Keresés

Részletes keresés

netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.03 -2 0 44209

Tudtommal közbeszerzésen dőlt el. Vagyis legfeljebb annyival lehet drágább az új szerződés, amennyivel az átlag ajánlati ár megnőtt. 

 

Egyébként itt valaki a pártsemlegességért szót emelt. 

Talán te is elgondolkozhatnál rajta. Például azon, hogy mennyire is volt oldalfüggetlen a megyó által épített párszáz km autópálya pályáztatása. 

Ugye emlékszel még arra, hogy a fővárosi tisztviselő közjegyzőnél letétbe helyezte a pályáztatás megkezdésekor, hogy melyik cég melyik szakaszt mennyiért fogja elnyerni a Bartók Béla út rekonstrukciója során. És bejött neki pontról-pontra minden.

Hááát, igen. Akkor még rend volt, akkor lehetett.....legalábbis szerinted. 

Előzmény: Mash_bakter (44198)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.03 -4 0 44208

"és az EU mondta azt is, hogy M4 helyett épüljön inkább az M44?"

 

Ezt nem mondta senki. 

Tájékoztatlak arról, hogy az m4 gőzerővel épül jelenleg is, míg az m44-ről ez nem mondható el. 

 

"meg az EU mondta azt is, hogy Vásárhely és Szeged közé Tramtrain kell építeni.."

 

Nem tudom ki mondta, de úgy tudom, hogy az EU is fizet bele. 

 

"meg az EU mondja azt, hogy az M47-es legrosszabb nyomvonalon legyen tervezve"

 

Az m47 jelenleg a holdban van, és sztem egy jó darabig ott is marad. Egyébként meg nem hiszem, hogy a fidesz nagyágyui beleszólnának az m47 nyomvonalába. Az legfeljebb a helyi hatalmasságokat érdekli. 

 

"EU mondja, hogy építs Belgrádig szipi szupi vasútat!!!"

 

Azt nem az EU, hanem a jól felfogott magyar érdek mondja. Az EU tagság nem egy életbiztosítás, ez már látható. Készülni kell tehát más irányú kapcsolatok megerősítésére is. 

Előzmény: Mash_bakter (44197)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.03 -3 0 44207

Az a 3 év a fidesz sara, de az azt megelőző 30 év meg a szocik sara. 

Előzmény: Mash_bakter (44196)
dimelo Creative Commons License 2019.05.03 0 1 44206

Igen, igen és igen...

 

Elővenni nem egyszerű, de ha van linked, szivesen böngészem ...

 

A nemzetgazdasági haszon értelmezése és számítása sem egzakt.

 

Ennél a kínai cuccnál semmilyen múltbeli tény, vagy prognózis nem számít.

A felsorolt vasúti beruházások nélkül torzó lesz.

 

Maradjunk a közutaknál:

Bár fajlagosan (- Érdi tető) Bp. környékén sem kerül többe 1 km 2x2 sáv, mint Borsodban, vagy Békésben,

de a járulékos hasznai (ingatlanok, beruházások) szempontjából többszörös hasznot hozott és hoz.

 

A társadalmi haszon fogalmába bele kell tartozzon az elszegényedés és az elvándorlás is...

Ha így gondolkodunk, akkor a népsűrűség változása is meghatározó tényező.

 

Hamar eljuthatunk a közmondáshoz: a kutya is oda sz.rik, ahol nagyobb a csomó....

Előzmény: hegyaljai3 (44205)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.05.03 0 1 44205

Javaslom elővenni a korábbi ikonikus autópálya beruházásokat megalapozó megtérülési számításokat.

M7 megtérülését számíthatjuk úgy is, hogy mennyi idő megtakarítás volt általa elérhető, mennyi útdíj befizetés alapján térül meg. Hogyan vegyük figyelembe a Velencei-tó és a Balaton környéki ingatlanok értéknövekedését?

Ugyanez az M0 déli szakasza esetében még inkább bizarr. Ha nem lenne M0 Dél, akkor nem települtek volna oda az egész országot ellátó márkaképviseletek, a kereskedelmi áruházláncok központ raktárai. Ezeket hogyan lehet a megtérülés szempontjából patikamérlegen kiszámolni? Sehogy!

