Nem akarok messziről beleugatni, de jelenleg számomra az jön le, hogy hosszában összement a szeleped. Kérdés: a mester cserélt-e szelepeket (direkt, esetleg véletlenül), vagy az eredetieket tette vissza. Ha cserélt szelepet, akkor bizonyára nem a gyári ment bele marha sok pénzért, hanem valami ami megfelelő méretű lehet. Na ezzel lehet esetleg gond, hogy a szelepszár hossz, vagy a rögzítő ékek elhelyezkedése nem megfelelő.
Nyugodtan kövezzetek meg az elvetemült gondolatért...
Hát ha feljebb áll a szelep, akkor én az alábbiakat tudom valószínűsíteni, bár egyik se túl életszerű nekem:
- megnyúlt a szelepszár (ha meg lehet mérni a többihez képest hol áll a szeleptányér síkja akkor az plusz infó)
-deformálódott a szeleptányér
-tróger módon mégis rossz ékeket raktak bele
-deformálódtak az ékek
-deformálódott a szeleptányér
Ezekből a lehetőségekből véletlenszerűen lehet választani kettőt. :-)
Nekem van egy 4TX hengerfejem, ha akarod nézegetheted ha eljössz. :-) El is viheted, de szerintem nem kompatibilisek a szelepek és a vezérlés. Ha meg mégis, akkor felhasználhatod tetszés szerint.
Sziasztok, gondoltam benézek ide. Meglepő módon úgy tűnt mintha én már regisztráltam volna ide, pedig nem emlékszem. Vagy valami okossággal elfogadja az oldal a motorozz.hu-s dolgaimat.
Pénteken mivel várhatjuk a vendégeink érkezését? Motorral, vagy automobillal? Vasárnapra elég kellemetlen időt jósolnak, így én a magam részéről a fedett közlekedőedények használatát javaslom.
Monnyuk azt nem értem, hogy ez így hogy az apám faxába működött. Mert úgy lett letámasztva a garázsban, hogy a tengerpartról jöttünk haza, végig 140-150, utassal csomagokkal, teljesen normális fogyasztással meg teljesítménnyel, pöcc röff indult hidegen melegen, semmi hangja nem volt, egyedül csak az jelezte hogy valami nem jó, hogy gázelvételnél időnként kurva nagyokat durrant. Aztán hazaérkezés után leszedtem a kipuffot megjavíttatni, oszt azóta egy métert nem ment, szóval nem is változhatott semmi. Ha az ékeket tették volna rosszul vissza, annak azért 7000km alatt illet volna szétesnie nem?
Na, felkeltem reggel 2 órával előbb hogy világosban megnézzem ezt a szart. Hát itt valami más a baj, nem a szelep. Visszaraktam a veztengelyt úgy hogy egyáltalán nem tettem be lapkákat, szóval még egy colstoknak is be kéne férnie lapkák nélkül, hisz a legvékonyabb is 1.20-as, nemhogy egy hézagmérőnek, de semmi, ennél a 2 szelepnél így sincs hézag. A szelep vége kb 1.5mm-el lejjebb van, mint a rugó teteje, szóval a szelep már semmiképp nem tud nekiérni a csészének, nem a szelep miatt nincs hézag. Viszont a rugó teljesen épnek tűnik, a rugótányéron sincs semmi sérülés, az ékek is jók, a szelep végén semmi nem látszik és a szelep is könnyen mozog a teljes útján ki be és oldalirányú lötyögése egyáltalán nincs. Most még annyit tudok tenni, hogy majd összedobok valami szerszámot, amivel a helyén tudom összenyomni a rugót, visszateszek mindent saját kezűleg hogy az ékek meg a tányér biztos jól legyen a helyén, és ha úgy sincs hézag, akkor már csak a hengerfej levételével lehet tovább jutni, az viszont a hengerfejtömítés ára miatt a tehén halálos ítélete, akkor szétszedem és a darabjait adom el.
Közben a tehénnél még annyi felmerült ötletelés szintjén, hogy a csésze belső felén szokott lenni egy kiemelkedő rész, ott ahol a lapka felfexik rá, lehet hogy azzal még akkor is eléri a lapkát, ha az a rugótányér szintje alatt van. Majd megpróbálom lapka nélkül betenni a csészét meg a tengelyt, hogy úgy van-e valamennyi hézag, és ha igen, akkor megpróbálom visszaköszörültetni a lapkát 1.00-ra.
Sajna a reed kontaktust sok esetben végállásra vagy spontán elmozdulás érzékelőnek használják, mert elég pontatlan, hogy is írjam a "technológiája" miatt.
A mágnes szórásának csökkentésével vagy, ami nehezebb térerő fókuszálásával - árnyékolásával lehet pontosabbá tenni.
De, ha reed kontaktus helyett egy házi barkács kétirányú záró érintkezőt raksz fel az is megoldás. Vagy kisméretű végállás kapcsolót. Az még talán IP védett is.
Egy fontos dolog van még a 4TX -ről, hogy tolóváltós. Vagyis ez olyan mintha Rally autóval mennél városba dolgozni. Ennek a váltónak kell a fordulat. Nem szereti a tötyörgős kuplungolós 0-1-2 fokozatok közötti ingázást.
Pár 2 hengerest már próbáltam a Versys 650 -et is és a TDM az egyetlen aminek a kormánya nem rázza ki a lelket a kezemből és nem dugom szét a tankot fékezés közben.
Emberesen elférek rajta a mamut méreteimmel és jól lehet helyezkedni az ülésen is.
Kormány emelés, ülés kipárnázása (TDM -es recept alapján) és szivacsos markolatra cserélés után brutál kényelem lett.