Szia! Ha fekete a kárpit, akkor engem érdekelne pár apróság. Jobb hátsó ajtóból a hangszóró takaró rács, mert gyermek általi halált halt :), és egy darab működő pohártartó. Ezek mindenképp. Ha bárki másnak van, az is írhat. Hirtelen ezek jutottak eszembe. Köszönöm szépen!
Sziasztok urak! Azt szeretném kérdezni hogy az 1.4-es benzines a2-esbe milyen motor olajat szoktatok használni? Annyit hozzá fűznék hogy 5000-ként cserélek olajat a gépeimbe,szóval nem szükséges a legdrágább fajta. A másik dolog: Bontódik egy donor a2-es benzines. Esetleg ha valakit érdekel valami ami nekem nem kell,jelezzétek! Köszi!
Sziasztok! Egy furcsa jelenseggel kapcsolatban fordulok hozzatok.
Van egy 1.4 TDI 2005-os A2-esem es mar masodjara fordul elo hogy elfolyik a motorolaj. Ez ugy tortenik, hogy az olajbetolto cso egy ido utan lerezeg vagy lemezogja magat a blokkrol es ott kifujja az olajat. Legalabb is ez az elmeletem.
Talkoztatok mar ilyennel? Ha igen mi a megoldas? Lehet az a csovet valahogy rogziteni vagy cserelni?
Egybekent termszetesen ahhoz hogy barmit tudjak kezdeni a csovel, le kell bontani a fel autot :)
Nekem a féklámpa kapcsolónál csinált ilyent. Beletettem egy új gyárit, azóta minden rendben. De az enyémbe a hibatárolóba is beírta a féklámpa kapcsolót.
Igen, ilyet én is olvastam már valahol, hogy az API GL-5 nem feltétlenül használható olyan váltókban ahol még az API GL-4 volt követelmény, mert több agresszív adalékanyagot tartalmaz amik megtámadnak bizonyos fémeket.
A GL5-ben sokkal tobb az ken es foszfor alapu adalek.
Van amikor ez kifejezetten ellenjavallott, pl bronz es rez csuszogyuruknel.
(azt nem tudom, az A2 valtojaban mi van, sosem szedtem szet. nem is magamtol vagyok ilyen okos, olvastam par eve, mikor egy masik autoban csereltem a valtoolajat. Az regebbi auto volt es ott tiltottak a GL5ot)
Ez a jelzés sokféle hiba miatt megjelenik, nem biztos hogy fékbetét kopás az oka.
Nekem első alkalommal az esp szenzor hibát jelezte így , mostanában pedig a devanderben lévő mágnesszelep- és/vagy nyomáskapcsoló okozza ugyanezt a hibajelzést.
VCDS segítségével könnyedén kiolvasható a hibatár.
A Castrol-hoz hasonlóan az is 75W-90-es olaj volt, az egyetlen címkén olvasható különbség az volt hogy a MOBIL olaj API-GL-5-ös, míg a Castrol "csak" API GL-4+-os.
MOBIL olaj volt, szóval nem egy névtelen valami, és mint mondtam márkaszerviz ajánlotta. Tudtommal már nem forgalmazzák. (pár éve próbáltam keresni róla valamilyen infót és nem találtam) A lényeg az, hogy azzal nem volt jó, míg a Castrol-lal meg tökéletes lett ismét! Először nem az A2-esben cseréltem le, hanem a másik autómban amit szinte új kora óta én hajtottam, szóval biztosan jó állapotban volt a váltója. A cser után jöttek ezek a fura jelenségek, mint az alig érezhetően, de nehézkesebb mozgás a váltókaron és ritkán egy-egy reccsenés de kizárólag csak 1-2 fokozat között! Ezzel az olajjal emlékeim szerint olyan 130 ezer körül ment a váltó (az első olajcsere 120 ezernél volt) Azután megkapta a Castrol-t és minden fura jelenség eltűnt! Ezzel még olyan 60 ezret mentem mire eladtam, de soha többé nem jött elő semmilyen probléma!
A rendszámtábla világítást sikerűlt megcsinálni, be volt oxidálva mind a két foglalat. A féklámpánál megtisztítottam a biztosítékot, meg matattam a pedál körül, és elkezdett működni, viszont mire visszaértem a próbakörről megint nem működött. Szenzor baja lenne? A fékkopásjelzőt megnéztem, átmozgattam, kitisztítottam, most jónak tűnik, menet közben majd kiderűl.
A másik, hogy alapjáraton ketyegett az udvaron, és megint bevillaant minden, újraindítás után az EPC és a motor jel maradt
Elfogadom, hogy pl. amit Stetten fórumtárs linkelt be (Castrol Syntrans-Transaxle-75W-90 váltóolaj kitűnő minőség.
Én legutóbb FUCHS TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80-at töltöttem bele, ami legalábbis a doboz címkéjén úgy szerepel, mint "Premium Performance Manual Transmission Fluid". Remélem valóban az, nincs rá panaszom.