Persze ettől függetlenül a Budapest-Belgrád vasút beruházás nem fog gazdasági megtérülést hozni, ha nem lesz harmadik vágány a Déli-vasúti hídon, ha azt hiszik, hogy a BILK elég a nemzetközi konténer forgalomra, ha nem lesz 4 vágány a Köki és a Nyugati között, ha nem választják szét a teher-elővárosi-IC forgalmat Budapest és Győr között......stb.

 

Előzmény: dimelo (44202)
dimelo Creative Commons License 2019.05.03 0 0 44204

inkább hangulatjavító érdekességek

 

Ellenkező tapasztalatom van:

hatásos fegyver egy rafináltan kalkulált CBA.

Könnyen hűthetők a kedélyek, ha az orra elé nyomják egy polgármesternek..

 

"Természetesen" ezek egyre szigorúbban bizalmas dokumentumok...

 

A 30 évben egyetértünk, vagyis majd unokáink látják-szívják...

 

Mégis: mintha az alapszabályokat sem ismerné (el) a reggeli nyilatkozó

Előzmény: trizs77 (44203)
trizs77 Creative Commons License 2019.05.03 0 1 44203

Az infrastruktúrális beruházásoknál erőltetett megtérülési számítások inkább szolgálják az ebből élők érdekeit, mint egy ország vagy térség lakosságát.

 

Nagyon ritka, hogy egy emberöltőn belül megtérüljön az út- vagy vasútépítés.

 

---------------------------------------------------------------

 

Valamilyen számítás persze kell, de az ilyen eredmények inkább hangulatjavító érdekességek mint valóságos adathordozók.

 

Nem tudok mit kezdeni azzal, hogy ha új építésről vagy felújításról odaírják 150 év alatt térül meg, a másik szerint nem igaz, hanem 222 év alatt.

 

Nekem a kettő mindegy, hisz 30 év múlva úgy is javítani kell majd rajta.

 

Előzmény: dimelo (44202)
dimelo Creative Commons License 2019.05.03 0 0 44202

Ma reggel a Kossuth Rádióban elhangzott elgondolkodtató mondat:

"nem azt kell nézni, mikor térül meg, hanem hogy mi szolgálja a  nemzet érdekét,

milyen hosszú időn keresztül termel hasznot Magyarországnak, ha itt haladnak át az áruk."

 

Ez a fából vaskarika csak a vasútra vonatkozik, vagy esetleg a KÖZÚTRA is?

 

a haszon termelés = a megtérülés alapja,

vagy

ez megint unortodoxia?

A költség-haszon (Cost-Benefit) elemzések célja a kiválasztott műszaki megoldásra vonatkozóan a társadalmi hasznosság és költségek vizsgálata

A társadalmi hasznosság = a nemzet érdeke...

 

Anyám! borogass...

 

trizs77 Creative Commons License 2019.05.02 0 0 44201

Minden autópálya a határig fog érni - Origo

 

Minden hazai autópálya eléri a határt a ciklus végére | Magyar Nemzet

 

650 milliárdért épülnek autóutak a határig | 24.hu

 

Így érnek a határig a sztrádák 2022-re - Infostart.hu

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Amit kihagytál :

 

Minden autópálya*** a határig fog érni. Fock Jenő miniszterelnök 1972.

 

 

 

*** = Akkor még csak az M1-M3-M5-M7 pályákkal terveztek.

Előzmény: netuddkivogymuk (44195)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.02 0 1 44200

Nem örülök. Én annak örülnék, ha ebből a rengeteg pénzből oda és az épülne, aminek kellene!!!

Ehhez képest oldaltól függetlenül azt látom, hogy még véletlenül se így van...

Pedig pont úgy lehetne lopniuk, abból ami fontos, hogy megépüljön mint ami ejjj rá érünk ara még kategória...

