Tegnap Csévharasztról mentem Zsámbékra, meg vissza a 4-M0-M1-102-es útvonalon. Ami meglepett, hogy az M0D az végig félpályán 2*2 szűkített sávban megy, fizikai elválasztással, azaz az 51-M6 között. Én azt hittem, hogy egy-egy szakaszon van az építés, nem az egész le van zárva. Visszafelé délben jöttem, és az M6-től a Halászteleki kihajtóig teljesen be volt állva az M0-ás, pedig csak egy sima szombatról van szó.
De annak ellenére, hogy már 25 éves vezetői tapasztalatom van, két kézzel erősen kellett markolni a kormányt a belső sávban a kamionok mellett, mert még személyautóval is szűk, és annyira közel van az elválasztó betonfal, vagy fém fal. Ezt meg tetézi, hogy cikázik az egész sáv, meg a falban is olyan hullámok vannak, és ha benézi a szélsőben a kamionos, nincs hová menekülnöd a belsőben. Az meg másik, hogy annyiféle sávjezés van a fehér, és az ideiglenes sárga, hogy vannak, akik megkavarodnak, és nem is értik melyik sávban kell menni. Zűrzavar az egész, és azért az ország legforgalmasabb útszakaszán ezt látni, döbbenet volt számomra.
Az hogy egy út hogyan élénkíthet egy térséget és gazdaságot, nem off, mivel az az útépítés egyik lehetséges hatása.
Egy gyárnak pedig a technológia a lelke. Kabán ez az ami nincs meg, de ami Sarkadon még megvan!
(Többet nem írok róla, mert vagy nem értitek meg az útépítés gazdaságélénkítésének a fontosságát, vagy kizárólag maga az út érdekel benneteket és más semmi!!)
Ha Szeged nem is, de Kiskunhalas, Soltvadkert, Kiskőrös, Kunszentmiklós, és Kiskunlacháza városok profitálhatnak még belőle. Majd fejlődésnek indul legalább ez a térség is. Magyarország másik legnagyobb borvidéke a Kiskunság területére esik, a "Kiskunsági Borok" nevű hungarikumot itt termelik meg! (Csak példaként a kereskedelem-élénkítő hatására: Ha Orbánnak igaza lesz a Távol-Keleti kereskedelmet élénkítő hatásában, akkor az egyik legnevesebb hungarikumunkat a Távol-Keleten és Kínában és Japánban is értékesíthetjük majd!!)
Ugyanaz a nézetem róla, mint eddig: Nem feltétlenül miatta írtam korábban, hogy a Via Carpathiát hozzák át a román határ magyar oldalára, hanem azért, mert Magyarországtól Románia éppen elég mindent szedett el egykor így vagy úgy. Hát legalább a Via Carpathiával járjunk jobban Romániával szemben, és ebből a szempontból magyar emberként az sem érdekel, ha a magyar nyomvonal esetleges sikere miatt mindkét reptérrel rendelkező romániai nagyváros, Arad is, és Nagyvárad is elesne a Via Carpathia nyomvonalától!
Az hogy én Sarkadot is a Via Carpathia nyomvonalába gondoltam, az azért van, mert Sarkad közel esik a román határhoz, és mert az az Arad-HÁTK.-Battonya-Gyula-Sarkad-Biharkeresztes-Debrecen-Miskolc-Tornyosnémeti-HÁTK.-Kassa nyomvonalon is kiépíthető (lenne!).
De ha véletlenül ide hoznák ezt a fontos közlekedési folyosót, akkor az egyben Sarkad szerencséje is lenne, a cukorgyár épülete ui. megvan (nem úgy mint Kabán!), csak éppen újra kell nyitni és az újranyitáshoz rendbe kell hozni! Ha Sarkad nem esne egy ide tervezhető nyomvonal útjába, meg sem említettem volna a nevét sem. De mivel bele tervezhető, így eszembe jutott hogy egy ide építhető nyomvonal rajta is sokat lendítene
Egyébként pedig: az M47 piros nyomvonalában gondolkodó miniszterek egyik fő érve is az volt a piros nyomvonal mellett, hogy az a Sarkadi járás területét fel fogja tudni zárkóztatni. És gondolom, hogy ők a piros nyomvonal mellett a város üzemeinek a fejlesztésén és az újranyitásukon is gondolkoznak! Hiszen, a piros nyomvonalat is a felzárkóztatás céljával tervezték oda! A piros nyomvonal megépítése Sarkad javára dőlt el Sarkadnak tehát legalább ebben szerencséje lesz! ;-)!
Én a Kormány tervét csak a Gyula-Battonya-HÁTK. szakasszal egészíteném ki, éspedig azért, hogy ha már ott épül valami, akkor az ne csak az M47, hanem emellett a Via Carpathia kiépítése is legyen. Dupla fejlesztés: dupla előnyök!!!
Legyen már egyszer Magyarországnak is szerencséje Romániával szemben, ha ebben, hát ebben!!! Mindenki a maga igazát és érdekeit védje! Magyarország és a magyar emberek például Magyarország érdekeit védjék, és ne Romániáét!!! A szerencsénkért azonban tenni kell! A Via Carpathia is egy lehetőség erre: meg kell ragadni a lehetőséget!!!!
[...] mert a Budapest-Belgrád vasúti fővonal továbbfejlesztésében én osztom Orbán Viktor nézeteit.[...]
Ez egy ugyanolyan elhibázott fejlesztés, mint ahogy az M47-et a határ mellé akarják vinni.
