Keresés

Részletes keresés

Hírfigyelő Creative Commons License 2019.05.04 -4 0 44240

"lassan ott tartunk, hogy drágább 1 km vasút, mint 1km autópálya"

 

 

De csak addig, amíg el nem érnek odáig a fejlesztésekkel, hogy a személyforgalom és a teherforgalom ismét megnövekedjen rajtuk. Ehhez viszont fejleszteni kell a vasutat, mert a jelenlegi leromlott ócskavas pályarészek a rossz minőségük miatt kihasználhatatlanok és kihasználatlanok.

 

Erre is az igaz, ami a közutakra: Ha valamiből bevételt és hasznot remélnél, akkor előbb áldozzál rá!!!

És majd ha a vasúthálózat is versenyképes állapotban lesz, akkor meg fogod látni, hogy képes lesz a leterhelt főútvonalak kiváltására is! Ehhez azonban felfejleszteni, korszerűsíteni kell őket!

Előzmény: Mash_bakter (44238)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.05.04 -3 0 44239

Tudom, de évtizedekig jól működött. Azonkívül pedig temérdek másik üzemel helyette az országban. A Bálapátfalván lévőt is csak amiatt zárták be, mert a Bükki Nemzeti Park részeként az Őr-kő természetvédelem alá került, hogy megmentsék a teljes lebányászástól.

 

De mint mondtam, a DCM nem az egyetlen működő cementgyár, mellette számos másik is üzemel:

 

Vác, DCM;

Beremend, Duna-Dráva Cement Kft.;

Többi: http://www.betonujsag.hu/lapszamok/cikk/1988/25-ev-az-iparagban-cementgyartas

Ezt újraindítják;

https://www.google.com/search?q=m%C5%B1k%C3%B6d%C5%91+cementgy%C3%A1rak+magyarorsz%C3%A1gon&oq=m%C5%B1k%C3%B6d%C5%91+cementgy%C3%A1rak+magyarorsz%C3%A1gon&aqs=chrome..69i57.19383j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8

;.

 

Előzmény: Mr Reacher (44237)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.04 -1 0 44238

az ilyen apróságok nem zavarják a hülyearisnyás tyúkokat....

 

feltűnően egybe esnek a dolgok, apuka és barátai beruháznak,

majd hirtelen fontosak lesznek a vasút építéses fejlesztések...

lassan ott tartunk, hogy drágább 1 km vasút, mint 1km autópálya

Előzmény: Mr Reacher (44237)
Mr Reacher Creative Commons License 2019.05.04 -2 0 44237

Bélapátfalván 2002-ben bezárták a cementgyárat.

Előzmény: Hírfigyelő (44236)
Hírfigyelő Creative Commons License 2019.05.04 -3 0 44236

És abban neked mi az új, hogy Mo. képes beton-talpfákat, helyesebben betonaljakat készíteni a vasúti sínek alá? Több évtizede már, hogy minden vasútvonal alatt betonaljak vannak, pontosabban vasbeton-aljak. Az erre szolgáló betonüzemek meg, ahol a síni vasbeton-aljakat, az épületi vasbeton-gerendákat, a vasbeton-villanyoszlopokat, meg egy sor más vasbeton házgyári elemet elő tudnak állítani, és cementgyáraink is vannak hozzá rendesen: Vácon a DCM, Bélapátfalván a kőfejtő és cementgyár, stb. ... .

 

Szóval erre már évtizedek óta megvan a bőven elegendő cementgyári és betonüzemi kapacitás! Akkor mi neked ebben az új??? :-))

Előzmény: Mash_bakter (44217)
dimelo Creative Commons License 2019.05.04 0 1 44235

Minden baleset tragikus, bárhol történik.

Előzmény: mzdude (44233)
troglodita Creative Commons License 2019.05.04 0 0 44234

Dolgoznak, ahogy tudnak, de szerintem pontosan a bővítés az, ami kaotikussá teszi most a forgalmat az M2-n. Amikor felvetődik, hogy 2x1 vagy 2x2 sávot építsünk, mert úgysem kell most több, akkor szerintem számba kéne venni azt is, hogy a majdani bővítéskor mekkora fejetlenség lesz majd. És nem ér, hogy "de ki volt táblázva" meg "ne üljön fáradtan a volán mögé", mert ezek szlogennek jók, csak éppenséggel 12 óra szolgálat után nem biztos, hogy realizálhatók... Az M60-on pl. nem tudok súlyos, pláne halálos balesetről, igaz, oda csak a kozármislenyi szőrös parasztok anyukái járnak, mint az köztudott ;-)))