Előzmény: puntooo (44199)
puntooo Creative Commons License 2019.05.02 0 0 44199

Ez is igaz, és sok más negatívumot lehet mondani; ugyanakkor most tényleg épül a (sajnos autóút M4), és jelentős szakasza átadásra is kerül. Örülhetsz annak, hogy van min bosszankodnod:-)

Előzmény: Mash_bakter (44196)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.02 0 0 44198

amit persze most drágábban és kevesebb műszaki tartalommal az új haverok építenek

Előzmény: Mash_bakter (44196)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.02 0 2 44197

és az EU mondta azt is, hogy M4 helyett épüljön inkább az M44?

meg az EU mondta azt is, hogy Vásárhely és Szeged közé Tramtrain kell építeni..

meg az EU mondja azt, hogy az M47-es legrosszabb nyomvonalon legyen tervezve

EU mondja, hogy építs Belgrádig szipi szupi vasútat!!! így a 6 hetes kínai hajóút+ X nap közút 0,5nappal gyorsabb lesz

stb....

Előzmény: netuddkivogymuk (44195)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.02 -2 0 44196

ki is állította le majd 3 évre az épülő M4-et?

talán 1 O nevű G ???

Előzmény: netuddkivogymuk (44193)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.02 0 1 44195

Nem is értem, hogy hogy értetted félre, amit írtam. 

Itt nem a tervezésről, hanem a kivitelezésről van szó. Elég jól kivehetően. 

Én azt mondtam, hogy az m1,  m7, m5 m3 után az m4-et kellett volna építeni (és nem tervezni). 

 

Aztán azt is mondtam, hogy az eu ösztökél bennünket arra, hogy a határig menjenek el a meglevő autópályák. Nem, nem a tervei, hanem maga az út. 

 

Minden autópálya a határig fog érni - Origo

 

Minden hazai autópálya eléri a határt a ciklus végére | Magyar Nemzet

 

650 milliárdért épülnek autóutak a határig | 24.hu

 

Így érnek a határig a sztrádák 2022-re - Infostart.hu

Előzmény: trizs77 (44194)
trizs77 Creative Commons License 2019.05.02 0 0 44194

Egyelőre ott tartunk, hogy szellem autópályákat az eu ösztökélésére (és támogatásával) építünk, hogy minden autópályánk elérjen a határig.

Szóval ha szidnod kell valakit, az az eu.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Ahogy látom még mindíg igaz, hogy egy újszülöttnek minden vicc új.

 

Azokat az autópályákat az EU csatlakozásunk ELŐTT, úgy 33 évvel tervezték.

Nekünk a főiskolán már 1971-ben tanították.

 

Ha fiatal vagy és még nem tudtad ezt, tanulj.

Nem szégyen az.

 

EU-ra fogni olyat ami a mi EU életünk ELŐTT három évtizeddel történt, több mint felkészületlenség.....................:-((

 

 

Előzmény: netuddkivogymuk (44193)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.02 0 0 44193

Egyelőre ott tartunk, hogy szellem autópályákat az eu ösztökélésére (és támogatásával) építünk, hogy minden autópályánk elérjen a határig. Szóval ha szidnod kell valakit, az az eu, és nem a kormány. 

Amiről itt vita van, az az m4 autópálya. Bár itt is csak arról van vita, hogy ki miatt nem épült meg eddig. 

Sztem ennek kellett volna lenni az első páros számú kész autópályának. Ehelyett az m2 is előbbre tart, és az m6 is készen van. 

Kérdés: Mikor is csináltak m6-ot az m4 helyett, és kik is? 

Előzmény: józsi24 (44180)
puntooo Creative Commons License 2019.05.02 0 0 44192

Igen, de a törzsközönség itt meglehetősen kulturáltan társalog. Egy kívülvaló rúgta ránk az ajtót az anyázással, és még ennek ellenére is kulturált választ kapott. Úgyhogy nem értem, hogy ezt miért nekünk írod.

Előzmény: Csincka (44191)
Csincka Creative Commons License 2019.05.02 -5 4 44191

Értem én, de mégsem a sarki köpködőben vagyunk, hogy 3 feles után elküldjük a másikat a búsba és kihívjuk a hóra.

Nekünk ez a feladatunk, nektek meg hogy kulturáltan kanyarogtassátok az utakat körbe-körbe.

És akkor béke van.