Amerikai szabvány API szerint GL-5-ös, ami teljesítményfokozatot jelöl, azaz mindenképpen jobb minőséget, mint a GL-4, vagy GL- 4+. Rajta van a "VW 501 05" szabványnak megfelelő ajánlás is, meg még egy sor BMW, Ford, Opel, Volvo szabványoknak való megfelelőség.
API GL-5 olajat ne tegyen bele a váltójába senki!!!!! A VW idevágó szabványa a VW 501.50! Ez API GL-4 vagy API GL-4+ szabványi megfelelőséget enged meg az API GL-5 nem jó!
Ha a kérdező rákeres a "VW 501.50" kifejezésre akkor elég sok olaj közül tud válogatni, személyes ajánlatom a Castrol megoldása.
Nekem egyszer márkaszervizben ajánlottak egy API GL-5-ös olajat de azzal érezhetősen nehezebben mozgott a kulissza, és néha 1-ből 2-be váltáskor reccsent a váltó, amint ezt lecseréltem a Catrol-ra soha többé nem jött elő egyik jelenség sem!
Szerintem SAE 75W-80 is nagyon megfelelő. API GL-5 teljesítményfokozatú. Annál sűrűbb nem szerencsés, bár a váltó nagyon sokat elbír. Az enyémben vásárlás után mikor leengedtem, 1 liternyi víz volt az olajban, ami az edényben azonnal el is különült, ki tudja mennyi ideig használták így, és a váltónak semmi baja.
Sziasztok, 1.4tdi-ben szeretnék váltóolajat cserélni, (GRJ váltó) jól vált, nem recseg, különösebben nem zúg. Egy nagyon pici hangja van, ami akkor észrevehető, ha nyomkodom a kuplungot.. milyen olajat javasolnátok? (75W-90, 501.50, ha jól látom) 260eKm-t futott, esetleg kisit sűrűbb olaj jó lehet?
Arra van valami ötletetek, hogy mitől tűnhetett el a féklámpa és a rendszámtábla világításom? A többi lámpa működik, a féklámpa biztosítéka nincs kimenve.
Illetve egy másik probléma, a sárga fékkopásjelző néha bejelez, de újraindításnál eltűnik, elől nincs elkopva, illetve kopásnál szerintem folyamatosan kellene jeleznie, valamint néha ez után az abs és a vörös felkiáltójel is bevillan, újraindítás után eltűnik, amúgy normálisan működik minden.
A kocsi majdnem egy évet állt előtte, aksi csere után kezdtem el újra használni, kb. 350km mentem vele azóta. Ez az utóbbi jelenség lehet a sok állás következménye?
2-es kép a görgős bütyök, ami nyomkodja a PD elemet,
3-as kép a bűnös dugattyútető. Ilyen anyagfáradásos probléma nagyon ritkán fordul elő, nem jellemző. Itt előjött, de nem kell kidobni az egész injektorsort (ami félmilliós összeg + a magasnyomású szivattyú), mint pl. egy CR rendszernél, amikor a pumpánál anyagfáradás van, és a kitört fémdarabkákat magával viszi a gázolaj az injektorokba.
Korábban említettem az 1,4 TDI motor rendellenes billegését alapjáraton. Kicseréltük a gumiágyas motor kitámasztót, a probléma csökkent ugyan, de nem szűnt meg. Az alapjárati komputeres ellenőrzés az egyik PD elem teljesítményének jelentős csökkenést mutatta. (Csakhogy dízel problémáról is beszéljünk). :D
A problémás PD elem kiszerel>szakműhely>ott új dugattyú bele, tömítésekkel, stb munkálatok, összesen 25.000 Ft, és az egész PD fej mintha új lenne. :-) A motor tökéletesen működik. A problémát anyagfáradás okozta. A dugattyútetőből kitört egy kis darabka. Az egészet bemutatva 4 db. fényképet akartam feltölteni, de a rendszer nem válaszolt, sőt, lefagyasztotta a gépet, újra kellett írnom az egész hozzászólást. Később megpróbálom a képeket, csökkentve a méretüket, hátha fogadja a rendszer.
"Általában azok félnek a PD motoroktól, akiknek sosem volt".
Teljesen egyetértek! A PD az a befecskendezés, amit annak idején Rudolf Diesel ideálisnak álmodott. :-) Véleményem, nagy általánosságban a PD felhasználóbarátabb, pénztárcakímélőbb megoldás, mint a Common Rail. 7-ik éve használom a dízel A2-t és követem ezt a fórumot. Ez alatt nem emlékszem, hogy itt bárki is dízel problémákkal jött volna elő. Ellenben benzinmotorokkal kapcsolatos dilemmák, problémák gyakran felmerültek. Ide tartozik egy autós szaklapban korábban olvasott cikk első látásra meghökkentő megállapítása. Egy autó "jósága" (használhatósága) szempontjából a fő egységek rangsora a következő: 1, futómű, 2, karosszéria, és csak harmadik a motor! Úgy tapasztalom az A2 alátámasztja ezt. 1, A futóműve a kategóriája élvonalába sorolható, (jó "talajfogás", remek kormányozhatóság-viselkedés, biztonságos menettulajdonságok). 2, Karosszéria: sok szó esett róla itt. 3, A motorokról is.