Még ha legalább Szeged felé vitték volna fel a vasutat Szabadkáról, akkor profitálhatott volna belőle a személyforgalom is. A későbbiekben még Temesvár is, ha egyszer helyreállítják a vasúti összeköttetést Szegeddel. Sőt még a Szeged-Baja vasútvonalnak is meglett volna egy kis szakasza.
Saját gondolatod nincs arról, hogy hogyan érjük el, hogy ne csak átmenjen rajtunk a kínai forgalom- ha egyátalán megéri a kevés nyert időért itt átjönni-hanem mi is élvezzük ennek a hasznát?
Azért nem írtam mást, mert a Budapest-Belgrád vasúti fővonal továbbfejlesztésében én osztom Orbán Viktor nézeteit. Osztom azért, mert ezzel az ország gazdaságát fellendítő Távol-Keleti kereskedelmet hozza be Magyarországra, azaz ezzel is tágítja Magyarország piaci és kereskedelmi helyzetét.
Azért írtam, hogy olvassad el a programját, mert én ezzel a programmal és annak a céljaival teljesen egyetértek.
Majdnem az egész írásoddal egyetértek. Kivéve az egyik mondat első részét a 2. bekezdésben, ez pedig ez ITT:
"Ezekbe ne lehessen újabb Natura 2000 területeket kijelölni, még akkor sem, ha odaköltözne a kék és repülı krokodil! Ne lehessen túzok rezervátumot telepíteni [...]"
Az érintett mondattal a következő a baj: A Natura 2000 területek mindenütt a természetvédelem céljait szolgálják, és elhelyezkedésük teljesen független a közutak és a vasutak nyomvonalaitól. Viszont ezek a természeti világ értékeit képviselik és őrzik egy olyan világban, ahol a természetet mindenhol a gépesítés, a lebetonozás, és a természeti élőhelyek károsítása vagy elpusztítása szorítja háttérbe (csak az egyik példaként lássad: Brazília: az Amazóniai őserdők kiirtása!).
Ha a természeti élőhelyeket mind több helyen károsítjuk vagy irtjuk ki, akkor ennek vége az lesz, hogy a munka után pihenni vágyó emberek egy talpalatnyi zöld pihenőhelyet sem találnak majd maguknak a pihenéshez, a kikapcsolódáshoz, és a rekreációhoz. A rekreációban már a természeti környezetben elhelyezett gyógyszanatóriumok egészség-regenerálási(=rekreációs!) funkciói is benne vannak!
Természetvédelemre éppen ezért akkor és ott van a legnagyobb szükség, ahol és amikor a pihenő- és rekreációs övezeteket a mindent lebetonozás károsító vagy elpusztító hatásai fenyegetnék. Éppen ezért, mivel ezekre az értékeinkre minden egyéb tevékenységünk során vigyáznunk kell, így ezek védelmét nemcsak a gyárak, üzemek, és a városok felépítése közeben, hanem az utak és a vasutak építése közben is messzemenően figyelembe kell venni!! Tehát: nem lehet az útépítésnek sem az a célja, hogy emiatt pihenő- és rekreációs övezetek károsodjanak vagy semmisüljenek meg! Egy modern és civilizált világban az utakat is meg lehet építeni úgy, hogy közben a természeti értékeinkre is vigyáznak! Egy Föld bolygónk van csak, és éppen ezért erre az egyre úgy kell vigyáznunk, hogy az utódaink számára is biztosíthassa a nyugodt élet lehetőségét is, továbbra is!!!
Többségükben nem is nagy Natura 2000 területekről van szó, a legtöbb kikerüléséhez elegendő egy max. 5-10 km-es, tehát egy csak kisebb kerülő kialakítása is. Viszont ennek megtételével az élhetőbb világunkért tettünk!!!
Említettem már, hogy ki közölte a hírt a tegnapi híradóban: Orbán Viktor magyar miniszterelnök. Mint ahogyan azt is leírtam, hogy milyen okokból szorgalmazza ennek megvalósítását.
Úgyhogy a további részletek megkeresése céljából a miniszterelnöki hivatal honlapát vallassad, tőlem pedig érjed be annyival, hogy közöltem az új hírt és annak forrását! Aki belefektet, az ui. jobban tudja a részleteket mint én.) THX
"közút = demokrácia, ahol oda és akkor közlekedsz, amikor akarsz
vasút = diktatúra, ahol oda és akkor, amikor a menetrend lehetővé teszi.
A vasút Magyarországon belül nem tud versenyképes lenni.
Ez egyszerű földrajzi és gazdaságossági kritérium."
Kérlek... ...
Akkor nevezzétek "majom"-nak Mash-hal együtt azt az Orbán Viktort is, aki jelenleg a Budapest-Kelebia-Szabadka-Belgrád vasúti fővonalat szándékozza egyvágányúról kétvágányúra felfejlesztetni, és teszi ezt azért, mert felismerte, hogy a Távol-Kelet országaival való kereskedelem Európába tartó része jelenleg 80-90%-ban a balkáni vasutakon zajlik, és azt, hogy Mo. akkor profitálhat ebből, ha ez az útvonal Mo.-on is átvezet, mert így a Balkánon keresztül bekapcsol minket a Távol-Kelettel folytatott kereskedelem fősodrába. Orbán a tegnapi híradóban "a jövő selyemútjának" nevezte ezt az új kereskedelmi útvonalat!
De ha ezért O. V.-t is majomnak tartjátok, akkor ezzel nagyot tévedtek, mert ő nemhiába és nem ok nélkül tervez évekkel és évtizedekkel előre... !