Aki nem képes közölni a mondandóját anyázás nélkül, az nem alkalmas a fórumozásra.

Előzmény: troglodita (44189)
troglodita Creative Commons License 2019.05.02 0 0 44190

Hát igen, ha lenne koncepció és lenne menetrend, akkor nem lennének ezek a furcsa improvizációk. Bár akkor meg mindenki nyávogna, hogy kinek és minek építettek ennyi vasbetont oda, tizenvalahány év nem használatra...

Előzmény: józsi24 (44184)
troglodita Creative Commons License 2019.05.02 -1 1 44189

jó gyerekek vagyunk mi, csak ez az örökös urbánus/népies ellentét ne vóna rajtunk átokként ,-)

Előzmény: Csincka (44187)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.05.02 0 0 44188

Az a következő körben, mert az Üllő felőli ágat csak akkor tudja bekötni a körforgalomba, ha elbontják mellette a mostani ideiglenes terelést.

Szerintem az lesz, hogy beterelik a 4-es út forgalmát a két körforgóba és felüljáróra. De az Üllő felőli forgalom marad egyenesen Gyömrő felé, és a körforgón ki lesz szolgálva a 4-es úttal. Addig elbontják a régi terelést, és megcsinálják az új ágat, mert nem csak aszfaltozni kell, földmű sincs meg pont az ideiglenes út keresztezése miatt.

 

Előzmény: józsi24 (44181)
Csincka Creative Commons License 2019.05.02 -6 3 44187

A másik rossz hír, hogy bekedvenceltem a topikot, így látni fogom a folytatást.

Előzmény: Csincka (44186)
Csincka Creative Commons License 2019.05.02 -6 1 44186

Véletlenül benéztem ide is.

józsi24 Creative Commons License 2019.05.02 0 0 44184

pedig tuti ez volt az oka...

 

a vecses/ullo elkerulo ugyanis kenyszerbol epult az m0 4-m5 szakaszanak epitesekor, hogy meg tudjak epiteni az m4xm0 csomopontot, mivel itt kozvetlen kapcsolat a 4es uttal felesleges lett volna...

 

a koltsegeket csokkentendo ullonel ezert megsporoltak egy feluljarot, meg sok100m csomoponti agat, hogy az legyen majd a folytatast epitok gondja...

 

az hogy kozben tizeneven keresztul mindennap 10ezrek araszolnak a lampas vegcspnal az nagyivben le van szarva...

 

(hasonlo a szitu az m0xm10 csomoponttal is: kenytelenek lesznek epiteni egy par km-es m10 szakaszt, hogy az m0 eszak vegcspjat kiepithessek, mivel a 10es uttal itt sem lesz kozvetlen kapcsolat...)

Előzmény: troglodita (44182)
adiaboli Creative Commons License 2019.05.02 0 0 44183

Hát igen. 2007 júniusa óta eltelt pár esztendő: https://sk.wikipedia.org/wiki/Tunel_Sitina

Előzmény: dimelo (44179)
troglodita Creative Commons License 2019.05.01 -1 0 44182

Annak idején biztos sokkal olcsóbb volt így, a jövendő M4 teljes ignorálásával megépíteni, most pedig az elkerülő elkerülőjét is elkerülőzhetik :-)))

Előzmény: radio100jozsi (44178)
józsi24 Creative Commons License 2019.05.01 0 0 44181

meg a deli korforgo ulloi agara is kellene nemi aszfalt...

Előzmény: radio100jozsi (44178)
józsi24 Creative Commons License 2019.05.01 -1 1 44180

talan az kellene vazze, hogy a nagyobb kereset utan fizetett nagyobb adobol itt epitsenek kurvara szukseges utakat es ne nogradba, meg a tobbi tanyan szellempalyakat...

 

(amugy elkepeszto ez az egigero pofatlansag amit eloadtok: siman meg koszonetet is vartok, amiert szorgalmasan szivjatok a gazdatest veret...)

 

 

Előzmény: netuddkivogymuk (44171)
dimelo Creative Commons License 2019.05.01 -1 1 44179

Tegyük még hozzá: szégyenünkre...

Előzmény: adiaboli (44177)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!