Előzmény: mzdude (44233)
mzdude Creative Commons License 2019.05.04 0 2 44233

Csak felvetném, ha a 4-es út meg nem épülése miatti áldozatokat számoljuk, akkor ezzel analóg módon az M2 indokolatlanul és pofátlanul lassú felújítása-bővítése miatti áldozatok közé is bátran felírhatjuk a rendőrnőt:

https://dex.hu/x.php?id=inxcl&url=https%3A%2F%2Findex.hu%2Fbelfold%2F2019%2F05%2F03%2Fegy_rendorno_halt_meg_balesetben_dunakeszinel%2F

Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.03 -1 0 44232

47. o

 

Önámítás a piaci verseny, ez már beigazolódott, de nagyon sokba került! Ráadásul, már az elején voltak, akik megmondták, hogy egy ilyen kis piacon, ilyen nagy cégekkel, illúzió a „piaci verseny”, illúzió a piac árszabályozása! Mára már egyre többen igazat adnak nekik, de ez töménytelen pénzbe került eddig is! Ha ezt a gyakorlatot folytatjuk, nincs az a pénzmennyiség, a melybıl a feladatainkat meg tudnánk oldani. Sıt egyre több pénzért egyre kevesebbet fogunk kapni! A nagy cégek idıben megtudják az éves pénzeinket és az egységáraikat e szerint hangolják össze egymással, de mindig egyre fentebb.

Előzmény: Mash_bakter (44231)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.03 -1 0 44231

http://www.mernokkapu.hu/fileok/2/A_tenyekhez_igazodo_uthalozat-4.pdf

 

Ha nagyon ráértek olvasnivaló...

31-32 oldal...

Nem egy példa van arra, hogy egy hosszabb úton, annak egyes szakaszain teljesen eltérıek a forgalomnagyságok. Ilyenre például a 47 sz. másodrendő főút. Ezen Debrecen, Békéscsaba és Szeged közvetlen térségében majdnem kétszer akkora a forgalom nagysága, mint a fıút többi, közbensı szakaszán. Ennek megfelelıen pazarló lenne a teljes szakasz azonnal autópályává átépíteni! Fele forgalomra ugyanis más úttípus illik, mint a kétszeres forgalomra! Ezt hívják méretezésnek!

 

Megfigyelhetı a rövidtávú lista gyakori cserélgetése is. Ha rangsorolást kell eldobni, az ne jelentse a hálózattervezés eldobását. Tulajdonképpen „csak” azt kell rögzíteni, hogy hol lehet egykor, valamikor autópálya. „Csak” azt kell elérni, hogy ezek nyomvonala el ne épüljön! Ezekbe ne lehessen újabb Natura 2000 területeket kijelölni, még akkor sem, ha odaköltözne a kék és repülı krokodil! Ne lehessen túzok rezervátumot telepíteni, ne lehessen autógyárat elhelyezni.

 

Elsı közelítésben azt hinné az ember, hogy a három sávos út burkolatszélessége 3*3,50=10,50 m, míg a 2*2 sávos úté: 4*3,50= 14,00, tehát éppen egy sávnyi a nyereség. Tévedés, mint elıbb látszik! A táblázat szerint a három sávos utak szélessége a fejlett világban 11 és 15 m közötti! Ekkora felületbıl viszont már egy rendes 2*2 sávos út is megépíthetı!

 

Valószínőnek tartom azt, hogy mind a különszintő, mind a csökkentett különszintő csomópont építésétıl elállna a javaslattevı, ha azt a saját pénzébıl kellene kifizetni. Ebben az összehasonlításban azonban figyelembe kell venni az elsı ütemek különbségét, mint nem kamatozó, de befektetett holt tıkét is! Az autópálya hálózat fejlesztése már ma is túlfutott, ennek minden anyagi következményével! Meg kell állni! Szaporítsuk viszont a célnak mindenben megfelelı és jóval olcsóbb 2*2 sávos utakat!

Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.03 0 0 44230

látom megfogtad a lényeget....

