Tudtommal közbeszerzésen dőlt el. Vagyis legfeljebb annyival lehet drágább az új szerződés, amennyivel az átlag ajánlati ár megnőtt.
Egyébként itt valaki a pártsemlegességért szót emelt.
Talán te is elgondolkozhatnál rajta. Például azon, hogy mennyire is volt oldalfüggetlen a megyó által épített párszáz km autópálya pályáztatása.
Ugye emlékszel még arra, hogy a fővárosi tisztviselő közjegyzőnél letétbe helyezte a pályáztatás megkezdésekor, hogy melyik cég melyik szakaszt mennyiért fogja elnyerni a Bartók Béla út rekonstrukciója során. És bejött neki pontról-pontra minden.
Hááát, igen. Akkor még rend volt, akkor lehetett.....legalábbis szerinted.
"és az EU mondta azt is, hogy M4 helyett épüljön inkább az M44?"
Ezt nem mondta senki.
Tájékoztatlak arról, hogy az m4 gőzerővel épül jelenleg is, míg az m44-ről ez nem mondható el.
"meg az EU mondta azt is, hogy Vásárhely és Szeged közé Tramtrain kell építeni.."
Nem tudom ki mondta, de úgy tudom, hogy az EU is fizet bele.
"meg az EU mondja azt, hogy az M47-es legrosszabb nyomvonalon legyen tervezve"
Az m47 jelenleg a holdban van, és sztem egy jó darabig ott is marad. Egyébként meg nem hiszem, hogy a fidesz nagyágyui beleszólnának az m47 nyomvonalába. Az legfeljebb a helyi hatalmasságokat érdekli.
"EU mondja, hogy építs Belgrádig szipi szupi vasútat!!!"
Azt nem az EU, hanem a jól felfogott magyar érdek mondja. Az EU tagság nem egy életbiztosítás, ez már látható. Készülni kell tehát más irányú kapcsolatok megerősítésére is.
Javaslom elővenni a korábbi ikonikus autópálya beruházásokat megalapozó megtérülési számításokat.
M7 megtérülését számíthatjuk úgy is, hogy mennyi idő megtakarítás volt általa elérhető, mennyi útdíj befizetés alapján térül meg. Hogyan vegyük figyelembe a Velencei-tó és a Balaton környéki ingatlanok értéknövekedését?
Ugyanez az M0 déli szakasza esetében még inkább bizarr. Ha nem lenne M0 Dél, akkor nem települtek volna oda az egész országot ellátó márkaképviseletek, a kereskedelmi áruházláncok központ raktárai. Ezeket hogyan lehet a megtérülés szempontjából patikamérlegen kiszámolni? Sehogy!
Persze ettől függetlenül a Budapest-Belgrád vasút beruházás nem fog gazdasági megtérülést hozni, ha nem lesz harmadik vágány a Déli-vasúti hídon, ha azt hiszik, hogy a BILK elég a nemzetközi konténer forgalomra, ha nem lesz 4 vágány a Köki és a Nyugati között, ha nem választják szét a teher-elővárosi-IC forgalmat Budapest és Győr között......stb.
Az infrastruktúrális beruházásoknál erőltetett megtérülési számítások inkább szolgálják az ebből élők érdekeit, mint egy ország vagy térség lakosságát.
Nagyon ritka, hogy egy emberöltőn belül megtérüljön az út- vagy vasútépítés.
Ez is igaz, és sok más negatívumot lehet mondani; ugyanakkor most tényleg épül a (sajnos autóút M4), és jelentős szakasza átadásra is kerül. Örülhetsz annak, hogy van min bosszankodnod:-)
Egyelőre ott tartunk, hogy szellem autópályákat az eu ösztökélésére (és támogatásával) építünk, hogy minden autópályánk elérjen a határig. Szóval ha szidnod kell valakit, az az eu, és nem a kormány.
Amiről itt vita van, az az m4 autópálya. Bár itt is csak arról van vita, hogy ki miatt nem épült meg eddig.
Sztem ennek kellett volna lenni az első páros számú kész autópályának. Ehelyett az m2 is előbbre tart, és az m6 is készen van.
Kérdés: Mikor is csináltak m6-ot az m4 helyett, és kik is?
Igen, de a törzsközönség itt meglehetősen kulturáltan társalog. Egy kívülvaló rúgta ránk az ajtót az anyázással, és még ennek ellenére is kulturált választ kapott. Úgyhogy nem értem, hogy ezt miért nekünk írod.
Hát igen, ha lenne koncepció és lenne menetrend, akkor nem lennének ezek a furcsa improvizációk. Bár akkor meg mindenki nyávogna, hogy kinek és minek építettek ennyi vasbetont oda, tizenvalahány év nem használatra...
Az a következő körben, mert az Üllő felőli ágat csak akkor tudja bekötni a körforgalomba, ha elbontják mellette a mostani ideiglenes terelést.
Szerintem az lesz, hogy beterelik a 4-es út forgalmát a két körforgóba és felüljáróra. De az Üllő felőli forgalom marad egyenesen Gyömrő felé, és a körforgón ki lesz szolgálva a 4-es úttal. Addig elbontják a régi terelést, és megcsinálják az új ágat, mert nem csak aszfaltozni kell, földmű sincs meg pont az ideiglenes út keresztezése miatt.
a vecses/ullo elkerulo ugyanis kenyszerbol epult az m0 4-m5 szakaszanak epitesekor, hogy meg tudjak epiteni az m4xm0 csomopontot, mivel itt kozvetlen kapcsolat a 4es uttal felesleges lett volna...
a koltsegeket csokkentendo ullonel ezert megsporoltak egy feluljarot, meg sok100m csomoponti agat, hogy az legyen majd a folytatast epitok gondja...
az hogy kozben tizeneven keresztul mindennap 10ezrek araszolnak a lampas vegcspnal az nagyivben le van szarva...
(hasonlo a szitu az m0xm10 csomoponttal is: kenytelenek lesznek epiteni egy par km-es m10 szakaszt, hogy az m0 eszak vegcspjat kiepithessek, mivel a 10es uttal itt sem lesz kozvetlen kapcsolat...)
talan az kellene vazze, hogy a nagyobb kereset utan fizetett nagyobb adobol itt epitsenek kurvara szukseges utakat es ne nogradba, meg a tobbi tanyan szellempalyakat...
(amugy elkepeszto ez az egigero pofatlansag amit eloadtok: siman meg koszonetet is vartok, amiert szorgalmasan szivjatok a gazdatest veret...)