akkor fogják megváltoztatni az átadás előtti utolsó állapotra (körforgalom Albertinél, rávezetés a jobb pályára a Szentmártoni útnál).
A tervek szerint a beruházásban szintén átépített 4603-as utat – mely Üllőt és Gyömrőt köti össze - május közepén ideiglenesen újra forgalomba helyezik. Ez egyrészt jó hír a régió lakosságának, másrészt amiatt is fontos, mert azt a 400 métert, ami szélesítésre kerül a megújuló 4-es főúton, a kivitelező enélkül nem tudja elkezdeni. A 4603-as út forgalomba helyezésével párhuzamosan a jelenlegi 4-es főút forgalma ideiglenesen új nyomvonalra kerül.
Szóval ráterelik a forgalmat a felüljáróra és körforgalmaira Üllőnél hamarosan.