Előzmény: van_Persil (44228)
Landsmann_ Creative Commons License 2019.05.03 0 0 44229

Műanyag vállfa. :D

Előzmény: van_Persil (44228)
van_Persil Creative Commons License 2019.05.03 -21 0 44228

Talpfa csakis fából készül. Ami betonból van, az betonalj.

Előzmény: Mash_bakter (44217)
oogeev Creative Commons License 2019.05.03 0 0 44227

.

puntooo Creative Commons License 2019.05.03 0 2 44226

És akkor térül meg, amikor a 4-es metró 600 md forintos építési költsége. 

 

Ott is van bizonyosan nézni való. De egy magyar emberek életkörülményeit javító beruházást hogyan lehet azzal összehasonlítani, hogy elrobogó kínai konténereknek integetünk távolról?

Előzmény: netuddkivogymuk (44220)
dimelo Creative Commons License 2019.05.03 0 3 44225

A metró közcél (mégha hibás a nyomvonal és drága is) EU pénzből, nem hitelre.

 

De ez a konténerszállító kínai izé simán magánbiznisz lesz, a hitel+kamatokat pedig a lakosság nyögi...

 

OFF

Az messziről látszik, hogy nem akarsz tanulni a múlt hibáiból.

Szivesen elkövetnéd újra meg újra és hivatkoznál a haza megmentésére...

 

Neked biztosan jót tenne egy levegőváltozás...   Úgy 2030-ig

ON

Előzmény: netuddkivogymuk (44220)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.03 0 0 44224

https://magyarepitok.hu/technologia/2019/05/kozel-a-befejezeshez-a-21-es-fout-fejlesztese

 

hát nem tudom, hogy mennyire is lett ez a 21-es jó. vittük a gyereket síelni a Mátrába a télen

hát ez a 21-es szerintem botrányos a hülye korforgalmaival, a fel nem újított régi szakaszaival..

óriási kátyúk voltak  rajta

Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.03 0 0 44223

nem az az elmebeteg dolog, hogy az általad írd dolgok megtörténtek,

hanem az, hogy az nekem tetszik és csak szegény narancsos bandát köpködöm és a vörösöket nem...

 

mára egyformán rühellem mindkét oldalt, eredetileg csak a komcsikat, hogy értsd 

Előzmény: netuddkivogymuk (44218)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.03 0 1 44222

A 160 kilométeres vasútvonalat a tervek szerint 750 milliárd forintból újítanák föl, ezzel ez lesz Magyarország eddigi legnagyobb vasúti beruházása. 

 

Lehet, hogy soha nem térül meg a Budapest–Belgrád-vasútvonal rekonstrukciója, a 750 milliárd forintos költség egy része viszont már biztosan a miniszterelnök barátjáé lesz

 

 

https://index.hu/gazdasag/2017/11/27/budapest_belgrad_kina_vasut_korrupciogyanu/

 

https://index.hu/gazdasag/2017/12/01/budapest_belgrad_megterules_vam_kereskedelem_pireusz_kina_131_ev/

 

 

450, majd 550 és a vége 750, mint teljes költségről írnak, 130 év alatt meg is térül... vagy nem...

Előzmény: netuddkivogymuk (44220)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.03 -1 0 44221

"amúgy egy haver mesélte, olyan 5 éve egy hoki meccsen,"

 

Értem.....

Előzmény: Mash_bakter (44217)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.03 -5 0 44220

"azért megkérdeztem volna, hogy az a 750 milliárd kínai hitel + kamat mennyi idő alatt térül meg?"

 

Az a 750 md hitel kamatostul együtt annyi. Legalábbis egy éve még így volt. Maga az építési költség 450-500 md ft. 

 

És akkor térül meg, amikor a 4-es metró 600 md forintos építési költsége. 

Előzmény: Mash_bakter (44211)
troglodita Creative Commons License 2019.05.03 0 0 44219

Rosszul, jobban mondva nem pontosan tetszik tudni: Homlok Zsoltról, Mészáros Lőrinc vejéről van szó, aki a Swietelsky-s karrierje után kezdett saját vállalkozásba: https://www.bisnode.hu/ceginformacio/9941601/homlok-zrt/

Előzmény: Mash_bakter (44217)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.05.03 0 0 44218

"ezeket az elmebeteg dolgokat honnan veszed?"

 

Erről van szó: 

 

 

 

" Vj-27/2003 BKV DBR Projekt Igazgatóság - Budapest, Bartók Béla u.-i felújítás Oktatási Minisztérium - Kaposvári Egyetem beruházási munkálatai Budapest egyik legjelentősebb beruházási projektje volt 2002-ben a Bartók Béla út és a hozzá kapcsolódó más csomópontok felújítása. Az érintett területekre a főváros négy részprojektet meghatározva írta ki a pályázatokat. Az egyes kiírásokra nyolc „versengő” társaság adott be ajánlatokat különbözô összetételű, már-már áttekinthetetlen együttműködésekbe tömörülve, egyidejűleg „konkurensként” és „legális” együttmûködô partnerként (fő- vagy alvállalkozóként, konzorciumi tagként, közös vállalaton keresztül, leányvállalatok együtt más-más összetételben stb.). A legális formák felhasználása arra szolgált, hogy a társaságok ezeken keresztül árinformációkat adjanak és kapjanak egymásról, olyan megbeszéléseket, egyeztetéseket is folytassanak egymással, amelynek eredményeként tiltott módon gyakorolhattak befolyást a pályázatok kimenetére. A kölcsönös informálódás következtében nem folyt valódi ár- és teljesítési verseny a kivitelezők között."

 

http://www.gvh.hu/data/cms1000059/kozb_kartell_epitesi_kartell_ugyek_2013_12_05_jav.pdf

 

Ez bukott ki úgy, hogy előre letette egy közjegyzőnél az eredményt egy városi alkalmazott. 

Előzmény: Mash_bakter (44210)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.03 -1 0 44217

a lóláb inkább nálad lóg ki....

 

amúgy egy haver mesélte, olyan 5 éve egy hoki meccsen,

hogy az Orbánék vásároltak beton talpfa gyártásra alkalmas céget...

biztos véletlenül...

Előzmény: netuddkivogymuk (44209)
troglodita Creative Commons License 2019.05.03 0 2 44216

Ez azért már a kötözködés potyára kategória: "az m4 gőzerővel épül jelenleg is, míg az m44-ről ez nem mondható el" Tiszakürt - Kondoros őszre kész lesz, a többi meg nyilván majd utána. Abony - Tszentmiklós viszont most már több éve áll és rohad. Abonyig meg ugye idén télre ígérték, de az nyilván jövő tavasz lesz inkább.

 

Előzmény: netuddkivogymuk (44208)
dimelo Creative Commons License 2019.05.03 0 0 44215

Ja.

Sanghaj - Pireusz + vonattal Frankfurtba-Berlinbe

vagy

Sanghaj - Hamburg (Rotterdam-Marseille-Genova)

 

biztos van benne néhány óra előny...

 

A hülyének is megér 750-900 milliárdot...:((((((

Előzmény: Mash_bakter (44211)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.03 0 0 44214

https://magyarepitok.hu/mi-epul/2017/08/harmadik-vagannyal-bovul-a-legforgalmasabb-vasuti-osszekoto

 

Elindult a Déli összekötő vasúti Duna-híd új átépítésének és bővítésének tervezése.

Előzmény: Mash_bakter (44212)
dimelo Creative Commons License 2019.05.03 0 0 44213

Ez meg miféle matek?  Nem kellett volna írás előtt gondolkodni?

 

1990-1994...1998-2002...2010-2013...2015-2019... még 15 évet lennél szives hozzáadni.

 

De ne csak időben mérjük a felelősséget,

az M4 építés leállítása - nemzet ellenes cselekedet! (Elvileg EU pénzből épült volna, ezért több, mint nemzet ellenes)

 

Miután sok személyes tapasztalatom van az M4 "eljárásról"

rögzítem: ez is 70-30% sárga-piros (Mastercard)

 

Lehetne gyónni minden nap pirkadattól napnyugtáig...

Előzmény: netuddkivogymuk (44207)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.03 0 0 44212

én úgy olvastam, hogy hamarosan neki állnak a vasúti hídnak a Rákóczi mellett és 3 pár sín lesz rajta

Előzmény: dimelo (44206)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.05.03 0 2 44211

azért megkérdeztem volna, hogy az a 750 milliárd kínai hitel + kamat mennyi idő alatt térül meg?

mindez azért, hogy egy cirka 50 napos útból, 49,5 nap legyen

 

Mert a HU-GO-ból és az egyéb matriciából évi több, mint 250 milliárd tényleg befolyik

 

Előzmény: dimelo (44202)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!